ΑΞΙΟΛΟΓΗΣΗ ΠΡΟΤΑΣΕΩΝ ΓΙΑ ΤΗΝ ΕΚΠΑΙΔΕΥΤΙΚΗ ΕΠΙΣΚΕΨΗ ΣΤΗ ΓΕΡΜΑΝΙΑ
Πρόσκληση υποβολής προσφορών για τη διοργάνωση εκδρομής του 5ου Γυμνασίου Παλαιού Φαλήρου στο Ντύσελντορφ Γερμανίας
η ανάρτηση κι εδώ
Aξιολόγηση για την «Πρόσκληση εκδήλωσης ενδιαφέροντος και κατάθεσης οικονομικής προσφοράς για την πραγματοποίηση τετραήμερης εκπαιδευτικής εκδρομής του σχολείου μας στα Ιωάννινα »
Άσκηση για τον Διαβήτη: Ευεργετικές Επιδράσεις Νέων Εκπαιδευτικών Προγραμμάτων Φυσικής Δραστηριότητας
OPEN DAYS 24.05.2023
«Χρωματίστε με νότες τη ζωή σας…»
Δείτε τις φωτογραφίες της εκδήλωσης ΕΔΩ
Πραγματοποιήθηκε τη Τετάρτη 24.05.2023 στις 19:00 η μουσική εκδήλωση του σχολείου μας. Η ευθύνη και παραγωγή όλης της εκδήλωσης ήταν της Καθηγήτριας Μουσικής κ. Καθοπούλη Μ. και οι μαθητές/τριες κατέδειξαν τις δυνατότητές τους σε διάφορα όργανα. Την εκδήλωση παρακολούθησε εκ μέρους του Δήμου Παλ. Φαλήρου ο Πρόεδρος της ΕΣΕΔΕ Παλ. Φαλήρου κ. Παπακωστόπουλος Χ. που απεύθυνε και χαιρετηστήριο λόγο για όλη την προσπάθεια διάχυσης των καλών πρακτικών του σχολείου μας στην τοπική κοινωνία.
Ακολούθησε δεξίωση των καλεσμένων με την ευγενική χορηγία των Γονέων και Κηδεμόνων.
Open Days 26.05.2023
26 Μαΐου 2023 Αίθ. Πολλαπλών Χρήσεων
11:00 ΕΙΚΟΝΙΚΗ ΕΠΙΧΕΙΡΗΣΗ «MY CAPY» ΤΜΗΜΑ Γ5 Σιδηροπούλου Μ. ΕΙΚΟΝΙΚΗ ΕΠΙΧΕΙΡΗΣΗ «REVETS» ΤΜΗΜΑΤΑ Γ1, Γ2 , Γ3 & Γ5 Σιδηροπούλου Μ., Χατζημανώλη Ε., Λορέντζου Α.
12:00 ΟΜΙΛΟΣ ΡΗΤΟΡΙΚΗΣ Πορφύρη Ζ.
12:30 ΕΥΡΩΠΑΪΚΟ ΜΑΘΗΤΙΚΟ ΣΥΝΕΔΡΙΟ ΣΤΗ ΦΛΩΡΕΝΤΙΑ «ΤΟ ΠΑΡΕΚΚΛΗΣΤΟ ΤΩΝ ΜΑΓΩΝ ΤΟΙΧΟΓΡΑΦΙΕΣ» Χατζημανώλη Ε. & Λορέντζου Α. 13:00 ΣΥΝΕΔΡΙΟ ΝΕΩΝ ΓΙΑ ΤΗΝ ΚΛΙΜΑΤΙΚΗ ΑΛΛΑΓΗ Σιδηροπούλου Μ.
13:15 ΠΑΡΑΔΟΣΙΑΚΟΙ ΧΟΡΟΙ Σιούτη Α.
Open Days 25.05.2023 – Σχολική Διαμεσολάβηση
Η Ομάδα Σχολικής Διαμεσολάβησης, με Υπεύθυνους καθηγητές: Λιάσκο Θ., Λορέντζου Α.και Μινέτου Μ., του 5ου Γυμνασίου Παλαιού Φαλήρου συμμετείχε στις εκδηλώσεις Open Days του σχολείου μας, με υλικό που δημιούργησε κατά την ολοκλήρωση της εκπαίδευσή της στο Πρόγραμμα Αγωγής Υγείας με τίτλο «Πρόληψη και αντιμετώπιση της ενδοσχολικής βίας και του εκφοβισμού – Σχολική Διαμεσολάβηση». Στο πρώτο μέρος της εκδήλωσης, τα μέλη της Ομάδας έθιξαν τις διαφορετικές διαστάσεις των ενδοσχολικών συγκρούσεων και του εκφοβισμού (προσδιορισμός, αίτια, συνέπειες και αντιμετώπιση του φαινομένου).
Στο δεύτερο μέρος, κοινοποιήθηκαν τα αποτελέσματα ενδοσχολικής κοινωνικής έρευνας που υλοποιήθηκε στο σχολείο μας από την Ομάδα Σχολικής Διαμεσολάβησης με θέμα τον σχολικό εκφοβισμό και τις συνέπειές του στη μαθητική κοινότητα, τα οποία πλαισιώθηκαν από δρώμενο που βασίστηκε σε στοιχεία της έρευνας.
Το τελευταίο μέρος της παρουσίασης αφιερώθηκε στη Σχολική Διαμεσολάβηση, ως πρόταση για τη διαχείριση των ενδοσχολικών συγκρούσεων από την ίδια τη μαθητική κοινότητα και ως πρακτική που προωθεί τις δημοκρατικές αξίες του διαλόγου και της ενεργούς συμμετοχής των μαθητών/τριών στη σχολική τους ζωή. Στην εκδήλωση συμμετείχε και η Ομάδα Σχολικής Διαμεσολάβησης του 2ου Γυμνασίου Π. Φαλήρου, με ένα δρώμενο-αναπαράσταση διαμεσολάβησης.
Στο πλαίσιο του Δικτύου Σχολείων για την αντιμετώπιση της βίας, λίγες μέρες νωρίτερα είχε προηγηθεί συνάντηση των δύο Ομάδων και ανταλλαγή εμπειριών που αποκόμισαν τα παιδιά των δύο σχολείων, μέσα από το συγκεκριμένο Πρόγραμμα.
ΑΝΟΙΚΤΗ ΔΙΑΔΙΚΤΥΑΚΗ ΕΚΔΗΛΩΣΗ ΕΟΡΤΗΣ ΤΡΙΩΝ ΙΕΡΑΡΧΩΝ
Π Ρ Ο Σ Κ Λ Η Σ Η
Ο Πανελλήνιος Θεολογικός Σύνδεσμος "Καιρός - για την αναβάθμιση της θρησκευτικής εκπαίδευσης" πραγματοποιεί ανοικτή Διαδικτυακή Εκδήλωση με την ευκαιρία της εορτής των Τριών Ιεραρχών.
Ομιλητής: Δρ Θεόφιλος Αμπατζίδης, θεολόγος εκπαιδευτικός, επιστημονικός συνεργάτης της Ακαδημίας Θεολογικών Σπουδών Βόλου, μέλος του Δ.Σ. του Πανελλήνιου Θεολογικού Συνδέσμου "Καιρός".
Θέμα: "Η επιρροή της χριστιανικής φιλοσοφίας στην κουλτούρα της ύστερης αρχαιότητας. Το παράδειγμα των Τριών Ιεραρχών".
Η εκδήλωση θα πραγματοποιηθεί μέσω διαδικτυακής εφαρμογής τηλεδιάσκεψης, την Κυριακή 31 Ιανουαρίου 2021, ώρα 19:00 - 20:30. Διαδικτυακή διεύθυνση σύνδεσης: https://zoom.us/j/95721390038
Θα είναι χαρά μας η συμμετοχή σας.
Για το Διοικητικό Συμβούλιο
Ο ΠΡΟΕΔΡΟΣ Χρήστος Καρακόλης Καθηγητής Ε.Κ.Π.Α.
Ο ΓΕΝΙΚΟΣ ΓΡΑΜΜΑΤΕΑΣ Γεώργιος Καπετανάκης Δρ Θεολογίας
«Μένοντας σπίτι…» έκδοση
Kατά το παρελθόν σχολικό έτος το 4ο ΠΕΚΕΣ Αττικής, δια των Συντονιστών Εκπαιδευτικού Έργου Φιλολόγων, προκήρυξε μαθητικό λογοτεχνικό διαγωνισμό υπό τον γενικό τίτλο «Μένοντας σπίτι…», προκειμένου να ενθαρρύνει τους/τις μαθητές/τριες των Γυμνασίων και Λυκείων της ΔΔΕ Δ΄ Αθήνας να μετουσιώσουν σε έντεχνο λόγο τις σκέψεις, τα συναισθήματα και τα βιώματά τους κατά την περίοδο της πανδημίας.
Τα βραβευθέντα έργα συγκεντρώθηκαν σε έναν καλαίσθητο ψηφιακό τόμο, τον οποίο σας αποστέλλω. Στην εισαγωγή παρατίθενται τα ονόματα όλων των διακριθέντων σε όλες τις κατηγορίες (βραβεία, έπαινοι και ειδικές μνείες) και στη συνέχεια εκδίδονται τα έργα που τιμήθηκαν με βραβείο.
Παρακαλώ τα σχολεία των μαθητών/τριών που διακρίθηκαν να τους προωθήσουν την ψηφιακή έκδοση.
Ευχαριστώ και πάλι τα μέλη της κριτικής επιτροπής και συγχαίρω όλους/ες τους/τις μαθητές/τριες που συμμετείχαν στον διαγωνισμό.
Εύχομαι σε όλους/ες τους/τις εκπαιδευτικούς και τους/τις μαθητές/τριες Καλά Χριστούγεννα, δημιουργικό, ευφρόσυνο, και κυρίως «υγιές» νέο έτος!
Ο Συντονιστής Εκπαιδευτικού Έργου ΠΕ02
Νίκος Λινάρδος
Κατηγορία «Διήγημα Γ υμνασίου»
1ο βραβείο: Μαρίνα Δράκου: «Μένοντας σπίτι», 8ο Γυμνάσιο Ν. Σμύρνης
2ο βραβείο: Παναγιώτα Λύρα: «Τα μανταλάκια», 5ο Γυμνάσιο Π. Φαλήρου
3ο βραβείο εξ ημισείας: Ειρήνη Γέρμαν: «Η άλλη πλευρά», Ιδ. Γυμνάσιο «Νέα Εκπαιδευτήρια Γ. Μαλλιάρα» Μαρία Άννα Παϊτοντζή – Ελευθερίου: «Μένοντας σπίτι», Ιδ. Γυμνάσιο «Λεόντειο Λύκειο Ν. Σμύρνης»
“Β’ Πανελλήνιος Διαγωνισμό Εικονικών Δικών “Πρωταγόρας”
Αγαπητοί συμμετέχοντες,
αγαπητοί καθηγητές,
Η οργανωτική ομάδα του Afixis βρίσκεται στην ευχάριστη θέση να σας
γνωστοποιήσει ότι η διαδικασία ανατροφοδότησης της ομάδας των
μαθητών/τριων σας έχει ολοκληρωθεί και θα τη βρείτε στο επισυναπτόμενο
αρχείο στο τέλος αυτού του μηνύματος. Παράλληλα, στην παρακάτω διεύθυνση
http://protagoras.afixis.org/news/ μπορείτε να βρείτε την τελική
κατάταξη των ομάδων που έλαβαν μέρος στον Διαγωνισμό.
Ελπίζουμε η δική σας εμπειρία από τη συμμετοχή στον “Β’ Πανελλήνιο
Διαγωνισμό Εικονικών Δικών “Πρωταγόρας” ” όπως και των μαθητών/τριων σας
να ήταν θετική και να αποτέλεσε μία ευχάριστη και δημιουργική
εκπαιδευτική διαδικασία. Στόχος μας είναι οι συμμετέχοντες να αναπτύξουν
δεξιότητες και γνώσεις, να συνεργαστούν και να αλληλεπιδράσουν με
συνομηλίκους τους, να διαπραγματευτούν και να δομήσουν λογικά
επιχειρήματα μέσα σ’ ένα ευχάριστο και δημιουργικό περιβάλλον που
προσομοιάζει χαρακτηριστικά παιχνιδιού.
Σύντομα θα σας σταλούν οι φόρμες ανατροφοδότησης, τις οποίες
παρακαλείσθε εσείς αυτή τη φορά να συμπληρώσετε και να μας αποστείλετε.
Επίσης, αν υπάρχει οποιαδήποτε έλλειψη ή σφάλμα σε ό,τι αφορά τις
βεβαιώσεις συμμετοχής και τα βραβεία ρητορίας, τα οποία σας έχουν ήδη
δοθεί, παρακαλούμε να επικοινωνήσετε μαζί μας.
Σας ευχαριστούμε για τη συμμετοχή και τη στήριξή σας. Μας βοηθάει να
γίνουμε καλύτεροι. Παραμένουμε πάντοτε διαθέσιμοι για οτιδήποτε
χρειαστείτε.
Ευελπιστούμε να συνεργαστούμε ξανά.
Με εκτίμηση,
Η ομάδα των Εικονικών Δικών “Πρωταγόρας”
«Καλύτερη Μαθητική Εικονική Επιχείρηση 2020» του Junior Achievement Greece
αισθητικής με ευρεία χρήση. Η διαφορετικότητά του σε σχέση με τα υπόλοιπα κλασσικά ρολά έγκειται στο γεγονός ότι το πλαστικό αδιάβροχο κάτω τμήμα του, είναι κατασκευασμένο από φυτικές πρώτες ύλες όπως άμυλο, σιτάρι και πολτός κυτταρίνης (Mater-Bi). Τα ιδιαίτερα αυτά συστατικά, το καθιστούν απόλυτα φιλικό προς το περιβάλλον διότι μετά τη χρήση του μπορεί να τοποθετηθεί σε οποιοδήποτε κάδο συλλογής απορριμμάτων, ακόμα και σε αυτούςμε μη ανακυκλώσιμα αντικείμενα. Σε περίπτωση δε που πεταχθεί σε χωματερές, γίνεται ένα με το χώμα, δηλαδή μετατρέπεται σε οργανική ουσία.
LinkedIn: https://www.linkedin.com/company/jagreece/
Instagram: ja_greeceTwitter: https://twitter.com/JA_Greece
Youtube: https://www.youtube.com/channel/UCz1r7rHoukrRyUm4Tyfh3Ew
ΙΣΤΟΣΕΛΙΔΑ JUNIOR ACHIEVEMENT GREECE: www.senja.gr
ΣΥΝΑΝΤΗΣΗ ΟΡΓΑΝΩΤΙΚΗΣ ΕΠΙΤΡΟΠΗΣ "ΡΗΣΕΙΣ ΚΙ ΑΝΤΙ-ΡΗΣΕΙΣ"
Πραγματοποιήθηκε η συνάντηση της οργανωτικής ομάδας των φετινών αγώνων ρητορικής τέχνης με τίτλο "Ρήσεις και Αντι-ρήσεις 2019". Η ομάδα αποτελειται απο τους εκπαιδευτικούς που είτε έχουν "ομιλο", είτε εκπaιδευτικό πρόγραμμα στα Γυμνάσια:
- Βαρβάκειο Πρότυπο
- Πρότυπο Αναβρυτων
- Γυμνάσιο Ευαγγελικής σχολής
- 1o Πειραματικό Αθηνών
- Ζαννειο Πειραιά
- Ράλλειο Γυμνάσιο
- 2ο Γλυκών Νερών
- 5ο Γυμνάσιο Παλαιού Φαλήρου
- Ι.Μ.Παναγιωτόπουλου
- Εκπαιδευτήρια Δούκα
- Αρσακεια γυμνάσια Ψυχικού
- Pierce Αμερικάνικο Κολέγιο
- Εκπαιδευτήρια Παλλάδιο
- Αυγουλέα Λιναρδάτου
- Ελληνογερμανική Σχολή
- Ελληνογαλλική Σχολή Ουρσουλίνων.
Θέμα της συνάντησης ήταν η διοργάνωση των φετινών αγώνων ρητορικής τέχνης, η συμμετοχή άλλων Γυμνασίων της Αττικής, κατόπιν της σχετικής άδειας του ΥΠΠΕΘ: Αθήνα, 09-07-2018
Αρ. Πρωτ. 115188/Δ2 αλλά και του Περιφερειάρχη Εκπαίδευσης κ. Λόντου Χ., ο καθορισμός κανόνων καθώς και ο καταμερισμός εργασιών.
Στο Λύκειο οι Ρητορικοί Αγώνες είναι θεσμός εδώ και πολλά χρόνια. Μεταξύ Γυμνασίων, όμως, όσοι Ρητορικοί Αγώνες διοργανώθηκαν ήταν μικρής εμβέλειας, όσον αφορά τον αριθμό των συμμετεχόντων σχολείων και των ρητορικών αγωνισμάτων. Η αποφασιστική τομή έγινε το 2017.
Με την επιστημονική υποστήριξη διδασκόντων και μεταπτυχιακών φοιτητών του ΠΜΣ του ΠΤΔΕ του ΕΚΠΑ και την επιστημονική στήριξη της Ελληνικής Ένωσης για την Προώθηση της Ρητορικής στην Εκπαίδευση, διεξήχθησαν με επιτυχία οι 1οι Μαθητικοί Αγώνες Ρητορικής Τέχνης Γυμνασίων με το όνομα «Ρήσεις και Αντι-Ρήσεις» στα Εκπαιδευτήρια Αυγουλέα – Λιναρδάτου στο Περιστέρι στις 6 - 7 Μαΐου 2017. Στους αγώνες συμμετείχαν περί τους 130 μαθητές και μαθήτριες από 15 Γυμνάσια της Αττικής, οι οποίοι αγωνίστηκαν στους Διττούς Λόγους, στην Εκφραστική Ανάγνωση και στον Αυθόρμητο Λόγο. Οι αγώνες στελεχώθηκαν από έμπειρους κριτές, καθηγητές Πανεπιστημίου, επιμορφωμένους εκπαιδευτικούς και μεταπτυχιακούς φοιτητές.
Με τις ίδιες υψηλές προδιαγραφές συνεχίστηκε η διοργάνωση με την πραγματοποίηση των 2ων Μαθητικών Αγώνων Ρητορικής Τέχνης Γυμνασίων, στις 28 – 29 Απριλίου 2018, στο Ράλλειο Γυμνάσιο Θηλέων Πειραιά. Η δεύτερη αυτή διοργάνωση είχε λάβει και την έγκριση του Υπουργείου Παιδείας, Έρευνας και Θρησκευμάτων και συμμετείχαν είκοσι έξι γυμνάσια με 298 μαθητές και μαθήτριες, αριθμός διπλάσιος σχεδόν από αυτόν της πρώτης χρονιάς.
Επιχειρούμε και φέτος τη διάχυση της ρητορικής τέχνης, με πιο φιλόδοξους ακόμη στόχους, και προχωρούμε στην πραγματοποίηση των 3ων Μαθητικών Αγώνων Ρητορικής Τέχνης Γυμνασίων στις 6 & 7 Απριλίου 2019, στο 5ο Γυμνάσιο Παλαιού Φαλήρου με την έγκριση του Υπουργείου Παιδείας, Έρευνας και Θρησκευμάτων και την αρωγή του Προγράμματος Μεταπτυχιακών Σπουδών του ΠΤΔΕ του ΕΚΠΑ «Ρητορική, Επιστήμες του Ανθρώπου και Εκπαίδευση» καθώς και της Ελληνικής Ένωσης για την Προώθηση της Ρητορικής στην Εκπαίδευση.
Αποφασίσαμε στους Διττούς Λόγους να συμμετάσχει κάθε σχολείο με 5 μαθητές και να δημιουργηθούν μικτές ομάδες τριών μαθητών που θα αξιολογηθούν σε τρεις δοκιμασίες, στην Εκφραστική Ανάγνωση και στον Αυθόρμητο Λόγο καθε σχολείο να έχει τη δυνατότητα συμμετοχής με 3 και 3 αντίστοιχα αγωνιζόμενους /ες.
Σεπτεμβριανά 1955 - 2018
Στα πλαίσια του μαθήματος της Ιστορίας Γ΄Γυμνασίου ο κ. Δημητρέλιας Παν. θέλοντας να κάνει τους μαθητές/τριες ενεργά υποκείμενα της γνώσης, κάλεσε ανθρώπους που είχαν βιώσει τα γεγονότα των ΣΕΠΤΕΜΒΡΙΑΝΩΝ* στην Κωνσταντινούπολη και κατάθεσαν τη μαρτυρία τους. Οι αυτόπτες και αυτήκοοι μάρτυρες των γεγονότων του 1955 που οδήγησαν πολλούς Ορθοδόξους της Κωνσταντινούπολης να μετοικήσουν στον Ελλαδικό χώρο, αλληλεπίδρασαν με την εκπαιδευτική μας κοινότητα και η ιστορική γνώση μετατράπηκε σε βιωματική εμπειρία και η λήθη έδωσε τη θέση της στη μνήμη.
Η τοπική κοινότητα Κωνσταντινουπολιτών που εγκαταστάθηκε στο Παλ. Φάληρο έχει δημιουργήσει συλλόγους και δίκτυα που ξεπερνούν σε δράσεις το τοπικό στοιχείο και εξακτινώνονται στον παγκόσμιο ιστό. Πολλοί μαθητές/τριες μας έλκουν την καταγωγή τους απο την Πόλη (τουρκικά: İstanbul, [isˈtɑnbuɫ], Ιστάνμπουλ : Η ονομασία αυτή έγινε η κυρίαρχη κατά τις αρχές του 20ού αιώνα, ωστόσο η πόλη εξακολουθούσε να γράφεται ως Κωνσταντινούπολη (Constantinople) στο λατινικό αλφάβητο. Το 1928, ο πρόεδρος και ιδρυτής της σύγχρονης Τουρκίας Μουσταφά Κεμάλ εισήγαγε εκτεταμένες μεταρρυθμίσεις όπου αρχικά αντικατέστησε το οθωμανικό αλφάβητο με το λατινικό, και κατόπιν μετονόμασε επίσημα την πόλη σε Ιστανμπούλ.)
Μιά από αυτές τις ομάδες είναι και η εθελοντική ομάδα «Ρωμιών Πράξεις». Δημιουργήθηκε από ανθρώπους διαφορετικών ηλικιών και ενδιαφερόντων και σκοπός της είναι η διατήρηση, διάδοση και ανάδειξη της πλούσιας ιστορίας και πολιτιστικής κληρονομιάς του Ελληνισμού της καθ’ ημάς Ανατολής. Ειδικότερα, οι πρωτοβουλίες και οι πολύπλευρες δράσεις στοχεύουν στην ενημέρωση και ευαισθητοποίηση σχετικά με κρίσιμα ζητήματα αλλά και τη συνειδητοποίηση της οικουμενικής διάστασης του Ελληνισμού της Κωνσταντινούπολης.
*Με την ονομασία «Σεπτεμβριανά» έμεινε στην ιστορία το οργανωμένο πογκρόμ της νύκτας της 6ης Σεπτεμβρίου 1955, εξ ου και η ονομασία, που συνέβη στη Κωνσταντινούπολη, όπου καθοδηγούμενος τουρκικός όχλος προκάλεσε βίαια επεισόδια κατά των περιουσιών των Ελλήνων ομογενών και των Αρμένιων, πλην όμως Τούρκων υπηκόων, καθώς και άλλων μη μουσουλμανικών μειονοτήτων, λεηλατώντας και πυρπολώντας ελληνικά καταστήματα, σπίτια, σχολεία και βεβηλώνοντας εκκλησίες ακόμα και νεκροταφεία δημιουργώντας τρομοκρατία και ανασφάλεια για τις υφιστάμενες μειονότητες. Αφορμή έδωσε μια βομβιστική επίθεση στο πατρικό σπίτι του Κεμάλ Ατατούρκ στην Θεσσαλονίκη, που αποδείχτηκε στην συνέχεια ότι ήταν σκηνοθετημένη προβοκάτσια από την ίδια τη τουρκική κυβέρνηση.
Πραγματική αιτία του πογκρόμ αυτού ήταν η εξέλιξη του Κυπριακού ζητήματος, η συγκυρία του οποίου μεθόδευσε την προβοκάτσια.
Τα «Σεπτεμβριανά» αποτελούν ένα μέρος ενός μακρύ καταλόγου διώξεων κατά αλλοθρήσκων μειονοτήτων που μπορεί να ξεκίνησαν περί τα τέλη της Οθωμανικής Αυτοκρατορίας, πλην όμως εντάθηκαν από την εποχή των Νεοτούρκων και ύστερα.
ΘΕΜΑΤΙΚΗ ΕΒΔΟΜΑΔΑ –ΕΥΓΕΝΙΑ ΦΑΚΙΝΟΥ
Στα πλαίσια του αφιερώματος στις έμφυλες ταυτότητες κατά τη διάρκεια της θεματικής εβδομάδας 14 -18 Μαΐου 2018, το σχολείο μας επισκέφθηκε μια από τις σημαντικότερες συγγραφείς της μεταπολίτευσης, η κυρία Ευγενία Φακίνου. Η κυρία Φακίνου συναντήθηκε ξεχωριστά με τη Β΄ και Γ΄ τάξη του σχολείου μας, συνομίλησε με τους μαθητές και δέχθηκε να απαντήσει στα ερωτήματά τους. Αρκετοί μαθητές, μάλιστα, είχαν διαβάσει βιβλία της και είχαν διαμορφώσει ένα ερωτηματολόγιο που αφορούσε στα συγκεκριμένα βιβλία αλλά και σε γενικά ερωτήματα γύρω από τη ζωή και τις αντιλήψεις της. Με ζωντανό λόγο και αμεσότητα η κυρία Φακίνου κέρδισε τους μαθητές κι εκείνοι κατά γενική ομολογία χάρηκαν την επαφή μαζί της έχοντας την ευκαιρία να αντιληφθούν πώς εργάζεται και σκέφτεται ένας σύγχρονος συγγραφέας. Την εκδήλωση επιμελήθηκαν οι διδάσκουσες το μάθημα της Λογοτεχνίας στη Β’ και Γ΄ Τάξη, κυρίες Πετροπούλου Εμμανουέλα, Κιουρτσόγλου Ανδρομάχη, Πορφύρη Ζωή και Μαρινοπούλου Ελένη.
“Κάν’ το ν’ ακουστεί 2018”
http://europeanschoolradio.eu/5fest/vraveia/
Γρηγοριάδου Ιωάννα
Λύρα Παναγιώτα
Μαρής Ιωάννης
Η θεματολογία του διαγωνισμού
Δημιουργώντας για την Πολιτιστική μας ΚληρονομιάΥλική Κληρονομιά
Στην υλική κληρονομιά περιλαμβάνονται τα κτήρια, τα μνημεία, τα βιβλία, τα έργα τέχνης, τα τεκμήρια και, γενικά, τα αντικείμενα πολιτιστικής αξίας.
Άυλη Κληρονομιά
Η άυλη κληρονομιά περιλαμβάνει τις πρακτικές, τις αναπαραστάσεις, τις τελετουργίες, τις γνώσεις, τις τεχνικές ‒ καθώς και τα εργαλεία, αντικείμενα, χειροτεχνήματα και πολιτιστικούς χώρους που συνδέονται με αυτές, όπως: 1. προφορικές παραδόσεις (π.χ. λαϊκές ιστορίες, παραμύθια) 2. παραστατικές τέχνες (π.χ. θέατρο, θέατρο σκιών, παραδοσιακοί χοροί και μουσική) 3. κοινωνικές πρακτικές, τελετουργίες και εορταστικές εκδηλώσεις (π.χ. πανηγύρια, γάμος) 4. γνώσεις και πρακτικές για τη φύση και το σύμπαν (π.χ. λαϊκή ιατρική, πρόγνωση καιρού βάσει φυσικής παρατήρησης) 5. παραδοσιακές χειροτεχνίες (π.χ. κεντητική, αγγειοπλαστική, καλαθοπλεκτική)
Φυσική Κληρονομιά
Η φυσική κληρονομιά περιλαμβάνει τη βιοποικιλότητα, τη γεωποικιλότητα, τα πολιτιστικά τοπία (φυσικά χαρακτηριστικά με πολιτιστικά γνωρίσματα, τοπία που αντανακλούν τη σχέση του ανθρώπου με το περιβάλλον, όπως πάρκα, ιερά δάση, αμπελώνες, τοπία με ξερολιθιές κ.ά.)
ΠΡΟΓΡΑΜΜΑ ΓΙΟΡΤΗΣ ΠΟΛΥΤΕΧΝΕΙΟΥ 2021
Την Τετάρτη 17.11.2021 θα πραγματοποιηθεί στο σχολείο μας ανά τμήμα η εορτή για το Πολυτεχνείο 1973 σύμφωνα με το πρόγραμμα που μπορείτε να δείτε ΕΔΩ
28 ΟΚΤΩΒΡΙΟΥ 1940 - 28 ΟΚΤΩΒΡΙΟΥ 2021 ΕΟΡΤΗ ΑΝΤΙΣΤΑΣΗ
Σήμερα Τετάρτη 27.10.2021 πραγματοποιήθηκαν οι εκδηλώσεις μνήμης της 28ης Οκτωβρίου στο 5ο Γυμνάσιο Παλ. Φαλήρου. Οι εκδηλώσεις πραγματοποιήθκαν σε πολλά επίπεδα για να ανταπεξέλθουμε στα υγειονομικά πρωτόκολλα λόγω covid-19:
α. Στο πραύλιο του σχολείου: Με την παρουσία όλου του μαθητικού πληθυσμούέγινε η Παράδοση της Σημαίας και Απονομή βραβείων - αριστείων στους μαθητές /τριες της σχολικής χρονιάς 2020-2021 ως επιστέγασμα της προσπάθειας και του προσωπικού τους αγώνα για τη βελτίωση του κοινού καλού, (μπορείτε να την παρακολουθήσετε ΕΔΩ, )
β. Στα τμήματα: ανάγνωση πανηγυρικού, απαγγελία ποιημάτων, παρακολούθηση οπτικοακουστικού υλικού με την ευθύνη των εκπαιδευτικών του σχολείου μας και σύμφωνα με την εγκύκλιο με Αρ.Πρωτ. : Φ1/135032/Δ2 /22-10-2021
γ. Στον Πολυχώρο Εκδηλώσεων του Δημαρχείου Παλ. Φαλήρου με την παρουσία του Αντιδήμαρχου Παιδείας κ. Μιχαηλίδη Μιχαήλ, παρουσίαση τη εορτής σύμφωνα με το πρόγραμμα που μπορείτε να δείτε ΕΔΩ σε ένα τμήμα μαθητών /τριών του σχολείου μας κι εκφώνηση του πανηγυρικού λόγου από την κ. Παπαδάκη Κ. (ΠΕ02). (μπορείτε να την παρακολουθήσετε ΕΔΩ, ΕΔΩ, ΕΔΩ, ΕΔΩ, ΕΔΩ, κι ΕΔΩ) και τέλος
δ. Στον Ι. Ν. Αγ. Αλεξάνδρου δοξολογία, κατάθεση στεφάνων στο Φλοίσβο και στη Λεωφόρο Ποσειδώνος παρέλασε τμήμα μαθητών και μαθητριών του σχολείου μας την Πέμπτη 28.10.2021 μαζί με όλα τα σχολεία του Δήμου Παλ. Φαλήρου παρουσία του Πρωθυπουργού κ. Μητσοτάκη Κ., του Βουλευτή κ. Χατζηδάκη Δ. και του Δημάρχου κ. Φωστηρόπουλου Ι.(μπορείτε να την δείτε ΕΔΩ)
Ν. ΜΑΥΡΟΥΔΗΣ:ΜΟΥΣΙΚΗ ΚΑΙ ΚΟΙΝΟΤΙΣΜΟΣ
Εν όψει των εορταστικών εκδηλώσεων για το "ΟΧΙ" στο ναζισμό και την ανάμνηση της αντίστασης στον ολοκληρωτισμό με σημείο αναφοράς την 28η Οκτώβρη 1940 , το σχολείο μας οργάνωσε μια συνάντηση γνωριμίας με τον κ. Νότη Μαυρουδή.
Οι μαθητές του Β4 με την αρωγή της κ. Παπαδάκη Κ. (ΠΕ02) πήραν συνέντευξη από τον μουσικό,συνθέτη και καθηγητή αλλά κι εκδότη μουσικών περιοδικών κ. Μαυρουδή με αφορμή το έργο του Οδυσσέα Ελύτη Άσμα ηρωϊκό και πένθιμο για τον χαμένο Ανθυπολοχαγό της Αλβανίας, που είναι ένα λαϊκό ορατόριο για φωνή-χορωδία και ορχήστρα και δε λείπει από καμία σχολική εορτή.
Η συνέντευξη - συζήτηση έγινε στην αίθουσα εκδηλώσεων μας, τηρώντας τα υγειονομικά πρωτόκολλα, την Δευτέρα 25.10.2021 και μπορείτε να τη δείτε ΕΔΩ
ΤΟ 5ο ΓΥΜΝΑΣΙΟ ΠΑΛ. ΦΑΛΗΡΟΥ τιμά το Πολυτεχνείο…
ΣΧΟΛΙΚΟ ΕΤΟΣ: 2020 – 2021
… 47 χρόνια μετά…
ΤΟ 5ο ΓΥΜΝΑΣΙΟ ΠΑΛ. ΦΑΛΗΡΟΥ τιμά το Πολυτεχνείο…
Α.ΕΙΣΑΓΩΓΗ : «Τα λόγια και τα χρόνια τα χαμένα» Μ. ΦΡΑΓΚΟΥΛΗΣ – ΜΟΥΣΙΚΗ: Γ.ΜΑΡΚΟΠΟΥΛΟΣ
Β. ΧΡΟΝΙΚΟ ΤΗΣ ΗΡΩΙΚΗΣΕΞΕΓΕΡΣΗΣ ΤΟΥ ΠΟΛΥΤΕΧΝΕΙΟΥ
Γ. ΗΧΗΤΙΚΑ ΝΤΟΚΟΥΜΕΝΤΑ
Δ. ΤΡΑΓΟΥΔΙΑ - ΠΟΙΗΜΑΤΑ
1. «Αχ χελιδόνι μου» Γ. ΝΤΑΛΑΡΑΣ
2. «Ειρήνης Περιστέρια» ΠΟΙΗΜΑ
3. «Το τρένο φεύγει στις οχτώ» Μ. Ελευθερίου Μ. Θεοδωράκης
4. «17 Νοέμβρη» ΠΟΙΗΜΑ
1. «Ένα χελιδόνι» ΑΞΙΟΝ ΕΣΤΙ-ΜΟΥΣΙΚΗ: Μ. ΘΕΟΔΩΡΑΚΗΣ
2. «Στους σκοτωμένους σπουδαστές του Νοεμβρίου» ΠΟΙΗΜΑ
3. «Της Δικαιοσύνης Ήλιε Νοητέ» ΑΞΙΟΝ ΕΣΤΙ-ΜΟΥΣΙΚΗ: Μ. ΘΕΟΔΩΡΑΚΗΣ
4. «Αν θέλεις να λέγεσαι άνθρωπος» ΠΟΙΗΜΑ
… ενός λεπτού σιγή…
ΕΠΙΜΕΛΕΙΑ ΓΙΟΡΤΗΣ:
κ. Χαριτάκη Δέσποινα,
κ. Στεργιοπούλου Πηνελόπη
Πρόγραμμα Εορτασμού Εθνικής Επετείου 28ης Οκτωβρίου 1940
TO OXI TOY 2020. Λόγος εόρτιος για την επέτειο της 28ης Οκτώβρη 2020.
Γεωργίου Δ. Καπετανάκη, Διδάκτορα Θεολογίας, Διευθυντή 5ου Γυμνασίου Παλαιού Φαλήρου.
Συμπληρώνονται φέτος, τον Οκτώβρη του 2020, 80 χρόνια από το ηρωικό όχι του ελληνικού λαού στο «αίτημα - απαίτηση» του Ιταλικού κράτους και των συμμάχων του να «διέλθει» από τα εδάφη μας.
Ήδη από τη δεκαετία 1930-1940 η Γερμανία υπό τον Χίτλερ, η Ιταλία με τον Μουσολίνι και δορυφόροι χώρες όπως η Ισπανία, η Αυστρία, η Αλβανία, η Βουλγαρία, η Ουγγαρία αλλά και η εξέλιξη της Οθωμανικής Αυτοκρατορίας η κοσμική τουρκική δημοκρατία, προσπαθούσαν να επιβάλλουν τα σχέδιά τους και να ελέγξουν όχι μόνο την Ευρώπη αλλά και την Ασία και την Αφρική καθιστώντας τη Μεσόγειο, θάλασσα περίκλειστη κι από λίκνο της δημοκρατίας σε κλίμακα απολυταρχισμού. Να ελέγξουν τελικά τον κόσμο όλον εμπλέκοντας την Ωκεανία κι αυτή την ίδια την Αμερική, αποστραγγίζοντάς τον με μια μέγγενη απολυταρχισμού.
Προσπάθησαν να επιβάλλουν την άποψή τους για την ανωτερότητα της Άριας Φυλής διώκοντας κάθε τι διαφορετικό με κάθε μέσο: προπαγανδιστικό ή πολεμικό. Σε αυτή την απολυταρχική αντίληψη και τα σχέδια δημιουργίας μιας νέας μονοκρατορίας με θεωρητικό υπόβαθρο το ναζισμό αντιστάθηκε η μικρή μας χώρα, καταβάλλοντας κάθε συλλογική προσπάθεια κι εκφράζοντας τη δημοκρατική μας πεποίθηση για πολυφωνία στην Ευρώπη και τον Κόσμο όλο.
Μια πολυφωνία που θα βασιζόταν στην ανοχή και την ανεκτικότητα της ετερότητας αλλά ταυτόχρονα θα έδινε την ελευθερία του αυτοπροσδιορισμού σε κάθε λαό. Η ανοχή κι ο σεβασμός του “άλλου” και η δημιουργία κανόνων συνύπαρξης είναι “ίδιον” χαρακτηριστικό της δημοκρατίας.
Αυτή τη δημοκρατία υπερασπίστηκαν τόσο οι ένοπλοι ήρωές μας όσο και η πλειονότητα του ελληνικού λαού, με κάθε μέσο, στα βουνά της Αλβανίας και της Ηπείρου, στην Κρήτη αλλά και ς’ αυτά τα ιταλοκρατούμενα Δωδεκάνησα.
Η αντίστασή μας στα ναζιστικά σχέδια συγκράτησε την προέλασή τους τόσο προς την Αφρική όσο και κυρίως προς τη Ρωσία η οποία βρήκε σύμμαχο το χειμώνα και μπόρεσε να ανακόψει τον έλεγχο της Βόρειας και Κεντρικής Ασίας και να εμποδίσει τις ναζιστικές ορδές να ενωθούν με τη σύμμαχό τους Ιαπωνία αλλά και να κατακτήσουν τις πετρελαιοφόρες περιοχές της Κασπίας.
Σήμερα, με νικητές τις δημοκρατικές δυνάμεις, οι νέοι μας δεν κρατούν όπλα για να υπερασπιστούν τη χώρα μας και τα ιδεώδη μας, αλλά τα επιστημονικά εκείνα εφόδια που τους καθιστούν πρωταγωνιστές στην παγκόσμια επιστημονική κοινότητα. Εφόδια που αποκτούν σιγά -σιγά στα δημόσια σχολεία του τόπου μας και στη συνέχεια στα φημισμένα, καλά πανεπιστήμιά μας αλλά και σε αντίστοιχα του εξωτερικού. Ολοκληρώνουν την πορεία τους με επιστημονικές έρευνες κι έργο που θαυμάζονται σήμερα παντού στον πλανήτη.
Εύχομαι και τα δικά μας παιδιά, οι απόφοιτοι του 5ου Γυμνασίου Παλ. Φαλήρου, τόσο οι άριστοι όσο και οι χαμηλότερου γνωσιακού επιπέδου, να διαπρέψουν στην παλαίστρα της ζωής και να μας καταστήσουν υπερήφανους όσο και οι ήρωες του 1940.
Ας συγχαρούμε λοιπόν τους μαθητές και μαθήτριές μας για την προσπάθειά τους, μέσα στις αντίξοες συνθήκες της πανδημίας του covid 19.
Ο λόγος στην κ. Πορφύρη Ζωή που θα αναγνώσει το πρακτικό συνεδρίασης του Συλλόγου Διδασκόντων .
Παρακολουθήστε το video παράδοσης της σημαίας στο σημαιοφόρο Βάσκα Ιάσωνα και τα αριστεία και βραβεία στις μαθήτριες και μαθητές μας που πραγματοποιήθηκε την Παρασκευή 23/10/2020 σύμφωνα με τα υγιειονομικά πρωτόκολλα,κλικάροντας (νυγματίζοντας) στην εικόνα.
Κατεβάστε το πρόγραμμα εορτής που θα πραγματοποιηθεί στα τμήματα κι όχι σε κεντρική εκδήλωση, την Τρίτη 27/10/2020, λόγω του covid 19 και των σχετικών υγιειονομικών εγκυκλίων κλικάροντας εδώ.
Περισσότερες φωτογραφίες Γ2