Πρόσκληση για προσφορές για την προγραμματιζόμενη πενθήμερη εκδρομή στο Ντίσελντορφ (2)
Πρόσκληση για προσφορές για την προγραμματιζόμενη πενταήμερη εκδρομή στο Ντίσελντορφ.



Αναστοχασμός απο Γερμανία
Αγαπητοί συνάδελφοι,
πήραμε το πακέτο με τις φωτογραφίες και την επιστολή!
Σας ευχαριστούμε πολύ, όπως και για τα υπέροχα δώρα σας που κοσμούν το σχολείο μας και γίνονται -στην τρέλα της καθημερινότητας- συχνά πυκνά αφορμή για ένα χαμόγελο στην ανάμνηση της επίσκεψης σας.
Πράγματι, από τα σχολεία που μας επισκέφθηκαν εκείνο το διάστημα, το δικό σας ξεχώρισε από πολλές απόψεις, κυρίως όμως για την θέρμη και τον ενθουσιασμό με τον οποίο αγκαλιάζετε τους μαθητές σας και το πραγματικό ενδιαφέρον που δείξατε, για να πάρουν τα κατάλληλα μηνύματα από αυτήν την επίσκεψη.
Αξέχαστη θα μας μείνει και η παρουσίαση των δημοτικών χορών, που συνδύαζε απαράμιλλα μια παράδοση αιώνων με τη δυναμική και τη φρεσκάδα της νεολαίας.
Σας ευχαριστούμε ακόμη μια φορά από καρδιάς και ελπίζουμε να μας δοθεί ξανά η ευκαιρία να συναντηθούμε.
Παρακαλούμε μεταφέρετε τις ευχαριστίες μας και τους θερμούς χαιρετισμούς μας στους εκλεκτούς συναδέλφους σας, στους γονείς που συνόδευαν και βέβαια στους μαθητές σας, που μας άφησαν πραγματικά τις καλύτερες εντυπώσεις!
Με αγάπη και εκτίμηση
Βασιλική Βλάχου
Στη Γερμανία (24/4/2018)
ΝΤΙΣΕΛΝΤΟΡΦ 5 ΗΜΕΡΕΣ
1η ημέρα: ΑΘΗΝΑ – ΦΡΑΝΚΦΟΥΡΤΗ-ΝΤΙΣΕΛΝΤΟΡΦ
Συγκέντρωση στο χώρο του σχολείου, επιβίβαση στο πούλμαν και με απευθείας πτήση της AegeanAirlines αναχωρούμε για Φρανκφούρτη.
Άφιξη και επιβίβαση στο πούλμαν και αναχώρηση για Ντίσελντορφ με ενδιάμεσες στάσεις.
Άφιξη στην πρωτεύουσα της Βόρειας Ρηνανίας Βεστφαλίας.
Μεταφορά στο ξενοδοχείο μας και τακτοποίηση στα δωμάτια μας.
Γεύμα σε ελληνικό εστιατόριο κοντά στο ξενοδοχείο μας.
Το απόγευμα θα ξεκινήσουμε την γνωριμία με το Ντίσελντορφ με την επίσκεψη μας στην Königsallee, την επονομαζόμενη λεωφόρο του Βασιλιά. Είναι όπως η Avenue des Champs-Élysées (λεωφόρος Ηλυσίων Πεδίων) για το Παρίσι. Στην λεωφόρο υπάρχουν πολλά εμπορικά καταστήματα και εμπορικά κέντρα. Γνωριμία με τα σημαντικότερα σημεία της πόλης.
Γνωριμία με την Ελληνική Κοινότητα Ντίσελντορφ – Ιερός Ναός Αγίου Ανδρέα.
Επιστροφή στο ξενοδοχείο μας. Διανυκτέρευση.
2η ημέρα: ΚΟΛΩΝΙΑ-ΚΡΟΥΑΖΙΕΡΑ ΡΗΝΟΥ
Πρόγευμα και σήμερα θα επισκεφθούμε την Κολωνία.
Το δημοφιλέστερο αξιοθέατο της πόλης είναι ο τεράστιος καθεδρικός της ναός, ο Ντομ. Ο Ντομ ή Καθεδρικός Ναός της Κολωνίας είναι ένα από τα μεγαλύτερα και πιο φημισμένα οικοδομήματα γοτθικού ρυθμού παγκοσμίως. Είναι ρωμαιοκαθολικός ναός με άγιο προστάτη τον Απόστολο Πέτρο. Το 1996 ανακηρύχθηκε από την UNESCO σε Μνημείο Παγκόσμιας Κληρονομιάς. Βρίσκεται δίπλα στον κεντρικό σιδηροδρομικό σταθμό της Κολωνίας, το Μουσείο Λούντβιχ και το Ρωμαιογερμανικό Μουσείο. Το Πανεπιστήμιο της Κολωνίας επίσης είναι ένα από τα παλαιότερα ιδρύματα της Ευρώπης και παγκοσμίως γνωστό για το οικονομικό του τμήμα. Η Κολωνία έχει ένα από τα πιο ξακουστά καρναβάλια στην Ευρώπη και για τον λόγο αυτό διαθέτει και ομώνυμο Μουσείο. Tέλος το Μουσείο Σοκολάτας είναι ένα από τα 10 πιο δημοφιλή μουσεία στην Γερμανία που συγκεντρώνει χιλιάδες τουρίστες όλο το χρόνο.
Το απόγευμα θα κάνουμε την Κρουαζιέρα στο Ρήνο. Μια κρουαζιέρα στα ονειρικά νερά του πιο χιλιοτραγουδισμένου ποταμoύ στην Ευρώπη, του Ρήνου.
Αργά το απόγευμα επιστροφή στο Ντίσελντορφ. Διανυκτέρευση.
3η ημέρα: ΕΛΛΗΝΙΚΟ ΓΥΜΝΑΣΙΟ ΝΤΙΣΕΛΝΤΟΡΦ – Ελληνική Κοινότητα Αγίου Ανδρέα
Πρόγευμα και σήμερα θα επισκεφθούμε το Ελληνικό Σχολείο και την Ελληνορθόδοξη Κοινότητα Αγίου Ανδρέα του Ντίσελντορφ. Μετά το τέλος της επίσκεψης μας θα συνεχίσουμε με την περιήγηση μας στην πόλη.
Ντίσελντορφ σημαίνει το χωριό του Ντίσελ. Ντίσελ ονομάζεται ένας μικρός ποταμός που κυλάει μέσα στην πόλη, ο οποίος εκβάλλει στο μεγάλο ποτάμι της περιοχής, τον Ρήνο. Η Rheinuferpromenade είναι μια προκυμαία 2 χιλιομέτρων που οδήγησε τους πολίτες πίσω στον ποταμό Ρήνο.
Ο παραλιακός δρόμος, ο οποίος εκτείνεται από τη γέφυρα Oberkassel κατά μήκος της παλιάς πόλης. Στην γνωριμία μας με την πόλη θα δούμε την παλιά πόλη που βρίσκονται πολλά από τα καλλιτεχνικά και πολιτιστικά ιδρύματα.
Το πιο γοητευτικό κομμάτι της πόλης είναι το Altsadt, η λεγόμενη παλιά πόλη. Στην Altsadt, ξεχωριστή θέση κατέχουν περίοπτα αξιοθέατα, όπως το δημαρχείο της πόλης, ο ναός του Αγίου Λαμπέρτου, το ναυτικό μουσείο, η ακαδημία Καλών Τεχνών και αντίγραφο των Καρυάτιδων. Η αρχιτεκτονική της παλιάς πόλης είναι κατά κύριο λόγο γοτθική, ενώ αυτήν τη γραμμή ακολουθούν και όλα τα νεόδμητα κτίρια.
Το Rheinturm είναι ένα χαρακτηριστικό ορόσημο του Ντίσελντορφ. Βρίσκεται στη νότια άκρη του κέντρου της πόλης και έχει 240.50 μέτρα ύψος. Από το ψηλό μπαλκόνι, η θέα επεκτείνεται ως τον Καθεδρικό Ναό της Κολωνίας όταν ο καιρός είναι καλός.
Επιστροφή στο ξενοδοχείο μας. Δείπνο σε τοπικό εστιατόριο. Διανυκτέρευση.
4η ημέρα: ΝΤΙΣΕΛΝΤΟΡΦ-ΖΩΟΛΟΓΙΚΟΣ ΚΗΠΟΣ ΒΟΥΠΕΡΤΑΛ -ΕΝΑΕΡΙΟ ΤΡΑΙΝΟ
Πρόγευμα και αναχώρηση για το Βούπερταλ. Βρίσκεται στο κρατίδιο της Βόρειας Ρηνανίας-Βεστφαλίας και φημίζεται για το Σβέμπεμπαν (Schwebebahn), το εναέριο τραίνο που μεταφέρει τους επιβάτες της πόλης. Το Βούπερταλ είναι σημαντικό βιομηχανικό κέντρο συμπεριλαμβανομένων των βιομηχανιών όπως μεταλλουργία, χημικές ουσίες, ιατρική (Bayer), ηλεκτρικές συσκευές, ρόδες, οχήματα και εξοπλισμός εκτύπωσης. Ένα από τα διασημότερα παυσίπονα, η ασπιρίνη, εφευρέθηκε στο Βούπερταλ. Στην περιήγηση μας θα επισκεφθούμε τον Ζωολογικό Κήπο της πόλης.
Αργά το απόγευμα επιστροφή στο ξενοδοχείο μας στο Ντίσελντορφ. Διανυκτέρευση.
5η ημέρα: ΝΤΙΣΕΛΝΤΟΡΦ-ΦΡΑΝΚΦΟΥΡΤΗ-ΑΘΗΝΑ
Πρόγευμα και χρόνος ελεύθερος για τελευταίες αγορές, Εν συνεχεία, επιβίβαση στο πούλμαν και αναχώρηση για το αεροδρόμιο της Φρανκφούρτης, απ’ όπου με απευθείας πτήση της AegeanAirlines γοητευμένοι από την πληθώρα των εντυπώσεων. Ενδιάμεση στάση για επίσκεψη του κάστρου “BurgRunkel” της κωμόπολης LimburganderLahn.
ΠΡΟΣΟΧΗ:
Το παρόν πρόγραμμα αποτελεί προσωρινό σχέδιο και υπόκειται σε τροποποιήσεις, οι οποίες θα ανακοινωθούν έγκαιρα στους συμμετέχοντες.
ΕΥΧΑΡΙΣΤΗΡΙΑ ΕΠΙΣΤΟΛΗ από Μuseum Ali Pasha

Μουσειακό Συγκρότημα Νήσου Ιωαννίνων»
Συλλογή Φώτη Ραπακούση
Νήσος Ιωαννίνων,10/01/2018
ΠΡΟΣ: Το διευθυντή και το διδακτικό προσωπικό του 5oυ Γυμνασίου Π. Φαλήρου
Αγαπητοί φίλοι,
Το Μουσείου Αλή Πασά και Επαναστατικής Περιόδου σας εύχεται από καρδιάς η έναρξη της σχολικής χρονιάς να ήρθε ομαλά και ευχόμαστε αυτό το σχολικό έτος να είναι γόνιμο και δημιουργικό για όλους. Ταυτοχρόνως, η ευχή αυτή συνοδεύεται από θερμές ευχαριστίες γιατί το σχολείο σας, στο πλαίσιο της εκπαιδευτικής εκδρομής του Δεκεμβρίου στα Ιωάννινα, επέλεξε να επισκεφτεί το Μουσειακό Συγκρότημα στο νησάκι των Ιωαννίνων.Η επίσκεψή σας μας τίμησε και μας συγκίνησε. Για αυτό και θέλουμε να σας διαβεβαιώσουμε ότι η αγκαλιά του Μουσείου θα είναι πάντα ζεστή και ανοιχτή, ιδιαιτέρως για εκπαιδευτικούς και για μαθητές/τριες. Θα θέλαμε να σας ενημερώσουμε ότι συνεχώς προσθέτουμε νέους εκθεσιακούς χώρους και εμπλουτίζουμε τις προθήκες του Μουσείου μας με σπάνια κειμήλια ώστε στην επόμενη επίσκεψη που θα πραγματοποιήσετε στο Μουσείο μας να μπορέσετε να έρθετε σε επαφή με ένα ακόμα κομμάτι της ιστορίας και του πολιτισμού μας. Όλα τα εκθέματά μας σας περιμένουν για να τα θαυμάσετε. Σας περιμένουμε με αγάπη,
Φώτης Ραπακούσης διευθυντής-συλλέκτης.
ΑΞΙΟΛΟΓΗΣΗ ΠΡΟΤΑΣΕΩΝ ΓΙΑ ΤΗΝ ΕΚΠΑΙΔΕΥΤΙΚΗ ΕΠΙΣΚΕΨΗ ΣΤΗ ΓΕΡΜΑΝΙΑ
Πρόσκληση υποβολής προσφορών για τη διοργάνωση εκδρομής του 5ου Γυμνασίου Παλαιού Φαλήρου στο Ντύσελντορφ Γερμανίας
η ανάρτηση κι εδώ
Aξιολόγηση για την «Πρόσκληση εκδήλωσης ενδιαφέροντος και κατάθεσης οικονομικής προσφοράς για την πραγματοποίηση τετραήμερης εκπαιδευτικής εκδρομής του σχολείου μας στα Ιωάννινα »
Άσκηση για τον Διαβήτη: Ευεργετικές Επιδράσεις Νέων Εκπαιδευτικών Προγραμμάτων Φυσικής Δραστηριότητας

OPEN DAYS 24.05.2023
«Χρωματίστε με νότες τη ζωή σας…»
Δείτε τις φωτογραφίες της εκδήλωσης ΕΔΩ
Πραγματοποιήθηκε τη Τετάρτη 24.05.2023 στις 19:00 η μουσική εκδήλωση του σχολείου μας. Η ευθύνη και παραγωγή όλης της εκδήλωσης ήταν της Καθηγήτριας Μουσικής κ. Καθοπούλη Μ. και οι μαθητές/τριες κατέδειξαν τις δυνατότητές τους σε διάφορα όργανα. Την εκδήλωση παρακολούθησε εκ μέρους του Δήμου Παλ. Φαλήρου ο Πρόεδρος της ΕΣΕΔΕ Παλ. Φαλήρου κ. Παπακωστόπουλος Χ. που απεύθυνε και χαιρετηστήριο λόγο για όλη την προσπάθεια διάχυσης των καλών πρακτικών του σχολείου μας στην τοπική κοινωνία.
Ακολούθησε δεξίωση των καλεσμένων με την ευγενική χορηγία των Γονέων και Κηδεμόνων.
Open Days 26.05.2023
26 Μαΐου 2023 Αίθ. Πολλαπλών Χρήσεων
11:00 ΕΙΚΟΝΙΚΗ ΕΠΙΧΕΙΡΗΣΗ «MY CAPY» ΤΜΗΜΑ Γ5 Σιδηροπούλου Μ. ΕΙΚΟΝΙΚΗ ΕΠΙΧΕΙΡΗΣΗ «REVETS» ΤΜΗΜΑΤΑ Γ1, Γ2 , Γ3 & Γ5 Σιδηροπούλου Μ., Χατζημανώλη Ε., Λορέντζου Α.
12:00 ΟΜΙΛΟΣ ΡΗΤΟΡΙΚΗΣ Πορφύρη Ζ.
12:30 ΕΥΡΩΠΑΪΚΟ ΜΑΘΗΤΙΚΟ ΣΥΝΕΔΡΙΟ ΣΤΗ ΦΛΩΡΕΝΤΙΑ «ΤΟ ΠΑΡΕΚΚΛΗΣΤΟ ΤΩΝ ΜΑΓΩΝ ΤΟΙΧΟΓΡΑΦΙΕΣ» Χατζημανώλη Ε. & Λορέντζου Α. 13:00 ΣΥΝΕΔΡΙΟ ΝΕΩΝ ΓΙΑ ΤΗΝ ΚΛΙΜΑΤΙΚΗ ΑΛΛΑΓΗ Σιδηροπούλου Μ.
13:15 ΠΑΡΑΔΟΣΙΑΚΟΙ ΧΟΡΟΙ Σιούτη Α.
Open Days 25.05.2023 – Σχολική Διαμεσολάβηση
Η Ομάδα Σχολικής Διαμεσολάβησης, με Υπεύθυνους καθηγητές: Λιάσκο Θ., Λορέντζου Α.και Μινέτου Μ., του 5ου Γυμνασίου Παλαιού Φαλήρου συμμετείχε στις εκδηλώσεις Open Days του σχολείου μας, με υλικό που δημιούργησε κατά την ολοκλήρωση της εκπαίδευσή της στο Πρόγραμμα Αγωγής Υγείας με τίτλο «Πρόληψη και αντιμετώπιση της ενδοσχολικής βίας και του εκφοβισμού – Σχολική Διαμεσολάβηση». Στο πρώτο μέρος της εκδήλωσης, τα μέλη της Ομάδας έθιξαν τις διαφορετικές διαστάσεις των ενδοσχολικών συγκρούσεων και του εκφοβισμού (προσδιορισμός, αίτια, συνέπειες και αντιμετώπιση του φαινομένου).
Στο δεύτερο μέρος, κοινοποιήθηκαν τα αποτελέσματα ενδοσχολικής κοινωνικής έρευνας που υλοποιήθηκε στο σχολείο μας από την Ομάδα Σχολικής Διαμεσολάβησης με θέμα τον σχολικό εκφοβισμό και τις συνέπειές του στη μαθητική κοινότητα, τα οποία πλαισιώθηκαν από δρώμενο που βασίστηκε σε στοιχεία της έρευνας.
Το τελευταίο μέρος της παρουσίασης αφιερώθηκε στη Σχολική Διαμεσολάβηση, ως πρόταση για τη διαχείριση των ενδοσχολικών συγκρούσεων από την ίδια τη μαθητική κοινότητα και ως πρακτική που προωθεί τις δημοκρατικές αξίες του διαλόγου και της ενεργούς συμμετοχής των μαθητών/τριών στη σχολική τους ζωή. Στην εκδήλωση συμμετείχε και η Ομάδα Σχολικής Διαμεσολάβησης του 2ου Γυμνασίου Π. Φαλήρου, με ένα δρώμενο-αναπαράσταση διαμεσολάβησης.
Στο πλαίσιο του Δικτύου Σχολείων για την αντιμετώπιση της βίας, λίγες μέρες νωρίτερα είχε προηγηθεί συνάντηση των δύο Ομάδων και ανταλλαγή εμπειριών που αποκόμισαν τα παιδιά των δύο σχολείων, μέσα από το συγκεκριμένο Πρόγραμμα.
ΑΝΟΙΚΤΗ ΔΙΑΔΙΚΤΥΑΚΗ ΕΚΔΗΛΩΣΗ ΕΟΡΤΗΣ ΤΡΙΩΝ ΙΕΡΑΡΧΩΝ
Π Ρ Ο Σ Κ Λ Η Σ Η
Ο Πανελλήνιος Θεολογικός Σύνδεσμος "Καιρός - για την αναβάθμιση της θρησκευτικής εκπαίδευσης" πραγματοποιεί ανοικτή Διαδικτυακή Εκδήλωση με την ευκαιρία της εορτής των Τριών Ιεραρχών.
Ομιλητής: Δρ Θεόφιλος Αμπατζίδης, θεολόγος εκπαιδευτικός, επιστημονικός συνεργάτης της Ακαδημίας Θεολογικών Σπουδών Βόλου, μέλος του Δ.Σ. του Πανελλήνιου Θεολογικού Συνδέσμου "Καιρός".
Θέμα: "Η επιρροή της χριστιανικής φιλοσοφίας στην κουλτούρα της ύστερης αρχαιότητας. Το παράδειγμα των Τριών Ιεραρχών".
Η εκδήλωση θα πραγματοποιηθεί μέσω διαδικτυακής εφαρμογής τηλεδιάσκεψης, την Κυριακή 31 Ιανουαρίου 2021, ώρα 19:00 - 20:30. Διαδικτυακή διεύθυνση σύνδεσης: https://zoom.us/j/95721390038
Θα είναι χαρά μας η συμμετοχή σας.
Για το Διοικητικό Συμβούλιο
Ο ΠΡΟΕΔΡΟΣ Χρήστος Καρακόλης Καθηγητής Ε.Κ.Π.Α.
Ο ΓΕΝΙΚΟΣ ΓΡΑΜΜΑΤΕΑΣ Γεώργιος Καπετανάκης Δρ Θεολογίας
«Μένοντας σπίτι…» έκδοση
Kατά το παρελθόν σχολικό έτος το 4ο ΠΕΚΕΣ Αττικής, δια των Συντονιστών Εκπαιδευτικού Έργου Φιλολόγων, προκήρυξε μαθητικό λογοτεχνικό διαγωνισμό υπό τον γενικό τίτλο «Μένοντας σπίτι…», προκειμένου να ενθαρρύνει τους/τις μαθητές/τριες των Γυμνασίων και Λυκείων της ΔΔΕ Δ΄ Αθήνας να μετουσιώσουν σε έντεχνο λόγο τις σκέψεις, τα συναισθήματα και τα βιώματά τους κατά την περίοδο της πανδημίας.
Τα βραβευθέντα έργα συγκεντρώθηκαν σε έναν καλαίσθητο ψηφιακό τόμο, τον οποίο σας αποστέλλω. Στην εισαγωγή παρατίθενται τα ονόματα όλων των διακριθέντων σε όλες τις κατηγορίες (βραβεία, έπαινοι και ειδικές μνείες) και στη συνέχεια εκδίδονται τα έργα που τιμήθηκαν με βραβείο.
Παρακαλώ τα σχολεία των μαθητών/τριών που διακρίθηκαν να τους προωθήσουν την ψηφιακή έκδοση.
Ευχαριστώ και πάλι τα μέλη της κριτικής επιτροπής και συγχαίρω όλους/ες τους/τις μαθητές/τριες που συμμετείχαν στον διαγωνισμό.
Εύχομαι σε όλους/ες τους/τις εκπαιδευτικούς και τους/τις μαθητές/τριες Καλά Χριστούγεννα, δημιουργικό, ευφρόσυνο, και κυρίως «υγιές» νέο έτος!
Ο Συντονιστής Εκπαιδευτικού Έργου ΠΕ02
Νίκος Λινάρδος
Κατηγορία «Διήγημα Γ υμνασίου»
1ο βραβείο: Μαρίνα Δράκου: «Μένοντας σπίτι», 8ο Γυμνάσιο Ν. Σμύρνης
2ο βραβείο: Παναγιώτα Λύρα: «Τα μανταλάκια», 5ο Γυμνάσιο Π. Φαλήρου
3ο βραβείο εξ ημισείας: Ειρήνη Γέρμαν: «Η άλλη πλευρά», Ιδ. Γυμνάσιο «Νέα Εκπαιδευτήρια Γ. Μαλλιάρα» Μαρία Άννα Παϊτοντζή – Ελευθερίου: «Μένοντας σπίτι», Ιδ. Γυμνάσιο «Λεόντειο Λύκειο Ν. Σμύρνης»
“Β’ Πανελλήνιος Διαγωνισμό Εικονικών Δικών “Πρωταγόρας”
Αγαπητοί συμμετέχοντες,
αγαπητοί καθηγητές,
Η οργανωτική ομάδα του Afixis βρίσκεται στην ευχάριστη θέση να σας
γνωστοποιήσει ότι η διαδικασία ανατροφοδότησης της ομάδας των
μαθητών/τριων σας έχει ολοκληρωθεί και θα τη βρείτε στο επισυναπτόμενο
αρχείο στο τέλος αυτού του μηνύματος. Παράλληλα, στην παρακάτω διεύθυνση
http://protagoras.afixis.org/news/ μπορείτε να βρείτε την τελική
κατάταξη των ομάδων που έλαβαν μέρος στον Διαγωνισμό.
Ελπίζουμε η δική σας εμπειρία από τη συμμετοχή στον “Β’ Πανελλήνιο
Διαγωνισμό Εικονικών Δικών “Πρωταγόρας” ” όπως και των μαθητών/τριων σας
να ήταν θετική και να αποτέλεσε μία ευχάριστη και δημιουργική
εκπαιδευτική διαδικασία. Στόχος μας είναι οι συμμετέχοντες να αναπτύξουν
δεξιότητες και γνώσεις, να συνεργαστούν και να αλληλεπιδράσουν με
συνομηλίκους τους, να διαπραγματευτούν και να δομήσουν λογικά
επιχειρήματα μέσα σ’ ένα ευχάριστο και δημιουργικό περιβάλλον που
προσομοιάζει χαρακτηριστικά παιχνιδιού.
Σύντομα θα σας σταλούν οι φόρμες ανατροφοδότησης, τις οποίες
παρακαλείσθε εσείς αυτή τη φορά να συμπληρώσετε και να μας αποστείλετε.
Επίσης, αν υπάρχει οποιαδήποτε έλλειψη ή σφάλμα σε ό,τι αφορά τις
βεβαιώσεις συμμετοχής και τα βραβεία ρητορίας, τα οποία σας έχουν ήδη
δοθεί, παρακαλούμε να επικοινωνήσετε μαζί μας.
Σας ευχαριστούμε για τη συμμετοχή και τη στήριξή σας. Μας βοηθάει να
γίνουμε καλύτεροι. Παραμένουμε πάντοτε διαθέσιμοι για οτιδήποτε
χρειαστείτε.
Ευελπιστούμε να συνεργαστούμε ξανά.
Με εκτίμηση,
Η ομάδα των Εικονικών Δικών “Πρωταγόρας”
«Καλύτερη Μαθητική Εικονική Επιχείρηση 2020» του Junior Achievement Greece

αισθητικής με ευρεία χρήση. Η διαφορετικότητά του σε σχέση με τα υπόλοιπα κλασσικά ρολά έγκειται στο γεγονός ότι το πλαστικό αδιάβροχο κάτω τμήμα του, είναι κατασκευασμένο από φυτικές πρώτες ύλες όπως άμυλο, σιτάρι και πολτός κυτταρίνης (Mater-Bi). Τα ιδιαίτερα αυτά συστατικά, το καθιστούν απόλυτα φιλικό προς το περιβάλλον διότι μετά τη χρήση του μπορεί να τοποθετηθεί σε οποιοδήποτε κάδο συλλογής απορριμμάτων, ακόμα και σε αυτούςμε μη ανακυκλώσιμα αντικείμενα. Σε περίπτωση δε που πεταχθεί σε χωματερές, γίνεται ένα με το χώμα, δηλαδή μετατρέπεται σε οργανική ουσία.
LinkedIn: https://www.linkedin.com/company/jagreece/
Instagram: ja_greeceTwitter: https://twitter.com/JA_Greece
Youtube: https://www.youtube.com/channel/UCz1r7rHoukrRyUm4Tyfh3Ew
ΙΣΤΟΣΕΛΙΔΑ JUNIOR ACHIEVEMENT GREECE: www.senja.gr
ΣΥΝΑΝΤΗΣΗ ΟΡΓΑΝΩΤΙΚΗΣ ΕΠΙΤΡΟΠΗΣ "ΡΗΣΕΙΣ ΚΙ ΑΝΤΙ-ΡΗΣΕΙΣ"
Πραγματοποιήθηκε η συνάντηση της οργανωτικής ομάδας των φετινών αγώνων ρητορικής τέχνης με τίτλο "Ρήσεις και Αντι-ρήσεις 2019". Η ομάδα αποτελειται απο τους εκπαιδευτικούς που είτε έχουν "ομιλο", είτε εκπaιδευτικό πρόγραμμα στα Γυμνάσια:
- Βαρβάκειο Πρότυπο
- Πρότυπο Αναβρυτων
- Γυμνάσιο Ευαγγελικής σχολής
- 1o Πειραματικό Αθηνών
- Ζαννειο Πειραιά
- Ράλλειο Γυμνάσιο
- 2ο Γλυκών Νερών
- 5ο Γυμνάσιο Παλαιού Φαλήρου
- Ι.Μ.Παναγιωτόπουλου
- Εκπαιδευτήρια Δούκα
- Αρσακεια γυμνάσια Ψυχικού
- Pierce Αμερικάνικο Κολέγιο
- Εκπαιδευτήρια Παλλάδιο
- Αυγουλέα Λιναρδάτου
- Ελληνογερμανική Σχολή
- Ελληνογαλλική Σχολή Ουρσουλίνων.
Θέμα της συνάντησης ήταν η διοργάνωση των φετινών αγώνων ρητορικής τέχνης, η συμμετοχή άλλων Γυμνασίων της Αττικής, κατόπιν της σχετικής άδειας του ΥΠΠΕΘ: Αθήνα, 09-07-2018
Αρ. Πρωτ. 115188/Δ2 αλλά και του Περιφερειάρχη Εκπαίδευσης κ. Λόντου Χ., ο καθορισμός κανόνων καθώς και ο καταμερισμός εργασιών.
Στο Λύκειο οι Ρητορικοί Αγώνες είναι θεσμός εδώ και πολλά χρόνια. Μεταξύ Γυμνασίων, όμως, όσοι Ρητορικοί Αγώνες διοργανώθηκαν ήταν μικρής εμβέλειας, όσον αφορά τον αριθμό των συμμετεχόντων σχολείων και των ρητορικών αγωνισμάτων. Η αποφασιστική τομή έγινε το 2017.
Με την επιστημονική υποστήριξη διδασκόντων και μεταπτυχιακών φοιτητών του ΠΜΣ του ΠΤΔΕ του ΕΚΠΑ και την επιστημονική στήριξη της Ελληνικής Ένωσης για την Προώθηση της Ρητορικής στην Εκπαίδευση, διεξήχθησαν με επιτυχία οι 1οι Μαθητικοί Αγώνες Ρητορικής Τέχνης Γυμνασίων με το όνομα «Ρήσεις και Αντι-Ρήσεις» στα Εκπαιδευτήρια Αυγουλέα – Λιναρδάτου στο Περιστέρι στις 6 - 7 Μαΐου 2017. Στους αγώνες συμμετείχαν περί τους 130 μαθητές και μαθήτριες από 15 Γυμνάσια της Αττικής, οι οποίοι αγωνίστηκαν στους Διττούς Λόγους, στην Εκφραστική Ανάγνωση και στον Αυθόρμητο Λόγο. Οι αγώνες στελεχώθηκαν από έμπειρους κριτές, καθηγητές Πανεπιστημίου, επιμορφωμένους εκπαιδευτικούς και μεταπτυχιακούς φοιτητές.
Με τις ίδιες υψηλές προδιαγραφές συνεχίστηκε η διοργάνωση με την πραγματοποίηση των 2ων Μαθητικών Αγώνων Ρητορικής Τέχνης Γυμνασίων, στις 28 – 29 Απριλίου 2018, στο Ράλλειο Γυμνάσιο Θηλέων Πειραιά. Η δεύτερη αυτή διοργάνωση είχε λάβει και την έγκριση του Υπουργείου Παιδείας, Έρευνας και Θρησκευμάτων και συμμετείχαν είκοσι έξι γυμνάσια με 298 μαθητές και μαθήτριες, αριθμός διπλάσιος σχεδόν από αυτόν της πρώτης χρονιάς.
Επιχειρούμε και φέτος τη διάχυση της ρητορικής τέχνης, με πιο φιλόδοξους ακόμη στόχους, και προχωρούμε στην πραγματοποίηση των 3ων Μαθητικών Αγώνων Ρητορικής Τέχνης Γυμνασίων στις 6 & 7 Απριλίου 2019, στο 5ο Γυμνάσιο Παλαιού Φαλήρου με την έγκριση του Υπουργείου Παιδείας, Έρευνας και Θρησκευμάτων και την αρωγή του Προγράμματος Μεταπτυχιακών Σπουδών του ΠΤΔΕ του ΕΚΠΑ «Ρητορική, Επιστήμες του Ανθρώπου και Εκπαίδευση» καθώς και της Ελληνικής Ένωσης για την Προώθηση της Ρητορικής στην Εκπαίδευση.
Αποφασίσαμε στους Διττούς Λόγους να συμμετάσχει κάθε σχολείο με 5 μαθητές και να δημιουργηθούν μικτές ομάδες τριών μαθητών που θα αξιολογηθούν σε τρεις δοκιμασίες, στην Εκφραστική Ανάγνωση και στον Αυθόρμητο Λόγο καθε σχολείο να έχει τη δυνατότητα συμμετοχής με 3 και 3 αντίστοιχα αγωνιζόμενους /ες.
Σεπτεμβριανά 1955 - 2018
Στα πλαίσια του μαθήματος της Ιστορίας Γ΄Γυμνασίου ο κ. Δημητρέλιας Παν. θέλοντας να κάνει τους μαθητές/τριες ενεργά υποκείμενα της γνώσης, κάλεσε ανθρώπους που είχαν βιώσει τα γεγονότα των ΣΕΠΤΕΜΒΡΙΑΝΩΝ* στην Κωνσταντινούπολη και κατάθεσαν τη μαρτυρία τους. Οι αυτόπτες και αυτήκοοι μάρτυρες των γεγονότων του 1955 που οδήγησαν πολλούς Ορθοδόξους της Κωνσταντινούπολης να μετοικήσουν στον Ελλαδικό χώρο, αλληλεπίδρασαν με την εκπαιδευτική μας κοινότητα και η ιστορική γνώση μετατράπηκε σε βιωματική εμπειρία και η λήθη έδωσε τη θέση της στη μνήμη.
Η τοπική κοινότητα Κωνσταντινουπολιτών που εγκαταστάθηκε στο Παλ. Φάληρο έχει δημιουργήσει συλλόγους και δίκτυα που ξεπερνούν σε δράσεις το τοπικό στοιχείο και εξακτινώνονται στον παγκόσμιο ιστό. Πολλοί μαθητές/τριες μας έλκουν την καταγωγή τους απο την Πόλη (τουρκικά: İstanbul, [isˈtɑnbuɫ], Ιστάνμπουλ : Η ονομασία αυτή έγινε η κυρίαρχη κατά τις αρχές του 20ού αιώνα, ωστόσο η πόλη εξακολουθούσε να γράφεται ως Κωνσταντινούπολη (Constantinople) στο λατινικό αλφάβητο. Το 1928, ο πρόεδρος και ιδρυτής της σύγχρονης Τουρκίας Μουσταφά Κεμάλ εισήγαγε εκτεταμένες μεταρρυθμίσεις όπου αρχικά αντικατέστησε το οθωμανικό αλφάβητο με το λατινικό, και κατόπιν μετονόμασε επίσημα την πόλη σε Ιστανμπούλ.)
Μιά από αυτές τις ομάδες είναι και η εθελοντική ομάδα «Ρωμιών Πράξεις». Δημιουργήθηκε από ανθρώπους διαφορετικών ηλικιών και ενδιαφερόντων και σκοπός της είναι η διατήρηση, διάδοση και ανάδειξη της πλούσιας ιστορίας και πολιτιστικής κληρονομιάς του Ελληνισμού της καθ’ ημάς Ανατολής. Ειδικότερα, οι πρωτοβουλίες και οι πολύπλευρες δράσεις στοχεύουν στην ενημέρωση και ευαισθητοποίηση σχετικά με κρίσιμα ζητήματα αλλά και τη συνειδητοποίηση της οικουμενικής διάστασης του Ελληνισμού της Κωνσταντινούπολης.
*Με την ονομασία «Σεπτεμβριανά» έμεινε στην ιστορία το οργανωμένο πογκρόμ της νύκτας της 6ης Σεπτεμβρίου 1955, εξ ου και η ονομασία, που συνέβη στη Κωνσταντινούπολη, όπου καθοδηγούμενος τουρκικός όχλος προκάλεσε βίαια επεισόδια κατά των περιουσιών των Ελλήνων ομογενών και των Αρμένιων, πλην όμως Τούρκων υπηκόων, καθώς και άλλων μη μουσουλμανικών μειονοτήτων, λεηλατώντας και πυρπολώντας ελληνικά καταστήματα, σπίτια, σχολεία και βεβηλώνοντας εκκλησίες ακόμα και νεκροταφεία δημιουργώντας τρομοκρατία και ανασφάλεια για τις υφιστάμενες μειονότητες. Αφορμή έδωσε μια βομβιστική επίθεση στο πατρικό σπίτι του Κεμάλ Ατατούρκ στην Θεσσαλονίκη, που αποδείχτηκε στην συνέχεια ότι ήταν σκηνοθετημένη προβοκάτσια από την ίδια τη τουρκική κυβέρνηση.
Πραγματική αιτία του πογκρόμ αυτού ήταν η εξέλιξη του Κυπριακού ζητήματος, η συγκυρία του οποίου μεθόδευσε την προβοκάτσια.
Τα «Σεπτεμβριανά» αποτελούν ένα μέρος ενός μακρύ καταλόγου διώξεων κατά αλλοθρήσκων μειονοτήτων που μπορεί να ξεκίνησαν περί τα τέλη της Οθωμανικής Αυτοκρατορίας, πλην όμως εντάθηκαν από την εποχή των Νεοτούρκων και ύστερα.
ΘΕΜΑΤΙΚΗ ΕΒΔΟΜΑΔΑ –ΕΥΓΕΝΙΑ ΦΑΚΙΝΟΥ
Στα πλαίσια του αφιερώματος στις έμφυλες ταυτότητες κατά τη διάρκεια της θεματικής εβδομάδας 14 -18 Μαΐου 2018, το σχολείο μας επισκέφθηκε μια από τις σημαντικότερες συγγραφείς της μεταπολίτευσης, η κυρία Ευγενία Φακίνου. Η κυρία Φακίνου συναντήθηκε ξεχωριστά με τη Β΄ και Γ΄ τάξη του σχολείου μας, συνομίλησε με τους μαθητές και δέχθηκε να απαντήσει στα ερωτήματά τους. Αρκετοί μαθητές, μάλιστα, είχαν διαβάσει βιβλία της και είχαν διαμορφώσει ένα ερωτηματολόγιο που αφορούσε στα συγκεκριμένα βιβλία αλλά και σε γενικά ερωτήματα γύρω από τη ζωή και τις αντιλήψεις της. Με ζωντανό λόγο και αμεσότητα η κυρία Φακίνου κέρδισε τους μαθητές κι εκείνοι κατά γενική ομολογία χάρηκαν την επαφή μαζί της έχοντας την ευκαιρία να αντιληφθούν πώς εργάζεται και σκέφτεται ένας σύγχρονος συγγραφέας. Την εκδήλωση επιμελήθηκαν οι διδάσκουσες το μάθημα της Λογοτεχνίας στη Β’ και Γ΄ Τάξη, κυρίες Πετροπούλου Εμμανουέλα, Κιουρτσόγλου Ανδρομάχη, Πορφύρη Ζωή και Μαρινοπούλου Ελένη.
“Κάν’ το ν’ ακουστεί 2018”
http://europeanschoolradio.eu/5fest/vraveia/
Γρηγοριάδου Ιωάννα
Λύρα Παναγιώτα
Μαρής Ιωάννης
Η θεματολογία του διαγωνισμού
Δημιουργώντας για την Πολιτιστική μας ΚληρονομιάΥλική Κληρονομιά
Στην υλική κληρονομιά περιλαμβάνονται τα κτήρια, τα μνημεία, τα βιβλία, τα έργα τέχνης, τα τεκμήρια και, γενικά, τα αντικείμενα πολιτιστικής αξίας.
Άυλη Κληρονομιά
Η άυλη κληρονομιά περιλαμβάνει τις πρακτικές, τις αναπαραστάσεις, τις τελετουργίες, τις γνώσεις, τις τεχνικές ‒ καθώς και τα εργαλεία, αντικείμενα, χειροτεχνήματα και πολιτιστικούς χώρους που συνδέονται με αυτές, όπως: 1. προφορικές παραδόσεις (π.χ. λαϊκές ιστορίες, παραμύθια) 2. παραστατικές τέχνες (π.χ. θέατρο, θέατρο σκιών, παραδοσιακοί χοροί και μουσική) 3. κοινωνικές πρακτικές, τελετουργίες και εορταστικές εκδηλώσεις (π.χ. πανηγύρια, γάμος) 4. γνώσεις και πρακτικές για τη φύση και το σύμπαν (π.χ. λαϊκή ιατρική, πρόγνωση καιρού βάσει φυσικής παρατήρησης) 5. παραδοσιακές χειροτεχνίες (π.χ. κεντητική, αγγειοπλαστική, καλαθοπλεκτική)
Φυσική Κληρονομιά
Η φυσική κληρονομιά περιλαμβάνει τη βιοποικιλότητα, τη γεωποικιλότητα, τα πολιτιστικά τοπία (φυσικά χαρακτηριστικά με πολιτιστικά γνωρίσματα, τοπία που αντανακλούν τη σχέση του ανθρώπου με το περιβάλλον, όπως πάρκα, ιερά δάση, αμπελώνες, τοπία με ξερολιθιές κ.ά.)
ΠΡΟΓΡΑΜΜΑ ΓΙΟΡΤΗΣ ΠΟΛΥΤΕΧΝΕΙΟΥ 2021
Την Τετάρτη 17.11.2021 θα πραγματοποιηθεί στο σχολείο μας ανά τμήμα η εορτή για το Πολυτεχνείο 1973 σύμφωνα με το πρόγραμμα που μπορείτε να δείτε ΕΔΩ