Open Source Content Management

  • Μετάβαση στο περιεχόμενο
  • Μετάβαση στην κύρια πλοήγηση και σύνδεση

Αναζήτηση προβολής πλοήγησης

Πλοήγηση

  • Αρχική
  • Το σχολείο μας
  • Νέα
  • Ανακοινώσεις
  • Δραστηριότητες
  • Ρήσεις
  • ΡΟΜΠΟΤΙΚΗ
  • e-Twinning

Αναζήτηση

Αρχική e-Twinning

Πρόσφατα άρθρα είναι κλειστό

  • Περιοδικό ΤΑ ΦΑΛΗΡΑΚΙΑ
  • Στρασβούργο
  • Πρόγραμμα Δομήνικος Θεοτοκόπουλος
  • Ρητορικοί Αγώνες 2025
  • Πρόγραμμα 2025
  • Μέρα Βάφλας στο μάθημα των Γερμανικών – Τμήμα Β1
  • Εγκύκλιος που αφορά την Παράλληλη Στήριξή
  • Εγγραφές στην Α΄Λυκείου
  • Διάχυση των αποτελεσμάτων και των τελικών προϊόντων του έργου eTwinning „Values hidden in Sayings“
  • Διάχυση των αποτελεσμάτων και των τελικών προϊόντων του έργου eTwinning „Grün: Gemeinsam Recyceln, Umwelt Neu Gestalten“
  • 6ο Φαληρικό Πανηγύρι Φυσικών Επιστημών
  • Συμμετοχή μαθητών μας στο 3ο Πανελλήνιο Μαθητικό Συνέδριο
  • Ενημέρωση γονέων και κηδεμόνων 2024-25
  • Κατασκευή μολυβοθηκών από ανακυκλώσιμα υλικά και δεντροφύτευση στο πλαίσιο του έργου eTwinning "Grün: Gemeinsam Recyceln, Umwelt Neu Gestalten"
  • Εορτασμός Ημέρας Ασφαλούς Διαδικτύου 11/02/2025
  • Απουσίες Μαθητών/τριών λόγω εποχιακών ιώσεων
  • Υλοποίηση του έργου eTwinning "Grün: Gemeinsam Recyceln, Umwelt Neu Gestalten"
  • Συμμετοχή των μαθητών/τριών του σχολείου μας στη γιορτή φαναριών στο Ίδρυμα Σταύρος Νιάρχος στις 09.11.2024 (Laternenumzug)
  • Παρουσίαση του έργου eTwinning “Αξίες κρυμμένες σε λέξεις” (“Values hidden in Sayings”)
  • Εκπαιδευτική Εκδρομή στο Άμστερνταμ

«Ευρωπαϊκή Εβδομάδα Προγραμματισμού: Δυνατότητες και Παραδείγματα»

«Ευρωπαϊκή Εβδομάδα Προγραμματισμού: Δυνατότητες και Παραδείγματα»

Το 4ο ΠΕΚΕΣ Αττικής στο πλαίσιο της Ευρωπαϊκής Εβδομάδας Προγραμματισμού, σε συνεργασία με την «Εθνική Συμμαχία» μία πρωτοβουλία της Γενικής Γραμματείας Ψηφιακής Διακυβέρνησης & Απλούστευσης Διαδικασιών, σας προσκαλεί

την Παρασκευή 16 Οκτωβρίου και ώρα 17:00-19:00,

σε προαιρετική τηλε-ημερίδα με θέμα:

Καλλιέργεια υπολογιστικής σκέψης και ψηφιακός γραμματισμός με διασκεδαστικό και ευφάνταστο τρόπο!

Η Ευρωπαϊκή Εβδομάδα Προγραμματισμού στοχεύει να φέρει εκπαιδευτικούς και μαθητές όλων των ηλικιών πιο κοντά στον προγραμματισμό, με ή χωρίς Ηλεκτρονικό Υπολογιστή, μέσω παιχνιδιών και απλών εφαρμογών.

Θα παρουσιαστούν ενδιαφέροντα παραδείγματα από εκπαιδευτικούς πρωτοβάθμιας και δευτεροβάθμιας εκπαίδευσης!

Η πρόσκληση αφορά σε εκπαιδευτικούς Π.Ε. 60, Π.Ε. 70, και Π.Ε. 04, Π.Ε. 06, Π.Ε. 86.

Δείτε στις επόμενες σελίδες το πρόγραμμα και τις οδηγίες σύνδεσης.

Πρόγραμμα

Χαιρετισμοί Συντονιστών - Διεύθυνση Ψηφιακής Στρατηγικής

«Εισαγωγή και παρουσίαση βασικών σημείων EUCodeWeek», Δρ. Αθανάσιος Βαλιάκος Συντονιστής Εθνικής Ψηφιακής Συμμαχίας, Προϊστάμενος τμήματος Ψηφιακής Οικονομίας, Επενδύσεων και Ψηφιακών Δεξιοτήτων, Υπουργείο Ψηφιακής Διακυβέρνησης

«Προγραμματισμός και Τεχνητή Νοημοσύνη στις Φυσικές Επιστήμες», Αθανάσιος Γκουρμπής, Υπεύθυνος του 1ου ΕΚΦΕ Ν. Σμύρνης

«Παρουσίαση προτεινόμενης Δραστηριότητας για Πρωτοβάθμια Εκπαίδευση EU Code Week», Μαρία Φλούρου, Σημείο Επαφής για την Ομάδα Επαγγελματίες ΤΠΕ της Εθνικής Ψηφιακής Συμμαχίας, Υπουργείο Ψηφιακής Διακυβέρνησης

Παρουσιάσεις ενδεικτικών παραδειγμάτων – εφαρμογών από τα σχολεία:

  • Κωνσταντίνα Θεοδώρου, 18ο ΝΓ Αγ. Δημητρίου &Κομζιά Ευαγγελία 6ο ΝΓ Αγ. Δημητρίου, ΠΕ 60, «The Codally Team»
  • Αικατερίνη Γκόλτσιου, ΠΕ70, 12ο Δ.Σ. Αγ. Δημητρίου, «Κώδικας ως προέκταση της Γλώσσας και της Φυσικής»
  • Κωνσταντίνος Ορκόπουλος, ΠΕ86, 23ο Δ.Σ. Καλλιθέας, «Παίζοντας με το δυαδικό σύστημα»
  • Βασιλική Κάζη, ΠΕ86, 5ο Δ.Σ. Αλίμου, «Ψηφιοποίηση εικόνας: δημιουργώ και ανακαλύπτω τον κώδικα»
  • Άννα Κυρίτση, ΠΕ86, 3ο Γυμνασίου Μοσχάτου, «Παιχνιδομηχανή ανακύκλωσης»

«Παράδειγμα υποβολής δραστηριότητας στην ιστοσελίδα EUCodeWeek», Μαρία Φλούρου, Σημείο Επαφής για την Ομάδα Επαγγελματίες ΤΠΕ της Εθνικής Ψηφιακής Συμμαχίας, Υπουργείο Ψηφιακής Διακυβέρνησης

ΟΔΗΓΙΕΣ ΣΥΝΔΕΣΗΣ

Για την παρακολούθησή της, μέσω της πλατφόρμας Webex, οι ενδιαφερόμενοι/ες θα πρέπει να ακολουθήσουν τις ακόλουθες οδηγίες:

α. Παρακαλούμε να συνδεθείτε με τον παρακάτω ηλεκτρονικό σύνδεσμο τουλάχιστον 15΄-20΄ λεπτά πριν την ορισμένη ώρα έναρξης της τηλεδιάσκεψης:

https://minedu-secondary.webex.com/minedu-secondary/j.php?MTID=m2fbdadc3bc1a6c6b732d19bfd40cf5a3

β. Συνδεθείτε με όνομα και επίθετο (για να γνωρίζουμε ποιοι εισέρχονται στην αίθουσα), ή γράψτε το στο Chat.

Τα προσωπικά δεδομένα που θα δοθούν από τους συμμετέχοντες/ουσες θα χρησιμοποιηθούν από τους διοργανωτές μόνο για τους σκοπούς της συνάντησης (σύνδεση) και δεν θα διατεθούν σε κανένα άλλο φυσικό πρόσωπο ή εταιρεία και για κανένα λόγο.


Ο Οργανωτικός Συντονιστής

Νικόλαος Καμήλος                                            

Οι   ΣΕΕ του 4ου ΠΕΚΕΣ Αττικής

Νικολούδη Τριανταφυλλιά   ΠΕ 60

     Σαλαγιάννη Μαρία ΠΕ60

     Ζουγανέλη Άννα ΠΕ 70

     Καμπούρμαλη Ιωάννα ΠΕ 70

Παπαδόπουλος Χαράλαμπος ΠΕ 70

Χριστοπούλου Ευσταθία ΠΕ 70    Κοντογεωργίου Ασημίνα ΠΕ 04

     Ανδριτσοπούλου Μαρία ΠΕ 06

     Παπαλεωνίδα Παναγιώτα ΠΕ 86

Παγκόσμια Ημέρα για τα Δικαιώματα του Παιδιού

Σας διαβιβάζουμε τέσσερα (4) ενημερωτικά φυλλάδια του Υπουργείου Προστασίας του Πολίτη και παρακαλούνται οι Διευθυντές/τριες ή οι Προϊστάμενοι/ες των σχολικών μονάδων:

α) να ενημερώσουν όλη την εκπαιδευτική κοινότητα,

β) να αναρτήσουν στην ιστοσελίδα του σχολείου τα ανωτέρω ενημερωτικά φυλλάδια και γ) να ενημερώσουν τους γονείς-κηδεμόνες των μαθητών/τριών με κάθε πρόσφορο μέσο.

ΜΕ ΕΝΤΟΛΗ ΥΠΟΥΡΓΟΥ H ΓΕΝΙΚH ΓΡΑΜΜΑΤΕΑΣ Π/ΘΜΙΑΣ, Δ/ΘΜΙΑΣ ΕΚΠ/ΣΗΣ ΚΑΙ ΕΙΔΙΚΗΣ ΑΓΩΓΗΣ

ΑΝΑΣΤΑΣΙΑ ΓΚΙΚΑ

 

 

 

 

 

 

Όπως είναι γνωστό με πρωτοβουλία του Ο.Η.Ε. και της UNICEF, η 11η Δεκεμβρίου έχει ορισθεί ως Παγκόσμια Ημέρα του Παιδιού. Ο ετήσιος εορτασμός της ημέρας αυτής, αντικατοπτρίζει τη σημασία που η Διεθνής Κοινότητα αποδίδει στα παιδιά όλου του κόσμου, καθώς και την ανησυχία της σχετικά με την κατάστασή τους.

Η Χάρτα των δικαιωμάτων του παιδιού αναφέρει:

"Το παιδί θα απολαμβάνει όλα τα δικαιώματα….χωρίς διάκριση φυλής, χρώματος, φύλλου, γλώσσας, θρησκείας, πολιτικών ή άλλων πεποιθήσεων, εθνικής ή κοινωνικής καταγωγής, περιουσίας, οικογενειακής προέλευσης ή άλλης κοινωνικής θέσης του ίδιου του παιδιού ή της οικογενείας του". Σύμβαση των Ηνωμένων Εθνών για τα Δικαιώματα του Παιδιού (1959), Αρχή Πρώτη.

Ο Δεκάλογος των δικαιώματων του παιδιού

Δικαιούμαι να έρθω στη ζωή. Δικαιούμαι να υπάρξω.

Δικαιούμαι να μεγαλώσω σε έναν κόσμο χωρίς βία και φτώχεια.

Δικαιούμαι να ζήσω σε έναν κόσμο που σέβεται και προστατεύει το φυσικό περιβάλλον.

Δικαιούμαι να έχω ελεύθερη πρόσβαση στον μαγικό κόσμο της γνώσης.

Δικαιούμαι να έχω ελεύθερο χρόνο και χώρο για να παίζω.

Δικαιούμαι να μάθω τί είνα καλό για την σωματική και ψυχική μου υγεία.

Δικαιούμαι να περνάω αρκετό χρόνο με τους γονείς μου.

Δικαιούμαι να ζήσω με αθωότητα και ανεμελιά τα παιδικά μου χρόνια.

Δικαιούμαι να ζήσω σε μιά κοινωνία που προστατεύει τα προσωπικά μου δεδομένα.

Δικαιούμαι έναν κόσμο ανθρώπινο, δίκαιο και ειρηνικό. ΄Εναν κόσμο στον οποίο θα μεγαλώσουν αύριο τα δικά μου παιδιά. (Πηγή UNICEF)

 

Οι δικές μας Ενέργειες

Η Σύμβαση για τα δικαιώματα του παιδιού που υιοθετήθηκε από τη Γενική Συνέλευση του Ο.Η.Ε. στις 20 Νοεμβρίου 1989 και κυρώθηκε από τη χώρα μας με το Νόμο 2101/1992 κατοχυρώνει βασικές αρχές και δεσμεύει τις Κυβερνήσεις να εντείνουν τις προσπάθειές τους για μια φιλική για το παιδί κοινωνία.

Αναγνωρίζει ότι όλα τα παιδιά χωρίς διακρίσεις έχουν δικαιώματα όπως και οι ενήλικες.

Εξαιτίας της φύσης τους όμως, έχουν και επιπλέον δικαιώματα, καθώς χρειάζονται ειδική φροντίδα και προετοιμασία για να ανατραφούν μέσα σε πνεύμα ειρήνης, αξιοπρέπειας, ανοχής, ελευθερίας, ισότητας και αλληλεγγύης, ώστε να προετοιμαστούν πλήρως για να ζήσουν μια ατομική ζωή στην κοινωνία.

Δίκτυο για την Πρόληψη και την Καταπολέμηση της Σωματικής Τιμωρίας στα Παιδιά

Παράλληλα σημειώνεται ότι στη χώρα μας λειτουργεί Δίκτυο για την Πρόληψη και την Καταπολέμηση της Σωματικής Τιμωρίας στα Παιδιά το οποίο μεταξύ άλλων:

-προωθεί την εξάλειψη κάθε μορφής σωματικής τιμωρίας στα παιδιά από οποιονδήποτε διότι παραβιάζει τα θεμελιώδη δικαιώματά τους, όπως αυτά κατοχυρώνονται στην προαναφερόμενη Διεθνή Σύμβαση, προσβάλλει την προσωπικότητά τους, τα εξοικειώνει με τη βία ως μέσο επίλυσης προβλημάτων και είναι επικίνδυνη για την ψυχική και σωματική τους υγεία.

-υποστηρίζει την ανάπτυξη δράσεων για την πρόληψη και καταπολέμηση της σωματικής τιμωρίας στα παιδιά από ενήλικες σε βάρος των παιδιών ή ενώπιόν τους.

-αποβλέπει στην εξάλειψη της κοινωνικής και νομικής αποδοχής της σωματικής τιμωρίας των παιδιών στη χώρα μας, ώστε αυτά να διαπαιδαγωγούνται μέσα από το διάλογο και τη συμμετοχή και με μεθόδους σύμφωνες με τις σύγχρονες παιδαγωγικές επιστήμες.

Συντονισμός Δράσεων και υπηρεσιών παιδικής προστασίας

Στα πλαίσια της εξάλειψης του φαινόμενου της κακοποίησης των παιδιών, εκδόθηκε η αριθμ. οικ.49540 / 2011 (Φ.Ε.Κ. 877 / 2011 τ. Β΄) Κοινή Υπουργική Απόφαση «Συντονισμός Δράσεων και υπηρεσιών παιδικής προστασίας» κατά εξουσιοδότηση του άρθρου 8 του Ν.3961/2011(Φ.Ε.Κ. 97/τ.Α΄/29-4-2011) από το Υπουργείο Υγείας και Κοινωνικής Αλληλεγγύης σε συνεργασία με το Υπουργείο Δικαιοσύνης Διαφάνειας και Ανθρωπίνων Δικαιωμάτων και αποφασίστηκαν τα παρακάτω:

- Συγκρότηση Ομάδων Προστασίας Ανηλίκων (Ο.Π.Α.) σε κάθε Δήμο αποτελούμενες από Κοινωνικούς Λειτουργούς, με στόχο το συντονισμό και τη συνεργασία για θέματα παιδικής προστασίας, την πρόληψη και την αντιμετώπιση της θυματοποίησης και της εγκληματικότητας των ανηλίκων στην περιοχή ευθύνης τους.

- Συστήνεται Δίκτυο με την επωνυμία «ΟΡΕΣΤΗΣ» που οργανώνει το Κεντρικό Επιστημονικό Συμβούλιο για την Αντιμετώπιση της Θυματοποίησης και Εγκληματικότητας των Ανηλίκων (Κ.Ε.Σ.Α.Θ.Ε.Α.). Στο Δίκτυο εντάσσονται και θα διασυνδέονται ηλεκτρονικά υπηρεσίες των Υπουργείων Υγείας και Κοινωνικής Αλληλεγγύης και Δικαιοσύνης, Διαφάνειας και Ανθρωπίνων δικαιωμάτων, που παρέχουν κοινωνική μέριμνα, φροντίδα, αλληλεγγύη και προστασία στους ανηλίκους σε κίνδυνο και στους ανήλικους παραβάτες. Επίσης στο ίδιο Δίκτυο μπορούν να ενταχθούν και ιδιωτικοί ή άλλοι φορείς του δημοσίου και των Περιφερειακών και τοπικών Αυτοδιοικήσεων της Χώρας. Το Δίκτυο δύναται να αναπτύσσει συνεργασία με άλλα διεθνή ή εθνικά δίκτυα και φορείς που οι αρμοδιότητες τους εναρμονίζονται και οι δραστηριότητες τους εξυπηρετούν τους σκοπούς και τους στόχους του Δικτύου «ΟΡΕΣΤΗΣ». Το Εθνικό Κέντρο Κοινωνικής Αλληλεγγύης (Ε.Κ.Κ.Α) βρίσκεται σε στενή και δημιουργική συνεργασία με το Κ.Ε.Σ.Α.Θ.Ε.Α. για την υλοποίηση του ανωτέρω νομικού πλαισίου.

Επιπρόσθετα, έχει ανατεθεί στο Εθνικό Κέντρο Κοινωνικής Αλληλεγγύης στο πλαίσιο των αρμοδιοτήτων του, να προωθήσει σε εθνικό επίπεδο το συντονισμό των δράσεων πρόνοιας και να αναπτύξει ένα ολοκληρωμένο Σύστημα Ηλεκτρονικής Διασύνδεσης και Διαδραστικότητας Υπηρεσιών Πρόνοιας, του οποίου ο κωδικός τίτλος είναι «e-pronoia».

Η Σύμβαση για τα δικαιώματα του Παιδιού

H σύμβαση για τα δικαιώματα του παιδιού αποτελείται από 54 άρθρα και καλύπτει όλα τα δικαιώματα των παιδιών , χωρίζοντάς τα σε 4 κατηγορίες : δικαιώματα επιβίωσης , ανάπτυξης , προστασίας και συμμετοχής. Τα άρθρα αυτά αναλυτικά είναι:

1. Ορισμός: “Παιδιά” θεωρούνται όλα τα κορίτσια και τα αγόρια από 0 έως 18 ετών.

2. Απαγόρευση διακρίσεων: Όλα τα παιδιά είναι ίσα. Έχουν δικαίωμα να τα αντιμετωπίζουν χωρίς διακρίσεις λόγω της φυλής, του φύλου, της γλώσσας, της θρησκείας , των απόψεων, της περιουσίας, της κατάστασης, των ιδιαίτερων αναγκών ή της εμφάνισής τους.

3. Το συμφέρον του παιδιού: Όταν οι μεγάλοι παίρνουν αποφάσεις που αφορούν τα παιδιά, πρέπει να υπολογίζουν πριν από όλα το συμφέρον των παιδιών. Η Πολιτεία πρέπει να προστατεύει και να φροντίζει τα παιδιά, αν οι γονείς τους δεν μπορούν να το κάνουν.

4. Μέτρα της Πολιτείας: Η Πολιτεία πρέπει να παίρνει όλα τα κατάλληλα μέτρα για να εφαρμόζονται τα δικαιώματα των παιδιών.

5. Ρόλος γονέων και κηδεμόνων: Οι γονείς ή οι κηδεμόνες ενός παιδιού είναι υπεύθυνοι να το μεγαλώνουν έτσι ώστε να αναπτύσσονται οι ικανότητές του και να το βοηθούν να μάθει και να ασκεί τα δικαιώματά του.

6. Δικαίωμα στη ζωή: Τα παιδιά έχουν δικαίωμα στη ζωή, την επιβίωση και την ανάπτυξη.

7. Όνομα και ιθαγένεια: Δικαίωμα κάθε παιδιού είναι να γράφεται στο ληξιαρχείο με τη γέννησή του και να έχει όνομα, επώνυμο και ιθαγένεια, δηλαδή να ανήκει σε μια χώρα.

8. Ταυτότητα: Η Πολιτεία πρέπει να βοηθά τα παιδιά να διατηρούν την ταυτότητα, την ιθαγένεια και τις οικογενειακές τους σχέσεις.

9. Ζωή και επικοινωνία με τους γονείς: Κάθε παιδί έχει δικαίωμα να ζει μαζί με τους γονείς του, εκτός αν αυτοί ζουν χωριστά, αν δεν μπορούν να το φροντίσουν ή αν πρέπει να απομακρυνθεί από αυτούς για το καλό του. Όταν ζει μακριά από τους γονείς του, το παιδί έχει δικαίωμα να τους βλέπει και να επικοινωνεί μαζί τους, εκτός αν αυτό είναι αντίθετο με το συμφέρον του.

10. Οικογενειακή επανένωση: Αν ένα παιδί ζει σε διαφορετική χώρα από τους γονείς του, έχει δικαίωμα να ξανασμίξει μαζί τους και να μείνουν στο ίδιο μέρος.

11. Παράνομες μετακινήσεις στο εξωτερικό: Τα παιδιά πρέπει να προστατεύονται από κάθε παράνομη απομάκρυνσή τους από τη χώρα στην οποία ζουν.

12. Ελευθερία γνώμης: Τα παιδιά έχουν δικαίωμα να εκφράζουν ελεύθερα τις απόψεις τους. Οι μεγάλοι πρέπει να ακούν και να παίρνουν σοβαρά υπόψη τους τη γνώμη των παιδιών για θέματα που τα αφορούν, ανάλογα με την ηλικία και την ωριμότητά τους.

13. Ελευθερία έκφρασης: Τα παιδιά έχουν δικαίωμα να αναζητούν, να μαθαίνουν και να μεταδίδουν πληροφορίες και ιδέες, και να εκφράζονται ελεύθερα, μέσα από τον γραπτό ή προφορικό λόγο, την τέχνη ή άλλους τρόπους, αρκεί να σέβονται τα δικαιώματα των άλλων.

14 Ελευθερία σκέψης και θρησκείας: Τα παιδιά έχουν δικαίωμα να σκέφτονται ελεύθερα και να πιστεύουν σε μια θρησκεία.

15 Ελευθερία συνάντησης και ομαδικής συνεργασίας: Τα παιδιά έχουν δικαίωμα να συναντιόνται, να συνεργάζονται και να συμμετέχουν σε συγκεντρώσεις, αρκεί να μην παραβιάζουν τα δικαιώματα των άλλων.

16. Ιδιωτική ζωή: Κανείς δεν μπορεί να επεμβαίνει αυθαίρετα ή παράνομα στην ιδιωτική ζωή, την οικογένεια, την κατοικία ή την αλληλογραφία ενός παιδιού,ούτε να προσβάλλει την τιμή και την υπόληψή του.

17. Πληροφόρηση: Τα παιδιά έχουν δικαίωμα να μαθαίνουν τι συμβαίνει γύρω τους από τα μέσα ενημέρωσης (εφημερίδες, ραδιόφωνο, τηλεόραση, ηλεκτρονικά μέσα). Η Πολιτεία πρέπει να ενθαρρύνει τα μέσα να διαδίδουν χρήσιμες πληροφορίες και να προστατεύουν τα παιδιά από ό,τι μπορεί να τα βλάψει.

18. Ευθύνες και υποστήριξη γονέων: Οι γονείς ή κηδεμόνες ενός παιδιού έχουν τη ευθύνη της ανατροφής και της ανάπτυξής του. Η Πολιτεία πρέπει να τους βοηθά σε αυτή την αποστολή και να εξασφαλίζει τη δημιουργία υπηρεσιών φροντίδας για τα παιδιά.

19. Βία, παραμέληση, εκμετάλλευση: Τα παιδιά πρέπει να προστατεύονται από κάθε μορφή βίας, προσβολής, παραμέλησης, εγκατάλειψης, σωματικής, ψυχολογικής, πνευματικής ή σεξουαλικής κακοποίησης και εκμετάλλευσης, όσο βρίσκονται στην ευθύνη των γονιών ή των κηδεμόνων τους ή άλλων προσώπων στα οποία αυτοί τα έχουν εμπιστευθεί.

20. Εναλλακτική επιμέλεια: Όταν ένα παιδί δεν ζει με την οικογένειά του ή αυτή δεν μπορεί να το φροντίσει, έχει δικαίωμα ειδικής προστασίας και βοήθειας, μέσα από θεσμούς όπως η υιοθεσία, η φιλοξενία σε ανάδοχη οικογένεια ή σε κατάλληλη στέγη / ίδρυμα.

21. Υιοθεσία: Πολιτεία πρέπει να παίρνει όλα τα απαραίτητα μέτρα ώστε μια υιοθεσία που γίνεται στην ίδια χώρα ή σε άλλη, να είναι σύμφωνη με το νόμο και να λαμβάνεται υπόψη πάνω απ’ όλα το συμφέρον του παιδιού.

22. Παιδιά πρόσφυγες: Τα παιδιά πρόσφυγες, που έχουν φύγει μόνα ή συνοδευόμενα από τους δικούς τους από την πατρίδα τους επειδή εκεί κινδύνευαν, έχουν δικαίωμα ειδικής προστασίας και απολαμβάνουν όλα τα δικαιώματα που έχουν και τα άλλα παιδιά.

23. Παιδιά με αναπηρίες: Τα παιδιά με σωματικές ή πνευματικές αναπηρίες έχουν δικαίωμα να ζουν σε συνθήκες που εγγυώνται την αξιοπρέπειά τους και ευνοούν την αυτονομία τους. Να απολαμβάνουν ειδική φροντίδα και να συμμετέχουν ισότιμα στην εκπαίδευση και την κοινωνική ζωή.

24. Υγεία και ιατρικές υπηρεσίες: Όλα τα παιδιά έχουν δικαίωμα στην προληπτική φροντίδα της υγείας τους και όταν αρρωσταίνουν να χρησιμοποιούν τις απαραίτητες ιατρικές υπηρεσίες για τη θεραπεία τους.

25. Επανεξέταση αναδοχής: Όταν ένα παιδί τοποθετείται σε ένα ίδρυμα ή μια ανάδοχη οικογένεια, η Πολιτεία πρέπει να παρακολουθεί και να ελέγχει αν το φροντίζουν σωστά και αν απολαμβάνει όλα τα δικαιώματά του.

26. Κοινωνική πρόνοια: Τα παιδιά έχουν δικαίωμα να απολαμβάνουν την κατάλληλη κοινωνική φροντίδα και ασφάλιση.

27. Ανάπτυξη και επίπεδο ζωής: Όλα τα παιδιά έχουν δικαίωμα σε ένα αξιοπρεπές επίπεδο ζωής: να έχουν φαγητό, ρούχα και να ζουν σε ένα ασφαλές σπίτι, ώστε να έχουν ομαλή σωματική, πνευματική, ψυχική, ηθική και κοινωνική ανάπτυξη. Αν οι γονείς τους δεν μπορούν να τους τα προσφέρουν, η Πολιτεία πρέπει να τους βοηθάει.

28. Εκπαίδευση: Όλα τα παιδιά έχουν δικαίωμα να πηγαίνουν στο σχολείο και να έχουν ίσες ευκαιρίες σε αυτό.
Η Πολιτεία πρέπει να παίρνει μέτρα ώστε τα παιδιά να γράφονται και να μη διακόπτουν το σχολείο. Τα μέτρα για τη σχολική πειθαρχία πρέπει να σέβονται τα δικαιώματα και την αξιοπρέπεια των μαθητών.

29. Σκοποί εκπαίδευσης: Η εκπαίδευση πρέπει να βοηθάει τα παιδιά να αναπτύσσουν τις ικανότητες και την προσωπικότητά τους και να μαθαίνουν να σέβονται τα ανθρώπινα δικαιώματα, τους διαφορετικούς πολιτισμούς και το φυσικό περιβάλλον.

30. Μειονότητες: Τα παιδιά που ανήκουν σε εθνικές, γλωσσικές ή θρησκευτικές μειονότητες, έχουν δικαίωμα να έχουν τη δική τους πολιτιστική ζωή, να χρησιμοποιούν τη γλώσσα τους και να ασκούν τη θρησκεία τους.

31. Ελεύθερος χρόνος και ψυχαγωγία: Όλα τα παιδιά έχουν δικαίωμα να ξεκουράζονται, να έχουν ελεύθερο χρόνο, να παίζουν, να ψυχαγωγούνται και να ασχολούνται με πράγματα που τους ενδιαφέρουν.

32. Παιδική εργασία, οικονομική εκμετάλλευση: Τα παιδιά πρέπει να προστατεύονται από την οικονομική εκμετάλλευση και οποιαδήποτε επικίνδυνη εργασία μπορεί να βάλει σε κίνδυνο την εκπαίδευση, την υγεία ή την ανάπτυξή τους. Η Πολιτεία πρέπει να ρυθμίζει, σύμφωνα με τις διεθνείς συμβάσεις, τα κατώτατα όρια ηλικίας, τα ωράρια και τις συνθήκες εργασίας για ανηλίκους όπως και την επιβολή ποινών σε όσους τα παραβιάζουν.

33. Ναρκωτικά: Τα παιδιά πρέπει να προστατεύονται από την παράνομη χρήση ναρκωτικών ουσιών αλλά και να μη χρησιμοποιούνται στην παραγωγή και τη διακίνησή τους.

34. Σεξουαλική βία και εκμετάλλευση: Είναι υποχρέωση της Πολιτείας να προστατεύει τα παιδιά από κάθε μορφή σεξουαλικής βίας και εκμετάλλευσης, όπως ο εξαναγκασμός σε σεξουαλική δραστηριότητα, η πορνεία και η πορνογραφία.

35. Απαγωγή και εμπορία παιδιών: Τα κράτη παίρνουν όλα τα κατάλληλα μέτρα για να εμποδίσουν τις απαγωγές, την πώληση και το δουλεμπόριο των παιδιών.

36. Άλλες μορφές εκμετάλλευσης: Τα παιδιά πρέπει να προστατεύονται από οποιαδήποτε άλλη μορφή εκμετάλλευσης που μπορεί να βλάπτει την ευημερία τους.

37. Βασανιστήρια και στέρηση ελευθερίας: Κανένα παιδί δεν πρέπει να υποβάλλεται σε βασανιστήρια ή άλλη απάνθρωπη ή εξευτελιστική τιμωρία. Η θανατική ποινή και η ισόβια φυλάκιση απαγορεύεται να επιβάλλονται σε παιδιά. Η σύλληψη και κράτηση ανηλίκων πρέπει να είναι σύμφωνη με το νόμο, να έχει την ελάχιστη δυνατή χρονική διάρκεια και να ανταποκρίνεται στην ανάγκες της ηλικίας τους.

38. Ένοπλες συρράξεις: Σε περίπτωση πολέμου, τα παιδιά πρέπει να προστατεύονται. Απαγορεύεται να συμμετέχουν σε εχθροπραξίες παιδιά κάτω των 15 ετών.

39. Επανένταξη παιδιού-θύματος: Η Πολιτεία πρέπει να φροντίζει τα παιδιά που είναι θύματα παραμέλησης, κακομεταχείρισης, εκμετάλλευσης ή πολέμων για να ξεπερνούν τα τραύματά τους και να συμμετέχουν φυσιολογικά στην κοινωνική ζωή.

40. Δικαιοσύνη / ποινική μεταχείριση: Κάθε παιδί ύποπτο, κατηγορούμενο ή καταδικασμένο για μια παράνομη πράξη έχει δικαίωμα να το αντιμετωπίζουν με αξιοπρέπεια, ανθρωπισμό και σεβασμό στις ανάγκες του, να ενημερώνεται για την υπόθεσή του σε γλώσσα που καταλαβαίνει και να έχει νομική βοήθεια για να μπορεί να υπερασπίζεται τον εαυτό του.

41. Ευνοϊκότερες ρυθμίσεις: Αν οι νόμοι μιας χώρας προστατεύουν καλύτερα τα δικαιώματα των παιδιών από ό,τι αυτή η Σύμβαση, τότε πρέπει να εφαρμόζονται εκείνοι.

42. Γνωστοποίηση: Τα κράτη έχουν υποχρέωση να κάνουν γνωστά στους μεγάλους και στα παιδιά τις αρχές και το περιεχόμενο αυτής της Σύμβασης.

43-54. Εφαρμογή και έλεγχος: Μια ειδική Επιτροπή στον ΟΗΕ παρακολουθεί την εφαρμογή της Σύμβασης σε όλα τα κράτη που την έχουν υπογράψει. Οι κυβερνήσεις οφείλουν να στέλνουν εκθέσεις κάθε πέντε χρόνια και η Επιτροπή, αφού τις εξετάσει, τους στέλνει παρατηρήσεις και προτάσεις της.

The use of gadgets

 

 

Greek Islands 1.

 

 

 

Greek Islands

Popular Greek tourist destinations

Epidaurus Delphi

Ανατροφοδότηση από το Πρόγραμμα Εξοικείωσης με την Αναπηρία, στα σχολεία"

 

 

Μετά την ολοκλήρωση της εκδήλωσης - ενημέρωσης στο πλαίσιο"Μαθαίνω να βλέπω τον άνθρωπο": Εκπαιδευτικό Πρόγραμμα Εξοικείωσης με την Αναπηρία, στα σχολεία"  οι μαθητές /τριες  στα τμήματά τους είχαν ευκαρία για ανατροφοδότηση και αναπλαισίωση των γνώσεων που απέκτησαν στις δικές τους προσωπικές στιγμές. Χαρακτηριστικό δείγμα  από το Γ1 καταθέτουμε στη  συνέχεια με την αρωγή της κας Κιουρτσόγλου Ανδρομάχης (ΠΕ02)

 

 

 

 

Επικοινωνία

 

 

Επικοινωνήστε μαζί μας ως εξής:


 

Διεύθυνση: Ζεφύρου 20, Δέλτα Φαλήρου, 175 64 Παλαιό Φάληρο Αττικής

Τηλ  / Fax ::  2109430600 & 2160049969


email:Αυτή η διεύθυνση ηλεκτρονικού ταχυδρομείου προστατεύεται από τους αυτοματισμούς αποστολέων ανεπιθύμητων μηνυμάτων. Χρειάζεται να ενεργοποιήσετε τη JavaScript για να μπορέσετε να τη δείτε.

Χρήσιμοι σύνδεσμοι

 

  • ΥΠ.ΠΑΙ.Θ.
  • ΔΔΕ Δ Αθήνας
  • Γενική Γραμματεία Διά Βίου Μάθησης
  • Ασφάλεια στο διαδίκτυο
  • Εκπαιδευτική τηλεόραση
  • Ψηφιακό σχολείο

Ρήσεις κι αντι ρήσεις 2020

Δεν υπάρχει διαθέσιμη περιγραφή.

 Σε ένα διαφορετικό αυτή τη χρονιά κλίμα λόγω Covid 19, πραγματοποιήθηκαν οι "Ρήσεις και Αντι-Ρήσεις " Γυμνασίων με τη συμμετοχή εκπαιδευτικών και μαθητών από 14 Γυμνάσια της Αττικής. Το 5ο Γυμνάσιο Π.Φαλήρου, ως ένα από τα σχολεία συνδιοργανωτές, συμμετείχε σε ένα διαδικτυακό ραντεβού που διενεργήθηκε στις 30/5 και 6/6/2020 στην φιλόξενη πλατφόρμα των Εκπαιδευτηρίων  Ζαγοριανάκου.

Τα ρητορικά αγωνίσματα (αυθόρμητος λόγος,  εκφραστική ανάγνωση και διττοί λόγοι) πλαισίωσαν οι μαθήτριες του σχολείου μας : Δήμητρα Κατρισιώτη ,Ευδοξία Καλογιαννίδου, Μαρίνη Γιαννακοπούλου, Μυρτώ Γιάγκα, Κάτια Τουρίκη, Χάρις Αλειφεροπούλου, Ιωάννα Γρηγοριάδου-Κυριάκου και Νάγια Λύρα οι οποίες γι αυτή τη χρονιά ολοκλήρωσαν το ρητορικό τους ταξίδι με την αρωγή κι επιμέλεια των φιλολόγων κ.Πορφύρη Ζωής και κ Μπόζη Aντώνη.

 

"ΟΙ ΡΗΤΟΡΙΚΟΙ ΜΑΣ ΣΤΑΘΜΟΙ".

_ΡΗΤΟΡΙΚΩΝ_ΑΓΩΝΩΝ.png

 

Blog για Ρήσεις κι Αντι - Ρήσεις 2019 & 2022

Επισκεφτείτε το blog για τη διοργάνωση έκφρασης της ρητορικής τέχνης  νυγματίζοντας (κλικάροντας) ΕΔΩ

 

ΕΦΗΜΕΡΙΔΑ τ3: Το ταξίδι των τροφών

Στον ακόλουθο σύνδεσμο μπορείτε να δείτε το 3ο τεύχος από το εφημεριδάκι του σχολείου μας με θέμα : Το ταξίδι των τροφών.

Μια συλλογική προσπάθεια των παιδιών κυρίως της Α΄τάξης με την αρωγή της κας Σιδηροπούλου Μιμόζας (Καθηγήτριας Οικιακής Οικονομίας)

https://issuu.com/5ogympfal/docs/______________________

https://issuu.com/5ogympfal/docs/______________________

eφημεριδάκι ΤΕΥΧΟΣ 2 Κοινωνικοί προβληματισμοί 13 Μαΐου 2020

Κυκλοφόρησε το 2ο τεύχος από την κ. Μιμόζα Σιδηροπούλου και τους μαθητές της Γ τάξης το eφημεριδάκι. κλικάρετε (νηγματίστε) στην εικόνα και πλοηγηθείτε  στις σελίδες του

ΤΕΥΧΗ

Κοινωνικοί προβληματισμοί

 

https://issuu.com/georgioskapetanakis/docs/efimer-t2

13 Μαΐου 2020

 

3ο Φαληρικό Πανηγύρι Φυσικών Επιστημών

     

ΕΛΛΗΝΙΚΗ ΔΗΜΟΚΡΑΤΙΑ

ΥΠΟΥΡΓΕΙΟ ΠΑΙΔΕΙΑΣ ΚΑΙ ΘΡΗΣΚΕΥΜΑΤΩΝ

ΠΕΡΙΦΕΡΕΙΑΚΗ ΔΙΕΥΘΥΝΣΗ Π.Ε. & Δ.Ε. ΑΤΤΙΚΗΣ

4Ο ΠΕΡΙΦΕΡΕΙΑΚΟ ΚΕΝΤΡΟ

ΕΚΠΑΙΔΕΥΤΙΚΟΥ ΣΧΕΔΙΑΣΜΟΥ ΑΤΤΙΚΗΣ

Νέα Σμύρνη, 5/5/2022

 

 

Ταχ. Δ/νση:

Λεωφόρος Συγγρού 165,

 

ΠΡΟΣ:

- Σχολικές Μονάδες της Δ΄ Διεύθυνσης Εκπ/σης Αθήνας

ΚΟΙΝΟΠΟΙΗΣΗ:

- Περιφερειακή Δ/νση Α/θμιας και   Β/θμιας Εκπ/σης Αττικής

- Δ/νση Α/θμιας & Β/θμιας Εκπ/σης Δ΄ Αθήνας

- 1ο ΕΚΦΕ (Ν. Σμύρνης)

- 2ο ΕΚΦΕ (Αλίμου)

 

17121, Νέα Σμύρνη

 

Πληροφορίες :

Τηλ. Γραμματείας :

E-mail :

Ασημίνα Κοντογεωργίου

213 -1617442

Αυτή η διεύθυνση ηλεκτρονικού ταχυδρομείου προστατεύεται από τους αυτοματισμούς αποστολέων ανεπιθύμητων μηνυμάτων. Χρειάζεται να ενεργοποιήσετε τη JavaScript για να μπορέσετε να τη δείτε.">4pekes@attik.pde.sch.gr

 

ΘΕΜΑ: «3ο Φαληρικό Πανηγύρι Φυσικών Επιστημών»

Αγαπητοί και αγαπητές συνάδελφοι,

Με πολλή χαρά σας προσκαλούμε στο 3ο Φαληρικό Πανηγύρι Φυσικών Επιστημών που διοργανώνεται από το 4ο ΠΕΚΕΣ Αττικής, το ΕΚΦΕ Αλίμου, το ΕΚΦΕ Ν. Σμύρνης και το 2ο ΓΕΛ Π. Φαλήρου, που πήρε την πρωτοβουλία γι’ αυτό, όπως και στο παρελθόν. Διεξάγεται υπό την αιγίδα του Δήμου Π. Φαλήρου στην

Πλατεία Φιλικής Εταιρείας Π. Φαλήρου

Πέμπτη 12 Μαΐου 2022

10.00-14.00

Μαθητές με την καθοδήγηση των εκπαιδευτικών τους, οι Υπεύθυνοι των δύο ΕΚΦΕ κ. Αθανάσιος Γκουρμπής και κ. Γεωργία Παπαπαγεωργάκη και δύο ξεχωριστοί συνάδελφοι η κ. Βασιλική Μηλιώνη και ο κ. Γιάννης Γάτσιος θα υλοποιήσουν πειράματα και άλλες δραστηριότητες που συνδέονται με τις Φυσικές Επιστήμες.

Μπορείτε να το επισκεφθείτε ή/και να οργανώσετε μια εκπαιδευτική επίσκεψη με ομάδα μαθητών σας.

Επισυνάπτεται αφίσα για την εκδήλωση, που υλοποίησε ο μαθητής του 2ου ΓΕΛ Π. Φαλήρου Γιάννης Μαστροσταμάτης.

Ασημίνα Κοντογεωργίου ΠΕ04

Σ.Ε.Ε. Επιστημονικής Ευθύνης

 

Μπορεί να είναι εικόνα κείμενο που λέει "3o Φαληρικό Πανηγύρι Φυσικών Επιστημών Πέμπτη 12 Μαϊου 2022 Πλατεία Φιλικής Εταιρείας Π.Φάληρο 10πμ- 2μμ Επιστήμη για όλους... στην πλατεία!!! ーレス Aρ VJ=Tt Συμμετέχουν Πειραματιστές μαθητές και καθηγητές από τα σχολεία 2o Γυμνάσιο Π. Φαλήρου 5o Γυμνάσιο n. Φαλήρου 3o Γυμνάσιο Γλυφάδας 3o л Φαλήρου 10 ΓΕл Αργυρούπολης 60 reл Καλλιθέας Διοργάνωση και... 4o ΠΕΚΕΣ ΑΤΤΙΚΗΣ ΕΚΦΕ Î' ΑΘΗΝΑΣ 2o reл Π. ΦΑΛΗΡΟΥ Φυσικοί Γιάννης Γάτσιος και Βασιλική Μηλιώνη Design:Pro_photo_gr Με την αιγίδα: ΔΗΜΟΣ ΠΑΛΑΙΟΥ ΦΑΛΗΡΟΥ"

3DPrinter σε δράση

Η ομάδα ρομποτικής και STEM του σχολείου μας συνεχίζει τις συναντήσεις σε εβδομαδιαία βάση αλλά ακόμα και ανάμεσα σε κενά και διαλείματα. Οι μαθητές μετά από τη συναρμολόγηση του 3DPrinter ξεκίνησαν σχεδιασμό κονκάρδας (τα σχέδια και οι ιδέες καθαρά των μαθητών μας) με το λογότυπο της ομάδας καθώς και σχεδιασμό μικρών χρηστικών αντικειμένων. 

Με πολύ κέφι και ιδέες και μετά από διορθώσεις και δοκιμές η εκτύπωση ξεκίνησε και αρχίζει η παραγωγή! Ποιος μας σταματά;

3d printer

3d printer2

Οι υπεύθυνοι καθηγητές

Φάνης Λιάσκος

Ολυμπία Τριπολιτσιώτου

Η ομάδα ρομποτικής στο 5ο Γυμνάσιο Παλ. Φαλήρου

Μετά από δύο χρόνια, λόγω της πανδημίας covid-19, η ομάδα ρομποτικής του σχολείου μας ανασυστήνεται και ξεκινά τη δημιουργική της πορεία με την αρωγή και επόπτευση του κ. Λιάσκου Θεοφάνη (ΠΕ03) και της κ. Τριπολιτσιώτου Ολυμπίας (ΠΕ04), ενισχυμένη και με 3D printer (δωρεά του Συλλόγου Γονέων και Κηδεμόνων) ώστε να δίνει μορφές στα οράματά της. 

Η Ρομποτική, είναι κλάδος της Μηχανοηλεκτρονικής επιστήμης, που καθορίζει και ελέγχει την λειτουργία διαφόρων μηχανικών εξαρτημάτων ; με το να τα συνδυάζουμε σε δίαφορες διατάξεις, διαμορφώνουμε ένα λειτουργικό σύστημα, το οποίο μπορεί να βρεί εφαρμογές σε διάφορους κλάδους (π.χ. ιατρική ), όπως ένας ανθρωπόμορφος βραχίωνας, για χρήση σε μικροεπεμβάσεις, με τις κινήσεις του βραχίωνα να ελέγχονται πλήρως από ένα ανθρώπινο χρήστη .Ωστόσο, ο κλάδος της Ρομποτικής μελετά τις μηχανές εκείνες που μπορούν να αντικαταστήσουν τον άνθρωπο στην εκτέλεση μιας εργασίας, η οποία συνδυάζει τη φυσική δραστηριότητα με τη διαδικασία λήψης αποφάσεων. Είναι μια επιστήμη πολλά υποσχόμενη, και το μέλλον θα δείξει, κατά πόσο μπορεί να εξελιχθεί.

Ποια είναι τα οφέλη της ρομποτικής;

Συνδυάζοντας όλα αυτά τα αντικείμενα μαζί η εκπαιδευτική ρομποτική προσφέρει:

  • αυτοεκτίμηση και αυτοπεποίθηση
  • δημιουργικότητα
  • συνεργασία με τα μέλη της ομάδας
  • παρατηρητικότητα
  • ερευνητικό πνεύμα
  • ικανότητα επίλυσης προβλημάτων
  • ικανότητα λήψης αποφάσεων

 

Σελίδα 39 από 39

  • Έναρξη
  • Προηγούμενο
  • 30
  • 31
  • 32
  • 33
  • 34
  • 35
  • 36
  • 37
  • 38
  • 39
  • Επόμενο
  • Τέλος

Σύνδεση διαχειριστή

  • Εκτεταμένη Διαχείριση
  • Απλή Διαχείριση ιστότοπου
  • Υπεύθυνος ιστοσελίδας:
  • Καπετανάκης Γ.(ΠΕ01)

Στοιχεία Επικοινωνίας

Όνομα σχολικής μονάδας: 5ο Γυμνάσιο Παλαιού Φαλήρου
 
 

Τηλ: 2109430600 & 2160049969
email:5gympfal@sch.gr
   

Χρήσιμοι Σύνδεσμοι

ΥΠ.Π.E.Θ.
Γενική Γραμματεία Διά Βίου Μάθησης
Ασφάλεια στο διαδίκτυο
Ψηφιακό σχολείο

Με την υποστήριξη του Joomla!®