ΔΡΑΣΤΗΡΙΟΤΗΤΕΣ ΒΟΥΝΟΥ - ΣΚΑΛΑΚΙΑ ΠΑΡΝΗΘΑΣ
Σάββατο, 21 Οκτωβρίου 2017
Eκπαιδευτικοί 2021-2022
ΑΓΓΟΥΡΗΣ | ΒΑΣΙΛΕΙΟΣ |
ΑΛΕΞΟΠΟΥΛΟΥ | ΕΥΣΤΑΘΙΑ |
ΑΝΤΩΝΟΠΟΥΛΟΥ | ΑΔΑΜΑΝΤΙΑ |
ΑΡΓΥΡΑΚΗ | ΑΙΜΙΛΙΑ |
ΑΡΤΟΠΟΥΛΟΥ |
ΕΛΕΝΑ-ΝΟΤΑ |
ΒΑΣΙΛΕΙΟΥ | ΟΛΓΑ |
ΒΛΑΣΕΡΟΥ | ΜΑΡΙΑ |
ΒΟΥΛΓΑΡΗΣ | ΘΩΜΑΣ |
ΒΟΥΛΓΑΡΗΣ | ΚΩΝΣΤΑΝΤΙΝΟΣ |
ΓΑΒΡΑ | ΠΑΡΑΣΚΕΥΗ |
ΓΩΓΟΥΛΟΥ | ΠΑΡΑΣΚΕΥΗ |
ΔΕΡΛΟΥ | ΚΩΝΣΤΑΝΤΙΑ |
ΔΙΚΤΑΜΠΑΝΙΔΟΥ | ΜΑΡΙΑ-ΕΛΕΝΗ |
ΔΡΑΜΟΥΝΤΑΝΗ | ΜΑΡΙΑ |
ΚΑΘΟΠΟΥΛΗ | ΜΑΡΙΑ |
ΚΑΠΕΤΑΝΑΚΗΣ |
ΓΕΩΡΓΙΟΣ Διευθυντής |
ΚΑΡΟΥΣΟΥ | ΚΥΡΙΑΚΗ |
ΚΙΟΥΡΤΣΟΓΛΟΥ | ΑΝΔΡΟΜΑΧΗ |
ΚΡΗΤΙΚΟΥ | ΑΓΑΘΗ |
ΚΡΙΤΣΕΛΗ | ΑΓΓΕΛΙΚΗ |
ΛΙΑΣΚΟΣ | ΘΕΟΦΑΝΗΣ Υποδιευθυντής Β΄ |
ΛΟΡΕΝΤΖΟΥ | ΑΝΑΣΤΑΣΙΑ |
ΜΕΤΑΞΑΣ | ΠΛΑΤΩΝ |
ΜΠΑΜΠΑΤΣΙΚΟΣ |
ΦΩΤΙΟΣ |
ΜΠΟΛΤΣΗΣ | ΠΑΝΑΓΙΩΤΗΣ |
ΠΑΠΑΔΑΚΗ | ΚΑΛΛΙΟΠΗ |
ΠΑΠΑΣΠΥΡΟΠΟΥΛΟΣ | ΔΑΥΙΔ |
ΠΙΣΙΜΙΣΗ | ΕΛΕΝΗ |
ΠΟΡΦΥΡΗ | ΖΩΗ |
ΣΙΔΗΡΟΠΟΥΛΟΥ | ΜΙΜΟΖΑ |
ΣΙΟΥΤΗ | ΑΜΑΛΙΑ |
ΣΤΕΡΓΙΟΠΟΥΛΟΥ | ΠΗΝΕΛΟΠΗ |
ΣΦΥΡΙΔΗΣ | ΙΩΑΝΝΗΣ |
ΤΑΓΑΡΑΚΗΣ |
ΙΩΣΗΦ Υποδιευθυντής Α΄ |
ΤΡΙΠΟΛΙΤΣΙΩΤΟΥ |
ΟΛΥΜΠΙΑ |
ΤΣΙΛΙΓΙΑΝΝΗ | ΧΡΥΣΟΥΛΑ |
ΦΑΣΣΑΣ | ΝΙΚΟΛΑΟΣ |
ΧΑΡΙΤΑΚΗ | ΔΕΣΠΟΙΝΑ |
ΧΑΤΖΗΜΑΝΩΛΗ | ΕΙΡΗΝΗ |
Οι Καθηγητές σάς ενημερώνουν...20.21
Nυγματίστε (κλικάρετε) εδώ για να δείτε τις μέρες/ώρες ενημέρωσής σας απο του εκπαιδευτικούς του σχολειου μας (από Δευτέρα 23.11.2020) μέσω της πλατφόρμας webex, στους συνδέσμους που έχετε λάβει και για τα μαθήματα.
FRIENDSHIP
Life is better in peace
Life with peace is a life full of happiness
Life without peace is a life full of
Fights, sadness and racism
Destroying nature and being racist
Make you even worse person
Try to be a better person
By helping people, stop racism
INTERNATIONAL DAY OF EUROPEAN LANGUAGES
Βάσια Σεναρέλη Σινάρη από το Β'4
Human rights
Humans make mistakes, but they learn
and when they do the right thing, they earn.
Humans have their own life and you should respect.
No one is the same, and everyone can sometimes be "incorrect".
Just because someone's skin colour is dark,
doesn't mean that your soul needs to be mad like a shark.
And if someone believes in a different religion,
isn't worth it for you to become the word "irreligion".
If kids want to go to school
dont stop them, and become a fool!
Human rights have to be respected,
and whoever doesn't, will be rejected!
Μια πανοραμική θέα των ψηφιακών πόρων για την Ελληνική Γλώσσα και Γραμματεία
Μια πανοραμική θέα των ψηφιακών πόρων για την Ελληνική Γλώσσα και Γραμματεία, που ετοίμασε το ΚΕΓ, κατ’ εντολήν του Υπουργείου Παιδείας, Έρευνας και Θρησκευμάτων με ευρωπαϊκά προγράμματα και προπάντων δια του πρώτου ΕΣΠΑ, προσφέρουν οι ένθετοι ΠΑΝΟΡΑΜΙΚΟΙ ΠΙΝΑΚΕΣ. Αναφέρονται σε όλο το φάσμα των σχολικών μαθημάτων: Αρχαία Ελληνική Γλώσσα και Γραμματεία, Μεσαιωνική Γλώσσα και Γραμματεία, Νέα Ελληνική Γλώσσα (διδασκόμενη τόσο ως Μητρική όσο και ως Β/Ξένη Γλώσσα), Νεοελληνική Λογοτεχνία. Συνεργάστηκαν εκατοντάδες ειδικοί και καθηγητές όλων των εκπαιδευτικών βαθμίδων. Τα υπέρ πάσαν προσδοκίαν πλούσια και αξιόπιστα περιεχόμενα χαρακτηρίζονται από καινοτόμο παιδαγωγική πνοή. Εγγύηση αποτελεί η μεγάλη επισκεψιμότητα (με 450.000 μοναδικούς επισκέπτες τον μήνα) της ΠΥΛΗΣ ΓΙΑ ΤΗΝ ΕΛΛΗΝΙΚΗ ΓΛΩΣΣΑ, όπου στεγάζονται οι Ψηφιακοί Πόροι του ΚΕΓ. Για διευκόλυνση του καθηγητή, εκπονήθηκε το ΕΥΡΕΤΗΡΙΟ αυτό, όπου παρουσιάζεται το μέρος εκείνο των περιεχομένων των ΠΑΝΟΡΑΜΙΚΩΝ ΠΙΝΑΚΩΝ που σχετίζεται αμεσότερα με τα σχολικά μαθήματα, έτσι ώστε τα σχετικά «πακέτα» του να ευρίσκονται αμέσως κατά σχολική βαθμίδα, τάξη και μάθημα. Έτσι εύκολα εντοπίζει κανείς τους ηλεκτρονικούς πόρους που έχουν εκπονηθεί για το μάθημα, λ.χ., της Ελένης του Ευριπίδη που συμβαίνει να διδάσκει. Ή το εντελώς πρόσφατο –πολυμεσικό– υλικό για την Έκθεση- Έκφραση Λυκείου που εκπόνησε η Ομάδα Συνεργατών του Καθηγητή Τσολάκη.
Ψευδείς ειδήσεις και πως τις ξεχωρίζουμε
Ένα εκπαιδευτικό βίντεο που δημιούργησαν μαθητές του 5ου ΓΕΛ Ηρακλείου σε συνεργασία με το Ελληνικό Κέντρο Ασφαλούς Διαδικτύου για το πως μπορεί κανείς να ξεχωρίσει τις ψευδείς ειδήσεις στο διαδίκτυο.
Στρατηγική της ΕΕ για τα δικαιώματα του παιδιού 2021-2024, η γνώμη σας μετράει!
Στο πλαίσιο αυτό, η Ευρωπαϊκή Επιτροπή αναπτύσσει τώρα μια νέα στρατηγική για τα δικαιώματα του παιδιού και ξεκινά δημόσια διαβούλευση η οποία αποτελεί ένα ουσιαστικό στάδιο της προετοιμασίας αυτής της στρατηγικής.
- Τα δικαιώματα των πλέον ευάλωτων παιδιών, τα δικαιώματα των παιδιών στην ψηφιακή εποχή,
- η πρόληψη και η καταπολέμηση της βίας,
- η προώθηση μιας δικαιοσύνης προσαρμοσμένης στα παιδιά,
είναι μερικοί από τους πολλούς τομείς που θα καλύπτει η στρατηγική.
Οι δημόσιες διαβουλεύσεις δίνουν στους πολίτες τη δυνατότητα να εκφράζουν την άποψή τους τους σχετικά με ορισμένες πτυχές της νομοθεσίας και των πολιτικών της ΕΕ, προτού η Επιτροπή οριστικοποιήσει τις προτάσεις της.
Αν θέλετε να αξιοποιήσετε την ευκαιρία για να διατυπώσετε τη γνώμη σας, κάντε κλικ εδώ.
Βραδιά του Ερευνητή στο ΕΜΠ
Βραδιά του Ερευνητή στο ΕΜΠ
Παρασκευή 27 Νοεμβρίου 2020
ΕΘΝΙΚΟ ΜΕΤΣΟΒΙΟ ΠΟΛΥΤΕΧΝΕΙΟ
από το πρωί έως αργά το απόγευμα
Προσκαλούμε τους μαθητές και τους εκπαιδευτικούς του Σχολείου σας να παρακολουθήσουν και να συμμετέχουν διαδικτυακά στη Βραδιά του Ερευνητή 2020στο Εθνικό Μετσόβιο Πολυτεχνείο!
Η Βραδιά του Ερευνητή στο ΕΜΠ, για μια μόνο μέρα το χρόνο προβάλλει το ερευνητικό έργο του Εθνικού Μετσόβιου Πολυτεχνείου και των Πανεπιστημίων της Αθήνας, στην Ελληνική κοινωνία και τον κόσμο.
Φέτος, για λόγους προστασίας της δημόσιας υγείας στον καιρό της πανδημίας COVID-19 οργανώνεται σε διαδικτυακή βάση.
Η Επιστήμη σας προ(σ)καλεί να γνωρίσετε διαδικτυακά τους Ερευνητές και να χαρείτε τη μαγεία της έρευνας!
Μεταξύ των ερευνητικών δράσεων που θα πραγματοποιηθούν, το ενδιαφέρον των μαθητών θα προσελκύσουν πρωτότυπα πειράματα με νανοϋλικά, εφαρμογές laser, μετρήσεις ραδιενέργειας, επιδείξεις ρομπότ, drones, μη καταστρεπτικών τεχνικών, τρισδιάστατων απεικονίσεων, γεωδαιτικών μετρήσεων, προσομοιώσεων από τη μοριακή μηχανική έως τη ναυσιπλοΐα, καθώς και πρωτότυποι σχεδιασμοί και έργα σε κάθε τομέα της επιστήμης.
Μαζί μας θα είναι ερευνητικές ομάδες του Πολυτεχνείου, των Πανεπιστημίων της Αθήνας, Πανεπιστημιακά Μουσεία, ομάδες νέων ερευνητών και νεοφυείς επιχειρήσεις.
Διασυνδεθείτε με το Πολυτεχνείο https://www.ntua.gr/ntuaren για να παρακολουθήσετε τη Βραδιά και τα επιτεύγματα της Έρευνας.
Τη φετινή χρονιά θα διεξαχθούν Διαγωνισμός Ζωγραφικής για τους μαθητές Δημοτικών Σχολείων και Διαγωνισμός Αφίσας για τους μαθητές Γυμνασίων και Λυκείων, με θέμα «η βιοασφάλεια απέναντι στον COVID-19». Οι συμμετοχές θα υποβληθούν σε αντίστοιχες φόρμες στην ιστοσελίδα της Βραδιάς του Ερευνητή ΕΜΠ www.ntua.gr/ntuaren. Επίσης, θα διεξαχθεί ο καθιερωμένος Διαγωνισμός Φωτογραφίας στο instagram με θέμα «από την ερεύνα και την καινοτομία στην ανάπτυξη» και hashtag #ntuaren.
Απευθύνουμε ανοιχτή πρόσκληση προς όλους τους μαθητές και εκπαιδευτικούς, να συμμετάσχουν στη Βραδιά του Ερευνητή στο ΕΜΠ με την παρουσίαση και προβολή πρότυπων πειραματικών και ερευνητικών επιτευγμάτων τους. Δηλώνετε συμμετοχή στην ιστοσελίδα της Βραδιάς https://www.ntua.gr/ntuaren/.
Ελάτε να ταξιδέψουμε μαζί στον συναρπαστικό κόσμο της έρευνας και της επιστήμης!
H επιστημονικά υπεύθυνη του έργου
Horizon 2020 ‘ARES – Attractive RΕsearchers in the Spotlight’ για το ΕΜΠ
Καθηγήτρια ΕΜΠ Αντωνία Μοροπούλου
ΟΚΤΩΒΡIΟΣ: ΜΗΝΑΣ ΠΡΟΛΗΨΗΣ ΚΑΤΑ ΤΟΥ ΚΑΡΚΙΝΟΥ ΤΟΥ ΜΑΣΤΟΥ
ΔΗΜΟΣ ΠΑΛΑΙΟΥ ΦΑΛΗΡΟΥ
ΑΝΑΚΟΙΝΩΣH
ΟΚΤΩΒΡIΟΣ: ΜΗΝΑΣ ΠΡΟΛΗΨΗΣ ΚΑΤΑ ΤΟΥ ΚΑΡΚΙΝΟΥ ΤΟΥ ΜΑΣΤΟΥ
ΤΑ ΔΗΜΟΤΙΚΑ ΙΑΤΡΕΙΑ Π.ΦΑΛΗΡΟΥ & TO ΚΕΠ ΥΓΕΙΑΣ Π.ΦΑΛΗΡΟΥ ΠΡΑΓΜΑΤΟΠΟΙΟΥΝ
ΔΩΡΕΑΝ ΠΡΟΛΗΠΤΙΚΟ ΕΛΕΓΧΟ ΓΙΑ ΤΟΝ ΚΑΡΚΙΝΟ ΤΟΥ ΜΑΣΤΟΥ
ΜΕ ΕΞΕΤΑΣΗ (ΨΗΛΑΦΗΣΗ) ΚΑΙ ΣΥΜΒΟΥΛΕΥΤΙΚΗ
ΑΠΟ ΕΘΕΛΟΝΤΗ ΙΑΤΡΟ ΓΥΝΑΙΚΟΛΟΓΟ,ΣΤΙΣ 26 ΟΚΤΩΒΡΙΟΥ 2020
ΗΜΕΡΑ ΔΕΥΤΕΡΑ,ΣΤΟ ΧΩΡΟ ΤΩΝ ΔΗΜΟΤΙΚΩΝ ΙΑΤΡΕΙΩΝ,ΑΓΙΟΥ ΑΛΕΞΑΝΔΡΟΥ 77.
Η ΕΞΕΤΑΣΗ ΠΡΟΣ ΑΠΟΦΥΓΗ ΣΥΝΩΣΤΙΣΜΟΥ ΚΑΙ ΤΗΡΩΝΤΑΣ ΤΟ ΠΡΩΤΟΚΟΛΛΟ COVID-19
ΘΑ ΓΙΝΕΙ ΚΑΤΟΠΙΝ ΡΑΝΤΕΒΟΥ ΣΤΟ ΤΗΛΕΦΩΝΟ: 210 9839373.
ΩΡΕΣ ΕΞΕΤΑΣΗΣ: ΠΡΩΙ ΑΠΟ 10:30 - 12:30
Ο ΑΝΤΙΔΗΜΑΡΧΟΣ Ο ΔΗΜΑΡΧΟΣ
ΙΩΑΝΝΗΣ ΑΡΚΟΥΜΑΝΗΣ ΙΩΑΝΝΗΣ ΦΩΣΤΗΡΟΠΟΥΛΟΣ
14η Ευρωπαϊκή Νύχτα Χωρίς Ατυχήματα
Σάββατο, 17 Οκτωβρίου 2020
Πανελλαδικά δραστηριοποιούνται 34 πόλεις, με την συνδιοργάνωση 6 Περιφερειών, ενώ, συμμετέχουν 41 νυκτερινά σημεία διασκέδασης!
Το Ινστιτούτο Οδικής Ασφάλειας (Ι.Ο.ΑΣ.) «Πάνος Μυλωνάς» διοργανώνει, το Σάββατο 17 Οκτωβρίου 2020 την 14η «Ευρωπαϊκή Νύχτα χωρίς Ατυχήματα» σε 34 μεγάλες πόλεις στην Ελλάδα. Ο κεντρικός της άξονας είναι ότι «αλκοόλ και οδήγηση δεν πάνε μαζί» ενώ το μήνυμά στην Ελλάδα είναι η προτροπή, στις παρέες, να ορίσουν ένα άτομο που δεν θα καταναλώσει ποτό εκείνη τη βραδιά και θα αναλάβει τον ρόλο του «οδηγού της παρέας»!
Η δράση, θα πραγματοποιηθεί με την τήρηση όλων των κανόνων και των μέτρων ασφαλείας (Μάσκες, επιστόμια μιας χρήσεως, τήρηση αποστάσεων κτλ.).
Στόχος είναι η ενημέρωση και ευαισθητοποίηση κοινού και οδηγών για τους κινδύνους της οδήγησης υπό την επήρεια αλκοόλ, ένα μήνυμα που θέλουμε να στείλουμε όσο πιο μακριά γίνεται, ώστε, να σωθούν ζωές, αφού τα θανατηφόρα τροχαία είναι μια μάστιγα που πρέπει να σταματήσει.
Κάθε χρόνο αρκετές χιλιάδες οδηγοί, κυρίως νεαρής ηλικίας, συμμετέχουν σε αυτήν την βραδιά, μία βραδιά-θεσμό, όπου πολίτες και φορείς σε όλη την Ελλάδα ενώνουν τις δυνάμεις τους με το Ι.Ο.ΑΣ. και αναλαμβάνουν δράση για την προστασία της ζωής όλων αλλά, κυρίως, των νέων ανθρώπων στους δρόμους της χώρας.
Εκατοντάδες εθελοντές του Ι.Ο.ΑΣ. θα βρίσκονται, και φέτος, σε επιλεγμένα σημεία νυχτερινής διασκέδασης, για να υπενθυμίσουν, πόσο επικίνδυνο είναι να καταναλώσουν αλκοόλ και στη συνέχεια να πιάσουν το τιμόνι. Παράλληλα, προτρέπουν τους καταναλωτές να ορίσουν τον «Οδηγό της Παρέας» που θα φροντίσει, για την ασφαλή τους επιστροφή, μετά το τέλος της βραδιάς υπενθυμίζοντας ότι «Όλοι διασκεδάζουν, ΕΝΑΣ δεν πίνει… Ο ΟΔΗΓΟΣ της παρέας». Διαφορετικά, οι εθελοντές του Ι.Ο.ΑΣ. θα προτείνουν να αφήσουν τα οχήματά τους και να χρησιμοποιήσουν τα ΜΜΜ ή taxi για την ασφαλή επιστροφή στο σπίτι.
Η «14η Ευρωπαϊκή Νύχτα Χωρίς Ατυχήματα», που διοργανώνεται από το Ι.Ο.ΑΣ., έχει συνδιοργανωτές τις Περιφέρειες Αττικής, Δυτικής Ελλάδας, Θεσσαλίας, Κρήτης, Πελοποννήσου και Στερεάς Ελλάδας, την αρωγή της ΕΛ.ΑΣ και τη συμβολή της Τροχαίας στις κατά τόπους εκδηλώσεις, ενώ έχει, διαχρονικά, μεγάλο υποστηρικτή την ΕΝΕΑΠ (Ένωση Επιχειρήσεων Αλκοολούχων Ποτών).
Η διοργάνωση τελεί υπό την Αιγίδα των Περιφερειών Αττικής, Δυτικής Ελλάδας, Πελοποννήσου, Κεντρικής Μακεδονίας και Κρήτης και την υποστήριξη της ΚΕΔΕ (Κεντρική Ένωση Δήμων Ελλάδας). Πολύτιμοι συνεργάτες το Σώμα Ελλήνων Προσκόπων, το Πανεπιστήμιο Πατρών, Εθνικό Καποδιστριακό Πανεπιστήμιο Αθηνών, Πελοποννήσου, το Πολυτεχνείο Κρήτης (Εργαστήριο Ανανεώσιμων & Βιώσιμων Ενεργειακών Συστημάτων, η Ευρωπαϊκή Πρωτοβουλία CIVITASDESTINATIONS, το Πανεπιστήμιο Θεσσαλίας και το Εργαστήριο Μεταφορών & Λήψης Αποφάσεων Τμήματος Ναυτιλίας και Επιχειρηματικών Υπηρεσιών του Πανεπιστημίου Αιγαίου.
Η νύχτα δεν θα μπορούσε να λειτουργήσει χωρίς την ευγενική προσφορά των εταιρειών CocaCola 3E, Chipita, CoffeeIsland, Δρόμος του Τσαγιού, EuropeanProfiles, Flax, MinosEMI, Μπισκότα Παπαδοπούλου και Unilever με τα εξαιρετικής ποιότητας προϊόντα τους, που θα προσφέρουμε σαν αναμνηστικά δώρα, στους συμμετέχοντες, καθώς και της ACSCourier, που αναλαμβάνει την ευθύνη και το κόστος της έγκαιρης μεταφοράς των υλικών σε κάθε πόλη.
Στην Αττική, τα σημεία των δράσεων εξυπηρετούνται όλο το βράδυ από δρομολόγια ΜΕΤΡΟ, Ηλεκτρικού, Λεωφορείων και Τρόλεϊ σε συνεργασία με τον ΟΑΣΑ.
Τέλος, οι κατά τόπους δράσεις υλοποιούνται με την υποστήριξη-συνεργασία των παρακάτω φορέων:
Αυτοκινητόδρομος Αιγαίου Α.Ε, Δήμος Τρικκαίων, Δήμο Καλαμάτας, την Κοινωνική Συνεταιριστική Επιχείρηση «Φάος» ,Ι.Ε.Κ ΟΡΙΖΩΝ, Εκπαιδευτήρια Μπουγά, Εθελοντικό Σωματείο Α.Τ.Α.Χ.Τ.Ο.Ι. Ηράκλειο Κρήτης, Δήμος Ρεθύμνης, Δήμος Χανίων, τροχοπρόληψη Ρεθύμνου, Ομάδα Εθελοντών στα Χανιά «Με οδηγό: τη ζωή», Δήμος Ναυπακτίας, Σώμα Εθελοντών Σαμαρειτών και Διασωστών Χαλκίδας, EuropeDirect Κομοτηνής, Δήμος Αμυνταίου, Δήμος Λαμιέων, Ελληνικός Ερυθρός Σταυρός Περιφερειακό τμήμα Λαμίας, Δήμος Αίγινας, Δήμος Άνδρου, Δήμος Σερρών, Λέσχη Lions Κω, Ανοικτό Κέντρο Ημέρας Αστέγων και Κοινωνικό Φαρμακείο της EqualSociety Κέρκυρας, Ελληνική Ομάδα Διάσωσης Αρκαδίας, Ελληνικός Ερυθρός Σταυρός Περιφερειακό τμήμα Αμαλιάδας, Πύργου, Σερρών, Μεσολογγίου, Ναυπλίου, Άργους & Πατρών, Ε.ΚΑΤ.Ο Ελληνική Καταναλωτική Οργάνωση Φλώρινας και Όμιλος Ενεργών Νέων Φλώρινας, Φοιτητικός Σύλλογος Κορίνθου (Τμήμα Κοινωνικής & Εκπαιδευτικής Πολιτικής, Αγωνιστική Λέσχη Αυτοκινήτου Κορινθίας και άλλους φορείς.
Οι πόλεις που συμμετέχουν και τα σημεία της δράσης για το 2020 είναι:
Αναλυτικές πληροφορίες θα βρείτε εδώ
Περισσότερες πληροφορίες: 210 8620150, 6984111206, www.ioas.gr
«Ευρωπαϊκή Εβδομάδα Προγραμματισμού: Δυνατότητες και Παραδείγματα»
«Ευρωπαϊκή Εβδομάδα Προγραμματισμού: Δυνατότητες και Παραδείγματα»
Το 4ο ΠΕΚΕΣ Αττικής στο πλαίσιο της Ευρωπαϊκής Εβδομάδας Προγραμματισμού, σε συνεργασία με την «Εθνική Συμμαχία» μία πρωτοβουλία της Γενικής Γραμματείας Ψηφιακής Διακυβέρνησης & Απλούστευσης Διαδικασιών, σας προσκαλεί
την Παρασκευή 16 Οκτωβρίου και ώρα 17:00-19:00,
σε προαιρετική τηλε-ημερίδα με θέμα:
Καλλιέργεια υπολογιστικής σκέψης και ψηφιακός γραμματισμός με διασκεδαστικό και ευφάνταστο τρόπο!
Η Ευρωπαϊκή Εβδομάδα Προγραμματισμού στοχεύει να φέρει εκπαιδευτικούς και μαθητές όλων των ηλικιών πιο κοντά στον προγραμματισμό, με ή χωρίς Ηλεκτρονικό Υπολογιστή, μέσω παιχνιδιών και απλών εφαρμογών.
Θα παρουσιαστούν ενδιαφέροντα παραδείγματα από εκπαιδευτικούς πρωτοβάθμιας και δευτεροβάθμιας εκπαίδευσης!
Η πρόσκληση αφορά σε εκπαιδευτικούς Π.Ε. 60, Π.Ε. 70, και Π.Ε. 04, Π.Ε. 06, Π.Ε. 86.
Δείτε στις επόμενες σελίδες το πρόγραμμα και τις οδηγίες σύνδεσης.
Πρόγραμμα
Χαιρετισμοί Συντονιστών - Διεύθυνση Ψηφιακής Στρατηγικής
«Εισαγωγή και παρουσίαση βασικών σημείων EUCodeWeek», Δρ. Αθανάσιος Βαλιάκος Συντονιστής Εθνικής Ψηφιακής Συμμαχίας, Προϊστάμενος τμήματος Ψηφιακής Οικονομίας, Επενδύσεων και Ψηφιακών Δεξιοτήτων, Υπουργείο Ψηφιακής Διακυβέρνησης
«Προγραμματισμός και Τεχνητή Νοημοσύνη στις Φυσικές Επιστήμες», Αθανάσιος Γκουρμπής, Υπεύθυνος του 1ου ΕΚΦΕ Ν. Σμύρνης
«Παρουσίαση προτεινόμενης Δραστηριότητας για Πρωτοβάθμια Εκπαίδευση EU Code Week», Μαρία Φλούρου, Σημείο Επαφής για την Ομάδα Επαγγελματίες ΤΠΕ της Εθνικής Ψηφιακής Συμμαχίας, Υπουργείο Ψηφιακής Διακυβέρνησης
Παρουσιάσεις ενδεικτικών παραδειγμάτων – εφαρμογών από τα σχολεία:
- Κωνσταντίνα Θεοδώρου, 18ο ΝΓ Αγ. Δημητρίου &Κομζιά Ευαγγελία 6ο ΝΓ Αγ. Δημητρίου, ΠΕ 60, «The Codally Team»
- Αικατερίνη Γκόλτσιου, ΠΕ70, 12ο Δ.Σ. Αγ. Δημητρίου, «Κώδικας ως προέκταση της Γλώσσας και της Φυσικής»
- Κωνσταντίνος Ορκόπουλος, ΠΕ86, 23ο Δ.Σ. Καλλιθέας, «Παίζοντας με το δυαδικό σύστημα»
- Βασιλική Κάζη, ΠΕ86, 5ο Δ.Σ. Αλίμου, «Ψηφιοποίηση εικόνας: δημιουργώ και ανακαλύπτω τον κώδικα»
- Άννα Κυρίτση, ΠΕ86, 3ο Γυμνασίου Μοσχάτου, «Παιχνιδομηχανή ανακύκλωσης»
«Παράδειγμα υποβολής δραστηριότητας στην ιστοσελίδα EUCodeWeek», Μαρία Φλούρου, Σημείο Επαφής για την Ομάδα Επαγγελματίες ΤΠΕ της Εθνικής Ψηφιακής Συμμαχίας, Υπουργείο Ψηφιακής Διακυβέρνησης
ΟΔΗΓΙΕΣ ΣΥΝΔΕΣΗΣ
Για την παρακολούθησή της, μέσω της πλατφόρμας Webex, οι ενδιαφερόμενοι/ες θα πρέπει να ακολουθήσουν τις ακόλουθες οδηγίες:
α. Παρακαλούμε να συνδεθείτε με τον παρακάτω ηλεκτρονικό σύνδεσμο τουλάχιστον 15΄-20΄ λεπτά πριν την ορισμένη ώρα έναρξης της τηλεδιάσκεψης:
https://minedu-secondary.webex.com/minedu-secondary/j.php?MTID=m2fbdadc3bc1a6c6b732d19bfd40cf5a3
β. Συνδεθείτε με όνομα και επίθετο (για να γνωρίζουμε ποιοι εισέρχονται στην αίθουσα), ή γράψτε το στο Chat.
Τα προσωπικά δεδομένα που θα δοθούν από τους συμμετέχοντες/ουσες θα χρησιμοποιηθούν από τους διοργανωτές μόνο για τους σκοπούς της συνάντησης (σύνδεση) και δεν θα διατεθούν σε κανένα άλλο φυσικό πρόσωπο ή εταιρεία και για κανένα λόγο.
Ο Οργανωτικός Συντονιστής
Νικόλαος Καμήλος
Οι ΣΕΕ του 4ου ΠΕΚΕΣ Αττικής
Νικολούδη Τριανταφυλλιά ΠΕ 60
Σαλαγιάννη Μαρία ΠΕ60
Ζουγανέλη Άννα ΠΕ 70
Καμπούρμαλη Ιωάννα ΠΕ 70
Παπαδόπουλος Χαράλαμπος ΠΕ 70
Χριστοπούλου Ευσταθία ΠΕ 70 Κοντογεωργίου Ασημίνα ΠΕ 04
Ανδριτσοπούλου Μαρία ΠΕ 06
Παπαλεωνίδα Παναγιώτα ΠΕ 86
Παγκόσμια Ημέρα για τα Δικαιώματα του Παιδιού
Σας διαβιβάζουμε τέσσερα (4) ενημερωτικά φυλλάδια του Υπουργείου Προστασίας του Πολίτη και παρακαλούνται οι Διευθυντές/τριες ή οι Προϊστάμενοι/ες των σχολικών μονάδων:
α) να ενημερώσουν όλη την εκπαιδευτική κοινότητα,
β) να αναρτήσουν στην ιστοσελίδα του σχολείου τα ανωτέρω ενημερωτικά φυλλάδια και γ) να ενημερώσουν τους γονείς-κηδεμόνες των μαθητών/τριών με κάθε πρόσφορο μέσο.
ΜΕ ΕΝΤΟΛΗ ΥΠΟΥΡΓΟΥ H ΓΕΝΙΚH ΓΡΑΜΜΑΤΕΑΣ Π/ΘΜΙΑΣ, Δ/ΘΜΙΑΣ ΕΚΠ/ΣΗΣ ΚΑΙ ΕΙΔΙΚΗΣ ΑΓΩΓΗΣ
ΑΝΑΣΤΑΣΙΑ ΓΚΙΚΑ
Όπως είναι γνωστό με πρωτοβουλία του Ο.Η.Ε. και της UNICEF, η 11η Δεκεμβρίου έχει ορισθεί ως Παγκόσμια Ημέρα του Παιδιού. Ο ετήσιος εορτασμός της ημέρας αυτής, αντικατοπτρίζει τη σημασία που η Διεθνής Κοινότητα αποδίδει στα παιδιά όλου του κόσμου, καθώς και την ανησυχία της σχετικά με την κατάστασή τους.
Η Χάρτα των δικαιωμάτων του παιδιού αναφέρει:
"Το παιδί θα απολαμβάνει όλα τα δικαιώματα….χωρίς διάκριση φυλής, χρώματος, φύλλου, γλώσσας, θρησκείας, πολιτικών ή άλλων πεποιθήσεων, εθνικής ή κοινωνικής καταγωγής, περιουσίας, οικογενειακής προέλευσης ή άλλης κοινωνικής θέσης του ίδιου του παιδιού ή της οικογενείας του". Σύμβαση των Ηνωμένων Εθνών για τα Δικαιώματα του Παιδιού (1959), Αρχή Πρώτη.
Ο Δεκάλογος των δικαιώματων του παιδιού
Δικαιούμαι να έρθω στη ζωή. Δικαιούμαι να υπάρξω.
Δικαιούμαι να μεγαλώσω σε έναν κόσμο χωρίς βία και φτώχεια.
Δικαιούμαι να ζήσω σε έναν κόσμο που σέβεται και προστατεύει το φυσικό περιβάλλον.
Δικαιούμαι να έχω ελεύθερη πρόσβαση στον μαγικό κόσμο της γνώσης.
Δικαιούμαι να έχω ελεύθερο χρόνο και χώρο για να παίζω.
Δικαιούμαι να μάθω τί είνα καλό για την σωματική και ψυχική μου υγεία.
Δικαιούμαι να περνάω αρκετό χρόνο με τους γονείς μου.
Δικαιούμαι να ζήσω με αθωότητα και ανεμελιά τα παιδικά μου χρόνια.
Δικαιούμαι να ζήσω σε μιά κοινωνία που προστατεύει τα προσωπικά μου δεδομένα.
Δικαιούμαι έναν κόσμο ανθρώπινο, δίκαιο και ειρηνικό. ΄Εναν κόσμο στον οποίο θα μεγαλώσουν αύριο τα δικά μου παιδιά. (Πηγή UNICEF)
Οι δικές μας Ενέργειες
Η Σύμβαση για τα δικαιώματα του παιδιού που υιοθετήθηκε από τη Γενική Συνέλευση του Ο.Η.Ε. στις 20 Νοεμβρίου 1989 και κυρώθηκε από τη χώρα μας με το Νόμο 2101/1992 κατοχυρώνει βασικές αρχές και δεσμεύει τις Κυβερνήσεις να εντείνουν τις προσπάθειές τους για μια φιλική για το παιδί κοινωνία.
Αναγνωρίζει ότι όλα τα παιδιά χωρίς διακρίσεις έχουν δικαιώματα όπως και οι ενήλικες.
Εξαιτίας της φύσης τους όμως, έχουν και επιπλέον δικαιώματα, καθώς χρειάζονται ειδική φροντίδα και προετοιμασία για να ανατραφούν μέσα σε πνεύμα ειρήνης, αξιοπρέπειας, ανοχής, ελευθερίας, ισότητας και αλληλεγγύης, ώστε να προετοιμαστούν πλήρως για να ζήσουν μια ατομική ζωή στην κοινωνία.
Δίκτυο για την Πρόληψη και την Καταπολέμηση της Σωματικής Τιμωρίας στα Παιδιά
Παράλληλα σημειώνεται ότι στη χώρα μας λειτουργεί Δίκτυο για την Πρόληψη και την Καταπολέμηση της Σωματικής Τιμωρίας στα Παιδιά το οποίο μεταξύ άλλων:
-προωθεί την εξάλειψη κάθε μορφής σωματικής τιμωρίας στα παιδιά από οποιονδήποτε διότι παραβιάζει τα θεμελιώδη δικαιώματά τους, όπως αυτά κατοχυρώνονται στην προαναφερόμενη Διεθνή Σύμβαση, προσβάλλει την προσωπικότητά τους, τα εξοικειώνει με τη βία ως μέσο επίλυσης προβλημάτων και είναι επικίνδυνη για την ψυχική και σωματική τους υγεία.
-υποστηρίζει την ανάπτυξη δράσεων για την πρόληψη και καταπολέμηση της σωματικής τιμωρίας στα παιδιά από ενήλικες σε βάρος των παιδιών ή ενώπιόν τους.
-αποβλέπει στην εξάλειψη της κοινωνικής και νομικής αποδοχής της σωματικής τιμωρίας των παιδιών στη χώρα μας, ώστε αυτά να διαπαιδαγωγούνται μέσα από το διάλογο και τη συμμετοχή και με μεθόδους σύμφωνες με τις σύγχρονες παιδαγωγικές επιστήμες.
Συντονισμός Δράσεων και υπηρεσιών παιδικής προστασίας
Στα πλαίσια της εξάλειψης του φαινόμενου της κακοποίησης των παιδιών, εκδόθηκε η αριθμ. οικ.49540 / 2011 (Φ.Ε.Κ. 877 / 2011 τ. Β΄) Κοινή Υπουργική Απόφαση «Συντονισμός Δράσεων και υπηρεσιών παιδικής προστασίας» κατά εξουσιοδότηση του άρθρου 8 του Ν.3961/2011(Φ.Ε.Κ. 97/τ.Α΄/29-4-2011) από το Υπουργείο Υγείας και Κοινωνικής Αλληλεγγύης σε συνεργασία με το Υπουργείο Δικαιοσύνης Διαφάνειας και Ανθρωπίνων Δικαιωμάτων και αποφασίστηκαν τα παρακάτω:
- Συγκρότηση Ομάδων Προστασίας Ανηλίκων (Ο.Π.Α.) σε κάθε Δήμο αποτελούμενες από Κοινωνικούς Λειτουργούς, με στόχο το συντονισμό και τη συνεργασία για θέματα παιδικής προστασίας, την πρόληψη και την αντιμετώπιση της θυματοποίησης και της εγκληματικότητας των ανηλίκων στην περιοχή ευθύνης τους.
- Συστήνεται Δίκτυο με την επωνυμία «ΟΡΕΣΤΗΣ» που οργανώνει το Κεντρικό Επιστημονικό Συμβούλιο για την Αντιμετώπιση της Θυματοποίησης και Εγκληματικότητας των Ανηλίκων (Κ.Ε.Σ.Α.Θ.Ε.Α.). Στο Δίκτυο εντάσσονται και θα διασυνδέονται ηλεκτρονικά υπηρεσίες των Υπουργείων Υγείας και Κοινωνικής Αλληλεγγύης και Δικαιοσύνης, Διαφάνειας και Ανθρωπίνων δικαιωμάτων, που παρέχουν κοινωνική μέριμνα, φροντίδα, αλληλεγγύη και προστασία στους ανηλίκους σε κίνδυνο και στους ανήλικους παραβάτες. Επίσης στο ίδιο Δίκτυο μπορούν να ενταχθούν και ιδιωτικοί ή άλλοι φορείς του δημοσίου και των Περιφερειακών και τοπικών Αυτοδιοικήσεων της Χώρας. Το Δίκτυο δύναται να αναπτύσσει συνεργασία με άλλα διεθνή ή εθνικά δίκτυα και φορείς που οι αρμοδιότητες τους εναρμονίζονται και οι δραστηριότητες τους εξυπηρετούν τους σκοπούς και τους στόχους του Δικτύου «ΟΡΕΣΤΗΣ». Το Εθνικό Κέντρο Κοινωνικής Αλληλεγγύης (Ε.Κ.Κ.Α) βρίσκεται σε στενή και δημιουργική συνεργασία με το Κ.Ε.Σ.Α.Θ.Ε.Α. για την υλοποίηση του ανωτέρω νομικού πλαισίου.
Επιπρόσθετα, έχει ανατεθεί στο Εθνικό Κέντρο Κοινωνικής Αλληλεγγύης στο πλαίσιο των αρμοδιοτήτων του, να προωθήσει σε εθνικό επίπεδο το συντονισμό των δράσεων πρόνοιας και να αναπτύξει ένα ολοκληρωμένο Σύστημα Ηλεκτρονικής Διασύνδεσης και Διαδραστικότητας Υπηρεσιών Πρόνοιας, του οποίου ο κωδικός τίτλος είναι «e-pronoia».
Η Σύμβαση για τα δικαιώματα του Παιδιού
H σύμβαση για τα δικαιώματα του παιδιού αποτελείται από 54 άρθρα και καλύπτει όλα τα δικαιώματα των παιδιών , χωρίζοντάς τα σε 4 κατηγορίες : δικαιώματα επιβίωσης , ανάπτυξης , προστασίας και συμμετοχής. Τα άρθρα αυτά αναλυτικά είναι:
1. Ορισμός: “Παιδιά” θεωρούνται όλα τα κορίτσια και τα αγόρια από 0 έως 18 ετών.
2. Απαγόρευση διακρίσεων: Όλα τα παιδιά είναι ίσα. Έχουν δικαίωμα να τα αντιμετωπίζουν χωρίς διακρίσεις λόγω της φυλής, του φύλου, της γλώσσας, της θρησκείας , των απόψεων, της περιουσίας, της κατάστασης, των ιδιαίτερων αναγκών ή της εμφάνισής τους.
3. Το συμφέρον του παιδιού: Όταν οι μεγάλοι παίρνουν αποφάσεις που αφορούν τα παιδιά, πρέπει να υπολογίζουν πριν από όλα το συμφέρον των παιδιών. Η Πολιτεία πρέπει να προστατεύει και να φροντίζει τα παιδιά, αν οι γονείς τους δεν μπορούν να το κάνουν.
4. Μέτρα της Πολιτείας: Η Πολιτεία πρέπει να παίρνει όλα τα κατάλληλα μέτρα για να εφαρμόζονται τα δικαιώματα των παιδιών.
5. Ρόλος γονέων και κηδεμόνων: Οι γονείς ή οι κηδεμόνες ενός παιδιού είναι υπεύθυνοι να το μεγαλώνουν έτσι ώστε να αναπτύσσονται οι ικανότητές του και να το βοηθούν να μάθει και να ασκεί τα δικαιώματά του.
6. Δικαίωμα στη ζωή: Τα παιδιά έχουν δικαίωμα στη ζωή, την επιβίωση και την ανάπτυξη.
7. Όνομα και ιθαγένεια: Δικαίωμα κάθε παιδιού είναι να γράφεται στο ληξιαρχείο με τη γέννησή του και να έχει όνομα, επώνυμο και ιθαγένεια, δηλαδή να ανήκει σε μια χώρα.
8. Ταυτότητα: Η Πολιτεία πρέπει να βοηθά τα παιδιά να διατηρούν την ταυτότητα, την ιθαγένεια και τις οικογενειακές τους σχέσεις.
9. Ζωή και επικοινωνία με τους γονείς: Κάθε παιδί έχει δικαίωμα να ζει μαζί με τους γονείς του, εκτός αν αυτοί ζουν χωριστά, αν δεν μπορούν να το φροντίσουν ή αν πρέπει να απομακρυνθεί από αυτούς για το καλό του. Όταν ζει μακριά από τους γονείς του, το παιδί έχει δικαίωμα να τους βλέπει και να επικοινωνεί μαζί τους, εκτός αν αυτό είναι αντίθετο με το συμφέρον του.
10. Οικογενειακή επανένωση: Αν ένα παιδί ζει σε διαφορετική χώρα από τους γονείς του, έχει δικαίωμα να ξανασμίξει μαζί τους και να μείνουν στο ίδιο μέρος.
11. Παράνομες μετακινήσεις στο εξωτερικό: Τα παιδιά πρέπει να προστατεύονται από κάθε παράνομη απομάκρυνσή τους από τη χώρα στην οποία ζουν.
12. Ελευθερία γνώμης: Τα παιδιά έχουν δικαίωμα να εκφράζουν ελεύθερα τις απόψεις τους. Οι μεγάλοι πρέπει να ακούν και να παίρνουν σοβαρά υπόψη τους τη γνώμη των παιδιών για θέματα που τα αφορούν, ανάλογα με την ηλικία και την ωριμότητά τους.
13. Ελευθερία έκφρασης: Τα παιδιά έχουν δικαίωμα να αναζητούν, να μαθαίνουν και να μεταδίδουν πληροφορίες και ιδέες, και να εκφράζονται ελεύθερα, μέσα από τον γραπτό ή προφορικό λόγο, την τέχνη ή άλλους τρόπους, αρκεί να σέβονται τα δικαιώματα των άλλων.
14 Ελευθερία σκέψης και θρησκείας: Τα παιδιά έχουν δικαίωμα να σκέφτονται ελεύθερα και να πιστεύουν σε μια θρησκεία.
15 Ελευθερία συνάντησης και ομαδικής συνεργασίας: Τα παιδιά έχουν δικαίωμα να συναντιόνται, να συνεργάζονται και να συμμετέχουν σε συγκεντρώσεις, αρκεί να μην παραβιάζουν τα δικαιώματα των άλλων.
16. Ιδιωτική ζωή: Κανείς δεν μπορεί να επεμβαίνει αυθαίρετα ή παράνομα στην ιδιωτική ζωή, την οικογένεια, την κατοικία ή την αλληλογραφία ενός παιδιού,ούτε να προσβάλλει την τιμή και την υπόληψή του.
17. Πληροφόρηση: Τα παιδιά έχουν δικαίωμα να μαθαίνουν τι συμβαίνει γύρω τους από τα μέσα ενημέρωσης (εφημερίδες, ραδιόφωνο, τηλεόραση, ηλεκτρονικά μέσα). Η Πολιτεία πρέπει να ενθαρρύνει τα μέσα να διαδίδουν χρήσιμες πληροφορίες και να προστατεύουν τα παιδιά από ό,τι μπορεί να τα βλάψει.
18. Ευθύνες και υποστήριξη γονέων: Οι γονείς ή κηδεμόνες ενός παιδιού έχουν τη ευθύνη της ανατροφής και της ανάπτυξής του. Η Πολιτεία πρέπει να τους βοηθά σε αυτή την αποστολή και να εξασφαλίζει τη δημιουργία υπηρεσιών φροντίδας για τα παιδιά.
19. Βία, παραμέληση, εκμετάλλευση: Τα παιδιά πρέπει να προστατεύονται από κάθε μορφή βίας, προσβολής, παραμέλησης, εγκατάλειψης, σωματικής, ψυχολογικής, πνευματικής ή σεξουαλικής κακοποίησης και εκμετάλλευσης, όσο βρίσκονται στην ευθύνη των γονιών ή των κηδεμόνων τους ή άλλων προσώπων στα οποία αυτοί τα έχουν εμπιστευθεί.
20. Εναλλακτική επιμέλεια: Όταν ένα παιδί δεν ζει με την οικογένειά του ή αυτή δεν μπορεί να το φροντίσει, έχει δικαίωμα ειδικής προστασίας και βοήθειας, μέσα από θεσμούς όπως η υιοθεσία, η φιλοξενία σε ανάδοχη οικογένεια ή σε κατάλληλη στέγη / ίδρυμα.
21. Υιοθεσία: Πολιτεία πρέπει να παίρνει όλα τα απαραίτητα μέτρα ώστε μια υιοθεσία που γίνεται στην ίδια χώρα ή σε άλλη, να είναι σύμφωνη με το νόμο και να λαμβάνεται υπόψη πάνω απ’ όλα το συμφέρον του παιδιού.
22. Παιδιά πρόσφυγες: Τα παιδιά πρόσφυγες, που έχουν φύγει μόνα ή συνοδευόμενα από τους δικούς τους από την πατρίδα τους επειδή εκεί κινδύνευαν, έχουν δικαίωμα ειδικής προστασίας και απολαμβάνουν όλα τα δικαιώματα που έχουν και τα άλλα παιδιά.
23. Παιδιά με αναπηρίες: Τα παιδιά με σωματικές ή πνευματικές αναπηρίες έχουν δικαίωμα να ζουν σε συνθήκες που εγγυώνται την αξιοπρέπειά τους και ευνοούν την αυτονομία τους. Να απολαμβάνουν ειδική φροντίδα και να συμμετέχουν ισότιμα στην εκπαίδευση και την κοινωνική ζωή.
24. Υγεία και ιατρικές υπηρεσίες: Όλα τα παιδιά έχουν δικαίωμα στην προληπτική φροντίδα της υγείας τους και όταν αρρωσταίνουν να χρησιμοποιούν τις απαραίτητες ιατρικές υπηρεσίες για τη θεραπεία τους.
25. Επανεξέταση αναδοχής: Όταν ένα παιδί τοποθετείται σε ένα ίδρυμα ή μια ανάδοχη οικογένεια, η Πολιτεία πρέπει να παρακολουθεί και να ελέγχει αν το φροντίζουν σωστά και αν απολαμβάνει όλα τα δικαιώματά του.
26. Κοινωνική πρόνοια: Τα παιδιά έχουν δικαίωμα να απολαμβάνουν την κατάλληλη κοινωνική φροντίδα και ασφάλιση.
27. Ανάπτυξη και επίπεδο ζωής: Όλα τα παιδιά έχουν δικαίωμα σε ένα αξιοπρεπές επίπεδο ζωής: να έχουν φαγητό, ρούχα και να ζουν σε ένα ασφαλές σπίτι, ώστε να έχουν ομαλή σωματική, πνευματική, ψυχική, ηθική και κοινωνική ανάπτυξη. Αν οι γονείς τους δεν μπορούν να τους τα προσφέρουν, η Πολιτεία πρέπει να τους βοηθάει.
28. Εκπαίδευση: Όλα τα παιδιά έχουν δικαίωμα να πηγαίνουν στο σχολείο και να έχουν ίσες ευκαιρίες σε αυτό.
Η Πολιτεία πρέπει να παίρνει μέτρα ώστε τα παιδιά να γράφονται και να μη διακόπτουν το σχολείο. Τα μέτρα για τη σχολική πειθαρχία πρέπει να σέβονται τα δικαιώματα και την αξιοπρέπεια των μαθητών.
29. Σκοποί εκπαίδευσης: Η εκπαίδευση πρέπει να βοηθάει τα παιδιά να αναπτύσσουν τις ικανότητες και την προσωπικότητά τους και να μαθαίνουν να σέβονται τα ανθρώπινα δικαιώματα, τους διαφορετικούς πολιτισμούς και το φυσικό περιβάλλον.
30. Μειονότητες: Τα παιδιά που ανήκουν σε εθνικές, γλωσσικές ή θρησκευτικές μειονότητες, έχουν δικαίωμα να έχουν τη δική τους πολιτιστική ζωή, να χρησιμοποιούν τη γλώσσα τους και να ασκούν τη θρησκεία τους.
31. Ελεύθερος χρόνος και ψυχαγωγία: Όλα τα παιδιά έχουν δικαίωμα να ξεκουράζονται, να έχουν ελεύθερο χρόνο, να παίζουν, να ψυχαγωγούνται και να ασχολούνται με πράγματα που τους ενδιαφέρουν.
32. Παιδική εργασία, οικονομική εκμετάλλευση: Τα παιδιά πρέπει να προστατεύονται από την οικονομική εκμετάλλευση και οποιαδήποτε επικίνδυνη εργασία μπορεί να βάλει σε κίνδυνο την εκπαίδευση, την υγεία ή την ανάπτυξή τους. Η Πολιτεία πρέπει να ρυθμίζει, σύμφωνα με τις διεθνείς συμβάσεις, τα κατώτατα όρια ηλικίας, τα ωράρια και τις συνθήκες εργασίας για ανηλίκους όπως και την επιβολή ποινών σε όσους τα παραβιάζουν.
33. Ναρκωτικά: Τα παιδιά πρέπει να προστατεύονται από την παράνομη χρήση ναρκωτικών ουσιών αλλά και να μη χρησιμοποιούνται στην παραγωγή και τη διακίνησή τους.
34. Σεξουαλική βία και εκμετάλλευση: Είναι υποχρέωση της Πολιτείας να προστατεύει τα παιδιά από κάθε μορφή σεξουαλικής βίας και εκμετάλλευσης, όπως ο εξαναγκασμός σε σεξουαλική δραστηριότητα, η πορνεία και η πορνογραφία.
35. Απαγωγή και εμπορία παιδιών: Τα κράτη παίρνουν όλα τα κατάλληλα μέτρα για να εμποδίσουν τις απαγωγές, την πώληση και το δουλεμπόριο των παιδιών.
36. Άλλες μορφές εκμετάλλευσης: Τα παιδιά πρέπει να προστατεύονται από οποιαδήποτε άλλη μορφή εκμετάλλευσης που μπορεί να βλάπτει την ευημερία τους.
37. Βασανιστήρια και στέρηση ελευθερίας: Κανένα παιδί δεν πρέπει να υποβάλλεται σε βασανιστήρια ή άλλη απάνθρωπη ή εξευτελιστική τιμωρία. Η θανατική ποινή και η ισόβια φυλάκιση απαγορεύεται να επιβάλλονται σε παιδιά. Η σύλληψη και κράτηση ανηλίκων πρέπει να είναι σύμφωνη με το νόμο, να έχει την ελάχιστη δυνατή χρονική διάρκεια και να ανταποκρίνεται στην ανάγκες της ηλικίας τους.
38. Ένοπλες συρράξεις: Σε περίπτωση πολέμου, τα παιδιά πρέπει να προστατεύονται. Απαγορεύεται να συμμετέχουν σε εχθροπραξίες παιδιά κάτω των 15 ετών.
39. Επανένταξη παιδιού-θύματος: Η Πολιτεία πρέπει να φροντίζει τα παιδιά που είναι θύματα παραμέλησης, κακομεταχείρισης, εκμετάλλευσης ή πολέμων για να ξεπερνούν τα τραύματά τους και να συμμετέχουν φυσιολογικά στην κοινωνική ζωή.
40. Δικαιοσύνη / ποινική μεταχείριση: Κάθε παιδί ύποπτο, κατηγορούμενο ή καταδικασμένο για μια παράνομη πράξη έχει δικαίωμα να το αντιμετωπίζουν με αξιοπρέπεια, ανθρωπισμό και σεβασμό στις ανάγκες του, να ενημερώνεται για την υπόθεσή του σε γλώσσα που καταλαβαίνει και να έχει νομική βοήθεια για να μπορεί να υπερασπίζεται τον εαυτό του.
41. Ευνοϊκότερες ρυθμίσεις: Αν οι νόμοι μιας χώρας προστατεύουν καλύτερα τα δικαιώματα των παιδιών από ό,τι αυτή η Σύμβαση, τότε πρέπει να εφαρμόζονται εκείνοι.
42. Γνωστοποίηση: Τα κράτη έχουν υποχρέωση να κάνουν γνωστά στους μεγάλους και στα παιδιά τις αρχές και το περιεχόμενο αυτής της Σύμβασης.
43-54. Εφαρμογή και έλεγχος: Μια ειδική Επιτροπή στον ΟΗΕ παρακολουθεί την εφαρμογή της Σύμβασης σε όλα τα κράτη που την έχουν υπογράψει. Οι κυβερνήσεις οφείλουν να στέλνουν εκθέσεις κάθε πέντε χρόνια και η Επιτροπή, αφού τις εξετάσει, τους στέλνει παρατηρήσεις και προτάσεις της.