Γενετήσια πράξη,αναπαραγωγή και άλλα τινά.
Την Πέμπτη 3 Φεβρουαρίου, πραγματοποιήθηκε για τους μαθητές/τριες των τμημάτων Γ1 και Γ2 ομιλία με κεντρικό θέμα τη σεξουαλική αγωγή, στα πλαίσια των εργαστηρίων δεξιοτήτων που έχει αναλάβει για τα 2 τμήματα η καθηγήτρια Μαριλένα Δικταμπανίδου.
Η καλεσμένη κυρία Αναστασία Τσίλια, μαία του Γενικού Νοσοκομείου – Μαιευτηρίου «Έλενα Βενιζέλου», παρουσίασε με εξαιρετικά μεστό και άμεσο λόγο και με προβολή τεκμηριωμένου επιστημονικού υλικού, τον τρόπο λειτουργίας του αναπαραγωγικού συστήματος και τους κινδύνους που απορρέουν από την άγνοια και την ελλιπή ενημέρωση. Παρουσιάστηκαν οι μέθοδοι αντισύλληψης και οι λόγοι που πρέπει κανείς να τις λαμβάνει. Ακολούθησε παρουσίαση του επαγγέλματος της μαίας και οι μαθητές/τριες συμμετείχαν ενεργά στη συζήτηση που ακολούθησε. Απηύθηναν ερωτήσεις που είχαν προετοιμάσει, αλλά και ερωτήματα που προέκυψαν από την ίδια τη συζήτηση.

Ολυμπιακή και Παραολυμπιακή Εβδομάδα

ΜΑΘΗΤΕΣ /ΤΡΙΕΣ ΤΗΣ Α ΤΑΞΗΣ ΣΤΟ ΜΟΥΣΕΙΟ ΑΚΡΟΠΟΛΗΣ
Ομάδα μαθητών και μαθητριών της Α τάξης του 5ου Γυμνασίου Παλ. Φαλήρου πραγματοποίησε σήμερα Παρασκευή 17.12.2021 διδακτική επίσκεψη στο Μουσείο Ακρόπολης. Οι εκπαιδευτικοί του σχολείου μας Γωγούλου Π.( ΠΕ86) Καθοπούλη Μ. (ΠΕ 16) και Φάσσας Ν. (ΠΕ03) είχαν την ευθύνη της σημερινής δράσης για γνωριμία με το μεγαλύτερο σε μέγεθος κι επισκεψιμότητα Μουσείο της χώρας μας. Η ξενάγηση έγινε από το γονέα του μαθητή μας Δημήτρη κ. Κρέπαπα Ιωάννη.
Η εμπειρία της επίσκεψης ολοκληρώθηκε με περίπατο στο στολισμένο Χριστουγεννιάτικα πεζόδρομο της Διονυσίου Αεροπαγίτου και την επίσκεψη σε παρακείμενο ταχυφαγείο.
'Ολη η δράση πραγματοποιήθηκε τηρώντας όλα τα υγειονομικά πρωτόκολλα, με λεωφορεία του πρακτορείου Vlassopoulos Travel
1. Συνοδευτικά έντυπα για τις ανεξάρτητες σχολικές επισκέψεις
Το Μουσείο Ακρόπολης παρέχει τη δυνατότητα παραγγελίας εκπαιδευτικού υλικού για τους μαθητές του δημοτικού και του γυμνασίου πριν και μετά από την ανεξάρτητη σχολική επίσκεψη στο Μουσείο.
Τα διαθέσιμα προς πώληση εκπαιδευτικά έντυπα είναι:
- Κάνε μια βόλτα στο Μουσείο Ακρόπολης παίζοντας (για μαθητές δημοτικού)
- Τα γλυπτά του Παρθενώνα (για μαθητές δημοτικού και γυμνασίου)
Οι ενδιαφερόμενοι μπορούν να συμπληρώσουν την φόρμα παραγγελίας εκπαιδευτικού υλικού και να την αποστείλουν μέσω ηλεκτρονικού ταχυδρομείου στη διεύθυνση Αυτή η διεύθυνση ηλεκτρονικού ταχυδρομείου προστατεύεται από τους αυτοματισμούς αποστολέων ανεπιθύμητων μηνυμάτων. Χρειάζεται να ενεργοποιήσετε τη JavaScript για να μπορέσετε να τη δείτε..">Αυτή η διεύθυνση ηλεκτρονικού ταχυδρομείου προστατεύεται από τους αυτοματισμούς αποστολέων ανεπιθύμητων μηνυμάτων. Χρειάζεται να ενεργοποιήσετε τη JavaScript για να μπορέσετε να τη δείτε.. Σε αυτή την περίπτωση, η πληρωμή και παραλαβή γίνεται στο Πωλητήριο του ισογείου από τον υπεύθυνο συνοδό/εκπαιδευτικό, πριν την προγραμματισμένη ώρα επίσκεψης.
2. Διαδικτυακές πολυμεσικές εφαρμογές
Επισκεφθείτε τη σελίδα των Πολυμέσων για να ανακαλύψετε τις διαδικτυακές εφαρμογές και τα βίντεο του Μουσείου.
3. Μουσειοσκευές
Οι εκπαιδευτικές μουσειοσκευές δανείζονται από τον Τομέα Ενημέρωσης & Εκπαίδευσης της Υ.Σ.Μ.Α. Για τον δανεισμό είναι απαραίτητη η τηλεφωνική κράτηση στο 210 9239186, Δευτέρα έως Παρασκευή από τις 12:00 έως 14:00. Περισσότερες πληροφορίες για τον κατάλογο των μουσειοσκευών θα βρείτε εδώ.
4. Εκπαιδευτικό αποθετήριο
Το αποθετήριο εκπαιδευτικού περιεχομένου για την Ακρόπολη ενσωματώνει υλικό του Τομέα Ενημέρωσης και Εκπαίδευσης της Υπηρεσίας Συντήρησης Μνημείων Ακρόπολης και υποστηρίζει με δυναμικό τρόπο την αναπαράσταση και ερμηνεία του παρελθόντος. Εκπαιδευτικοί, μαθητές και οικογένειες μπορούν να πλοηγηθούν στο αποθετήριο και να εμπλουτίσουν τόσο το μάθημα στο σχολείο όσο και την επίσκεψη στον αρχαιολογικό χώρο και στο μουσείο Ακρόπολης. Η εφαρμογή αναπτύχθηκε από την Υ.Σ.Μ.Α και το Εθνικό Κέντρο Τεκμηρίωσης (ΕΚΤ).
Οι μαθητές /τριες της Α τάξης στο Τατόι
Το Μουσείο Πολεμικής Αεροπορίας είναι το αεροπορικό, στρατιωτικό και τεχνολογικό μουσείο της ελληνικής πολεμικής αεροπορίας. Το μουσείο συγκροτήθηκε τον Ιούλιο του 1992 με απόφαση του Ανωτάτου Αεροπορικού Συμβουλίου ως ισότιμο με σμηναρχία μάχης. Έχει έδρα την Αεροπορική Βάση Δεκέλειας (Τατόι).
Η αποστολή του Μουσείου είναι η συγκέντρωση, διαφύλαξη και η έκθεση των κειμηλίων της Αεροπορίας, η μελέτη και η τεκμηρίωση της ιστορίας, η προβολή της αεροπορικής ιδέας ανά τους αιώνες. Σύμφωνα με την ταξινόμηση του Διεθνούς Συμβουλίου για τα Μουσεία (ΙCOM), τo Μουσείο Πολεμικής Αεροπορίας ανήκει στην κατηγορία των ιστορικών – τεχνολογικών μουσείων που εξετάζουν και εκθέτουν μια συγκεκριμένη ανθρώπινη δραστηριότητα σε όλες τις εκφάνσεις.
Είναι το πρώτο ίδρυμα στην Ελλάδα που ασχολείται με την ανακατασκευή ιστορικών αεροσκαφών. Το 1996 ανελκύστηκε από τον βυθό της θάλασσας, ανοικτά του Ρεθύμνου, ένα Bristol Blenheim Mk IV F που καταρρίφθηκε πριν από τη μάχη της Κρήτης και μεταφέρθηκε στο μουσείο. Στις 3 Οκτωβρίου 2003 πραγματοποιήθηκε από την ΠΑ η ανέλκυση ενός αλλου ιστορικού αεροσκάφους, ένα Junkers Ju 52 από τη θαλάσσια περιοχή της Λέρου.
Το μεγαλύτερο μέρος της αεροπορικής συλλογής του μουσείου στεγάζεται στο υπόστεγο «Λέρος». Το υπόστεγο από μόνο του αποτελεί ιστορικό και μουσειακό έκθεμα καθώς κατασκευάστηκε από τους Ιταλούς κατά την διάρκεια του Μεσοπολέμου στην Λέρο και χρησιμοποιήθηκε ως βάση υδροπλάνων μέχρι τον δεύτερο παγκόσμιο πόλεμο. Μεταπολεμικά, δύο από τα υπόστεγα αποσυναρμολογήθηκαν και μεταφέρθηκαν στο Τατόι και την Αεροπορική Βάση Ελευσίνας.
Πηγή: Ελληνικό Μουσείο Πολεμικής Αεροπορίας - Βικιπαίδεια (wikipedia.org)
Η πραγματοποίηση της διδακτικής επίσκεψης έγινε σήμερα Παρασκευή 17.12.2021, με την ευθύνη κι αρωγή των εκπαιδευτικών του σχολείου μας : Αντωνοπούλου Αδ. (ΠΕ04), Κιουρτσόγλου Αν. (ΠΕ02) και Μπαμπάτσικου Φ. (ΠΕ04) τηρώντας όλα τα υγειονομικά πρωτόκολλα, με λεωφορεία του πρακτορείου Vlassopoulos Travel
ΠΑΙΔΙΚΟ ΜΟΥΣΕΙΟ ΤΕΧΝΗΣ ΣΤΟ 5ο ΓΥΜ.ΣΙΟ ΠΑΛ. ΦΑΛΗΡΟΥ
Το Μουσείο Ελληνικής Παιδικής Τέχνης είναι ένα πρωτοποριακό Μουσείο, από τα ελάχιστα στον κόσμο που εκθέτουν έργα ζωγραφικής και κατασκευές παιδιών 4 έως 14 ετών.
Μαθαίνοντας, μέσω της Τέχνης, το Μουσείο Ελληνικής Παιδικής Τέχνης ακολουθεί το αρχικό του όραμα.
-
Σκοπός του Μουσείου είναι η ανάδειξη της μοναδικότητας της Παιδικής Τέχνης.
-
Στόχος του να προσφέρει τη δυνατότητα γνωριμίας με την Τέχνη από την παιδική ηλικία.
-
Απευθύνεται σε παιδιά και σε ενήλικους, σε γονείς, εκπαιδευτικούς, καλλιτέχνες και επιστήμονες.
-
Προσφέρει διεξόδους που ένα παιδί αλλά και κάθε ενήλικος έχουν ανάγκη
-
Επιδιώκει τη συνεργασία με Φορείς, επιστήμονες και ερευνητές που ενδιαφέρονται για την Παιδική Τέχνη.
-
Οι συλλογές του Μουσείου περιλαμβάνουν περισσότερα από 10.000 έργα ζωγραφικής και κατασκευές παιδιών, που εμπλουτίζονται κάθε χρόνο.
-
Προτείνει μια διαφορετική εκπαιδευτική διαδικασία, μέσω της Τέχνης.
-
Συμβάλλει στη διαμόρφωση μιας γενιάς νέων με ενδιαφέρον για τον πολιτισμό.
Σήμερα Παρασκευή 17.12.2021 οργανώσαμε δράσεις και διδακτικές επισκέψεις για όλους τους μαθητές του σχολείου μας.
Η τρίτη τάξη είχε την ευκαιρία να συμμετέχει σε εργαστήρι μάθησης του Παιδικού μουσείου Τέχνης.Το πρόγραμμα και τη συμμετοχή μαθητών και μαθητρών της Γ΄τάξης επιμελήθηκαν οι κ. Χατζημανώλη Ε. (ΠΕ08) και Χαριτάκη Δ. (ΠΕ02) και η δράση παγματοποιήθηκε στην αίθουσα εποπτικών μέσων του σχολείου μας ανά τμήμα για δύο διδακτικές ώρες.
ΜΕ ΤΗ ΜΑΤΙΑ ΤΟΥ ΘΕΑΤΗ
Θεατρικές βιωματικές δράσεις με αφορμή την "Αντιγόνη" του Σοφοκλή πραγματοποιήσαν οι μαθητές/τριες του Γ4 σήμερα 17.12.2021. Με την επικουρική σύμπραξη των κ. Παπαδάκη Κ. (ΠΕ02), Λορέντζου Αν. (ΠΕ10) και του κ. Βούλγαρη Θ. (ΠΕ83) οι μαθητές και μαθήτριές μας είχαν την ευκαιρία να προσεγγίσουν την Αντιγόνη του Σοφοκλή με ένα περισσότερο βιωματικό κι ενεργητικό τρόπο. Οι μαθητές από παθητικά αντικείμενα εκπαίδευσης είχαν την ευκαιρία να μετατραπούν σε δρώντα υποκείμενα μάθησης και να παραγάγουν νέα γνώση γύρω από την αρχαία τραγωδία και τη σχέση εξουσίας και παραβατικότητας, υπακοής κι ανυπακοής. Μέσα από ένα χειραφετικού μοντέλου δίωρο συνεργασίας με την ομάδα ηθοποιών του Σχολείου του Θεατή προσέγγισαν τους ρόλους εξουσιαστή κι εξουσιαζόμενου στην καθημερινή πρακτική γνωρίζοντας την ÉDUCATION POPULAIRE
H θεατρολόγος Μυρτώ Ράις μαζί με τις ηθοποιούς HΛEKTPA EΛΛHNIKIΩTH και MAΛAMATENIA ΓKOTΣH έφεραν και σε μας το Σχολείο του Θεατή: ένα πρόγραμμα παραστάσεων και θεατροπαιδαγωγικών εργαστηρίων για μαθητευόμενους κριτικούς θεατές.
Το Γ2 στη Δημοτική Βιβλιοθήκη του Δήμου Παλ. Φαλήρου
Σήμερα 17.12.2021 στα πλαίσια διδακτικών επισκέψεων του σχολείου μας, οι μαθητές/τριες του Γ2 επισκέφθηκαν τη Δημοτική Βιβλιοθήκη Π.Φαλήρου στο πλαίσιο συμμετοχής τους στο εκπαιδευτικό πρόγραμμα:" Αναζητώντας τεκμήρια και γνωριμία με τον ηλεκτρονικό κόσμο των βιβλιοθηκών " με τη συνοδεία των κ. Πορφύρη Ζ (ΠΕ02) και κρητικού Αγ. (ΠΕ02).
Φαληρικό Πανηγύρι Φυσικής στο Παλ. Φάληρο
Μια συνάντηση των μαθητών με τη Φυσική ...
που θα πραγματοποιηθεί στο 4o ΓΕΛ Παλ. Φαλήρου την Παρασκευή 29 και το Σάββατο 30 Μαρτίου 2019.
Το σχολείο μας συμμετέχει με την φωτογραφική ομάδα της κας Χατζημανώλη Ειρήνης
Το πρόγραμμα των εκδηλώσεων είναι:
Το 5ο Γυμνάσιο Π.Φαλήρου στις BRUXELLES και PARIS !!
Μάρτιος 2019 LOUVRE
Μετά από επιθυμία των μαθητών των γαλλικών τμημάτων του Σχολείου μας να ταξιδέψουν στη Γαλλία, σχηματίστηκε μια ομάδα από Β΄κ Γ΄τάξη οργανώθηκε άριστα μία εκπαιδευτική μετακίνηση στην Κεντρική Ευρώπη!Στις Βρυξέλλες οι μαθητές / τριες είχαν την ευκαιρία να επισκεφτούν το «Κεστεκίδειο» Ελληνικό Γυμνάσιο - Λύκειο των Βρυξελλών. Εκεί βρέθηκαν σε αλληλεπίδραση με οτυς συνομηλίκους τους του εξωτερικού κι αντάλλαξαν απόψεις για τις ανησυχίες τους ως μέλη αμφότεροι της Ευρωπαίκής ΄Ενωσης.Τα παιδιά είδαν, γνώρισαν, γεύτηκαν και έζησαν μοναδικές εμπειρίες! Ταξίδεψαν στο Ευρωπαϊκό Κοινοβούλιο, την μεσαιωνική Μπρυζ, το Παρίσι. Επισκέφτηκαν το Λούβρο, και διέσχισαν τον Σηκουάνα, ανέβηκαν στον Πύργο του Άιφελ! Αρχηγός της εκπαιδευτικής μετακίνησης και συνοδοί, οι εκπαιδευτικοί Κ. Ριτσώνη, Δ. Χαριτάκη, Ν. Παπαδημητρίου.
K.Ρ.
Για περισσότερες φωτογραφίες κλικάρετε (νυγματίστε) εδώ
ΤΟ Α3 & Α4 ΣΤΟ ΜΟΥΣΕΙΟ ΒΟΡΡΕ ΜΕ ΤΟ ΣΚΕΠ
Την Τρίτη 12 Φεβρουαρίου οι μαθητές και μαθήτριες του Α3 & Α4 με τη συνοδεία των Αρτοπούλου ΄Ελενας, Καπετανάκη Γιώργου και Κιουρτσόγλου Ανδρομάχης επισκέφθηκαν το Μουσείο Βορρέ και συμμετείχαν σε βιωματικά εργαστήρια που διοργανώνουν το Σ.Κ.Ε.Π. «Αποτυπώματα»: Διαδραστικά Εργαστήρια Εξοικείωσης με την Αναπηρία Μαθαίνοντας Μαζί το "εγώ" να γίνεται "εμείς"!
Φωτογραφίες της δράσης κλικάροντας ΕΔΩ
Τα "Αποτυπώματα" πραγματοποιούνται από το 2009, στο Μουσείο Βορρέ, με την συμμετοχή μαθητών πρωτοβάθμιας & δευτεροβάθμιας εκπαίδευσης & νέων με αναπηρία από ειδικά σχολεία και κοινωνικούς φορείς.
Τα συγκεκριμένα προγράμματα λειτουργούν ως μοχλός επικοινωνίας και ένταξης, με γνώμονα τη δημιουργία ανθρώπινων σχέσεων και όχι το εικαστικό αποτέλεσμα. Βιωματικές προσεγγίσεις και διαδραστικά εργαστήρια, χωρίς επικοινωνιακές κατευθύνσεις, επιτρέπουν στους νέους να προσεγγίσουν ο ένας τον άλλο και να ξεκλειδώσουν την αμηχανία της πρώτης επαφής με το διαφορετικό.Ο κοινωνικός αποκλεισμός μπορεί να απαλυνθεί εάν από πολύ μικρή ηλικία, μαθαίνουμε στα παιδιά να ζουν όλοι μαζί και να μοιράζονται δημιουργικά τη «μοναδικότητα» τους.
Ενδεικτική περιγραφή του προγράμματος
Εντός Αττικής, τα εργαστήρια πραγματοποιούνται σε σχολική ώρα (9.15 - 12.30) στο Μουσείο Βορρέ (Παιανία Αττικής).
Μαθητές γενικής αγωγής μαζί με νέους με αναπηρίες συμμετέχουν μαζί στα παρακάτω εργαστήρια:
- Το πρόγραμμα υλοποιείται κατά τη διάρκεια της σχολικής χρονιάς από Σεπτέμβριο έως και Ιούνιο
- Πανελλαδική συμμετοχή μαθητών Πρωτοβάθμιας και Δευτεροβάθμιας Εκπαίδευσης μαζί με νέους με αναπηρία από σχολεία ειδικής αγωγής και κοινωνικούς φορείς
- Οι συμμετέχοντες έρχονται με τα σχολικά τους, συνοδευόμενοι από τους εκπαιδευτικούς και κοινωνικούς λειτουργούς τους
- Παρέχεται δωρεάν ξενάγηση στους χώρους του Μουσείου
- Η ομάδα του Σ.Κ.Ε.Π. συντονίζει τις δραστηριότητες (λειτουργούν όλες ταυτόχρονα), φροντίζοντας οι συμμετέχοντες να αναμειχθούν αρμονικά και να γνωρισθούν μέσα από τη δημιουργική διαδικασία
- Για περαιτέρω ενημέρωση στους μαθητές Πρωτοβάθμιας και Δευτεροβάθμιας Εκπαίδευσης, μέλη του Σ.Κ.Ε.Π. πραγματοποιούν ανοιχτή συζήτηση στην αρχή και στο τέλος των εργαστηρίων
Ενδεικτική περιγραφή των εργαστηρίων:
- Συνδυαστικά Εικαστικά Εργαστήρια: ζωγραφική, κολλάζ, tape art, ζωγραφική σε t-shirt κλπ
- Αθλητικό Εργαστήρι: Παίζοντας Bocce όλοι μαζί
- «STEPS by Σ.Κ.Ε.Π.» : Γίνε εσύ η αφορμή να αλλάξει η κοινωνία μας - ομιλίες με τους εμψυχωτές του Σ.Κ.Ε.Π., με αναπηρία
- «Σκέψου Αλλιώς»: Βιωματικά/Διαδραστικά Εργαστήρια Εξοικείωσης με την Διαφορετικότητα, με στόχο οι μαθητές να ανακαλύψουν τους καθημερινούς περιορισμούς που τίθενται στα άτομα με αναπηρία, ταυτόχρονα με τις λύσεις που υπάρχουν
- "Λαβύρινθος των Αισθήσεων" με την Γκαμπριέλα Τελεκφάλβι: Για να διασχίσει κάποιος τον Λαβύρινθο θα χρησιμοποιήσει την αφή, την ακοή, την όσφρηση και την όραση, ως εργαλεία για ένα ταξίδι διαφορετικής αντίληψης και σκέψης. Το συγκεκριμένο εργαστήρι σε οδηγεί σε έναν κόσμο όπου κυριαρχεί η διαφορετικότητα, η ισότητα, η αποδοχή και ο σεβασμός.
ΤΟ Α1 & Α2 ΣΤΟ ΕΘΝΙΚΟ - ΑΡΧΑΙΟΛΟΓΙΚΟ ΜΟΥΣΕΙΟ
Την Τρίτη 15 Ιανουαρίου έγιναν οι Εκαπαιδευτικές επισκέψεις του Σχολείου μας!

Απο τα ωραιότερα γλυπτά σε όλο τον κόσμο!
Επίσκεψη στις Βρυξέλλες και το Παρίσι
Διεθνές Μαθητικό Συνέδριο στο Ζωγράφειο
http://www.zografyon.com/?fbclid=IwAR3kU12UJz1G_6dKObgfzCxD8B--HIlHvHXO9CzkYb1NENgxPgmqqXE64ac#
Με εξαιρετική επιτυχία πραγματοποιείται από την άνοιξη του 2012 ένα πρωτότυπο και ευφυές διεθνές μαθητικό συνέδριο στην Κωνσταντινούπολη, το οποίο διοργανώνουν τα Εκπαιδευτήρια και το Ζωγράφειο Λύκειο, υπό την αιγίδα του Οικουμενικού Πατριαρχείου.
Το Διεθνές Μαθητικό Συνέδριο απευθύνεται σε μαθητές γυμνασίου & λυκείου και αφιερώνεται κάθε χρόνο στη ζωή και το έργο ενός μεγάλου Έλληνα δημιουργού. Κάθε σχολείο συμμετέχει στο μαθητικό συνέδριο με μια ομάδα που αποτελείται από 5 - 8 μαθητές. Οι μαθητές παρουσιάζουν εισήγηση διάρκειας 15 λεπτών ή θεατρικό δρώμενο, εικαστική σύνθεση, μουσική σύνθεση, video. Κάθε ομάδα συνεργάζεται με έναν ειδικό σύμβουλο, καθηγητή πανεπιστημίου, λογοτέχνη, ερευνητή. Παράλληλα πραγματοποιούνται απαγγελίες, μουσικές και θεατρικές εκδηλώσεις, προβολές ταινιών, εκθέσεις ζωγραφικής, συζητήσεις εν πλω στον Βόσπορο και ξεναγήσεις στη Βυζαντινή Κωνσταντινούπολη. Στο συνέδριο εκλεκτοί εκπρόσωποι των γραμμάτων και των τεχνών έρχονται σε επαφή με μαθητές από την Ελλάδα και το εξωτερικό, μοιράζονται τη γνώση και απολαμβάνουν τη φιλοξενία και τη θέρμη των Ελλήνων της Πόλης. Την ευθύνη της διοργάνωσης του μαθητικού συνεδρίου έχει ο κ.Γιάννης Δεμιρτζόγλου, Διευθυντής του Ζωγραφείου Λυκείου.
http://aviketos.com/to-zografeio-synechizei-125-chronia-ton-agona/
*Γιάννης Δεμιρτζόγλου «Κάθε χρόνος που περνάει για μας είναι μια ακόμη νίκη, αλλά και νίκη της Ομογενειακής Παιδείας.
Του Α. Βικέτου*
Με ποικίλες εκδηλώσεις, που θα κρατήσουν μέχρι το τέλος (17 Ιουνίου 2019) της σχολικής χρονιάς , το ιστορικό Ζωγράφειο Γυμνάσιο – Λύκειο της Πόλης γιορτάζει 125 χρόνια από το 1893, που άνοιξε για πρώτη φορά τις πύλες του.
Οι εορτασμοί ξεκίνησαν στις 19 Σεπτεμβρίου, με μια συμβολική εκδήλωση , στην οποία ο διευθυντής του Ζωγραφείου, οι καθηγητές και οι μαθητές βγήκαν στην Μεγάλη Οδό του Πέραν- σήμερα Istiklal Caddesi – και άφησαν στον ουρανό της Πόλης 125 μπαλόνια . Ευχή τους να υπάρξει αγάπη, αδελφοσύνη, αλληλεγγύη και ειρήνη στην περιοχή μας και σε όλο τον κόσμο. Στο πλαίσιο των εκδηλώσεων τον προσεχή Μάρτιο οι τελειόφοιτοι του Ζωγραφείου θα επισκεφθούν Κέντρο Πυρηνικών Ερευνών CERΝ, στην Ελβετία.
Το Ζωγράφειο βρίσκεται σε πάροδο της Μεγάλης Οδού, στο Turnacibasi Sokak, και στεγάζεται σε επιβλητικό κτίριο, το οποίο σχεδίασε ο Ρωμιός αρχιτέκτονας Περικλής Φωτιάδης. Έμβλημα του σχολείου είναι η Χιακή Σφίγγα, που συμβολίζει «τη νίκη του φωτός της παιδείας κατά του σκότους της αμάθειας».
Η ιστορία του Ζωγραφείου ανάγεται στον 19ο αιώνα, όταν υπήρξαν ανάγκες για εκπαιδευτική στέγαση, τις οποίες δεν μπορούσε να καλύψει το Ζάππειο Παρθεναγωγείο. Επίσης, η σχολή της Παναγίας, που λειτουργούσε στο Σταυροδρόμι, είχε πάνω από 800 μαθητές. Αποφασίστηκε να γίνει έρανος για να χτιστεί ένα καινούργιο και σύγχρονο εκπαιδευτικό ίδρυμα. Πολλοί ήταν εκείνοι που πρόσφεραν . Όμως , καθοριστική ήταν η δωρεά του Χρηστάκη Ζωγράφου, ο οποίος είχε δώσει πάνω από 10.000 χρυσές λίρες της εποχής. Το 1890 η γενική συνέλευση της κοινότητας Σταυροδρομίου αποφάσισε σε ένδειξη τιμής να ονομαστεί το σχολείο Ζωγράφειο. Το 1893 το Ζωγράφειο λειτούργησε για πρώτη φορά και το 1899 έδωσε τους πρώτους αποφοίτους του.
Ο σημερινός διευθυντής , Γιάννης Δεμιρτζόγλου, γέννημα-θρέμμα της Πόλης και απόφοιτος (1978) του Ζωγραφείου μας δήλωσε:
«Κάθε χρόνος που περνάει για μας είναι μια ακόμη νίκη! Νίκη απέναντι στον χρόνο, αλλά και νίκη της Ομογενειακής Παιδείας, που συνεχίζει σε σείσμα των καιρών να βλαστάνει και να ανθοφορεί».
Σήμερα, λέει, στο Ζωγράφειο φοιτούν 53 μαθητές. «Το γεγονός ότι ξεπεράσαμε τους 50 αποτελεί ένα αισιόδοξο μήνυμα για το μέλλον, μεγαλώνει την ευθύνη μας και εντείνει τις προσπάθειές μας. Κάθε μαθητής στο Ζωγράφειο είναι μοναδικός και του οφείλουμε το καλύτερο. Στόχος μας είναι να αυξήσουμε κι άλλο τη δύναμη των μαθητών, να βελτιώσουμε το επίπεδο των σπουδών τους και να τους προσφέρουμε περισσότερα εφόδια για το μέλλον τους. Να καλλιεργήσουμε κλίσεις, να αναπτύξουν δεξιότητες και να αποκτήσουν τις γνώσεις που τους είναι απαραίτητες για να πετύχουν τους στόχους τους. Στο Ζωγράφειο μαθαίνουμε στους μαθητές μας να στοχεύουν ψηλά όπως αξίζει στην παράδοση του σχολείου μας ,αλλά στο μεγαλείο της Ομογενειακής Εκπαίδευσης», τονίζει ο κ. Δεμιρτζόγλου.
Ο ίδιος μας παραθέτει τα εξής στοιχεία:
* Οι διδάσκοντες στο Ζωγράφειο είναι 18 εκ των οποίων οι Τούρκοι συνάδελφοι είναι 4. Τα μαθήματα στα σχολεία μας Ιστορίας, Γεωγραφίας, Κοινωνιολογίας, Τουρκικής Γλώσσας και Τουρκικής Φιλολογίας διδάσκονται στην Τουρκική Γλώσσα από Τούρκους συναδέλφους. Τα υπόλοιπα από Ρωμιούς Έλληνες της Πόλης και μετακλητούς συναδέλφους, που έρχονται από Ελλάδα, για να εξυπηρετήσουν τα σχολεία μας.
-Υπάρχει πρόβλημα στην ποιότητα της παρεχόμενης
εκπαίδευσης στα παιδιά των Ρωμιών , δεδομένου ότι τώρα φοιτούν και παιδιά Συροορθοδόξων;
-Από τους 53 μαθητές που φοιτούν στο Ζωγράφειο το σχολικό έτος 2018-2019 21 είναι ρωμιοί, 16 Ελλαδίτες και 16 Ρωμιοί της Αντιοχείας. Οι περισσότεροι από τους μαθητές μας με καταγωγή από την Αντιόχεια φοιτούν από την προσχολική αγωγή στα σχολικά μας. Επομένως το πρόβλημα ενσωμάτωσής τους σε σύγκριση με παλιότερα έχει αντιμετώπιση. Γίνονται όμως και πάρα πολλές προσπάθειες, ώστε η Ελληνομάθεια να βελτιωθεί. Σ` αυτό βοηθάει τα μέγιστα ο πολιτισμός, η τέχνη. Οι μαθητές που έχουν στόχο να πετύχουν και εργάζονται με υπευθυνότητα πετυχαίνουν και ξεπερνούν τα όποια εμπόδια συναντούν.
– Στην πορεία του Ζωγραφείου ποια υπήρξε η προσφορά του προκατόχου σας, Δημήτριου Φραγκόπουλου;
-Τριάντα πέντε χρόνια ο Δημήτρης Φραγκόπουλος υπηρέτησε με πάθος το Ζωγράφειο. Σε καιρούς δύσκολους και ταραγμένους κράτησε γερά το τιμόνι και έμεινε στη θέση του όρθιος, άγρυπνος φρουρός όσων του εμπιστεύτηκαν οι άξιοι προκάτοχοί του και όσων υποσχέθηκε να αφήσει στις επόμενες γενιές. Και μετά την αφυπηρέτησή του ήταν πάντα στο πλευρό του Ζωγραφείου, τρία σπίτια μόνο πιο πέρα… Συμπαραστάτης και αρωγός μου, δάσκαλος, συνάδερφος και πολύτιμος φίλος μου.
Να ανταποκρίνεται σε κάθε μου κάλεσμα, να υποδέχεται με χαρά και καμάρι τους Ζωγραφειώτες που με νοσταλγία επέστρεφαν στα θρανία της Σχολής, για να φιλήσουν το χέρι του δασκάλου τους, με σεβασμό και δάκρυα στα μάτια.
Μοναδικό του «ντέρτι», όπως έλεγε, «να κρατηθούμε, να μείνουμε ως πυρήνας». Με φρόνημα νεανικό και με το χαμόγελο στα χείλη παρέδιδε καθημερινά μαθήματα ήθους, δικαιοσύνης, αξιοπρέπειας, ευγένειας, φιλοπατρίας, αρχοντιάς.
-Ποίοι οι πιο διακεκριμένοι εν ζωή απόφοιτοι του Ζωγραφείου;
-Ο πιο διακεκριμένος μαθητής του Ζωγραφείου υπήρξε η Α.Θ.Π. ο Οικουμενικός Πατριάρχης κ.κ. Βαρθολομαίος. Όμως καθημερινά ανακαλύπτω ότι οι Ζωγραφειώτες ήταν και είναι παντού. Σε θέσεις εξέχουσες, στις επιστήμες, στα γράμματα, στις τέχνες, στο επιχειρείν. Ξεχωρίζουν και κάνουν περήφανη τη Μητέρα Σχολή τους!
– Ποιες οι σχέσεις Ζωγραφείου με το Παγκύπριο Γυμνάσιο;
-Το Παγκύπριο συμμετέχει από το 2013 στο Διεθνές Μαθητικό Συνέδριο λογοτεχνία που συνδιοργανώνουμε με τα Εκπαιδευτήρια Ε. Μαντουλίδη, υπό την αιγίδα του Οικουμενικού Πατριάρχου κάθε χρόνο στο Ζωγράφειο, με τη συμμετοχή 20 σχολείων και εκλεκτών εκπροσώπων των γραμμάτων και των τεχνών. Τα τελευταία 2 χρόνια στο Συνέδριο συμμετέχει και το Λύκειο Παραλιμνίου. Θαυμάζουμε κάθε χρόνο τις εργασίες των μαθητών της Μεγαλονήσου και απολαμβάνουμε τη φιλία τους. Τους ευχόμαστε καλή και παραγωγική σχολική χρονιά και τους περιμένουμε τον Απρίλιο στην Πόλη και στο Ζωγράφειο, στο Συνέδριο που είναι αφιερωμένο στον Αντώνη Σαμαράκη.
Στην πρώτη σχολική χρονιά, το 1893, το Ζωγράφειο είχε 273 μαθητές , που προέρχονταν:
76 από την Ελλάδα 32,06 %
62 από την Κων/πολη 26,16 %
30 από τα Νησιά του Αιγαίου 12,65 %
29 από τη Μικρά Ασία 12,24 %
19 από την΄Ηπειρο 8,01 %
13 από τη Θράκη 5,48 %
8 από τη Μακεδονία 3,37 %
Σύμφωνα με τον τέως διευθυντή του, μακαριστό Δημητρό Φραγκόπουλο , το Ζωγράφειο είχε τους περισσότερους μαθητές το 1960- 61. Αυτή τη χρονιά οι μαθητές του Γυμνασίου – Λυκείου ήταν 646.
Το αδιαχώρητο, που δημιουργήθηκε, επέβαλε και την προσθήκη των δύο ορόφων στη Σχολή το 1962, ως και την ταυτόχρονη ριζική ανακαίνισή της.
Ο Δ. Φραγκόπουλος, μιλώντας το 2003 στα 110χρονα του σχολείου , είχε τονίσει με συγκίνηση: «Το Ζωγράφειο, με δέχθηκε σε μια δύσκολη καμπή της ιστορίας του, μ’ αγκάλιασε και μου έδωσε τη δυνατότητα να το υπηρετήσω και να χαρώ στους κόλπους του, τη συγκίνηση της δημιουργικής προσφοράς».
ΠΗΓΗ: Εφημερίδα “Ο ΦΙΛΕΛΕΥΘΕΡΟΣ” , 29.9.2018
Διοργάνωση Ρητορικών αγώνων 2018-2019
Βραδυά Ερευνητή στο ΕΜΠ
Αγαπητοί συνάδελφοι,
Αγαπητοί μαθητές,
Θα ήθελα να ευχαριστήσω προσωπικά όλες τις σχολικές ομάδες που συμμετείχαν ως ερευνητές στη φετινή Βραδιά του Ερευνητή στο ΕΜΠ.
Με την ουσιαστική συμβολή και ενθουσιασμό σας η Βραδιά έχει γίνει πλέον θεσμός, αποτελώντας ένα εξαιρετικά ελπιδοφόρο παράδειγμα για το μέλλον, με πληθώρα ερευνητικών δράσεων και μαζική συμμετοχή.
Φωτογραφίες από την εκδήλωση θα βρείτε στην ιστοσελίδα https://www.ntua.gr/ntuaren/gallery_2018.html, είτε μερικές επιλεγμένες ανηρτημένες, είτε ακόμα περισσότερες κατεβάζοντάς τες από το σχετικό σύνδεσμο.
Με θερμούς χαιρετισμούς,
Τώνια Μοροπούλου
Επιστημονικά υπεύθυνη του έργου “SΗERIF - reSearcH is sERIous Fun” για το ΕΜΠ
--------------------------------------------------------------------------
Αντωνία Μοροπούλου
Καθηγήτρια ΕΜΠ
Πρόεδρος Αντιπροσωπείας ΤΕΕ
Διαγωνισμός Συγγραφής Περιβαλλοντικής Ιστορίας 2018
Τίτλος Ιστορίας:Αποστολή έκτακτης ανάγκης
Συγγραφείς: Αλιφερόπουλος Κωνσταντίνος , Αλιφεροπούλου Χαρίκλεια
Βόλλα Βασιλική, Γερασίμου Δέσποινα-Κλειώ, Δανέζη Ελευθερία,
Ζαχαράτου Κιάρα-Αναστασία
Σχολείο: 5ο Γυμνάσιο Παλαιού Φαλήρου
Τάξη: Α
Συντονιστής εκπαιδευτικός: Δερλού Κωνσταντία
200 χρόνια μετά…
Χριστούγεννα. Η εποχή όπου όλες οι οικογένειες μαζεύονται και γιορτάζουν.
Τότε δημιουργήθηκα κι εγώ. Με λένε Φίζι και θα σας διηγηθώ την περιπέτεια μου.
Ο Άλεξ είναι ένα δεκαοχτάχρονο, ψηλό, λιγνό, μελαχρινό αγόρι.
Ήταν παραμονή πρωτοχρονιάς και όλη η οικογένεια καθόταν στο σαλόνι, περιμένοντας να σβήσουν τα φώτα για την αλλαγή του χρόνου. Όλοι εκτός από έναν. Ο Άλεξ ήταν κλεισμένος στο δωμάτιό του και διάβαζε τη σημερινή εφημερίδα: Επιτέλους λύθηκε το πρόβλημα έλλειψης μετάλλου, καθώς σήμερα το πρωί οι ειδικοί ανακάλυψαν την ύπαρξη ενός ορυκτού, αρικλίνειο, που μπορεί κάλλιστα να αντικαταστήσει το μέταλλο. Βέβαια πρέπει να σας ενημερώσουμε ότι θα ρυπαίνει την ατμόσφαιρα κατά την καύση του, αλλά το αποτέλεσμα πιστεύω πώς θα μας δικαιώσει, όπως δήλωσε ο Νο 1 επιστήμονας της χώρας, Άλφρεντ Τόμσον.
******
Μόλις διάβασε τα νέα έμεινε στήλη άλατος. Δεν θα έμενε όμως με σταυρωμένα χέρια. Είχε ένα σχέδιο. Τα γαλαζοπράσινα μάτια του έλαμπαν στην ιδέα της επιτυχίας του. Την επόμενη κιόλας μέρα μάζεψε όλα τα αποθέματα μετάλλου που είχε και κατασκεύασε με την εφευρετικότητα και την φαντασία του ένα ρομπότ-κουκουβάγια, εμένα. Έχω την ικανότητα να ενεργώ σαν άνθρωπος καθώς και πληθώρα χαρακτηριστικών, χάρη στον θαυματουργό και μεγαλοφυή πατέρα μου. Τότε όμως είχα και ένα ελάττωμα. Μόλις περνούσε ένας μήνας η ενέργεια μου θα τελείωνε κι εγώ θα πέθαινα.
Ο Άλεξ μου εξήγησε το πρόβλημα και μου ζήτησε να βρω λύση. Έτσι κι έγινε. Την επομένη βάλαμε τα ντούντεκλι (μπάλες που φωνάζουν ό,τι τους ζητήσει ο κατασκευαστής τους) εν δράση.
-Εδώ ντούντεκλι! Όβεερ! Ζητείται Ομάδα Διάσωσης Μετάλλου! Αντισταθείτε στην εκμετάλλευση του μεγάλου σπιτιού μας!
Το ίδιο βράδυ μαζεύτηκαν τα μέλη της ΟΔΜ στο σπίτι του Άλεξ: Ο μεγάλος του αδελφός, Κρίστοφερ, η μικρή του αδελφή, Σαμπρίνα, και τρεις έφηβοι, ο Μπάμπης, η Ροζαλία και η Άρτεμης.
Η αποστολή μας ξεκίνησε με αυτοπεποίθηση και σιγουριά χάρη στις εξαιρετικές ιδέες για επανάσταση που διέδιδαν στον κόσμο τα ντούντεκλι. Όμως το επαναστατικό πνεύμα του λαού δεν ευαισθητοποίησε την κυβέρνηση. Αποφάσισε να φυλακίσει τα μέλη της ΟΔΜ για αμφισβήτηση των λεγόμενων τους. Ωστόσο ο Κρίστοφερ, η οικογένεια του και εγώ γλιτώσαμε. Εγώ επειδή δεν είμαι άνθρωπος και οι υπόλοιποι ήταν υπεράνω πάσης υποψίας, λόγω της υψηλής θέσης του Κρίστοφερ στη δουλειά του, στην εταιρία κατασκευής εξελιγμένων μηχανημάτων.
******
Καθώς πήγαιναν στη φυλακή ήρθαν αντιμέτωποι με ένα αποκρουστικό θέαμα. Η μαύρη μάστιγα, το πετρέλαιο εξαπλωνόταν με γοργό ρυθμό σ' όλο τον ωκεανό αφήνοντας στο πέρασμά της μια υποβρύχια ομίχλη. Αναρωτήθηκαν πώς γινόταν να υπάρχουν τόσο σκληροί άνθρωποι ικανοί να καταστρέψουν το περιβάλλον, όπου σ' αυτό ζούμε. Λίγα λεπτά αργότερα αντίκρισαν τη μεγάλη σιδερένια πόρτα της φυλακής. Ήταν ένας υποθαλάσσιος χώρος με υπερσύγχρονα μηχανήματα οξυγόνου και πλήρους ασφάλειας. Όλα ήταν σκοτεινά, απόμακρα και επικρατούσε μια ψυχοπλακωτική ησυχία.
-Μπαμ! Κρουτς! Μπουμ, χτυπούσε ο Μπάμπης το γυαλί με μανία. Ααουτς!, αναφώνησε καθώς το χέρι του άρχισε να κοκκινίζει από τα χτυπήματα.
-Τώρα εκτός από το φαγητό έχεις και κάτι άλλο να ανησυχείς, αποκρίθηκε η Άρτεμης.
-Είναι ανώφελο, μουρμούρισε η Ροζαλία.
-Λοιπόν, προτείνω να αρχίσουμε να σκάβουμε μπας και βγούμε από εδώ.
-Με τι;
-Με τα χέρια μας ανόητε, άμμος είναι!
4 ώρες αργότερα…
-Αααα! Το αρικλίνειο, φώναξε ο Μπάμπης.
Τότε ήρθε στην Άρτεμης μια καταπληκτική ιδέα. Ο μόνος τρόπος για να αρχίσουν οι πολίτες την ανακύκλωση ήταν να αναγκαστούν να την κάνουν. Και πώς θα γινόταν αυτό; Θα έπρεπε να καταστρέψουν το υλικό αντικατάστασης μετάλλου. Άρα θα έπρεπε να το βγάλουν από τον βυθό και να το διασπάσουν σε μικροσκοπικά κομματάκια, έτσι ώστε να μην αναγνωρίζεται πια. Το επόμενό τους βήμα ήταν να ενημερώσουν τους υπόλοιπους για να τους απελευθερώσουν και να βάλουν σε εφαρμογή το σχέδιο.
******
Λίγα χιλιόμετρα μακριά βρισκόμασταν εμείς, με ένα πανούργο σχέδιο. Εγώ θα πήγαινα από φυλακή σε φυλακή για να μάθω που κρατούνταν οι σύντροφοί μας. Έπειτα ο Κρις και ο Άλεξ θα υποδύονταν τους φύλακες και θα εξόντωναν τον φρουρό με ένα απ’ τα μηχανήματα του Κρις. Η Σαμπρίνα θα φύλαγε τσίλιες στην ακτή της θάλασσας.
Όλα πήγαν βάση σχεδίου. Τους αποφυλακίσαμε και μας εξήγησαν την κατάσταση. Ο Κρις έφερε μηχανές εξόρυξης και σε λίγες ώρες είχαμε βγάλει το αρικλίνειο. Πριν ξημερώσει τα μηχανήματα το είχαν καταστρέψει και βάλαμε ελικόπτερα να το σκορπίσουν σε όλους τους ωκεανούς. Ύστερα γεμίσαμε με άμμο την τρύπα που δημιουργήσαμε στο έδαφος. Μετά στείλαμε ανώνυμα τα ντούντεκλι να ενημερώσουν τον κόσμο ότι το αρικλίνειο καταστράφηκε και η μόνη λύση ήταν να αρχίσουμε ανακύκλωση. Τέλος ο Μπάμπης, η Ροζαλία και η Άρτεμης επέστρεψαν στη φυλακή.
Την επόμενη μέρα οι εργάτες της εξόρυξης συνειδητοποίησαν ότι το αρικλίνειο είχε εξαφανιστεί. Δημιουργήθηκε αναστάτωση. Έψαχναν όλη μέρα και όλη νύχτα. Μα τίποτα. Είχαμε κάνει καλή δουλειά. Ανακοίνωσαν τα ξημερώματα στον κόσμο ότι το αρικλίνειο δεν θα αντικαθιστούσε το μέταλλο. Άρα η μόνη λύση ήταν η ανακύκλωση.
Επιτέλους τα καταφέραμε. Το θέμα με τη φυλακή έληξε. Οι φίλοι μας αποφυλακίστηκαν. Όλα καλά. Μόνο που ο χρόνος μου τελείωνε. Δεν τους το έλεγα. Μόνο ο Άλεξ το ήξερε. Μέρα με τη μέρα γινόμουν όλο και πιο αδύναμη. Τα παιδιά είχαν καταλάβει λίγα πράγματα. Μετά από λίγο πέθανα. Ήξερα όμως ότι δεν ήταν οριστικό αντίο. Θα ανακυκλωνόμουν. Εξάλλου κάθε τέλος είναι μια καινούρια αρχή…
******
5 μήνες μετά…
Τα πράγματα έχουν καλυτερέψει. Η νέα μου μορφή είναι ένα χαριτωμένο αλουμινένιο σκυλάκι. Στεκόμουν στο ράφι και αναρωτιόμουν ποιος θα με πάρει. Και τότε έγινε το θαύμα. Είδα τον Άλεξ να μπαίνει και να με αγοράζει. Με πήγε στη Σαμπρίνα για δώρο γενεθλίων. Μου έβαλαν μπαταρίες και τότε κατάλαβαν ποια είμαι.
Τώρα είμαι ευτυχισμένη. Έχω ξανασμίξει με τους φίλους μου. Δουλεύω με μπαταρίες και με ανανεώνουν κάθε μήνα.
Οι πολίτες κάνουν ανακύκλωση και το μέταλλο είναι άφθονο. Αν είναι κάτι που έμαθα από αυτή την ιστορία είναι αυτό: μέταλλο ανακυκλωμένο ποτέ δεν πάει χαμένο.
E-twinning με θέμα «Healthy and Beautiful»
Κατά το σχολικό έτος 2017 - 2018 πραγματοποιήθηκε στο σχολείο μας πρόγραμμα E-twinning με θέμα «HealthyandBeautiful» στα πλαίσια του μαθήματος της Οικιακής Οικονομίας, με την συμμετοχή των μαθητών του τμήματος Α4 σε συνεργασία με τα παρακάτω σχολεία:
- 6ο Γυμνάσιο Γαλατσίου
- 1οΓυμνάσιο Ηλιούπολης
- Περιφερειακό Γυμνάσιο Κιτίου Κύπρος
Η κεντρική ευρωπαϊκή πύλη μέσω της οποίας υλοποιούνται οι συνεργασίες, βρίσκεται στην ηλεκτρονική διεύθυνση http://www.etwinning.net
Σκοπός του έργου ήταν οι μαθητές να γνωρίσουν τις αρνητικές συνέπειες που έπεται η χρήση καλλυντικών από χημικά συστατικά τα οποία απειλούν την υγεία του ανθρώπου.
Υλοποιήθηκαν τα παρακάτω:
- Αναζήτηση πληροφοριών με βάση μια συγκεκριμένη μεθοδολογία σε αξιόπιστους δικτυακούς τόπους.
- Δημιουργία μιας ταινίας μικρού μήκους η οποία έχει σαν θέμα την πληροφόρηση για τα καλλυντικά που φτιάχνονται από χημικά συστατικά και παράλληλα για τα καλλυντικά που φτιάχνονται από φυσικά συστατικά.
Μπορείτε να την δείτε στο παρακάτω σύνδεσμο:
https://www.youtube.com/watch?v=MUhXc9Rjo2g&t=5s
- Φτιάξανε μια οδοντόκρεμά με φυσικά συστατικά.
- Οι μαθητές δημιούργησαν ένα παιχνίδι με θεματολογία τα καλλυντικά με χημικά και φυσικά συστατικά.
- Η πληροφόρηση και ευαισθητοποίηση όλων των μαθητών και καθηγητών του σχολείου για το θέμα.
Τις εργασίες των μαθητών όπως φαίνονται στην πλατφόρμα του e-twinning
Επίσκεψη της Γ΄Τάξης στο Κοινοβούλιο
Β΄ Μαθητικοί Αγώνες Ρητορικής Τέχνης «Ρήσεις & Αντι- Ρήσεις»
Το Σάββατο 28 και την Κυριακή 29 Απριλίου σχεδόν 300 μαθητές και εκπαιδευτικοί από τριάντα σχολεία της Ελλάδας κατέκλυσαν το Ράλλειο Γυμνάσιο Θηλέων Πειραιά και έλαβαν μέρος στους Β΄ Μαθητικούς Αγώνες Ρητορικής Τέχνης «Ρήσεις & Αντι- Ρήσεις». Σε μία προσπάθεια να προωθήσουμε τη σημασία της Ρητορικής, να επικοινωνήσουμε την αξία της και να επισημάνουμε τον αντίκτυπό της στην εκπαιδευτική κοινότητα, καθώς επίσης και στο σύνολο της κοινωνίας, οι αγώνες αυτοί ήταν μία ευκαιρία να έρθουμε πιο κοντά, να μοιραστούμε τις εμπειρίες και τις απόψεις μας, μέσα από ένα παιχνίδι λέξεων και επιχειρημάτων.
Μέσω των αγώνων, που πραγματοποιήθηκαν για δεύτερη συνεχή χρονιά, δόθηκε η δυνατότητα στους νέους όχι μόνο να αντιληφθούν το κοινωνικό γίγνεσθαι, αλλά να αποκτήσουν και οι ίδιοι άποψη και να ακουστεί η φωνή τους στον κόσμο. Πραγματεύθηκαν θέματα που τους απασχολούν, θέματα της επικαιρότητας, διαμορφώνοντας σταδιακά την ταυτότητά τους ως πολιτών. Διαχρονικά, από την αρχαιότητα έως και σήμερα, η μαθητεία στη Ρητορική ήταν απαραίτητη προϋπόθεση, μία «διαδικασία μύησης» των νέων στα κοινά. Και αν όλοι εμείς, οι ενήλικες, έχουμε παγιωμένες θέσεις, η νέα γενιά, μέσα κυρίως από τους διττούς λόγους ήρθε να μας αποδείξει πως τα πράγματα δεν είναι πάντα μόνο «άσπρο-μαύρο», αλλά η αλήθεια βρίσκεται κάπου στη μέση.
Το σχολείο μας έλαβε μέρος σε αυτή τη διαδικασία στα πλαίσια Πολτιστικού Προγράμματος των κ.κ. Δημητρέλια Παναγιώτη και Καπετανάκη Γιώργο αλλά και την αρωγή και άοκνη προετοιμασία των κ.κ. Μαρινοπούλου Ελένη και Πορφύρη Ζωή.Αξιότιμη/-ε κυρία/κύριε,

