Συμμετοχή στο εκπ. πρόγραμμα: "Ελένη" του Ευριπίδη στο θέατρο Ζίνα.
Ομάδα μαθητών του σχολείου μας με την αρωγή και συνοδεία των εκπαιδευτικών : Χαριτάκη Δέσποινα (ΠΕ02), Παπαδημητρίου Αναστασία (ΠΕ02) Μακρή Αικατερίνη (ΠΕ02), Ρίζου Μιλτιάδη (ΠΕ04) και Γωγούλου Παρασκευή ( ΠΕ19) σήμερα Τετάρτη 25 /04/2018 επισκέφθηκαν και παρακολούθησαν τη θεατρική παράσταση "Ελένη" του Ευριπίδη στο θέατρο Ζίνα.
Σκηνοθεσία: Άρης Μιχόπουλος.
Παίζουν οι ηθοποιοί: Μενέλαος Ζαφειρόπουλος, Αλίκη Ζαχαροπούλου, Νίκος Κανατάς, Ειρήνη Λαμπράκη, Ευγενία Παπαγεωργίου, Θανάσης Πατριαρχέας, Παναγιώτα Χαϊδεμένου.
Συμμετοχή στο εκπ. πρόγραμμα : Ο μεγάλος πόλεμος που θα τελείωνε όλους τους πολέμους
Ο Μεγάλος Πόλεμος, που αργότερα επρόκειτο να ονομαστεί Α΄ Παγκόσμιος, είναι για την Ελλάδα ένα ξεχασμένο όσο και σημαντικό ιστορικό κεφάλαιο.
Μέσα από όπλα, στολές και προσωπικά αντικείμενα, έγγραφα, γελοιογραφίες, αφίσες, φωτογραφίες, όπως και ηχητικά, βιωματικά και διαδραστικά εκθέματα, αλλά και σύγχρονα έργα τέχνης, η έκθεση αναδεικνύει την τεράστια σημασία αυτού του πρώτου βιομηχανικού πολέμου με τον οποίο ξεκίνησε ο 20ός αιώνας. Ήταν ένας αιώνας από τους βιαιότερους που έχει γνωρίσει η ανθρωπότητα, και σίγουρα για τους στρατιώτες αυτός ήταν ο χειρότερος και φονικότερος πόλεμος.
Μέσα στον Πόλεμο η θέση της Ελλάδας υπήρξε εξαιρετικά δύσκολη. Από τη μία τα πολιτικά και στρατηγικά αδιέξοδα οδήγησαν στον Εθνικό Διχασμό. Από την άλλη όμως, η είσοδος στον πόλεμο και η συμμετοχή σε καθοριστικές μάχες στο Βαλκανικό Μέτωπο, της επέτρεψαν να αναχωρήσει από το τραπέζι των διαπραγματεύσεων με τη Μεγάλη Ιδέα σχεδόν πραγματοποιημένη. Ο Μεγάλος Πόλεμος άλλαξε τα κράτη, τα καθεστώτα, τις κοινωνίες, και προβλήθηκε ως μία θυσία που θα οδηγούσε στο τέλος όλων των πολέμων. Ήταν όμως αυτό ρεαλιστικό;
ΜΕΓΑΡΟ ΠΑΛΑΙΑΣ ΒΟΥΛΗΣ, ΠΛΑΤΕΙΑ ΚΟΛΟΚΟΤΡΩΝΗ, ΣΤΑΔΙΟΥ 13, ΑΘΗΝΑ I 210-3237617
ΙΣΤΟΡΙΚΗ ΚΑΙ ΕΘΝΟΛΟΓΙΚΗ ΕΤΑΙΡΕΙΑ ΤΗΣ ΕΛΛΑΔΟΣ
Life Skills (Δεξιότητες Ζωής): Εργαστήρια για σχολεία
Ξεκίνησαν την Πέμπτη 22/03/2018 στο σχολείο μας για τους μαθητές / τριες της Β΄τάξης εργαστήρια ανάπτυξης κοινωνικών δεξιοτήτων (life skills). Με την αιγίδα του Βρετανικού Συμβουλίου η εμψυχώτρια κ. Ισμήνη Πρώιου* εισήγαγε με ομαδοσυνεργατική μέθοδο τους συμμετέχοντες στις έννοιες των κοινωνικών δεξιοτήτων. Το πρόγραμμα θα συνεχιστεί για 5 ακόμη συναντήσεις. Αξιοποιώντας πρακτικές της βιωματικής μάθησης, το εγκεκριμένο από το Υπουργείο Παιδείας Έρευνας και Θρησκευμάτων πρόγραμμα, στοχεύει στη διαμόρφωση της συνείδησης και αντίληψης του ενεργού πολίτη.
Τί είναι οι δεξιότητες ζωής και γιατί τις διδάσκουμε;
Οι δεξιότητες ζωής είναι ένας όρος που περιγράφει δεξιότητες που μας βοηθούν να διαχειριζόμαστε αποτελεσματικά καθημερινά ζητήματα. Δεν αναπτύσσονται από μόνες τους – πρέπει να μαθαίνονται.
Το πρόγραμμα στην πράξη
Το πρόγραμμα Life Skills περιλαμβάνει εργαστήρια έξι διδακτικών ωρών τα οποία υλοποιούνται ή από εκπαιδευτή του British Council ή από τον ίδιο τον εκπαιδευτικό.
Η δημιουργικότητα, η κριτική σκέψη, η ικανότητα επίλυσης προβλημάτων και λήψης αποφάσεων, η εκμάθηση, η επικοινωνία και η συνεργασία, η ιδιότητα του πολίτη, η σχέση της καθημερινότητας με την καριέρα, η προσωπική και η κοινωνική υπευθυνότητα είναι απαραίτητα χαρακτηριστικά για την επιτυχία στον 21ο αιώνα, χρήσιμα τόσο για υγιείς κοινωνίες όσο και για ισχυρούς, δυναμικούς, και με απήχηση στην αγορά εργασίας, ανθρώπους.
Τα σχολεία, στο πλαίσιο του ρόλου τους για την παροχή μιας ολοκληρωμένης και ποιοτικής εκπαίδευσης, έχουν μια μοναδική θέση στο να προωθούν και να υποστηρίζουν την συναισθηματική και την κοινωνική υγεία των νέων ανθρώπων.
Τα εργαστήρια του προγράμματός μας «Life Skills» απευθύνονται σε μαθητές ηλικίας 10 έως 17 ετών και πραγματοποιούνται σε σχολεία για έξι συνεχείς εβδομάδες.
Τα εργαστήρια είναι:
- Ζωντανές: δίνουν έμφαση στην εκπαίδευση μέσα από δραστηριότητες.
- Διαδραστικές: χρησιμοποιούν τη συζήτηση και τον διάλογο.
- Επίκαιρες: επικεντρώνονται σε πραγματικά προβλήματα που αντιμετωπίζουν στη καθημερινότητά τους οι νέοι και η κοινωνία.
- Κριτικές: ενθαρρύνουν τους νέους να αναπτύξουν τον δικό τους τρόπο σκέψης.
- Συνεργατικές: χρησιμοποιούν την ομαδική εργασία και το συνεργατικό μοντέλο εκμάθησης.
- Συμμετοχικές: επιτρέπουν στους νέους να εκφράσουν την άποψή τους για τον τρόπο με τον οποίο διδάσκονται.
Ο σκοπός των εργαστηρίων είναι να βοηθήσουν τους νέους να αντιμετωπίσουν με επάρκεια τις προκλήσεις της καθημερινότητας, να βελτιώσουν την αυτοπεποίθηση, την σιγουριά και την εμπιστοσύνη στην ικανότητά τους να λαμβάνουν αποφάσεις και να ενισχύσουν την ικανότητά τους να παραμείνουν υγιείς και ασφαλείς, ώστε να εξελιχθούν σε επιτυχημένους ενήλικες.
* Η Ισμήνη Πρωΐου σπούδασε Θεατρικές Σπουδές στο Πανεπιστήμιο Πελοποννήσου στο Ναύπλιο. Παρακολούθησε διετές βιωματικό σεμινάριο στο Θέατρο Πόρτα της Ξένιας Καλογεροπούλου με θέμα την Θεατρική Αγωγή. Εργάστηκε στα προγράμματα «Θεατρική αγωγή ως μέσο ένταξης αλλοδαπών μαθητών σε ελληνικά σχολεία» και «Εκπαίδευση Αλλοδαπών & Παλιννοστούντων Μαθητών» στην πρωτοβάθμια και τη δευτεροβάθμια εκπαίδευση.
Dancing to Connect
Η Στέγη του Ιδρύματος Ωνάση είναι ένα κέντρο σύγχρονου πολιτισμού ανοιχτό σε όλους, με βασικά του χαρακτηριστικά την υποστήριξη των Ελλήνων δημιουργών, την εξωστρέφεια, τις διεθνείς συνεργασίες και τη δια βίου εκπαίδευση μέσα από τις τέχνες.
Στα πλαίσια αυτά, το σχολείο μας θα συμμετάσχει με μια ομάδα 20 μαθητών και μαθητριών στην εκδήλωση της Αθήνας:
Πόσα χορευτικά βήματα χωρίζουν την Αθήνα από τα Χανιά;
Dancing to Connect. Μια παράσταση σύγχρονου χορού από μαθητές 10 σχολείων της Αθήνας και των Χανίων, που επιβεβαιώνει με τον πιο δημιουργικό τρόπο ότι ο χορός ενώνει. Με αφετηρία την ομάδα Battery Dance της Νέας Υόρκης και ανάμεσα σε 54 χώρες όλου του κόσμου, η Στέγη συναντά για έκτη χρονιά τους μαθητές μέσα στα σχολεία τους. Μετά την Πάτρα, τα Ιωάννινα, τα Τρίκαλα και την Κομοτηνή η τάξη, το γυμναστήριο, το προαύλιο, ακόμα και οι διάδρομοι του σχολείου μεταμορφώνονται ξανά σε χώρο καλλιτεχνικής δημιουργίας.
Το πρόγραμμα πραγματοποιείται σε συνδιοργάνωση με την Περιφέρεια Κρήτης / Region of Crete και με την υποστήριξη της Πρεσβείας των ΗΠΑ στην Αθήνα | U.S. EMBASSY ATHENS.
Dancing to Connect | 24.2.2018 (Θέατρο «Μίκης Θεοδωράκης» - Παλαιό Τελωνείο Χανίων) &
11.3.2018 (Στέγη - Κεντρική Σκηνή) στις 19:00 |
Η είσοδος είναι δωρεάν και τηρείται σειρά προτεραιότητας *
| Διαβάστε περισσότερα εδώ: http://www.sgt.gr/gre/SPG2015
* Στην παράσταση στην Κεντρική Σκηνή της Στέγης η είσοδος θα γίνεται με δελτία εισόδου. Η διανομή τους ξεκινά 1 ώρα πριν από την εκδήλωση.
Φωτογραφίες: Χριστίνα Γεωργιάδου
συντελεστές
Σχολεία από τα Χανιά:
1ο Γυμνάσιο Χανίων, Γυμνάσιο Βρυσών, Γυμνάσιο & ΓΕΛ Βουκολιών, Γενικό Λύκειο Σούδας, 2ο Επαγγελματικό Λύκειο Χανίων
Σχολεία από την Αθήνα:
5ο Γυμνάσιο Παλαιού Φαλήρου, 2ο Γυμνάσιο Περάματος, 27ο Γενικό Λύκειο Αθηνών, Γενικό Λύκειο Μάνδρας, 1ο Επαγγελματικό Λύκειο Αγίου Δημητρίου
Σε συνδιοργάνωση με την Περιφέρεια Κρήτης - Περιφερειακή Ενότητα Χανίων
Με την υποστήριξη της Πρεσβείας των ΗΠΑ στην Αθήνα
Σε συνεργασία με τον Δήμο Χανίων, τον Δήμο Αποκόρωνα, τον Δήμο Πλατανιά, το ΔΗΠΕΘΕΚ και τη Διεύθυνση Δευτεροβάθμιας Εκπαίδευσης Χανίων
Τη συμμετοχή των σχολείων από τα Χανιά υποστηρίζουν οι: ANEK LINES & Blue Star Ferries, ΕΤΑΝΑΠ Α.Ε.: Νερό ΣΑΜΑΡΙΑ, ΚΤΕΛ Χανίων-Ρεθύμνου
Πραγματοποίηση ενημέρωσης απο τη Δίωξη Ηλεκτρονικού εγκλήματος
Πραγματοποιήθηκε την Πέμπτη 15 Φεβρουαρίου στην αίθουσα εκδηλώσεων του σχολείου μας ενημέρωση από εξειδικευμένους άνδρες της δίωξης ηλεκτρονικού εγκλήματος.
Οι μαθητές/ριες της Α' και Β' τάξης παρακολούθησαν ένα βιωματικό εργαστήριο για την ασφαλή πλόηγηση στο διαδίκτυο και ενημερώθηκαν για τη χρήση των ιστότοπων κοινωνικής δικτύωσης.
Το διαδίκτυο είναι η αγαπημένη ενασχόληση μικρών και μεγάλων, όμως, παρά τις «κατηγορίες» που προσάπτουν ενίοτε οι γονείς στα τέκνα τους για την «αγάπη» τους με τα social media, τελικώς αποδεικνύεται πως αυτοί είναι περισσότεροι εθισμένοι στη χρήση τους.
Ο εκπρόσωπος του Ελληνικού Κέντρου Ασφαλούς Διαδικτύου, Γιώργος Κορμάς, με την ευκαιρία της Παγκόσμιας Ημέρας Ασφαλούς Πλοήγησης στο Διαδίκτυο (Safer Internet Day), που γιορτάζεται κάθε χρόνο στις 6 Φεβρουαρίου, δήλωσε στο ΑΠΕ-ΜΠΕ πως «το διαδίκτυο παραμένει ιδιαίτερα μεταβλητό και τα πάντα αλλάζουν με ταχύτατο ρυθμό, οπότε "οφείλουμε να είμαστε αναγκαστικά σε μια διαδικασία δια βίου εκπαίδευσης έτσι ώστε να αντιλαμβανόμαστε τις αλλαγές, τις προκλήσεις αλλά και τους κινδύνους».
Μία στις τρεις κλήσεις στη Γραμμή Βοήθειας Help-line.gr το 2017 αφορούσε την εξάρτηση από το Διαδίκτυο
Όπως ανέφερε ο κ. Κορμάς, μέσα στο 2017 η Γραμμή Βοήθειας Help-line.gr δέχτηκε 1.640 κλήσεις από τις οποίες «33% αφορούσαν την εξάρτηση από το διαδίκτυο, που αναδεικνύεται ως το μεγαλύτερο πρόβλημα (σσ: σε σχέση με την ηλεκτρονική επικοινωνία) στη χώρα».
Το ίδιο ισχύει και στην Ευρώπη γενικότερα με βάση τα στατιστικά δεδομένα της Γραμμής Βοήθειας από 33 χώρες τις Γηραιάς Ηπείρου. Δεύτερο σε αριθμό κλήσεων στην ειδική γραμμή στην Ελλάδα κατατάσσεται το πρόβλημα του διαδικτυακού εκφοβισμού (σ.σ cyber bullying) με ποσοστό 20%. Έπεται το ζήτημα της ιδιωτικότητας που αγγίζει επίσης το 20%.
Διεύθυνση Δίωξης Ηλεκτρονικού Εγκλήματος
Με το Π.Δ. 178/2014 προβλέφθηκε η ίδρυση και η διάρθρωση της Διεύθυνσης Δίωξης Ηλεκτρονικού Εγκλήματος με έδρα την Αθήνα και η ίδρυση και διάρθρωση Υποδιεύθυνσης Δίωξης Ηλεκτρονικού Εγκλήματος με έδρα τη Θεσσαλονίκη.
Η αποστολή της Διεύθυνσης Δίωξης Ηλεκτρονικού Εγκλήματος συμπεριλαμβάνει την πρόληψη, την έρευνα και την καταστολή εγκλημάτων ή αντικοινωνικών συμπεριφορών, που διαπράττονται μέσω του διαδικτύου ή άλλων μέσων ηλεκτρονικής επικοινωνίας. Η Διεύθυνση Δίωξης Ηλεκτρονικού Εγκλήματος είναι αυτοτελής κεντρική Υπηρεσία και υπάγεται απευθείας στον κ. Αρχηγό της Ελληνικής Αστυνομίας.
Η Διεύθυνση Δίωξης Ηλεκτρονικού Εγκλήματος, στην εσωτερική της δομή, αποτελείται από πέντε τμήματα που συμπληρώνουν όλο το φάσμα προστασίας του χρήστη και ασφάλειας του Κυβερνοχώρου. Έτσι, στη νέα αναβαθμισμένη δομή της αποτελείται από:
α. Τμήμα Διοικητικής Υποστήριξης και Διαχείρισης Πληροφοριών,
β. Τμήμα Καινοτόμων Δράσεων και Στρατηγικής,
γ. Τμήμα Ασφάλειας Ηλεκτρονικών και Τηλεφωνικών Επικοινωνιών και Προστασίας Λογισμικού και Πνευματικών Δικαιωμάτων,
δ. Τμήμα Διαδικτυακής Προστασίας Ανηλίκων και Ψηφιακής Διερεύνησης και
ε. Τμήμα Ειδικών Υποθέσεων και Δίωξης Διαδικτυακών Οικονομικών Εγκλημάτων
Καινοτόμες δράσεις - Πρόληψη και ενημέρωση
1. Ιστότοπος cyberkid.gr
Στο www.cyberkid.gr παρέχονται χρήσιμες πληροφορίες και συμβουλές σχετικά με το πως μπορεί να εκμεταλλευτεί όλη η οικογένεια τα θετικά των σύγχρονων τεχνολογιών που μας περιβάλλουν και φυσικά του διαδικτύου.
Ακόμη, η ιστοσελίδα εμπλουτίστηκε με δυο καινούριες ενότητες. Την ενότητα «CyberAlert» όπου το κοινό μπορεί να ενημερωθεί για τους πιο συχνά εμφανιζόμενους κινδύνους που κυκλοφορούν στο διαδίκτυο, και την ενότητα «Νέα» όπου αναρτώνται οι ανακοινώσεις που αφορούν τη Διεύθυνση Δίωξης Ηλεκτρονικού Εγκλήματος.
2. Εφαρμογές Cyberkid για φορητές συσκευές (APPS)
Η εφαρμογή Cyberkid για κινητά δημιουργήθηκε με σκοπό να ενημερώνει καθημερινά τους γονείς και τα παιδιά κάθε οικογένειας για την ασφαλή πλοήγηση στο διαδίκτυο και τους κινδύνους που ελλοχεύουν σε αυτό. Παράλληλα, είναι μία διαδραστική εφαρμογή, η οποία δίνει την δυνατότητα άμεσης επικοινωνίας με τη Διεύθυνση Δίωξης Ηλεκτρονικού Εγκλήματος μέσω της γραμμής Cyber Alert αλλά και μέσω αποστολής άμεσου μηνύματος email, με τη χρήση ενός κουμπιού, ενώ υπάρχει η δυνατότητα ψυχαγωγίας μέσω των διαφόρων παιχνιδιών.
Η εφαρμογή Cyberkid είναι διαθέσιμη για:
Επισκεφτείτε εδώ την ιστοσελίδα Cyberkid για χρήσιμες συμβουλές της Διεύθυνσης Δίωξης Ηλεκτρονικού Εγκλήματος σχετικά με την ασφαλή πλοήγηση στο διαδίκτυο.
3. Ημερίδες Ασφαλούς Πλοήγησης
Το Αρχηγείο της Ελληνικής Αστυνομίας, μέσω της Διεύθυνσης Δίωξης Ηλεκτρονικού Εγκλήματος, διοργανώνει ημερίδες σε όλη την Ελληνική Επικράτεια, έχοντας ως στόχο την ενημέρωση μαθητών, γονέων και εκπαιδευτικών για τα φαινόμενα διαδικτυακής βίας, τους κινδύνους που ελλοχεύουν στις ιστοσελίδες κοινωνικής δικτύωσης και γενικά την πρόληψη και την αντιμετώπιση των κινδύνων που σχετίζονται με τις νέες τεχνολογίες.
Χαρακτηριστικά αναφέρεται ότι 135 ενημερωτικές ημερίδες πραγματοποιήθηκαν σε διάφορες πόλεις της χώρας (Αθήνα, Θεσσαλονίκη, Πρέβεζα, Ηγουμενίτσα, Τρίπολη, Ρόδο, Ηράκλειο Κρήτης, Χανιά κ.α.) κατά τα έτη 2011 έως σήμερα.
4. Διοργάνωση συνεδρίων σε πανευρωπαϊκό επίπεδο
Κατά τα έτη 2012 έως και 2016, με αφορμή τον εορτασμό της Παγκόσμιας Ημέρας Ασφαλούς Πλοήγησης στο Διαδίκτυο, πραγματοποιήθηκαν από τη ΔΙ.Δ.Η.Ε. πέντε (5) συνέδρια σχετικά με Ασφαλή Πλοήγηση στο Διαδίκτυο τα οποία περιελάμβαναν παρουσιάσεις από διακεκριμένους και εξειδικευμένους σε θέματα που αφορούν στην Ασφαλή Πλοήγηση στο Διαδίκτυο, επιστήμονες της Ελλάδας και του εξωτερικού. Στα συνέδρια αυτά αναπτύχθηκαν θεματολογίες σχετικά με τις μελλοντικές εξελίξεις σε θέματα του διαδικτύου, όπως και σχετικές με τη νομοθεσία που εφαρμόζεται στο χώρο του κυβερνοεγκλήματος.
Τα συνέδρια ήταν ανοιχτής δομής και επικοινωνίας, δεδομένου ότι μεταδίδονταν μέσω διαδικτύου, με εφαρμογές live – streaming, από την ιστοσελίδα της Ελληνικής Αστυνομίας.
Μετά την ολοκλήρωση των Συνεδρίων η Διεύθυνση Δίωξης Ηλεκτρονικού Εγκλήματος προχώρησε στην έκδοση των πρακτικών των συνεδρίων σε έντυπη και ηλεκτρονική μορφή, μέσα από τα οποία δίνεται η δυνατότητα στους πολίτες να ενημερωθούν αναλυτικά για τις εισηγήσεις που πραγματοποιήθηκαν στα συνέδρια.
Δείτε και κατεβάστε τα πρακτικά των συνεδρίων από τους συνδέσμους που ακολουθούν:
5. Τηλεδιασκέψεις με Σχολικές μονάδες
Πραγματοποιούνται, ενημερώσεις σε σχολεία ανά την επικράτεια, μέσω της υιοθέτησης της τεχνολογίας των τηλεδιασκέψεων με παράλληλη σύνδεση σε πολλαπλά σημεία. Η τηλεδιάσκεψη γίνεται σε πραγματικό χρόνο και επιτρέπει να πραγματοποιηθεί παρουσίαση, συνομιλία, ερωτήσεις και απαντήσεις μεταξύ ομιλητών και ακροατών που βρίσκονται σε απόσταση.
6. Τηλεοπτικά και ραδιοφωνικά «σποτ»
Η Διεύθυνση Δίωξης Ηλεκτρονικού Εγκλήματος προχώρησε στην παραγωγή και προβολή μέσω ραδιοφωνικών και τηλεοπτικών σταθμών πανελλαδικής εμβέλειας, τηλεοπτικών «σποτ» στο πλαίσιο εκστρατειών πληροφόρησης ευαίσθητων κοινωνικών ομάδων για την προστασία τους από τις παγίδες του διαδικτύου.
"Μαθαίνω να βλέπω τον άνθρωπο": Εκπαιδευτικό Πρόγραμμα Εξοικείωσης με την Αναπηρία, στα σχολεία
Πραγματοποιήθηκε σήμερα στο σχολείο μας εκδήλωση - ενημέρωση στο πλαίσιο"Μαθαίνω να βλέπω τον άνθρωπο": Εκπαιδευτικό Πρόγραμμα Εξοικείωσης με την Αναπηρία, στα σχολεία".
Με την αρωγή του Δήμου Παλ. Φαλήρου αλλά και τη φυσική παρουσία του Αντιδήμαρχου Παιδείας κ. Φωστηρόπουλου Ιωάννη, οι μαθητές και μαθήτριες μας έγιναν κοινωνοί των προβλημάτων και της ζωής Α.Μ.Ε.Α. σε μια βιωματική προσέγγιση που οργάνωσε η Διεύθυνση κι ο Σύλλογος Διδασκόντων του 5ου Γυμνασίου Παλ. Φαλήρου και ο Σύνδεσμος Κοινωνικής Ευθύνης για Παιδιά και Νέους . Η κα Ειρήνη Τρομπέτα (Υπεύθυνη Επικοινωνίας με την Γενική Εκπαίδευση και την Ειδική Αγωγή) είχε την επιστασάι και φροντίδα όλης της εκδήλωσης.
Οι μαθητές και μαθήτριες της Γ΄Τάξης στην Αίθουσα Εκδηλώσεων του σχολείου μας είχαν την ευκαιρία να επικοινωνήσουν με τον Παναγιώτη Πιτσίνιαγκα (Συντονιστής Βιωματικών Παρεμβάσεων - Motivational Speaker) και να γίνουν μέτοχοι του κόσμου ενός Α.Μ.Ε.Α. με κινητική αναπηρία από τα 21 του χρόνια μετά από τροχαίο ατύχημα.
Στην αίθουσα Προβολών ο Κωνσταντίνος Σαμαράς (Motivational Speaker) κωφός από 7 μηνών ενημέρωσε τους μαθητές και μαθήτριες της Β΄Τάξης
"Μαθαίνω να βλέπω τον άνθρωπο"
Εκπαιδευτικό Πρόγραμμα Ενημέρωσης & Εξοικείωσης με την Αναπηρία, στα σχολεία
"Ενημερώνομαι, Εξοικειώνομαι, Συνειδητοποιώ, Σκέφτομαι Αλλιώς, Αλλάζω Στάση"
Ένα από τα δυσκολότερα ζητήματα που έχει να αντιμετωπίσει ένα άτομο με αναπηρία δεν είναι τόσο η διαφορετικότητα αυτή καθ' εαυτή, όσο η αρνητική στάση της κοινωνίας απέναντι του.
Οι διακρίσεις στηρίζονται σε βαθιά ριζωμένες πεποιθήσεις. Η έλλειψη της καθημερινής επαφής, της απαραίτητης γνώσης και το αίσθημα της άγνοιας είναι εκείνα που συχνά αποτελούν την αιτία διαμόρφωσης αρνητικών στάσεων και άκαμπτων αντιλήψεων σχετικά με την εικόνα της αναπηρίας.
Το Εκπαιδευτικό Πρόγραμμα Ενημέρωσης & Εξοικείωσης με την Αναπηρία "Μαθαίνω να βλέπω τον άνθρωπο" απευθύνεται σε μαθητές Πρωτοβάθμιας και Δευτεροβάθμιας Εκπαίδευσης, στο σχολικό πλαίσιο και σε διδακτική ώρα.
Μέσω ενός ανοιχτού διαλόγου ενημέρωσης & αφύπνισης, από εμψυχωτές/ομιλητές με αναπηρία, το Εκπαιδευτικό Πρόγραμμα επιδιώκει να αλλάξει το βλέμμα των μαθητών ως προς την διαφορετικότητα και να τους εισαγάγει στην έννοια της κοινωνικής αποδοχής και ισότητας.
Συγκεκριμένα το πρόγραμμα εστιάζει στην:
- Εξοικείωση των μαθητών με την εικόνα της αναπηρίας
- Κατανόηση των καθημερινών εμποδίων που αντιμετωπίζουν οι άνθρωποι με αναπηρία αλλά και στην συνειδητοποίηση των δυνατοτήτων τους
- Διευκόλυνση της επικοινωνίας των μαθητών γενικής εκπαίδευσης, με νέους με αναπηρία
- Ενεργοποίηση "αντανακλαστικών" κοινωνικής συλλογικότητας, αλληλεγγύης & ευθύνης για την δημιουργία μελλοντικών συνειδητοποιημένων πολιτών
Προσδοκώμενοι μελλοντικοί στόχοι του Εκπαιδευτικού Προγράμματος:
- Η άρση των προκαταλήψεων & του αποκλεισμού των νέων με αναπηρία μέσω της αφύπνισης και αλλαγής στάσης του γενικού πληθυσμού
- Η ενσωμάτωση των ατόμων με αναπηρία στην καθημερινότητα, με σκοπό την κοινωνική τους ένταξη
Δευτερογενή οφέλη
Παράλληλα, το Εκπαιδευτικό Πρόγραμμα συνεισφέρει στην κοινωνική & ψυχοσυναισθηματική ανάπτυξη του μαθητή, δίνοντας τους την δυνατότητα να δεί την κοινωνία & τον εαυτό του υπό άλλο πρίσμα.
- Ακούγοντας αληθινές ιστορίες ανθρώπων που κατάφεραν να ξεπεράσουν τις δυσκολίες, το παιδί βελτιώνει το αίσθημα της αποδοχής & εμπιστοσύνης στον εαυτό του και στις ικανότητες τους να νικήσει τα εμπόδια.
- Η αλληλεπίδραση με την διαφορετικότητα και η αφομοίωση της, δημιουργούν συνθήκες ενσυναίσθησης & αυτογνωσίας, δίνοντας στον μαθητή την δυνατότητα να λειτουργήσει ως δυναμικός μοχλός αλλαγής μέσα στο κοινωνικό σύνολο.
Η σημασία του Εκπαιδευτικού Προγράμματος στο σχολικό πλαίσιο:
Σύμφωνα με την μελέτη της Ευρωπαϊκής Επιτροπής - Discrimination in the European Union - 2006, 76% των Ελλήνων πιστεύουν ότι το σχολείο παίζει σημαντικό ρόλο στην καταπολέμηση των διακρίσεων. Όλες οι έρευνες που πραγματοποιήθηκαν στην Ευρωπαϊκή Ένωση επισημαίνουν ότι η απουσία προγραμμάτων ευαισθητοποίησης των μαθητών αλλά και γενικά ενός ευρύτερου συνόλου, απέναντι στα άτομα με αναπηρία:
- Διαιωνίζει τα στερεότυπα και τις προκαταλήψεις
- Ισχυροποιεί το στιγματισμό και την περιθωριοποίηση
Η αλληλεπίδραση ευπαθών κοινωνικών ομάδων με την ευρύτερη ομάδα των μαθητών είναι βασική προϋπόθεση για την αλλαγή στάσης και νοοτροπίας σχετικά με την διαφορετικότητα και την αναπηρία. Αφυπνίζοντας τους μαθητές γενικής αγωγής και κατ’ επέκταση το άμεσο και έμμεσο περιβάλλον τους, δημιουργούνται οι κατάλληλες προϋποθέσεις ευαισθητοποίησης & συνειδητοποίησης του ευρύτερου πληθυσμού, με απώτερο μελλοντικό σκοπό, την διασφάλιση & απόδοση των βασικών δικαιωμάτων των ανθρώπων με αναπηρία.
Η αφύπνιση, μέσω βιωματικής μάθησης, στο σχολικό πλαίσιο στοχεύει στην:
- Κατανόηση των μαθητών γενικής εκπαίδευσης και του γενικού πληθυσμού για την πραγματικότητα της διαφορετικότητας: "Ενημερώνομαι, Εξοικειώνομαι, Συνειδητοποιώ, Σκέφτομαι Αλλιώς, Αλλάζω Στάση"
- Κοινωνική ένταξη όλων των νέων με αναπηρία σε όλα τα επίπεδα της κοινωνίας: "Με βλέπουν, Συνειδητοποιούν τις δυνατότητες που έχω αλλά και τα εμπόδια που αντιμετωπίζω, Με σκέφτονται, Αλλάζουν Στάση"
Σε μια σύγχρονη κοινωνία, ο ευαισθητοποιημένος & ενημερωμένος μαθητής σήμερα δημιουργεί τις κατάλληλες προϋποθέσεις για έναν συνειδητοποιημένο πολίτη αύριο.
Το Εκπαιδευτικό Πρόγραμμα "Μαθαίνω να βλέπω τον άνθρωπο" δίνει την δυνατότητα στους μαθητές να προσεγγίσουν την καθημερινότητα ενός νέου με αναπηρία, μέσα από έναν αυθόρμητο και ειλικρινή διάλογο. Ακούνε πραγματικές ιστορίες ανθρώπων που βρήκαν λύσεις στα δικά τους εμπόδια & τρόπους για να νικήσουν τις αντιξοότητες. Πέρα από την εξοικείωση με την αναπηρία, είναι ένα μάθημα ζωής που διαμορφώνει ένα καινούργιο κώδικα επικοινωνίας, χτίζοντας μέσα από την βιωματική διαδικασία, σχέσεις κατανόησης, σεβασμού και αποδοχής. Επίσης ενδυναμώνει την έννοια του κοινωνικού συνόλου, της συντροφικότητας και της συνείδησης, ενώ ταυτόχρονα προωθεί την εμπιστοσύνη στον εαυτό μας & στους άλλους.
Μεθοδολογία
Το Εκπαιδευτικό Πρόγραμμα, το οποίο έχει εγκριθεί από το Υπουργείο Παιδείας, πραγματοποιείται στο σχολικό πλαίσιο και κατά τη διάρκεια διδακτικής ώρας. Απευθύνεται στην Πρωτοβάθμια & Δευτεροβάθμια Εκπαίδευση. Σχεδιάστηκε με γνώμονα τις ηλικιακές ομάδες μαθητών και κατ' επέκταση τις διαφορετικές ανάγκες προσέγγισης και ενημέρωσης που προκύπτουν.
Α/ Πρωτοβάθμια Εκπαίδευση: Εκπαιδευτικό Πρόγραμμα "Προσεγγίζοντας την διαφορετικότητα"
Με έναν τρόπο απλό & κατανοητό για τις πιο μικρές ηλικιακά ομάδες μαθητών, δίνεται έμφαση από τους εμψυχωτές στην ενημέρωση και περιγραφή των συνθηκών και της καθημερινότητας των ανθρώπων με αναπηρία, στη χώρα μας. Αποτελεί ουσιαστικά, μια εισαγωγή στην έννοια της διαφορετικότητας.
Οι στόχοι των παρεμβάσεων είναι να εξοικειωθούν οι μαθητές με την εικόνα της αναπηρίας, να συνειδητοποιήσουν τα καθημερινά εμπόδια που αντιμετωπίζουν οι άνθρωποι με αναπηρία αλλά και τις δυνατότητες που έχουν. Ταυτόχρονα να διευκολυνθεί η επικοινωνία τους με νέους με αναπηρία.
Το Εκπαιδευτικό Πρόγραμμα:
- Υλοποιείται από ένα Συντονιστή & έναν ή δύο Ομιλητές (με ή χωρίς αναπηρία)
- Απευθύνεται σε 1 ή 2 τάξεις, υπό την προυπόθεση ότι ο αριθμός των συμμετεχόντων μαθητών δεν ξεπερνάει τους 80
- Πραγματοποιείται σε μια ή δύο διδακτικές ώρες.
Χωρίζεται σε 2 ενότητες:
α/ 1η Ενότητα: Ομιλία/ενημέρωση από τους εμψυχωτές με αναπηρία
- Ο ομιλητής με αναπηρία εξηγεί & περιγράφει την δική του πραγματικότητα σχετικά με την αναπηρία του, όπως: καθημερινότητα - προσβασιμότητα - εμπόδια που αντιμετωπίζει αλλά και δυνατότητες που έχει.
- Στις περιπτώσεις όπου το σχολείο μας ζητήσει και 2η διδακτική ώρα ενημέρωσης, ο Συντονιστής μαζί με τον Ομιλητή υλοποιούν το Βιωματικό/Διαδραστικό Εργαστήρι Εξοικείωσης με την Διαφορετικότητα «Σκέψου Αλλιώς»: Στόχος του, οι μαθητές μέσα από βιωματικά παιχνίδια να ανακαλύψουν τους καθημερινούς περιορισμούς που θέτουμε στα άτομα με αναπηρία ταυτόχρονα με τις λύσεις που υπάρχουν.
β/ 2η Ενότητα: Ανοιχτός διάλογος με τους μαθητές
Β/ Δευτεροβάθμια Εκπαίδευση: Εκπαιδευτικό Πρόγραμμα "Η αναπηρία ως πρόκληση: Εμπόδια & λύσεις"
Το συγκεκριμένο πρόγραμμα απευθύνεται σε ηλικιακά μεγαλύτερους μαθητές (γυμνασίου & λυκείου). Δίνεται έμφαση στην ενημέρωση και στην ατομική και κοινωνική ανάπτυξη.
Σχεδιάστηκε με σκοπό να:
- Εξοικειώσει τους μαθητές με την εικόνα της αναπηρίας, να τους βοηθήσει να καταλάβουν τα καθημερινά εμπόδια που αντιμετωπίζουν οι άνθρωποι με αναπηρία αλλά και τις δυνατότητες που έχουν
- Διευκολύνει την επικοινωνία τους με νέους με αναπηρία
- Βελτιώσει την αποδοχή & εμπιστοσύνη των μαθητών στον εαυτό τους και στις ικανότητες τους να νικήσουν τα εμπόδια (ακούγοντας αληθινές ιστορίες ανθρώπων που κατάφεραν μόνοι τους να ξεπεράσουν τις δυσκολίες & αντιξοότητες)
- Ενεργοποιήσει "αντανακλαστικά" κοινωνικής συλλογικότητας, αλληλεγγύης & ευθύνης για την δημιουργία μελλοντικών συνειδητοποιημένων πολιτών
- Υλοποιείται από ένα Συντονιστή & έναν ή δύο Ομιλητές (με ή χωρίς αναπηρία)
- Απευθύνεται σε 1 ή 2 τάξεις, υπό την προυπόθεση ότι ο αριθμός των συμμετεχόντων μαθητών δεν ξεπερνούσε τους 80
- Πραγματοποιείται σε μια ή δύο διδακτικές ώρες.
Χωρίζεται σε 2 ενότητες:
α/ 1η Ενότητα: Διεξαγωγή συνδυαστικών θεματικών ομιλιών για ευρύτερη διάχυση της ενημέρωσης & συνειδητοποίησης:
1/ «Η Αναπηρία ως Πρόκληση: Γίνε εσύ η αφορμή να αλλάξει η κοινωνία μας». Βιωματική Ομιλία από στελέχη μας με αναπηρία, με την ενεργή συμμετοχή των μαθητών.
2/ «Πες το αλλιώς»: Πιάσε το "νόημα" της Ελληνικής Νοηματικής Γλώσσας: Εισαγωγή και διαδραστική προσέγγιση από στέλεχος μας (εκπαιδευόμενη διερμηνέας Ελληνικής Νοηματικής Γλώσσας).
3/ «Δες το αλλιώς»: Βιωματικό Διαδραστικό Εργαστήρι με στόχο την συνειδητοποίηση των καθημερινών εμποδίων που αντιμετωπίζουν οι άνθρωποι με πρόβλημα όρασης και την προσέγγιση λύσεων.
β/ 2η Ενότητα: Ανοιχτός διάλογος με τους μαθητές
Το πρόγραμμα τελεί υπό την έγκριση του Υπουργείου Παιδείας, Έρευνας και Θρησκευμάτων για Εισαγωγή Βιωματικού Προγράμματος στα Σχολεία Πρωτοβάθμιας και Δευτεροβάθμιας (Γενικής και Επαγγελματικής) Εκπαίδευσης - Aρ. Πρωτ.Φ13.1/53111/Δ2 - 28-03-2017.
Εκπαιδευτική δραστηριότητα
Εκπαιδευτική δραστηριότητα
Αυτό είναι ένα προεπιλεγμένο πρότυπο ιστοσελίδας, το οποίο μπορείτε να τροποποιήσετε.
Όταν προσθέτετε ένα άρθρο κάτω από την κατηγορία : "--Εκπαιδευτικές" τότε αυτό αυτόματα εμφανίζεται στη συγκεκριμένη διαδρομή του ιστοτόπου (Δραστηριότητες --> Εκπαιδευτικές).
Περιβαλλοντική εκπαίδευση
Αυτό είναι ένα προεπιλεγμένο πρότυπο ιστοσελίδας, το οποίο μπορείτε να τροποποιήσετε.
Σκοπός της Περιβαλλοντικής Εκπαίδευσης είναι να συνειδητοποιήσουν οι μαθητές/τριες τη σχέση του ανθρώπου με το φυσικό και κοινωνικό περιβάλλον, να ευαισθητοποιηθούν για τα προβλήματα που συνδέονται με αυτό και να δραστηριοποιηθούν με ειδικά προγράμματα, ώστε να συμβάλουν στη γενικότερη προσπάθεια αντιμετώπισής τους.
Αγωγή υγείας
Αυτό είναι ένα προεπιλεγμένο πρότυπο ιστοσελίδας, το οποίο μπορείτε να τροποποιήσετε.
Σκοπός των προγραμμάτων Αγωγής Υγείας είναι η προάσπιση, η βελτίωση, και η προαγωγή της σωματικής, ψυχικής και κοινωνικής ευεξίας των μαθητών/τριών, αφενός μεν με την ενδυνάμωση της προσωπικότητάς τους, αφετέρου δε με την αναβάθμιση του κοινωνικού και φυσικού περιβάλλοντός τους.
Ηχοπετάσματα για σχολειο Ζεφυρου 20
Κλικάροντας (νυγματίζοντας ) ΕΔΩ μπορείτε να δείτε την απάντηση της Περιφέρειας Αττικής στο αίτημά μας για τοποθέτηση ηχοπετασμάτων μπροστά από το σχολείο.
Ολοκλήρωση Εργασιών Υλικοτεχνικής Υποδομής
Ολοκληρώνονται οι εργασίες βαψίματος των αιθουσών του κτιρίου μας. Οι εργασίες άρχισαν με εντολή του Αντιδημάρχου Παλ. Φαλήρου και υπεύθυνου κοινωνικών δομών κ. Φωστηρόπουλου Ι. και με την επιστασία της κ. Φώτη και του κ. Σχίζα. 'Ολοι οι εργαζόμενοι προσέφεραν τον καλύτερο εαυτό τους και οι αίθουσες παραδόθηκαν στους μαθητές μετά τη τροχιακή μετακίνησή τους. Η εργασία βαψίματος ενός σχολείου εν λειτουργία σίγουρα δυσκολεύει την εκπαιδευτική διαδικασία όμως οι μαθητές και μαθήτριες με την καθοδήγηση των εκπαιδευτικών τους, υπέδειξαν όσο το δυνατόν καλύτερη συνεργασία και ανοχή με αποτέλεσμα ένα ομορφότερο κτίριο.
Παράλληλα επαναλειτούργησαν και οι τουαλέτες αγοριών που χρησιμοποιούνταν ως αποθήκες, μετά από σύμπραξη καθηγητών και μαθητών για το άδειασμα τους και επισκευές από συνεργεία του Δήμου Παλαιού Φαλήρου. Η πρόσβαση στα μπαλκόνια έγινε ευκολότερη με τη διάνοιξη εξόδων από εξειδικευμένα συνεργεία και η αίθουσα εκδηλώσεων "φωτίστηκε' μετά από παρέμβαση του Συλλόγου Γονέων και Κηδεμόνων.
Πιστεύουμε ότι η συνεργασία όλων των εμπλεκομένων μερών στη εκπαιδευτική διαδικασία θα αποδόσει τα μέγιστα ώστε να έχουμε ένα σύγχρονο κτιριακά σχολείο που θα κάνει τη μάθηση μια ευχάριστη διεργασία και θα φιλοξενεί τους μαθητές σε ένα ευχάριστο περιβάλλον.
Συμβουλευτικός σταθμός νέων
Υπεύθυνος Σχολικό έτος 2012 |
|||
Άννα Χαραλαμπίδου |
Π.Ε. 05 |
Απόφοιτος ΦΠΨ (Ψυχολογία) Ψυχοθεραπεύτρια ειδικευμένη στην οικογενειακή συστημική θεραπεία |
Αυτή η διεύθυνση ηλεκτρονικού ταχυδρομείου προστατεύεται από τους αυτοματισμούς αποστολέων ανεπιθύμητων μηνυμάτων. Χρειάζεται να ενεργοποιήσετε τη JavaScript για να μπορέσετε να τη δείτε. |
Συμβουλευτικός Σταθμός Νέων Δ.Δ.Ε. Δ΄Αθήνας
Υπεύθυνη: Άννα Χαραλαμπίδου
ΣΥΝΤΟΜΟ ΒΙΟΓΡΑΦΙΚΟ
Η κ. Άννα Χαραλαμπίδου είναι εκπαιδευτικός ΠΕ 05 Γαλλικών, του Αριστοτελείου Πανεπιστημίου Θεσσαλονίκης και απόφοιτος του Ψυχολογικού Τμήματος Φ.Π.Ψ. του Καποδιστριακού Πανεπιστημίου Αθηνών. Έχει εκπαιδευτεί στη Συστημική Προσέγγιση, στην Οικογενειακή Συστημική Θεραπεία και στη Θεραπεία Ομάδας Ενηλίκων. Έχει εμπειρία υλοποίησης και συντονισμού προγραμμάτων Αγωγής Υγείας που απευθύνονταν σε εφήβους, με θέματα όπως η ψυχική υγεία, η εφηβεία, το άγχος και οι διαπροσωπικές σχέσεις. Έχει συμμετάσχει σε προγράμματα Ευρωπαϊκών ανταλλαγών με μαθητές και μαθήτριες Δημοτικών Σχολείων . Έχει εκπαιδευτική και διοικητική εμπειρία. Επιπλέον έχει συμμετάσχει σε ομάδες Εποπτείας για Θεραπευτές και Συμβούλους. Έχει εκπαιδευτεί σε θέματα που σχετίζονται με το θεατρικό παιχνίδι, τη δραματοθεραπεία, τη σεξουαλική αγωγή, τα θέματα Ομοφυλοφιλίας στη Θεραπεία και τη Συμβουλευτική, τη βία στα σχολεία, τα σωματικά συμπτώματα, την επίλυση συγκρούσεων, τη διαχείριση πένθους, τη διαφορετικότητα, την παιδική κακοποίηση, την υιοθεσία και τις θεραπευτικές προσεγγίσεις, τις σχολές γονέων, τις εξαρτήσεις, τη Συμβουλευτική Ενηλίκων, καθώς και θέματα γύρω από την ψυχοθεραπεία με διεθνώς γνωστούς θεραπευτές (Salvador Minuchin, Mony Elkaim, Arnold Mindel, Karl Tomm, Carlos Sluzki, κ.α.)
Σχολικός Κανονισμός
Ο σκοπός του σχολικού κανονισμού δεν είναι ο περιορισμός της ελευθερίας οιουδήποτε, αλλά η εύρυθμη και αποτελεσματική λειτουργία του σχολείου, καθώς και η διαμόρφωση προσωπικοτήτων που σέβονται τις ελευθερίες των άλλων και συνεργάζονται αρμονικά μεταξύ τους.
Α. Υποχρεώσεις των καθηγητών προς τους μαθητές
Οι γενικές υποχρεώσεις των καθηγητών προς τους μαθητές τους περιγράφονται στον Ν. 1566/1985 και εξειδικεύονται. σε Υπουργική Απόφαση που δημοσιεύθηκε στο ΦΕΚ 1340Β/16-10-2002. Σε κάθε περίπτωση οι καθηγητές οφείλουν:
να αντιμετωπίζουν τους μαθητές τους με ευγένεια, κατανόηση και σεβασμό προς την προσωπικότητα τους,να υποστηρίζουν τη μάθηση των μαθητών τους τόσο εντός όσο και εκτός τάξης,να αντιμετωπίζουν τους μαθητές τους με δημοκρατικό πνεύμα, ισότιμα και δίκαια χωρίς διακρίσεις υπέρ η εις βάρος ορισμένων μαθητών,να διασφαλίζουν την υγεία και την ασφάλεια των μαθητών εντός του σχολικού ασκώντας , επί τοις ουσίας, γονική μέριμνα.να συμβάλλουν στην διαμόρφωση σχολικού κλίματος που δημιουργεί στους μαθητές αισθήματα εμπιστοσύνης, ώστε να απευθύνονται σε αυτούς για την αντιμετώπιση οποιουδήποτε προβλήματός τους.
Β. Υποχρεώσεις των μαθητών
1. Συμπεριφορά - Πειθαρχεία
Γενικά οι μαθητές οφείλουν:
να σέβονται το δικαίωμα των συμμαθητών τους για μάθηση και το δικαίωμα των καθηγητών τους να επιτελούν το λειτούργημά τους αποτελεσματικά,να σέβονται τους συμμαθητές τους ως προσωπικότητες, καθώς και τα προσωπικά τους αντικείμενα,να μην παρεμποδίζουν την κανονική λειτουργία του σχολείου με οποιοδήποτε τρόπο,να δέχονται με ευγένεια τις υποδείξεις των καθηγητών και γενικότερα όλου του προσωπικού του Σχολείου,να χρησιμοποιούν κόσμια γλώσσα και να μην εκδηλώνουν επιθετική συμπεριφορά,να λύνουν τις διαφορές τους με συνεννόηση και διάλογο, χωρίς να καταφεύγουν στη χρήση Βίας. Η χειροδικία, η αυτονομία και η άσκηση σωματικής ή ψυχολογικής βίας από ατομα ή ομάδες αποτελούν σοβαρότατα παραπτώματα και ελέγχονται πειθαρχικά με ποινές που μπορούν να οδηγήσουν στην απομάκρυνση του μαθητή από το Σχολείο.
2. Προσέλευση στο σχολείο
Οι μαθητές προσέρχονται στο σχολείο πριν από την έναρξη των μαθημάτων, η οποία γίνεται στις 8:15.Κατά τη διάρκεια της πρωινής συγκέντρωσης οι μαθητές συντάσσονται στις προκαθορισμένες θέσεις των τμημάτων τους, επιδεικνύοντας κόσμια στάση και ανάλογο σεβασμό.Μετά την πρωινή συγκέντρωση η εξώπορτα του σχολείου ανοίγει μόνο για τους μαθητές που προσέρχονται καθυστερημένοι και αυτό εφόσον υπάρχει διαθέσιμος εκπαιδευτικός για να την ανοίξει, διαφορετικά εισέρχονται στο πρώτο διάλειμμα με ευθύνη του εφημερεύοντα καθηγητή. Οι καθυστερημένης προσέλευσης μαθητές παρουσιάζονται άμεσα στο γραφείο της Διεύθυνσης.Η εμφάνιση των μαθητών και μαθητριών πρέπει να είναι ευπρεπής και μη προκλητική και να συνάδει με τον οφειλόμενο σεβασμό στο σχολικό χώρο και την εκπαιδευτική διαδικασία.
3. Κατά τη διάρκεια του μαθήματος
Οι μαθητές εισέρχονται στην τάξη αμέσως μόλις χτυπήσει το κουδούνι.Εφόσον εισέλθει ο διδάσκων στην αίθουσα διδασκαλίας δεν επιτρέπεται η είσοδος σε κανέναν μαθητή.Οι θέσεις των μαθητών μέσα στην αίθουσα διδασκαλίας καθορίζονται σε συνεργασία με τον υπεύθυνο καθηγητή του τμήματος. Προσωρινή αλλαγή θέσης επιτρέπεται μόνο μετά από συνεννόηση με τον εκάστοτε διδάσκοντα καθηγητή.Κανένας μαθητής από τους προσελθόντες στο σχολείο, δεν επιτρέπεται. να απουσιάσει από την αίθουσα διδασκαλίας χωρίς αυτό να γνωστοποιηθεί αμέσως στη Διεύθυνση του Σχολείου, η οποία υποχρεούται να λάβει μέτρα για την ασφάλεια των μαθητών που βρίσκονται, για οποιοδήποτε λόγο, εκτός αιθούσης διδασκαλίας.Η αφομοίωση της διδασκαλίας και η συμμετοχή στη διδακτική διαδικασία προϋποθέτει αυξημένο βαθμό συγκέντρωσης. Απαγορεύεται., συνεπώς αυστηρά η παρενόχληση του μαθήματος με οποιονδήποτε τρόπο. Ο καθηγητής, ως βασικός υπεύθυνος, επιλέγει σε κάθε περίπτωση τρόπους για την ομαλή διεξαγωγή του μαθήματος.Στην περίπτωση που ένας μαθητής αποβληθεί από την αίθουσα διδασκαλίας, οφείλει αμέσως ναι παρουσιαστεί και να παραμείνει στη διάθεση της Διεύθυνσης.
4. Αντιγραφή σε διαγώνισμα
Η απόπειρα αντιγραφής τιμωρείται με αφαίρεση και. μηδενισμό του γραπτού. Ακολουθεί ο πειθαρχικός έλεγχος του μαθητή.
5. Στον αύλειο χώρο
Για λόγους ασφαλείας, το παιγνίδι με μπάλες στην αυλή επιτρέπεται μετά από την έγκριση και τις οδηγίες των γυμναστών
6 Αυθαίρετη έξοδος από το Σχολείο
Η παραμονή των μαθητών στους χώρους του σχολείου είναι υποχρεωτική για όλες τις ώρες της σχολικής λειτουργίας. Η έξοδος μαθητών από τους σχολικούς χώρους επιτρέπεται μόνο μετά από ειδική άδεια της Διεύθυνσης.
7. Φροντίδα για το σχολικό περιβάλλον
Η συνεργασία όλων είναι απαραίτητη, για να διατηρηθεί ένα ευχάριστο και μαθησιακά κατάλληλο σχολικό περιβάλλον. Για την επιτυχία αυτού του σκοπού οι μαθητές:
σέβονται την κινητή και ακίνητη περιουσία του σχολείου,δεν ρυπαίνουν το σχολικό χώρο, δεν γράφουν στους τοίχους και χρησιμοποιούν τα καλάθια απορριμμάτωνδιατηρούν το θρανίο τους καθαρό και σε άριστη κατάσταση. Κάθε τμήμα οφείλει, συλλογικά, να διατηρεί την αίθουσα του καθαρή και σε άριστη κατάσταση.
Επισημαίνεται ότι μαθητής που προκαλεί φθορά στην περιουσία του σχολείου, ελέγχεται πειθαρχικά και η δαπάνη αποκατάστασης βαρύνει τον κηδεμόνα του.
8. Κινητά τηλέφωνα
Η με οιονδήποτε τρόπο και για οιονδήποτε λόγο χρήση κινητού τηλεφώνου και συσκευών καταγραφής ήχου και εικόνας εντός των σχολικών χώρων - κτηρίων και υπαίθριων χώρων -απαγορεύεται και συνεπάγεται πειθαρχικό έλεγχο.
9. Κάπνισμα, κατανάλωση αλκοόλ και χρήση άλλων εξαρτησιογόνων ουσιών
Απαγορεύεται το κάπνισμα και χρήση αλκοόλ και εξαρτησιογόνων ουσιών, δεδομένης της καταστροφικής επίδρασής τους στην σωματική και την πνευματική υγεία, κυρίως των νεαρών ατόμων. Η παρέκκλιση από αυτόν τον κανόνα συνεπάγεται αυστηρό πειθαρχικό έλεγχο. Η επανάληψη ή η σοβαρότητα του παραπτώματα είναι δυνατό να οδηγήσει στην απομάκρυνση του μαθητή από το σχολείο. Ειδικότερα, σε περίπτωση κατοχής ή χρήσης εξαρτησιογόνων ουσιών,ακολουθούνται και οι προβλεπόμενες από τον νόμο διαδικασίες.
10. Συμπεριφορά στην αίθουσα εκδηλώσεων
Οι μαθητές οφείλουν να συμμετέχουν σε όλες τις εκδηλώσεις του σχολείου, επιδεικνύοντας την ανάλογη σοβαρότητα.
11. Ημερήσιες και πολυήμερες εκδρομές
Οι μαθητές που συμμετέχουν σε μορφωτική επίσκεψη, περίπατο ή εκδρομή του σχολείου είναι υποχρεωμένοι να ακολουθούν το γενικό πρόγραμμα και τις οδηγίες των συνοδών εκπαιδευτικών. Απομάκρυνση μαθητή από την υπόλοιπη ομάδα επιτρέπεται μόνο μετά από άδεια του αρχηγού της εκδρομής. Επίσης, οι μαθητές πρέπει να έχουν κόσμια εμφάνιση και συμπεριφορά και να μην ενοχλούν ή προκαλούν τους πολίτες με τους οποίους έρχονται σε επαφή -επικοινωνία.
Ο Σύλλογος Γονέων για το Κοινωνικό Παντωπολείο
Ανασυγκρότηση Δ.Σ. του Συλλόγου Γονέων & Κηδεμόνων του 5ου Γυμνασίου Π.Φαλήρου 26.10.2022
Ανασυγκροτήθηκε το Δ. Σ. του Συλλόγου Γονέων και Κηδεμόνων μετά τις εκλογές και την ειδική συνεδρίαση και μπορείτε να δείτε ΕΔΩ τη νέα σύνθεση καθώς και τους τρόπους επικοινωνίας για κάθε εκπαιδευτικό /κοινωνικό θέμα.
Διεξαγωγή των εκλογών του Συλλόγου Γονέων και Κηδεμόνων
Αγαπητοί γονείς,
Την Τετάρτη 12 Οκτωβρίου ολοκληρώθηκε η Εκλογοαπολογιστική Γενική Συνέλευση του Συλλόγου Γονέων και Κηδεμόνων του 5ου Γυμνασίου Παλαιού Φαλήρου, η οποία αποφάσισε τη διεξαγωγή των εκλογών την Τετάρτη 19/10/2022 και την Πέμπτη 20/10/2022. Οι ώρες εκλογών θα είναι από τις 8.00 έως τις 9.00 και από τις 18.00 έως τις 20.00 .
Δικαίωμα συμμετοχής στις εκλογές έχουν όλα τα μέλη του συλλόγου που θα έχουν πληρώσει την ετήσια συνδρομή ( 10 ευρώ/οικογένεια) μέχρι και την αντίστοιχη ημέρα των εκλογών.
Δηλώσεις υποψηφιότητας για το Διοικητικό Συμβούλιο, την Ένωση Γονέων και την Εξελεγκτική Επιτροπή θα υποβάλλονται μέχρι και την Δευτέρα 17/10 και ώρα 17:00 μ.μ. με αποστολή e-mail στην ηλεκτρονική διεύθυνση 5gym.sgk.pf@gmail.com.
Υπενθυμίζεται ότι, τα μέλη των Εφορευτικών Επιτροπών δεν μπορούν να είναι υποψήφιοι για το Διοικητικό Συμβούλιο, την Εξελεγκτική Επιτροπή και την Ένωση Γονέων. Επίσης, οι υποψήφιοι για το Διοικητικό Συμβούλιο δεν μπορούν να είναι υποψήφιοι και για την Εξελεγκτική Επιτροπή.
Ανασυγκρότηση Δ.Σ. του Συλλόγου Γονέων & Κηδεμόνων του 5ου Γυμνασίου Π.Φαλήρου 767/01.10.2022
Το Δ.Σ. του Συλλόγου γνωστοποιεί ότι σύμφωνα με το Καταστατικό Λειτουργίας του Συλλόγου, μετά την αποχώρηση των Μπαντούνου Μαριάννας (μέλος) και Φριλίγκου Θέκλας (αναπλ. γραμματέας) λόγω αποφοίτησης των τέκνων τους από το σχολείο, ανασυγκροτήθηκε σε σώμα ως ακολούθως
ΛΑΧΕΙΟΦΟΡΟΣ ΑΓΟΡΑ ΤΟΥ ΣΥΛ. ΓΟΝΕΩΝ & ΚΗΔΕΜΟΝΩΝ
NEO Δ.Σ. ΤΟΥ ΣΥΛΛΟΓΟΥ ΓΟΝΕΩΝ ΚΑΙ ΚΗΔΕΜΟΝΩΝ 2021-2022
Κλικάρετε (νυγματίστε) εδώ για να δείτε το νέο Δ. Σ του συλλόγου Γονέων και Κηδεμόνων του 5ου γυμνασίου Παλ. Φαλήρου για τη σχολική χρονιά 2021-2022
ΑΝΑΣΥΓΚΡΟΤΗΣΗ Δ.Σ. ΤΟΥ ΣΥΛΛΟΓΟΥ ΓΟΝΕΩΝ ΚΑΙ ΚΗΔΕΜΟΝΩΝ
Κλικάρετε (νυγματίστε) εδώ για να δείτε το νέο Δ. Σ του συλλόγου Γονέων και Κηδεμόνων του 5ου γυμνασίου Παλ. Φαλήρου για τη σχολική χρονιά 2020-2021