Open Source Content Management

  • Μετάβαση στο περιεχόμενο
  • Μετάβαση στην κύρια πλοήγηση και σύνδεση

Αναζήτηση προβολής πλοήγησης

Πλοήγηση

  • Αρχική
  • Το σχολείο μας
  • Νέα
  • Ανακοινώσεις
  • Δραστηριότητες
  • Ρήσεις
  • ΡΟΜΠΟΤΙΚΗ
  • e-Twinning

Αναζήτηση

Αρχική e-Twinning

Πρόσφατα άρθρα είναι κλειστό

  • Εγγραφές Α΄Γυμνασίου
  • Περιοδικό ΤΑ ΦΑΛΗΡΑΚΙΑ
  • Στρασβούργο
  • Πρόγραμμα Δομήνικος Θεοτοκόπουλος
  • Ρητορικοί Αγώνες 2025
  • Πρόγραμμα 2025
  • Μέρα Βάφλας στο μάθημα των Γερμανικών – Τμήμα Β1
  • Εγκύκλιος που αφορά την Παράλληλη Στήριξή
  • Εγγραφές στην Α΄Λυκείου
  • Διάχυση των αποτελεσμάτων και των τελικών προϊόντων του έργου eTwinning „Values hidden in Sayings“
  • Διάχυση των αποτελεσμάτων και των τελικών προϊόντων του έργου eTwinning „Grün: Gemeinsam Recyceln, Umwelt Neu Gestalten“
  • 6ο Φαληρικό Πανηγύρι Φυσικών Επιστημών
  • Συμμετοχή μαθητών μας στο 3ο Πανελλήνιο Μαθητικό Συνέδριο
  • Ενημέρωση γονέων και κηδεμόνων 2024-25
  • Κατασκευή μολυβοθηκών από ανακυκλώσιμα υλικά και δεντροφύτευση στο πλαίσιο του έργου eTwinning "Grün: Gemeinsam Recyceln, Umwelt Neu Gestalten"
  • Εορτασμός Ημέρας Ασφαλούς Διαδικτύου 11/02/2025
  • Απουσίες Μαθητών/τριών λόγω εποχιακών ιώσεων
  • Υλοποίηση του έργου eTwinning "Grün: Gemeinsam Recyceln, Umwelt Neu Gestalten"
  • Συμμετοχή των μαθητών/τριών του σχολείου μας στη γιορτή φαναριών στο Ίδρυμα Σταύρος Νιάρχος στις 09.11.2024 (Laternenumzug)
  • Παρουσίαση του έργου eTwinning “Αξίες κρυμμένες σε λέξεις” (“Values hidden in Sayings”)

Εκπαιδευτική επίσκεψη στη Βιβλιοθήκη της Βουλής των Ελλήνων

 Λεκτικός εκφοβισμός: Ο σύγχρονος «Προκρούστης»

Την Παρασκευή 05.05.2023 οι μαθητές των τμημάτων Α1 και Α4 πραγματοποίησαν εκπαιδευτική επίσκεψη στη Βιβλιοθήκη της Βουλής των Ελλήνων. Παρακολούθησαν τα εκπαιδευτικά προγράμματα

Λέξεις που πληγώνουν, λέξεις που χαμογελούν

Στα βιβλία λέμε…Ναι!

Οι μαθητές του Α4 διερεύνησαν συνεργατικά το θέμα του λεκτικού εκφοβισμού στο σχολικό περιβάλλον. Μια και η γλώσσα «κόκκαλα δεν έχει αλλά κόκκαλα τσακίζει» συνειδητοποίησαν ποιες είναι οι γλωσσικές επιλογές που οι ίδιοι κάνουν και πληγώνουν. Τα λόγια που δεν πετάνε σαν τα πουλιά και δυστυχώς, όταν τα ακούμε, δεν τα ξεχνάμε εύκολα: για την εξωτερική μας εμφάνιση, τη νοημοσύνη μας, το κοινωνικό μας φύλο, την κοινωνική ή την οικονομική μας κατάσταση, την εθνοτική μας προέλευση, την αναπηρία. Τέλος, διαπίστωσαν ότι μπορούν να αλλάξουν, μια και η γλώσσα καθρεφτίζει την ψυχή μας και είμαστε ελεύθεροι να επιλέξουμε ποιοι θέλουμε να είμαστε. Το εργαστήριο της Βιβλιοθήκης της Βουλής συνεχίστηκε και μπορεί να συνεχιστεί σε κάθε σχολική τάξη, γιατί έθεσε στη διάθεσή μας άφθονο υποστηρικτικό υλικό και κυρίως γιατί υπάρχουν και οι λέξεις που χαμογελούν, το αντίδοτο, το ταίρι σε κάθε λέξη που πληγώνει:

1) Ο οδηγός του εκπαιδευτικού προγράμματος είναι διαθέσιμος ψηφιακά εδώ και εδώ και προτείνει πολλές διαδρομές γλωσσικής επίγνωσης σε εκπαιδευτικούς και γονείς.

2) Στο ίδιο πλαίσιο μπορεί να αξιοποιηθούν και οι διαδικτυακές εφαρμογές της πολυμεσικής έκθεσης της Βιβλιοθήκης της Βουλής «Γλωσσόpolis», για παράδειγμα με παιχνίδια πάνω στη γλωσσική ορθότητα.

Την ίδια ώρα, οι μαθητές του Α1 συνειδητοποιούσαν με θάρρος την αλήθεια: ότι δεν διαβάζουν όσο θα έπρεπε. Το εκπαιδευτικό πρόγραμμα φιλαναγνωσίας ανέδειξε μία δεύτερη σημαντική επιλογή που μπορούμε να κάνουμε από μικροί και να τη συνηθίσουμε, εξίσου σημαντική με τις λέξεις που χρησιμοποιούμε: τα βιβλία, δηλαδή οι λέξεις που διαβάζουμε. Με βιωματικές δραστηριότητες οι μαθητές συζήτησαν μεταξύ τους για ποιον λόγο διαβάζουμε και γιατί θα έπρεπε να διαβάζουμε. Ελπίζουμε όσοι άκουσαν, να κατάλαβαν. Και να κατάλαβαν καλύτερα το μήνυμα με μαρκαδόρο στην είσοδο της βιβλιοθήκης του σχολείου μας: «Να διαβάζετε, γιατί η γνώση είναι το όπλο των αδικημένων».

Στη συνέχεια, οι μαθητές ξεναγήθηκαν από τους υπεύθυνους των εκπαιδευτικών προγραμμάτων στο κτήριο της Βιβλιοθήκης της Βουλής, στον φιλόξενα επιβλητικό και ιστορικό χώρο του πρώην Δημόσιου Καπνεργοστασίου. Κάποιοι μαθητές ενδιαφέρθηκαν για τα μεγαλειώδη βιβλιοστάσια που δεν είχαν ξαναδεί, κάποιοι δανείστηκαν ακόμη και βιβλία και πήραν θέση στο ιστορικό αναγνωστήριο της Μπενακείου.

Τέλος, παρακολουθήσαμε με ενδιαφέρον, εμπνευσμένη περιήγηση στην Εικαστική Έκθεση «Πρόσφυγες 1922+: επιβίωση-ενσωμάτωση [2022]». Μπορείτε να ξεφυλλίσετε ολόκληρο τον κατάλογο της έκθεσης στη σελίδα των εκδόσεων της Βουλής των Ελλήνων και συγκεκριμένα εδώ. Οι μαθητές έμαθαν για τους ανθρώπους, αισθάνθηκαν τον πόνο τους, είδαν τους συμβολισμούς, ενδιαφέρθηκαν για τα ψηφιακά έργα AR (επαυξημένης πραγματικότητας ή επιπραγματικότητας, όπως προτάθηκε το 2015 από την Ακαδημία Αθηνών).

Η έκθεση εντάσσεται στο τρίπτυχο εκθέσεων της Βιβλιοθήκης της Βουλής για τη Μικρασιατική Καταστροφή. Ακολουθούν οι «Ιστορίες Επιβίωσης. Μικρασιάτες πρόσφυγες και εργασία στις νέες πατρίδες [2022]» και «Το 1922 στον Τύπο [2022]».

Ευχαριστούμε την κα Καμηλάκη, Δρ Γλωσσολογίας, Αναπληρώτρια Προϊσταμένη της Γενικής Διεύθυνσης Ηλεκτρονικής Διοίκησης, Βιβλιοθήκης & Εκδόσεων της Βουλής των Ελλήνων για την παρουσία της, καθώς και την αρχειονόμο κα Αναστοπούλου για τη διοργάνωση της επίσκεψης του σχολείου μας.

Υπεύθυνοι καθηγητές

Αφεντουλίδου Βασιλική, Φιλόλογος – Γλωσσολόγος

Τσιλιγιάννη Χρυσούλα, Φιλόλογος Ειδικής Αγωγής – Τμήμα Ένταξης

Δέγλερης Μανώλης, Φιλόλογος, Εκπαιδευτικός Παράλληλης Στήριξης

Αδάμ Χαρά, Μαθηματικός, Εκπαιδευτικός Παράλληλης Στήριξης

ΥΣΤΕΡΟΓΡΑΦΟ

Μια που φτάσαμε στην τελευταία εβδομάδα των μαθημάτων, ας ξαναπούμε ΝΑΙ στα βιβλία και ας προπονηθούμε, αυτή τη φορά όλοι, ακούγοντας ιστορίες. Ο διαγωνισμός της Βιβλιοθήκης του Ιδρύματος Αικατερίνης Λασκαρίδη, με τίτλο «Ένα βιβλίο σε προσκαλεί, ένα βιβλίο σε προκαλεί!» είναι ανοιχτός, όχι μόνο για μαθητές Γυμνασίου, αλλά και Δημοτικού και Λυκείου. Η υποβολή συμμετοχών θα διαρκέσει μέχρι τις 31 Οκτωβρίου 2023. Καλό καλοκαίρι!

ΚΛΙΚΑΡΕΤΕ (νυγματίστε) ΣΤΗ ΦΩΤΟΓΡΑΦΙΑ ΓΙΑ ΝΑ ΔΕΙΤΕ ΤΗ ΣΥΛΛΟΓΗ:

ΠΑΓΚΟΣΜΙΑ ΗΜΕΡΑ ΜΟΥΣΕΙΩΝ 870/18.05.2023

Explore Industrial Museum in 3D
 
????Από σήμερα το ψηφιακό τρισδιάστατο αντίγραφο του Βιομηχανικού Μουσείου Ερμούπολης είναι ανοιχτό και σας περιμένει να το επισκεφτείτε! Μπορείτε να περιηγηθείτε σε όλους τους χώρους, να δείτε τα εκθέματα, να βγείτε στο προαύλιο όπου βρίσκεται ο τροχός του "Πατρίς", και να ζήσετε μια ιδιαίτερη εμπειρία.
 
????‍????Οι φοιτητές του 2022 του μαθήματος "Ψηφιακή Πολιτιστική Κληρονομιά" του Τμήματος Μηχανικών Σχεδίασης Προϊόντων & Συστημάτων/DPSDE δημιούργησαν μία πολιτιστική διαδρομή με την Ακτοπλοϊκή Ιστορία στο Μουσείο, και σας καλούν να την εξερευνήσετε.
 
????Υπάρχει και ένα μικρό παιχνίδι "γρίφων" για να ανακαλύψετε τη σειρά των αντικειμένων, για τις μικρότερες ηλικίες
 
????‍♀️????‍♂️Με τη στήριξη του ΣΥΡΟΣ ΠΟΛΙΤΙΣΜΟΣ
και του University of the Aegean - Πανεπιστήμιο Αιγαίου
Μπείτε στο παρακάτω link και πατήστε το κουμπί play (κάτω αριστερά) για να δείτε την περιήγηση, ή κάντε ελεύθερη περιήγηση μόνοι σας.

Ρήσεις & Αντι - ρήσεις 2023

 
Μπορεί να είναι εικόνα 11 άτομα και πλήθος
Αγαπητοί/ές συνάδελφοι,

Μετά την ολοκλήρωση των Ζ' Μαθητικών Αγώνων Ρητορικής Τέχνης Γυμνασίων "Ρήσεις και Αντι -  Ρήσεις" που πραγματοποιήθηκαν τη χρονιά αυτή υβριδικά, διαδικτυακά και δια ζώσης, στα Εκπαιδευτήρια Ν. Ζαγοριανάκου το Σάββατο 13 Μαΐου 2023, θα θέλαμε εκ μέρους όλης της οργανωτικής επιτροπής να σας ευχαριστήσουμε ολόθερμα για τη συμμετοχή, τη συνεργασία και το ενδιαφέρον σας να λάβετε μέρος και να αποτελέσετε κομμάτι των φετινών Ρήσεων! 
 
Θερμά συγχαρητήρια στα παιδιά για το θάρρος, για τη δυναμική τους παρουσία, για την παρρησία τους, αλλά και στους συντονιστές, όλους τους καθηγητές και τις καθηγήτριες που τα προετοίμασαν για να λάμψουν στα ατομικά αγωνίσματα και να μας καταπλήξουν με τις δυνατότητες και το ταλέντο τους!

Στα επισυναπτόμενα αρχεία μπορείτε να βρείτε το αρχείο με τα αποτελέσματα των Ρητορικών Αγώνων, διαδικτυακών και δια ζώσης, όπως αυτά διαμορφώθηκαν από τις Κριτικές Επιτροπές των φετινών Ρήσεων. 

Θέλουμε να συγχαρούμε όλα τα παιδιά για τη διαδικτυακή συμμετοχή τους, και, κυρίως, γιατί κατόρθωσαν ακόμη και εξ αποστάσεως να πλημμυρίσουν τον χώρο με τη ζωντάνια τους και τη φρεσκάδα τους!

Ανανεώνουμε το ραντεβού μας για την επόμενη χρονιά!!

Εκ μέρους της Οργανωτικής Επιτροπής. 

--
Με εκτίμηση,

Δήμητρα Ασημακοπούλου
Κλασική Φιλολογία ΕΚΠΑ
MSc Ρητορική, Επιστήμες του Ανθρώπου και Εκπαίδευση ΕΚΠΑ
 
Πλήρες ρεπορτάζ και στο : 36 σχολεία συμμετείχαν στους Ζ΄ Μαθητικούς Αγώνες Ρητορικής Τέχνης Γυμνασίων «Ρήσεις και Αντι – Ρήσεις» (ieidiseis.gr)

OPEN DAYS 2023

OPEN DAYS για έκτη συνεχόμενη χρονιά: 24-26.05.2023. Το τριήμερο παρουσιάσεων όλων των σχολικών προγραμμάτων, δράσεων κι ομίλων που εμπλούτισαν την εκπαιδευτική διαδικασία και ομόρφυναν κι άλλαξαν τη σχολική ζωή. Οι συμμετέχοντες /ουσες θα σας περιμένουμε για γνωριμία κι αλληλεπίδραση σύμφωνα με το ακόλουθο πρόγραμμα: 

Snap 2023-05-19 at 13.07.58

 

Λόγω της στενότητας των χώρων εκδηλώσεων θα παρακαλούσαμε να έρχονται να παρακολουθήσουν ΜΟΝΟ οι γονείς ή κηδεμόνες των μαθητών/τριών που εμπλέκονται σε κάθε δράση.

Λειτουργία σχολικών μονάδων 19 και 21 Μαΐου (Εγκύκλιος)

 

 

Οι Διευθυντές των σχολικών μονάδων, που έχουν οριστεί ως καταστήματα ψηφοφορίας, να παραδώσουν το πρωί της Παρασκευής 19 Μαΐου 2023 τις σχολικές αίθουσες στις κατά τόπους δημοτικές αρχές

Α.Λόγω της διενέργειας των βουλευτικών εκλογών της 21 Μαΐου 2023, τα σχολεία της Πρωτοβάθμιας και Δευτεροβάθμιας Εκπαίδευσης όλης της χώρας δε θα λειτουργήσουν την Παρασκευή 19 Μαΐου 2023 και τη Δευτέρα 22 Μαΐου 2023, για τη διευκόλυνση της λειτουργίας των εκλογικών κέντρων, καθώς και τη μετακίνηση των εκλογέων στις περιφέρειες στις οποίες ψηφίζουν.

Β.Παρακαλούνται οι Διευθυντές/ντριες των σχολικών μονάδων, που έχουν οριστεί ως καταστήματα ψηφοφορίας, να παραδώσουν το πρωί της Παρασκευής 19 Μαΐου 2023 τις σχολικές αίθουσες στις κατά τόπους δημοτικές αρχές, ώστε να γίνει έγκαιρα η διαμόρφωση των αιθουσών και των χώρων που θα χρησιμοποιηθούν στις εκλογές.

 Ψηφοφορία: ο πιο ισχυρός τρόπος για να εκφράσετε τη γνώμη σας! | European  Youth Portal
 

Τα παραπάνω αναφέρει εγκύκλιος του υπουργείου παιδείας και Θρησκευμάτων.

Πατήστε εδώ για να ανοίξετε την εγκύκλιο

865/11.05.2023 Une Baignade Georges Seurat 1884

22 μαθητες απο τις τάξεις Β1,Β3 Β4 Γ1 Γ2 ,Γ3 συνεργάστηκαν και ιδού το αποτέλεσμα!!!
H ομαδική εργασία για μια τοιχογραφία είναι ένας εξαιρετικός τρόπος διδασκαλίας για την συνεργασία, την αναλογία και την κλίμακα.

Οι μεγάλες τοιχογραφίες μπορούν να φωτίσουν το κτίριο του σχολείου και να τονώσουν το ηθικό των μαθητών.

Κατά τη διάρκεια μιας τοιχογραφίας, οι μαθητές θα μάθουν:

   Συνεργασία

   Οι μαθητές κερδίζουν αίσθηση ολοκλήρωσης όταν εργάζονται μαζί σε ένα έργο τοιχογραφίας για να δημιουργήσουν ένα τελικό αποτέλεσμα.

   Δημιουργικότητα

   Ο καταιγισμός ιδεών και η σύνθεση μιας τοιχογραφίας βοηθά τους μαθητές να αναπτύξουν τη δημιουργικότητά τους.

   Κριτική Σκέψη

   Οι μαθητές χρησιμοποιούν την κριτική σκέψη για να αναλύσουν εικόνες και συμβολισμούς και να λύσουν προβλήματα που μπορεί να προκύψουν.

   Επικοινωνία    

       Οι μαθητές επικοινωνούν τις ιδέες τους προσφέροντας τη συμβολή τους για το σχεδιασμό της τοιχογραφίας.     Η ζωγραφική μιας τοιχογραφίας μπορεί να είναι προκλητική, ελκυστική και μερικές φορές λίγο αγχωτική.     Πιστέυοντας στις ικανότητες των μαθητών μας και απολαμβάνοντας το χρόνο της δημιουργίας , ζωγραφίζοντας χτίζονται θετικές σχέσεις με τους μαθητές μας και νιώθουμε μεγάλη υπερηφάνεια για το ολοκληρωμένο αποτέλεσμα:

 

 

Όλη η προσπάθεια έγινε στα πλαίσια του μαθήματος αισθητικής αγωγής, που τόσο εξοικειώνει τους μαθητές/τριες με την ομορφιά του κόσμου τούτου, με την εποπτεία της κ. Χατζημανώλη Ειρήνης.

  Ευχαριστούμε και την Ενιαία Σχολική Επιτροπή Δευτεροβάθμιας Εκπαίδευσης του Δήμου Παλ. Φαλήρου και ειδικότερα τον Προέδρό της κ. Παπακωστόπουλο Χαράλαμπο για την παροχή των χρωμάτων.

για τα παιδιά στο φάσμα του αυτισμού.

 

ΑΠΟ ΤΟΝ ΣΥΛΛΟΓΟ ΠΡΟΣΑΡΜΟΣΜΕΝΩΝ ΔΡΑΣΤΗΡΙΟΤΗΤΩΝ ΑΛΜΑ ΚΑΙ ΤΟΥΣ ΔΗΜΟΤΙΚΟΥΣ ΠΑΙΔΙΚΟΥΣ ΣΤΑΘΜΟΥΣ ΠΑΛΑΙΟΥ ΦΑΛΗΡΟΥ

 

 

Οι Δημοτικοί παιδικοί σταθμοί του Δήμου Παλαιού Φαλήρου και ο Πανελλήνιος Σύλλογος Προσαρμοσμένων δραστηριοτήτων ΑΛΜΑ ξεκίνησαν την συνεργασία τους με ένα Πρόγραμμα επιμόρφωσης για τα παιδιά στο φάσμα του αυτισμού.

 

Ξεκινήσαμε αφουγκραζόμενοι τις ανάγκες των εργαζομένων παιδαγωγών για να επιμορφωθούν με τα νέα δεδομένα, σχετικά με την αναγνώριση παιδιών στο φάσμα του αυτισμού, ένταξη στο σχολικό περιβάλλον και την στήριξη της εκπαίδευσής τους από το Κέντρο Ημέρας της περιοχής τους, καθώς η πρώιμη παρέμβαση αποτελεί το θεμέλιο της όποιας παρέμβασης δεχθεί το παιδί στο μέλλον.

 

Το πρόγραμμα ξεκίνησε το Σάββατο με την παρουσίαση του ΑΛΜΑ και του προγράμματος από την Πρόεδρο κα Γιαννακοπούλου Κατερίνα, Ειδική παιδαγωγό.

 

Οι παρουσιάσεις για τον Αυτισμό, τα χαρακτηριστικά και τις  συμπεριφορές συνεχίστηκαν από την κα  Χατζηπατέρα Κατίγκω, Κλινική Ψυχολόγο και την κα Καραντανά Ελένη, Αναπτυξιακή Παιδίατρο.

 

 

Το πρόγραμμα θα συνεχιστεί με τις δια ζώσης συναντήσεις, με λογοθεραπευτές, εργοθεραπευτές,ψυχολόγους, παιγνιοθεραπευτές και  με ενδεικτικές θεματικές ενότητες όπως: 

·                 Αναπτυξιακά ορόσημα από 0-4 χρονών.

·                 Παρατήρηση & καταγραφή συμπεριφοράς

·                 Αξιολόγηση δυσκολιών, στοχοθεσία

·                 Ο γονιός συνεργάτης.

·                 Μεθοδολογία -Παρεμβάσεις

·                 Συμβουλευτική γονέων (ψυχοεκπαίδευση) και αδελφών

·                 Αγωγή τουαλέτας/ Σίτιση

·                 Ψυχοκινητική ωριμότητα

·                 Ανάπτυξη επικοινωνίας

 

Είναι ενδεικτικό του ενδιαφέροντος ότι το πρόγραμμα παρακολουθούν ως επιμορφούμενες η Πρόεδρος των Παιδικών Σταθμών Μαίρη Τρύφων, η Διευθύντρια Διοίκησης Ρενάτα Γιαννακοπούλου, οι προϊστάμενες και πολλές παιδαγωγοί όλων των τμημάτων.

 

Την έναρξη της συνεργασίας χαιρέτησαν ο Αντιπρόεδρος Αντώνης Αλιμπέρτης και ο Δήμαρχος Γιάννης Φωστηρόπουλος , ο οποίος τόνισε την σημασία τέτοιων δράσεων για συνεχή  επιμόρφωση του προσωπικού των Παιδικών Σταθμών του Δήμου μας.

Όλες οι παραπάνω δράσεις του Συλλόγου φιλοξενούνται στο χώρο του 5ου Γυμνασίου Παλ. Φαλήρου.

 

eTwinning School Label

Η Ετικέτα Σχολείου eTwinning απονέμεται σε σχολεία που προωθούν ενεργά τις αξίες και την παιδαγωγική του eTwinning, συνιστούν σημείο αναφοράς για την τοπική τους κοινότητα και αποτελούν πρότυπο για άλλα σχολεία.

Image: Certificate

Τι είναι η Ετικέτα Σχολείου eTwinning;

Τα Σχολεία eTwinning υιοθετούν τις αξίες του eTwinning στις πολιτικές, την πρακτική και τις δράσεις επιμόρφωσης του σχολείου με την υποστήριξη της διεύθυνσης.

Με την Ετικέτα Σχολείου eTwinning, το eTwinning αναγνωρίζει και αξιολογεί τη συμμετοχή, τη δέσμευση και την αφοσίωση όχι μόνο των μεμονωμένων eTwinners, αλλά ολόκληρου του σχολείου, όπου συνεργάζονται ομάδες εκπαιδευτικών και επικεφαλής του σχολείου.

Τα σχολεία στα οποία απονέμεται το σήμα είναι έτοιμα και πρόθυμα να συμμετάσχουν σε ένα εξελικτικό ταξίδι με δραστηριότητες που μπορούν να αξιολογηθούν αντικειμενικά.

Η Αποστολή των Σχολείων eTwinning είναι η πυξίδα όλων των Σχολείων eTwinning. Η αποστολή τονίζει ιδιαιτέρως στοιχεία, όπως:

  • Διαμοιρασμένη ηγεσία
  • Συνεργασία και ομαδική εργασία
  • Οι μαθητές ως φορείς αλλαγής
  • Ένταξη και καινοτομία
  • Πρότυπα για άλλα σχολεία.

Λήψη

Ποια είναι τα οφέλη;

Σχολεία eTwinning:

  • Είναι επίσημα αναγνωρισμένα σε ευρωπαϊκό επίπεδο ως πρότυπα για το eTwinning και συγκροτούν ένα δίκτυο πρωτοπόρων σχολείων που θα χαράξουν τη μελλοντική πορεία της δράσης. Όλα τα Σχολεία eTwinning λαμβάνουν το σχολικό πακέτο έργων eTwinning που περιλαμβάνει μια πλακέτα και μια σημαία.
  • Αποκτούν μεγάλη προβολή σε ευρωπαϊκό επίπεδο και ενθαρρύνονται να προβάλλουν την Ετικέτα Σχολείου eTwinning σε προωθητικό και ενημερωτικό υλικό.
  • Ενθαρρύνονται να συμμετέχουν σε ειδικά προγράμματα επιμόρφωσης.
  • Αποτελούν μέρος μιας ειδικής ομάδας eTwinning για διαμοίραση βέλτιστων πρακτικών, συνεργασία και παρακολούθηση αποκλειστικών διαδικτυακών εκδηλώσεων.
  • Τα Σχολεία eTwinning πιστεύουν βαθιά
    στη διαμοιρασμένη ηγεσία

    Στα Σχολεία eTwinning η ηγεσία είναι διαμοιρασμένη διαδικασία,

    τόσο ως προς την ευθύνη του οργανισμού όσο και τη διαδικασία

    λήψης αποφάσεων. Η διεύθυνση του σχολείου και οι εκπαιδευτικοί-

    ηγέτες κατανοούν τις δυνατότητες που προσφέρει το eTwinning,

    τόσο σε παιδαγωγικό όσο και σε επαγγελματικό επίπεδο και

    υποστηρίζουν ενεργά τη συμμετοχή του συνόλου του προσωπικού

    σε δραστηριότητες του eTwinning.

    Τα Σχολεία eTwinning πιστεύουν βαθιά στη συνεργασία,

    τη διαμοίραση και την ομαδική εργασία.

    Οι εκπαιδευτικοί στο σχολείο εργάζονται μαζί ως ομάδα για

    να σχεδιάσουν τις δραστηριότητες του eTwinning και άλλες

    παιδαγωγικές δραστηριότητες και για να μοιραστούν τις εμπειρίες

    και τις πρακτικές τους με τους συναδέλφους τους, τόσο εντός όσο

    και εκτός του σχολείου τους. Συνεργάζονται για την εκπόνηση ενός

    σχεδίου δράσης eTwinning και το χρησιμοποιούν για να επιφέρουν

    την καινοτομία και την αλλαγή στο σχολείο τους αλλά και πέραν

    αυτού.

    Οι μαθητές στα Σχολεία eTwinning είναι φορείς αλλαγής

    Οι μαθητές διαδραματίζουν ενεργό ρόλο στην ανάπτυξη του

    Σχολείου eTwinning. Προωθούν το eTwinning στους εκπαιδευτικούς

    (τόσο εκείνους που ήδη συμμετέχουν όσο και σε όσους δεν

    συμμετέχουν ακόμα) και στους γονείς, ενεργώντας ως οδηγοί και

    ως δοκιμαστικό κοινό για όλες τις καινοτομίες που συντελούνται

    στην παιδαγωγική και τη χρήση της τεχνολογίας

    Τα Σχολεία eTwinning είναι πρότυπα για άλλα σχολεία

    Το Σχολείο eTwinning δεσμεύεται να υιοθετήσει τον ρόλο του

    πρεσβευτή για άλλα σχολεία της περιοχής του, προάγοντας ενεργά

    το eTwinning και διαδίδοντας τα επιτεύγματά του μέσω όσο το

    δυνατόν περισσότερων διαύλων: ανοιχτές ημέρες, ενημερωτικές

    συναντήσεις και προγράμματα συμβουλευτικής καθοδήγησης.

    Ενεργούν σε επίπεδο πρόληψης δημιουργώντας ευκαιρίες

    επαγγελματικής ανάπτυξης στις οποίες μπορούν να συμμετέχουν

    άλλα σχολεία της περιοχής.

    Τα Σχολεία eTwinning είναι ενταξιακοί και

    καινοτόμοι οργανισμοί μάθησης

    Τα Σχολεία eTwinning πιστεύουν βαθιά στην έννοια της ένταξης σε

    όλες τις βαθμίδες και αναζητούν ενεργά τρόπους διαμόρφωσης ενός

    ενταξιακού περιβάλλοντος για μαθητές ανεξαρτήτως ικανοτήτων

    και κουλτούρας, τους γονείς τους και την ευρύτερη κοινότητα. Οι

    εκπαιδευτικοί στα Σχολεία eTwinning δεσμεύονται να αναπτύξουν

    το σχολείο στο σύνολό του ως οργανισμό μάθησης. Χρησιμοποιούν

    το eTwinning για να υποστηρίξουν και να υλοποιήσουν το αναλυτικό

    τους πρόγραμμα, χρησιμοποιώντας καινοτόμα παιδαγωγικά

    μοντέλα που περιλαμβάνουν, μεταξύ άλλων πολλών προσεγγίσεων,

    συνεργατική μάθηση, μαθητοκεντρική εκπαίδευση, ευέλικτες

    προσεγγίσεις ως προς τους χρόνους και τους χώρους της μάθησης.

 

Dear Elena Artopoulou,

Congratulations! The “5ο Γυμνάσιο Παλαιού Φαλήρου” has been awarded with the eTwinning School Label 2023-2024. This is a great achievement by the eTwinning team in your school! The official announcement will be published on the European School Educational Platform shortly and on other eTwinning and European Commission’s news channels. What’s next:

· You can proudly use the eTwinning School Label on your school’s website (click here to download it).

· Shortly, your National Support Organisation will send you a package containing some eTwinning materials and of course the eTwinning School plaque.

You will be invited to participate in the eTwinning Schools group and in the various activities dedicated to eTwinning Schools.

Congratulations again for being an example for all the other schools: we count on your dedication and commitment to promote eTwinning and its values, which are represented by the eTwinning Schools’ mission (you can download the eTwinning Schools’ mission here).

The eTwinning Team

Ετικέτα Σχολείου eTwinning 2023-2024

Με χαρά σας παρουσιάζουμε τα νέα Σχολεία eTwinning
 
Η νέα γενιά των Σχολειών eTwinning είναι το αποτέλεσμα μιας επικαιροποιημένης διαδικασίας υποβολής αιτήσεων, που ολοκληρώθηκε τους τελευταίους μήνες και σχεδιάστηκε από την Κεντρική Υπηρεσία Υποστήριξης σε συνεργασία με τους Εθνικούς Οργανισμούς Υποστήριξης.

Η νέα διαδικασία δίνει μεγαλύτερη έμφαση στις αρχές της Αποστολής των Σχολείων eTwinningκαι στα στοιχεία που απαιτούνται για να αποδειχθεί πώς ένα σχολείο συμμορφώνεται με τις βασικές αξίες της αποστολής αυτής σήμερα ή σκοπεύει να τις ακολουθήσει στο μέλλον:

  • Τα Σχολεία eTwinning δεσμεύονται υπέρ της διαμοιρασμένης ηγεσίας
  • Τα Σχολεία eTwinning επιδεικνύουν σθεναρή αφοσίωση στη συνεργασία, τη διαμοίραση και την ομαδική εργασία
  • Οι μαθητές στα Σχολεία eTwinning είναι φορείς που συμμετέχουν στην επίτευξη αλλαγής
  • Τα Σχολεία eTwinning είναι πρότυπα για τα άλλα σχολεία
  • Τα Σχολεία eTwinning είναι ενταξιακοί και καινοτόμοι οργανισμοί μάθησης

Μετά την υποβολή των συμμετοχών, οι Εθνικοί Οργανισμοί Υποστήριξης αξιολόγησαν προσεκτικά τα αποδεικτικά στοιχεία που υποβλήθηκαν και απένειμαν την Ετικέτα Σχολείου eTwinning σε 4485 ιδρύματα.

Θα θέλαμε να συγχαρούμε τα νέα Σχολεία eTwinning 2023-2024 για το σπουδαίο επίτευγμά τους: Τις επόμενες εβδομάδες θα λάβουν το πακέτο Ετικέτας Σχολείου eTwinning, το οποίο περιλαμβάνει μια αποκλειστική πλακέτα, τη σημαία eTwinning, άλλα υλικά eTwinning και μια συγχαρητήρια επιστολή της Επιτρόπου Μαρίγια Γκαμπριέλ.

Τα Σχολεία eTwinning έχουν καθοριστική σημασία για την επιτυχία του eTwinning και λειτουργούν ως σημείο αναφοράς για όλα τα άλλα σχολεία, καθώς αποδεικνύουν ότι οι αξίες τους ακολουθούν την Αποστολή του eTwinning. Ενθαρρύνουμε τα σχολεία που δεν έχουν υποβάλει ακόμα αίτηση για την Ετικέτα, να επικοινωνήσουν με ένα Σχολείο eTwinning στην περιοχή τους και να τους ζητήσουν να μοιραστούν τις γνώσεις τους.

 

ΧΩΡΙΣ ΦΟΒΟ

Συνεχίζονται οι εικαστικές παρεμβάσεις, με ψυχο-κοινωνικά μηνύματα στο σχολείο μας. Η  ομάδα Αισθητικής Αγωγής με επιβλέπουσα την καθηγήτρια καλλιτεχνικών κ. Χατζημανώλη Ειρήνη ολοκλήρωσε ένα ακόμη graffiti στον εξωτερικό χώρο του σχολείου με θέμα τη ΒΙΑ και το ΦΟΒΟ που δεν θα πρέπει να υπάρχει στη ψυχή κανενός παιδιού. 

Μπορεί να είναι εικόνα 2 άτομα και κείμενο

860/06.05.2023 "Σχολείο Χωρίς Στερεότυπα".

4 οδηγοί για εκπαιδευτικούς που θέλουν να γνωρίσουν νέους τρόπους για να φέρουν την έμφυλη ισότητα πιο κοντά στις τάξεις τους και στην εκπαιδευτική διαδικασία: κατέβασέ τους στο schoolofnobias.gr και μάθε περισσότερα για το έργο "Σχολείο Χωρίς Στερεότυπα".
Μέσω της επιμόρφωσης και της δικτύωσης εκπαιδευτικών, εδραιώνουμε τη έμφυλη ισότητα στο σχολείο και ενδυναμώνουμε κορίτσια από ποικίλα οικονομικά, κοινωνικά και πολιτισμικά περιβάλλοντα, ώστε να έχουν τις βάσεις και τα εργαλεία για να διεκδικήσουν ισότητα στην εκπαίδευση, την εργασία και τη δημόσια ζωή τους!
 

ΠΡΑΚΤΙΚΑ 2ου ΣΥΝΕΔΡΙΟΥ ▸

 
ΠΡΑΚΤΙΚΑ 2ου ΣΥΝΕΔΡΙΟΥ ▸

Πρακτικά
2ου Διεθνούς Μαθητικού Συνεδρίου

 
 

Το 2ο Διεθνές Μαθητικό Συνέδριο πραγματοποιήθηκε στην Φλωρεντία και είχε διάρκεια 5 μέρες: από τις 16 έως και τις 20 Μαρτίου 2023.

Συμμετείχαν περισσότεροι από 2.500 μαθητές από 80 Σχολεία και 4 χώρες: Ελλάδα, Ιταλία, Κύπρο και Τουρκία.

Δείτε τις εργασίες που παρουσίασαν τα παιδιά, στα

Πρακτικά του 2ου Διεθνούς Μαθητικού Συνεδρίου.

" Άγχος κι επαγγελματικός Προσανατολισμός".

Ο Σύλλογος Διδασκόντων κι ο Σύλλογος Γονέων και Κηδεμόνων του 5ου Γυμνασίου Παλ. Φαλήρου σας καλούμε στην ενημερωτική εκδήλωση που οργανώνει η ομάδα Ψυχολογικής Υποστήριξης του σχολείου μας τη Δευτέρα 15.05.2023 και ώρα 18:00 με θέμα: " Άγχος κι επαγγελματικός Προσανατολισμός". 

Η παρουσία σας στην τελευταία για φέτος συνάντηση θα μας χαροποιήσει κι ενδυναμώσει για τη συνέχιση παρόμοιων πρωτοβουλιών.

 

ΕΠΙΛΟΓΗ ΠΡΟΟΡΙΣΜΟΥ ΟΛΟΗΜΕΡΗΣ ΕΞΟΡΜΗΣΗΣ

FAKE NEWS

Quiz Παραπληροφόρηση (για μαθητές Γυμνασίου και Λυκείου) | SaferInternet4kids
 
Ο ενημερωμένος ????πολίτης έχει τη δυνατότητα να είναι ????κριτικός στοχαστής σε έναν κόσμο όπου η ????τεχνολογία και τα μέσα ενημέρωσης είναι παντού στην καθημερινότητά και παίζουν καθοριστικό ρόλο στη διαμόρφωση της στάσης ζωής και των επιλογών του. Παίξτε το κουίζ για την παραπληροφόρηση μαζί με τα ????‍????‍????‍????παιδιά σας ή τους ????‍????μαθητές σας και μάθετε κατά πόσο γνωρίζουν να ξεχωρίζουν την αλήθεια από το ψέμα στο διαδίκτυο.
????Για μαθητές Δημοτικού: https://saferinternet4kids.gr/quiz/poso-axiopisto-einai-auto/
????Για μαθητές Γυμνασίου/Λυκείου: https://saferinternet4kids.gr/quiz/parapliroforisi-gym-lyk/

855/03.04.2023. Παγκόσμια ημέρα Αυτισμού στις 2 Απριλίου

Με αφορμή την Παγκόσμια ημέρα Αυτισμού στις 2 Απριλίου πραγματοποιήθηκαν στο Σχολείο μας στις 28, 29 και 31 Μαρτίου δράσεις ενημέρωσης και ευαισθητοποίησης των μαθητών και μαθητριών αντίστοιχα και των τριών τάξεων σε συνεργασία με τον Πανελλήνιο Σύλλογο Προσαρμοσμένων Δραστηριοτήτων «ΑΛΜΑ». Oι υπεύθυνοι καθηγητές κ.κ. Τσιλιγιάννη Χ. (ΠΕ02) Σταθόπουλος Π. (ΠΕ04) και Ρούσσος Σ. (ΠΕ03)  ετοίμασαν την παρέμβαση κατόπιν και των προτροπών του Συντονιστή Ε.Ε. ΕΑ & ΕΕ 4ου ΠΕΚΕΣ Αττικής Αδριανού Γ. Μουταβελή του οποίου τις οδηγίες μπορείτε να δείτε ΕΔΩ.  Έμφαση δόθηκε στην αναγνώριση των ιδιαίτερων χαρακτηριστικών των συνανθρώπων μας με αυτισμό και στην ενδεδειγμένη διαχείριση των δυσκολιών που εμφανίζουν, με απώτερο φυσικά στόχο την συμπερίληψη και την κοινωνική αποδοχή.
 

Ο όρος «αυτισμός»προέρχεται ετυμολογικά από τη λέξη «εαυτός»και υποδηλώνει την απομόνωση ενός ατόμου στον εαυτό του. Ο αυτισμός, αποτελεί μια ισόβια, πολύπλοκη,εκ γενετής νευροαναπτυξιακή διαταραχή που συνήθως εκδηλώνεται στη φάση της ανάπτυξης.Τα κλινικά χαρακτηριστικά του αυτισμού, περιλαμβάνουν τηνελλιπή κοινωνική αλληλεπίδραση και επικοινωνία, τηνεκδήλωση στερεοτυπικών επαναληπτικών συμπεριφορών, τηνύπαρξη γλωσσικών διαταραχώνή απουσίας λόγου,σημαντικού ή όχι βαθμού νοητική υστέρηση ή άλλων ιατρικών καταστάσεων.Η αιτία του παραμένει ακόμα άγνωστη. Ωστόσο, κάποιες γενετικές επιδράσεις αναγνωρίζονται ως σημαντικές σε συνδυασμό με κάποιους κυρίως περιγεννητικής φύσεως παράγοντες κινδύνου. Ο αυτισμός μπορεί να μη θεραπεύεται, όμως, έγκαιρες και εξειδικευμένες θεραπευτικές παρεμβάσεις βοηθούν στη βελτίωση της λειτουργικότητας των ατόμων.Σύμφωνα με την Ελληνική Εταιρία Προστασίας Αυτιστικών Ατόμων (ΕΕΠΑΑ), 1 στα 42 αγόρια και 1 στα 189 κορίτσια που γεννιούνται, διαγιγνώσκεται στο φάσμα του αυτισμού. Αυτό σημαίνει πως στη χώρα μας υπολογίζεται ότι υπάρχουν περίπου 150.000 άτομα με αυτισμό.

WOW – Women of the World

https://www.snfcc.org/sites/default/files/styles/sc_800x970/public/untitled_design_15_0.png?itok=kuqlu6pJ)">
Πάνελ | Μαθητική Αγορά του ΚΠΙΣΝ: Ας μιλήσουμε για τη συναίνεση - Εικόνα

Σχολεία στο WOW Athens 2023

 Μαθήτριες και μαθητές του σχολείου μας , όσοι από τη Γ΄τάξη δεν συμμετείχαν στην εξόρμηση στο Βόλο καθώς και οι του Β1, τη Δευτέρα 03.04.2023 θα έχουν τη δυνατότητα συμμετοχής στο WOW  στο Κ.Π.Ι. Σταύρος Νιάρχος.
Στο πλαίσιο του πρώτου φεστιβάλ WOW – Women of the World στην Ελλάδα, θα πραγματοποιηθεί μία σειρά από προγράμματα αφιερωμένα στις σχολικές ομάδες στα θέματα της συναίνεσης και τις έμφυλες ανισότητες. Το πρωινό της Δευτέρας 3 Απριλίου, μέσα από ένα μεγάλο πάνελ αφιερωμένο σε σχολικές ομάδες απ’ όλη την Ελλάδα και ένα βιωματικό εργαστήριο, μαθητές και μαθήτριες πρωτοβάθμιας και δευτεροβάθμιας εκπαίδευσης, θα συμμετάσχουν σε εκπαιδευτικές δράσεις και συζητήσεις με θέμα τη συναίνεση. 

Στόχος της εκδήλωσης είναι να ανοίξουμε διάλογο με τους/τις μαθητές/ήτριες για το ζήτημα της κουλτούρας της συναίνεσης – την αναγνώριση παραβιαστικών και κακοποιητικών συμπεριφορών και την ανάπτυξη της αυτενέργειας. Οι μαθητές και οι μαθήτριες θα έχουν την ευκαιρία να ακούσουν και να ανταλλάξουν απόψεις με τις ομιλήτριες και τους ομιλητές του Πάνελ: Σοφία Μπεκατώρου, ψυχολόγος, δις Ολυμπιονίκης, Πάνος Βλάχος, ηθοποιός, τραγουδοποιός, Nefeli Meg, δικηγόρος, κωμικός και Νίκος Ευσταθίου, δημοσιογράφος.

Τη συζήτηση θα συντονίσει η Σοφία Κωνσταντοπούλου, επικοινωνιολόγος και Υπεύθυνη Διαχείρισης & Ανάπτυξης της ομάδας Genderhood, ενός μη κερδοσκοπικού οργανισμού που προάγει την έμφυλη ισότητα και την πρόληψη των έμφυλων στερεοτύπων.

Σοφία Μπεκατώρου
Η Σοφία Μπεκατώρου είναι δυο φορές χρυσή και χάλκινη Ολυμπιονίκης στην ιστιοπλοΐα. Έχει συμμετάσχει πέντε φορές σε Ολυμπιακούς αγώνες (Σίδνεϋ 2000- Ρίο 2016), τέσσερεις ως αθλήτρια και μία ως προπονήτρια. Της έχει απονεμηθεί δύο φορές το βραβείο της καλύτερης ιστιοπλόου παγκοσμίως, από τη Διεθνή Ιστιοπλοϊκή Ομοσπονδία, μοναδικό επίτευγμα για Έλληνες ιστιοπλόους. Η Σοφία είναι πτυχιούχος του τμήματος Ψυχολογίας του Παντείου πανεπιστημίου, προπονήτρια ιστιοπλοΐας και life coach με γνώσεις από τη θεραπεία Gestalt.  Από το 2004 μέχρι σήμερα έχει διατελέσει μέλος της Ελληνικής Ολυμπιακής Επιτροπής, ως εκπρόσωπος των αθλητών και πολλών άλλων επιτροπών της Διεθνούς Ιστιοπλοϊκής Ομοσπονδίας. Διατέλεσε, αντιπρόεδρος στην Επιτροπή Αθλητών της Διεθνούς Ιστιοπλοϊκής Ομοσπονδίας. Η Σοφία έχει συμμετάσχει ενεργά σε διαφορετικές δράσεις κοινωνικής ευαισθητοποίησης σε σχολεία, πανεπιστήμια, συλλόγους, ΜΚΟ προωθώντας εκπαιδευτικά προγράμματα της Εθνικής Ολυμπιακής Ακαδημίας, του Συλλόγου Ελλήνων Ολυμπιονικών και του Ανώτατου Συμβουλίου Αθλητισμού Ενόπλων Δυνάμεων με στόχο να προάγει τα Ολυμπιακά Ιδεώδη και το σεβασμό στα Ανθρώπινα Δικαιώματα. Η Σοφία ανέπτυξε ένα διαδραστικό πρόγραμμα ιστιοπλοΐας για σχολεία με βάση τη φυσική, την τεχνολογία και τα μαθηματικά, ώστε να βοηθήσει τη δημιουργία μιας νέας γενιάς αθλητών και να εισαγάγει παράλληλα το άθλημα της ιστιοπλοΐας σε σχολεία. Η Σοφία υποστηρίζει την ισότητα των φύλων τόσο στο χώρο του αθλητισμού όσο και παγκοσμίως. Υπήρξε η πρώτη Ελληνίδα γυναίκα σημαιοφόρος σε Ολυμπιακούς αγώνες, καταλύτης της κίνησης #metoo στην Ελλάδα ως επιζώσα. Σε συνεργασία με το Ευρωπαϊκό Δίκτυο κατά της Βίας, έχει συμβάλει στη δημιουργία της πρώτης πλατφόρμας για καταγγελία κακοποίησης (MeNowMeToo) και είναι μέλος της Ειδικής Ομάδας Δράσης κατά της Ε.Β που αναζητά βέλτιστες πρακτικές και πρωτόκολλα μεταξύ όλων των φορέων για τη αντιμετώπιση της ενδοοικογενειακής βίας στην Ελλάδα. Η Σοφία είναι περήφανη μητέρα του Δημήτρη (14) και της Τζώρτζια (11). 

Πάνος Βλάχος
Ο Πάνος Βλάχος είναι ηθοποιός και τραγουδοποιός. Σπούδασε υποκριτική στο «Νέο Ελληνικό Θέατρο» του Γιώργου Αρμένη και Ναυτιλιακά στο Πανεπιστήμιο του Πειραιά. Έχει εργαστεί στο θέατρο, στον κινηματογράφο και την τηλεόραση ενώ μόλις κυκλοφόρησε ο 4ος προσωπικός του δίσκος με τίτλο «χωρίς παρεξήγηση». Το 2020 σκηνοθέτησε  το ντοκυμαντέρ «7 λεπτά ψυχής» . Μιλά αγγλικά, ισπανικά και ιταλικά. Αν δεν τον βρίσκεις μάλλον κάπου τρέχει ή κάνει τρίαθλο . 

Νεφέλη Meg
Η Νεφέλη Meg γεννήθηκε το 1997 στην πολη των νερών  την Εδεσσα. Στις πανελλαδικές εξετάσεις  αρίστευσε και ενώ η επιθυμία της ήταν να σπουδάσει κινηματογράφο έκανε το χατήρι των γονιών της και επέλεξε την Νομική Σχολή του ΑΠΘ. Ολοκλήρωσε τις σπουδές της το 2020 με άριστα και πέρασε με επιτυχία τις εξετάσεις του δικηγορικού συλλόγου  ωστόσο αποφάσισε να τα αφήσει όλα στην άκρη και να ασχοληθεί με την κωμωδία και το  you tube. Μέσα από τα βίντεο και τα instagram posts ενημερώνει και αναλύει με απλό, κατανοητό αλλά και κωμικό τρόπο καθημερινά νομικά ζητήματα. Η πρωτοτυπία της να εκλαϊκεύσει την νομική και να την κάνει προσιτή και ευχάριστη στο ευρύ κοινό έφερε γρήγορα την επιτυχία  και συνεπώς την αναγνωρισιμότητα.

Νίκος Ευσταθίου
Ο Νίκος Ευσταθίου είναι δημοσιογράφος και συγγραφέας. Σπούδασε πολιτικές επιστήμες και φιλοσοφία στο πανεπιστήμιο του Yale, και έκανε το μεταπτυχιακό του στην σχολή Διεθνών Σχέσεων του Columbia  με εξειδίκευση στην τεχνολογία και τα μέσα μαζικής ενημέρωσης. Έζησε στην Νέα Υόρκη και την Κωνσταντινούπολη όπου εργάστηκε ως Google News Lab Fellow, ενώ το 2017 επέστρεψε στην Ελλάδα όπου εργάζεται στον έντυπο και ηλεκτρονικό τύπο. Έχει δουλέψει ως δημοσιογράφος στην Καθημερινή και ως σύμβουλος επικοινωνίας στο γραφείο του Παγκόσμιου Οργανισμού Υγείας, ενώ σήμερα είναι βοηθός Αρχισυντάκτη στη LiFO. Τον Οκτώβρη, δημοσίευσε το πρώτο του βιβλίο «Πύρρος, με το μικρό μου όνομα», μια αφηγηματική βιογραφία του Ολυμπιονίκη Πύρρου Δήμα.
 

ΠΑΓΚΟΣΜΙΑ ΗΜΕΡΑ ΠΑΙΔΙΚΟΥ ΒΙΒΛΙΟΥ

Η αφίσα της ΙΒΒΥ για το 2023 με το μήνυμα του Βαγγέλη Ηλιόπουλου και το εικαστικό της Φωτεινής Στεφανίδη.

 

Στις 2 Απριλίου γιορτάζεται η Παγκόσμια Ημέρα Παιδικού Βιβλίου. Ο εορτασμός καθιερώθηκε από το Διεθνές Συμβούλιο Βιβλίων για τη Νεότητα (IBBY) το 1966,  με σκοπό να ενισχύσει την παιδική φιλαναγνωσία αλλά και να στρέψει το ενδιαφέρον των ενηλίκων στο παιδικό βιβλίο. Από τότε, κάθε χρόνο, ένα διαφορετικό εθνικό τμήμα της IBBY ετοιμάζει ένα μήνυμα και μία αφίσα, που διανέμονται παγκοσμίως. Η συγκεκριμένη ημέρα επελέγη ως φόρος τιμής στον Δανό παραμυθά Χανς Κρίστιαν Άντερσεν, ο οποίος είχε γεννηθεί στις 2 Απριλίου του 1805.

Η ΕΡΤ ήδη από τις αρχές της δεκαετίας του 1980 προχώρησε στην τηλεοπτική μεταφορά έργων της παιδικής λογοτεχνίας, πρακτική που μεταξύ άλλων διαχέει δημιουργικά το παιδικό βιβλίο στην κοινωνία. Η αρχή έγινε με την τηλεοπτική διασκευή του  «Ο Κήπος με τα αγάλματα» από το ομώνυμο βιβλίο της Ελένης Σαραντίτη (1981), συνεχίζοντας με το «Θησαυρό της Βαγίας» από το βιβλίο της Ζωρζ Σαρή (1984) και με τη «Φρουτοπία» του Ευγένιου Τριβιζά (1985), την «Ιόλη» από το βιβλίο της Σαραντίτη  και τον «Καπετάν Σβούρα» από το βιβλίο της  Σοφίας Φίλντιση (1986). Στη δεκαετία του ’90 παρουσιάστηκαν «Το καπλάνι της βιτρίνας» από το έργο της Ζέη (1990), «Το βιβλίο που δεν διάβαζε κανείς» από το έργο του Τριβιζά (1991) και τα «Δελφινάκια του Αμβρακικού» από το βιβλίο του Ντίνου Δημόπουλου.

Στο πλαίσιο αυτό, το Αρχείο της ΕΡΤ παρουσιάζει αφιέρωμα στην σπουδαία Ελληνίδα συγγραφέα της παιδικής λογοτεχνίας Άλκη Ζέη, μέσα από τον προβολή δύο τεκμηρίων σχετικών με «Το καπλάνι της βιτρίνας»: το πρώτο επεισόδιο της τηλεοπτικής μεταφοράς του βιβλίου αλλά και  απόσπασμα από την εκπομπή «Γυναικεία πορτραίτα» όπου η Ζέη μιλάει για τη συγγραφή του συγκεκριμένου έργου,  που αποτελεί το πρώτο δημοσιευμένο μυθιστόρημα της (το 1963, από τις εκδόσεις Θεμέλιο) , που την καταξίωσε στην Ελλάδα και το εξωτερικό.

ΤΟ ΚΑΠΛΑΝΙ ΤΗΣ ΒΙΤΡΙΝΑΣ: ΕΠΕΙΣΟΔΙΟ 1

Παιδική, νεανική σειρά γυρισμένη στη Σκόπελο. Πρόκειται για αμιγώς εσωτερική παραγωγή της ΕΡΤ, διασκευή του ομώνυμου κλασσικού αυτοβιογραφικού μυθιστορήματος της Ζέη που έγραψε το 1936 ενώ ήταν εξόριστη ως πολιτικός πρόσφυγας στη Μόσχα. Το πολυβραβευμένο μυθιστόρημα έχει μεταφραστεί σε 23 διαφορετικές ξένες γλώσσες, σε 37 διαφορετικές εκδόσεις. Ξεκίνησε να προβάλλεται το Μάρτιο του 1990 και ολοκληρώθηκε σε δέκα επεισόδια. Μπορείτε να δείτε ολόκληρη τη σειρά στο ERTflix εδώ.

Έτος παραγωγής: 1990

Σκηνοθεσία – σενάριο- μοντάζ: Πέτρος Λύκας

ΓΥΝΑΙΚΕΙΑ ΠΟΡΤΡΑΙΤΑ: ΑΛΚΗ ΖΕΗ


Τα «Γυναικεία πορτραίτα» ήταν σειρά δραματοποιημένων ντοκιμαντέρ που για πρώτη φορά στην ελληνική τηλεόραση  ήταν γυρισμένα αποκλειστικά από γυναίκες σκηνοθέτιδες. Παρουσίαζαν την απλή καθημερινή ζωή γυναικών διαφορετικών τάξεων και επαγγελμάτων διερευνώντας την ταυτότητα της  γυναίκας στην Ελλάδα της δεκαετίας του 1980. Στη συγκεκριμένη εκπομπή  παρουσιάζεται το πορτραίτο της Άλκης Ζέη ενώ στο απόσπασμα η συγγραφέας αναφέρεται στον τρόπο με τον οποίο αξιοποίησε τα βιώματά της καθώς έγραφε το  «Το καπλάνι της βιτρίνας» όταν ζούσε στη Μόσχα και περιγράφει πώς εκδόθηκε το βιβλίο. Προβάλλονται οικογενειακές της φωτογραφίες ενώ η Ζέη και μια μικρή μαθήτρια διαβάζουν αποσπασματα από το βιβλίο .

Μπορείτε να δείτε ολόκληρη τη σειρά στην ιστοσελίδα του Αρχείου της ΕΡΤ εδώ.

Έτος παραγωγής: 1985

Σκηνοθεσία- σενάριο επεισοδίου : Φρίντα Λιάππα

Η ψηφιοποίηση της εκπομπής έγινε από το πρωτότυπο κινηματογραφικό φιλμ 16mm.

 

4οι Διασχολικοί Αγώνες Δημιουργικού Λόγου

1η Απριλίου 2023 – Πρότυπο Γυμνάσιο Ιωνιδείου Σχολής Πειραιά
(και διαδικτυακά μέσω WEBEX για σχολεία εκτός Αθηνών)

Η Ελληνική Ένωση για την Προώθηση της Ρητορικής στην Εκπαίδευση (www.rhetoricedu.com) συνδιοργάνωσε με το Πρότυπο Γυμνάσιο Ιωνιδείου Σχολής Πειραιά, υπό την αιγίδα του Δήμου Πειραιά και με την υποστήριξη της ΔΔΕ Πειραιά, του ΠΜΣ «Ρητορική, Επιστήμες του Ανθρώπου και Εκπαίδευση» και του ευρωπαϊκού προγράμματος YouLEAD, τους 4ους Διασχολικούς Αγώνες Δημιουργικού Λόγου το Σάββατο 1η Απριλίου 2023 και ώρα 9.00-17.30.

Περισσότερα για τη συμετοχή της ομάδας του σχολείου μας υπό την κ. Πορφύρη Ζωή (ΠΕ02) ΕΔΩ

ΔΡΑΣΗ ΑΝΑΚΥΚΛΩΣΗΣ 30.03.2023

 

 

Στο 5ο γυμνάσιο Παλ. Φαλήρου πραγματοποιήθηκε σήμερα 30.03.2023 ενημερωτική δράση για την ανακύκλωση από κλιμάκιο του Δήμου Παλ. Φαλήρου και της περιφέρειας Αττικής με επικεφαλής τον Αντιδήμαρχο Πόλης κ. Πανταζή και την εταιρεία GREEN CITY

 Viber 2023-03-30 18-46-31-119

 

ΣΧΟΛΙΚΟΣ ΕΚΦΟΒΙΣΜΟΣ ΕΡΜΗΝΕΙΑ ΚΑΙ ΑΝΤΙΜΕΤΩΠΙΣΗ

 

Πραγματοποιήθηκε η ομιλία σε ομάδα γονέων των κ.κ. Γραμματίκα Ε. &  Κατσαρδή Σοφία για το σχολικό εκφοβισμό και τα όρια στην οικογένεια. Την ενδιαφέρουσα εισήγηση που παρακολούθησαν αρκετοί γονείς και μαθητές/τριες  μπορείτε να δείτε ΕΔΩ.

Μπορεί να είναι εικόνα 1 άτομο και κείμενο που λέει "ΥΠΕΝΘΥΜΙΣΗ Ανοιχτή συζήτηση: ΣΧΟΛΙΚΟΣ ΕΚΦΟΒΙΣΜΟΣ ΚΑΙ OPIA ΣΥΜΠΕΡΙΦΟΡΑΣ Νέαημερομηνία 27/3/2023 στο χώρο του σχολείου μας. Θα μιλήσουν η ψυχολόγος του σχολείου Ειρήνη Γραμματίκα και η κοινωνική λειτουργός Σοφία Κατσαρδή. Αγαπητοί γονείς και κηδεμόνες σας Δευτέρα και ώρα χώρο το 5ουΓυμνασίου συζήτησημε θεμα Σχολικός εκφοβισμός συμπεριφοράς. Θαχαρούμε να συμμετό συμμετάσχετε. Γραμματίκα ψυχολόγος ΣοφίαΚατσαρδή ΚοινωνικήΛειτουργός Κοινωνική personal boundaries boundary growing security α esperiengi zone anslyzing bagnation safe comfort m Η παρουσία όλων κρίνεται απαραίτητη! ΓΥΜΝΑΣΙΟ φaлHpoY"

Σελίδα 10 από 39

  • Έναρξη
  • Προηγούμενο
  • 5
  • 6
  • 7
  • 8
  • 9
  • 10
  • 11
  • 12
  • 13
  • 14
  • Επόμενο
  • Τέλος

Σύνδεση διαχειριστή

  • Εκτεταμένη Διαχείριση
  • Απλή Διαχείριση ιστότοπου
  • Υπεύθυνος ιστοσελίδας:
  • Καπετανάκης Γ.(ΠΕ01)

Στοιχεία Επικοινωνίας

Όνομα σχολικής μονάδας: 5ο Γυμνάσιο Παλαιού Φαλήρου
 
 

Τηλ: 2109430600 & 2160049969
email:5gympfal@sch.gr
   

Χρήσιμοι Σύνδεσμοι

ΥΠ.Π.E.Θ.
Γενική Γραμματεία Διά Βίου Μάθησης
Ασφάλεια στο διαδίκτυο
Ψηφιακό σχολείο

Με την υποστήριξη του Joomla!®