ΔΕΚΑ ΜΟΥΣΕΙΑ ΓΙΑ ΠΕΡΙΗΓΗΣΗ ΑΠΟ ΤΟ ΣΠΙΤΙ
Καθώς στις μέρες μας θα περάσουμε πολύ περισσότερο χρόνο απ ‘ ό, τι συνήθως στο σπίτι, προτείνουμε μια ενδιαφέρουσα δραστηριότητα που μπορεί να χρησιμοποιηθεί μέσα στο σπίτι. Επισκεφθείτε μερικά από τα ομορφότερα μουσεία στον κόσμο, ενώ άνετα κάθεστε σε πολυθρόνα.
Υπάρχουν όλο και περισσότερες μουσειακές δομές που προσφέρουν πραγματικές εικονικές περιηγήσεις ή που θέτουν τις συλλογές τους σε απευθείας σύνδεση.
1. Pinacoteca di Brera – Μιλάνο
Στην Πινακοθήκη Brera εκτίθενται σημαντικά έργα τέχνης και βρίσκεται στο Μιλάνο της Ιταλίας. Σε αυτήν βρίσκεται μια από τις πλέον σημαντικές συλλογές που αποτελείται από πίνακες Ιταλών ζωγράφων. Δημιουργήθηκε ως συνεπακόλουθο του εκπαιδευτικού – πολιτιστικού προγράμματος της Ακαδημίας της Brera. Συστεγάζεται στο μέγαρο Brera μαζί με την Εθνική Βιβλιοθήκη (Biblioteca Nazionale Braidense), το αστεροσκοπείο (Osservatorio di Brera), τον Βοτανικό κήπο (Orto Botanico), το Λομβαρδικό Ίδρυμα Επιστημών και Γραμμάτων (Istituto Lombardo di Scienze e Lettere) και την Ακαδημία Καλών Τεχνών (Accademia di Belle Arti). Πραγματοποιήστε Online επίσκεψη από ΕΔΩ.
2. Μουσεία του Βατικανού – Ρώμη
Τα Μουσεία Βατικανού στεγάζονται εντός του Βατικανού στη Ρώμη και μπορείτε να πραγματοποιήσετε virtual περιήγηση μέσα από κάμερα 360 μοιρών. Πρόκειται για ένα συγκρότημα μερικών εκ των κορυφαίων μουσείων και αρχαιολογικών χώρων του κόσμου με ετήσια επισκεψιμότητα άνω των 4,3 εκατ. τουριστών. Περιλαμβάνουν εκθέματα της μακραίωνης και τεράστιας συλλογής της Ρωμαιοκαθολικής εκκλησίας, περιλαμβανομένων διάσημων αγαλμάτων του αρχαίου κόσμου και αριστουργημάτων της Αναγέννησης και του σήμερα. Πραγματοποιήστε Online επίσκεψη από ΕΔΩ
3. Αρχαιολογικό Μουσείο – Αθήνα
Το Εθνικό Αρχαιολογικό Μουσείο αποτελεί το σημαντικότερο μουσείο του κόσμου στον τομέα της Αρχαίας τέχνης. Στις συλλογές του εκπροσωπούνται όλοι οι πολιτισμοί που άνθισαν στον ελληνικό χώρο από την προϊστορική εποχή ως το τέλος της ρωμαϊκής περιόδου. Πραγματοποιήστε Online επίσκεψη από ΕΔΩ
4. Μουσείο του Λούβρου – Παρίσι
Το μουσείο του Λούβρου είναι ένα από τα μεγαλύτερα και παλαιότερα μουσεία τέχνης στον κόσμο. Εκτίθενται 35.000 έργα τέχνης, ενώ οι μόνιμες συλλογές του καταλαμβάνουν συνολικά έκταση 60.600 τετραγωνικών μέτρων και ανάμεσα σε αυτές είναι και οι ελληνικές, που καλύπτουν 25 αίθουσες ή χώρους. Πραγματοποιήστε Online επίσκεψη από ΕΔΩ
5. Μουσείο του Πράντο – Μαδρίτη
Το Μουσείο του Πράντο κατέχει μια από τις σπουδαιότερες συλλογές τέχνης του κόσμου, και συγκεκριμένα ένα μεγάλο πλήθος πινάκων από τον 14ο ως τις αρχές του 19ου αιώνα. Αν και ιδρύθηκε ως Μουσείο ζωγραφικής και γλυπτικής, το Πράντο περιλαμβάνει σήμερα και πάνω από 5.000 σχέδια, 1.000 νομίσματα και μετάλλια, καθώς και περίπου 2.000 διακοσμητικά αντικείμενα. Τα γλυπτά του υπολογίζονται γύρω στα 700 και οι πίνακες ζωγραφικής, στους οποίος χρωστάει και τη διεθνή του αίγλη, γύρω στους 8.600. Πρόκειται για έργα των Βελάθκεθ, Γκόγια, Ελ Γκρέκο, Καραβάτζιο, Ρέμπραντ, κ.ά. Στο Μουσείο εκτίθενται περίπου το ένα τρίτο των πινάκων που κατέχει, έτσι λοιπόν τα εκθέματα εναλλάσσονται. Πραγματοποιήστε Online επίσκεψη από ΕΔΩ
6. Γκαλερί Uffizi – Φλωρεντία
Η Galleria degli Uffizi στεγάζεται στο ανάκτορο της Φλωρεντίας. Τα έργα που εκτίθενται στο μουσείο καλύπτουν χρονικά την περίοδο από τον 13ο μέχρι τον 18ο αιώνα και συνθέτουν μία από τις σημαντικότερες συλλογές αναγεννησιακής τέχνης. Πραγματοποιήστε Online επίσκεψη από ΕΔΩ
7. Μητροπολιτικό Μουσείο – Νέα Υόρκη
Το Μητροπολιτικό Μουσείο Τέχνης της Νέας Υόρκης είναι ένα από τα μεγαλύτερα και σημαντικότερα μουσεία τέχνης στον κόσμο. Ιδρύθηκε το 1872 και βρίσκεται στην 5η Λεωφόρο στο Μανχάταν. Οι συλλογές του περιέχουν περισσότερα από δύο εκατομμύρια έργα τέχνης και περιλαμβάνουν ξεχωριστούς τομείς Ελληνορωμαϊκής, Μεσαιωνικής, Ισλαμικής, Ασιατικής και σύγχρονης τέχνης, καθώς και φωτογραφιών, ενδυμάτων, όπλων και πανοπλιών και μουσικών οργάνων. Πραγματοποιήστε Online επίσκεψη από ΕΔΩ
8. Βρετανικό Μουσείο – Λονδίνο
Το Βρετανικό Μουσείο είναι μουσείο της ανθρώπινης ιστορίας και πολιτισμού στο Λονδίνο. Οι συλλογές του, οι οποίες αριθμούν περισσότερα από επτά εκατομμύρια αντικείμενα, είναι από τις μεγαλύτερες και πιο περιεκτικές στον κόσμο και προέρχονται από όλες τις ηπείρους, απεικονίζοντας και καταγράφοντας την ιστορία του ανθρώπινου πολιτισμού από την απαρχή του έως και σήμερα. Πραγματοποιήστε Online επίσκεψη από ΕΔΩ
9. Ερμιτάζ – Αγία Πετρούπολη
Το Μουσείο Ερμιτάζ αποτελεί το μεγαλύτερο και ένα από τα παλαιότερα στον κόσμο, με συλλογές που ξεπερνούν τα 3.000.000 έργα. Φιλοξενείται σε ένα συγκρότημα έξι κτιρίων, τα παλαιά Χειμερινά Ανάκτορα, στις όχθες του ποταμού Νέβα. Ανάμεσα στα σημαντικά εκθέματα του μουσείου, περιλαμβάνεται η συλλογή έργων δυτικοευρωπαϊκής τέχνης με έργα των Λεονάρντο ντα Βίντσι, Ωγκύστ Ροντέν, Πάμπλο Πικάσσο, Ανρί Ματίς, Πωλ Γκωγκέν, Πωλ Σεζάν, Κλωντ Μονέ, Ρέμπραντ και άλλων. Φιλοξενούνται ακόμα εκθέματα από την αρχαία Ελλάδα, την Αίγυπτο και τη Ρώμη, καθώς και μεγάλες συλλογές ειδών κοσμηματοποιίας. Πραγματοποιήστε Online επίσκεψη από ΕΔΩ
10. Εθνική Πινακοθήκη – Ουάσιγκτον
Το μουσείο της Ουάσιγκτον ιδρύθηκε το 1937 για τον αμερικανικό λαό. Η συλλογή έργων ζωγραφικής, σχεδίων, εκτυπώσεων, φωτογραφιών, γλυπτών, μεταλλίων και διακοσμητικών τεχνών της Γκαλερί ανιχνεύει την ανάπτυξη της Δυτικής Τέχνης από τον Μεσαίωνα μέχρι σήμερα, συμπεριλαμβανομένης της μόνης ζωγραφικής του Leonardo da Vinci στην Αμερική και του μεγαλύτερου κινητού που δημιουργήθηκε από Αλέξανδρο Καλντέρ. Πραγματοποιήστε Online επίσκεψη από ΕΔΩ
Επίσκεψη ομάδας Ρομποτικής στο Κέντρο Πολιτισμού Ελληνικός Κόσμος
Επίσκεψη της ομάδας Ρομποτικής "Rombo 5" του 5ου Γυμνασίου Π. Φαλήρου στο Κέντρο Πολιτισμού Ελληνικός Κόσμος
...Απόδραση στο μέλλον έκαναν με επιτυχία τα παιδιά της "Rombo 5" συμμετέχοντας την Τρίτη 03/03/2020 στο πρόγραμμα "City of Robots" στο Κέντρο Πολιτισμού Ελληνικός Κόσμος, όπου έδειξαν με τη συμμετοχή τους και τις ικανότητές τους στις δραστηριότητες ότι το ταξίδι για το αύριο έχει ήδη ξεκινήσει για αυτά...
Η ομάδα "Rombo 5" αποτελείται από τους εξής μαθητές και μαθήτριες του σχολείου μας: Καργιού Νατάσα, Βάσκα Ιάσονα, Ευαγγελίδη Δημήτριο- Ρωμανό, Κάσση Αθηνά, Σίμο Δημήτριο, Μπάλλα Απόστολο, Τζώρτζη Ιάσονα, Μιχαηλίδη Φίλιππο, Σαρίδη Ιωάννη, Ντιριντή Αριάδνη, Ανδριτσόπουλο Ευθύμιο και Τζουβάρα Άγγελο, ενώ υπεύθυνοι καθηγητές του προγράμματος ρομποτικής είναι οι κ. Λίασκος Θεοφάνης (Υποδιευθυντής), κα Γωγούλου Παρασκευή και κα Αρτοπούλου Έλενα.
Μήνυμα της Υφυπουργού Παιδείαςκαι Θρησκευμάτων, Σοφίας Ζαχαράκη, για την 6η Μαρτίου, πανελλήνια ημέρα κατά της Σχολικής Βίας και του Εκφοβισμού
Κλείνουμε την πόρτα στη βία
Aγαπητά μας παιδιά,Αγαπητοί εκπαιδευτικοί,Το σχολείο κλείνει την πόρτα στο φόβο και στη βία. Ανοίγουμε μια μεγάλη αγκαλιά αλληλεγγύης , σεβασμού , φιλίας , στήριξης και ευγενούς άμιλλας. Η μαθητική ζωή είναι μια συναρπαστική διαδρομή γνώσης , εξέλιξης και ολοκλήρωσης , που περνά μέσα από δυνατές σχέσεις κατανόησης και στήριξης . Μαθαίνουμε να μοιραζόμαστε και να στηριζόμαστε. Σε αυτή τη διαδρομή κάθε αντιπαλότητα που εκδηλώνεται μα τρόπο επιθετικό και βίαιο δεν έχει θέση. Έχουμε χρέος όλοι μαζί να υψώσουμε ένα τοίχος σε κάθε συμπεριφορά που απομονώνει, πληγώνει και τραυματίζει παιδιά μέσα στο σχολείο, Να ανοίξουμε τα αυτιά μας και να ακούσουμε τον ψίθυρο , από την κραυγή του φόβου όσων δεν τολμούν να μιλήσουν .Έχουμε όμως και την ευθύνη να εντοπίσουμε και να αποτρέψουμε την επιθετικότητα όσων τολμούν να υπερβούν τα όρια. Όλες οι όψεις ενός προβλήματος απαιτούν εγρήγορση και συνεργασία όλης της σχολικής κοινότητας.Η σημερινή ημέρα δεν είναι ημέρα μόνο εκδηλώσεων είναι ημέρα χρέους και ευθύνης Είναι μια ημέρα συμμετοχής με ιδέες και καλές πρακτικές που θα ωφελήσουν τη σχολική κοινότητα για όλη τη σχολική χρονιά.Το φαινόμενο της σχολικής βίας δεν είναι καινούργιο. Είναι ένα χρόνιο και νοσηρό φαινόμενο το οποίο διαταράσσει την παιδαγωγική διαδικασία στον πυρήνα της. Περιστατικά μέσα στα σχολεία υπογραμμίζουν ακόμα εντονότερα την ανάγκη άμεσης δράσης.Γνωρίζουμε καλά ότι το πρόβλημα δεν μπορεί να λυθεί με τρόπο μαγικό, αλλά και πιστεύουμε βαθιά ότι θα πρέπει να εκτοπιστεί από τα σχολεία μας. Γι’ αυτό προωθούμε ένα συνολικό σχέδιο δράσης απέναντι σε κάθε εκδήλωση εκφοβισμού και βίας στο σχολικό περιβάλλον. Συγκεκριμένα:
1. Ανταλλάσουμε εμπειρία με χώρες που εφάρμοσαν επιτυχημένες στρατηγικές αντιμετώπισης του εκφοβισμού και της βίας στα σχολεία όπως η Νορβηγία, η Ισπανία, η Φινλανδία, και είμαστε έτοιμοι να εφαρμόσουμε τις βέλτιστες σχετικές πρακτικές, προσαρμοσμένες στην ελληνική πραγματικότητα και ανάγκες.
2. Εισάγουμε πιλοτικά ήδη από το νέο σχολικό έτος νέες θεματικές ενότητες στα σχολεία, που θα δίνουν έμφαση στον σεβασμό της προσωπικότητας του ατόμου, θα προάγουν την κριτική σκέψη, θα δίνουντην ευκαιρία στα παιδιά να εργάζονται σε ομάδες και θακαλλιεργούν στάσεις και συμπεριφορά έτσι ώστε να επιλέγουν να επιλύουν τις διαφορές τους μακριά από πρακτικές απειλής ή βίας.
3. Συντάσσουμε τη διακήρυξη του σχολείου ενάντια στη βία, με δικαιώματα-υποχρεώσεις-καθήκοντα για όλα τα μέλη της σχολικής κοινότητας: πλέον κάθε παράγοντας της σχολικής ζωής θα γνωρίζει τον ρόλο του ως προς την αντιμετώπιση του φαινομένου.
4. Συστήνουμε επιτροπή ενάντια στον εκφοβισμό και στην ενδοσχολική βία με κύριο μέλημα την ασφάλεια και προστασία των μαθητών μας. Γινόμαστε μια εθνική ομάδα δράσης με στόχο να βελτιώσουμε το κλίμα σε όλα τα σχολεία.
5. Σχεδιάζουμε ξανά το πλαίσιο ποινών με ένα δίκαιο και συνεκτικό τρόπο αλλά επιβραβεύουμε την προσπάθεια βελτίωσης της συμπεριφοράς μέσα στο σχολικό περιβάλλον.
6. Θέλουμε την ανοιχτή γραμμή με τους γονείς, την έγκαιρη ενημέρωση για τους κανόνες αλλά και την συχνή επικοινωνία γονέων και εκπαιδευτικών.
7. Ενθαρρύνουμε τη διοργάνωση ειδικών συζητήσεων και προγραμμάτων για την εκπαίδευση των μαθητών στον σεβασμό των δικαιωμάτων των άλλων κατά τη χρήση του Διαδικτύου και την αποφυγή της άσκησης βίας, των προσβολών και του εκφοβισμού που συμβαίνει μέσω αυτού (cyber bullying)καθώς και της σωστής χρήσης των social media.
8. Προτείνουμε τονδιαμεσολαβητή –συμμαθητή με ρόλο συμφιλιωτή μέσα από την πιλοτική εφαρμογή αντίστοιχων προγραμμάτων που ήδη εφαρμόζονται σε σχολεία της χώρας μας.
10. Σε συνεργασία με το υπουργείο Προστασίας του Πολίτη δρομολογούμε την επικαιροποίηση του σχετικού υλικού που δίνεται στους μαθητές μας, με ειδική προσαρμογή για κάθε βαθμίδα εκπαίδευσης, με έμφαση στο ανανεωμένο πλέον ψηφιακό υλικό
11. Εισάγουμε τον θεσμό του «δασκάλου συμβούλου εμπιστοσύνης», στον οποίο θα μπορούν να απευθύνονται οι μαθητές ατομικά ή ομαδικά, συζητώντας προβλήματα που αντιμετωπίζουν, όπως θέματα σχολικού εκφοβισμού.
12. Σχεδιάζουμε προγράμματα επιμόρφωσης των εκπαιδευτικών μας για πρόληψη και αποτροπή του σχολικού εκφοβισμού και της σχολικής βίας.
13. Αυξάνουμετον αριθμό των ψυχολόγων και των κοινωνικών λειτουργών Το πλέγμα αυτών των μέτρων είναι η αρχή μιας συνεχούς διαδικασίας αντιμετώπισης του φαινομένου στην οποία δεν χωρά επανάπαυση. Είμαστε όμως πεπεισμένοι ότι αποτελούν μία συνεκτική και αποτελεσματική στρατηγική, της οποίας τα αποτελέσματα θα φανούν σύντομα. Κάθε ένα από τα παραπάνω μέτρα μετά από ένα ικανό χρονικό διάστημα εφαρμογής θα αξιολογηθεί, και όσα μέτρα απέδωσαν θα ενδυναμωθούν και θα επεκταθούν, ενώ όσα κριθεί ότι δεν απέδωσαν τα αναμενόμενα θα αντικατασταθούν από άλλα αποτελεσματικότερα. Σ’αυτή την προσπάθεια θα χρειαστούμε τις προτάσεις και τις παρατηρήσεις σας.Σε συνεχή επαφή με τα σχολεία και την κοινωνία, και σε συμμαχία με τους μαθητές, τους γονείς και τους εκπαιδευτικούς μας τους οποίους εμπιστευόμαστε, θέλουμε να εξασφαλίσουμε ένα ασφαλές και υποστηρικτικό περιβάλλον σε όλες τις σχολικές μονάδες και για όλους τους μαθητές.
Είναι οι εκπαιδευτικοί μας αυτοί που έχουν την ξεχωριστή «υποχρέωση», αλλά κυρίως ευκαιρία να καλλιεργούν αυτό το περιβάλλον όπου η γνώση και η ολόπλευρη ανάπτυξη της προσωπικότητας των μαθητών θα απελευθερώσει τις δυνάμεις τους και θα τους δώσει και στο στάδιο της ενήλικης ζωής τις ευκαιρίες να ξεδιπλώσουν την δυναμική και την δημιουργικότητά τους. Ένα περιβάλλον που θα βοηθάει τα παιδιά να χτίσουν υγιείς και δυνατές σχέσεις φιλίας με τους συμμαθητές τους. Να μιλάνε γι αυτά που τους προβληματίζουν ή τους φοβίζουν. Ένα περιβάλλον απαλλαγμένο από κάθε σκιά φόβου και βίας.Δεν εφησυχάζουμε και δεν ανησυχούμε περισσότερο, βάζουμε την πρόληψη και την αποτροπή στην πρώτη γραμμή της δράσης μας.Οφείλουμε να το καταφέρουμε, και με σχέδιο και επιμονή, θα το καταφέρουμε.
Η ΥΦΥΠΟΥΡΓΟΣ ΠΑΙΔΕΙΑΣ ΚΑΙ ΘΡΗΣΚΕΥΜΑΤΩΝ
ΣΟΦΙΑ ΖΑΧΑΡΑΚΗ
ΟΙ ΡΙΖΕΣ ΜΑΣ : ΕΡΓΑΣΙΑ ΤΩΝ ΜΑΘΗΤΏΝ /ΤΡΙΩΝ ΠΑΡΑΔΟΣΙΑΚΩΝ ΧΟΡΩΝ
Η ομάδα Παραδοσιακών Χορών, με την αρωγή της κας Σιούτη Αμαλίας διερεύνησε την καταγωγή των συμμετεχόντων και παρήγαγε μια εργασία που θα παρουσιάσει στο Βόλο Μαγνησίας στις 3 Απριλίου 2020. Το σωματείο Ορίζοντες έχει προκηρύξει διαγωνισμό με τίτλο «ΧΟΡΕΥΟΝΤΑΣ ΟΙ ΛΕΞΕΙΣ ΤΟΥ ΤΟΠΟΥ ΜΟΥ» για το διδακτικό έτος 2019-2020: Πανελλήνιος Σχολικός Διαγωνισμός “ΧΟΡΕΥΟΝΤΑΣ ΟΙ ΛΕΞΕΙΣ ΤΟΥ ΤΟΠΟΥ ΜΟΥ”
και το σχολείο μας θα συμμετάσχει με το έργο τους που μπορείτε να δείτε εδώ
αλλά και στο youtube Μαλεβιζιώτης, Κρήτης
& youtube Απτάλικο Μεσοτοπίτικο
Κρήτη, Ξανθούλη Ειρηνίκη.......................................... 3
Κρήτη, Μαυριδάκη Εύα............................................... 7
Ήπειρος, Καρυδομάτη Δήμητρα.................................. 8
Τρίκαλα, Γκαγκανάτσου Αλεξάνδρα......................... 11
Νάξος, Σερβέ Αγνή..................................................... 13
Μάνη, Μπουλιγαράκης Νίκος................................... 17
Αίγυπτος, Νακκάς Αλέξανδρος.................................. 20
Κύπρος, Μιχαηλίδης Φίλιππος.................................. 23
Σμύρνη, Μπουτούρης Μιχάλης................................. 27
Ενημέρωση για τον Covid-19
Παρουσίαση της κ. Αθηνάς Λινού στους διευθυντές των σχολείων της Β/θμιας Εκπ/σης Δ΄Αθήνας Πέμπτη 5/3/2020 στο 1ο ΓΕΛ Αγ. Δημητρίου.
- Αθηνά Λινού, MD, MPH, PhD, FACE Καθηγήτρια της Ιατρικής Σχολής του Εθνικού και Καποδιστριακού Πανεπιστημίου Αθηνών Πρόεδρος Ινστιτούτου Προληπτικής Περιβαλλοντικής και Εργασιακής Ιατρικής, Prolepsis «Προετοιμασία για την πιθανή επιδημία κορωνοϊού Covid-19 στα σχολεία»
- 2. Περιεχόμενα παρουσίασης Σχέδιο αντιμετώπισης Αποφυγή διασποράς Σχέδιο συνέχισης της εκπαίδευσης Αποφυγή πανικού Ειδικές περιπτώσεις παιδιών
Παρακολουθείστε την εξέλιξη διάδοσης του ιού κλικάροντας εδώ
Η ΚΑΤΑΝΟΗΣΗ, Η ΜΕΤΡΗΣΗ ΚΑΙ Η ΠΑΡΑΚΟΛΟΥΘΗΣΗ ΤΗΣ ΕΥΗΜΕΡΙΑΣ ΤΩΝ ΠΑΙΔΙΩΝ: ΈΝΑ ΣΧΕΔΙΟ ΔΡΑΣΗΣ ΜΕ «ΤΟ ΧΑΜΟΓΕΛΟ» (C.W.-SMILE)
Αξιότιμε κύριε Γιώργο Καπετανάκη,
1οι Διασχολικοί Αγώνες Αυθόρμητου Λόγου Γυμνασίων
Με ιδιαίτερη επιτυχία συμμετείχαν τέσσερις μαθήτριες του 5ου Γυμνασίου Παλαιού Φαλήρου στους 1ους Διασχολικούς Αγώνες Αυθόρμητου Λόγου Γυμνασίων που έγιναν στο Πρότυπο Γυμνάσιο Ευαγγελικής Σχολής Σμύρνης το Σάββατο 29 Φεβρουαρίου 2020.
Στους αγώνες, στους οποίους συμμετείχαν δεκάδες μαθητές σχολείων της Αττικής, έλαβαν μέρος εκπροσωπώντας το σχολείο μας οι μαθήτριες
Αλειφεροπούλου Χάρις,
Γιαννακοπούλου Μαρία Ειρήνη,
Καλογιαννίδου Ευδοξία και
Λύρα Παναγιώτα,
οι οποίες και κατέλαβαν πολύ υψηλές θέσεις στην τελική κατάταξη. Αξίζει να σημειωθεί πως η μαθήτρια Λύρα Παναγιώτα προκρίθηκε στον τελικό γύρο ανάμεσα στους δέκα πρώτους της διοργάνωσης, ενώ ο αυθόρμητος λόγος της με θέμα «όνειρα» κέρδισε τα εγκωμιαστικά σχόλια του κοινού που γέμισε με την παρουσία του την αίθουσα εκδηλώσεων της Ευαγγελικής Σχολής.
Υπεύθυνοι εκπαιδευτικοί: Ζωή Πορφύρη (ΠΕ02) και Αντώνης Μπόζης (ΠΕ02).
Τι είναι COVID-19 και τι SARS–CoV-2;
ΕΛΛΗΝΙΚΗ ΔΗΜΟΚΡΑΤΙΑ
ΥΠΟΥΡΓΕΙΟ ΥΓΕΙΑΣ
Ε ν η μ έ ρ ω σ η
Τι είναι COVID-19 και τι SARS–CoV-2;
Ο νέος κορωνοϊός-2019 ονομάζεται τώρα SARS-CoV-2, ενώ η ασθένεια που προκαλεί ονομάζεται COVID-19. O ιός ανιχνεύθηκε πρώτη φορά το Δεκέμβριο του 2019 στην περιοχή Γιουχάν της Κίνας και έκτοτε έως σήμερα έχει διασπαρεί σε περισσότερες από 60 χώρες σε όλο τον κόσμο. Αποτελεί ένα νέο στέλεχος κορωνοϊού που μέχρι τότε δεν είχε απομονωθεί στον άνθρωπο.
Ποιος είναι ο τρόπος μετάδοσης του ιού;
Παρόλο που ο ιός προέρχεται από τα ζώα, μεταδίδεται από άνθρωπο σε άνθρωπο. Η μετάδοση θεωρείται ότι γίνεται κυρίως μέσω του αναπνευστικού με σταγονίδια από το φτέρνισμα, το βήχα ή την εκπνοή.
Πότε μια περίπτωση της νόσου θεωρείται περισσότερο μεταδοτική;
Ένα περιστατικό θεωρείται περισσότερο μεταδοτικό όταν εμφανίζει συμπτώματα, αλλά θα μπορούσε να είναι μεταδοτικό και στην ασυμπτωματική φάση. Δεν γνωρίζουμε το ποσοστό των ασυμπτωματικών κρουσμάτων, ούτε τον ακριβή ρόλο που παίζουν στη μετάδοση του SARS-CoV-2, πιθανολογείται όμως πως είναι μικρότερο από αυτό των συμπτωματικών περιπτώσεων της νόσου.
Ποια είναι τα συμπτώματα της COVID-19 λοίμωξης;
Τα κύρια συμπτώματα της νόσου περιλαμβάνουν τα κατωτέρω: Πυρετός, βήχας, πονόλαιμος, αρθραλγίες, μυαλγίες, καταβολή και δυσκολία στην αναπνοή.
Πόσοι ασθενείς εμφανίζουν σοβαρή νόσο;
Οι περισσότεροι ασθενείς εμφανίζουν ήπια νόσο. Σε περίπτωση βαρύτερης νόσησης, ο ασθενής μπορεί να εμφανίσει σοβαρή πνευμονία και να χρειαστεί νοσηλεία σε νοσοκομείο.
Ποια άτομα κινδυνεύουν περισσότερο;
Τα άτομα που ανήκουν σε ομάδα υψηλού κινδύνου (π.χ. ηλικιωμένοι, καρδιοπαθείς, άτομα με σακχαρώδη διαβήτη, ηπατοπάθειες ή πνευμονοπάθειες) είναι πιθανότερο να εμφανίσουν σοβαρή νόσο.
Πότε πρέπει κάποιος να ελεγχθεί για COVID-19;
Εάν έχει:
Οξεία λοίμωξη του αναπνευστικού (αιφνίδια έναρξη νόσου, με τουλάχιστον ένα από τα παρακάτω συμπτώματα: πυρετό, βήχα, δύσπνοια), με ή χωρίς ανάγκη νοσηλείας
ΚΑΙ
Τουλάχιστον ένα από τα παρακάτω επιδημιολογικά κριτήρια, εντός των τελευταίων 14 ημερών πριν από την έναρξη των συμπτωμάτων:
• Στενή επαφή με πιθανό ή επιβεβαιωμένο κρούσμα από τον νέο κορωνοϊό SARS-CoV-2
ή
• Ιστορικό ταξιδιού σε πληττόμενες από SARS-CoV-2 περιοχές με βάση τα τρέχοντα επιδημιολογικά δεδομένα.
Κάθε ύποπτο κρούσμα θα πρέπει να υποβάλλεται ΑΜΕΣΑ σε εργαστηριακό έλεγχο για τον ιό SARS-CoV-2.
Σε αυτή την περίπτωση συστήνεται η άμεση επικοινωνία με τον ΕΟΔΥ τηλ: 210.52.12.054 και όχι επίσκεψη σε χώρο παροχής υπηρεσιών υγείας χωρίς προηγούμενη ενημέρωση του ΕΟΔΥ.
Για περισσότερες πληροφορίες βλέπε δικτυακό τόπο: https://eody.gov.gr/wp-content/uploads/2020/02/2019-ncov-orismos-kroysmatos-2.pdf
Σε ποιες περιοχές του κόσμου υπάρχει διάδοση στην κοινότητα;
Κίνα, Ιαπωνία, Χόνκ Κόνγκ, Σιγκαπούρη, Νότια Κορέα, Ιράν και Ιταλία (οι περιοχές/επαρχίες Emilia-Romagna, Lombardy, Piedmont και Veneto).
Σε ποιες χώρες της Ευρώπης έχουν εμφανιστεί κρούσματα COVID-19;
Σύμφωνα με τα στοιχεία του ECDC (Situation update worldwide, March 1, 2020) έχουν αναφερθεί κρούσματα σε 29 Ευρωπαϊκές χώρες, με 4 επαρχίες της Βόρειας Ιταλίας να έχουν συνεχιζόμενη μετάδοση στην κοινότητα. Στην Ελλάδα έχουν καταγραφεί 7 έως σήμερα κρούσματα όλα με ιστορικό ταξιδιού στις πληττόμενες περιοχές/επαρχίες της Ιταλίας.
Γιατί ο αριθμός των κρουσμάτων αυξάνει τόσο γρήγορα;
Οι δύο βασικές αιτίες για την ταχεία αύξηση του αριθμού των κρουσμάτων είναι ότι ο ιός μεταδίδεται από άνθρωπο σε άνθρωπο και ότι έχει βελτιωθεί η δυνατότητα ανίχνευσής του.
Τι σημαίνει έχω έρθει σε επαφή με τον ιό;
«Επαφή», ως προς τον COVID-19, είναι ένα άτομο που δεν παρουσιάζει συμπτώματα ενώ μπορεί να έχει έρθει σε επαφή με περιστατικό νοσούντος ή και ασυμπτωματικού ατόμου από τον COVID-19. Ο κίνδυνος μόλυνσης εξαρτάται από τον βαθμό έκθεσης στον ιό και για να προσδιορισθεί χρειάζεται συγκεκριμένη διερεύνηση από το προσωπικό του ΕΟΔΥ.
Πώς μπορώ να προφυλαχθώ από το COVID-19;
Γενικά προληπτικά μέτρα κατά της διασποράς ιών του αναπνευστικού, περιλαμβανομένου του νέου κορωνοϊού SARS-CoV-2, στο περιβάλλον των εκπαιδευτικών μονάδων αναφέρονται κατωτέρω:
Οδηγίες ατομικής υγιεινής:
• Παραμονή κατ’ οίκον και αποχή από την παρακολούθηση μαθημάτων ή την εργασία οποιουδήποτε ατόμου εμφανίζει συμπτώματα λοίμωξης αναπνευστικού
• Αποφυγή στενής επαφής, εφόσον αυτό είναι δυνατό, με οποιοδήποτε άτομο εμφανίζει συμπτώματα από το αναπνευστικό, όπως βήχα ή πταρμό (φτέρνισμα). Αυτό ιδιαίτερα ισχύει για τα άτομα που ανήκουν στις ευπαθείς ομάδες.
• Αποφυγή επαφής χεριών με τα μάτια, τη μύτη και το στόμα για τη μείωση του κινδύνου μόλυνσης.
• Σε βήχα ή φτέρνισμα κάλυψη της μύτης και του στόματος με το μανίκι στο ύψος του αγκώνα ή με χαρτομάντιλο, απόρριψη του χρησιμοποιημένου χαρτομάντηλου στους κάδους απορριμμάτων και επιμελές πλύσιμο των χεριών.
• Τακτικό και επιμελές πλύσιμο των χεριών με υγρό σαπούνι και νερό, για τουλάχιστον 20’’, πριν τη λήψη τροφής και μετά την επίσκεψη στην τουαλέτα, και προσεκτικό στέγνωμα χεριών με χάρτινες χειροπετσέτες μιας χρήσης και απόρριψή τους στους κάδους απορριμμάτων.
• Εναλλακτικά του πλυσίματος χεριών, μπορεί να εφαρμοστεί καλό τρίψιμο των χεριών με αντισηπτικό αλκοολούχο διάλυμα ή χαρτομάντιλα με αλκοόλη.
Τι να κάνω εάν έχω στενή επαφή με κάποιον που υποψιάζομαι πως έχει COVID-19;
Επικοινωνήστε με τον ΕΟΔΥ στο τηλ: 210.52.12.054 και μην πραγματοποιήσετε επίσκεψη σε χώρο παροχής υπηρεσιών υγείας χωρίς πρότερη ενημέρωση του ΕΟΔY.
Μπορεί η μάσκα να με προστατεύσει αποτελεσματικά από το COVID-19;
Η χρήση μάσκας εμποδίζει τη μετάδοση της νόσου από αυτούς που είναι άρρωστοι στους υπόλοιπους. Η μάσκα χρησιμοποιείται για την προστασία των επαγγελματιών υγείας και δεν συστήνεται η χρήση της στον υγιή πληθυσμό.
Υπάρχει εμβόλιο για το COVID-19;
Δεν υπάρχει προς το παρόν διαθέσιμο εμβόλιο για το COVID-19, γι΄ αυτό έχει μεγάλη σημασία η έγκαιρη διάγνωση και η εφαρμογή μέτρων πρόληψης διασποράς της νόσου. Αρκετές φαρμακευτικές εταιρείες εργάζονται για την παρασκευή εμβολίου.
Για περισσότερες πληροφορίες μπορείτε να επισκεφθείτε την ιστοσελίδα του ΕΟΔΥ www.eody.gov.gr
«Κατεπείγοντα μέτρα αποφυγής και περιορισμού της διάδοσης κορωνοϊού»: ΑΝΑΒΟΛΗ ΕΠΙΣΚΕΨΗΣ ΣΤΗΝ ΑΓΓΛΙΑ
Ενόψει της έκδοσης Κοινής Υπουργικής Απόφασης σύμφωνα με τα προβλεπόμενα στην Πράξη Νομοθετικού Περιεχομένου (ΦΕΚ 42, τεύχος Α/ 25.02.2020) με θέμα «Κατεπείγοντα μέτρα αποφυγής και περιορισμού της διάδοσης κορωνοϊού», παρακαλούμε όπως ενημερωθούν οι σχολικές μονάδες αρμοδιότητάς σας για την προσωρινή αναστολή οργανωμένων εκπαιδευτικών εκδρομών στο εξωτερικό.
ΦΕΚ 42/Α/25-2-2020
Κατεπείγοντα μέτρα αποφυγής και περιορισμού της διάδοσης κορωνοϊού.
Ο ΠΡΟΕΔΡΟΣ
ΤΗΣ ΕΛΛΗΝΙΚΗΣ ΔΗΜΟΚΡΑΤΙΑΣ
Έχοντας υπόψη:
1.Την παράγραφο 1 του άρθρου 44, σε συνδυασμό προς την παράγραφο 5 του άρθρου 5, την παράγραφο 3 του άρθρου 18 και την παράγραφο 3 του άρθρου 21 του Συντάγματος.
2.Την εξαιρετικά επείγουσα ανάγκη να αντιμετωπισθούν οι άμεσοι κίνδυνοι από την εμφάνιση και διάδοση κορωνοϊού.
3.Τη σχετική πρόταση του Υπουργικού Συμβουλίου, αποφασίζουμε:
Άρθρο πρώτο
Μέτρα πρόληψης, υγειονομικής παρακολούθησης και περιορισμού της διάδοσης της νόσου
1.Προς τον σκοπό της αποφυγής κινδύνου εμφάνισης ή και διάδοσης κορωνοϊού που ενδέχεται να έχουν σοβαρές επιπτώσεις στη δημόσια υγεία, μπορεί να επιβάλλονται μέτρα πρόληψης, υγειονομικής παρακολούθησης, καθώς και περιορισμού της διάδοσης της νόσου.
2.Τα μέτρα αυτά συνίστανται:
(α) Στην υποχρεωτική υποβολή σε κλινικό και εργαστηριακό ιατρικό έλεγχο, υγειονομική παρακολούθηση, εμβολιασμό, φαρμακευτική αγωγή και νοσηλεία προσώπων, για τα οποία υπάρχουν εύλογες υπόνοιες ότι μπορεί να μεταδώσουν άμεσα ή έμμεσα τη νόσο,
(β) στην επιβολή κλινικών και εργαστηριακών ιατρικών ελέγχων, καθώς και μέτρων προληπτικής υγειονομικής παρακολούθησης, εμβολιασμού, φαρμακευτικής αγωγής και προληπτικής νοσηλείας προσώπων που προέρχονται από περιοχές όπου έχει παρατηρηθεί μεγάλη διάδοση της νόσου,
(γ) στην επιβολή προληπτικών ελέγχων υγειονομικής φύσεως και κλινικών ή εργαστηριακών ελέγχων σε όλα ή επιμέρους σημεία εισόδου και εξόδου από τη χώρα μέσω αεροπορικών, θαλάσσιων, σιδηροδρομικών ή και οδικών συνδέσεων με χώρες μεγάλης διάδοσης της νόσου,
(δ) στον προσωρινό περιορισμό, εν όλω ή εν μέρει, των αεροπορικών, θαλάσσιων, σιδηροδρομικών ή και οδικών συνδέσεων με χώρες μεγάλης διάδοσης της νόσου,
(ε) στον προσωρινό περιορισμό προσώπων των περιπτώσεων (α) και (β) υπό συνθήκες που αποτρέπουν την επαφή με τρίτα πρόσωπα, από την οποία θα μπορούσε να προκληθεί μετάδοση της νόσου. Το μέτρο του προσωρινού περιορισμού δύναται να υλοποιείται σε κατάλληλο χώρο νοσοκομείου, υγειονομικής δομής, θεραπευτικού ιδρύματος, σε κατάλληλες δημόσιες ή ιδιωτικές εγκαταστάσεις προσωρινής διαμονής, ή και κατ' οίκον, ανάλογα με την απόφαση του αρμόδιου κάθε φορά οργάνου, (στ) στην προσωρινή απαγόρευση της λειτουργίας σχολικών μονάδων και πάσης φύσεως εκπαιδευτικών δομών, φορέων και ιδρυμάτων, δημοσίων και ιδιωτικών, κάθε τύπου και βαθμού, χώρων θρησκευτικής λατρείας, καθώς και στην προσωρινή απαγόρευση και αναστολή μετακινήσεων για οποιονδήποτε λόγο του εκπαιδευτικού και λοιπού προσωπικού και μαθητών, σπουδαστών, φοιτητών οποιωνδήποτε εκ των ανωτέρω σχολικών μονάδων, εκπαιδευτικών δομών, φορέων και ιδρυμάτων,
(ζ) στην προσωρινή απαγόρευση της λειτουργίας θεάτρων, κινηματογράφων, χώρων αθλητικών και καλλιτεχνικών εκδηλώσεων, αρχαιολογικών χώρων και μουσείων, καταστημάτων υγειονομικού ενδιαφέροντος, ιδιωτικών επιχειρήσεων, δημόσιων υπηρεσιών και οργανισμών, καθώς και γενικά χώρων συνάθροισης κοινού, (η) στην προσωρινή επιβολή μέτρων περιορισμού της κυκλοφορίας μέσων μεταφοράς εντός της επικράτειας, (θ) στην προσωρινή επιβολή περιορισμού κατ' οίκον σε ομάδες προσώπων προς αποφυγή ενεργειών που θα μπορούσαν να προκαλέσουν τη διάδοση της νόσου. Το μέτρο του προσωρινού περιορισμού ευρύτερων ομάδων προσώπων δύναται να προσδιορίζεται με αναφορά σε συγκεκριμένες γεωγραφικές περιοχές. Στα πρόσωπα της περίπτωσης αυτής δύνανται να επιβάλονται και τα υπό περιπτώσεις (α) και (β) μέτρα.
Κατά την επιβολή των μέτρων επιλέγεται από τα αρμόδια όργανα το ηπιότερο δυνατό για την εκπλήρωση του σκοπού του, υπό το πρίσμα της συνταγματικής αρχής της αναλογικότητας.
3.Η εκτέλεση των μέτρων των περιπτώσεων (α), (β) και (γ) της προηγούμενης παραγράφου γίνεται από ιατρικό, νοσηλευτικό ή υγειονομικό προσωπικό σε κατάλληλους χώρους ή καταστήματα και τα μέτρα περιορίζονται, κατά το περιεχόμενο και κατά τη διάρκειά τους, στο μέτρο που είναι απολύτως αναγκαίο για τη διαμόρφωση ασφαλούς κρίσεως για την κατάσταση της υγείας των προσώπων στα οποία επιβάλλονται, τη λήψη των κατάλληλων προληπτικών ή θεραπευτικών μέτρων και την αποτροπή του κινδύνου μετάδοσης της νόσου. Οι δαπάνες λήψης των ίδιων μέτρων βαρύνουν τον οικείο ασφαλιστικό οργανισμό και αν δεν υπάρχει τέτοιος, εφαρμόζεται η νομοθεσία για την κάλυψη των ανασφάλιστων.
4.Τα μέτρα της παραγράφου 3 του παρόντος επιβάλλονται και εξειδικεύονται ανά περίπτωση, δυνάμει απόφασης:
α) Του Υπουργού Υγείας για τα μέτρα των περιπτώσεων (α) και (β) μετά από γνώμη του Εθνικού Οργανισμού Δημόσιας Υγείας (ΕΟΔΥ),
β) του Υπουργού Υγείας και των κατά περίπτωση συναρμόδιων Υπουργών Υποδομών και Μεταφορών και Ναυτιλίας και Νησιωτικής Πολιτικής για τα μέτρα των περιπτώσεων (γ) και (δ) μετά από γνώμη της Εθνικής Επιτροπής προστασίας της Δημόσιας Υγείας έναντι του κορωνοϊού COVID-19,
γ) του Υπουργού Υγείας για το μέτρο της περίπτωσης (ε) μετά από εισήγηση του ΕΟΔΥ, στην περίπτωση της επιβολής προσωρινού περιορισμού μεμονωμένων προσώπων, ή μετά από γνώμη της Εθνικής Επιτροπής προστασίας της Δημόσιας Υγείας έναντι του κορωνοϊού COVID-19 σε κάθε άλλη περίπτωση,
δ) των Υπουργών Παιδείας και Θρησκευμάτων και Υγείας για την επιβολή του μέτρου της περίπτωσης (στ) μετά από γνώμη της Εθνικής Επιτροπής προστασίας της Δημόσιας Υγείας έναντι του κορωνοϊού COVID-19. Με την ίδια απόφαση ορίζεται και κάθε συναφής και αναγκαία πρόβλεψη για ζητήματα διαχείρισης απουσιών, προθεσμιών, εξετάσεων, υποχρεώσεων υποβολής συναφών δηλώσεων και λοιπών ζητημάτων των φορέων και νομικών προσώπων που τίθενται σε καθεστώς προσωρινής απαγόρευσης λειτουργίας,
ε) των Υπουργών Προστασίας του Πολίτη, Υγείας, Εσωτερικών και των κατά περίπτωση συναρμόδιων Υπουργών Ανάπτυξης και Επενδύσεων, Εργασίας και Κοινωνικών Υποθέσεων, Πολιτισμού και Αθλητισμού, Υποδομών και Μεταφορών και Ναυτιλίας και Νησιωτικής Πολιτικής, μετά από γνώμη της Εθνικής Επιτροπής προστασίας της Δημόσιας Υγείας έναντι του κορωνοϊού COVID-19, για την επιβολή των μέτρων των περιπτώσεων (ζ) και (η),
στ) των Υπουργών Οικονομικών, Ανάπτυξης και Επενδύσεων, Προστασίας του Πολίτη, Εργασίας και Κοινωνικών Υποθέσεων, Υγείας και Εσωτερικών, μετά από γνώμη της Εθνικής Επιτροπής προστασίας της Δημόσιας Υγείας έναντι του κορωνοϊού COVID-19, για την επιβολή των μέτρων της περίπτωσης (θ).
Κάθε μία εκ των ανωτέρω αποφάσεων, εκτός από το επιβαλλόμενο μέτρο, πρέπει να αναφέρει ρητά τη συγκεκριμένη ανάγκη δημόσιας υγείας που επιβάλλει τη λήψη του και να ορίζει τη διάρκεια ισχύος του, τα όργανα επιβολής του, τυχόν χώρους και καταστήματα υλοποίησης, τον τρόπο γνωστοποίησής της, καθώς και κάθε σχετική και αναγκαία λεπτομέρεια για την υλοποίησή της. Στις ίδιες αποφάσεις δύναται να ορίζεται και κάθε συναφής και αναγκαία πρόβλεψη και ρύθμιση για το σύνολο των θεμάτων διαχείρισης υποχρεώσεων των φορέων ή και φυσικών προσώπων που τίθενται, αντιστοίχως, σε καθεστώς προσωρινής απαγόρευσης λειτουργίας ή προσωρινού περιορισμού, όπως ρυθμίσεις για την αναστολή προθεσμιών υπόχρεων, για τυχόν μερική ή πλήρη αναστολή εργασιακών υποχρεώσεων, αναστολή υποχρεώσεων έναντι τρίτων και κάθε συναφές ζήτημα. Με όμοιες αποφάσεις δύναται να αποφασίζεται παράταση της ισχύος των επιβαλλόμενων μέτρων.
Οι αποφάσεις επιβολής των ανωτέρω μέτρων ισχύουν από την υπογραφή τους και δημοσιεύονται στην Εφημερίδα της Κυβερνήσεως, τηρουμένων πάντως των κείμενων διατάξεων περί προστασίας των προσωπικών δεδομένων.
5.Κάθε πρόσωπο που θίγεται από τα μέτρα του παρόντος άρθρου έχει δικαίωμα να υποβάλει ενώπιον του Προέδρου του Διοικητικού Πρωτοδικείου της περιφέρειας, όπου λαμβάνεται το μέτρο, αντιρρήσεις κατά του μέτρου.
Η εκδίκαση των αντιρρήσεων γίνεται με ή χωρίς την παρουσία του αντιλέγοντος, εφόσον αυτός τελεί υπό περιορισμό, ο οποίος μπορεί να εκπροσωπείται από δικηγόρο ή άλλο πρόσωπο. Ο Πρόεδρος αποφαίνεται αμετάκλητα. Κατά τα λοιπά εφαρμόζονται ανάλογα οι διατάξεις του Κώδικα Διοικητικής Δικονομίας. Με απόφαση του Υπουργού Δικαιοσύνης δύναται να ρυθμίζονται ειδικότερα ζητήματα για την εφαρμογή της παρούσας παραγράφου.
6.Όποιος δεν συμμορφώνεται με τα μέτρα του παρόντος άρθρου τιμωρείται με φυλάκιση έως δύο (2) ετών, εκτός αν η πράξη τιμωρείται βαρύτερα με άλλη διάταξη.
Άρθρο δεύτερο
Ζητήματα προσωπικού
1. Ο Γενικός Γραμματέας Υπηρεσιών Υγείας δύναται να μετακινεί για χρονικό διάστημα ενός (1) μηνός, με δυνατότητα παράτασης έως και τρεις (3) μήνες ακόμη, ιατρικό, νοσηλευτικό και πάσης φύσεως βοηθητικό προσωπικό των νοσηλευτικών ιδρυμάτων αρμοδιότητάς του από νοσοκομεία, κέντρα υγείας ή υγειονομικούς φορείς μη πληττόμενων περιοχών σε πληττόμενες περιοχές από τη διάδοση του κορωνοϊού προς τον σκοπό προστασίας της δημόσιας υγείας. Ο Πρόεδρος του Εθνικού Κέντρου Άμεσης Βοήθειας (ΕΚΑΒ) δύναται να μετακινεί για χρονικό διάστημα ενός (1) μηνός, με δυνατότητα παράτασης έως και τρεις (3) μήνες ακόμη, προσωπικό του ΕΚΑΒ από παραρτήματα του ΕΚΑΒ μη πληττόμενων περιοχών σε πληττόμενες περιοχές από τη διάδοση της ασθένειας, προς τον σκοπό προστασίας της δημόσιας υγείας. Τυχόν μη συμμόρφωση με το περιεχόμενο της απόφασης μετακίνησης του ιατρικού, νοσηλευτικού και λοιπού βοηθητικού προσωπικού ή του προσωπικού του ΕΚΑΒ συνιστά πειθαρχικό παράπτωμα που επισύρει κατ' ελάχιστον την ποινή της περίπτωσης β' της παρ. 1 του άρθρου 109 του ν. 3528/2007 (Α' 26). Με απόφαση του Γενικού Γραμματέα Υπηρεσιών Υγείας δύναται να εντάσσεται στο δυναμικό της πρωτοβάθμιας φροντίδας υγείας, των νοσοκομείων, καθώς και κάθε οργανικής μονάδας του Εθνικού Συστήματος Υγείας εν γένει, εθελοντικό ιατρικό, νοσηλευτικό και λοιπό βοηθητικό προσωπικό και να του ανατίθενται καθήκοντα για ορισμένο χρονικό διάστημα για την καταπολέμηση της έκτακτης ανάγκης δημόσιας υγείας.
2. Για την αποτροπή εμφάνισης και διάδοσης του κορωνοϊού, ο ΕΟΔΥ δύναται, κατά παρέκκλιση όλων των κείμενων διατάξεων πρόσληψης προσωπικού, να προσλαμβάνει για χρονικό διάστημα έως τεσσάρων (4) μηνών ιατρικό, νοσηλευτικό και λοιπό βοηθητικό προσωπικό κατά παρέκκλιση των κείμενων διατάξεων επιλογής προσωπικού, συμπεριλαμβανομένης και της ΠΥΣ 33/2006 (Α' 280). Τα ελάχιστα αναγκαία προσόντα για την πρόσληψη του προσωπικού ορίζονται στην πρόσκληση που αναρτάται στις ιστοσελίδες του ΕΟΔΥ και του Υπουργείου Υγείας και συμπεριλαμβάνουν αποκλειστικά το πτυχίο και την άδεια ασκήσεως επαγγέλματος των αιτούντων, όπου αυτά απαιτούνται. Η πρόσληψη διενεργείται κατά την έκταση των οριζόμενων ανά περίπτωση στην πρόσκληση ή σε τυχόν συμπληρωματική πρόσκληση αναγκών, με μοναδικό κριτήριο την αύξουσα σειρά της αίτησης.
Άρθρο τρίτο
Ζητήματα δημοσίων συμβάσεων
1.Για χρονικό διάστημα τεσσάρων (4) μηνών από τη δημοσίευση της παρούσας και εφόσον εξακολουθεί να υφίσταται άμεσος κίνδυνος εμφάνισης και διάδοσης κορωνοϊού, η ανώνυμη εταιρεία με την επωνυμία «Ινστιτούτο Φαρμακευτικής Έρευνας και Τεχνολογίας Α.Ε.» δύναται, κατά παρέκκλιση όλων των κείμενων εθνικών διατάξεων περί δημοσίων συμβάσεων, να απευθύνει πρόσκληση για απευθείας αγορά υγειονομικού υλικού, ατομικών μέτρων προστασίας και φαρμάκων προς τον σκοπό της κάλυψης της έκτακτης ανάγκης προστασίας της δημόσιας υγείας. Η πρόσκληση αναρτάται στην ιστοσελίδα της εταιρείας για χρονικό διάστημα τριών (3) ημερών και δύναται να απευθύνεται σε κάθε επιχείρηση πώλησης και διάθεσης υγειονομικού υλικού και φαρμάκων. Η σύμβαση συνάπτεται με μοναδικά κριτήρια τη χαμηλότερη προσφορά και την επίτευξη αγοράς ικανών ποσοτήτων για την αντιμετώπιση των έκτακτων υγειονομικών αναγκών.
2.Για χρονικό διάστημα τεσσάρων (4) μηνών από τη δημοσίευση της παρούσας και εφόσον εξακολουθεί να υφίσταται άμεσος κίνδυνος εμφάνισης και διάδοσης κορωνοϊού, διαδικασίες έκτακτης προμήθειας κάθε αναγκαίου υγειονομικού υλικού, πάσης φύσεως φαρμάκων, κάθε ενδεδειγμένου μέσου ατομικής ή συλλογικής προστασίας από τη διάδοση του κορωνοϊού μπορούν να διενεργούνται από οποιαδήποτε αναθέτουσα αρχή αρμοδιότητας ή εποπτείας του Υπουργείου Υγείας ή να ανατίθενται από οποιαδήποτε αναθέτουσα αρχή αρμοδιότητας ή εποπτείας του Υπουργείου Υγείας στην Εθνική Κεντρική Αρχή Προμηθειών Υγείας (ΕΚΑΠΥ) κατά παρέκκλιση όλων των κείμενων εθνικών διατάξεων περί δημοσίων συμβάσεων. Η ΕΚΑΠΥ ή η οποιαδήποτε αναθέτουσα αρχή αρμοδιότητας ή εποπτείας του Υπουργείου Υγείας απευθύνει πρόσκληση για απευθείας αγορά υγειονομικού υλικού, ατομικών μέτρων προστασίας και φαρμάκων προς τον σκοπό της κάλυψης της ανωτέρω έκτακτης ανάγκης. Η πρόσκληση αναρτάται μέσω της ιστοσελίδας του Υπουργείου για χρονικό διάστημα τριών (3) ημερών και δύναται να απευθύνεται σε κάθε επιχείρηση πώλησης και διάθεσης υγειονομικού υλικού και φαρμάκων. Η σύμβαση συνάπτεται με μοναδικά κριτήρια τη χαμηλότερη προσφορά και την επίτευξη αγοράς ικανών ποσοτήτων για την αντιμετώπιση των έκτακτων υγειονομικών αναγκών.
Άρθρο τέταρτο
Ζητήματα αναγκαστικής διάθεσης χώρων
Για χρονικό διάστημα τεσσάρων (4) μηνών από τη δημοσίευση της παρούσας και εφόσον εξακολουθεί να υφίσταται άμεσος κίνδυνος εμφάνισης και διάδοσης κορωνοϊού, δύναται να διατάσσεται, με κοινή απόφαση των Υπουργών Οικονομικών και Υγείας, η αναγκαστική διάθεση στο δημόσιο για κάλυψη αναγκών δημόσιας υγείας, κλινών ιδιωτικών θεραπευτηρίων και κλινικών, κλινών Μονάδων Εντατικής Θεραπείας (ΜΕΘ), ξενοδοχείων, ιδιωτικών χώρων παροχής υπηρεσιών στέγασης, άλλων δημόσιων ιδιοκτησιών ή ιδιοκτησιών νομικών προσώπων δημοσίου δικαίου για την κάλυψη εκτάκτων αναγκών δημόσιας υγείας που συνδέονται με την αντιμετώπιση του κορωνοϊού, εφόσον αυτές δεν μπορούν να αντιμετωπισθούν με διαφορετικό τρόπο. Με την ανωτέρω απόφαση ορίζονται οι συγκεκριμένες ανάγκες δημόσιας υγείας, οι δεσμευόμενες ποσότητες υλικών και εγκαταστάσεων, ο χρόνος δέσμευσης, ο τρόπος αποζημίωσης των αναγκαστικά διατιθέμενων προς χρήση για τη δημόσια υγεία υλικών ή και εγκαταστάσεων, καθώς και κάθε σχετική λεπτομέρεια για την εφαρμογή του παρόντος.
Άρθρο πέμπτο
Έκτακτη οικονομική ενίσχυση Υπουργείου Υγείας
Με κοινή απόφαση των Υπουργών Οικονομικών και Υγείας ορίζεται έκτακτη οικονομική ενίσχυση προς το Υπουργείο Υγείας για την κάλυψη των επειγουσών αναγκών πρόσληψης ιατρικού, νοσηλευτικού και λοιπού βοηθητικού προσωπικού, αγοράς υλικών και μέτρων προστασίας από τον κορωνοϊό. Το ποσό της έκτακτης ενίσχυσης κατανέμεται στους επιμέρους φορείς υλοποίησης αρμοδιότητας του Υπουργείου Υγείας με απόφαση του Υπουργού Υγείας.
Άρθρο έκτο
Έναρξη ισχύος
Η ισχύς της παρούσας, η οποία θα κυρωθεί νομοθετικά κατά το άρθρο 44 παράγραφος 1 του Συντάγματος, αρχίζει από τη δημοσίευσή της στην Εφημερίδα της Κυβερνήσεως, εκτός αν άλλως ορίζεται στις επιμέρους διατάξεις της.
Αθήνα, 25 Φεβρουαρίου 2020
Ο Πρόεδρος της Δημοκρατίας
ΠΡΟΚΟΠΙΟΣ Β. ΠΑΥΛΟΠΟΥΛΟΣ
Ο Πρωθυπουργός
ΚΥΡΙΑΚΟΣ ΜΗΤΣΟΤΑΚΗΣ
Τα Μέλη του Υπουργικού Συμβουλίου
ΠΑΝΑΓΙΩΤΗΣ ΠΙΚΡΑΜΜΕΝΟΣ, ΧΡΗΣΤΟΣ ΣΤΑΪΚΟΥΡΑΣ, ΣΠΥΡΙΔΩΝ - ΑΔΩΝΙΣ ΓΕΩΡΓΙΑΔΗΣ, ΜΙΧΑΗΛ ΧΡΥΣΟΧΟΪΔΗΣ ΝΙΚΟΛΑΟΣ ΠΑΝΑΓΙΩΤΟΠΟΥΛΟΣ, ΝΙΚΗ ΚΕΡΑΜΕΩΣ, ΙΩΑΝΝΗΣ ΒΡΟΥΤΣΗΣ, ΒΑΣΙΛΕΙΟΣ ΚΙΚΙΛΙΑΣ, ΚΩΝΣΤΑΝΤΙΝΟΣ ΧΑΤΖΗΔΑΚΗΣ, ΣΤΥΛΙΑΝΗ ΜΕΝΔΩΝΗ, ΚΩΝΣΤΑΝΤΙΝΟΣ ΤΣΙΑΡΑΣ, ΠΑΝΑΓΙΩΤΗΣ ΘΕΟΔΩΡΙΚΑΚΟΣ, ΠΑΝΑΓΙΩΤΗΣ ΜΗΤΑΡΑΚΗΣ, ΚΩΝΣΤΑΝΤΙΝΟΣ ΚΑΡΑΜΑΝΛΗΣ, ΙΩΑΝΝΗΣ ΠΛΑΚΙΩΤΑΚΗΣ, ΜΑΥΡΟΥΔΗΣ ΒΟΡΙΔΗΣ, ΘΕΟΧΑΡΗΣ ΘΕΟΧΑΡΗΣ, ΓΕΩΡΓΙΟΣ ΓΕΡΑΠΕΤΡΙΤΗΣ, ΚΥΡΙΑΚΟΣ ΠΙΕΡΡΑΚΑΚΗΣ, ΓΕΩΡΓΙΟΣ ΚΟΥΜΟΥΤΣΑΚΟΣ
Aναβολή της Εμπορικής Μαθητικής Έκθεσης της Αθήνας
Σας ενημερώνουμε ότι αποφασίστηκε η αναβολή της Εμπορικής Μαθητικής Έκθεσης της Αθήνας η οποία επρόκειτο να πραγματοποιηθεί στο εμπορικό κέντρο The Mall Athens την Παρασκευή 6 Μάρτιου 2020 μετά και τις τελευταίες εξελίξεις που αφορούν την εξάπλωση κρουσμάτων του κορωνοϊού (COVID-19) στη χώρα μας.
Το Junior Achievement Greece προέβη στην παραπάνω απόφαση λαμβάνοντας υπόψιν τις σχετικές ανακοινώσεις του Υπουργείου Υγείας και του Παγκόσμιου Οργανισμού Υγείας που αναβάθμισε την εκτίμηση κινδύνου του κορωνοϊού (COVID-19) σε "πολύ υψηλή". Ως παγκόσμιος οργανισμός, το Junior Achievement Greece οφείλει να μεριμνήσει για τη λήψη προληπτικών μέτρων με στόχο την προστασία της υγείας των μαθητών, καθηγητών και εθελοντών που συμμετέχουν στα εκπαιδευτικά προγράμματά του.
Ευχαριστούμε θερμά τους συμμετέχοντες, χορηγούς, συνεργάτες, και όλους τους φίλους του Junior Achievement Greece που συμμετέχουν στο πρόγραμμα της Εικονική Επιχείρησης για τη στήριξή τους. Η νέα ημερομηνία διεξαγωγής της εμπορικής έκθεσης θα ανακοινωθεί σύντομα.
ΕΙΚΟΝΙΚΕΣ ΔΙΚΕΣ - ΠΡΩΤΑΓΟΡΑΣ
Στην τελική φάση του πανελλήνιου μαθητικού διαγωνισμού – Πρωταγόρας» προκρίθηκαν δύο ομάδες μαθητών του 5ου Γυμνασίου Παλαιού Φαλήρου. Οι μαθητές του σχολείου μας έλαβαν μέρος στους προκριματικούς αγώνες που διεξήχθηκαν στις 22 και 23 Φεβρουαρίου στα εκπαιδευτήρια Κωστέα-Γείτονα. Οι δύο ομάδες, Αισχίνης και Ποσειδών, που αποτελούνται από 5 μαθητές έκαστη, θα διαγωνιστούν στον τελικό με άλλες έξι από όλη την Ελλάδα διεκδικώντας μια ακόμη μεγαλύτερη διάκριση αλλά κυρίως αναζητώντας νέες ευκαιρίες να καλλιεργήσουν τη σκέψη και να δομήσουν την προσωπικότητά τους. Αξίζει να σημειωθεί ότι οι μαθήτριες, Τουρίκη Αικατερίνη και Αλειφεροπούλου Χάρις βραβεύτηκαν για την παρουσία τους ως μάρτυρες στις υποθέσεις που συμμετείχαν.
Στην ομάδα Αισχίνης συμμετείχαν οι μαθητές: Φυτοπούλου Δόμνα, Καλογιαννίδου Ευδοξία, Αλειφερόπουλος Κωνσταντίνος, Γιαννακοπούλου Μαρία Ειρήνη, Κατρισιώτη Δήμητρα.
Στην ομάδα Ποσειδών συμμετείχαν οι μαθητές: Αλειφεροπούλου Χάρις, Ζιάγκα Αικατερίνη, Λύρα Παναγιώτα, Τουρίκη Αικατερίνη και Τσαλαμανδρής Κωνσταντίνος.
Υπεύθυνοι εκπαιδευτικοί: Ζωή Πορφύρη και Αντώνης Μπόζης.
Στην προετοιμασία των μαθητών βοήθησαν οι φοιτητές της νομικής Δημήτρης και Αντώνης Γούπιος
https://afixis.org/protagoras-court/
https://www.facebook.com/pg/protagoras.afixis/posts/
Αναστολή των εκδρομών-μετακινήσεων μαθητών/τριών και εκπαιδευτικών στην Ιταλία
Μετά από εισήγηση του Εθνικού Οργανισμού Δημόσιας Υγείας (ΕΟΔΥ), σύμφωνα με την οποία συνιστάται η αναστολή των προγραμματισμένων εκδρομών – μετακινήσεων μαθητών/τριών και εκπαιδευτικών στις πληττόμενες περιοχές της Ιταλίας, και με βάση τα νεότερα επιδημιολογικά δεδομένα για τη διάδοση του Κορωνοϊού στη γείτονα χώρα και των αυστηρών μέτρων που έχουν ήδη ληφθεί από την ιταλική κυβέρνηση, συμπεριλαμβανομένης και της οδηγίας του Υπουργείου Παιδείας της Ιταλίας για αναστολή των εκπαιδευτικών εκδρομών των σχολικών μονάδων εντός και εκτός Ιταλίας, σας ενημερώνουμε ότι από 24-02-2020 αναστέλλονται προσωρινά οι εκδρομές-μετακινήσεις σε όλη την Ιταλία.
Η ΥΦΥΠΟΥΡΓΟΣ ΠΑΙΔΕΙΑΣ ΚΑΙ ΘΡΗΣΚΕΥΜΑΤΩΝ
ΣΟΦΙΑ ΖΑΧΑΡΑΚΗ
Ενημερωτική συνάντηση για το Λοvδίνο
Προσκαλούνται οι γονείς και κηδεμόνες καθώς και οι μαθητές και μαθήτριες που συμμετέχουν στο πρόγραμμα ρητορικής τέχνης και θα επισκεφθούν το Λονδίνο να παραστούν στην ενημερωτική συνάντηση τη Δευτέρα 24 Φεβρουαρίου στην αίθουσα πολλαπλών χρήσεων του σχολείου μας.
ΕΙΚΟΝΙΚΗ ΕΠΙΧΕΙΡΗΣΗ ΤΟΥ 5ΟΥ Γ/ΣΙΟΥ ΠΑΛ. ΦΑΛΗΡΟΥ
Σας καλούμε την Παρασκευή 6-3-2020 στο εμπορικό κέντρο Mall στο Μαρούσι για να μας υποστηρίξετε στην παρουσίαση της Εικονικής μας επιχείρησης «NatProds», η οποία θα διαρκέσει από της 9.00-15.00 στο ισόγειο χώρο του εμπορικού κέντρου, όπου θα πραγματοποιηθούν και οι πωλήσεις της οδοντόκρεμας της εταιρίας μας «BioGreen».
Θα χαρούμε πολύ να παραβρεθείτε στην προσπάθεια μας,
Το Διοικητικό Συμβούλιο της Εικονικής Επιχείρησης
Το 5ο Γυμνάσιο Παλαιού Φαλήρου στη Δημοτική Βιβλιοθήκη του Δήμου Παλαιού Φαλήρου
Την Τετάρτη 5/2/2020 η ομάδα μαθητών υπεύθυνων για τη βιβλιοθήκη με την αρωγή του κ. Αγγούρη Βασίλειου και τη συνοδεία των Φιλολόγων κ. Πορφύρη Ζ. και Μπόζη Α. αντί της επίσκεψης στο ΔΑΚ μαζί με τους υπόλοιπους μαθητές του σχολείου προτίμησαν να επισκεφθούν τη Δημοτική Βιβλιοθήκη του Δήμου Παλ. Φαλήρου όπου είχαν μια πρώτη επαφή με την οργάνωση και λειτουργία μιας βιβλιοθήκης με την κ. Τρύφων Μαρία και Δάφνου Μαρία.
Μετά τη συνάντση η κ. Τρύφων σχολίασε: "Σε μια βροχερή μέρα όπως η Τετάρτη 5/2/20, τι καλύτερο από να την περάσουμε παρέα στην βιβλιοθήκη μας με μαθητές του 5ου Γυμνασίου και τους καθηγητές τους. Ενημερώθηκαν για το πως να αναζητούν σωστά πληροφορίες σε ψηφιακές βιβλιοθήκες,όταν κάνουν εργασίες. Περιεργάστηκαν τους χώρους της βιβλιοθήκης , τους εντυπωσίασαν παλαιότερα βιβλία, εκαναν παρατηρήσεις και μας άφησαν τις εντυπώσεις τους..Ανταμοιβή μας η παρακλησή τους..."αφήστε μας να διαβάσουμε λίγο...""
ΛΕΜΕ ΟΧΙ ΣΤΟ ΣΧΟΛΙΚΟ ΚΑΙ ΔΙΑΔΙΚΤΥΑΚΟ ΕΚΦΟΒΙΣΜΟ Εκφοβισμό
Αγαπητοί εκπαιδευτικοί, Θα θέλαμε να σας προσκαλέσουμε να συμμετάσχετε στον 7ο Ψηφιακό Διαγωνισμό «Λέμε ΌΧΙ στο Σχολικό και Διαδικτυακό Εκφοβισμό» / “Say NO to Bullying and Cyberbullying”, ο οποίος θα πραγματοποιηθεί και φέτος στα Δημοτικά και τα Γυμνάσια σχολεία όλης της χώρας. Το πρόγραμμα αυτό είναι αποτέλεσμα της συνεργασίας του British Council και του Διεθνούς Κέντρου Ολυμπιακής Εκεχειρίας . Το πρόγραμμα τελεί υπό την έγκριση του Υπουργείου Παιδείας και Θρησκευμάτων. Οι μαθητές με τη βοήθεια των εκπαιδευτικών τους καλούνται να σχηματίσουν ομάδες - 2 έως 5 ατόμων - και να δημιουργήσουν είτε ένα βίντεο (διάρκειας 3 – 5 λεπτών), είτε μια παρουσίαση PowerPoint (έως 20 διαφάνειες), μέσω της οποίας θα δίνουν την δική τους οπτική για το φαινόμενο του σχολικού και του διαδικτυακού εκφοβισμού, επικοινωνώντας με αυτόν τον τρόπο το δικό τους μήνυμα υπέρ της ισότητας. Ο διαγωνισμός θα διαρκέσει μέχρι και την Παρασκευή 28 Φεβρουαρίου 2020 και τα μέλη των ομάδων που θα διακριθούν, θα κερδίσουν δώρα, καθώς και εξοπλισμό για το σχολείο τους. • Ο διαγωνισμός απευθύνεται σε μαθητές της Ε’ & ΣΤ’ δημοτικού και Α’, Β’ και Γ’ Γυμνασίου. • Κάθε σχολείο μπορεί να συμμετάσχει με πολλές ομάδες. • Η υποβολή των βίντεο ή των παρουσιάσεων γίνεται μόνο ηλεκτρονικά. Τι θέμα μπορώ να επιλέξω; Αυτή τη χρονιά θα δοθεί έμφαση στο φαινόμενο του διαδικτυακού εκφοβισμού (cyberbullying). Ο διαδικτυακός εκφοβισμός, μία μορφή σχολικού εκφοβισμού που γίνεται πρόσωπο-με-πρόσωπο με την τεχνολογία, μπορεί να οριστεί ως οποιαδήποτε πράξη επιθετικότητας ή αυταρχικής συμπεριφοράς, μέσω της χρήσης των Τεχνολογιών Πληροφορικής και Επικοινωνίας (ΤΠΕ), ιδίως των κινητών τηλεφώνων και των ηλεκτρονικών υπολογιστών, με σκοπό την παρενόχληση και την προσβολή των παιδιών μέσα από το διαδίκτυο. Το γεγονός αυτό, καθιστά τη διαδικτυακή παρενόχληση, διαφορετική από τις υπόλοιπες μορφές του σχολικού εκφοβισμού, καθώς υπάρχει μεγάλη δυσκολία στον έλεγχο της επικοινωνίας μέσω του διαδικτύου. Οι ομάδες έχουν τη δυνατότητα να επιλέξουν μία θεματική ενότητα από τις παρακάτω αρχές της Ολυμπιακής Εκεχειρίας: • Σεβασμός στη Διαφορετικότητα • Ισότητα Ευκαιριών • Κοινωνική Ένταξη • Επίλυση Διαφορών Ποιος είναι ο στόχος του προγράμματος; Ο στόχος του προγράμματος είναι να βοηθήσει τους μαθητές (ηλικίας 10 έως 15 ετών) να αναπτύξουν κοινωνικές δεξιότητες που θα βοηθήσουν στην καταπολέμηση κοινωνικών παθογενειών, όπως ο ρατσισμός και ο σχολικός εκφοβισμός, ενώ παράλληλα μπορούν να εξασκήσουν τις επικοινωνιακές τους δεξιότητες. Τα δώρα για τις καλύτερες συμμετοχές • Το σχολείο της ομάδας που θα καταλάβει την 1η θέση, θα κερδίσει 5.000€ σε τεχνολογικό εξοπλισμό για προϊόντα Samsung. • Κάθε μέλος της ομάδας που θα λάβει το 1ο βραβείο και ο υπεύθυνος εκπαιδευτικός, θα κερδίσει από ένα tablet Samsung. • Κάθε μέλος των πέντε πρώτων νικητριών ομάδων και ο υπεύθυνος εκπαιδευτικός της ομάδας θα κερδίσει δώρα και αναμνηστικά από το Διεθνές Κέντρο Ολυμπιακής Εκεχειρίας και το British Council. • Όλες οι ομάδες που θα συμμετάσχουν στον διαγωνισμό θα λάβουν ηλεκτρονικά δίπλωμα συμμετοχής. Χρονοδιάγραμμα Ο Διαγωνισμός καλύπτει το χρονικό διάστημα από την Δευτέρα 14 Οκτώβριου 2019 έως και την Παρασκευή 28 Φεβρουαρίου 2020, καταληκτική ημερομηνία για την υποβολή των βίντεο και των παρουσιάσεων. Η βράβευση των ομάδων που θα διακριθούν θα πραγματοποιηθεί σε εκδήλωση στην Αθήνα τον ερχόμενο Μάρτιο. Μέλη των ομάδων που θα διακριθούν μαζί με τους εκπαιδευτικούς τους, θα έχουν την ευκαιρία να παρακολουθήσουν την εκδήλωση. Πώς μπορώ να λάβω μέρος; Το μόνο που χρειάζεται να κάνετε είναι να σχηματίσετε την ομάδα σας, να δημιουργήσετε το βίντεο ή τη παρουσίασή σας και να ανεβάσετε το βίντεο στο vimeo ή να στείλετε την παρουσίαση της ομάδας σας στο Αυτή η διεύθυνση ηλεκτρονικού ταχυδρομείου προστατεύεται από τους αυτοματισμούς αποστολέων ανεπιθύμητων μηνυμάτων. Χρειάζεται να ενεργοποιήσετε τη JavaScript για να μπορέσετε να τη δείτε. . Συνημμένα στο παρόν email, αλλά και στις ιστοσελίδες www.olympictruce.org και www.britishcouncil.gr μπορείτε να βρείτε τους όρους και την αίτηση συμμετοχής, καθώς και οποιαδήποτε άλλη πληροφορία σχετικά με το διαγωνισμό. Παραμένουμε στη διάθεσή σας για οποιαδήποτε απορία ή διευκρίνιση. Με εκτίμηση, Ντόρα Πάλλη Υπεύθυνη Εκπαιδευτικών Προγραμμάτων ΔΚΟΕ Περισσότερες πληροφορίες: Χριστίνα Χαχαμίδη| Διεθνές Κέντρο Ολυμπιακής Εκεχειρίας Email: Αυτή η διεύθυνση ηλεκτρονικού ταχυδρομείου προστατεύεται από τους αυτοματισμούς αποστολέων ανεπιθύμητων μηνυμάτων. Χρειάζεται να ενεργοποιήσετε τη JavaScript για να μπορέσετε να τη δείτε. T: +30 210 3611023 | F: +30 210 3611024
Παγκόσμια Ημέρα Ελληνικής Γλώσσας και εικονική δίκη
Ως Παγκόσμια Ημέρα Ελληνικής Γλώσσας έχει καθιερωθεί η 9η Φεβρουαρίου, ημέρα μνήμης του εθνικού ποιητή Διονύσιου Σολωμού. Το υπουργείο Παιδείας εξέδωσε εγκύκλιο, σύμφωνα με την οποία θα πραγματοποιηθούν εκδηλώσεις όλη την ερχόμενη εβδομάδα στα σχολεία της Πρωτοβάθμιας και της Δευτεροβάθμιας Εκπαίδευσης.
Σύμφωνα με την εγκύκλιο του υπουργείου Παιδείας "Η ελληνική γλώσσα κατά την αρχαιότητα ευτύχησε να καταστεί φορέας μορφοποίησης και μεταβίβασης σημαντικών επιστημονικών θεωριών, φιλοσοφικών θεωρήσεων και λογοτεχνικών κειμένων. Στην ελληνική γράφτηκαν λίγο αργότερα τα πιο σημαντικά κείμενα του Χριστιανισμού για να διαδοθούν σε ολόκληρο τον κόσμο. Στο διάβα των αιώνων υπήρξε καθοριστική η συμβολή της ως μέσου αποθησαύρισης και διάδοσης του ελληνικού πολιτισμού και επιβιώνει ως τις μέρες μας, στη νεότερη εκδοχή της, ως μια από τις μακροβιότερες ζωντανές γλώσσες παγκοσμίως.
Στο πλαίσιο του εορτασμού της Παγκόσμιας Ημέρας Ελληνικής Γλώσσας προτείνονται ενδεικτικά μια σειρά δράσεων και πρωτοβουλιών που μπορούν να αξιοποιηθούν κατάλληλα στις σχολικές μονάδες."
Το σχολείο μας, ως μέλος του δικτύου για την Προώθηση της Ρητορικής τέχνης στη Β/μια εκπαίδευση οργάνωσε το Σάββατο 08/02/2020 στις 18:00, τη διεξαγωγή μιας εικονικής δίκης με την αρωγή των υπεύθυνων του προγράμματος καθηγητών κ. Πορφύρη Ζωής και κ. Μπόζη Αντώνιου. Η εκδήλωση πραγματοποιήθηκε στην αίθουσα πολλαπλών χρήσεων του 5ου Γυμνασίου Παλ. Φαλήρου με την παρουσία πολλών γονέων των εμπλεκομένων μαθητών καθώς και του Προέδρου του Συλλόγου Γονέων και Κηδεμόνων και Δημοτικού Συμβούλου κ. Αλιμπέρτη Αντώνιου και του Δημάρχου Παλ. Φαλήρου κ. Φωστηρόπουλου Ιωάννη.
Η κ. Πορφύρη έκλεισε την παρουσίασή της λέγοντας:"Ευχαριστούμε όλους τους συντελεστές αυτής της εκδήλωσης με την οποία ανέδειξαν την αξία του λόγου και δη της γλώσσας μας, μια γλώσσα διαχρονική και ανοριακή".
ΕIKONIKEΣ ΔΙΚΕΣ
07/02/2020 Παλ. Φάληρο
Αγαπητοί Γονείς και κηδεμόνες
Οι μαθητές του 5ου Γυμνασίου Παλαιού Φαλήρου στο πλαίσιο των πολιτιστικών προγραμμάτων του σχολείου μας και με αφορμή την προετοιμασία μας για το διαγωνισμό των Εικονικών Δικών ''Πρωταγόρας'' σας προσκαλούμε το Σάββατο 8 Φεβρουαρίου και ώρα 18:00 στο σχολείο μας για να παρακολουθήσετε τη διεξαγωγή μιας εικονικής δίκης.
Η παρουσία σας θα μας εμψυχώσει για τη συνέχεια της προσπάθειάς μας και θα χαρούμε να σας φιλοξενήσουμε στο σχολείο μας.
Οι υπεύθυνοι καθηγητές
Πορφύρη Ζωή
Μπόζης Αντώνιος