ΗΜΕΡΑ ΜΝΗΜΗΣ ΤΟΥ ΟΛΟΚΑΥΤΩΜΑΤΟΣ
Την Παρασκευή 25/01/2019 κάνοντας μια σύντομη αναφορά στο Ολοκαύτωμα των Εβραίων στα Χιτλερικά Στρατόπεδα Εργασίας και αποδίδοντας τιμή στους Έλληνες Ιουδαίους στο θρήσκευμα οι μαθητές μας συμμετείχαν σε εκπαιδευτικές δράσεις και παρακολούθησαν τις ταινίες αντι Ναζιστικού περιεχομένου:
β. Ο Πιανίστας
Μήνυμα του Υπουργού Παιδείας, Έρευνας και Θρησκευμάτων, Κ. Γαβρόγλου, για την 27η Ιανουαρίου, Ημέρα μνήμης των θυμάτων του Ολοκαυτώματος
Η 27η Ιανουαρίου έχει καθιερωθεί από τα Ηνωμένα Έθνη ως «Ημέρα μνήμης των θυμάτων του
Ολοκαυτώματος». Η ημερομηνία επιλέχθηκε, διότι, εκείνη την ημέρα του 1945, λίγο πριν τη
λήξη του Β΄ Παγκοσμίου Πολέμου, το στρατόπεδο συγκέντρωσης του Άουσβιτς
απελευθερώθηκε από τον στρατό των συμμάχων.
Με τον όρο «Ολοκαύτωμα» αναφερόμαστε στη μεγαλύτερη γενοκτονία στην παγκόσμια
ιστορία, τη γενοκτονία 6 εκατομμυρίων Εβραίων από τους ναζί. Στα κολαστήρια του θανάτου,
εξολοθρεύθηκαν με βασανιστήρια, τουφεκισμό, δηλητηριώδη αέρια, από την πείνα, τις
ασθένειες και την εξοντωτική καταναγκαστική εργασία, εκτός από τους Εβραίους, και Ρομά,
αιχμάλωτοι πολέμου, πολιτικοί κρατούμενοι, κομμουνιστές, ομοφυλόφιλοι, ανάπηροι και άλλοι.
Στο μεγαλύτερο μέρος του Δευτέρου Παγκοσμίου Πολέμου στην καρδιά της Ευρώπης
εκτυλίχτηκε η πλέον αδιανόητη βαρβαρότητα.
Ως κοινωνία οφείλουμε να διαφυλάξουμε την ιστορική μνήμη και να μην επιτρέψουμε ποτέ
ξανά την άνοδο του φασισμού. Σήμερα, δεν αρκεί να νιώθουμε αποτροπιασμό για τους ναζί.
Εκείνο που χρειάζεται είναι να σταθούμε απέναντι σε όσους εμπνέονται από αυτούς, να
επιλέξουμε την ειρήνη και όχι τον πόλεμο, την αγάπη και όχι το μίσος, την αδελφοσύνη και όχι
την ξενοφοβία, την αλληλεγγύη και όχι τη μισαλλοδοξία, την ανοχή στη διαφορετικότητα και
όχι τις διακρίσεις και τις προκαταλήψεις.
Το Υπουργείο Παιδείας, Έρευνας και Θρησκευμάτων δίνει ιδιαίτερη σημασία στη σημερινή
ημέρα μνήμης και καλεί την εκπαιδευτική κοινότητα να υπερασπιστεί τη δημοκρατία, την
ελευθερία και την κοινωνική δικαιοσύνη. Σήμερα, που σε όλη την Ευρώπη σημειώνεται ραγδαία
άνοδος της ακροδεξιάς, του φασισμού και της ναζιστικής ιδεολογίας, ο ρόλος των
εκπαιδευτικών καθίσταται ακόμη πιο κρίσιμος, καθώς καλούνται να θωρακίσουν τους μαθητές,
ώστε να μην ξαναζήσουμε τέτοια βαρβαρότητα.
Την ημέρα μνήμης των θυμάτων του Ολοκαυτώματος, αλλά και κάθε ημέρα, οφείλουμε να
επιβεβαιώνουμε τη δέσμευσή μας για την περιφρούρηση των ανθρωπίνων δικαιωμάτων.
Ο επιζήσας από το στρατόπεδο του Άουσβιτς Πρίμο Λέβι στο βιβλίο του «Εάν αυτός είναι ο
άνθρωπος» έγραψε χαρακτηριστικά: «Κανείς δεν έπρεπε να βγει από εδώ, κανείς που θα
μπορούσε να φέρει στον κόσμο μαζί με το χαραγμένο στη σάρκα του νούμερο τη δυσοίωνη είδηση
του τι κατάφερε να κάνει ο άνθρωπος στον άνθρωπο στο Άουσβιτς».
.
Ο ΥΠΟΥΡΓΟΣ
ΠΑΙΔΕΙΑΣ, ΕΡΕΥΝΑΣ ΚΑΙ ΘΡΗΣΚΕΥΜΑΤΩΝ
ΚΩΝΣΤΑΝΤΙΝΟΣ ΓΑΒΡΟΓΛΟΥ
Ενημέρωση μαθητών και γονέων για τη λειτουργία των σχολείων της Αττικής για την Τετάρτη 9 Ιανουαρίου
ΚΑΛΕΣ ΔΙΑΚΟΠΕΣ!!!
...χρυσόν φίλου ανδρός εδέξατο (Οδ. Λ΄327)
Για τον διευθυντή του 5ου Γυμνασίου Παλ. Φαλήρου, κλείνει ένας κύκλος έξι χρόνων στο συγκεκριμένο σχολείο.
Ο κ. Καπετανάκης Γιώργος,σύμφωνα και με τις ανακοινώσεις για τις τοποθετήσεις νέων διευθυντών, από τη νέα σχολική χρονιά θα ανήκει στο εκπαιδευτικό δυναμικό του Ζάννειου Πρότυπου Λύκειου Πειραιά όπου θα ασκεί τα καθήκοντα του Διευθυντή.
Με ανάμεικτα συναισθήματα και κυρίως αγάπη για όλα όσα συνετελέσθηκαν στο συγκεκριμένο σχολείο, δεν θα μπορούσε να φύγει δίχως να αποχαιρετήσει όλους όσοι βρέθηκαν στο πλευρό του όλο αυτό το διάστημα: τους μαθητές, τους καθηγητές αλλά και τους γονείς.
Σε ειδική δεξίωση που οργάνωσαν οι συνάδεφοι και συνοδοιπόροι σε αυτό το εξάχρονο ταξίδι - πλοήγηση, τη Τρίτη 27.06.2023, έγινε η γνωριμία με τη νέα παιδαγωγικά υπεύθυνη του σχολείου μας κ. Κοκκαλιάρη Μαγδαληνή (ΠΕ03), για το ομαλό πέρασμα στη νέα εποχή του σχολείου και δέχτηκε ο απερχόμενος διευθυντής δώρα αγάπης, ανεκτίμητης καρδιακής προσφοράς ως αντίδωρο για τη μέχρι τώρα σχέση.
Οι ευχαριστίες του κ. Καπετανάκη έκλεισαν με μικρό ευχαριστιακό λογίδριο: "Σήμερα κλείνει ένας κύκλος προσφοράς κι αλληλεπίδρασης έξι ετών στο Σχολείο μας. Ένας κύκλος που η κάθε ακτίνα του κουβαλάει τη δική της ιστορία. Μέσα σε ένα πλαίσιο συνεργασίας και σε ένα κλίμα που διευκόλυνε την παραγωγή νέων ιδεών και κατ' επέκταση την ανάληψη δημιουργικών πρωτοβουλιών, προσπαθήσαμε να πραγματώσουμε αυτά που πιστεύουμε ότι πρέπει να χαρακτηρίζουν το Δημόσιο Σχολείο του σήμερα και του αύριο.
Θέλω να ευχαριστήσω πρώτα τους συναδέλφους μου που συμπορευτήκαμε το διάστημα αυτό. Ο Σύλλογος Διδασκόντων κάθε σχολείου έχει αντιπροσωπευτική σύνθεση και συνδέεται με τη λειτουργία της σχολικής μονάδας. Αποτελεί στοιχείο εκδημοκρατισμού στη διοίκηση των μονάδων έχοντας ως αρμοδιότητα τη χάραξη κατευθύνσεων, για την εφαρμογή της εκπαιδευτικής πολιτικής και την καλύτερη λειτουργία του σχολείου. Έχει υπό την ευθύνη του απλά καθημερινά πράγματα, ρουτίνες, όπως την τήρηση του ωρολογίου και αναλυτικού προγράμματος, την υγεία και προστασία των μαθητών, την καθαριότητα των σχολικών χώρων, την οργάνωση της σχολικής ζωής, την ιεράρχηση των σχολικών αναγκών και την αντιμετώπισή τους αλλά κυρίως φροντίζει, μεριμνά για την καλλιέργεια πνεύματος συνεργατικής συμπεριφοράς ανάμεσα στο διδακτικό προσωπικό τους μαθητές και τους κοινωνικούς εταίρους. Πιστεύω ότι καταφέραμε σε αυτά τα έξι χρόνια να χτίσουμε μια κουλτούρα συνεργασίας, υποστηρίζοντας την αυτενέργεια κάθε εκπαιδευτικού, ενδυναμώνοντας κάθε εναλλακτική μορφή εκπαίδευσης, όπως τα εκπαιδευτικά προγράμματα ή οι όμιλοι, εμψυχώνοντας κάθε προσπάθεια σε νέα πεδία όπως ήταν αυτό της τηλεκπαίδευσης τα χρόνια της πανδημίας και τέλος μέσα από την καθημερινή αλληλεπίδραση να εμπλουτίσουμε την αναζήτηση της συγκλίνουσας ή και αποκλίνουσας σκέψης όλων μας. Μάθαμε μαζί με τους μαθητές/ριες μας πως να μαθαίνουμε και κυρίως πως από τη θεωρία της εκπαίδευσης να περάσουμε στην καθημερινή μαθησιακή πρακτική. Χτίσαμε τελικά μια κοινότητα μάθησης που δεν είναι αποστασιοποιημένη από τις προσωπικές σχέσεις, αλλά αντίθετα τις βάζει στο κέντρο και μετασχηματίζει την εκπαιδευτική πρακτική σε χρυσοποίκιλτη δράση αυτογνωσίας.
Στη συνέχεια, ευχαριστώ όλο το προσωπικό του Σχολείου, το Δ.Σ. του Συλλόγου Γονέων & Κηδεμόνων και τους γονείς των μαθητών μας, που μέσα από μια ουσιαστική συνεργασία και έναν αμοιβαίο σεβασμό , παρά τις δύσκολες συγκυρίες, μπορέσαμε να οικοδομήσουμε ένα σχολικό περιβάλλον υψηλών προδιαγραφών και απαιτήσεων.
Εύχομαι σε όλους όμορφη και δημιουργική συνέχεια!"
You LEAD Program
Το 5ο Γυμνάσιο Π. Φαλήρου
προκρίθηκε στους Τελικούς Αγώνες που διεξάγονται στις 28 Ιουνίου 2023, στο 1ο Γ.Ε.Λ. Παπάγου, με στόχο τη συγκρότηση της ομάδας, η οποία θα εκπροσωπήσει την Ελλάδα στις Βρυξέλλες τον Φεβρουάριο του 2024, στο πλαίσιο του Ευρωπαϊκού Προγράμματος You LEAD Program της ActionAid Hellas!
???? Ευχόμαστε ολόψυχα κάθε επιτυχία στον Αχιλλέα Τάγαρη!
#ρητορική #όμιλος #ActionAid #YouLead
Συνάντηση με την Παιδαγωγικά υπεύθυνη κ. Κοκκαλιάρη Μαγ.
Πραγματοποιήθηκε σήμερα Τρίτη 27 Ιουνίου 2023 μια πρώτη επαφή γνωριμίας του Συλλόγου Διδασκόντων με τη νέα Σχολική Σύμβουλο Μαθηματικών (ΠΕ03) κ. Κοκκαλιάρη Μαγδαληνή, που θα είναι και Παιδαγωγικά υπεύθυνη για το σχολείο μας.
Η συνάντηση πραγματοποιήθηκε με όλους τους συναδέλφους να παρευρίσκονται και να συμμετέχουν ενεργά σε μια συζήτηση για τη βελτίωση του σχολικού κλίματος και την καλύτερη λειτουργία του σχολείου κατά τη νέα σχολική χρονιά. Δημιουργήθηκε η βάση για μια κουλτούρα συνεργασίας με τη νέα παιδαγωγικά υπεύθυνη για την οικοδόμηση κουλτούρας βελτίωσης και αξιολόγησης του εκπαιδευτικού έργου.
Ακολούθησε μικρή δεξίωση με επιμέλεια όλων των διδασόντων /σων.
Σε ανάμνηση μιας εξαιρετικής συνεργασίας....
Σε ανάμνηση μιας εξαιρετικής συνεργασίας, όπως γράφει και το δώρο του Συλλόγου Γονέων και Κηδεμόνων, αποχαιρετήσαμε όλους τους γονείς των μαθητών & μαθητριών μας στα πρόσωπα των :
Χατζημανώλη Ζάννου Βανέσσας
Κοντού Κουμούτσου Μαρίας
Βροντινάκη Γεωργίας
Γεροθόδωρου Κοκκίνου Μαριάνθης και
Κουτρούλη Εύης.
Μια συνεργασία που κράτησε έξι χρόνια (2017-2023) και είχε ώς κύριο μέλημα το καλό των παιδιών μας. Των παιδιών που πιστεύουμε ότι τους προσφέραμε όλα τα εφόδια για να μπορέσουν να κοινωνικοποιηθούν και να γίνουν χρηστά μέλη της δημοκρατικής κοινωνίας του Παλαιού Φαλήρου, της Ελλάδας μας αλλά και του κόσμου όλου.
Μπορεί να κάναμε και λάθη σε μερικές περιπτώσεις, όμως θέλουμε κι ελπίζουμε να αποδειχθούν λιγότερα και τα oφέλη να δειχθούν περισσότερα.
Σας ευχαριστώ από καρδιάς για τα πάντα, την υποστήριξη, τη συνεργασία και τη βοήθεια που προσφέρατε όλο αυτό το διάστημα! Είμαι ευγνώμων για το γεγονός ότι είχα την ευκαιρία να συνεργαστώ μαζί σας! Σας εύχομαι να παραμείνετε η ίδια φιλική ομάδα και να συνεχίσετε τον αγώνα σας για ένα καλύτερο σχολείο. Θα θυμάμαι πάντα με ζεστασιά την κοινή προσπάθειά μας. Κρατώ στην ψυχή και στο μυαλό μου τις όμορφες στιγμές μας. Για το μέλλον, σας εύχομαι τα καλύτερα! Θα είμαι πάντα δίπλα σας!
Γ. Καπετανάκης, Θεολόγος
Λειτουργία σχολικών μονάδων λόγω της διενέργειας των βουλευτικών εκλογών της 25ης Ιουνίου 2023
Τα σχολεία της Δευτεροβάθμιας Εκπαίδευσης όλης της χώρας δεν θα λειτουργήσουν την Παρασκευή 23 Ιουνίου 2023 και τη Δευτέρα 26 Ιουνίου 2023.
Αρ. Πρωτ.: Φ1/65438/ΓΔ4 /12-06-2023 Σας γνωρίζουμε ότι, λόγω της διενέργειας των βουλευτικών εκλογών της 25ης Ιουνίου 2023, τα σχολεία της Δευτεροβάθμιας Εκπαίδευσης όλης της χώρας δεν θα λειτουργήσουν την Παρασκευή 23 Ιουνίου 2023 και τη Δευτέρα 26 Ιουνίου 2023, για τη διευκόλυνση της λειτουργίας των εκλογικών κέντρων, καθώς και της μετακίνησης των εκλογέων στις περιφέρειες στις οποίες ψηφίζουν. Εξαιρούνται οι σχολικές μονάδες που έχουν οριστεί ως Εξεταστικά Κέντρα για τη διεξαγωγή των Πανελλαδικά Εξεταζόμενων Ειδικών Μαθημάτων ΓΕΛ και ΕΠΑΛ στις 23, 24 και 26 Ιουνίου, καθώς και όσες σχολικές μονάδες έχουν οριστεί ως βαθμολογικά κέντρα ΓΕΛ, ΕΠΑΛ, Ειδικών Μαθημάτων και νέων Μουσικών Μαθημάτων. Παρακαλούνται οι Διευθυντές/ντριες των σχολικών μονάδων, που έχουν οριστεί ως καταστήματα ψηφοφορίας, να παραδώσουν το πρωί της Παρασκευής 23 Ιουνίου 2023 τις σχολικές αίθουσες στις κατά τόπους δημοτικές αρχές, ώστε να γίνει έγκαιρα η διαμόρφωση των αιθουσών και των χώρων που θα χρησιμοποιηθούν στις εκλογές.
Το σχολείο τελειώνει, οι διακοπές αρχίζουν!
Γιορτή αποφοίτησης Γ΄Γυμνασίου
Ο σύλλογος διδασκόντων του σχολείου μας θα αποχαιρετήσει τα παιδιά της Γ' Γυμνασίου, στο πάρτυ που διοργανώνει ο Σύλλογος Γονέων και Κηδεμόνων στον χώρο MENI'S (Ναϊάδων 58, Παλαιό Φάληρο) την Πέμπτη 15/6/2023 στις 20.00.
Εκπαιδευτική επίσκεψη στη Βιβλιοθήκη της Βουλής των Ελλήνων
Την Παρασκευή 05.05.2023 οι μαθητές των τμημάτων Α1 και Α4 πραγματοποίησαν εκπαιδευτική επίσκεψη στη Βιβλιοθήκη της Βουλής των Ελλήνων. Παρακολούθησαν τα εκπαιδευτικά προγράμματα
Λέξεις που πληγώνουν, λέξεις που χαμογελούν
Στα βιβλία λέμε…Ναι!
Οι μαθητές του Α4 διερεύνησαν συνεργατικά το θέμα του λεκτικού εκφοβισμού στο σχολικό περιβάλλον. Μια και η γλώσσα «κόκκαλα δεν έχει αλλά κόκκαλα τσακίζει» συνειδητοποίησαν ποιες είναι οι γλωσσικές επιλογές που οι ίδιοι κάνουν και πληγώνουν. Τα λόγια που δεν πετάνε σαν τα πουλιά και δυστυχώς, όταν τα ακούμε, δεν τα ξεχνάμε εύκολα: για την εξωτερική μας εμφάνιση, τη νοημοσύνη μας, το κοινωνικό μας φύλο, την κοινωνική ή την οικονομική μας κατάσταση, την εθνοτική μας προέλευση, την αναπηρία. Τέλος, διαπίστωσαν ότι μπορούν να αλλάξουν, μια και η γλώσσα καθρεφτίζει την ψυχή μας και είμαστε ελεύθεροι να επιλέξουμε ποιοι θέλουμε να είμαστε. Το εργαστήριο της Βιβλιοθήκης της Βουλής συνεχίστηκε και μπορεί να συνεχιστεί σε κάθε σχολική τάξη, γιατί έθεσε στη διάθεσή μας άφθονο υποστηρικτικό υλικό και κυρίως γιατί υπάρχουν και οι λέξεις που χαμογελούν, το αντίδοτο, το ταίρι σε κάθε λέξη που πληγώνει:
1) Ο οδηγός του εκπαιδευτικού προγράμματος είναι διαθέσιμος ψηφιακά εδώ και εδώ και προτείνει πολλές διαδρομές γλωσσικής επίγνωσης σε εκπαιδευτικούς και γονείς.
2) Στο ίδιο πλαίσιο μπορεί να αξιοποιηθούν και οι διαδικτυακές εφαρμογές της πολυμεσικής έκθεσης της Βιβλιοθήκης της Βουλής «Γλωσσόpolis», για παράδειγμα με παιχνίδια πάνω στη γλωσσική ορθότητα.
Την ίδια ώρα, οι μαθητές του Α1 συνειδητοποιούσαν με θάρρος την αλήθεια: ότι δεν διαβάζουν όσο θα έπρεπε. Το εκπαιδευτικό πρόγραμμα φιλαναγνωσίας ανέδειξε μία δεύτερη σημαντική επιλογή που μπορούμε να κάνουμε από μικροί και να τη συνηθίσουμε, εξίσου σημαντική με τις λέξεις που χρησιμοποιούμε: τα βιβλία, δηλαδή οι λέξεις που διαβάζουμε. Με βιωματικές δραστηριότητες οι μαθητές συζήτησαν μεταξύ τους για ποιον λόγο διαβάζουμε και γιατί θα έπρεπε να διαβάζουμε. Ελπίζουμε όσοι άκουσαν, να κατάλαβαν. Και να κατάλαβαν καλύτερα το μήνυμα με μαρκαδόρο στην είσοδο της βιβλιοθήκης του σχολείου μας: «Να διαβάζετε, γιατί η γνώση είναι το όπλο των αδικημένων».
Στη συνέχεια, οι μαθητές ξεναγήθηκαν από τους υπεύθυνους των εκπαιδευτικών προγραμμάτων στο κτήριο της Βιβλιοθήκης της Βουλής, στον φιλόξενα επιβλητικό και ιστορικό χώρο του πρώην Δημόσιου Καπνεργοστασίου. Κάποιοι μαθητές ενδιαφέρθηκαν για τα μεγαλειώδη βιβλιοστάσια που δεν είχαν ξαναδεί, κάποιοι δανείστηκαν ακόμη και βιβλία και πήραν θέση στο ιστορικό αναγνωστήριο της Μπενακείου.
Τέλος, παρακολουθήσαμε με ενδιαφέρον, εμπνευσμένη περιήγηση στην Εικαστική Έκθεση «Πρόσφυγες 1922+: επιβίωση-ενσωμάτωση [2022]». Μπορείτε να ξεφυλλίσετε ολόκληρο τον κατάλογο της έκθεσης στη σελίδα των εκδόσεων της Βουλής των Ελλήνων και συγκεκριμένα εδώ. Οι μαθητές έμαθαν για τους ανθρώπους, αισθάνθηκαν τον πόνο τους, είδαν τους συμβολισμούς, ενδιαφέρθηκαν για τα ψηφιακά έργα AR (επαυξημένης πραγματικότητας ή επιπραγματικότητας, όπως προτάθηκε το 2015 από την Ακαδημία Αθηνών).
Η έκθεση εντάσσεται στο τρίπτυχο εκθέσεων της Βιβλιοθήκης της Βουλής για τη Μικρασιατική Καταστροφή. Ακολουθούν οι «Ιστορίες Επιβίωσης. Μικρασιάτες πρόσφυγες και εργασία στις νέες πατρίδες [2022]» και «Το 1922 στον Τύπο [2022]».
Ευχαριστούμε την κα Καμηλάκη, Δρ Γλωσσολογίας, Αναπληρώτρια Προϊσταμένη της Γενικής Διεύθυνσης Ηλεκτρονικής Διοίκησης, Βιβλιοθήκης & Εκδόσεων της Βουλής των Ελλήνων για την παρουσία της, καθώς και την αρχειονόμο κα Αναστοπούλου για τη διοργάνωση της επίσκεψης του σχολείου μας.
Υπεύθυνοι καθηγητές
Αφεντουλίδου Βασιλική, Φιλόλογος – Γλωσσολόγος
Τσιλιγιάννη Χρυσούλα, Φιλόλογος Ειδικής Αγωγής – Τμήμα Ένταξης
Δέγλερης Μανώλης, Φιλόλογος, Εκπαιδευτικός Παράλληλης Στήριξης
Αδάμ Χαρά, Μαθηματικός, Εκπαιδευτικός Παράλληλης Στήριξης
ΥΣΤΕΡΟΓΡΑΦΟ
Μια που φτάσαμε στην τελευταία εβδομάδα των μαθημάτων, ας ξαναπούμε ΝΑΙ στα βιβλία και ας προπονηθούμε, αυτή τη φορά όλοι, ακούγοντας ιστορίες. Ο διαγωνισμός της Βιβλιοθήκης του Ιδρύματος Αικατερίνης Λασκαρίδη, με τίτλο «Ένα βιβλίο σε προσκαλεί, ένα βιβλίο σε προκαλεί!» είναι ανοιχτός, όχι μόνο για μαθητές Γυμνασίου, αλλά και Δημοτικού και Λυκείου. Η υποβολή συμμετοχών θα διαρκέσει μέχρι τις 31 Οκτωβρίου 2023. Καλό καλοκαίρι!
ΚΛΙΚΑΡΕΤΕ (νυγματίστε) ΣΤΗ ΦΩΤΟΓΡΑΦΙΑ ΓΙΑ ΝΑ ΔΕΙΤΕ ΤΗ ΣΥΛΛΟΓΗ:
ΠΑΓΚΟΣΜΙΑ ΗΜΕΡΑ ΜΟΥΣΕΙΩΝ 870/18.05.2023
Ρήσεις & Αντι - ρήσεις 2023
Ανανεώνουμε το ραντεβού μας για την επόμενη χρονιά!!
--
Με εκτίμηση,
OPEN DAYS 2023
OPEN DAYS για έκτη συνεχόμενη χρονιά: 24-26.05.2023. Το τριήμερο παρουσιάσεων όλων των σχολικών προγραμμάτων, δράσεων κι ομίλων που εμπλούτισαν την εκπαιδευτική διαδικασία και ομόρφυναν κι άλλαξαν τη σχολική ζωή. Οι συμμετέχοντες /ουσες θα σας περιμένουμε για γνωριμία κι αλληλεπίδραση σύμφωνα με το ακόλουθο πρόγραμμα:
Λόγω της στενότητας των χώρων εκδηλώσεων θα παρακαλούσαμε να έρχονται να παρακολουθήσουν ΜΟΝΟ οι γονείς ή κηδεμόνες των μαθητών/τριών που εμπλέκονται σε κάθε δράση.
Λειτουργία σχολικών μονάδων 19 και 21 Μαΐου (Εγκύκλιος)
Α.Λόγω της διενέργειας των βουλευτικών εκλογών της 21 Μαΐου 2023, τα σχολεία της Πρωτοβάθμιας και Δευτεροβάθμιας Εκπαίδευσης όλης της χώρας δε θα λειτουργήσουν την Παρασκευή 19 Μαΐου 2023 και τη Δευτέρα 22 Μαΐου 2023, για τη διευκόλυνση της λειτουργίας των εκλογικών κέντρων, καθώς και τη μετακίνηση των εκλογέων στις περιφέρειες στις οποίες ψηφίζουν.
Β.Παρακαλούνται οι Διευθυντές/ντριες των σχολικών μονάδων, που έχουν οριστεί ως καταστήματα ψηφοφορίας, να παραδώσουν το πρωί της Παρασκευής 19 Μαΐου 2023 τις σχολικές αίθουσες στις κατά τόπους δημοτικές αρχές, ώστε να γίνει έγκαιρα η διαμόρφωση των αιθουσών και των χώρων που θα χρησιμοποιηθούν στις εκλογές.
Τα παραπάνω αναφέρει εγκύκλιος του υπουργείου παιδείας και Θρησκευμάτων.
Πατήστε εδώ για να ανοίξετε την εγκύκλιο
865/11.05.2023 Une Baignade Georges Seurat 1884
22 μαθητες απο τις τάξεις Β1,Β3 Β4 Γ1 Γ2 ,Γ3 συνεργάστηκαν και ιδού το αποτέλεσμα!!!
H ομαδική εργασία για μια τοιχογραφία είναι ένας εξαιρετικός τρόπος διδασκαλίας για την συνεργασία, την αναλογία και την κλίμακα.
Οι μεγάλες τοιχογραφίες μπορούν να φωτίσουν το κτίριο του σχολείου και να τονώσουν το ηθικό των μαθητών.
Κατά τη διάρκεια μιας τοιχογραφίας, οι μαθητές θα μάθουν:
Συνεργασία
Οι μαθητές κερδίζουν αίσθηση ολοκλήρωσης όταν εργάζονται μαζί σε ένα έργο τοιχογραφίας για να δημιουργήσουν ένα τελικό αποτέλεσμα.
Δημιουργικότητα
Ο καταιγισμός ιδεών και η σύνθεση μιας τοιχογραφίας βοηθά τους μαθητές να αναπτύξουν τη δημιουργικότητά τους.
Κριτική Σκέψη
Οι μαθητές χρησιμοποιούν την κριτική σκέψη για να αναλύσουν εικόνες και συμβολισμούς και να λύσουν προβλήματα που μπορεί να προκύψουν.
Επικοινωνία
Οι μαθητές επικοινωνούν τις ιδέες τους προσφέροντας τη συμβολή τους για το σχεδιασμό της τοιχογραφίας. Η ζωγραφική μιας τοιχογραφίας μπορεί να είναι προκλητική, ελκυστική και μερικές φορές λίγο αγχωτική. Πιστέυοντας στις ικανότητες των μαθητών μας και απολαμβάνοντας το χρόνο της δημιουργίας , ζωγραφίζοντας χτίζονται θετικές σχέσεις με τους μαθητές μας και νιώθουμε μεγάλη υπερηφάνεια για το ολοκληρωμένο αποτέλεσμα:
Όλη η προσπάθεια έγινε στα πλαίσια του μαθήματος αισθητικής αγωγής, που τόσο εξοικειώνει τους μαθητές/τριες με την ομορφιά του κόσμου τούτου, με την εποπτεία της κ. Χατζημανώλη Ειρήνης.
Ευχαριστούμε και την Ενιαία Σχολική Επιτροπή Δευτεροβάθμιας Εκπαίδευσης του Δήμου Παλ. Φαλήρου και ειδικότερα τον Προέδρό της κ. Παπακωστόπουλο Χαράλαμπο για την παροχή των χρωμάτων.
για τα παιδιά στο φάσμα του αυτισμού.
ΑΠΟ ΤΟΝ ΣΥΛΛΟΓΟ ΠΡΟΣΑΡΜΟΣΜΕΝΩΝ ΔΡΑΣΤΗΡΙΟΤΗΤΩΝ ΑΛΜΑ ΚΑΙ ΤΟΥΣ ΔΗΜΟΤΙΚΟΥΣ ΠΑΙΔΙΚΟΥΣ ΣΤΑΘΜΟΥΣ ΠΑΛΑΙΟΥ ΦΑΛΗΡΟΥ
Οι Δημοτικοί παιδικοί σταθμοί του Δήμου Παλαιού Φαλήρου και ο Πανελλήνιος Σύλλογος Προσαρμοσμένων δραστηριοτήτων ΑΛΜΑ ξεκίνησαν την συνεργασία τους με ένα Πρόγραμμα επιμόρφωσης για τα παιδιά στο φάσμα του αυτισμού.
Ξεκινήσαμε αφουγκραζόμενοι τις ανάγκες των εργαζομένων παιδαγωγών για να επιμορφωθούν με τα νέα δεδομένα, σχετικά με την αναγνώριση παιδιών στο φάσμα του αυτισμού, ένταξη στο σχολικό περιβάλλον και την στήριξη της εκπαίδευσής τους από το Κέντρο Ημέρας της περιοχής τους, καθώς η πρώιμη παρέμβαση αποτελεί το θεμέλιο της όποιας παρέμβασης δεχθεί το παιδί στο μέλλον.
Το πρόγραμμα ξεκίνησε το Σάββατο με την παρουσίαση του ΑΛΜΑ και του προγράμματος από την Πρόεδρο κα Γιαννακοπούλου Κατερίνα, Ειδική παιδαγωγό.
Οι παρουσιάσεις για τον Αυτισμό, τα χαρακτηριστικά και τις συμπεριφορές συνεχίστηκαν από την κα Χατζηπατέρα Κατίγκω, Κλινική Ψυχολόγο και την κα Καραντανά Ελένη, Αναπτυξιακή Παιδίατρο.
Το πρόγραμμα θα συνεχιστεί με τις δια ζώσης συναντήσεις, με λογοθεραπευτές, εργοθεραπευτές,ψυχολόγους, παιγνιοθεραπευτές και με ενδεικτικές θεματικές ενότητες όπως:
· Αναπτυξιακά ορόσημα από 0-4 χρονών.
· Παρατήρηση & καταγραφή συμπεριφοράς
· Αξιολόγηση δυσκολιών, στοχοθεσία
· Ο γονιός συνεργάτης.
· Μεθοδολογία -Παρεμβάσεις
· Συμβουλευτική γονέων (ψυχοεκπαίδευση) και αδελφών
· Αγωγή τουαλέτας/ Σίτιση
· Ψυχοκινητική ωριμότητα
· Ανάπτυξη επικοινωνίας
Είναι ενδεικτικό του ενδιαφέροντος ότι το πρόγραμμα παρακολουθούν ως επιμορφούμενες η Πρόεδρος των Παιδικών Σταθμών Μαίρη Τρύφων, η Διευθύντρια Διοίκησης Ρενάτα Γιαννακοπούλου, οι προϊστάμενες και πολλές παιδαγωγοί όλων των τμημάτων.
Την έναρξη της συνεργασίας χαιρέτησαν ο Αντιπρόεδρος Αντώνης Αλιμπέρτης και ο Δήμαρχος Γιάννης Φωστηρόπουλος , ο οποίος τόνισε την σημασία τέτοιων δράσεων για συνεχή επιμόρφωση του προσωπικού των Παιδικών Σταθμών του Δήμου μας.
Όλες οι παραπάνω δράσεις του Συλλόγου φιλοξενούνται στο χώρο του 5ου Γυμνασίου Παλ. Φαλήρου.
eTwinning School Label
Η Ετικέτα Σχολείου eTwinning απονέμεται σε σχολεία που προωθούν ενεργά τις αξίες και την παιδαγωγική του eTwinning, συνιστούν σημείο αναφοράς για την τοπική τους κοινότητα και αποτελούν πρότυπο για άλλα σχολεία.
Τι είναι η Ετικέτα Σχολείου eTwinning;
Τα Σχολεία eTwinning υιοθετούν τις αξίες του eTwinning στις πολιτικές, την πρακτική και τις δράσεις επιμόρφωσης του σχολείου με την υποστήριξη της διεύθυνσης.
Με την Ετικέτα Σχολείου eTwinning, το eTwinning αναγνωρίζει και αξιολογεί τη συμμετοχή, τη δέσμευση και την αφοσίωση όχι μόνο των μεμονωμένων eTwinners, αλλά ολόκληρου του σχολείου, όπου συνεργάζονται ομάδες εκπαιδευτικών και επικεφαλής του σχολείου.
Τα σχολεία στα οποία απονέμεται το σήμα είναι έτοιμα και πρόθυμα να συμμετάσχουν σε ένα εξελικτικό ταξίδι με δραστηριότητες που μπορούν να αξιολογηθούν αντικειμενικά.
Η Αποστολή των Σχολείων eTwinning είναι η πυξίδα όλων των Σχολείων eTwinning. Η αποστολή τονίζει ιδιαιτέρως στοιχεία, όπως:
- Διαμοιρασμένη ηγεσία
- Συνεργασία και ομαδική εργασία
- Οι μαθητές ως φορείς αλλαγής
- Ένταξη και καινοτομία
- Πρότυπα για άλλα σχολεία.
Ποια είναι τα οφέλη;
Σχολεία eTwinning:
- Είναι επίσημα αναγνωρισμένα σε ευρωπαϊκό επίπεδο ως πρότυπα για το eTwinning και συγκροτούν ένα δίκτυο πρωτοπόρων σχολείων που θα χαράξουν τη μελλοντική πορεία της δράσης. Όλα τα Σχολεία eTwinning λαμβάνουν το σχολικό πακέτο έργων eTwinning που περιλαμβάνει μια πλακέτα και μια σημαία.
- Αποκτούν μεγάλη προβολή σε ευρωπαϊκό επίπεδο και ενθαρρύνονται να προβάλλουν την Ετικέτα Σχολείου eTwinning σε προωθητικό και ενημερωτικό υλικό.
- Ενθαρρύνονται να συμμετέχουν σε ειδικά προγράμματα επιμόρφωσης.
- Αποτελούν μέρος μιας ειδικής ομάδας eTwinning για διαμοίραση βέλτιστων πρακτικών, συνεργασία και παρακολούθηση αποκλειστικών διαδικτυακών εκδηλώσεων.
- Τα Σχολεία eTwinning πιστεύουν βαθιά
στη διαμοιρασμένη ηγεσία
Στα Σχολεία eTwinning η ηγεσία είναι διαμοιρασμένη διαδικασία,
τόσο ως προς την ευθύνη του οργανισμού όσο και τη διαδικασία
λήψης αποφάσεων. Η διεύθυνση του σχολείου και οι εκπαιδευτικοί-
ηγέτες κατανοούν τις δυνατότητες που προσφέρει το eTwinning,
τόσο σε παιδαγωγικό όσο και σε επαγγελματικό επίπεδο και
υποστηρίζουν ενεργά τη συμμετοχή του συνόλου του προσωπικού
σε δραστηριότητες του eTwinning.
Τα Σχολεία eTwinning πιστεύουν βαθιά στη συνεργασία,
τη διαμοίραση και την ομαδική εργασία.
Οι εκπαιδευτικοί στο σχολείο εργάζονται μαζί ως ομάδα για
να σχεδιάσουν τις δραστηριότητες του eTwinning και άλλες
παιδαγωγικές δραστηριότητες και για να μοιραστούν τις εμπειρίες
και τις πρακτικές τους με τους συναδέλφους τους, τόσο εντός όσο
και εκτός του σχολείου τους. Συνεργάζονται για την εκπόνηση ενός
σχεδίου δράσης eTwinning και το χρησιμοποιούν για να επιφέρουν
την καινοτομία και την αλλαγή στο σχολείο τους αλλά και πέραν
αυτού.
Οι μαθητές στα Σχολεία eTwinning είναι φορείς αλλαγής
Οι μαθητές διαδραματίζουν ενεργό ρόλο στην ανάπτυξη του
Σχολείου eTwinning. Προωθούν το eTwinning στους εκπαιδευτικούς
(τόσο εκείνους που ήδη συμμετέχουν όσο και σε όσους δεν
συμμετέχουν ακόμα) και στους γονείς, ενεργώντας ως οδηγοί και
ως δοκιμαστικό κοινό για όλες τις καινοτομίες που συντελούνται
στην παιδαγωγική και τη χρήση της τεχνολογίας
Τα Σχολεία eTwinning είναι πρότυπα για άλλα σχολεία
Το Σχολείο eTwinning δεσμεύεται να υιοθετήσει τον ρόλο του
πρεσβευτή για άλλα σχολεία της περιοχής του, προάγοντας ενεργά
το eTwinning και διαδίδοντας τα επιτεύγματά του μέσω όσο το
δυνατόν περισσότερων διαύλων: ανοιχτές ημέρες, ενημερωτικές
συναντήσεις και προγράμματα συμβουλευτικής καθοδήγησης.
Ενεργούν σε επίπεδο πρόληψης δημιουργώντας ευκαιρίες
επαγγελματικής ανάπτυξης στις οποίες μπορούν να συμμετέχουν
άλλα σχολεία της περιοχής.
Τα Σχολεία eTwinning είναι ενταξιακοί και
καινοτόμοι οργανισμοί μάθησης
Τα Σχολεία eTwinning πιστεύουν βαθιά στην έννοια της ένταξης σε
όλες τις βαθμίδες και αναζητούν ενεργά τρόπους διαμόρφωσης ενός
ενταξιακού περιβάλλοντος για μαθητές ανεξαρτήτως ικανοτήτων
και κουλτούρας, τους γονείς τους και την ευρύτερη κοινότητα. Οι
εκπαιδευτικοί στα Σχολεία eTwinning δεσμεύονται να αναπτύξουν
το σχολείο στο σύνολό του ως οργανισμό μάθησης. Χρησιμοποιούν
το eTwinning για να υποστηρίξουν και να υλοποιήσουν το αναλυτικό
τους πρόγραμμα, χρησιμοποιώντας καινοτόμα παιδαγωγικά
μοντέλα που περιλαμβάνουν, μεταξύ άλλων πολλών προσεγγίσεων,
συνεργατική μάθηση, μαθητοκεντρική εκπαίδευση, ευέλικτες
προσεγγίσεις ως προς τους χρόνους και τους χώρους της μάθησης.
Dear Elena Artopoulou,
Congratulations! The “5ο Γυμνάσιο Παλαιού Φαλήρου” has been awarded with the eTwinning School Label 2023-2024. This is a great achievement by the eTwinning team in your school! The official announcement will be published on the European School Educational Platform shortly and on other eTwinning and European Commission’s news channels. What’s next:
· You can proudly use the eTwinning School Label on your school’s website (click here to download it).
· Shortly, your National Support Organisation will send you a package containing some eTwinning materials and of course the eTwinning School plaque.
You will be invited to participate in the eTwinning Schools group and in the various activities dedicated to eTwinning Schools.
Congratulations again for being an example for all the other schools: we count on your dedication and commitment to promote eTwinning and its values, which are represented by the eTwinning Schools’ mission (you can download the eTwinning Schools’ mission here).
The eTwinning Team
Ετικέτα Σχολείου eTwinning 2023-2024
Η νέα διαδικασία δίνει μεγαλύτερη έμφαση στις αρχές της Αποστολής των Σχολείων eTwinningκαι στα στοιχεία που απαιτούνται για να αποδειχθεί πώς ένα σχολείο συμμορφώνεται με τις βασικές αξίες της αποστολής αυτής σήμερα ή σκοπεύει να τις ακολουθήσει στο μέλλον:
- Τα Σχολεία eTwinning δεσμεύονται υπέρ της διαμοιρασμένης ηγεσίας
- Τα Σχολεία eTwinning επιδεικνύουν σθεναρή αφοσίωση στη συνεργασία, τη διαμοίραση και την ομαδική εργασία
- Οι μαθητές στα Σχολεία eTwinning είναι φορείς που συμμετέχουν στην επίτευξη αλλαγής
- Τα Σχολεία eTwinning είναι πρότυπα για τα άλλα σχολεία
- Τα Σχολεία eTwinning είναι ενταξιακοί και καινοτόμοι οργανισμοί μάθησης
Μετά την υποβολή των συμμετοχών, οι Εθνικοί Οργανισμοί Υποστήριξης αξιολόγησαν προσεκτικά τα αποδεικτικά στοιχεία που υποβλήθηκαν και απένειμαν την Ετικέτα Σχολείου eTwinning σε 4485 ιδρύματα.
Θα θέλαμε να συγχαρούμε τα νέα Σχολεία eTwinning 2023-2024 για το σπουδαίο επίτευγμά τους: Τις επόμενες εβδομάδες θα λάβουν το πακέτο Ετικέτας Σχολείου eTwinning, το οποίο περιλαμβάνει μια αποκλειστική πλακέτα, τη σημαία eTwinning, άλλα υλικά eTwinning και μια συγχαρητήρια επιστολή της Επιτρόπου Μαρίγια Γκαμπριέλ.
Τα Σχολεία eTwinning έχουν καθοριστική σημασία για την επιτυχία του eTwinning και λειτουργούν ως σημείο αναφοράς για όλα τα άλλα σχολεία, καθώς αποδεικνύουν ότι οι αξίες τους ακολουθούν την Αποστολή του eTwinning. Ενθαρρύνουμε τα σχολεία που δεν έχουν υποβάλει ακόμα αίτηση για την Ετικέτα, να επικοινωνήσουν με ένα Σχολείο eTwinning στην περιοχή τους και να τους ζητήσουν να μοιραστούν τις γνώσεις τους.
ΧΩΡΙΣ ΦΟΒΟ
Συνεχίζονται οι εικαστικές παρεμβάσεις, με ψυχο-κοινωνικά μηνύματα στο σχολείο μας. Η ομάδα Αισθητικής Αγωγής με επιβλέπουσα την καθηγήτρια καλλιτεχνικών κ. Χατζημανώλη Ειρήνη ολοκλήρωσε ένα ακόμη graffiti στον εξωτερικό χώρο του σχολείου με θέμα τη ΒΙΑ και το ΦΟΒΟ που δεν θα πρέπει να υπάρχει στη ψυχή κανενός παιδιού.