ΓΙΟΡΤΗ ΠΑΙΔΕΙΑΣ 2022
Τη Τρίτη 31.05.2022 ο Δήμος Παλαιού Φαλήρου οργάνωσε, μετά από δυό χρόνια αναστολής λογω covid - 19, την καθιερωμένη Γιορτή Παιδείας αποδίδοντας τιμή σε όσους εκπαιδευτικούς Α /θμιας και Β/θμιας εκπαίδευσης συνταξιοδοτήθηκαν το διάστημα αυτό.
Σε μια μικρή λιτή γιορτή, μετά τις χορωδίες του Δήμου δόθηκε μικρό αντίδωρο για το έργο τους σε εκπαιδευτικούς που αφυπηρέτησαν τα δυο τελευταία χρόνια. Το βιβλίο του Δήμου, ένας έπαινος και μια αναμνηστική κονκάρδα θα τους θυμίζει την προσφορά τους στην τοπική κοινωνία. Μεταξύ ολων των άλλων ήταν και οι εκπαιδευτικοί του σχολείου μας: κ. Παπαδημητρίου Νατάσσα ( ΠΕ02), κ. Πρεμενή Μαργαρίτα (ΠΕ06) αλλά και ο κ. Πάνος Βασίλειος (ΠΕ01) για πολλά χρόνια διευθυντής του σχολείου μας και στο τέλος της καριέρας του Διευθυντής του 1ου Γυμνασίου Παλ. Φαλήρου.
Χαιρετισμό κι ευχαριστίες του Μητροπολίτη Νέας Σμύρνης και Παλ. Φαλήρου κ. Συμεών μετέφερε ο Υποδιευθυντής μας π. Ιωσήφ Ταγαράκης και μικρό αποχαιρετιστήριο λόγο για το Νίκο Μοιράγια που έφυγε νωρίς από κοντά μας απεύθυνε στους παρευρισκομένους ο Διευθυντής κ. Γιώργος Καπετανάκης.
Δείτε ΕΔΩ το δελτίο τύπου του Δήμου Παλ. Φαλήρου
Η φωτογραφική κάλυψη έγινε από τη Μουσικό του σχολείου μας κ. Καθοπούλη Μ.
Τα οφέλη και οι προκλήσεις της εφηβείας
Τα βασικά χαρακτηριστικά της εφηβείας προκύπτουν από υγιείς, φυσιολογικές αλλαγές στον εγκέφαλο. Οι γνώσεις σχετικά με τον εγκέφαλο μπορούν να μας βοηθήσουν και στην εσωτερική μας εμπειρία και στις κοινωνικές μας σχέσεις. […] Κατά τα χρόνια της εφηβείας, το μυαλό μας αλλάζει όσον αφορά στον τρόπο που θυμόμαστε, σκεφτόμαστε, κρίνουμε, εστιάζουμε την προσοχή μας, παίρνουμε αποφάσεις και σχετιζόμαστε με τους άλλους. Από την ηλικία των 12 περίπου έως τα 24, πραγματοποιείται μια έξαρση ανάπτυξης και ωρίμασης, όπως ποτέ άλλοτε στη ζωή μας. Η κατανόηση της φύσης αυτών των αλλαγών μπορεί να μας βοηθήσει να δημιουργήσουμε μια πιο θετική και παραγωγική πορεία ζωής. […]
Η εφηβεία είναι στην πραγματικότητα η περίοδος με τη μεγαλύτερη δυναμική ως προς το θάρρος και τη δημιουργικότητα. Η ζωή παίρνει φωτιά, όταν μπαίνουμε στην εφηβεία, και οι αλλαγές της δεν είναι κάτι που πρέπει να αποφύγουμε ή απλώς να υπομείνουμε, αλλά κάτι που χρειάζεται να ενθαρρύνουμε.[…] Παρόλο που τα χρόνια της εφηβείας παρουσιάζουν προκλήσεις, οι αλλαγές που συντελούνται στον εγκέφαλο και υποστηρίζουν τη μοναδική ανάδυση του εφηβικού μυαλού μπορούν να δημιουργήσουν εσωτερικές ποιότητες που, αν χρησιμοποιηθούν σωστά, βοηθούν όχι μόνον κατά την εφηβεία, αλλά και αργότερα, όταν μπαίνουμε στην ενηλικίωση και ζούμε πλέον ως ενήλικες. Το πώς θα φερθούμε στα χρόνια της εφηβείας έχει άμεση επίδραση στο πώς θα ζήσουμε την υπόλοιπη ζωή μας. Αυτές οι δημιουργικές ποιότητες μπορούν επίσης να βοηθήσουν τον ευρύτερο κόσμο, προσφέροντας νέες απόψεις και καινοτομίες που προκύπτουν φυσικά από την αντίδραση στο κατεστημένο και τη ζωντάνια των εφηβικών χρόνων.
Κάθε νέος τρόπος σκέψης, αίσθησης και συμπεριφοράς έχει θετικές δυνατότητες, καθώς και πιθανά μειονεκτήματα. […] Οι αλλαγές που συμβαίνουν στον εγκέφαλο κατά τη διάρκεια των πρώτων εφηβικών χρόνων εγκαθιστούν τέσσερα χαρακτηριστικά: αναζήτηση της καινοτομίας, κοινωνικές συναναστροφές, αυξημένη συναισθηματική ένταση και δημιουργική αναζήτηση.[…] Οι αλλαγές αυτές επηρεάζουν το πώς οι έφηβοι αναζητούν ανταμοιβή δοκιμάζοντας καινούργια πράγματα, συνδέονται με διαφορετικούς τρόπους με τους συνομηλίκους τους, νιώθουν πιο έντονα συναισθήματα και αντιδρούν στους συνήθεις τρόπους που συμβαίνουν τα πράγματα, ώστε να δημιουργήσουν καινούργιους τρόπους να υπάρχουν στον κόσμο. Καθεμία απ’ αυτές τις αλλαγές είναι αναγκαία, προκειμένου να δημιουργηθούν οι σημαντικές μετατοπίσεις στον τρόπο που σκεφτόμαστε, νιώθουμε, συναναστρεφόμαστε και παίρνουμε αποφάσεις κατά την εφηβεία. Αυτές οι θετικές αλλαγές έχουν βέβαια και αρνητικές πλευρές. Ας δούμε πώς καθένα απ’ αυτά τα τέσσερα χαρακτηριστικά της ανάπτυξης του εφηβικού εγκεφάλου έχει και πλεονεκτήματα και μειονεκτήματα, και πώς φέρνουν στη ζωή μας προνόμια αλλά και κινδύνους.
1. Η αναζήτηση της καινοτομίας προκύπτει από μια αυξημένη ανάγκη για επιβράβευση στα κυκλώματα του εφηβικού εγκεφάλου, η οποία δημιουργεί το εσωτερικό κίνητρο να δοκιμάσει κανείς κάτι καινούριο και να νιώσει πιο ολοκληρωμένα τη ζωή, συμμετέχοντας πιο ενεργά σε αυτή. Μειονεκτήματα: Η αναζήτηση έντονων συγκινήσεων και το να παίρνουν οι νέοι ρίσκα τα οποία δίνουν μεγαλύτερη έμφαση στην έξαψη και υποτιμούν τον κίνδυνο, καταλήγουν και σε επικίνδυνες συμπεριφορές και τραυματισμούς. Ο αυθορμητισμός μπορεί να μετατρέψει μια ιδέα σε πράξη χωρίς την απαραίτητη παύση για να εξετάσει κανείς τις συνέπειες. Πλεονεκτήματα: Καθώς η διερεύνηση της καινοτομίας οξύνεται και μετατρέπεται σε αγάπη για τη ζωή και ανάγκη να σχεδιάσει κανείς νέους τρόπους δράσης με μια αίσθηση περιπέτειας, αναδύεται η ανάγκη να είναι κανείς ανοιχτός στις αλλαγές και να ζει παθιασμένα.
2. Η κοινωνική συναναστροφή ενισχύει τη σύνδεση μεταξύ συνομηλίκων και δημιουργεί νέες φιλίες. Μειονεκτήματα: Οι έφηβοι που απομονώνονται από τους ενήλικες και περιτριγυρίζονται μόνο από άλλους εφήβους έχουν αρκετά ριψοκίνδυνη συμπεριφορά και η απόλυτη απόρριψη των ενηλίκων και της ενήλικης γνώσης πολλαπλασιάζει αυτούς τους κινδύνους. Πλεονεκτήματα: Η ορμή για κοινωνικές επαφές και σύνδεση οδηγεί στη δημιουργία υποστηρικτικών σχέσεων, που αποτελούν, σύμφωνα με αποδεδειγμένα ερευνητικά στοιχεία, τους καλύτερους προγνωστικούς παράγοντες ευζωίας, μακροζωίας και ευτυχίας καθ’ όλη τη διάρκεια της ζωής.
3. Η αυξημένη συναισθηματική ένταση προσφέρει ενισχυμένη ζωτικότητα. Μειονεκτήματα: Τα έντονα συναισθήματα μπορεί να πάρουν το πάνω χέρι, οδηγώντας σε παρορμητικότητα, κακοκεφιά και υπερβολική ή και μη βοηθητική αντιδραστικότητα. Πλεονεκτήματα: Η ζωή που βιώνεται με συναισθηματική ένταση μπορεί να είναι γεμάτη ενέργεια και μια αίσθηση ζωτικής ορμής, που χαρίζουν έξαψη και χαρά για την ίδια τη ζωή.
4. Δημιουργική αναζήτηση με μια διευρυμένη αίσθηση συνείδησης. Ο νέος τρόπος εννοιολογικής σκέψης και αφηρημένων συλλογισμών των εφήβων επιτρέπει την αμφισβήτηση του κατεστημένου, προσεγγίζοντας τα προβλήματα με στρατηγικές «εκτός πλαισίου», τη δημιουργία νέων ιδεών και την ανάδυση της καινοτομίας. Μειονεκτήματα: Η αναζήτηση του νοήματος της ζωής κατά την εφηβεία μπορεί να οδηγήσει σε κρίση ταυτότητας, ευαλωτότητα απέναντι στις πιέσεις των συνομηλίκων, καθώς και έλλειψη κατεύθυνσης και σκοπού. Πλεονεκτήματα: Αν το μυαλό μπορέσει να διατηρήσει τη δυνατότητα να σκέφτεται, να φαντάζεται και να αντιλαμβάνεται τον κόσμο με νέους τρόπους στο πλαίσιο της συνείδησης, και να εξερευνά δημιουργικά το φάσμα των πιθανών εμπειριών, τότε η αίσθηση που καμιά φορά κατακλύζει την ενήλικη ζωή, ότι βρίσκεται κανείς σε τέλμα, μπορεί να περιοριστεί, και να καλλιεργηθεί στη θέση της η εμπειρία του ότι «το κοινότοπο γίνεται εξαιρετικό». Μια καθόλου κακή στρατηγική για να ζεις μια πλήρη ζωή!
Η εφηβεία εμπεριέχει δύο είδη καταιγισμού ιδεών. Από τη μία, έχουμε τη δυνατότητα να κατεβάσουμε πολλές νέες ιδέες, τις οποίες μπορούμε να μοιραστούμε κατά τις δημιουργικές διερευνήσεις και αναζητήσεις καινοτόμων λύσεων με τους γύρω μας. Από την άλλη, τα συναισθήματά μας μας πλημμυρίζουν σαν τσουνάμι και καθώς χάνουμε την ισορροπία και το συντονισμό μας, μπορεί να μπούμε και σε μια άλλη τροχιά καταιγισμού ιδεών, η οποία μας γεμίζει όχι μόνο πνευματική διέγερση αλλά και πνευματική σύγχυση.
Συνοπτικά, οι αλλαγές του εγκεφάλου κατά την εφηβεία ενέχουν και κινδύνους και ευκαιρίες. Από το πώς θα πλοηγηθούμε στα νερά της εφηβείας – είτε είμαστε τα νεαρά άτομα που κάνουν το ταξίδι είτε οι ενήλικες που τα συνοδεύουν – θα εξαρτηθεί αν το καράβι της ζωής μας οδηγηθεί σε επικίνδυνα μέρη ή σε συναρπαστικές περιπέτειες. Η απόφαση είναι δική μας.
Διασκευή υποκεφαλαίου Κυριακή Καρούσου, απ’ το βιβλίο: Η δύναμη και ο πλούτος του εφηβικού εγκεφάλου (Brainstorm) του Daniel J. Siegel
"les baleines ne savent pas nager"
Την Παρασκευή 20/5, τις τρεις τελευταίες ώρες, ολοκληρώθηκε το πρόγραμμα της κινηματογραφικής λέσχης του σχολείου μας, με προβολή της γαλλικής ταινίας "les baleines ne savent pas nager"(Oι φάλαινες δεν ξέρουν να κολυμπούν), στα τμήματα Α2 και Β5.

1ο Φεστιβάλ φιλοσοφίας
Il existe entre les cultures françaises et grecques des affinités anciennes et une fascination réciproque. La philosophie est au commencement de ce rapport unique et privilégié entre nos deux pays. Il était donc naturel que l’Institut français de Grèce décide d’organiser son1er festival de philosophiequi aura vocation à devenir un rendez-vous intellectuel régulier où se rencontreront la pensée française et la pensée grecque.
Les 27 et 28 mai, des écrivains, artistes, penseurs français et grecs débattront des métamorphoses de l’amour.
Objet philosophique longtemps négligé par la tradition occidentale alors que Platon l’avait érigé dès le IVesiècle avant notre ère en thème légitime de réflexion et de discussion, l’amour retrouve depuis plusieurs années, notamment en France, la faveur des intellectuels. Au cœur de nos existences, sujet majeur de la culture populaire (chansons, films, séries télévisées), l’amour a évolué au rythme des mutations anthropologiques de nos sociétés.
Vous pourrez suivre en plein air, le temps d’un week-end,dans le cadre exceptionnel des jardins de l’Ecole française d’Athènes, débats et rencontres,en français et en grecavec un dispositif detraduction simultanée.
L’entrée est libre.
Vous trouverez dans le document joint le programme de ces deux journées. Nous vous y attendons.
-------
Ανάμεσα στο γαλλικό και στον ελληνικό πολιτισμό υπάρχουν μακροχρόνιες ομοιότητες και αμοιβαίος θαυμασμός. Στις απαρχές αυτής της μοναδικής και προνομιακής σχέσης που ενώνει τις δύο χώρες βρίσκεται η φιλοσοφία. Η απόφαση του Γαλλικού Ινστιτούτου Ελλάδος να διοργανώσει το1οΦεστιβάλ φιλοσοφίας, με την προσδοκία να αποτελέσει ένα τακτικό πολιτιστικό ραντεβού, σημείο συνάντησης της γαλλικής και της ελληνικής διανόησης, υπήρξε αυτονόητη.
Στις 27 και 28 Μαΐου, Έλληνες και Γάλλοι συγγραφείς, καλλιτέχνες, διανοούμενοι θα συζητήσουν για τις μεταμορφώσεις της αγάπης.
Θέμα που ο Πλάτωνας ανέδειξε ήδη από τον 4ο αιώνα π.Χ. ως εύλογο θέμα στοχασμού και συζήτησης, αλλά παραμέλησε επί μακρόν η δυτική φιλοσοφία, η αγάπη ανέκτησε εδώ και μερικά χρόνια, και ειδικότερα στη Γαλλία, την εύνοια των στοχαστών. Στην καρδιά της ύπαρξής μας και αγαπημένο θέμα της λαϊκής κουλτούρας (τραγούδια, ταινίες, τηλεοπτικές σειρές), η αγάπη εξελίχθηκε συμβαδίζοντας με τις ανθρωπολογικές μεταλλάξεις των κοινωνιών μας.
Στο ειδυλλιακό περιβάλλον των κήπων της Γαλλικής Σχολής Αθηνών και για ένα σαββατοκύριακο, θα έχετε την ευκαιρία να παρακολουθήσετε συζητήσεις και συναντήσεις,στα γαλλικά και στα ελληνικά, μεταυτόχρονη μετάφραση στις δύο γλώσσες.
Η είσοδος είναι ελεύθερη.
Στο συνημμένο έγγραφο μπορείτε να δείτε το αναλυτικό πρόγραμμα των δύο αυτών ημερών. Σας περιμένουμε!
ΕΘΝΙΚΕΣ ΕΞΕΤΑΣΕΙΣ ΔΙΑΓΝΩΣΤΙΚΟΥ ΧΑΡΑΚΤΗΡΑ
Πραγματοποιήθηκαν σήμερα 18.05.2022 οι εξετάσεις διαγνωστικού χαρακτήρα σε πανελλαδικό επίπεδο, σε επιλεγμένες σχολικές μονάδες. Το σχολείο μας συμμετείχε με δύο (2) τμήματα: Γ1 & Γ4, όπως καθόριζε η σχετική εγκύκλιος.
Οι μαθητές και μαθήτριες που είχαν ενημερωθεί και προετοιμαστεί τις δύο προηγούμενες μέρες γύρω από τον τρόπο εξέτασης και είχαν δοκιμάσει τις δυνάμεις τους με τα ήδη αναρτημένα θέματα, ανταπεξήλθαν στη σημερινή δοκιμασία με την καθοδήγηση των διδασκόντων. Στους παρακάτω συνδέσμους υπάρχουν τα θέματα και οι λύσεις τους για όσους/ες θέλουν να επιβεβαιώσουν το επίπεδο των γνώσεων τους.
Θέματα 2021-2022
- Γυμνάσια
Eπίσκεψη στο ίδρυμα Ευγενίδου.
https://www.eef.edu.gr/el/to-idryma/to-idryma-eygenidou/programma-draseon-gia-ta-sholeia/
Αντί - bullying
Μια ακόμη δράση αντι-bullying του σχολείου μας: ομάδα μαθητών και μαθητριών, σε μια προσπάθεια να σταματήσουν τις επιζωγραφίσεις των εξωτερικών τοίχων του σχολείου μας δημιούργησαν στα πλαίσια του μαθήματος αισθητικής αγωγής το δικό τους graffiti μήνυμα κατά του εκφοβισμού. Με την εικαστικό κ. Χατζημανώλη Ειρήνη ζωγραφίζουν και υιοθετούν στάσεις ζωής θετικής συνύπαρξης και ειρηνικής διαβίωσης.
Ο εκφοβισμός περιλαμβάνει τρία βασικά είδη κακοποίησης – συναισθηματική, λεκτική και σωματική. Συνήθως, πρόκειται για ανεπαίσθητες μεθόδους εξαναγκασμού όπως η ψυχολογική χειραγώγηση.
Τα είδη του εκφοβισμού είναι πολύ διαφορετικά, καθώς και οι μέθοδοι με τα οποία εφαρμόζονται. Σε γενικές γραμμές, ο επιτιθέμενος έχει πάνω στο θύμα σωματική ή αριθμητική υπεροχή. Οι συνέπειες του εκφοβισμού αφορούν όλους τους εμπλεκόμενους σε βάθος χρόνου, αλλά το μεγαλύτερο αντίκτυπο έχει βέβαια στο θύμα. Το μπούλινγκ κυμαίνεται από την απλή μορφή εκφοβισμού σε πιο σύνθετες μορφές, στις οποίες ο νταής ενδέχεται να έχει έναν η περισσότερους φίλους που μπορεί να φαίνεται να είναι πρόθυμοι να βοηθήσουν τον «αρχι-νταή» στις δραστηριότητές του. Το νταηλίκι στο σχολικό ή εργασιακό χώρο αναφέρεται και ως ομότιμη κακοποίηση. Είναι ακόμη ένας παράγοντας ώθησης στη μετανάστευση. Ο εκφοβισμός είναι δυνατό να λαμβάνει χώρα μεταξύ κοινωνικών ομάδων, κοινωνικών τάξεων και ακόμη και μεταξύ χωρών (υπερβολική εθνικοφροσύνη, σοβινισμός). Μερικές φορές ως «εκφοβισμός» αναφέρεται επίσης η γραφειοκρατική παρενόχληση και η ανούσια επιβολή περιορισμών ή απαιτήσεων.
Special Olympics






Σχεδio Βιώσιμης Αστικής Κινητικότητας
ΔΗΜΟΣ ΠΑΛΑΙΟΥ ΦΑΛΗΡΟΥ
MUNICIPALITY OF PALAIO FALIRO
ΔΗΜΑΡΧΟΣ
Οι μαθητές σχεδιάζουν τις μετακινήσεις στην πόλη τους!
Αγαπητή μαθήτρια/ αγαπητέ μαθητή,
Ο Δήμος Παλαιού Φαλήρου προχωράει στην εκπόνηση του Σχεδίου Βιώσιμης Αστικής Κινητικότητας (ΣΒΑΚ), το οποίο θα διαμορφώσει το μελλοντικό σύστημα μετακινήσεων της πόλης μας.
Για να γίνει όμως σωστά ένα Σχέδιο, θα πρέπει οι κάτοικοι και οι φορείς της κάθε πόλης να συμμετέχουν από την αρχή στην καταγραφή των συνηθειών και των αναγκών τους.
Όπως καταλαβαίνεις, είναι πολύ σημαντικό να συμμετέχουν οι γονείς / κηδεμόνες των μαθητών, αλλά και εσείς οι ίδιοι οι μαθητές, που μετακινείστε καθημερινά μέσα στην πόλη μας.
Φαντάσου την πόλη σου από τώρα έως τα επόμενα 20 χρόνια: Πως θα ήθελες να είναι;
Ένα μέρος:
ü που εσύ και οι φίλοι σου θα διασχίζετε το δρόμο με ευκολία και θα παίζετε στο δρόμο με ασφάλεια;
ü με καθαρό αέρα;
ü με συχνή δημόσια συγκοινωνία;
ü με υποδομές για ποδήλατο;
ü με υποδομές για να περπατήσεις άνετα για να κάνεις τη βόλτα σου;
ü με πολλά πάρκα και περιοχές πρασίνου;
Απαντώντας στο ερωτηματολόγιο που θα σου μοιραστεί, βοηθάς το Δήμο σου να καταγράψει σωστά τις συνήθειες και τις ανάγκες σου.
Μπορείς ακόμα να σκεφτείς μόνος ή μαζί με τους γονείς, ή τους συμμαθητές σου, προτάσεις και δράσεις που δεν σκεφτήκαμε εμείς οι μεγάλοι και θα κάνουν τις μετακινήσεις στην πόλη μας καλύτερες, πιο ασφαλείς και πιο φιλικές προς το περιβάλλον. Τέτοιες προτάσεις μπορείς να τις καταθέσεις στην ειδική ιστοσελίδα http://palaiofaliro.sbak.gr/ που φτιάξαμε στον Δήμο Παλαιού Φαλήρου, ειδικά για αυτό τον σκοπό.
Συμμετέχοντας στην διαβούλευση για το ΣΒΑΚ, δεν λες απλά την άποψή σου, γίνεσαι μέλος της ομάδας σχεδιασμού των μετακινήσεων στην πόλη σου για τις επόμενες δεκαετίες.
Με αγάπη,
Γιάννης Φωστηρόπουλος
ΕΡΓΑΣΙΕΣ ΑΓΓΛΙΚΗΣ ΓΛΩΣΣΑΣ 2
ΜΠΟΡΕΊΤΕ ΝΑ ΔΕΙΤΕ ΤΙΣ ΕΡΓΑΣΙΕΣ ΣΤΟ:
https://issuu.com/5ogympfal/docs/study_comp
ΕΡΓΑΣΙΕΣ ΑΓΓΛΙΚΗΣ ΓΛΩΣΣΑΣ 1
Ολοκληρώθηκαν οι ΡΗΣΕΙΣ 2022
Ολοκληρώθηκαν σήμερα Κυριακή 08.05.2022 και ώρα 18:00 οι Στ' Μαθητικοί Αγώνες Ρητορικής Τέχνης Ρήσεις & Αντι-Ρησεις 2022 με τη συμμετοχή 27 γυμνασίων, 240 μαθητών/ τριών και 65 κριτών / εκπαιδευτικών. Λόγω των μέτρων δεν επιτράπηκε η είσοδος στους γονείς τους αλλά παρ όλα αυτά η συμμετοχή ήταν μεγάλη και παρά τις αποστάσεις που κλήθηκαν να διανύσουν. Η εκδήλωση έγινε με την αρωγή του Δήμου Παλαιού Φαλήρου και την επιστημονική υποστήριξη Ελληνική Ένωση για την Προώθηση της Ρητορικής στην Εκπαίδευση και του Διαπανεπιστημιακού – Διατμηματικού Προγράμματος Μεταπτυχιακών Σπουδών του ΠΤΔΕ – ΕΚΠΑ, "Ρητορική, Επιστήμες του Ανθρώπου και Εκπαίδευση».
Συγχαρητήρια σε όλους τους εμπλεκόμενους, μαθητές κι εκπαιδευτικούς για την προαγωγή του προφορικού λόγου, κάθε μορφής.
Την εκδήλωση άνοιξε με χαιρετισμό εκ μέρους του Δήμου Παλ. Φαλήρου κ. Μιχαηλίδης Μιχαήλ, Αντιδήμαρχος Παιδείας που εξήρε την αναγκαιότητα της ρητορικής όχι μόνο για την κάλυψη επιστημονικών αλλά και καθημερινών αναγκών συνύπαρξηςκαι την έκλεισε δίνοντας τα σχετικά βραβεία ο κ. Παπακωστόπουλος Χαράλαμπος, Πρόεδρος της Ενιαίας Σχολικής Επιτροπής Δευτεροβάθμιας Εκπαίδευσης.
Tην ομάδα του σχολείου μας προετοίμαζε όλη τη σχολική χρονιά, όπως και τις 3 προηγούμενες, η φιλόλογος κ. Πορφύρη Ζωή, η οποία είχε και το συντονισμό της οργάνωσης επικουρικά με τη μουσικό του σχολείου μας κ. Καθοπούλη Μαρία,την εικαστική παρέμβαση των παιδιών συντόνισε κι επιμελήθηκε η εικαστικός μας κ. Χατζημανώλη Ειρήνη, και την ηλεκτρονική οργάνωση έφερε σε πέρας ο φυσικός μας κ. Μπαμπάτσικος Φώτης.
Τα αποτελέσματα για τους ΔΙΤΤΟΥΣ ΛΟΓΟΥΣ μπορείτε να δείτε ΕΔΩ
Τα αποτελέσματα για την ΕΚΦΡΑΣΤΙΚΗ ΑΝΑΓΝΩΣΗ μπορείτε να δείτε ΕΔΩ
Τα αποτελέσματα για τους ΑΥΘΟΡΜΗΤΟΥΣ ΛΟΓΟΥΣ μπορείτε να δείτε ΕΔΩ
ΑΦΙΣΑ ΡΗΣΕΩΝ 2022
Ελληνική PISA:Τα 600 Δημοτικά και Γυμνάσια που θα λάβουν μέρος στις εξετάσεις

Δημοσιεύθηκε σε ΦΕΚ η απόφαση της υφυπουργού Παιδείας Ζ. Μακρή, η οποία ορίζει τα 300 Δημοτικά και 300 Γυμνάσια που θα λάβουν μέρος στις εξετάσεις της ελληνικής PISA 2022.
Δείτε εδώ αναλυτικά τα σχολεία που θα συμμετέχουν στις εξετάσεις της ελληνικής PISA.
Τα σχολεία που επελέγησαν αποτελούν αντιπροσωπευτικό δείγμα από το σύνολο των σχολείων της χώρας, ανά βαθμίδα εκπαίδευσης (εκτός από τα ειδικά σχολεία και τα ξενόγλωσσα σχολεία).
Εφαρμόστηκε διαδικασία στρωματοποιημένης δειγματοληψίας, όπως καθορίστηκε με το υπ’ αρ. 1/28-03-2022 πρακτικό της Επιστημονικής Επιτροπής, από όπου προέκυψαν δύο λίστες σχολείων.
Οι εν λόγω λίστες εγκρίθηκαν με το υπ’ αρ. 2/05-04-2022 πρακτικό της Επιστημονικής Επιτροπής.
Οι διαγνωστικές εξετάσεις θα πραγματοποιηθούν την Τετάρτη 18 Μαΐου 2022 και η συμμετοχή των σχολικών μονάδων που επελέγησαν είναι υποχρεωτική.
Τα αποτελέσματα των εξετάσεων είναι ανώνυμα και δεν συνεκτιμώνται από τους/τις εκπαιδευτικούς κατά την αξιολόγηση της επίδοσης των μαθητών/τριών στα συγκεκριμένα μαθήματα.
Οι διαγνωστικές εξετάσεις θα διεξαχθούν σύμφωνα με τα οριζόμενα στην υπό στοιχεία 16469/ΓΔ4 (Β’ 877) υπουργική απόφαση, καθώς και με διευκρινιστικές οδηγίες οι οποίες θα αποσταλούν στους Διευθυντές/ντριες των σχολικών μονάδων που θα συμμετάσχουν στις διαγνωστικές εξετάσεις.
Ενδεικτικά Θέματα μπορείτε να βρείτε ΕΔΩ (επιμέλεια κ. Μπαμπάτσικος Φώτης)
Νέα υγειονομικά πρωτόκολλα για τον κορονοϊό. 703/02.05.2022
Το Υπουργείο Παιδείας εξέδωσε οδηγίες αναφορικά για το πώς θα γίνει η επιστροφή των μαθητών στα σχολεία την Τρίτη 3 Μάη. Οι σχολικές μονάδες θα ανοίξουν με νέο υγειονομικό πρωτόκολλο, σε ευθυγράμμιση με τη διεθνή τάση αποκλιμάκωσης των μέτρων κατά της COVID-19 και έπειτα από σχετική εισήγηση της Επιτροπής των Ειδικών.
Δείτε το ΦΕΚ 2137/30.04.2022 κλικάροντας (νυγματίζοντας) ΕΔΩ και το 2132/30.04.2022 ΕΔΩ
Ειδικότερα, σύμφωνα με τις οδηγίες του Υπουργείου Παιδείας:
Στα σχολεία
Διατηρείται η υποχρεωτική χρήση προστατευτικής μάσκας σε εσωτερικούς και εξωτερικούς χώρους, καθώς και η χρήση αντισηπτικών, ο τακτικός αερισμός χώρων, ο σχολαστικός καθαρισμός επιφανειών και εξοπλισμού, τα ξεχωριστά διαλείμματα κ.λπ.
Δεν θα διενεργούνται τακτικοί αυτοδιαγνωστικοί έλεγχοι για προσέλευση στη σχολική μονάδα από μαθητές και εμβολιασμένους εκπαιδευτικούς και μέλη Ειδικού Εκπαιδευτικού Προσωπικού (Ε.Ε.Π.) - Ειδικού Βοηθητικού Προσωπικού (Ε.Β.Π.).
Οι μη εμβολιασμένοι εκπαιδευτικοί και μέλη Ε.Ε.Π. – Ε.Β.Π. θα διενεργούν προληπτικά 1 ράπιντ τεστ την εβδομάδα, με δική τους δαπάνη, έως και 48 ώρες πριν την προσέλευση στο σχολείο την Τρίτη. (Ειδικά, για την προσέλευση την ερχόμενη εβδομάδα, το πρώτο τεστ θα διενεργείται έως και 48 ώρες πριν την προσέλευση στο σχολείο την Τετάρτη 4 Μαΐου 2022.)
Σε περίπτωση στενής επαφής με κρούσμα εντός σχολικού πλαισίου:
Οι εμβολιασμένοι και μη μαθητές και εκπαιδευτικοί και μέλη Ε.Ε.Π. – Ε.Β.Π. διενεργούν 2 σελφ τεστ (ημέρες 0-1 και 4) δωρεάν (θα διατίθενται από τα σχολεία) και χρησιμοποιούν μάσκα υψηλής αναπνευστικής προστασίας (Ν95 ή ΚΝ95 ή FFP2) ή διπλή μάσκα για 10 ημέρες.
Σε περίπτωση στενής επαφής με κρούσμα εκτός σχολικού πλαισίου:
Οι εμβολιασμένοι μαθητές επιστρέφουν κανονικά στο σχολείο, διενεργούν σελφ τεστ την 5η ημέρα με δική τους δαπάνη και χρησιμοποιούν μάσκα υψηλής αναπνευστικής προστασίας (Ν95 ή ΚΝ95 ή FFP2) ή διπλή μάσκα για 10 ημέρες.
Οι μη εμβολιασμένοι μαθητές τίθενται σε καραντίνα και διενεργούν σελφ τεστ την 5η ημέρα με δική τους δαπάνη προκειμένου να επιστρέψουν στο σχολείο. Μετά την 5η ημέρα, εφόσον το τεστ είναι αρνητικό και επιστρέψουν στο σχολείο, χρησιμοποιούν μάσκα υψηλής αναπνευστικής προστασίας (Ν95 ή ΚΝ95 ή FFP2) ή διπλή μάσκα για τουλάχιστον άλλες 5 ημέρες.
Οι εμβολιασμένοι εκπαιδευτικοί και μέλη Ε.Ε.Π. – Ε.Β.Π. επιστρέφουν κανονικά στο σχολείο, διενεργούν ράπιντ τεστ την 5η ημέρα με δική τους δαπάνη και χρησιμοποιούν μάσκα υψηλής αναπνευστικής προστασίας (Ν95 ή ΚΝ95 ή FFP2) ή διπλή μάσκα για 10 ημέρες.
Οι μη εμβολιασμένοι εκπαιδευτικοί και μέλη Ε.Ε.Π. – Ε.Β.Π. τίθενται σε καραντίνα και διενεργούν ράπιντ τεστ την 5η ημέρα με δική τους δαπάνη προκειμένου να επιστρέψουν στο σχολείο. Μετά την 5η ημέρα, εφόσον το τεστ είναι αρνητικό και επιστρέψουν στο σχολείο, χρησιμοποιούν μάσκα υψηλής αναπνευστικής προστασίας (Ν95 ή ΚΝ95 ή FFP2) ή διπλή μάσκα για τουλάχιστον άλλες 5 ημέρες.
Σε περίπτωση επιβεβαιωμένου κρούσματος στην τάξη, ισχύει ό,τι και στο γενικό πληθυσμό, για εμβολιασμένους και μη μαθητές και εκπαιδευτικούς:
Παραμονή του κρούσματος σε απομόνωση επί 5 ημέρες τουλάχιστον, με ημέρα λήψης του θετικού τεστ να θεωρείται ως ημέρα 0.
Μετά την πάροδο 5 ημερών απομόνωσης και εφόσον (α) έχει υποχωρήσει πλήρως ο πυρετός για ένα 24ωρο χωρίς χρήση αντιπυρετικών και (β) δεν υπάρχουν άλλα συμπτώματα ή τα συμπτώματα βελτιώνονται, διακόπτεται η απομόνωση.
Εάν ο πυρετός συνεχίζει ή τα συμπτώματα δεν βελτιώνονται, παρατείνεται η απομόνωση.
Υποχρεωτική χρήση μάσκας υψηλής αναπνευστικής προστασίας (Ν95 ή ΚΝ95 ή FFP2) ή διπλής μάσκας για τουλάχιστον άλλες 5 ημέρες από την λήξη της απομόνωσης.
Πλέον, οι μαθητές και οι εμβολιασμένοι εκπαιδευτικοί και μέλη Ε.Ε.Π. – Ε.Β.Π. δεν κάνουν δήλωση Edupass σε εβδομαδιαία τακτική βάση, παρά μόνο εφόσον προκύψει σχετική υποχρέωση, π.χ. σε περίπτωση στενής επαφής με κρούσμα.
Οι μη εμβολιασμένοι εκπαιδευτικοί και μέλη Ε.Ε.Π. – Ε.Β.Π. συνεχίζουν να κάνουν δήλωση Edupass σε εβδομαδιαία βάση για τον τακτικό εργαστηριακό τους έλεγχο 1 φορά την εβδομάδα και, παράλληλα, υποχρεούνται να κάνουν δήλωση για τους διαγνωστικούς ελέγχους που διενεργούν ως στενές επαφές κρούσματος εντός και εκτός σχολικού πλαισίου. (Αντίστοιχα, για τους μαθητές και τους εκπαιδευτικούς ιδιωτικών σχολείων, οι δηλώσεις που χρειάζονται σύμφωνα με το νέο πρωτόκολλο εξακολουθούν να γίνονται στην πλατφόρμα self-testing.gov.gr.)
Ρήσεις & Αντί - ρήσεις 2022
Cosmos: Εθνική Συμφωνική Ορχήστρα της ΕΡΤ & Tης Σιωπής ο Τόπος
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
Ενημερωθείτε για τα μέτρα ασφαλείας σχετικά με την προστασία των επισκεπτών & εργαζομένων του ΚΠΙΣΝεδώ.
1η Διαδικτυακή Εκδήλωση για τη Γαλλοφωνία στην Ελλάδα
ΕΛΛΗΝΙΚΗ ΔΗΜΟΚΡΑΤΙΑ ΥΠΟΥΡΓΕΙΟ ΠΑΙΔΕΙΑΣ ΚΑΙ ΘΡΗΣΚΕΥΜΑΤΩΝ ---------- ΠΕΡΙΦΕΡΕΙΑΚΗ ΔΙΕΥΘΥΝΣΗ ΠΡΩΤΟΒΑΘΜΙΑΣ & ΔΕΥΤΕΡΟΒΑΘΜΙΑΣ ΕΚΠΑΙΔΕΥΣΗΣ ΑΤΤΙΚΗΣ ---------- 4ο ΠΕΡΙΦΕΡΕΙΑΚΟ ΚΕΝΤΡΟ ΕΚΠΑΙΔΕΥΤΙΚΟΥ ΣΧΕΔΙΑΣΜΟΥ (ΠΕ.Κ.Ε.Σ.) ΑΤΤΙΚΗΣ ---------- |
Αθήνα, 12/4/2022 Προς: Σχολικές Μονάδες Α/θμιας και Β/θμιας Εκπ/σης (Δημόσιες και Ιδιωτικές) της αρμοδιότητας του 4ου ΠΕ.Κ.Ε.Σ. Υπόψη εκπαιδευτικών Γαλλικής κλ. ΠΕ05 |
|
Ταχ. Δ/νση Ταχ. Κώδικας Αρ. τηλ.Ιστοσελίδα Ηλ. Ταχ. Πληροφορίες |
: Λεωφόρος Συγγρού 165 : 17121, Νέα Σμύρνη : 213 -1617442 : https://blogs.sch.gr/4pekesat : Αυτή η διεύθυνση ηλεκτρονικού ταχυδρομείου προστατεύεται από τους αυτοματισμούς αποστολέων ανεπιθύμητων μηνυμάτων. Χρειάζεται να ενεργοποιήσετε τη JavaScript για να μπορέσετε να τη δείτε. : Στέλιος Μαρκαντωνάκης |
Κοιν.: Π.Δ.Ε. Αττικής |
ΘΕΜΑ: «Πρόσκληση παρακολούθησης της 1ης Διαδικτυακής Εκδήλωσης για τη Γαλλοφωνία στην Ελλάδα»
Αγαπητές και Αγαπητοί συνάδελφοι,
Προσκαλείστε στην εκδήλωση που διοργανώνεται από τη Γενική Διεύθυνση Διεθνών, Ευρωπαϊκών Θεμάτων, Παιδείας Ομογενών και Διαπολιτισμικής Εκπαίδευσης, Διεύθυνση Ευρωπαϊκών και Διεθνών Θεμάτων, Τμήμα Διεθνών Σχέσεων, με τίτλο UneFêted’expression créative pour la Francophonie, η οποία θα διεξαχθεί διαδικτυακά την Παρασκευή 15 Απριλίου και ώρες 17:00-20:00.
Γενικό Πρόγραμμα
17:00-17:30 |
Χαιρετισμοί |
17:30-17:45 |
Έναρξη: Τραγούδι και Βίντεο μαθητών/τριών |
17:45-18:00 |
Κεντρική ομιλία από τη RennieYOTOVA, (Διεθνής Οργανισμός Γαλλοφωνίας) |
18:00-19:00 |
Παρουσίαση Συντονιστών/Συντονιστριών Γαλλικής Γλώσσας – Μήνυμα για τη Γαλλοφωνία από τις 13 Π.Δ.Ε. της Ελλάδας |
19:00-20:00 |
Δημιουργική έκφραση στην 1η Γιορτή της Γαλλοφωνίας στην Ελλάδα |
Για δήλωση παρακολούθησης της εκδήλωσης, που απευθύνεται σε εκπαιδευτικούς μαθητές και μαθήτριες αλλά και γονείς/κηδεμόνες, φίλους και φίλες της γαλλικής γλώσσας και του γαλλόφωνου πολιτισμού, παρακαλείστε να χρησιμοποιήσετε τον ηλεκτρονικό σύνδεσμο https://forms.gle/rnZ8NqaLV652JJCR8
Για να συνδεθείτε στη διαδικτυακή συνάντηση, θα πρέπει να χρησιμοποιήσετε τον παρακάτω ηλεκτρονικό σύνδεσμο:
https://mineduevents.webex.com/mineduevents/j.php?MTID=ma034095078cf88088b49ad6bb3e0c13b
Ο Συντονιστής Εκπαιδευτικού Έργου Γαλλικής (κλ. ΠΕ05) με Επιστημονική Ευθύνη στα 1ο,2ο,3ο,4ο, 5ο και 6ο ΠΕ.Κ.Ε.Σ. Αττικής Στέλιος Μαρκαντωνάκης |