«ΓΙΝΟΜΑΣΤΕ ΟΛΟΙ ΝΟΝΟΙ»
Σάββατο 9/4: Δήμος Παλαιού Φαλήρου και ΟΛΟΙ ΜΑΖΙ ΜΠΟΡΟΥΜΕ – Συγκεντρώνουμε Πασχαλινά δώρα για παιδιά
10.00΄- 14.00΄ ΣΤΟ ΔΗΜΑΡΧΕΙΟ ΠΑΛΑΙΟΥ ΦΑΛΗΡΟΥ… ΑΥΤΟ ΤΟ ΠΑΣΧΑ «ΓΙΝΟΜΑΣΤΕ ΟΛΟΙ ΝΟΝΟΙ»
----------------------------------
Ο Δήμος Παλαιού Φαλήρου μαζί με 50 Δήμους της Αττικής, συμμετέχοντας και στηρίζοντας την δράση συγκέντρωσης Πασχαλινών δώρων από το ΟΛΟΙ ΜΑΖΙ ΜΠΟΡΟΥΜΕ, για τα παιδιά οικογενειών που έχουν ανάγκη το χαμόγελο και τη χαρά, καλεί τους δημότες και τους κατοίκους της πόλης, να συμμετάσχουν σε αυτή την εθελοντική πρωτοβουλία προσφοράς και αγάπης.
Ας μπούμε όλοι φέτος στο «ρόλο μας», ας γίνουμε «νονοί», όπως αναφέρει και το σύνθημα της Πασχαλινής εκστρατείας του ΟΛΟΙ ΜΑΖΙ ΜΠΟΡΟΥΜΕ, προσφέροντας δώρα και ευτυχία στα παιδιά των οικογενειών που τα χρειάζονται.
Το Σάββατο 9 Απριλίου 2022, στο Δημαρχείο Παλαιού Φαλήρου (Τερψιχόρης 51 & Αρτέμιδος, είσοδος από Αρτέμιδος) από τις 10.00΄ έως τις 14.00΄
Εθελοντές του Δήμου μας θα παραλαμβάνουν και θα συγκεντρώνουν τα δώρα όλων μας, με προορισμό τα σπίτια των οικογενειών συμπολιτών/συνανθρώπων μας, που δεν έχουν την ευχέρεια να τα αγοράσουν.
Ενδεικτικά μπορούν να προσφερθούν παιχνίδια, παιδικά βιβλία, λαμπάδες, παπούτσια και ότι άλλο μπορεί να περιέχει το πασχαλινό όνειρο κάθε παιδιού!
Τα δώρα που θα προσφερθούν θα πρέπει να είναι καινούργια ή μεταχειρισμένα, σε αρκετά καλή κατάσταση, έτοιμα να χρησιμοποιηθούν. Για περισσότερες πληροφορίες, δείτε εδώ…
ΠΑΛΑΙΟ ΦΑΛΗΡΟ 6/4/2022
Εικονικές δίκες "Πρωταγόρας" 690/05.04.2022
Άλλη μία διάκριση για την ομάδα ρητορικής του 5ου Γυμνασίου Παλ.Φαλήρου που και φέτος συμμετείχε στον 4ο Πανελλήνιο Διαγωνισμό Εικονικών Δικών "Πρωταγόρας " που διοργανώνει ο μη -κερδοσκοπικός οργανισμός Afixis.Στο διαγωνισμό συμμετείχαν δύο ομάδες, οι Αλκίφρονες και οι Ειρηνοδίκες ,εκ των οποίων οι Αλκίφρονες διεκδίκησαν μια θέση στον τελικό, ανάμεσα σε 4 ομάδες. Μάλιστα, 2 μαθητές μας, ο Ν.Πέτριβ και η Αν. Γιαννοπούλου, διακρίθηκαν στους 3 καλύτερους ομιλητές της διοργάνωσης. Τις ομάδες του σχολείου συντόνισε η φιλόλογος, Ζωή Πορφύρη.
Let's party
Ο Σύλλογος Γονέων και Κηδεμόνων με το 15μελές συμβούλιο Μαθητών/τριών του 5ου Γυμνασίου Π.Φαλήρου διοργανώνουν βραδυά διασκέδασης και καλούν τα μέλη τους σε συμμετοχή, τηρώντας τα τρέχοντα υγειονομικά πρωτόκολλα.
Πρωταγόρας 686/02.04.2022
Η ομάδα του σχολείου "Αλκίφρονες" που προκρίθηκε στους τελικούς των Εικονικών Δικών του 4ου Πανελληνίου Διαγωνισμού, περνά στον τελικό. 2 στους 3 καλύτερους ομιλητές ήταν δικοί μας: Άννα Γιαννόπουλου (Γ1) και Πετριβ Νικόλας (Γ3). Την ευθύνη και προετοιμασία των μαθητών και μαθητριών μας που συμμετέχουν στη διοργάνωση έχει η εκπαιδευτικός του σχολείου μας κ. Πορφύρη Ζωή (ΠΕ02). Παλαιότερες σχετικές αναρτήσεις ΕΔΩ κι ΕΔΩ
Οι Εικονικές Δίκες “Πρωταγόρας” αποτελούν προσομοίωση του συστήματος απονομής Δικαιοσύνης προσαρμοσμένου σε επίπεδο Γυμνασίου και Λυκείου
Oι μαθητές-συμμετέχοντες καλούνται να επιχειρηματολογήσουν σε ρόλο δικηγόρων και μαρτύρων προσπαθώντας να πείσουν ένα άκρως απαιτητικό Προεδρείο αποτελούμενο από τον Πρόεδρο του Δικαστηρίου, δύο Παρέδρους και τον Εισαγγελέα, καθώς και μια εξαμελή ομάδα ενόρκων που αντιπροσωπεύουν το κοινό περί δικαίου αίσθημα.
Οι Εικονικές Δίκες ‘’Πρωταγόρας’’ έχουν την έγκριση του Υπουργείου Παιδείας τα τελευταία χρόνια, με την πιό πρόσφατη να βρίσκεται ΕΔΩ.
Αυτισμός, διαφορετικότητα και σχολείο
To σχολείο μας θέλοντας να ευαισθητοποιήσει ακόμη μια φορά τη μαθητική κοινότητα για τη διαφορετικότητα, διοργάνωσε βιωματική δράση για τον ΑΥΤΙΣΜΟ. Σε συνεργασία με το ΑΛΜΑ (Πανελλήνιο Σύλλογο Προσαρμοσμένων Δραστηριοτήτων), οι μαθήτριες και μαθητές της Α΄τάξης συμμετείχαν σε ένα εργαστήρι μάθησης κι ενσυναίσθησης με την Πρόεδρο του Συλλόγου κ. Κατερίνα Γιαννακοπούλουτην Παρασκευή 01.04.2022 στην αίθουσα εκδηλώσεων μας από τις 10:00 - 12:00. Εποικοδομητική παρέμβαση για το θέμα και από την Εκπαδευτικό Ειδικής Αγωγής του σχολείου μας κ. Τσιλιγιάννη Χρύσας (ΠΕ02).
Οι κερασιές θ ανθίσουν και φέτος
Η καθηγήτρια Αισθητικής Αγωγής του σχολείου μας κ. Χατζημανώλη Ειρήνη, μαζί με ομάδα μαθητριών και μαθητών στα πλαίσια της Καλλιτεχνικής έκφρασης ανέλαβαν να φέρουν την άνοιξη στο σχολείο μας. Άρχισαν μια εικαστική παρέμβαση στους διαδρόμους του κτιρίου, καταδεικνύοντας την αναγκαιότητα του μαθήματος στη δευτεροβάθμια εκπαίδευση για την ολοκλήρωση της εφηβικής προσωπικότητας.
...ΚΑΙ Η ΟΛΟΚΛΗΡΩΣΗ ΤΟΥ ΕΡΓΟΥ:
Born to be different …αλλά ζούμε ΜΑΖΙ!!!
Born to be different …αλλάζούμεΜΑΖΙ!!!
Ο μήνας Απρίλιος είναι αφιερωμένος στον Αυτισμό!! Με την ευκαιρία του εορτασμού τηςΠαγκόσμιας Ημέρας Αυτισμού στις 2 Απριλίου, ο Πανελλήνιος Σύλλογος Προσαρμοσμένων Δραστηριοτήτων ΑΛΜΑ (www.alma-amea.gr) υπό την αιγίδα του Δήμου Παλαιού Φαλήρου διοργανώνει μια πρωτότυπη δράση ενημέρωσης και ευαισθητοποίησης της κοινότητας σε συνεργασία με το Σύλλογο μοτοσικλετιστών HOG – ΗΑRLEYOWNERSGROUP, το Σάββατο 2 Απριλίου και ώρα 11.00 μπροστά από το άγαλμα του Κωνσταντίνου Παλαιολόγου, Π.Φάληρο ( στάση τραμ Φλοίσβος)
Με το σύνθημα «BORNTOBEDIFFERENT» θέλουμε να μεταδώσουμε το μήνυμα της αποδοχής της διαφορετικότητας και να υπενθυμίσουμε σε ΟΛΟΥΣ μας την μοναδικότητα που κρύβει ο καθένας μέσα του!!!
Το μήνυμα αυτό θα μεταδοθεί με έναν ιδιαίτερο τρόπο: πενήντα περίπου μηχανές HOG – ΗΑRLEYOWNERSGROUP θα διασχίσουν μία διαδρομή στην παραλιακή λεωφόρο μέσα στα όρια του Δήμου Παλαιού Φαλήρου ξεκινώντας από το άγαλμα του Κωνσταντίνου Παλαιολόγου, Π.Φάληρο ( στάση τραμ Φλοίσβος)
Το πρόγραμμα της εκδήλωσης είναι το ακόλουθο:
11.00 Συγκέντρωση μπροστά στο άγαλμα του Κωνσταντίνου Παλαιολόγου, Π.Φάληρο ( στάση τραμ Φλοίσβος)
ΟΛΑ τα παιδιά μια αγκαλιά!!! Δραστηριότητες για παιδιά με την στήριξη παιδαγωγών του ΑΛΜΑ
12.00 ΑΦΙΞΗ των μηχανών HOG – ΗΑRLEYOWNERSGROUPστην εκδήλωση
Χορός, μουσική από τους VIPARTIES,αναμνηστικά της εκδήλωσης, πασχαλινές λαμπάδες από τους εθελοντές μας!!
13.15 Ξεκινάμε την διαδρομή!!
Παγκόσμια Ημέρα Αυτισμού
To σχολείο μας θέλοντας να ευαισθητοποιήσει ακόμη μια φορά τη μαθητική κοινότητα για τη διαφορετικότητα, διοργανώνει βιωματική δράση για τον ΑΥΤΙΣΜΟ. Σε συνεργασία με το ΑΛΜΑ (Πανελλήνιο Σύλλογο Προσαρμοσμένων Δραστηριοτήτων), οι μαθήτριες και μαθητές της Α΄τάξης θα συμμετέχουν σε ένα εργαστήρι μάθησης κι ενσυναίσθησης με την Πρόεδρο του Συλλόγου κ. Κατερίνα Γιαννακοπούλουτην Παρασκευή 01.04.2022 στην αίθουσα εκδηλώσεων μας από τις 10:00 - 12:00.
Η Παγκόσμια Ημέρα Αυτισμού καθιερώθηκε να γιορτάζεται κάθε χρόνο στις 2 Απριλίου, με απόφαση της γενικής συνέλευσης του ΟΗΕ και με σκοπό την ενημέρωση της παγκόσμιας κοινής γνώμης για τον αυτισμό και την ευαισθητοποίηση σχετικά με την ομαλή ένταξη των αυτιστικών ατόμων στην κοινωνία.
Τι είναι ο αυτισμός;
Ο αυτισμός είναι ο γενικός όρος για μια ομάδα σύνθετων διαταραχών της ανάπτυξης του εγκεφάλου η οποία οδηγεί σε ποικίλες δυσκολίες και περιορισμούς στην διαμόρφωση γνωστικών λειτουργιών, στον τρόπο επικοινωνίας και την επεξεργασία των αισθητηριακών ερεθισμάτων. Ο αυτισμός είναι μια πολύπλοκη νεύρο-ψυχιατρική διαταραχή, που εμποδίζει την ομαλή ανάπτυξη του ανθρώπου και απομονώνει τον πάσχοντα από τον υπόλοιπο κόσμο.
Το φάσμα του αυτισμού χαρακτηρίζεται, σε διαφορετικούς βαθμούς, από δυσκολία στην κοινωνική αλληλεπίδραση και την κοινωνική κατανόηση και συναισθηματική συναλλαγή, από δυσκολίες στη λεκτική και τη μη λεκτική επικοινωνία, καθώς και από επαναλαμβανόμενες, στερεότυπες συμπεριφορές και δραστηριότητες που επηρεάζουν την λειτουργικότητα του ατόμου.
Ο αυτισμός μπορεί να συνδέεται με νοητική αναπηρία, με δυσκολίες συγκέντρωσης και συντονισμού των κινήσεων και με θέματα σωματικής υγείας όπως διαταραχές στον ύπνο και γαστρεντερικές διαταραχές. Μερικά άτομα με αυτισμό παρουσιάζουν εξαιρετικές ικανότητες και διαπρέπουν στη μουσική, τα μαθηματικά ή τις τέχνες.
Ο αυτισμός φαίνεται να έχει τις ρίζες του στην πολύ πρώιμη ανάπτυξη του εγκεφάλου. Ωστόσο, τα πιο εμφανή σημάδια και συμπτώματα του αυτισμού πρωτοεμφανίζονται στην ηλικία των 2 ή 3 ετών, μπορούμε δηλαδή να πούμε με ασφάλεια ότι εκδηλώνεται πριν από την ηλικία των 3 ετών και διαρκεί για όλη τη ζωή.
Η διαμόρφωση αποτελεσματικών μεθόδων πρώιμης διάγνωσης και έγκαιρης παρέμβασης με την ακόλουθη εφαρμογή κατάλληλων ψυχολογικών, εκπαιδευτικών και θεραπευτικών προσεγγίσεων, οι οποίες θα γίνονται από νωρίς και θα έχουν συνέχεια και συνέπεια, μπορούν να βελτιώσουν την κατάσταση και μάλιστα, σε πολλές περιπτώσεις, σημαντικά. Για να γίνει αυτό όμως πρέπει να υπάρχει αυξημένη ευαισθητοποίηση.
Σε όλες τις μορφές του αυτισμού, ακόμα και στις ήπιες, υπάρχουν κοινές και συγκεκριμένες δυσκολίες, οι οποίες πρέπει να αναγνωριστούν σωστά και να αναπτυχθούν επεμβατικές διαδικασίες. Κάποιες φορές ο αυτισμός μπορεί να συνυπάρχει με νοητική υστέρηση, αναπηρίες και άλλα ιατρικά σύνδρομα.
Πόσο συχνός είναι ο αυτισμός;
Μόνο στην Αμερική, 1 στα 110 παιδιά έχει κάποια μορφή αυτισμού, μια αύξηση της τάξεως του 600% κατά τις δύο τελευταίες δεκαετίες. Η προσεκτική έρευνα καταδεικνύει ότι μόνο εν μέρει αυτή η αύξηση μπορεί να δικαιολογηθεί από τη βελτίωση στα διαγνωστικά μέσα και από την αύξηση της ευαισθητοποίησης. Παράλληλα, σύμφωνα με τις μελέτες, ο αυτισμός είναι τρεις με τέσσερις φορές πιο συχνός στα αγόρια από ότι στα κορίτσια.
Περισσότερα παιδιά διαγιγνώσκονται με αυτισμό από ότι συνολικά με καρκίνο παιδικής ηλικίας, με νεανικό διαβήτη ή με AIDS. Tα στατιστικά στοιχεία δείχνουν ότι τα ποσοστά εμφάνισης μορφής αυτισμού αυξάνονται κατά 10 με 17 τοις εκατό ετησίως. Δεν υπάρχει καμία επιβεβαιωμένη εξήγηση για αυτή τη συνεχή αύξηση, αν και οι καλύτερες διαγνωστικές μέθοδοι και η περιβαλλοντική επίδραση θεωρούνται οι δύο πιο σημαντικοί λόγοι.
Τι προκαλεί τον αυτισμό;
Όχι πολύ καιρό πριν, η απάντηση στο ερώτημα αυτό θα ήταν "δεν έχουμε ιδέα." Η έρευνα όμως τώρα πια έχει αρχίσει να παρέχει απαντήσεις. Πρώτα απ 'όλα, τώρα ξέρουμε ότι δεν υπάρχει μια και μοναδική αιτία του αυτισμού, όπως ακριβώς δεν υπάρχει ένα και μόνο είδος αυτισμού. Κατά τα τελευταία πέντε χρόνια, οι επιστήμονες έχουν εντοπίσει μια σειρά από σπάνιες γονιδιακές αλλαγές ή μεταλλάξεις, που σχετίζονται με τον αυτισμό. Ένας μικρός αριθμός από αυτές είναι ικανός να προκαλέσει αυτισμό από μόνος του, αν και οι περισσότερες περιπτώσεις αυτισμού φαίνεται ότι προκαλούνται από έναν συνδυασμό των προαναφερόμενων γονιδίων που αυξάνουν τον κίνδυνο εμφάνισης αυτισμού, καθώς και από περιβαλλοντικούς παράγοντες που επηρεάζουν την πρώιμη ανάπτυξη του εγκεφάλου.
Με την αδιαμφισβήτητη παρουσία γενετικής προδιάθεσης για τον αυτισμό, υπάρχουν μια σειρά από μη γενετικούς ή περιβαλλοντικούς παράγοντες που φαίνεται ότι αυξάνουν περαιτέρω τον κίνδυνο να αναπτύξει ένα παιδί αυτισμό. Αυτοί οι παράγοντες κινδύνου περιλαμβάνουν γεγονότα πριν και κατά τη διάρκεια του τοκετού. Αυτά είναι η μεγάλη ηλικία και των δύο γονέων κατά τη σύλληψη, το να ασθενήσει η μητέρα κατά την κύηση και ορισμένες δυσκολίες που μπορεί να παρουσιαστούν κατά τη γέννηση, ιδιαίτερα εκείνες που σχετίζονται με μη επαρκή οξυγόνωση του εγκεφάλου του μωρού. Είναι σημαντικό να έχουμε κατά νου όμως ότι αυτοί οι παράγοντες, δεν προκαλούν αυτισμό από μόνοι τους, αλλά αυξάνουν τον κίνδυνο σε συνδυασμό με τους γενετικούς παράγοντες.
Σύγχρονες έρευνες υποστηρίζουν ότι ο κίνδυνος είναι μειωμένος για τις γυναίκες που λαμβάνουν βιταμίνες κατά τη διάρκεια της εγκυμοσύνης αλλά και πριν ακόμα από τη σύλληψη (ειδικά αυτές που περιέχουν φολικό οξύ).
Ταυτόχρονα, ολοένα και περισσότερο, οι ερευνητές εξετάζουν το ρόλο του ανοσοποιητικού συστήματος στον αυτισμό.
Συνοπτικά λοιπόν, οι τομείς της έρευνας για το τι προκαλεί τον αυτισμό περιλαμβάνουν: γενετική προδιάθεση και γενετικούς παράγοντες, διαφοροποιήσεις στη δομή του εγκεφάλου, ελλείψεις σε ένζυμα/ βιταμίνες/μέταλλα, μολύνσεις, περιβαλλοντικούς παράγοντες, κλπ, χωρίς όμως να περιορίζονται μόνο στα παραπάνω. Οι έρευνες σε μεγάλο βαθμό επικεντρώνονται στην γενετική βάση.
Διάγνωση
Η έγκαιρη διάγνωση επιτρέπει την παροχή οικογενειακής υποστήριξης, πρόωρης παρέμβασης που θα έχει ως αποτέλεσμα μεγάλο όφελος για το παιδί, αντιμετώπιση των ιδιαίτερων αναγκών του, κατανόηση της συμπεριφοράς του, βελτίωση των εκπαιδευτικών επιδόσεων του και των γνωστικών ικανοτήτων του, σωστότερη ανάπτυξη.
Τα βασικά χαρακτηριστικά του αυτισμού είναι τρία:
- Διαταραχή της επικοινωνίας (δυσκολίες στην χρήση της γλώσσας και της ομιλίας, ελλειμματική κατανόηση και προβλήματα κατανόησης εννοιών, κλπ).
- Διαταραχή της φαντασίας, (με εμμονική ενασχόληση με συγκεκριμένα ενδιαφέροντα και στερεότυπες συμπεριφορές και απουσία ευελιξίας στη σκέψη και προσαρμογής σε καταστάσεις, κλπ).
- Διαταραχή της κοινωνικότητας (φτωχή κοινωνική επαφή, αλληλεπίδραση που προκαλεί σύγχυση, κλπ).
Τι σημαίνει αυτιστικό φάσμα και υπάρχει θεραπεία;
Κάθε άτομο με αυτισμό είναι μοναδικό. Το φάσμα του αυτισμού είναι πολύ μεγάλο και στην μία άκρη του περιλαμβάνει την τυπική μορφή του αυτισμού, ενώ στην άλλη περιλαμβάνονται οι μορφές υψηλής λειτουργικότητας, με ενδιάμεσα διάχυτες, διάφορες αναπτυξιακές διαταραχές.
Πολλοί αυτιστικοί έχουν εξαιρετικές δεξιότητες: ακαδημαϊκές, μουσικές, κλπ. Περίπου το 40 τοις εκατό έχει πνευματικές ικανότητες που κυμαίνονται στο μέσο όρο ή ακόμα και πάνω από αυτόν. Πολλά υψηλής νοημοσύνης και λειτουργικότητας άτομα με κάποια μορφή αυτισμού δεν αποκλείεται να μην διαγιγνώσκονται ποτέ και να αντιμετωπίζουν τα προβλήματα τους μόνα τους και να διαπρέπουν στην κοινωνία, χωρίς ταυτόχρονα να «στιγματίζονται».
Πράγματι, πολλά άτομα στο αυτιστικό φάσμα θα έπρεπε να είναι υπερήφανα για τις ικανότητες τους και τον ξεχωριστό τους τρόπο θέασης του κόσμου και της πραγματικότητας.
Κάποιοι αυτιστικοί βέβαια έχουν σημαντικές αναπηρίες και δεν είναι σε θέση να ζήσουν ανεξάρτητα: σημαντικό ποσοστό ατόμων με αυτισμό, ενώ μπορεί μέσω της εκπαίδευσης να αναπτύξει τις ικανότητες του, δεν μπορεί παρόλα αυτά να ζήσει αυτόνομα, χωρίς διαρκή φροντίδα. Μπορεί όμως να είναι υπεύθυνο ώστε να φέρνει σε πέρας απλές εργασίες.
Περίπου το 25 τοις εκατό των αυτιστικών ατόμων παρουσιάζουν γλωσσικές δυσλειτουργίες, αλλά μπορούν να μάθουν να επικοινωνούν με άλλα μέσα.
Όσο πιο πρώιμη η παρέμβαση τόσες οι πιθανότητες τα παιδιά με αυτισμό και να μην ξεχωρίζουν από τα υπόλοιπα, όσο ξεχωριστά κι αν είναι σε κάποιους τομείς.
Η αποστολή της ανθρωπότητας σχετικά με τον αυτισμό, θα έπρεπε να είναι η βελτίωση της ζωής των αυτιστικών, η διαμόρφωση αποτελεσματικών θεραπειών που θα αντιμετωπίζουν τις σημαντικές προκλήσεις με τις οποίες βρίσκονται αντιμέτωπα αυτά τα άτομα, όσον αφορά την επικοινωνία και τη σωματική υγεία, την αύξηση της αποδοχής, το σεβασμό και την υποστήριξη.
Παρεμβάσεις
Τονίζουμε ότι τα αυτιστικά άτομα αυτά πρέπει να λαμβάνουν κατάλληλη, εξατομικευμένη φροντίδα κι όχι να νιώθουν αποκλεισμένα.
Οι διαταραχές αυτισμού είναι πολυποίκιλες και πολυσύνθετες και για την αντιμετώπιση τους χρειάζονται εξειδικευμένες παρεμβάσεις σε διάφορες φάσεις, καθ’όλη τη διάρκεια της ζωής του ατόμου και σύμφωνα με τις ανάγκες του, από κατάλληλα εκπαιδευμένα στελέχη σε εξατομικευμένη βάση και με άλλα παιδιά σε παιδικούς σταθμούς, κέντρα ημέρας, σχολεία.
Νομικό πλαίσιο:
Ο Νόμος 2716|1999 για την ανάπτυξη και τον εκσυγχρονισμό των υπηρεσιών Ψυχικής Υγείας, ορίζει πως «το κράτος έχει την ευθύνη για την παροχή υπηρεσιών Ψυχικής Υγείας που έχουν σκοπό την πρόληψη, τη διάγνωση, τη θεραπεία, την περίθαλψη καθώς και την ψυχοκοινωνική αποκατάσταση και κοινωνική επανένταξη ενηλίκων, παιδιών και εφήβων με ψυχικές διαταραχές και Διαταραχές Αυτιστικού Τύπου και με μαθησιακά προβλήματα» (άρθρο 1 παρ. 1).
"Τα κορδόνια του"
ΚΙΝΗΜΑΤΟΓΡΑΦΙΚΗ ΛΕΣΧΗ 01.04.2022
Το «Φίλα το χώμα» αποκαλύπτει ότι μέσα από την αναζωογόνηση του χώματος του κόσμου μπορούμε γρήγορα να σταθεροποιήσουμε ολοκληρωτικά το παγκόσμιο κλίμα, να επαναφέρουμε χαμένα οικοσυστήματα και να δημιουργήσουμε αφθονία διατροφικών πηγών. Χρησιμοποιώντας εντυπωσιακές γραφικές και οπτικές αναπαραστάσεις καθώς και πλάνα της ΝΑΣΑ και της Εθνικής Υπηρεσίας Ωκεανών και Ατμόσφαιρας των ΗΠΑ, η ταινία παρουσιάζει πώς με τη μείωση του άνθρακα της ατμόσφαιρας το χώμα αποτελεί το κομμάτι του κλιματικού παζλ που λείπει.
25 Μαρτίου 1821 -2022
Μήνυμα της Υπουργού Παιδείας και Θρησκευμάτων Νίκης Κεραμέως για την 25η Μαρτίου
Ναι αλλά τώρα αντιπαλεύει κάθε τέκνο σου με ορμή,
που ακατάπαυστα γυρεύει ή τη νίκη ή τη θανή.
Διονύσιος Σολωμός, «Ύμνος εις την Ελευθερίαν»
Ο εθνικός μας ποιητής αποτυπώνει στο έργο του την κινητήρια δύναμη της εθνεγερσίας του 1821, που δεν ήταν άλλη από την ασίγαστη επιδίωξη της Ελευθερίας. Οι ήρωες της Ελληνικής Επανάστασης ενώθηκαν μετά από 400 χρόνια σκλαβιάς, αψηφώντας κάθε κόστος, με μία ορμητική αποφασιστικότητα ενάντια στον Οθωμανικό ζυγό και την τυραννία, οραματιζόμενοι μία ελεύθερη πατρίδα. «Κάλλιο είναι μιας ώρας ελεύθερη ζωή, παρά σαράντα χρόνια, σκλαβιά και φυλακή» διαλαλεί ο Ρήγας Φεραίος στον περίφημο Θούριο, απηχώντας εμφατικά το πνεύμα της εποχής που ήθελε την Ελευθερία να κατισχύει ακόμη και επί του ίδιου του ύψιστου αγαθού της ζωής. 200 και πλέον χρόνια από την έναρξη της Επανάστασης του ’21, θα ευχόμασταν να μην μπορεί να τεθεί στον σύγχρονο κόσμο μας, και ειδικά στην Ευρώπη, το δίλημμα «Ελευθερία ή θάνατος». Κι όμως, ακόμη και σήμερα, υφίσταται η ανάγκη της προάσπισης της ελευθερίας, των ανθρωπίνων δικαιωμάτων, της διεθνούς νομιμότητας και της εδαφικής ακεραιότητας ανεξάρτητων κρατών, αξίες για τις οποίες η Ελλάδα επίσης σταθερά αγωνίζεται. Με την ευκαιρία της διπλής, εθνικής και θρησκευτικής γιορτής μας, εκφράζω την ειλικρινή μου ελπίδα για άμεση αποκατάσταση της ειρήνης. Χρόνια πολλά σε όλες και όλους.
Η ΥΠΟΥΡΓΟΣ ΠΑΙΔΕΙΑΣ ΚΑΙ ΘΡΗΣΚΕΥΜΑΤΩΝ
ΝΙΚΗ ΚΕΡΑΜΕΩΣ
https://www.youtube.com/channel/UCRrwjVaHQ4O7ogE0k6fwJXg
Επίσκεψη του τμήματος Γ3 στα Εργαστηριακά Κέντρα των ΕΠΑΛ Ν. Σμύρνης
Έχοντας ως στόχο την αποτελεσματική ενημέρωση και πληροφόρηση των μαθητών/τριών της Γ' τάξης για τις πιθανές εκπαιδευτικές επιλογές σε ό,τι αφορά στην Επαγγελματική εκπαίδευση, το τμήμα Γ3 του σχολείου μας επισκέφτηκε την Παρασκευή 11 Μαρτίου 2022 τα Εργαστηριακά Κέντρα των ΕΠΑΛ Ν. Σμύρνης και συγκεκριμένα τα εργαστήρια Ηλεκτρολόγων, Μηχανολόγων, Πληροφορικής, Νοσηλευτικής, Μικροβιολόγων, Μηχανικών Αυτοκινήτων και Ψυκτικών.
MARATHON DE LECTURE 2022 DE LA FRANCOPHONIE : LA LIBERTÉ PREND LE RELAI !
Προσκαλούμε μαθητές, καθηγητές και γονείς των μαθητών μας ,να συμμετέχουν στο μαραθώνιο Ανάγνωσης για τη Γαλλοφωνία δηλώνοντας συμμετοχή στο μάθημα των γαλλικών στη κ. Βλασερού Μ.
|
||||||
|
Bullying στο σχολείο και αντιμετώπιση
Mε πρωτοβουλία της εικαστικού του σχολείου μας κ. Χατζημανώλη Ειρήνης οι μαθητές και μαθήτριές μας δημιούργησαν εικόνες για το σχολικό εκφοβισμό κι είχαν την ευκαρία όλη αυτή την εβδομάδα να συζητήσουν πτυχές του προβλήματος αυτού. Την έκθεση των έργων, στην αίθουσα εκδηλώσεων, επισκέπτονται όλα τα τμήματα και οι μαθητές /τριες ψηφίζουν το έργο που τους αρέσει ώστε οι δημιουργοί να ανταμοιφθούν με ένα βραβείο που θα προσφέρει ο Σύλλογος Γονέων και Κηδεμόνων: βιβλίο/ gadget.
Ένας από τους φόβους πολλών γονέων είναι η συμμετοχή των παιδιών τους (κυρίως ως θύματα) σε περιστατικά εκφοβισμού εντός και εκτός σχολείου. Δεν είναι όμως λίγες οι φορές όπου οι γονείς συγχέουν το απλό πείραγμα με τον εκφοβισμό, υπερβάλλοντας χωρίς να παρατηρήσουν προσεκτικά τι ακριβώς συμβαίνει, με κίνδυνο να δημιουργήσουν παιδιά γεμάτα φόβο και να τα στοχοποιήσουν ως θύματα μειώνοντας την αυτοεκτίμησή τους και προδίδοντάς τους ένα ρόλο που πιθανότατα μελλοντικά να επαληθεύσουν.
Ας δούμε όμως ποια είναι τα 5 βασικά χαρακτηριστικά μιας εκφοβιστικής συμπεριφοράς (Greene, 2000):
- Ο θύτης προκαλεί ψυχικό ή σωματικό πόνο στο θύμα του από πρόθεση.
- Η επιθετικότητα αυτή παρουσιάζει επαναληπτικότητα.
- Συμβαίνει σε οικείες κοινωνικές ομάδες (ο θύτης και το θύμα γνωρίζονται).
- Ο θύτης αντιτάσσει μεγαλύτερη σωματική και κοινωνική ισχύ στο θύμα του.
- Το θύμα δεν προκαλεί τον εκφοβισμό μέσω κάποιας μορφής επιθετικότητας.
Ο εκφοβισμός, λοιπόν αποτελεί μια μορφή βίας μεταξύ παιδιών και μπορεί να συμβαίνει στο σχολείο, στη γειτονιά αλλά και μέσα στην οικογένεια (κυρίως ανάμεσα στα αδέλφια). Μπορεί να επηρεάσει τον κοινωνικό περίγυρο του παιδιού και να του δημιουργήσει αισθήματα φόβου και κατωτερότητας, ωθώντας το σε χαμηλές σχολικές επιδόσεις και αντικοινωνική συμπεριφορά (Ericson, 2001).
Παρακάτω παρουσιάζονται κάποιες μορφές τις οποίες μπορεί να πάρει ένα περιστατικό εκφοβισμού (Olweus, 1993):
- Σωματική βία (χτυπήματα, τσιμπήματα, δαγκώματα, σπρωξίματα).
- Συχνός κοινωνικός αποκλεισμός από παρέες, συζητήσεις και παιχνίδια.
- Σεξουαλική παρενόχληση.
- Λεκτική βία (ταπεινωτικά σχόλια, βρίσιμο, κοροϊδία).
- Ρατσιστική λεκτική βία.
- Απειλές και εκβιασμοί.
- Κλοπή και καταστροφή προσωπικών αντικειμένων.
- Διάδοση ανήθικων και ψευδών φημών, κουτσομπολιό.
- Διαδικτυακός εκφοβισμός (αποκάλυψη προσωπικών πληροφοριών, φωτογραφιών, απειλητικά ή χυδαία μηνύματα κ.α.).
Το πείραγμα σε αντίθεση με τον εκφοβισμό συμβαίνει κατά τη διάρκεια του παιχνιδιού όπου τα άτομα ανακαλύπτουν τα όρια του αποδεκτού στη σχέση τους. Συμβαίνει μεταξύ φίλων και δεν έχει στοιχεία βίας, είναι αυθόρμητο και δεν επαναλαμβάνεται (π.χ. το πείραγμα για το καινούριο κούρεμα ενός συμμαθητή διαφέρει από μια κακόβουλη ανάρτηση φωτογραφίας σε ευρύ κοινό).
Πώς καταλαβαίνω αν το παιδί μου έχει πέσει θύμα εκφοβισμού;
- Μώλωπες, σκισμένα και βρόμικα ρούχα.
- Απώλεια βιβλίων ή άλλων αντικειμένων χωρίς λογικές εξηγήσεις.
- Αποφυγή συναναστροφής με συμμαθητές εκτός σχολείου και απροθυμία συμμετοχής σε πάρτι και εκδηλώσεις.
- Αλλαγές στην όρεξη, στον ύπνο και στη συμπεριφορά.
- Παράπονα και σωματικά συμπτώματα (πονοκέφαλοι, στομαχόπονοι κ.α.)
- Αλλαγή σχολικής επίδοσης και πεποιθήσεις ότι το απορρίπτουν ή δεν το συμπαθούν.
- Φόβος του παιδιού να πάει στο σχολείο και/ή απόπειρα να προμηθευτεί μέσα «προστασίας».
Σε περίπτωση που αντιληφθείτε κάποιες από τις παραπάνω συμπεριφορές διευκολύνετε το παιδί σας να μιλήσει τονίζοντάς του πως τα παιδιά-θύματα δεν φταίνε τα ίδια για τις επιθετικές συμπεριφορές των δραστών. Επίσης εξηγήστε του ότι κάποια παιδιά ωθούνται σε τέτοιες συμπεριφορές λόγω προσωπικών τους δυσκολιών. Μπορείτε να του δώσετε παραδείγματα από τη δική σας σχολική ζωή.
Ερωτήσεις που βοηθούν στην ανίχνευση του σχολικού εκφοβισμού:
Τι σου αρέσει στο σχολείο;
Τα περισσότερα παιδιά στο σχολείο είναι φιλικά;
Πώς τα πας με τους συμμαθητές και τους δασκάλους σου;
Σου είναι εύκολο να ξεκινάς φιλίες;
Πώς τα περνάς στο διάλειμμα; Τι κάνετε;
Υπάρχουν συγκρούσεις ανάμεσα στα παιδιά του σχολείου σου;
Πώς να βοηθήσετε το παιδί:
Αφού το παιδί σας μιλήσει, επαινέστε το για το θάρρος του και διαβεβαιώστε το ότι θα το στηρίξετε μέχρι τη λύση του προβλήματος. Καλό θα ήταν σε πρώτη φάση να συζητήσετε ήρεμα για να σας πει αυτό που βίωσε. Προσπαθήστε να συγκρατήσετε, τα πρόσωπα και τη συχνότητα των περιστατικών. Διαβεβαιώστε το ότι δεν φταίει αυτό για το συμβάν και τονίστε του ότι κανείς δεν πρέπει να υφίσταται τέτοιες συμπεριφορές. Προτρέψτε το, αν ξανασυμβεί, να το αναφέρει αμέσως στους εκπαιδευτικούς τους οποίους εμπιστεύεται και κλείστε ραντεβού με το δάσκαλο του για να τον ενημερώσετε για το πρόβλημα. Αν βλέπετε ότι το πρόβλημα επιμένει, ζητήστε τη συμβουλή κάποιου ειδικού ή χρησιμοποιήστε τις παρακάτω γραμμές επικοινωνίας.
Χρήσιμα τηλέφωνα: ΜΕΥποστηρίζω – 80011 80015 / Εθνική Γραμμή Παιδικής Προστασίας – 1107 / Γραμμή στήριξης Παιδιών και Εφήβων – 116 111 / Δίωξη Ηλεκτρονικού Εγκλήματος – 11188
Βιβλιογραφία
- Ericson, N. (2001). Addressing the problem of juvenile bullying. Department of Justice, Office of Juvenile Justuce and Delinquency Prevention Fact Sheet 27.
- Greene, M. (2000). Bullying and harassment in schools. In R. S. Moser & C. E. Frantz (Eds.), Shocking violence (pp. 72-101). Springfield, IL: Charles C Thomas.
- Olweus, D. (1993). Bullying at school: What we know and what we can do. New York: Blackwell.
- Τσίτσικα, Α., & Τζαβέλα, Ε. (2015). Το πείραγμα πειράζει! Πώς να αντιμετωπίζεται ο σχολικός εκφοβισμός. Αθήνα: Καθημερινή.
«Η Τέχνη του ΜΑΖΙ»
Αγαπητοί Γονείς & Κηδεμόνες,
Ο Πανελλήνιος Σύλλογος Προσαρμοσμένων Δραστηριοτήτων «ΑΛΜΑ» και το τμήμα των εκπαιδευτικών προγραμμάτων του Ιδρύματος Ωνάση σε συνεργασία με τον Δήμο Παλαιού Φαλήρου, θα υλοποιήσουν από κοινού το Πρόγραμμα «Η Τέχνη του ΜΑΖΙ».
H δράση αποβλέπει στο πώς η βιωματική σχέση μέσω της τέχνης μεταλλάσσει την οπτική των μαθητών στην αποδοχή της διαφορετικότητας και θα πραγματοποιηθεί από τον Μάρτιο μέχρι τον Απρίλιο του 2022, στο 5ο Γυμνάσιο Παλαιού Φαλήρου, όπου θα συμμετέχουν 10 μαθητές Γυμνασίου και 10 νέοι με μέση νοητική αναπηρία και αυτισμό σε 11 δίωρες συναντήσεις, μετά τη λήξη των μαθημάτων, στον χώρο του Σχολείου.
Στόχος της δράσης μας είναι η αποδοχή της διαφορετικότητας και η αλλαγή της αντίληψης των μαθητών για την αναπηρία. Πως από την φαινομενική «ανικανότητα», μέσω της τέχνης, ανακαλύπτουμε την ικανότητα. Εξάλλου, ανακαλύπτοντας αυτά που μας ενώνουν αντιμετωπίζουμε μαζί αυτά που μας χωρίζουν.
Η τέχνη από τη φύση της επιβραβεύει και παροτρύνει την διαφορετικότητα ως τρόπο έκφρασης της προσωπικής μοναδικότητας του καλλιτέχνη. Ίσως είναι ο μοναδικός χώρος όπου η διαφορετικότητα αναγνωρίζεται ως προτέρημα κι όχι ως ελάττωμα…. γιατί θέλει τέχνη κι έμπνευση να ξεχωρίζεις!!!
Αναλυτικότερα, οι συναντήσεις με τις ομάδες θα λάβουν χώρα εντός του 5ου Γυμνασίου Παλαιού Φαλήρου, μετά την λήξη των μαθημάτων (14:15-16:00). Θα διαρκούν 2 ώρες και θα πραγματοποιηθούν τις ακόλουθες ημερομηνίες:
ΠΡΟΓΡΑΜΜΑΤΙΣΜΕΝΕΣ ΣΥΝΑΝΤΗΣΕΙΣ:
Για τον μήνα Μάρτιο: Τετάρτη 9/03, Δευτέρα 14/03, Τετάρτη 16/03, Δευτέρα 21/03, Τετάρτη 23/03, Δευτέρα 28/03 και Τετάρτη 30/03
Για τον μήνα Απρίλιο: Δευτέρα 4/04, Τετάρτη 6/04, Δευτέρα 11/04 και Τετάρτη 13/04
Όταν ολοκληρωθούν οι συναντήσεις θα δημιουργηθεί έκθεση που θα ξεδιπλώνει την εμπειρία των συμμετεχόντων, κατά τη διάρκεια της δράσης.
Θα τηρηθούν όλα τα μέτρα πρόληψης και προστασίας κατά του covidκαθ’ όλη τη διάρκεια του προγράμματος.
Εφόσον, συμφωνείτε, παρακαλούμε θερμά όπως συμπληρώσετε την υπεύθυνη δήλωση συμμετοχής του ανήλικου τέκνου σας στο πρόγραμμα, την οποία θα παραλάβετε από εμάς. Σας ενημερώνουμε ότι η δράση θα φωτογραφηθεί και θα μαγνητοσκοπηθεί.
Υπεύθυνη επικοινωνίας: Γεωργούση Χρύσα 210 9828150
Με εκτίμηση,
Η ΠΡΟΕΔΡΟΣ
ΚΑΤΕΡΙΝΑ ΓΙΑΝΝΑΚΟΠΟΥΛΟΥ
Για το 5ο Γυμνάσιο Παλ. Φαλήρου υπεύθυνοι καθηγητές/τριες: Βλασερού Μ., Κρητικού Α.,Μπολτσής Π., και Τσιλιγιάννη Χ.
Mέτρα προστασίας ως 08.03.2022
Δημοσιεύθηκε στην Εφημερίδα της Κυβέρνησης η Κοινή Υπουργική Απόφαση, η οποία ορίζει τα μέτρα προστασίας της δημόσιας υγείας από τον κίνδυνο περαιτέρω διασποράς του κορωνοϊού COVID-19 για σχολεία, ΑΕΙ, ΙΕΚ, ΣΔΕ, Κολλέγια , Φροντιστήρια και ΚΞΓ από από τη Δευτέρα, 28 Φεβρουαρίου 2022 και ώρα 06:00 έως και την Τρίτη, 8 Μαρτίου 2022 και ώρα 6:00.
ΠΑΤΗΣΤΕ ΕΔΩ ΓΙΑ ΝΑ ΑΝΟΙΞΕΤΕ ΤΟ ΦΕΚ
Σχολεία Δια ζώσης εκπαιδευτική λειτουργία όλων των σχολικών μονάδων πρωτοβάθμιας, δευτεροβάθμιας και ειδικής αγωγής και εκπαίδευσης (νηπιαγωγείων, δημοτικών, ολοήμερων σχολείων, γυμνασίων και λυκείων γενικής και επαγγελματικής εκπαίδευσης) της υπό στοιχεία Δ1α/ΓΠ.οικ.55254/9.9.2021 κοινής υπουργικής απόφασης «Λειτουργία των εκπαιδευτικών μονάδων Πρωτοβάθμιας και Δευτεροβάθμιας Εκπαίδευσης, Ειδικής Αγωγής και Εκπαίδευσης, εργαστηριακών κέντρων και σχολικών εργαστηρίων, Σχολείων Δεύτερης Ευκαιρίας, Ινστιτούτων Επαγγελματικής Κατάρτισης, Μεταλυκειακού έτους - τάξης...
Θεατρικής ομάδας δρώμενα...
Στιγμιότυπα από τις δράσεις της Θεατρικής Ομάδας του 5ου Γυμνασίου Παλαιού Φαλήρου.
Τι συμβαίνει όταν συναντιούνται μορφές της ιστορίας μας;
Τσε Γκεβάρα & Αλίκη Βουγιουκλάκη:
Mad Clip & Πηνελόπη , Χίτλερ...
"Ρόλος στον τοίχο"
Οι μαθητές πλάθοντας τον ήρωα...Προετοιμασία του αυτοσχεδιασμού από τις ομάδες...Οι μαθητές δείχνουν τον "χάρτη" της ζωής τους...
Άσκηση εμπιστοσύνης: Οδηγός και τυφλός
Κινούμαστε....
Περισσότερες φωτογραφίες ΕΔΩ
irregulars
Στο πλαίσιο του οπτικοακουστικού γραμματισμού των μαθητών, αλλά και σχετικής επιμόρφωσης των καθηγητών μας, εγκεκριμένης από το Υπουργείο Παιδείας & Θρησκευμάτων, πραγματοποιούνται προβολές ταινιών στη διάρκεια διδακτικών ωρών.
Σήμερα 24.02.2022 το Γ3/Γ4 γαλλικών παρακολούθησε την ταινία μικρού μήκους "irregulars'' και πραγματοποίησε σχετικές δραστηριότητες.