«Μετακινούμαστε με μέσα φιλικά στο περιβάλλον. Μένουμε υγιείς» 560/20.09.21
ΔΗΜΟΣ ΠΑΛΑΙΟΥ ΦΑΛΗΡΟΥ
ΔΕΛΤΙΟ ΤΥΠΟΥ
Ευρωπαϊκή Εβδομάδα Κινητικότητας 2021 στο Παλαιό Φάληρο
«Μετακινούμαστε με μέσα φιλικά στο περιβάλλον. Μένουμε υγιείς»
ΤΡΙΤΗ 21 ΣΕΠΤΕΜΒΡΙΟΥ
9.00-12.00 : ΠΑΙΔΙΚΗ ΔΗΜΟΤΙΚΗ ΒΙΒΛΙΟΘΗΚΗ
17.00-19.00 : ΠΛΑΤΕΙΑ ΦΙΛΙΚΗΣ ΕΤΑΙΡΕΙΑΣ
“Βιβλιοπερπατήματα”
-------------------
Στο πλαίσιο των εκδηλώσεων για την Ευρωπαϊκή Εβδομάδα Κινητικότητας, την Τρίτη 21 Σεπτεμβρίου, στην Παιδική Βιβλιοθήκη από 9.00 έως 12.00 με τα σχολεία και στην Πλατεία Φιλικής Εταιρείας, από τις 17.00 μέχρι και τις 19.00 μμ, γιορτάζουμε μαζί σας.
Το απόγευμα, με σημείο συνάντησης την υπαίθρια Βιβλιοθήκη μας στην Πλατεία Φιλικής Εταιρείας, ξεκινάμε και περπατάμε, μετράμε τα βήματά μας, παίζουμε παιχνίδια, φτιάχνουμε τα δικά μας συνθήματα, κινούμαστε με ασφάλεια. Ζωγραφίζουμε ότι παρατηρούμε για την κίνηση στην πόλη μας αλλά και ότι φανταζόμαστε και θέλουμε για να γίνει καλύτερη!!
Αναλυτικά, το πρόγραμμα των δράσεων για την αυριανή ημέρα έχει ως εξής:
9.00- 12.00 -ΠΑΙΔΙΚΗ ΔΗΜΟΤΙΚΗ ΒΙΒΛΙΟΘΗΚΗ
“Βιβλιοπερπατήματα” .
Γιορτάζουμε την ΕΕΚ στον χώρο της παιδικής βιβλιοθήκης παρέα. Παίζουμε, διαβάζουμε, συζητάμε και ζωγραφίζουμε την κίνηση στην πόλη μας. Περπατάμε στους χώρους μέσα και έξω από την βιβλιοθήκη. Καταγράφουμε ιδέες και προβλήματα.
17.00-19.00 - ΠΛΑΤΕΙΑ ΦΙΛΙΚΗΣ ΕΤΑΙΡΕΙΑΣ
ΦΤΙΑΞΕ ΤΟ ΔΙΚΟ ΣΟΥ ΣΥΝΘΗΜΑ!
Φτιάχνουμε τα δικά μας συνθήματα
- Το περιβάλλον το αγαπώ με τα πόδια περπατώ
- Με το ποδήλατο μπορώ στο σχολείο να έρθω εγώ
- Το περιβάλλον κρατώ καθαρό γιατί έχω ευθύνη κι εγώ
- Με το ποδήλατο γυρίζω και την πόλη μου γνωρίζω
ΓΙΑ ΠΕΣ ΛΕΞΕΙΣ ΣΗΜΑΝΤΙΚΕΣ
- Προσβασιμότητα
- Κινητικότητα
- Ασφάλεια
- Περιβάλλον
- Βιώσιμη κινητικότητα
- Ποιότητα ζωής
ΜΕΤΡΗΜΕΝΑ ΒΗΜΑΤΑ
Παιχνίδια με κίνηση
- Πόσα βήματα νομίζεις ότι χρειάζεται να κάνεις μια απόσταση;
- Μέτρα τα βήματά σου ( από την υπαίθρια βιβλιοθήκη μεχρι όπου επιλέξεις στην πλατεία).
- Μετακινούμαστε γύρω από την πλατεία με ασφάλεια! Τι βλέπεις;
ΕΙΚΑΣΤΙΚΗ ΈΚΦΡΑΣΗ
· “Βόλτα στην πόλη μου”
Η κίνηση στην πόλη μέσα από τα μάτια των παιδιών .
Τα παιδιά ζωγραφίζουν πως βιώνουν καθημερινά ή πως ονειρεύονται την κίνηση στην Πόλη τους .
· “ Βιβλία σε ρόδες”
Πλανόδια χαριστική βιβλιοθήκη
ΠΑΛΑΙΟ ΦΑΛΗΡΟ, 20/9/2021
Θεοδωρίδου-Παπαευαγγέλου ζωντανά από το Υπουργείο Παιδείας για τον εμβολιασμό στη μαθητική κοινότητα
Ενημερωτική διαδικτυακή εκδήλωση, με στόχο την ενημέρωση μαθητών και γονέων για τα οφέλη του εμβολιασμού στις ηλικίες 12-17 κατά της νόσου του κορωνοϊού, διοργανώνει το Υπουργείο Παιδείας και Θρησκευμάτων την Τρίτη 21 Σεπτεμβρίου και ώρα 4 μμ.
Η Ομότιμη Καθηγήτρια Παιδιατρικής και Πρόεδρος της Εθνικής Επιτροπής Εμβολιασμών κα. Μαρία Θεοδωρίδου και η Καθηγήτρια Παιδιατρικής Λοιμωξιολογίας κα. Βάνα Παπαευαγγέλου θα απαντήσουν σε απορίες γονέων σχετικά με τον εμβολιασμό των παιδιών τους. Τα ερωτήματα θα μπορούν να υποβάλλονται από τους ενδιαφερόμενους από σήμερα, Δευτέρα 20/9, ως και αύριο Τρίτη 21/9 στις 2 μμ, στη φόρμα https://forms.gle/7qVHt6NfTASWHxCw5.
Την εκδήλωση μπορούν να παρακολουθήσουν γονείς, εκπαιδευτικοί, μαθητές και μαθήτριες, αλλά και κάθε ενδιαφερόμενος, από το κανάλι του Υ.ΠΑΙ.Θ. στο YouTube στο σύνδεσμο: https://youtu.be/KzHniXrJQaQ αλλά και από το λογαριασμό του ΥΠΑΙΘ στο Facebook (σύνδεσμος: https://www.facebook.com/MinEduGR).
Η εν λόγω εκδήλωση εντάσσεται σε ένα ευρύτερο πλαίσιο κυβερνητικών δράσεων ευαισθητοποίησης, επιστημονικής ενημέρωσης και παρότρυνσης των γονέων να εμβολιάσουν τα παιδιά τους ηλικίας 12 ετών και άνω, με στόχο την πληρέστερη θωράκιση της υγείας τους όσο και της δια ζώσης μαθησιακής διαδικασίας, όπως η δημοσίευση λίστας με συχνά ερωτήματα γονέων και απαντήσεις από τους ειδικούς.
Με αφορμή την έναρξη της νέας σχολικής χρονιάς και την επιστροφή στη δια ζώσης διδασκαλία, η ηγεσία του Υπουργείου καλεί όλους τους ενδιαφερόμενους να υποβάλλουν τα δικά τους ερωτήματα στις ειδικούς και να παρακολουθήσουν τη διαδικτυακή ενημέρωση για τη σημασία της εμβολιαστικής κάλυψης κατά της νόσου Covid-19.
Δείτε το σχετικό έγγραφο ΕΔΩ
Παγκόσμιο Δίκτυο Σχολείων Ενταξιακού Αθλητισμού των Special Olympics.
Αξιότιμοι Διευθυντές - Αξιότιμες Διευθύντριες,
Αγαπητοί Συνεργάτες και Φίλοι,
Με την έναρξη της νέας σχολικής χρονιάς σας εύχομαι υγεία και δύναμη για το τόσο σημαντικό έργο που έχετε αναλάβει!
Η πρωτόγνωρη χρονιά που όλοι διανύσαμε μας επηρέασε δίχως αμφιβολία σε μεγάλο βαθμό σε όλους τους τομείς. Η αναγκαστική αποχή μας από τις καθημερινές μας δραστηριότητες, οι μειωμένες προπονητικές ευκαιρίες, και οι περιορισμένες εκδηλώσεις αγάπης και κοινωνικότητας μεταξύ μας αλλά και με τους αθλητές μας, τις οικογένειές τους και τους εθελοντές μας, άφησαν το αποτύπωμά τους σε όλους μας. Όμως με την ζωηρή επιθυμία μας να κρατήσουμε ζωντανό αυτό το αίσθημα που νιώθουμε όταν βρισκόμαστε στους αγωνιστικούς χώρους, πραγματοποιήσαμε με τον καλύτερο δυνατό τρόπο, δράσεις και συναντήσεις έστω και διαδικτυακά.
Εσείς, με κάθε μέσο και με όλη σας την αγάπη για τους μαθητές και τους αθλητές μας, φέρατε σε πέρας την δύσκολη αυτή προσπάθεια που το Πρόγραμμα “Παίζουμε Μαζί. Μαθαίνουμε Μαζί.” απαιτούσε καθ’ όλη τη διάρκεια της τριετίας όπου υλοποιήθηκε, για την οποία και σας αξίζουν τα πιο θερμά συγχαρητήρια.
Το Σχολείο σας, πιστοποιημένο πλέον, ανήκει στο Παγκόσμιο Δίκτυο Σχολείων Ενταξιακού Αθλητισμού των Special Olympics. Ευελπιστώντας ότι η χρονιά που έρχεται θα είναι καλύτερη και θα μας φέρει και πάλι κοντά και μέσα στα σχολεία, βρίσκομαι στην ευχάριστη θέση να σας ανακοινώσω ότι το Εκπαιδευτικό Πρόγραμμα “Παίζουμε Μαζί. Μαθαίνουμε Μαζί.” συνεχίζεται και για την περίοδο 2021- 2022!!!
Το Ίδρυμα Σταύρος Νιάρχος, Μέγας Δωρητής του Προγράμματος Παγκοσμίως, μας ανακοίνωσε ότι αποφάσισε να επεκτείνει την Δωρεά του στα Special Olympics International για ακόμη 18 μήνες.
Από πλευράς μας, συναισθανόμενοι την μεγάλη ευθύνη μας, θέλουμε να σας διαβεβαιώσουμε ότι, αισιόδοξοι από την μέχρι τώρα επιτυχία, θα συνεχίσουμε το Πρόγραμμα έχοντας ως στόχο να διατηρήσουμε και να αναβαθμίσουμε σε «Σχολεία - Πρωταθλητές Ενταξιακού Αθλητισμού» τα μέχρι τώρα σχολεία που συμμετείχαν στο πρόγραμμα και φυσικά να εντάξουμε νέα στο Εκπαιδευτικό Πρόγραμμα “Παίζουμε Μαζί. Μαθαίνουμε Μαζί.” Μαζί με την δική σας αποδεδειγμένη εμπειρία και υποστήριξη είμαι βέβαιος ότι οι στόχοι μας θα επιτευχθούν!
Τις επόμενες ημέρες, η Ναταλία Ανδριανοπούλου, η οποία για την χρονιά που έρχεται θα αναλάβει να σχεδιάσει το πρόγραμμα, μαζί με την Μίλλυ Κονταξή που συνεχίζει στο δυναμικό των Special Olympics Hellas, θα σας αποστείλουν τα απαραίτητα έγγραφα και τις πληροφορίες που χρειαζόμαστε από εσάς προκειμένου να δρομολογήσουμε τις πρώτες μας ενέργειες.
Σας ευχαριστώ πολύ.
Με εκτίμηση,
Διονύσιος Κοδέλλας
Πρέσβυς ε.τ.
Πρόεδρος Special Olympics Hellas
Eναρξη Σχολικής Χρονιάς 2021-2022 /554/13.09.2021
Ξεκίνησε σήμερα 13.09.2021 και ώρα 09:00 η νέα σχολική χρονιά 2021-2022 με τον Αγιασμό αντιπροσωπευτικού τμήματος μαθητών της Α΄τάξης από τον π. Βασίλειο του Ι.Ν. Αγ. Κυριακής, της ενορίας μας. Στην τελετή έναρξης και τον Αγιασμό συμμετείχαν και απεύθυναν χαιρετισμό ο εκπρόσωπος του Δήμου Παλ. Φαλήρου κ. Αλιμπέρτης Αντώνης, η εκπρόσωπος της Ενιαίας Σχολικής Επιτροπής Δευτεροβάθμιας Εκπαίδευσης κ. Ζάγκα Mαρία κι ο απερχόμενος Πρόεδρος του Συλλόγου Γονέων & Κηδεμόνων κ. Καργιός Ιωάννης - Βαπτιστής. Οι παρόντες & παρούσες εκπαιδευτικοί, αντιπρόσωποι του Συλλόγου Διδασκόντων είχαν την φροντίδα τήρησης των υγειονομικών μέτρων αλλά και της διανομής των βιβλίων στους μαθητές/τριες οι οποίοι ακολούθησαν και τήρησαν όλοι/ες τα πρωτόκολλα υγιεινής.
Τι θα ισχύσει για τις εκδρομές, μετακινήσεις μαθητών, σχολικές βιβλιοθήκες, μαθητικοί διαγωνισμοί, σχολικές εκδηλώσεις και τελετές 551/ 13.09.21
Λειτουργία των εκπαιδευτικών μονάδων Πρωτοβάθμιας και Δευτεροβάθμιας Εκπαίδευσης, Ειδικής Αγωγής και Εκπαίδευσης, εργαστηριακών κέντρων και σχολικών εργαστηρίων, Σχολείων Δεύτερης Ευκαιρίας, Ινστιτούτων Επαγγελματικής Κατάρτισης, Μεταλυκειακού έτους - τάξης Μαθητείας ΕΠΑ.Λ., Κέντρων Διά Βίου Μάθησης, δομών Ε.Ε.Κ. και Δ.Β.Μ. της Σιβιτανιδείου Δημόσιας Σχολής Τεχνών και Επαγγελμάτων, φροντιστηρίων, κέντρων ξένων γλωσσών, φορέων παροχής εκπαίδευσης και πιστοποίησης δεξιοτήτων, ξενόγλωσσων ινστιτούτων εκπαίδευσης και πάσης φύσεως συναφών δομών, Δημοσίων και Ιδιωτικών, Δημοσίων Βιβλιοθηκών, της Εθνικής Βιβλιοθήκης της Ελλάδος και των Γενικών Αρχείων του Κράτους κατά την έναρξη του σχολικού έτους 2021-2022 και μέτρα για την αποφυγή διάδοσης του κορωνοϊού COVID-19 κατά τη λειτουργία τους.
KΛΙΚΑΡΕΤΕ (ΝΥΓΜΑΤΙΣΤΕ) ΕΔΩ ΓΙΑ ΝΑ ΔΙΑΒΑΣΕΤΕ ΟΛΟ ΤΟ ΦΕΚ
ΟΙ ΥΠΟΥΡΓΟΙ ΟΙΚΟΝΟΜΙΚΩΝ - ΑΝΑΠΤΥΞΗΣ ΚΑΙ ΕΠΕΝΔΥΣΕΩΝ - ΠΑΙΔΕΙΑΣ ΚΑΙ ΘΡΗΣΚΕΥΜΑΤΩΝ - ΕΡΓΑΣΙΑΣ ΚΑΙ ΚΟΙΝΩΝΙΚΩΝ ΥΠΟΘΕΣΕΩΝ - ΥΓΕΙΑΣ - ΕΣΩΤΕΡΙΚΩΝ - ΜΕΤΑΝΑΣΤΕΥΣΗΣ ΚΑΙ ΑΣΥΛΟΥ - ΥΠΟΔΟΜΩΝ ΚΑΙ ΜΕΤΑΦΟΡΩΝ - ΕΠΙΚΡΑΤΕΙΑΣ
Η νέα σχολική χρονιά κατά την περίοδο της υγειονομικής κρίσης COVID19: Προκλήσεις, ανάγκες και προοπτικές για την ενίσχυση της ψυχοκοινωνικής προσαρμογής των μαθητών και μαθητριών (Σχολ. Έτος 2021-2022) 550/08.09.2021
Η επιστροφή στο σχολείο τη φετινή σχολική χρονιά αποτελεί για μια ακόμα φορά μια ιδιαίτερη συνθήκη για όλα τα μέλη της σχολικής κοινότητας (εκπαιδευτικό προσωπικό, οικογένειες, μαθητές/τριες). Η νέα σχολική χρονιά ως διαδικασία σηματοδοτεί την επιστροφή στην καθημερινότητα. Στην παρούσα περίοδο ωστόσο, λαμβάνοντας υπόψη τα διαστήματα τηλεκπαίδευσης που προηγήθηκαν και τα απαραίτητα μέτρα πρόληψης κατά την επιστροφή στο σχολείο είναι πιθανό να δημιουργείται μια πρόσθετη εύλογη ανησυχία για τη μαθησιακή και ψυχοκοινωνική προσαρμογή των μαθητών/τριών μας, τις πιθανές ψυχολογικές ανάγκες τους, καθώς και τους τρόπους που μπορούμε να τους/τις υποστηρίξουμε. Σε αυτό το συγκείμενο προστίθενται και οι ανησυχίες των ίδιων των εκπαιδευτικών καθώς και οι δυσκολίες τόσο σε προσωπικό όσο και σε επαγγελματικό επίπεδο (υγεία, κόπωση, πολλαπλοί ρόλοι, απώλειες κλπ). Στο παρόν έντυπο παρουσιάζονται βασικές κατευθύνσεις για τη στήριξη των παιδιών και εφήβων για την επιστροφή στο σχολείο σε περίοδο υγειονομικής κρίσης τη νέα σχολική χρονιά (2021-2022) (βλ. προηγούμενα έντυπα Εργαστηρίου Σχολικής Ψυχολογίας, ΕΚΠΑ http://www.centerschoolpsych.psych.uoa.gr/index.php/2020-03-27-17-58-58), λαμβάνοντας υπόψη την υπάρχουσα εμπειρία και βασικά ευρήματα ερευνών. Συγκεκριμένα οι έρευνες υλοποιήθηκαν από το Εργαστήριο Σχολικής Ψυχολογίας, Εθνικό και Καποδιστριακό Πανεπιστήμιο Αθηνών και αφορούσαν στη διερεύνηση διαστάσεων μαθησιακής και ψυχοκοινωνικής προσαρμογής κατά τη διάρκεια της υγειονομικής κρίσης (σε δύο χρονικές φάσεις) σύμφωνα με τις αντιλήψεις όλων των μελών της σχολικής κοινότητας (εκπαιδευτικών, γονέων/κηδεμόνων και μαθητών/τριών). Ακολούθησε έρευνα που υλοποιήθηκε από το Εργαστήριο Σχολικής Ψυχολογίας, ΕΚΠΑ σε συνεργασία με το Ινστιτούτο Εκπαιδευτικής Πολιτικής σχετικά με διαστάσεις ψυχοκοινωνικής και μαθησιακής προσαρμογής και ανάγκες των μαθητών/τριών κατά τη διάρκεια της τηλεκπαίδευσης.....
Διαβάστε όλοκληρο το έγγραφο κλικάροντας (νυγματίζοντας) ΕΔΩ
Η ΘΕΟΛΟΓΙΑ ΣΤΗ ΣΚΕΨΗ ΚΑΙ ΤΑ ΤΡΑΓΟΥΔΙΑ ΤΟΥ ΜΙΚΗ ΘΕΟΔΩΡΑΚΗ / 549 / 06.09.2021
Είναι μερικές προσωπικότητες, τις οποίες οι άνθρωποι, η συνείδηση του λαού, τις κατατάσσουν ανάμεσα στους Αγίους, στην αιωνιότητα, από τον καιρό της επίγειας ζωής τους.
Τέτοιοι είναι οι σύγχρονοι Άγιοι της Εκκλησίας, όπως ο Όσιος Παΐσιος, ο Άγιος Πορφύριος, ο Άγιος Ιάκωβος Τσαλίκης κλπ.
Σε ένα άλλο επίπεδο διάκρισης και αναγνώρισης είναι άνθρωποι, όπως οι αγωνιστές και ήρωες του 1821, για τους οποίους το ελληνικό έθνος γιορτάζει μεγαλοπρεπώς, τιμώντας τους σε όλα τα μήκη και τα πλάτη του Οικουμενικού Ελληνισμού.
Ακόμη του έπους του 1940, του κυπριακού αγώνα του 1955-1959 και της τουρκικής εισβολής στην Κύπρο το 1974.
Υπάρχει όμως και μία τρίτη κατηγορία ανθρώπων, οι οποίοι διακρίθηκαν στον χώρο της Επιστήμης, της Παιδείας, του Πολιτισμού κ.λπ.
Σε αυτή την κατηγορία αδιαμφισβήτητα ανήκει και ο προσφάτως αποβιώσας μεγάλος Μουσικοσυνθέτης και αγωνιστής της δικαιοσύνης, της δημοκρατίας και της ελευθερίας του Ελληνικού λαού από διάφορους κατακτητές Ιταλούς, Γερμανούς και ασφαλώς από την επταετή Δικτατορία της Χούντας των Συνταγματαρχών.
Στο σημείο αυτό θέλω με έμφαση να τονίσω, ότι ο Μίκης Θεοδωράκης λάτρευε την Κύπρο, τιμούσε και συμμετείχε στους ατέλειωτους αγώνες της για δικαιοσύνη και ελευθερία, και εμείς οι Κύπριοι κλείνουμε ευλαβικά το γόνυ μπροστά στην σορό του, που από σήμερα Δευτέρα εκτίθεται σε Δημόσιο προσκύνημα για τον λαό, στον Ιερό Μητροπολιτικό Ναό των Αθηνών.
Η ειδική σύνθεσή του για την Κύπρο ως “το Χρυσοπράσινο φύλλο ριγμένο στο πέλαγο”, του οποίου τους στίχους έγραψε ο Λεωνίδας Μαλένη, εκφράζει ακριβώς την αγάπη του Μίκη Θεοδωράκη για την Κύπρο.
Αυτή την Κύπρο που πλήρωσε τις αμαρτίες της Χούντας των Αθηνών με το βαρύ τίμημα της εισβολής και κατοχής της μισής Μεγαλονήσου από τις ορδές του Αττίλα, για να ακολουθήσει η πτώση της Δικτατορίας.
Για τον Θεοδωράκη η Κύπρος ήταν πραγματικά η γη της λεμονιάς, της ελιάς, της αγκαλιάς, της χαράς, του πεύκου, του κυπαρισσιού, των παλικαριών και της αγάπης.
Αυτό είναι πραγματικά ένα σαγηνευτικό χρυσοπράσινο φύλλο ριγμένο στο πέλαγο. Αυτό το νησί, για τον Θεοδωράκη, είναι η γη της χαρμολύπης, της πικραμένης Παναγίας, η οποία καθισμένη στο Θρονί του Κύκκου μεγαλόπρεπα, άλλοτε δακρύζει για τα δεκαοκτάχρονα παλικάρια, όπως τους Παλληκαρίδη, Καραολή, Δημητρίου κ.α., που η Μεγάλη Βρετανία τους οδηγούσε στην αγχόνη, γιατί αγωνίζονταν για την ελευθερία της πατρίδας τους, και άλλοτε για εμάς τους Κερυνιώτες, τους Αμμοχωστιανούς και Μορφίτες πρόσφυγες, αγνοούμενους και εγκλωβισμένος, τους οποίους μας εκδίωξαν οι βάρβαροι Τούρκοι εισβολείς από τις πατρογονικές εστίες μας.
Και τώρα με αισχρότητα διαπραγματευόμαστε τα σπίτια μας, τα ιερά και τα όσιά μας, τον πολιτισμό μας, ώστε, κατά τον ηγέτη των Τουρκοκυπρίων, Ερσίν Τατάρ, και τον δικτάτορα Ρετζέπ Ταγίπ Ερντογάν, να αποτελέσουν το κράτος των Τούρκων στη Βόρεια Κύπρο.
Το άδικο, η εισβολή και κατοχή των περιουσιών μας, των ναών μας, των πατρογονικών εστιών μας να παραδοθούν, με τη συναίνεση των Άγγλων και του Οργανισμού των Ηνωμένων Εθνών, στους Τούρκους κατακτητές. Τότε και “οι λίθοι κεκράξονται” άρχοντες του λαού, Ελληνικέ λαέ, άνθρωποι της Παγκόσμιας Δικαιοσύνης, Ευρωπαϊκή Ένωση, Οργανισμέ των Ηνωμένων Εθνών.
Αυτά γνώριζε πολύ καλά ο Μίκης Θεοδωράκης και στο ερώτημά μου κάποτε, τι είναι για αυτόν η Κύπρος, απάντησε “το κέντρο της Ορθοδοξίας και της Ρωμιοσύνης”.
Για αυτό το έργο του για τη Ρωμιοσύνη είναι εμπνευσμένο από το ποίημα του Βασίλη Μιχαηλίδη “9η Ιουλίου εν Λευκωσία Κύπρου”, όπου ο Κύπριος ποιητής τονίζει: “Η Ρωμιοσύνη εν φυλή συνότζιαιρη του κόσμου, κανένας δεν εβρέθηκεν για να την ιξηλείψη, κανένας, γιατί σιέπει την που τ’ άψη ο Θεός μου. Η Ρωμιοσύνη εν να χαθή, όντας ο κόσμος λείψη”, και όταν οι ηγέτες της την παραδώσουν στα χέρια των βάρβαρων κατακτητών, θα αποτελέσει την απόλυτη προδοσία.
Βλέπουμε την απόλυτη αντιστοίχηση και την πηγαία έμπνευση του αντίστοιχου ποιήματος του Γιάννη Ρίτσου “Τη Ρωμιοσύνη μην την κλαις, εκεί που πάει να σκύψει με το σουγιά στο κόκαλο, με το λουρί στο σβέρκο, Νά την, πετιέται αποξαρχής κι αντρειεύει και θεριεύει και καμακώνει το θεριό με το καμάκι του ήλιου”.
Ο Θεοδωράκης ύμνησε με τη ζωή και τις συνθέσεις του με τη ρωμιοσύνη, και παράλληλα παρακάλεσε τον Ήλιο της δικαιοσύνης, αυτόν που ψάλλει η Εκκλησία μας τα Χριστούγεννα “Η Γέννησίς Σου, Χριστέ ο Θεός ημών, ανέτειλε τω κόσμω το φως το της γνώσεως”, τον ήλιο της δικαιοσύνης.
Αυτόν λοιπόν τον Ήλιο της Δικαιοσύνης, που εκφράζει στην υμνολογία της Ορθόδοξης Εκκλησίας μας, ο Ιησούς Χριστός, με τη μελοποίησή του το 1960 από την ποίηση του Οδυσσέα Ελύτη από το “Άξιόν Εστί” 1959, παρακαλεί ο Θεοδωράκης να μη λησμονά τον τόπο μας, την χώρα μας και την πατρίδα μας. “Της δικαιοσύνης ήλιε νοητέ και μυρσίνη εσύ δοξαστική. Μη παρακαλώ σας μη, μη λησμονάτε τη χώρα μου”.
Είναι, όντως συγκλονιστικά τα όσα αναφέρει ο Οδυσσέας Ελύτης σε συνέντευξη για το “Άξιόν Εστί”: “Η παραμονή μου στην Ευρώπη με έκανε να βλέπω πιο καθαρά το δράμα του τόπου μου.
Εκεί αναπηδούσε πιο ανάγλυφο το άδικο που κατέτρεχε τον ποιητή. Σιγά - σιγά αυτά τα δύο ταυτίστηκαν.
Το επαναλαμβάνω, μπορεί να φαίνεται παράξενο, αλλά έβλεπα καθαρά, ότι η μοίρα της Ελλάδας ανάμεσα στα άλλα έθνη ήταν ό,τι και η μοίρα του ποιητή ανάμεσα στους άλλους ανθρώπους και βέβαια εννοώ τους ανθρώπους του χρήματος και της εξουσίας.
Αυτός ήταν ο πρώτος σπινθήρας, ήταν το πρώτο εύρημα και η ανάγκη που ένιωθα για μια δέηση, μου έδωσε ένα δεύτερο εύρημα. Να δώσω δηλαδή, σε αυτή τη διαμαρτυρία μου για το άδικο τη μορφή μίας εκκλησιαστικής λειτουργίας. Και έτσι γεννήθηκε το “Άξιον Εστί”.
Αυτή λοιπόν την θεολογική σκέψη του Ελύτη έκανε τραγούδι ο μεγάλος Μίκης Θεοδωράκης με τη θαυμάσια και μνημειώδη σύνθεση αυτή της εκκλησιαστικής Λειτουργίας, μετά τη λειτουργία, όπως λέμε στη Θεολογία, ώστε αυτό το θεολογικό πνεύμα της αστείρευτης Ορθόδοξης Θεολογίας να βιώνεται αενάως και να μεταδίδεται μέσα από τις νότες του μεγάλου μας Μουσικοσυνθέτη.
Και δε σταματάει εδώ. Η Θεολογία στη σκέψη και τη ζωή του Μίκη Θεοδωράκη συνεχίζεται στο “Άξιον Εστί”, το 1964, με το τραγούδι “Ένα το χελιδόνι και η άνοιξη ακριβή”.
Το συγκεκριμένο τραγούδι μας δίνει το στίγμα της Ορθόδοξης Θεολογίας, που σηματοδοτεί τον ποιητή και τον μουσικοσυνθέτη.
Ένα χελιδόνι δεν φέρνει την ακριβή άνοιξη. Για να γυρίσει ο ήλιος, θέλει δουλειά πολλή. Θέλει χιλιάδες νεκρούς και ζωντανούς να δίνουν το αίμα τους.
Ο Θεός, για τον ποιητή Ελύτη και τον μουσικοσυνθέτη Θεοδωράκη, είναι όντως ο πρωτομάστορας, που δημιούργησε τα πάντα και βουνά και θάλασσες.
Αυτός που λυτρώνει, κατά τον ποιητή και μουσικοσυνθέτη, είναι ο πρωτομάστορας Θεός, ο οποίος μέσα από τις μυρωδιές της Πασχαλιάς, φέρνει τη λυτρωτική εμπειρία της Ανάστασης.
Αυτός, λοιπόν, ο Δημιουργός, είναι ο πρωτομάστορας του καλού, που μεταβάλλει τον πτωτικό και θνητό άνθρωπο σε μέτοχο του γεγονότος και της εμπειρίας της Αναστάσεως “Θεέ μου Πρωτομάστορα, μέσα στις πασχαλιές και Συ, Θεέ μου Πρωτομάστορα, μύρισες την Ανάσταση”.
Πραγματικά η Ανάσταση αποτελεί το κέντρο της ανθρώπινης ύπαρξης. Για αυτό και κατακλείνοντας εδώ μία προσέγγιση θεολογικού χρέους προς τον μεγαλύτερο Έλληνα μουσικοσυνθέτη του 20ου και 21ου αιώνα του Ορθόδοξο Ελληνισμού, εύχομαι ο Κύριος της ζωής και του θανάτου να τον κατατάξει εν Χώρα Ζώντων, και οι Άγγελοι να οδηγήσουν την πονεμένη, ταλαιπωρημένη και πικραμένη ψυχή του στον θρόνο του πρωτομάστορα Θεού, ώστε να συνεχίσει με τις χιλιάδες αγγέλων να υμνεί και να δοξολογεί τον Τριαδικό Θεό, που τόσο αγάπησε και λάτρεψε.
Τα ιδεολογικά του πιστεύω σαφώς δεν ταυτίζονταν με έναν άθεο υλισμό ή ιδεαλισμό, αλλά με τις αρχές της κοινωνικής προσφοράς του Ευαγγελίου, την αγάπη στον πλησίον, τη δικαιοσύνη, τον Ήλιο της Δικαιοσύνης, την ισότητα, την αξία του ανθρώπινου προσώπου και την ελευθερία των λαών από κάθε δουλεία.
Για αυτό και έλεγε σε συνέντευξή του: “Ντύνομαι με μαύρο κουστούμι στις συναυλίες μου, όπως ακριβώς και ο παπάς, ο οποίος εκπροσωπεί κάτι το ιερό και άγιο, δια να διαβάζω και εγώ το Ευαγγέλιο, το Ευαγγέλιο της δικαιοσύνης και της αγάπης”.
Αιώνια σου η μνήμη, λατρεμένε μας Μίκη Θεοδωράκη, από το χρυσοπράσινο φύλλο το ριγμένο στο πέλαγο.
ΕΟΡΤΑΣΜΟΣ ΤΗΣ ΕΥΡΩΠΑΪΚΗΣ ΗΜΕΡΑΣ ΓΛΩΣΣΩΝ, 2021 /547/06.09.2021
Η 26η Σεπτεμβρίου είναι ημέρα αφιερωμένη στον εορτασμό των γλωσσών. Ο εορτασμός της Ευρωπαϊκής Ημέρας Γλωσσών (https://edl.ecml.at/), στις 26 Σεπτεμβρίου, καθιερώθηκε με απόφαση της Επιτροπής Υπουργών του Συμβουλίου της Ευρώπης (Council of Europe) στις 6η Δεκεμβρίου 2001. Εφέτος, συμπληρώνονται είκοσι χρόνια από την καθιέρωση του εορτασμού της. Κάθε χρόνο, την ημερομηνία αυτή ενώνουν τη φωνή τους το Συμβούλιο της Ευρώπης (Council of Europe), το Ευρωπαϊκό Κέντρο Σύγχρονων Γλωσσών (European Center for Modern Languages) και η Ευρωπαϊκή Επιτροπή (European Commission) με σχολεία, Πανεπιστήμια, γλωσσικά ινστιτούτα, εκπαιδευτικούς, μαθητές, φοιτητές και απλούς πολίτες απ’ όλη την Ευρώπη αλλά και όλον τον κόσμο για να εορτάσουν τη γλωσσική πολυμορφία, διοργανώνοντας ποικίλες εκδηλώσεις.
Οι γλώσσες αποτελούν πολύτιμο κομμάτι της παγκόσμιας πολιτιστικής κληρονομιάς, που οφείλουμε να διαφυλάξουμε, να καλλιεργήσουμε και να αναδείξουμε. Χρησιμεύουν ως γέφυρες επικοινωνίας με άλλους πολιτισμούς, προάγοντας την αμοιβαία κατανόηση, την αλληλεγγύη και την κοινωνική συνοχή και διευκολύνουν την πρόσβαση σε αγαθά και υπηρεσίες. Το Υπουργείο Παιδείας και Θρησκευμάτων συμμετέχει ενεργά στο έργο του Συμβουλίου της Ευρώπης (Council of Europe) και ειδικότερα του Ευρωπαϊκού Κέντρου Σύγχρονων Γλωσσών (European Center for Modern Languages – ECML), Οργανισμού του Συμβουλίου της Ευρώπης, ο οποίος προωθεί την ποιοτική διδασκαλία και εκμάθηση των γλωσσών για όλους τους μαθητές, αδιακρίτως. Ειδικότερα οι δράσεις του Συμβουλίου της Ευρώπης στον τομέα της γλωσσικής εκπαίδευσης, αποσκοπούν στο να παρέχουν ικανοποιητικές απαντήσεις στις μεταβαλλόμενες ανάγκες των σαράντα επτά (47) κρατών-μελών του, με την προώθηση της ποιοτικής διδασκαλίας και εκμάθησης γλωσσών, μέσω του Ευρωπαϊκού Κέντρου Σύγχρονων Γλωσσών, συμβάλλοντας με αυτόν τον τρόπο και στην εδραίωση της δημοκρατίας και του κράτους δικαίου. Η παγκόσμια υγειονομική κρίση, λόγω της πανδημίας του Covid-19 που εμφανίστηκε στις αρχές του 2020 και εξακολουθεί έως σήμερα, καθώς και οι ανάγκες για εξ αποστάσεως εκπαίδευση μαθητών, φοιτητών αλλά και εκπαιδευτικών, ώθησαν και τους διεθνείς οργανισμούς, όπως το Συμβούλιο της Ευρώπης και το Ευρωπαϊκό Κέντρο Σύγχρονων Γλωσσών (ECML/CELV), να συμβάλουν ακόμα περισσότερο στην ταχύτερη προώθηση της εξ αποστάσεως διδασκαλίας και εκμάθησης των γλωσσών, με επιμορφωτικές δράσεις και διδακτικά εργαλεία. Ενδεικτικά, αναφέρουμε το έργο του Ευρωπαϊκού Κέντρου Σύγχρονων Γλωσσών (ECML/CELV) του Συμβουλίου της Ευρώπης με τίτλο “Digital literacy for the teaching and learning of languages» (https://www.ecml.at/ECMLProgramme/Programme2016-2019/Digitalliteracy/tabid/1797/language/enGB/Default.aspx), κ.ά. Το Ευρωπαϊκό Κέντρο Σύγχρονων Γλωσσών πραγματοποίησε επίσης διάφορα διαδικτυακά σεμινάρια (webinars), με σκοπό την ενίσχυση του έργου των εκπαιδευτικών, κυρίως των γλωσσικών μαθημάτων, στη διάρκεια της πανδημίας, όπως: “Covid-19 and language education: Two challenges, one response" (3 Δεκεμβρίου 2020), "Covid-19 and language education: Making home schooling motivating and fun” (11 Μαρτίου 2021), κ.ά., για τα οποία η υπηρεσία μας ενημέρωσε την εκπαιδευτική κοινότητα της χώρας και είναι διαθέσιμα και online (https://www.ecml.at/). Εν όψει του φετινού εορτασμού της Ευρωπαϊκής Ημέρας Γλωσσών και στο πλαίσιο της συνεργασίας του Υ.ΠΑΙ.Θ. με το Ευρωπαϊκό Κέντρο Σύγχρονων Γλωσσών (ECML/CELV), η Διεύθυνση Ευρωπαϊκών και Διεθνών Θεμάτων (Τμήμα Διεθνών Σχέσεων), απέστειλε, όπως κάθε χρόνο, σχετική Πρόσκληση (Α.Π.:ΦΣΕ39 /84909/Η1/14.7.2021), η οποία αναρτήθηκε και στην ιστοσελίδα του Υ.ΠΑΙ.Θ. (https://www.minedu.gov.gr/ypapegan/anakoinoseis), με την οποία καλούνται όλοι οι εκπαιδευτικοί φορείς της χώρας και οι μαθητές να συμμετάσχουν στον εορτασμό της. Στο ανωτέρω αναφερόμενο έγγραφό μας προτείνονται διάφορες δραστηριότητες, κ.λπ., για το έτος 2021 (βλ. αναλυτικά το Παράρτημα του σχετικού εγγράφου μας), όπως: Διαγωνισμός σχεδίου για T-shirt με θέμα την Ευρωπαϊκή Ημέρα Γλωσσών (European Day of Languages) για το έτος 2021.
Όσοι μαθητές Π.Ε. και Δ.Ε. ενδιαφέρονται, μπορούν να σχεδιάσουν ένα πρωτότυπο σχέδιο με θέμα τις γλώσσες. Το καλύτερο, θα βραβευθεί. Προθεσμία υποβολής σχεδίων (ηλεκτρονικά): 31.12.2021. Για τους όρους συμμετοχής στο διαγωνισμό και όλες τις σχετικές πληροφορίες, οι ενδιαφερόμενοι μπορούν να επισκεφθούν την ακόλουθη ιστοσελίδα: https://edl.ecml.at/T-shirts/EDLT-ShirtContest/tabid/3147/Default.aspx Aνάρτηση από εκπαιδευτικούς δείγματος διδακτικού υλικού, το οποίο μπορούν να ετοιμάσουν οι ίδιοι για τον φετινό εορτασμό της Ευρωπαϊκής Ημέρας Γλωσσών, στις ιστοσελίδες: https://edl.ecml.at/Events/EventsDatabase/tabid/1772/Default.aspx Για τις προτάσεις της υπηρεσίας μας αναλυτικά, μπορείτε να δείτε το Παράρτημα (σελ. 3-5) του σχετικού εγγράφου μας (Α.Π.: ΦΣΕ 39 /84909/Η1/14.7.2021). Επίσης, τα σχολεία που ενδιαφέρονται για αφίσες, posters, EDL logo, κ.λπ. για τον εορτασμό της Ευρωπαϊκής Ημέρας Γλωσσών, μπορούν να τα εκτυπώσουν επισκεπτόμενοι τη σχετική ιστοσελίδα: https://edl.ecml.at/Teachers/Downloads/tabid/3156/language/el-GR/Default.aspx. Τέλος, αναφορικά με το υλικό που αποστέλλει κάθε χρόνο η Υπηρεσία μας στα σχολεία της χώρας, κατόπιν σχετ. αιτημάτων τους με ηλ. ταχυδρομείο, με την ευκαιρία του εορτασμού της Ευρωπαϊκής Ημέρας Γλωσσών, σημειώνεται ότι έως τώρα έχουν ήδη αποσταλεί ταχυδρομικά περί τους εκατό (100) φάκελοι με αυτοκόλλητα “Talk to me”, σε διάφορες γλώσσες, αφίσες, κ.λπ. Για την πληρέστερη ενημέρωση των ενδιαφερομένων σχετικά με την Ευρωπαϊκή Ημέρα Γλωσσών προτείνεται η επίσκεψη των σχετικών ιστοσελίδων,τόσο του Συμβουλίου της Ευρώπης (www.coe.int/edl) καιτου Ευρωπαϊκού Κέντρου Σύγχρονων Γλωσσών, με πολλές ιδέες και προτάσεις δραστηριοτήτων και ενημερωτικό και διδακτικό υλικό, προς αξιοποίηση από εκπαιδευτικούς και μαθητές (https://edl.ecml.at/Events/7eventsuggestionsinvolvingsocialdistancing/tabid/3222/Default.aspx, https://www.ecml.at/ECML-Programme/Programme-Overview/tabid/155/language/en-GB/Default.aspx https://edl.ecml.at/), καθώς και της Ευρωπαϊκής Επιτροπής (https://ec.europa.eu/greece/node/908_el). Ο εορτασμός της Ευρωπαϊκής Ημέρας Γλωσσών ενώνει διαφορετικούς ανθρώπους με κοινές ιδέες και αξίες, όχι μόνον από τις 47 χώρες-μέλη του Συμβουλίου της Ευρώπης αλλά και πολλές άλλες χώρες που βρίσκονται σε διαφορετικές ηπείρους. Καλούνται οι εκπαιδευτικοί και οι μαθητές των σχολείων της χώρας να συμμετάσχουν και στον φετινό πανηγυρικό εορτασμό της 20ής επετείου της Ευρωπαϊκής Ημέρας Γλωσσών (European Day of Languages), λαμβάνοντας όλα τα προβλεπόμενα μέτρα προστασίας της υγείας, λόγω της πανδημίας Covid-19.
Η ΥΦΥΠΟΥΡΓΟΣ
ΖΕΤΤΑ Μ. ΜΑΚΡΗ
Αναστοχασμός 2020-2021
Η σχολική χρονιά 2020-2021, μια δύσκολη χρονιά, με covid -19 κι εγκλεισμό και τηλεκπαίδευση, ολοκληρώθηκε με την τελική συνεδρίαση του συλλόγου διδασκόντων και τον αποχαιρετισμό για την αφυπηρέτηση των συναδέλφων κ. Γαραγκούνη Βαγγέλη (ΠΕ04) και κ. Πετροπούλου Εμμανουέλα (ΠΕ02) αλλά και του πώην Διευθυντή του σχολείου μας κ. Πάνου Βασίλη (ΠΕ01) που έκλεισε την πορεία του στο εκπαυδευτικό λειτούργημα ως Διευθυντής του 1ου Γυμνασίου Παλ. Φαλήρου "Ηβη Αθανασιάδου" . Έκλεισε ένας κύκλος ζωής και προσφοράς στην παιδεία! Υπηρέτησαν το λειτούργημα του Δασκάλου και τίμησαν το δημόσιο σχολείο για το οποίο αγωνίστηκαν όλα τα χρόνια της προσφοράς τους.
Στο τέλος του Ιούνη , ως είθισται, έγινε η τελική σύναξη του έτους για την υποδοχή των νέων συναδέλφων αλλά και τον αποχαιρετισμό παλιότερων που πλέον συνταξιοδοτούνται κι αποχωρούν από την ενεργό δράση του διδακτικού λειτουργήματος.
Ευχόμαστε σε αυτούς ειδικά, κάθε καλό στη νέα φάση της ζωής τους και πάντα δημιουργικοί όπως στάθηκαν ως τώρα!
Ευχαριστήσαμε τον αναπληρωτή Ειδικής Αγωγής κ. Νίκο - Παύλο Κανάκη (ΠΕ03) για την εξαιρετική συνεργασία στις αντίξοες συνθήκες της φετινής σχολικής χρονιάς και
καλωσορίσαμε την κ. Γκόνου Ελένη (ΠΕ02), την κ. Καρούσου Κυριακή (ΠΕ02), την κ. Δερλού Κωνσταντία ( ΠΕ04) και τον κ. Παπασπυρόπουλο Δαυίδ (ΠΕ83) που προστέθηκαν στο μόνιμο προσωπικό μας καθώς και την κ. Τσιλιγιάννη Χρυσούλα (ΠΕ02) που τοποθετήθηκε για το Τμήμα Ένταξής μας.
Ακόμη υποδεχτήκαμε κι ένα νέο μέλος στην κοινότητά μας : το εγγόνι της κ. Δριβέλα Ιωάννας και υιό του κ. Δριβέλα Δημήτρη, υπεύθυνων του κυλικείου μας, που γεννήθηκε εν μέσω πανδημίας αλλά τη φωτεινή ημέρα της 25ης Μάρτη.
Παραδοσιακός χορός σήμερα και αύριο
Τη δύσκολη σχολική χρονιά που πέρασε, 2020-2021, με τον εγκλεισμό και την τηλ-εκπαίδευση, τα παιδιά μας έβρισκαν διέξοδο από την ακινησία του γραφείου τους συμμετέχοντας στους παραδοσιακούς χορούς. Η κ. Αμαλία Σιούτη (ΠΕ01) ο π. Ιωσήφ Ταγαράκης (ΠΕ11) και ο Ευάγγελος Γκαραγκούνης (ΠΕ04) όπως εδώ και μια δεκαετία έτσι και φέτος προσέγγισαν την κινησιολογία στους παραδοσιακούς χορούς του τόπου μας αλλά και όλης της Ανατολικής Μεσογείου.
Άλλοτε με webex κι άλλοτε δια ζώσης, τηρώντας τα εκάστοτε υγειονομικά πρωτόκολλα προσπάθησαν να βγάλουν τους μαθητές και μαθήτριες μας από τον εγκλεισμό και την ακινησία που τους επέβαλε η τηλεκπαίδευση και να τους μυήσουν στην κίνηση και την εξωστρέφεια της ορχηστικής τέχνης. Ερευνώντας τη διαχρονικότητα του χορού οι μαθητές και μαθήτριές μας γνώρισαν και τους τόπους της πατρίδας μας αλλά και τις ιδιομορφίες κάθε κοινωνικής ομάδας που γέννησε κι αναπαρήγαγε κάθε χορό δημιουργώντας την κοινοτική, την εθνοτική κι εντέλει εθνική μας ταυτότητα που ξεπερνά τα κρατικά μας σύνορα κι απλώνεται μέσα από το πολιτισμικό αγαθό του χορού και του ανταμώματος επί του αυτού σε όλη την Ανατολική Μεσόγειο.
Συμμετέχοντας σε αυτή την περιήγηση στους χορούς βγήκαν από την αυταρέσκεια που δημιουργεί η απομόνωση και την ψευδαίσθηση της αυτάρκειας που γεννά η μη κοινωνικοποίηση και συνεργατικότητα.
Μην μπορώντας να πραγματοποιήσουμε μια τελική, ανοιχτή για το κοινό, εκδήλωση παρουσίασης των φετινών προγραμμάτων μας οι συμμετέχοντες στα πολιτιστικά προγράμματα αρκέστηκαν στο γύρισμα ενός video που μπορείτε να δείτε εδώ
Εγγραφές μαθητών/τριών, στα Σχολεία Δευτεροβάθμιας Εκκλησιαστικής Εκπαίδευσης, 543/23.06.2021
Σας αποστέλλουμε ψηφιακά υπογεγραμμένο το με αριθμό πρωτ. 72939/2021 έγγραφο του Υπουργείου Παιδείας και Θρησκευμάτων (ΥΠΑΙΘ) με Θέμα «Εγγραφές μαθητών/τριών, στα Σχολεία Δευτεροβάθμιας Εκκλησιαστικής Εκπαίδευσης, για το σχολικό έτος 2021-2022».
Eκθεση τεχνολογίας 541/11.06.2021
Ολοκληρώθηκαν τα μαθήματα και της φετινής χρονιάς 2020-2021, μιας χρονιάς με πολλή τηλεκπαιδευση webex, με όλα τα γνωστά αποτελέσματα, αλλά και δια ζώσης με αποτελέσματα την φυσική παρουσία και συνύπαρξη των μαθητών και μαθητριών μας. Ένα από τα καλά του εγκλεισμού ήταν η δυνατότητα περισσότερης εσωτερικής εργασίας και αυτο - οργάνωσης , πράγμα που οι μαθητές /τριες μας πέτυχαν φτιάχνοντας τις σχολικές τους εργασίες με αποκορύφωμα αυτές του μαθήματος της Τεχνολογίας. Αυτές τις εργασίες αποτέλεσμα του εργατικού τους μόχθου και προσπάθειας στην περίοδο του εγκλεισμού έφεραν στο σχολείο όταν αυτό λειτούργησε ξανά δια ζώσης και μπόρεσαν να τα παρουσιάσουν και στους συμμαθητές τους με μια έκθεση στον χώρο πολλαπλών χρήσεων κι εκδηλώσεων του σχολείου μας με την ευθύυνη κι επίλεψη των κ. Σφουγγάρη Ι. & Γεωργοπούλου Μ.
Όλοι οι μαθητές/τριες περιηγήθηκαν ανά τμήμα με την επίβλεψη του διδάσκοντα τους, στον χώρο της έκθεσης και βρέθηκαν σε αλληλεπίδραση με τους εκάστοτε δημιουργούς αλλά και τα έργα τους. Η σύγκριση των έργων βοήθησε στην ανάπτυξη κριτικών επιχειρημάτων για τη βελτίωσή τους αλλά και θαυμασμό στη δημιουργιότητα των ευρηματικών έργων.
Όλα τα παιδιά αισθάνθηκαν ως δρώντα υποκείμενα στη δημιουργία νέας γνώσης και βγηκαν για λίγο ή / και περισσότερο απο το ρόλο του παθητικού αποδέκτη της στείρας, στυγνής κι έτοιμης γνώσης, δημιουργώντας έτσι πραγματικά μια κοινότητα μάθησης με πολλαπλούς συνελεστές κι αποδέκτες.
Η τεχνολογική εκπαίδευση είναι ένα χαρακτηριστικό «διαθεματικό» εκπαιδευτικό αντικείμενο και συνδέεται με όλες τις διαστάσεις της καθημερινής ζωής. Χρησιμοποιεί συνθετικά στην πράξη μαθηματικά, μηχανική, χημεία, φυσική, πληροφορική, ξένες γλώσσες επιπλέον της μητρικής, διαδικασίες ανάλυσης και σύνθεσης πληροφοριών κ.λπ. Για τα μαθήματα Τεχνολογία Α΄, Β΄, Γ΄ Γυμνασίου εφαρμόζονται εκπαιδευτικές μέθοδοι/διαδικασίες, και δεν διδάσκεται συγκεκριμένη ύλη, καθώς η εκπαιδευτική διαδικασία προσαρμόζεται σύμφωνα με την διαφοροποιημένη διδασκαλία, στα ενδιαφέροντα και τις ικανότητες του κάθε μαθητή και της κάθε μαθήτριας. Η εκπαιδευτική διαδικασία προσαρμόζεται στα δεδομένα του εκπαιδευτικού περιβάλλοντος του κάθε σχολείου και προσπαθεί να αξιοποιήσει τους διαθέσιμους υλικούς πόρους, για την αποτελεσματικότερη διδασκαλία του μαθήματος προς όφελος των μαθητών/τριών.
Πιστεύουμε ότι η φετινή έκθεση μαθητικών έργων Τεχνολογίας πέτυχε αυτό το στόχο και βοήθησε σε αντίξοες συνθήκες τους & τις μαθητές /τριες μας να αναπτύξουν τη συνεργατικότητα, την κριτική και δημιουργική τους σκέψη.
Οι φωτογραφίες που ακολουθούν είναι της μαθήτριας Μ. Γιαννακοπούλου(Γ1):
Μήνυμα της Υφυπουργού Παιδείας για την λήξη της σχολικής χρονιάς 540/11.06.21
Αγαπητά στελέχη και μέλη της εκπαιδευτικής κοινότητας,
Αγαπητοί γονείς,
άλλη μια εκπαιδευτική χρονιά έφτασε στο τέλος της. Μια χρονιά που επιλογικά μόνο διδακτική αποδείχτηκε για όλους μας. Μια χρονιά ιδιαιτεροτήτων με ένα πολύ εποικοδομητικό επιμύθιο: η κάθε τροχοπέδη γεννά και μία νέα ατραπό. Ομοίως, οι ιδιαιτερότητες μας οδήγησαν στο μονοπάτι των καινοτομιών και μιας νέας στοχοθεσίας στο πεδίο της εκπαίδευσης.
Στο πλαίσιο αυτό της πρωτοπορίας στην εκπαιδευτική διαδικασία κάναμε την τεχνολογία όπλο και εργαλείο μας. Μετουσιώσαμε τις ηλεκτρονικές συσκευές σε κρουνούς μάθησης και γνώσης και οργανώσαμε πλήρως την σχολική δομή στην βάση της ψηφιοποίησης αφήνοντας σημαντική παρακαταθήκη για το μέλλον.
Αρωγοί σε όλη αυτή την τιτάνια προσπάθεια στάθηκαν οι αξιοθαύμαστοι εκπαιδευτικοί μας οι οποίοι επιτελώντας πιστά το λειτούργημά τους στήριξαν την τηλεκπαίδευση με ζήλο και ζέση ανάγοντας σε αυτοσκοπό την μόρφωση των παιδιών μας. Για όλους αυτούς τους λόγους καθώς και για πολλούς άλλους τους οφείλουμε ευγνωμοσύνη.
Ακόμη, θα ήθελα να ευχαριστήσω και να συγχαρώ προσωπικά την κάθε μαθήτρια και τον κάθε μαθητή σε κάθε γωνιά της Ελλάδας για την παροιμιώδη εναρμόνιση με τα νέα δεδομένα που προέκυψαν λόγω της πανδημίας του κορωνοϊού. Φυσικά όλο αυτό το εγχείρημα δεν θα είχε στεφθεί από επιτυχία χωρίς την διαρκή συνδρομή των γονέων και κηδεμόνων οι οποίοι με αυταπάρνηση και ανιδιοτέλεια πέρασαν πολλές ώρες και μέρες δίπλα στα παιδιά τους επιστρέφοντας και εκείνοι για λίγο και πάλι στα θρανία.
Η φετινή σχολική χρονιά, λοιπόν, που τώρα κλείνει την αυλαία της μας οδήγησε σε ένα συμπέρασμα: Η εκπαίδευση νίκησε και θα συνεχίσει να νικάει ακόμη και σε αντίξοες συνθήκες.
Η Υφυπουργός Παιδείας και Θρησκευμάτων,
κ. Ζέττα Μ. Μακρή
"Παίζουμε Μαζί. Μαθαίνουμε Μαζί."
Αξιότιμες κυρίες, Αξιότιμοι κύριοι,Θα θέλαμε να σας ευχαριστήσουμε θερμά για τη συμμετοχή του σχολείου σας στο παγκόσμιο εκπαιδευτικό πρόγραμμα "Παίζουμε Μαζί. Μαθαίνουμε Μαζί." των Special Olympics Hellas που πραγματοποιήθηκε κατά τα τρία τελευταία σχολικά έτη, από το 2018 έως το 2021.Η συνεργασία μας υπήρξε και εξακολουθεί να είναι πολύτιμη και καταλυτική για τη συνέχεια της ευαισθητοποίησης της σχολικής και πανεπιστημιακής κοινότητας σε θέματα που αφορούν την ένταξη των ατόμων με νοητική αναπηρία στη κοινωνία μας. ΜΑΖΙ, μαθητές με και χωρίς νοητική αναπηρία δημιούργησαν ομάδες και αλληλοδιδάχθηκαν θεμελιώδεις αρχές για κοινωνική ευημερία, όπως η αποδοχή, η συνεργασία, η φιλία, η ένταξη.
Το σχολείο σας αποτελεί πλέον μέλος του δικτύου των Σχολείων Ενταξιακού Αθλητισμού (Unified Schools) και για τον λόγο αυτό θα λάβετε τις επόμενες ημέρες, είτε ταχυδρομικώς, είτε μέσω συντονιστή των Special Olympics, την πιστοποίηση του σχολείου σας συνοδευόμενη από εκπαιδευτικό υλικό και συμβολικά δώρα.Το επόμενο σχολικό έτος θα είμαστε κοντά σας, για να συνεχίσουμε ΜΑΖΙ τις δράσεις για τη δημιουργία ενός κόσμου ουσιαστικής συμπερίληψης!
Σας ευχόμαστε ένα όμορφο και ξεκούραστο καλοκαίρι!
Με εκτίμηση,Unified Schools
tel: +30 211 2011 000Ο Διευθυντής του σχολείου μας κ. Καπετανάκης Γ. , ο Υποδιευθυντής κ. Λιάσκος Φ. και μέλη της ομάδας συμμετοχής στους παρα-Ολυπιακούς Αγώνες μπροστά από την Πιστοποίση του 5ου Γυμνασίου Παλ. Φαλήρου
«Εκπαιδευτικές & Επαγγελματικές Επιλογές μετά το Γυμνάσιο: Τρόποι λήψης Εκπαιδευτικών & Επαγγελματικών αποφάσεων».
Την Παρασκευή 28.05.2021, κατά τις τελευταίες 4 ώρες οι μαθητές και μαθήτριες του 5ου Γυμνασίου Παλ. Φαλήρου είχαν τη δυνατότητα ενημέρωσης, λύσης αποριών αλλά κι ανταλλαγής απόψεων για τον επαγγελματικό τους προσανατολισμό με αφορμή την αλλαγή εκπαιδευτικής βαθμίδας, με την κ. Κορδονούρη Αικατερίνη, Σύμβουλο Επαγγελματικού Προσανατολισμού 1ου ΚΕΣΥ Δ΄ Αθήνας.
Η κ. Κορδονούρη στην αίθουσα εποπτικών μέσων του σχολείου, με τη βοήθεια προβολής ppt που μπορείτε να δείτε ΕΔΩ έδωσε τις οδηγίες εκείνες που θα πρέπει να αναζητήσουν και να ακολουθήσουν οι μαθητές /τριες μας στην ακαδημαϊκή τους πορεία και στον επαγγελματικό τους προσανατολισμό. Μέσα από έναν οργανωμένο διάλογο προσπάθησε να ενημερώσει τους ενδιαφερόμενους για τις προοπτικές των ΑΕΙ και τον τρόπο εισαγωγής τους σε αυτά, μπορείτε να δείτε το σχετικό υλικό κλικάροντας (νυγματίζοντας) ΕΔΩ.
Παράλληλα, τους επεσήμανε τη δυνατότητα επιλογής μεταξύ Γενικού κι Επαγγελματικού Λυκείου και τους δρόμους που ανοίγει το καθένα από αυτά. ( σχετικό υλικό ΕΔΩ).
Όποιοι/ες δεν έχουν ξεκαθαρίσει εάν επιθυμούν να πάνε στο ΓΕΛ ή το ΕΠΑΛ μπορούν μετά από αίτηση των γονιών στο Αυτή η διεύθυνση ηλεκτρονικού ταχυδρομείου προστατεύεται από τους αυτοματισμούς αποστολέων ανεπιθύμητων μηνυμάτων. Χρειάζεται να ενεργοποιήσετε τη JavaScript για να μπορέσετε να τη δείτε. να έλθουν για ατομική συμβουλευτική-ΣΕΠ στο γραφείο . Οι άλλοι/ες καλό θα ήταν να κλείσουν ραντεβού κατά τη διάρκεια της Α΄ ΓΕΛ. Τα τηλέφωνα του 1ου ΚΕΣΥ είναι: 2131617480,491.
Επιστέγασμα ρητορικών διαδρομών 5ου Γυμ. Παλ. Φαλήρου
0ι μαθητές μας, αισίως και επιτυχώς, ολοκλήρωσαν τη φετινή ρητορική τους πορεία με τη συμμετοχή τους στη 2η Διαδικτυακή Συνάντηση Ρητορικής Τέχνης Γυμνασίων "Ρήσεις & Αντι-ρήσεις" όπου και εισέπραξαν τα εγκωμιαστικά σχόλια για τη σύνθεση των ομιλιών τους, τη δομή, την ετοιμολογία, τον εκφραστικό τους πλούτο και την τονική απόδοση των κειμένων.
Οι μαθήτριες Δημ.Καρυδομάτη, Ιωάν. Κακαρινέλη, Μαρ. Γιαννακοπούλου κληρώθηκαν να υποστηρίξουν ως Ομάδα του Λόγου τη θέση: ¨Τα grafiti συνιστούν μια πράξη παράνομη κι όχι δημιουργική", στο αγώνισμα των διττών λόγων.
Στο αγώνισμα του Αυθόρμητου Λόγου οι μαθητές / τριες Στ.Ευφραιμίδης, Μαρ. Γιαννακοπούλου και Μυρ. Γιάγκα κλήθηκαν να εκφωνήσουν από μια ομιλία με αφορμή εικόνα ή φράση ή τίτλο που τους δόθηκε, εντός τριών λεπτών.
Οι μαθητές /τριες Δημ.Καρυδομάτη, Μυρ. Γιάγκα και Στ.Ντόβας ανέγνωσαν αποσπάσματα από πεζογραφήματα της Πην. Δέλτα, Αντ. Σαμαράκη και Μεν. Λουντέμη στο πλαίσιο της Εκφραστικής Ανάγνωσης.
Η Ομάδα της Ρητορικής Τέχνης με κέφι και αγάπη για το έργο της χάρισε και φέτος όμορφες στιγμές στο Γυμνάσιό μας λαμβάνοντας μέρος στη διαδικτυακή αυτή συνάντηση!
Συνεχίστε να μας κάνετε περήφανους!
Μπορείτε να δείτε σχετικά video κλικάροντας (νυγματίζοντας) ΕΔΩ κι ΕΔΩ
2ο ΔΙΕΘΝΕΣ ΕΠΙΣΤΗΜΟΝΙΚΟ ΣΥΝΕΔΡΙΟ ΣΤΗΝ ΠΑΙΔΙΚΗ ΕΥΗΜΕΡΙΑ Στα πλαίσια του ερευνητικού έργου: C.W.-SMILE
2021 Virtual Conference
2ο ΔΙΕΘΝΕΣ ΕΠΙΣΤΗΜΟΝΙΚΟ ΣΥΝΕΔΡΙΟ ΣΤΗΝ ΠΑΙΔΙΚΗ ΕΥΗΜΕΡΙΑ
Στα πλαίσια του ερευνητικού έργου: C.W.-SMILE
2oΔΙΕΘΝΕΣ ΕΠΙΣΤΗΜΟΝΙΚΟ ΣΥΝΕΔΡΙΟ ΣΤΗΝ ΠΑΙΔΙΚΗ ΕΥΗΜΕΡΙΑ, ΕΞΑΠΟΣΤΑΣΕΩΣ ΜΕΣΩ ΤΗΣ ΠΛΑΤΦΟΡΜΑΣ ΤΟΥ ZOOM,
9-11 ΙΟΥΛΙΟΥ 2021,
ΜΕ ΘΕΜΑ: «H ΠΑΙΔΙΚΗ ΕΥΗΜΕΡΙΑ ΚΑΙ ΠΡΟΟΠΤΙΚΕΣ ΒΕΛΤΙΩΣΗΣ ΤΗΣ»
2021 VIRTUAL CONFERENCESECOND INTERNATIONAL CONFERENCE ON CHILDREN'S WELL-BEING: 9-11 JULY 2021: "CHILDREN'S WELL-BEING AND PERSPECTIVES ON ITS ENHANCEMENT"
Αξιότιμες-οι Κυρίες-οι, το Ερευνητικό Έργο C.W.-SMILE, το Χαμόγελο του Παιδιού και το Πάντειο Πανεπιστήμιο, σας ανακοινώνουν ότι από την 9η Ιουλίου 2021 έως την 11ηΙουλίου 2021, θα διεξαχθεί ηλεκτρονικά, μέσω της πλατφόρμας του ΖΟΟΜ, το 2oΔΙΕΘΝΕΣ ΕΠΙΣΤΗΜΟΝΙΚΟ ΣΥΝΕΔΡΙΟ ΣΤΗΝ ΠΑΙΔΙΚΗ ΕΥΗΜΕΡΙΑ, με θέμα: H ΠΑΙΔΙΚΗ ΕΥΗΜΕΡΙΑ ΚΑΙ ΠΡΟΟΠΤΙΚΕΣ ΒΕΛΤΙΩΣΗΣ ΤΗΣ και με καταληκτική ημερομηνία υποβολής των περιλήψεων (Abstracts) κατόπιν παρατάσεως την
31η Μαΐου 2021.
κατόπιν παρατάσεως την 31ηΜαΐου 2021.Βρισκόμαστε στην ευχάριστη θέση να σας ανακοινώσουμε ότι στους Eναρκτήριους Λόγους θα συμμετέχει μεταξύ άλλων:o Πρόεδρος του Χαμόγελου του Παιδιού, αγαπητός κύριος Κώστας Γιαννόπουλος.
Που αποσκοπεί το Συνέδριο αυτό;
Το συνέδριο αυτό αποσκοπεί στο να φέρει κοντά Επιστήμονες και Φορείς, από όλον τον κόσμο και από διάφορες ειδικότητες (γιατρούς, δάσκαλους, ψυχολόγους, οικονομολόγους, νομικούς, φιλόσοφους, κοινωνικούς λειτουργούς, μαθηματικούς, εγκληματολόγους, κοινωνιολόγους, διατροφολόγους, πολιτικούς επιστήμονες, περιφερειολόγους, κ.α.), προκειμένου να προσεγγιστεί η παιδική ευημερία, σφαιρικά και πολυδιάστατα. Το συνέδριο αυτό θα αποτελέσει μια μικρή κοιτίδα, όπου για δεύτερηφορά θα γεννηθεί, θα αναπτυχθεί και θα εξελιχθεί,στην Ελλάδα, μια πολύ-επιστημονική συζήτησηγια την ευημερία των παιδιών και τις δυνατότητες βελτίωσης της.
Το σχολείο μας, συμμετείχε στο project αυτό με υπεύθυνη την PhD Λιερού Ειρήνη και ο Διευθυντής PhD Καπετανάκης Γιώργος είναι μέλος της Επιστημονικής Επιτροπής.
Δείτε όλο το Δελτίο τύπου ΕΔΩ
πρόγραμμα των ΚΔΑΠ στον Δήμο Παλ. Φαλήρου
Δελτίο Τύπου
συνεχιζουμε το πρόγραμμα των ΚΔΑΠ στον Δήμο μας, με ΔΩΡΕΑΝ συμμετοχή των παιδιών σε αθλητικές και πολιτιστικές δραστηριότητες, αλλά και νέες δράσεις όπως Κολυμβητήριο, Τένις, Πινγκ-Πονγκ, Cheerleading, Ιστιοπλοΐα και Μίνι Τένις σε όλες τις δομές μας.
στοχοσ μας φετοσ όλα τα παιδια του δημου μας να απασχοληθουν δωρεαν στα κδαπ μεσω του προγραμματοσ εναρμονισησ οικογενειακησ και επαγγελματικησ ζωησ 2021-2022
Φέτος, η επιδίωξη μας είναι όλα τα παιδιά του Δήμου μας να απασχοληθούν ΔΩΡΕΑΝ -μέσω του προγράμματος ΕΝΑΡΜΟΝΙΣΗ ΟΙΚΟΓΕΝΕΙΑΚΗΣ ΚΑΙ ΕΠΑΓΓΕΛΜΑΤΙΚΗΣ ΖΩΗΣ 2021-2022-στα ΚΔΑΠ του Δήμου μας, αλλά και να προστεθούν νέες δραστηριότερες στο καθημερινό πρόγραμμα των παιδιών, όπως Κολυμβητήριο, Μίνι-Τένις, Πινγκ-Πονγκ, Cheerleading, Ιστιοπλοΐα, καθώς και δράσεις και εργαστήρια για το περιβάλλον, τον πολιτισμό, το σχολικό εκφοβισμό, τον εθελοντισμό και την υγιεινή διατροφή.
Ξεκινάμε την ενημέρωση για το Πρόγραμμα
Σας καλούμε λοιπόν να συμπληρώσετε την επισυναπτόμενη Αίτηση Εκδήλωσης Ενδιαφέροντος - Συμμετοχής, έως την 1/6/2021 και να την αποστείλετε με e-mail στο Αυτή η διεύθυνση ηλεκτρονικού ταχυδρομείου προστατεύεται από τους αυτοματισμούς αποστολέων ανεπιθύμητων μηνυμάτων. Χρειάζεται να ενεργοποιήσετε τη JavaScript για να μπορέσετε να τη δείτε.ή να την παραδώσετε στο Διευθυντή του σχολείου σας, ή στο τμήμα Παιδείας, Αγίου Αλεξάνδρου 75Α, στον 2ο όροφο (πάνω από το ΚΕΠ), από τις 8.00 π.μ.- 14.00 μ.μ.
Aν δεν έχετε τη φόρμα εκδήλωσης ενδιαφέροντος, μπορείτε να την κατεβάσετε από το site του Δήμου, www.palaiofaliro.gr, ή ακόμα και να μας στείλετεe-mailμε τα στοιχεία σας (όνομα, e-mail και τηλέφωνο επικοινωνίας) στο Αυτή η διεύθυνση ηλεκτρονικού ταχυδρομείου προστατεύεται από τους αυτοματισμούς αποστολέων ανεπιθύμητων μηνυμάτων. Χρειάζεται να ενεργοποιήσετε τη JavaScript για να μπορέσετε να τη δείτε., προκειμένου να σας την αποστείλουμε, αλλά και για να σας λύσουμε τυχόν απορίες (τηλέφωνο επικοινωνίας: 210-9855576, 6948117246).
Με εκτίμηση
Ο ΔΗΜΑΡΧΟΣ ΠΑΛΑΙΟΥ ΦΑΛΗΡΟΥ Ο ΑΝΤΙΔΗΜΑΡΧΟΣ ΠΑΙΔΕΙΑΣ
ΙΩΑΝΝΗΣ ΦΩΣΤΗΡΟΠΟΥΛΟΣ ΜΙΧΑΛΗΣ ΜΙΧΑΗΛΙΔΗΣ
«ΠΑΙΖΟΥΜΕ ΜΠΑΚΟΤΕΡΜΑ- ΤΟΥΡΝΟΥΑ ΠΟΔΟΣΦΑΙΡΟΥ ΓΙΑ ΠΑΙΔΙΑ» ,
Σας κοινοποιούμε και σας ενημερώνουμε για την διοργάνωση
«ΠΑΙΖΟΥΜΕ ΜΠΑΚΟΤΕΡΜΑ- ΤΟΥΡΝΟΥΑ ΠΟΔΟΣΦΑΙΡΟΥ ΓΙΑ ΠΑΙΔΙΑ» ,
το οποίο θα διεξαχθεί στο Κέντρο Πολιτισμού Ίδρυμα Σταύρος Νιάρχος και αφορά παιδιά από 10 έως 15 ετών.
Παρακαλούμε ενημερώστε με την σειρά σας τους μαθητές και τους γονείς για την συγκεκριμένη δράση, καθώς δίνει την δυνατότητα στα παιδιά μας, μετά από το μεγάλο διάστημα του εγκλεισμού που προηγήθηκε λόγω του covid-19, να συμμετάσχουν σε μια ανοιχτή δημιουργική ποιοτική αθλητική δραστηριότητα.
Με εκτίμηση,
Ο Αντιδήμαρχος Παιδείας
Μιχάλης Μιχαηλίδης
|
|||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
|
«Γιαλό- Γιαλό: θαλάσσια και παράκτια οικοσυστήματα»527/11.05.2021
Ξεκινώντας την συνεργασία μας με το Κέντρο Περιβαλλοντικής Εκπαίδευσης Λαυρίου (http://kpe-lavriou.att.sch.gr ), μέσα στις ιδιαίτερες συνθήκες της πανδημίας COVID 19, θα υλοποιήσουμε το πρόγραμμα: «Γιαλό- Γιαλό: θαλάσσια και παράκτια οικοσυστήματα» με μαθητές της Α' τάξης του σχολείου μας.
Οι διαδικτυακές συναντήσεις μας με το ΚΠΕ Λαυρίου θα πραγματοποιηθούν την Τρίτη 18 και την Πέμπτη 20 Μαίου 2021.
Υπεύθυνη καθηγήτρια: Γεωργοπούλου Μαρία
Γιαλό - Γιαλό
Θαλάσσια και παράκτια οικοσυστήματα
Απευθύνεται σε Νηπιαγωγεία, Δημοτικά και Γυμνάσια.

κατά την εξέλιξη του προγράμματος
ΣΚΟΠΟΣ ΠΡΟΓΡΑΜΜΑΤΟΣ
Ο σκοπός μας σε αυτό το πρόγραμμα, είναι να ερευνήσουμε με τους μαθητές τα μυστικά της ακρογιαλιάς σε ένα από τα πιο όμορφα, καθαρά και ιστορικά λιμανάκια της Αττικής, «το λιμάνι της Ποσειδωνίας».
Ο πυθμένας της θάλασσας αυτής καλύπτεται από τα λιβάδια της Posidonia oceanica, ένα ανώτερο θαλάσσιο φυτό που δημιουργεί ένα δυναμικό οικοσύστημα, που όμως, κινδυνεύει από την έντονη «οικιστική ανάπτυξη».
Ο προβληματισμός και η συμμετοχή για την διατήρηση και διαχείριση της ακτής με γνώμονα την αειφόρο ανάπτυξη αποτελεί τελικό στόχο του προγράμματος.
ΠΟΡΕΙΑ ΠΡΟΓΡΑΜΜΑΤΟΣ

στην παραλία της Ποσειδώνια
Σύντομη ενημέρωση στο ΚΠΕ
Μεταφορά στο πεδίο - χωρισμός ομάδων.
Νήπια και πρώτες τάξεις δημοτικού
- Παιχνίδι αισθήσεων
- Παιχνίδι κινητικό
- Ανιχνευτική επίσκεψη (παρατήρηση και συλλογή)
- Δειγματοληψία οργανισμών από μέλη του ΚΠΕ
- Παρατήρηση βιοποικιλότητας με μεγεθυντικούς φακούς
- Εικαστικές δημιουργίες, κατασκευές (π.χ. κολάζ της θάλασσας)
Μεγαλύτερες τάξεις δημοτικού και γυμνάσιο
- Δειγματοληψία οργανισμών (συλλογή από τη θάλασσα και τα βραχάκια)
- Παρατήρηση σε στερεοσκόπια - μελέτη βιοποικιλότητας
- Μέτρηση αβιοτικών παραγόντων
- Παρατήρηση - καταγραφή - περιγραφή της παράκτιας ζώνης (φυσικό και ανθρωπογενές περιβάλλον) με την βοήθεια κατάλληλων φύλλων εργασίας
- Εντοπισμός - παρατήρηση - μελέτη της ποσειδωνίας και του ρόλου της στην ισορροπία το οικοσυστήματος με συμπλήρωση κατάλληλου φύλλου εργασίας
- Εντοπισμός - παρατήρηση - μελέτη της ποσειδωνίας και του ρόλου της στην ισορροπία το οικοσυστήματος με συμπλήρωση κατάλληλου φύλλου εργασίας
- Ολομέλεια για συνολική αξιολόγηση του οικοσυστήματος
ΕΚΠΑΙΔΕΥΤΙΚΟ ΥΛΙΚΟ
Θεωρία - φύλλα εργασίας, εικονογραφημένα (pdf, 27 MB)
Το φύλλο εργασίας που χρησιμοποιούμε είναι εδώ.