Aναστολή λειτουργίας όλων των βαθμίδων της εκπαίδευσης 641/24.01.22
Δημοσιεύθηκε στην Εφημερίδα της Κυβέρνησης η απόφαση αναστολής λειτουργίας όλων των βαθμίδων εκπαίδευσης (συμπεριλαμβανομένης και της τηλεκπαίδευσης),
στις Περιφέρειες
- Αττικής,
- Κρήτης και
- Νοτίου Αιγαίου,
στις Περιφερειακές Ενότητες
- Βοιωτίας και Εύβοιας της Περιφέρειας Στερεάς Ελλάδας και
- στην Περιφερειακή Ενότητα Σποράδων της Περιφέρειας Θεσσαλίας.
To σχολείο μας και η "Ελπίδα"
Δευτέρα 24.01.2022 Η καταιγίδα "Ελπίδα" έφτασε και στο σχολείο μας. Η κ. Καθοπούλη απαθανάτισε τη στιγμή
16ος Εθνικός Διαγωνισμός έργων eTwinning- Οι νικητές!
Ο Ελληνικός Εθνικός Οργανισμός Υποστήριξης (ΕΟΥ) της δράσης eTwinning προκήρυξε τον 16ο Εθνικό Διαγωνισμό eTwinning με στόχο να αναγνωρίσει τα καλύτερα eTwinning έργα από πλευράς ελληνικών σχολικών μονάδων για το σχολικό έτος 2020-2021.
Η υποβολή των υποψηφιοτήτων έλαβε χώρα στο διάστημα από 1 έως 12 Νοεμβρίου 2021. Κατατέθηκαν 126 συνολικά αιτήσεις σε όλες τις κατηγορίες.
Η αξιολόγηση των έργων, έγινε με βάση τα γενικότερα κριτήρια που έχουν καθοριστεί για την απόδοση Ετικέτας Ποιότητας, όπως αυτά καθορίζονται από την ΚΥΥ της δράσης eTwinning, τις πληροφορίες που υποβλήθηκαν από τον/την υπεύθυνο/η εκπαιδευτικό μέσω της φόρμας συμμετοχής, αλλά, κυρίως, από τα αποτελέσματα του έργου στην κοινή πλατφόρμα συνεργασίας, το Twinspace.
Η διαδικασία της αξιολόγησης πραγματοποιήθηκε από μέλη της Εθνικής Υπηρεσίας Υποστήριξης της δράσης eTwinning.
Συγκεκριμένα οι αξιολογητές έλαβαν υπόψη τα ακόλουθα κριτήρια:
- Παιδαγωγική Καινοτομία: Πώς οι πτυχές του έργου μπορούν να θεωρηθούν πιο καινοτόμες και δημιουργικές όσον αφορά στο περιεχόμενο και τους στόχους, την προσέγγιση, τις δραστηριότητες και τη μεθοδολογία, τα τελικά προϊόντα, τη διάδοση και τη δημοσίευση.
- Ενσωμάτωση στη Διδακτέα ύλη: Πώς ενσωματώθηκε το έργο στην υπάρχουσα διδακτέα ύλη, καθώς και στο ωρολόγιο πρόγραμμα του σχολείου.
- Συνεργασία μεταξύ των σχολείων-εταίρων: Πώς επικοινωνούν και συνεργάζονται οι εκπαιδευτικοί και οι μαθητές των σχολείων, καθ’ όλη τη διάρκεια του έργου (π.χ. όχι απλά με το να μοιράζονται τα αποτελέσματα αλλά συνεργαζόμενοι ενεργά).
- Χρήση της τεχνολογίας: Πώς το έργο αξιοποίησε και χρησιμοποίησε δημιουργικά τα εργαλεία των ΤΠΕ.
- Αποτελέσματα, αντίκτυπος και τεκμηρίωση: Ποια είναι τα αποτελέσματα του έργου, πώς παρουσιάζονται αυτά, τι αντίκτυπο είχε το έργο στη σχολική και στην ευρύτερη κοινότητα, γιατί το έργο αξίζει να βραβευθεί.
Καθώς και τις προϋποθέσεις για υποβολή συμμετοχής:
- Οι εκπαιδευτικοί που επιθυμούν να λάβουν μέρος στον διαγωνισμό θα πρέπει να έχουν υλοποιήσει ένα έργο eTwinning με τουλάχιστον ένα Ευρωπαίο εταίρο εντός του σχολικού έτους 2020-2021. Η συνεργασία δύναται να έχει ξεκινήσει πριν το 2020 και να συνεχίζεται κατά τη διάρκεια του σχολικού έτους 2021-2022.
- Στα βραβεία δεν μπορούν να συμμετέχουν εθνικά έργα eTwinning, μόνο ευρωπαϊκά.
- Η συνεργασία που υποβάλλεται στον διαγωνισμό, να έχει ήδη βραβευτεί με ελληνική Εθνική Ετικέτα Ποιότητας.
- Τα έργα που έχουν βραβευτεί στους Εθνικούς ή Πανευρωπαϊκούς Διαγωνισμούς προηγούμενων ετών δεν δικαιούνται να λάβουν μέρος.
Οι νικητές είναι:
16ος Εθνικός Διαγωνισμός eTwinning |
|||
Νηπιαγωγείο (4-5) |
|||
Τίτλος Έργου |
Σχολείο |
Εκπαιδευτικοί |
|
1o Βραβείο |
Νηπιαγωγείο Αυλωναρίου |
Μαργαρίτα Σαμουτιάν |
|
Στυλιανή Τάτσιου |
|||
1ο Νηπιαγωγείο Λουτρών Αιδηψού |
Τριανταφυλλιά Δούμα |
||
Ιωάννα Νικολάου |
|||
15ο Δημοτικό Σχολείο Χαλκίδος |
Δημήτρης Δροσάτος |
||
Έλενα Σταματογιάννη |
|||
2ο Βραβείο |
8ο Νηπιαγωγείο Χαλανδρίου |
Χριστίνα Παπαγιαννίδου |
|
Δημοτικό (6-12) |
|||
Τίτλος Έργου |
Σχολείο |
Εκπαιδευτικοί |
|
1o Βραβείο |
3ο Δημοτικό Σχολείο Νέας Αρτάκης |
Μαγδαληνή Κουτσούρη |
|
2o Βραβείο |
Μαραγκοπούλειο Δημοτικό Σχολείο Βραχναιίκων |
Δήμητρα Διαμαντοπούλου |
|
Γυμνάσιο (13-15) |
|||
Τίτλος Έργου |
Σχολείο |
Εκπαιδευτικοί |
|
1o Βραβείο |
Γυμνάσιο Αδένδρου |
Ανδρέας Γαλανός |
|
2o Βραβείο |
A.B.C.D.E.: Awareness Builds Competences in Digital Environment |
3ο Ημερήσιο Γυμνάσιο Κέρκυρας |
Αθανασία Καββαδία |
ΓΕΛ , ΕΠΑΛ, ΕΠΑΣ, TEE και ΕΕΕΕΚ (16-19) |
|||
Τίτλος Έργου |
Σχολείο |
Εκπαιδευτικοί |
|
1ο Βραβείο |
1ο Ημερήσιο Γενικό Λύκειο Ωραιοκάστρου |
Αθανασία Γκιοτλή |
|
2o Βραβείο |
Escaping gender inequalities: a digital focus on Goal number 5 of the 2030 Agenda |
Ημερήσιο Γενικό Λύκειο Χρυσούπολης |
Ελένη Κωστοπούλου |
Έργο με θέμα τη δράση STEM |
|||
Τίτλος Έργου |
Σχολείο |
Εκπαιδευτικοί |
|
Βραβείο |
Δημοτικό Σχολείο Άνω Σύρου |
Νεκτάριος Φαρασόπουλος |
|
21ο Δημοτικό Σχολείο Ευόσμου |
Χριστίνα Λούστα |
Βραβεία- Τελετή Απονομής - Παρακολούθηση Εκδήλωσης
Σε όλες τις κατηγορίες, τα βραβεία για τους πρώτους και δεύτερους νικητές καθώς και τα ειδικά βραβεία θα απονεμηθούν στην τελετή βράβευσης που θα πραγματοποιηθεί διαδικτυακά, το Νοέμβριο 2022, στο πλαίσιο του 8ου Πανελληνίου Συνεδρίου eTwinning.
Mε τη συνεργασία των εκπαιδευτικών, θα εκδοθεί οδηγός καλών πρακτικών με την περιγραφή των βραβευμένων έργων.
Τέλος, θα θέλαμε να συγχαρούμε τους νικητές εκπαιδευτικούς και μαθητές του φετινού διαγωνισμού για την εξαιρετική δουλειά τους και να ευχαριστήσουμε όλους τους εκπαιδευτικούς που συμμετείχαν σε αυτόν με τα eTwinning έργα τους. Το υψηλό επίπεδο των έργων επιβεβαιώνει για ακόμα μία φορά την ποιοτική δουλειά των εκπαιδευτικών και μαθητών που συμμετέχουν σε αυτά και τιμούν το θεσμό με την ενεργή συμμετοχή τους.
«Εκδηλώσεις και εκπαιδευτικές δραστηριότητες για την Ημέρα Μνήμης του Ολοκαυτώματος - 27 Ιανουαρίου τ.έ
Στην 20η Σύνοδο της Μόνιμης Διάσκεψης των Υπουργών Παιδείας του Συμβουλίου της Ευρώπης που πραγματοποιήθηκε στις 15-17 Οκτωβρίου 2000 στην Κρακοβία, υιοθετήθηκε η πρόταση για τη θεσμοθέτηση Ημέρας για τη Μνήμη του Ολοκαυτώματος και την πρόληψη των εγκλημάτων κατά της ανθρωπότητας στα σχολεία (άρθρο 9 της Διακήρυξης των Υπουργών Παιδείας). Η Ελληνική Βουλή με το νόμο 3218/2004 (ΦΕΚ Α’ 12) καθιέρωσε την 27η Ιανουαρίου ως ημέρα μνήμης των Ελλήνων Εβραίων μαρτύρων και ηρώων του Ολοκαυτώματος, ενώ και ο ΟΗΕ με το Ψήφισμα Α/RES/60/7 της 1ης Νοεμβρίου του 2005, καθιέρωσε την ίδια ημέρα ως Διεθνή Ημέρα Μνήμης των Θυμάτων του Ολοκαυτώματος.
Στο πλαίσιο αυτό, καλούνται οι σχολικές μονάδες την Πέμπτη 27 Ιανουαρίου 2022 να αφιερώσουν δύο (2) διδακτικές ώρες σε εκδηλώσεις και εκπαιδευτικές δραστηριότητες για την προαναφερόμενη Ημέρα Μνήμης. Στις σχετικές δράσεις προτείνεται να συμμετέχουν διαδικτυακά, οργανώνοντας ή/και πλαισιώνοντας δραστηριότητες και οι Σχολικές Βιβλιοθήκες του Δικτύου Σχολικών Βιβλιοθηκών Πρωτοβάθμιας Εκπαίδευσης (στο μέτρο που επιτρέπεται από τις έκτακτες συνθήκες λόγω της πανδημίας COVID 19 και σύμφωνα με τις αντίστοιχες διατάξεις και οδηγίες). Προτεινόμενο θέμα είναι «Το Ολοκαύτωμα και οι Έλληνες Εβραίοι», το οποίο αποτελεί και το θέμα του 8ου Μαθητικού διαγωνισμού δημιουργίας βίντεο που διοργανώνεται από τη Γενική Γραμματεία Θρησκευμάτων και το Εβραϊκό Μουσείο Ελλάδος για τους/τις μαθητές/-τριες Α’ και Β’ Λυκείου, σύμφωνα με τα προβλεπόμενα στον κατωτέρω σύνδεσμο:
https://www.minedu.gov.gr/publications/docs2020/%CE%A0%CF%81%CF%8C%CF%83%CE%BA%CE%B B%CE%B7%CF%83%CE%B7_147236-%CE%982-16.11.2021.pdf
ΚΙΝΗΜΑΤΟΓΡΑΦΙΚΗ ΛΕΣΧΗ
Την Παρασκευή, 21/1/2022, ξεκινάει η Κινηματογραφική Λέσχη του 5ου γυμνασίου Παλ. Φαλήρου. Σας περιμένουμε στην αίθουσα εκδηλώσεων του σχολείου μας στις 6:30 μ.μ., για να απολαύσουμε μαζί την ταινία του Stefano Cipani "Ο Αδερφός μου Κυνηγάει Δεινόσαυρους".
Ο αριθμός των συμμετεχόντων είναι περιορισμένος και γι' αυτό απαιτείται από πριν δήλωση συμμετοχής στις υπεύθυνες καθηγήτριες κ.κ. Βλασερού Μ., Καρούσου Κ. και Παπαδάκη Κ.
Θα τηρηθούν όλα τα υγειονομικά πρωτόκολλα για covid 19.
Project about a country
A country is a distinct territorial body or political entity.[1] It may be an independent sovereign state or part of a larger state,[2] as a non-sovereign or formerly sovereign political division, a physical territory with a government, or a geographic region associated with sets of previously independent or differently associated peoples with distinct political characteristics. It is not inherently sovereign.
The largest country in the world by geographical area is Russia, while the most populous is China. The smallest and the least populous is the microstate Vatican City.[3]
Δείτε ΕΔΩ δείγματα εργασιών των μαθητών / τριών για το μάθημα Αγγλικής γλώσσας με την κ. Στεριοπούλου Π.
ΣΥΝΟΠΤΙΚΟΣ ΟΔΗΓΟΣ COVID 19
Δείτε ΕΔΩ συνοπτικά τις οδηγίες του ΕΟΔΥ για όλες τις περιπτώσεις covid 19
ΝΕΑ ΚΟΙΝΗ ΥΠ. ΑΠΟΦΑΣΗ ΓΙΑ ΤΗ ΛΕΙΤΟΥΡΓΙΑ ΕΚΠΑΙΔΕΥΤΙΚΩΝ ΔΟΜΩΝ
Με νέα Κοινή Υπουργική Απόφαση η οποία δημοσιεύθηκε στην Εφημερίδα της Κυβέρνησης (Πατήστε εδώ για να ανοίξετε το ΦΕΚ), δίνεται η δυνατότητα παροχής
σύγχρονης εξ αποστάσεως διδασκαλίας και στις παρακάτω πρόσθετες περιπτώσεις:
- Για την αναπλήρωση εκπαιδευτικού ή μέλους Ε.Ε.Π.-Ε.Β.Π. πρωτοβάθμιας εκπαίδευσης (δασκάλου ή νηπιαγωγού μη ειδικότητας) που νοσεί λόγω κορωνοϊού COVID-19 ή βρίσκεται σε απομόνωση σύμφωνα με τα εκάστοτε ισχύοντα υγειονομικά πρωτόκολλα και δεν υπάρχει η δυνατότητα φυσικής αναπλήρωσής του.
- Από εκπαιδευτικούς και μέλη Ε.Ε.Π.-Ε.Β.Π. που νοσούν λόγω κορωνοϊού COVID-19 ή βρίσκονται σε απομόνωση σύμφωνα με τα εκάστοτε ισχύοντα υγειονομικά πρωτόκολλα, σε προαιρετική βάση και εφόσον είναι σε θέση να παράσχουν εξ αποστάσεως εκπαιδευτικό/διδακτικό έργο.
Εκδρομές
Επίσης με την ίδια απόφαση αναστέλλεται η πραγματοποίηση σχολικών εκδρομών, διδακτικών επισκέψεων, σχολικών περιπάτων και εκπαιδευτικών επισκέψεων στην περίπτωση που για τη μετακίνηση απαιτείται η χρήση οποιουδήποτε μεταφορικού μέσου εντός και εκτός της Επικράτειας.
Ειδικότερα, η ΚΥΑ προβλέπει τα εξής:
Δια ζώσης εκπαιδευτική λειτουργία όλων των σχολικών μονάδων
Δια ζώσης εκπαιδευτική λειτουργία όλων των σχολικών μονάδων πρωτοβάθμιας, δευτεροβάθμιας και ειδικής αγωγής και εκπαίδευσης (νηπιαγωγείων, δημοτικών, ολοήμερων σχολείων, γυμνασίων και λυκείων γενικής και επαγγελματικής εκπαίδευσης) της υπό στοιχεία Δ1α/ΓΠ.οικ.55254/9.9.2021 κοινής υπουργικής απόφασης «Λειτουργία των εκπαιδευτικών μονάδων Πρωτοβάθμιας και Δευτεροβάθμιας Εκπαίδευσης, Ειδικής Αγωγής και Εκπαίδευσης, εργαστηριακών κέντρων και σχολικών εργαστηρίων, Σχολείων Δεύτερης Ευκαιρίας, Ινστιτούτων Επαγγελματικής Κατάρτισης, Μεταλυκειακού έτους - τάξης Μαθητείας ΕΠΑ.Λ., Κέντρων Διά Βίου Μάθησης, δομών Ε.Ε.Κ. και Δ.Β.Μ. της Σιβιτανιδείου Δημόσιας Σχολής Τεχνών και Επαγγελμάτων, φροντιστηρίων, κέντρων ξένων γλωσσών, φορέων παροχής εκπαίδευσης και πιστοποίησης δεξιοτήτων, ξενόγλωσσων ινστιτούτων εκπαίδευσης και πάσης φύσεως συναφών δομών, Δημοσίων και Ιδιωτικών, Δημοσίων Βιβλιοθηκών, της Εθνικής Βιβλιοθήκης της Ελλάδος και των Γενικών Αρχείων του Κράτους κατά την έναρξη του σχολικού έτους 2021 - 2022 και μέτρα για την αποφυγή διάδοσης του κορωνοϊού COVID-19 κατά τη λειτουργία τους» (Β’ 4187), όπως εκάστοτε ισχύει.
Ευρωπαϊκά Προγράμματα
Επιτρέπεται η υλοποίηση ευρωπαϊκών προγραμμάτων ανταλλαγής/ μετακίνησης/υποδοχής μαθητών/τριών και εκπαιδευτικών.
Για τις χερσαίες και θαλάσσιες μεταφορές, καθώς και για τις αεροπορικές μετακινήσεις, εσωτερικού και εξωτερικού, των ημεδαπών/αλλοδαπών εκπαιδευτικών, καθώς και των ημεδαπών/αλλοδαπών μαθητών/τριών εφαρμόζονται οι διατάξεις του σημείου 18 της παρούσας, οι οποίες αφορούν στους όρους και τις προϋποθέσεις επιβίβασης του συνόλου των επιβατών, ημεδαπών και αλλοδαπών, καθώς και η υπό στοιχεία Δ1α/ΓΠ.οικ.745/7.1.2022 κοινή υπουργική απόφαση «Προϋποθέσεις εισόδου στη Χώρα προς περιορισμό της διασποράς του κορωνοϊού COVID-19» (Β’ 25), όπως εκάστοτε ισχύει. Παράλληλα ισχύουν οι κανόνες του Παραρτήματος IV, που αποτελεί αναπόσπαστο μέρος της παρούσας.
Σε κάθε περίπτωση, υπόχρεοι προσκόμισης των απαραίτητων δικαιολογητικών για τη μετακίνηση είναι όλοι οι ημεδαποί και αλλοδαποί εκπαιδευτικοί και μαθητές/τριες, οι οποίοι/ες συμμορφώνονται, κατά την υποδοχή τους, και προς τα λοιπά μέτρα πρόληψης και αντιμετώπισης κρουσμάτων κορωνοϊού COVID-19, που ισχύουν στη χώρα υποδοχής.
Αναστέλλεται η πραγματοποίηση σχολικών εκδρομών, διδακτικών επισκέψεων, σχολικών περιπάτων και εκπαιδευτικών επισκέψεων στην περίπτωση που για τη μετακίνηση απαιτείται η χρήση οποιουδήποτε μεταφορικού μέσου εντός και εκτός της Επικράτειας.
Έγκριση διεξαγωγής διασχολικών αγώνων ρητορικής τέχνης Γυμνασίων
Δείτε όλο το έγγραφο για την ανάληψη των ΣΤ΄ Αγώνων Ρητορικής Τέχνης από το Γυμνάσιό μας κλικάροντας (νυγματίζοντας) ΕΔΩ.
Οι αγώνες θα πραγματοποιηθούν σε συνεργασία με το Διαπανεπιστημιακό -
Διατμηματικό Π.Μ.Σ. «Ρητορική, Επιστήμες του Ανθρώπου και Εκπαίδευση» (επιστημονική στήριξη) και την
«Ελληνική Ένωση για την προώθηση της Ρητορικής στην Εκπαίδευση» στις 7 και 8 Μαΐου 2022 και απευθύνεται σε μαθητές και μαθήτριες
Γυμνασίων όλης της χώρας.
ΕKKΛHΣΙΑΣΜΟΣ ΧΡΙΣΤΟΥΓΕΝΝΩΝ
Πραγματοποιήθηκε σήμερα 21.12.2021 ο Εκκλησιασμός των μαθητών /τριών μας ενόψει των Χριστουγέννων. Στον Ιερό Ναό της Αγ. Κυριακής τηρώντας τα υγειονομικά πρωτόκολλα, 50 εθελοντές και πλήρως εμβολιασμένοι μαθητές /τριες με τη συνοδεία των κ. Σιούτη Αμ (ΠΕ01), Πορφύρη Ζ. (ΠΕ02), Κρητικού Αγ. (ΠΕ02) και Τσιλιγιάνη Χρ. (ΠΕ02) εκπροσωπώντας όλο το σχολείο, συμμετεςίχαν σε Θεία Λειτουργία που τέλεσε ο υποδιευθυντής του σχολείου μας π. Ιωσήφ Ταγαράκης.
Ακολούθησε εκδήλωση - εορτή με κάλαντα με συνοδεία οργάνων και κέρασμα για όλους τους παρευρισκόμενους που είχε οργανωθεί από τον π. Βασίλειο, προϊστάμενο του Ι. Ν. Αγ. Κυριακής.
Χριστουγεννιάτικες δράσεις φιλανθρωπίας
Πολλὲς φορὲς, σὲ στιγμὲς αὐτοκριτικῆς καὶ αὐτογνωσίας, - καὶ χρονικὰ κοντὰ σὲ γιορτές, ἀφοῦ πρέπει νὰ κάνουμε τὴν καθιερωμένη «φιλανθρωπία» μας - ψάχνουμε μέσα μας τρόπους νὰ πλησιάσουμε τὸν φτωχό, τὸν ξένο, τὸ ὀρφανό, τὸν γέρο, νὰ τοὺς δείξουμε λίγη ἀγάπη καὶ λίγη ζεστασιά… Καὶ καταφέρνουμε πράγματι νὰ ζωγραφίσουμε τὸ χαμόγελο στὸ πρόσωπό τους γιὰ λίγο… Προσπαθούμε νὰ πράττουμε ἐκεῖνο ποὺ ἔκανε πάντα ὁ Ἀπόστολος Παῦλος: «ἐγενόμην τοῖς Ἰουδαίοις ὡς Ἰουδαῖος, ἵνα Ἰουδαίους κερδήσω· τοῖς ὑπὸ νόμον ὡς ὑπὸ νόμον, ἵνα τοὺς ὑπὸ νόμον κερδήσω· τοῖς ἀνόμοις ὡς ἄνομος…ἵνα κερδήσω ἀνόμους· ἐγενόμην τοῖς ἀσθενέσιν ὡς ἀσθενής, ἵνα τοὺς ἀσθενεῖς κερδήσω· τοῖς πᾶσι γέγονα τὰ πάντα…» (Α´Κορ. 9, 20-23). Γιὰ τοὺς πάντες ἔγινα τὰ πάντα!
Αυτό το πνεύμα φιλαδελφείας αλληλεγγύης κι ενσυναίσθησης τελικά, προσπαθούμε να εμφυσήσουμε και στους μαθητές μας συμμετέχοντας σε φιλανθρωπικές δράσεις.
Την Παρασκευή 17.12.2021, τηρώντας όλα τα υγειονομικά πρωτόκολλα, ομάδα μαθητών/τριών μας με τους κ. Βούλγαρη Θ. και Φάσσα Νικ. επισκέφθηκαν το Πρότυπο Εθνικό Νηπιοτροφείο στην Καλλιθέα και παρέδωσαν είδη διατροφής, γλυκίσματα και είδη ατομικής υγιεινής αλλά κυρίως αγάπη και χαρά στα φιλοξενούμενα μέλη του Ιδρύματος.
Τη Δευτέρα 20.12.2021 ο πρόεδρος του 15/μελούς συμβουλίου μαθητών Καλούτσης Σπ. μαζί με τον Υποδιευθυντή του σχολείου κ. Λιάσκο Θ. εναπόθεσαν στο "Δέντρο της Αγάπης και της Προσφοράς" του Δήμου Παλ. Φαλήρου τα είδη πρώτης ανάκης και διατροφής που οι μαθητές/τριες μας συγκέντρωσαν για τους εμπερίστατους συνδημότες μας.
ΗΜΕΡΑ ΑΣΦΑΛΟΥΣ ΔΙΚΤΥΟΥ
διαγωνισμός πήρε παράταση και μπορείτε να καταθέτε τις υποψηφιότητες των παιδιών εως 14/1/2022.
Η Ημέρα Ασφαλούς Διαδικτύου διοργανώνεται κάθε χρόνο από το Πανευρωπαϊκό Δίκτυο Εθνικών Κέντρων Ενημέρωσης και Επαγρύπνησης INSAFE (https://www.betterinternetforkids.eu), με στόχο την προώθηση της ασφαλέστερης και πιο υπεύθυνης χρήσης των Online τεχνολογιών και των κινητών τηλεφώνων, ιδίως μεταξύ των παιδιών και των νέων σε όλο τον κόσμο. Η Ημέρα Ασφαλούς Διαδικτύου θα εορταστεί στις 08/02/2022 σε περισσότερες από 180 χώρες στον κόσμο. Την ευθύνη οργάνωσης στη χώρα μας έχει το Ελληνικό Κέντρο Ασφαλούς Διαδικτύου του ΙΤΕ.
Ο πανελλήνιος μαθητικός διαγωνισμός διοργανώνεται κάθε χρόνο από το 2016 μέχρι σήμερα στο πλαίσιο εορτασμού της Ημέρας Ασφαλούς Διαδικτύου υπό την αιγίδα του Υπουργείου Παιδείας και Θρησκευμάτων.
ΦΟΡΕΑΣ ΔΙΟΡΓΑΝΩΣΗΣ ΔΙΑΓΩΝΙΣΜΟΥ
Φορέας διοργάνωσης του διαγωνισμού είναι το Ελληνικό Κέντρο Ασφαλούς Διαδικτύου το οποίο ξεκίνησε να λειτουργεί από το Ιούλιο του 2016 υπό την αιγίδα του Ιδρύματος Τεχνολογίας και Έρευνας και πιο συγκεκριμένα του Ινστιτούτου Πληροφορικής. Είναι επίσημος εκπρόσωπος στην Ελλάδα των Πανευρωπαϊκών Οργανισμών INSAFE / INHOPE που χαράσσουν την ευρωπαϊκή στρατηγική για ένα ασφαλές και ποιοτικό διαδίκτυο καθώς και ο αναγνωρισμένος εκπρόσωπος της Ελλάδας για το Expert Group on Safer Internet for Children της Ευρωπαϊκής Επιτροπής.
ΠΕΡΙΓΡΑΦΗ ΔΙΑΓΩΝΙΣΜΟΥ – ΟΡΟΙ ΣΥΜΜΕΤΟΧΗΣ
Το θέμα του Πανελλήνιου Μαθητικού Διαγωνισμού για το σχολικό έτος 2021-2022 είναι:
«To report και το block στο διαδίκτυο είναι θάρρος. Ημέρα ασφαλούς Διαδικτύου 2022».
Μαθητές από όλες τις εκπαιδευτικές βαθμίδες ατομικά ή ομαδικά καλούνται να δημιουργήσουν υλικό που να αναδεικνύει το γεγονός ότι η φωνή τους έχει δύναμη -ακόμα και στο διαδίκτυο- και ότι είναι σημαντικό όταν συναντούν online κάτι το οποίο τους αναστατώνει/πληγώνει ή βλάπτει να το λένε σε κάποιον ενήλικα που εμπιστεύονται. Έμφαση δίνεται και στα διαθέσιμα εργαλεία που παρέχονται στους ψηφιακούς χρήστες για να αναφέρουν ή να καταγγείλουν κάποιον ή κάτι (report & block).
Ο διαγωνισμός καλύπτει μια ευρεία γκάμα θεματικών όπως είναι ο διαδικτυακός εκφοβισμός (cyberbullying), η διαδικτυακή αποπλάνηση (grooming), η σωστή διαδικτυακή συμπεριφορά, η ευγενής αλληλεπίδραση, η αποδοχή του διαφορετικού στο διαδίκτυο, το ποιοτικό περιεχόμενο κ.α.
Ο στόχος για τους μαθητές και τις μαθήτριες είναι:
- Να ενημερωθούν για τα δικαιώματα τους για προστασία στο διαδίκτυο.
- Να μάθουν πότε πρέπει να χρησιμοποιούν τα διαθέσιμα εργαλεία αυτοπροστασίας (report, block) και να ενθαρρυνθούν να κάνουν χρήση αυτών.
- Να αναγνωρίζουν τις περιπτώσεις όπου είναι απαραίτητη η συμβουλή ενός έμπιστου ενήλικα.
- Να προσδιορίσουν τι σημαίνει να έχει κανείς θετική στάση και πώς αυτή εκφράζεται εντός και εκτός διαδικτύου.
- Να βάλουν θετική ενέργεια στις διαδικτυακές επικοινωνίες τους.
- Nα αναπτύξουν στο διαδίκτυο αξιακό σύστημα αντίστοιχο με του πραγματικού κόσμου.
- Να αποκτήσουν ενεργητική στάση σε θέματα ασφάλειας στο διαδίκτυο.
- Να αποκτήσουν κριτική ικανότητα στο διαδίκτυο
- Να καλλιεργήσουν δεξιότητες συνεργασίας και επικοινωνίας.
Το θέμα είναι κοινό για όλες τις εκπαιδευτικές βαθμίδες και ενθαρρύνονται συνέργειες μεταξύ σχολείων, μεταξύ τάξεων ή μεταξύ μαθητών. Οι μαθητές του νηπιαγωγείου και του δημοτικού προτείνεται ελεύθερα να επιλέξουν τη μορφή του υλικού που θα δημιουργήσουν (ζωγραφιά, κολλάζ, παραμύθι, βίντεο διάρκειας το πολύ έως 2 λεπτά, παρουσίαση, κουΐζ, τραγούδι κ.α.).
Οι μαθητές Γυμνασίου και Λυκείου προτείνεται να επιλέξουν τη δημιουργία υλικού σε μορφή σποτ (διάρκειας το ανώτερο 1 λεπτού), σε μορφή τραγουδιού με σύνθεση δικής τους μουσικής, σε μορφή κόμικ, κουΐζ είτε να δημιουργήσουν μια εφαρμογή ή παρουσίαση . Φυσικά οποιαδήποτε πρωτότυπη ιδέα από τους μαθητές θα γίνει με χαρά αποδεκτή. Όλες οι εργασίες θα πρέπει να είναι πρωτότυπες και να μην εμπίπτουν στους νόμιμους περιορισμούς πνευματικών δικαιωμάτων άλλων.
Ιδιαίτερη έμφαση δίνεται στη διάρκεια του οπτικοακουστικού υλικού όπου στην περίπτωση νηπιαγωγείων/δημοτικών δε θα πρέπει να ξεπερνάει τα 2 λεπτά και στην περίπτωση Γυμνασίων/Λυκείων το ένα λεπτό. Οι υπεύθυνοι εκπαιδευτικοί θα καταθέτουν τα έργα των μαθητών ηλεκτρονικά σε ειδική διαμορφωμένη πλατφόρμα την οποία μπορείτε να βρείτε εδώ.
Η συμμετοχή των μαθητών/-τριών είναι προαιρετική και απαιτείται η σύμφωνη γνώμη των γονέων/κηδεμόνων για τη συμμετοχή τους και την άδεια ανάρτησης των έργων τους στο διαδίκτυο. Τη φόρμα συναίνεσης μπορείτε να τη βρείτε εδώ και είναι υποχρεωτικό να υποβληθεί μαζί με το έργο/έργα των μαθητών.
Το Ελληνικό Κέντρο Ασφαλούς Διαδικτύου αναλαμβάνει όλη τη διαδικασία υλοποίησης του διαγωνισμού και θα διασφαλίσει τα προσωπικά δεδομένα και τα πνευματικά δικαιώματα των δημιουργών, σύμφωνα με την κείμενη νομοθεσία. (Ν. 2121/1993 «Πνευματική ιδιοκτησία, συγγενικά δικαιώματα και πολιτιστικά θέματα» [ΦΕΚ 25/Α/04-03-1993], όπως ισχύει. Συγκεκριμένα:
- Άρθρο 1 «πνευματική ιδιοκτησία»
- Άρθρο 3 «περιουσιακό δικαίωμα»
- Άρθρο 4 «ηθικό δικαίωμα»
- Άρθρο 12 «μεταβίβαση»
Σε καμία περίπτωση δε θα προκύψουν έσοδα για το Ελληνικό κέντρο Ασφαλούς Διαδικτύου του ΙΤΕ ή για άλλον, από τα υποβληθέντα έργα (με εμπορία ή διαφήμιση κ.λπ.) και η χρήση των έργων θα γίνει μόνο για εκπαιδευτικούς σκοπούς.
ΣΥΜΜΕΤΕΧΟΝΤΕΣ
Δηλώστε συμμετοχή εδώ
Μαθητές πρωτοβάθμιας και δευτεροβάθμιας εκπαίδευσης, δημόσιων και ιδιωτικών Ελληνικών σχολικών μονάδων. Στο διαγωνισμό μπορούν να λάβουν μέρος: – ένα μεμονωμένο τμήμα ενός σχολείου – μια ή περισσότερες τάξεις ενός σχολείου – μια ομάδα μαθητριών και μαθητών από περισσότερα τμήματα ή τάξεις ενός σχολείου – ένας μεμονωμένος μαθητής ή μαθήτρια – δύο ή περισσότερες τάξεις από διαφορετικές σχολικές μονάδες με σκοπό τη συνεργασία, την αλληλεπίδραση του μαθητικού δυναμικού και του εκπαιδευτικού προσωπικού και την από κοινού υποβολή δημιουργιών. Γι’ αυτό και όχι μόνο επιτρέπονται αυτές οι συμπράξεις αλλά ενθαρρύνονται οι συμμετέχοντες να αναζητήσουν σχολεία-συνεργάτες για τη συμμετοχή τους στο διαγωνισμό.
ΜΕΘΟΔΟΛΟΓΙΑ ΔΙΑΓΩΝΙΣΜΟΥ
Για τη συμμετοχή των μαθητών στον διαγωνισμό, θα πρέπει να συμπληρωθεί η ηλεκτρονική φόρμα από τον εκπαιδευτικό που βρίσκεται εδώ με τα παρακάτω υποχρεωτικά πεδία και αφού έχει ολοκληρωθεί το έργο των συμμετεχόντων καθώς απαιτείται η υποβολή του. Η συμπλήρωση της φόρμας θα πρέπει να γίνει εντός της προθεσμίας υποβολής έργων (20/10/2021 – 14/1/2022).
Ο διαγωνισμός πήρε παράταση και μπορείτε να καταθέτε τις υποψηφιότητες των παιδιών εως 14/1/2022.
- Όνομα και Επώνυμο Υπευθύνου
- Email Επικοινωνίας
- Φορέας (Όνομα Σχολείου ή Οργανισμού)
- Διεύθυνση Φορέα
- Βαθμίδα Εκπαίδευσης (Α’/βάθμια ή Β’/βάθμια) και
- Το URL στο οποίο είναι μεταφορτωμένη
- Το URL στο οποίο ειναι οι γονικές συναινέσεις.
Αν η συμμετοχή είναι βίντεο τότε μπορείτε να ανέβει το video στο διαδίκτυο (YouTube, vimeo, κ.τ.λ.) και να σταλεί η διεύθυνση URL. Τέλος, αν η συμμετοχή είναι ότιδηποτε άλλο τοτε θα πρέπει να ανέβει στο διαδίκτυο (Dropbox, Google Drive, OneDrive, κτλ) και να μας σταλεί η διεύθυνση URL.
Το Ελληνικό Κέντρο Ασφαλούς Διαδικτύου θα ανεβάσει όλες τις συμμετοχές του διαγωνισμού σε ειδική σελίδα στο saferInternet4kids.gr και θα διενεργηθεί ψηφοφορία μεταξύ των μελών του προκειμένου να αναδειχτούν οι καλύτερες συμμετοχές για τον διαγωνισμό ανά βαθμίδα εκπαίδευσης. Θα βραβευτεί ένα έργο από κάθε κατηγορία (Νηπιαγωγείο-Δημοτικό-Γυμνάσιο-Λύκειο). Το Ελληνικό Κέντρο Ασφαλούς Διαδικτύου διαθέτει ένα δίκτυο 190 συνεργατών από τον χώρο της εκπαίδευσης και της ψυχικής Υγείας σε όλη την Ελλάδα ικανό να υποστηρίξει τις παραπάνω δράσεις.
Προβλέπονται διαδικασίες αποτίμησής του διαγωνισμού και υλικό αξιολόγησης το οποίο θα συμπληρώνεται προαιρετικά από τους/τις εκπαιδευτικούς. Τη φόρμα αξιολόγησης μπορείτε να τη δείτε εδώ.
ΧΡΟΝΟΣ ΥΛΟΠΟΙΗΣΗΣ ΔΙΑΓΩΝΙΣΜΟΥ
Ο διαγωνισμός δύναται να πραγματοποιηθεί εντός και εκτός ωρολογίου προγράμματος. Στην περίπτωση που επιλεχθεί από τους εκπαιδευτικούς να γίνει η προετοιμασία των μαθητών για τη συμμετοχή τους στο διαγωνισμό εντός του ωρολογίου προγράμματος προτείνεται η ώρα της πληροφορικής ή της τεχνολογίας για τη δευτεροβάθμια εκπαίδευση και η ώρα της πληροφορικής, της ευέλικτης ζώνης ή των εργαστηρίων δεξιοτήτων για την πρωτοβάθμια εκπαίδευση. Η διδασκαλία των επιμέρους γνωστικών αντικειμένων κρίνεται ότι δεν επιβαρύνεται αλλά εμπλουτίζεται και διευρύνεται με τρόπο δημιουργικό καθώς οι μαθητές μέσα από την όλη διαδικασία και με βιωματικό τρόπο θα ενημερωθούν για τις νέες τεχνολογικές τάσεις, ενώ ταυτόχρονα θα αφυπνισθούν για τους ενδεχόμενους κινδύνους και θα μάθουν τρόπους αυτοπροστασίας.
ΚΡΙΤΗΡΙΑ ΑΞΙΟΛΟΓΗΣΗΣ ΔΙΑΓΩΝΙΣΜΟΥ
- Δομή και παρουσίαση έργου
Το υπό αξιολόγηση έργο πρέπει να έχει την κατάλληλη δομή, συνέχεια, συνοχή και κατάλληλη παρουσίαση του θέματος έτσι ώστε να είναι ευδιάκριτοι και κατανοητοί οι στόχοι, οι εργασίες που έχουν γίνει από τους μαθητές και τα συμπεράσματα που έχουν εξαχθεί.
- Αρτιότητα και περιεχόμενο
Το κάθε έργο αξιολογείται ανάλογα με την αρτιότητα του περιεχομένου του, το βαθμό εμβάθυνσης/εξέτασης όλων των πτυχών του υπό μελέτη θέματος, τις εργασίες που έχουν γίνει με σκοπό την επίτευξη του, τον τρόπο ανάλυσης των εργασιών που έχουν γίνει και τον τρόπο ανάλυσης των αποτελεσμάτων και συμπερασμάτων, τη γενικότερη ορθότητα και σαφήνεια του περιεχομένου κ.α. ούτως ώστε να δίδεται μια σωστή, τεκμηριωμένη και ολοκληρωμένη περιγραφή του όλου έργου.
- Δημιουργικότητα και Πρωτοτυπία
Σημαντικό κριτήριο αποτελεί η πρωτοτυπία των έργων /εργασιών, με στόχο να αποφευχθεί η επανάληψη εργασιών που έχουν γίνει από μαθητές στο παρελθόν, έτσι ώστε να προωθηθούν και να υλοποιηθούν νέες, έξυπνες και λειτουργικές ιδέες των μαθητών σε θέματα ασφαλούς και ποιοτικής χρήσης του διαδικτύου.
- Μήνυμα και βαθμός απήχησής του
Με το κριτήριο αυτό δίδεται έμφαση στην αποτελεσματικότητα του μηνύματος έτσι ώστε να υπάρχει ευαισθητοποίηση μεγάλου μέρους της μαθητικής κοινότητας για την ασφαλή χρήση του διαδικτύου.
ΕΠΑΘΛΟ
Θα αναδειχθούν οι τέσσερις καλύτερες υποψηφιότητες (μια από κάθε βαθμίδα: Νηπιαγωγείο, Δημοτικό, Γυμνάσιο, Λύκειο) τα σχολεία των οποίων θα λάβουν ένα laptop ως έπαθλο για τις ανάγκες συνολικά των μαθητών. Η βράβευση των μαθητών και του εκπαιδευτικού τους γίνεται κατά τη διάρκεια εκδήλωσης που πραγματοποιείται την Ημέρα Ασφαλούς Διαδικτύου (για το 2022 είναι η 8η Φεβρουαρίου). Όλοι οι συμμετέχοντες θα λάβουν έπαινο συμμετοχής. Οι δημιουργίες των μαθητών (τόσο των βραβευθέντων όσο επιλεκτικά κάποιων συμμετεχόντων) αναδεικνύονται μέσα από την ιστοσελίδα του Ελληνικού Κέντρου Ασφαλούς Διαδικτύου SaferInternet4Kids.gr και αναρτώντα στα μέσα κοινωνικής δικτύωσης. Οι καλύτερες δημιουργίες χρησιμοποιούνται και σε προωθητικό υλικό του Κέντρου.
Το δέντρο της αγάπης του Δήμου Παλ. Φαλήρου
Διοργάνωση Εκδηλώσεων & Δράσεων στα σχολεία με αφορμή την Παγκόσμια Ημέρα Ατόμων με Αναπηρία
Με αφορμή την 3η Δεκεμβρίου, Παγκόσμια Ημέρα Ατόμων με Αναπηρία και με σκοπό την ευαισθητοποίηση της εκπαιδευτικής κοινότητας επί ζητημάτων ισότιμης πρόσβασης των ατόμων με αναπηρία στην εκπαίδευση, το υπουργείο Παιδείας με εγκύκλιο που εξέδωσε, καλεί τις σχολικές μονάδες πρωτοβάθμιας και δευτεροβάθμιας εκπαίδευσης, συμπεριλαμβανομένων των Σ.Μ.Ε.Α.Ε.:
1. Να διοργανώσουν σε επίπεδο τμήματος δράσεις ενημέρωσης και ευαισθητοποίησης των μαθητών, οι οποίες να αφορούν:
α) στο δικαίωμα των ατόμων με αναπηρία ή/και ειδικές εκπαιδευτικές ανάγκες για ισότιμη πρόσβαση στην εκπαίδευση,
β) στην καταπολέμηση στερεοτύπων και προκαταλήψεων και γ) στην προαγωγή του σεβασμού της μαθητικής ετερογένειας.
Για την υλοποίηση των εν λόγω δράσεων όλες οι σχολικές μονάδες θα πρέπει να εναρμονιστούν με όσα ορίζονται:
- στην υπ’ αριθ. Δ1α/Γ.Π.οικ.55254/09-09-2021 ΚΥΑ (Β ́4187 ): Λειτουργία των εκπαιδευτικών μονάδων Πρωτοβάθμιας και Δευτεροβάθμιας Εκπαίδευσης, Ειδικής Αγωγής και Εκπαίδευσης, εργαστηριακών κέντρων και σχολικών εργαστηρίων, Σχολείων Δεύτερης Ευκαιρίας, Ινστιτούτων Επαγγελματικής Κατάρτισης, Μεταλυκειακού έτους τάξης Μαθητείας ΕΠΑ.Λ., Κέντρων Διά Βίου Μάθησης, δομών Ε.Ε.Κ. και Δ.Β.Μ. της Σιβιτανιδείου Δημόσιας Σχολής Τεχνών και Επαγγελμάτων, φροντιστηρίων, κέντρων ξένων γλωσσών, φορέων παροχής εκπαίδευσης και πιστοποίησης δεξιοτήτων, ξενόγλωσσων ινστιτούτων εκπαίδευσης και πάσης φύσεως συναφών δομών, Δημοσίων και Ιδιωτικών, Δημοσίων Βιβλιοθηκών, της Εθνικής Βιβλιοθήκης της Ελλάδος και των Γενικών Αρχείων του Κράτους κατά την έναρξη του σχολικού έτους 2021-2022 και μέτρα για την αποφυγή διάδοσης του κορωνοϊού COVID-19 κατά τη λειτουργία τους,
- στην υπ’ αριθμ. Γ.Π.οικ./66036/21-10-2021 (Β ́4960): Τροποποίηση της υπό στοιχεία ΔΙα/Γ.Π.οικ. 55254/09.09.2021 κοινής απόφασης των Υπουργών Οικονομικών, Ανάπτυξης και Επενδύσεων, Παιδείας και Θρησκευμάτων, Εργασίας και Κοινωνικών Υποθέσεων, Υγείας, Εσωτερικών, Μετανάστευσης και Ασύλου, Υποδομών και Μεταφορών και Επικρατείας «Λειτουργία των εκπαιδευτικών μονάδων Πρωτοβάθμιας και Δευτεροβάθμιας Εκπαίδευσης, Ειδικής Αγωγής και Εκπαίδευσης, εργαστηριακών κέντρων και σχολικών εργαστηρίων, Σχολείων Δεύτερης Ευκαιρίας, Ινστιτούτων Επαγγελματικής Κατάρτισης, Μεταλυκειακού έτους τάξης Μαθητείας ΕΠΑ.Λ., Κέντρων Διά Βίου Μάθησης, δομών Ε.Ε.Κ. και Δ.Β.Μ. της Σιβιτανιδείου Δημόσιας Σχολής Τεχνών και Επαγγελμάτων, φροντιστηρίων, κέντρων ξένων γλωσσών, φορέων παροχής εκπαίδευσης και πιστοποίησης δεξιοτήτων, ξενόγλωσσων ινστιτούτων εκπαίδευσης και πάσης φύσεως συναφών δομών, Δημοσίων και Ιδιωτικών, Δημοσίων Βιβλιοθηκών, της Εθνικής Βιβλιοθήκης της Ελλάδος και των Γενικών Αρχείων του Κράτους κατά την έναρξη του σχολικού έτους 2021-2022 και μέτρα για την αποφυγή διάδοσης του κορωνοϊού COVID-19 κατά τη λειτουργία τους» (Β' 4187)και γ) στη με αρ. πρωτ. 111525/ΓΔ4/09-09-2021 Κοινή απόφαση της Υπουργού και της Υφυπουργού Παιδείας και Θρησκευμάτων με θέμα: «Παροχή σύγχρονης εξ αποστάσεως εκπαίδευσης για το σχολικό έτος 2021-2022» (Β’ 4188).
2. Να συμβάλουν στη δημιουργία βίντεο μικρού μήκους που θα παραχθεί από τη Διεύθυνση Ειδικής Αγωγής και Εκπαίδευσης του Υπουργείου Παιδείας και Θρησκευμάτων με στόχο την ανάδειξη της φωνής όλων των μαθητών και την παρουσίαση καλών συνεργατικών πρακτικών στον χώρο της ειδικής αγωγής και της ενταξιακής εκπαίδευσης.
Συγκεκριμένα, ζητείται από τις σχολικές μονάδες, εφόσον επιθυμούν, να αποστείλουν σε ψηφιακή μορφή υλικό το οποίο έχει εκπονηθεί από μαθητές με αναπηρία ή/και ειδικές εκπαιδευτικές ανάγκες ή/και το σύνολο της εκπαιδευτικής κοινότητας.
Το ψηφιακό υλικό μπορεί να περιλαμβάνει:
α) Φωτογραφικό υλικό με στιγμιότυπα εκπαιδευτικών δράσεων ή εικαστικές δημιουργίες μαθητών, υψηλής ευκρίνειας (3 ψηφιακές φωτογραφίες ανά σχολική μονάδα) ή
β) Αφίσες - Πόστερ που αναδεικνύουν καλές πρακτικές στην εκπαίδευση μαθητών με αναπηρία ή/και ειδικές εκπαιδευτικές ανάγκες.
Επισημαίνεται ότι σε οποιοδήποτε από το ανωτέρω υλικό απεικονίζονται ευκρινώς μαθητές, θα πρέπει να υπάρχει η έγγραφη συγκατάθεση των γονέων τους για την παρουσίαση ή/και την προβολή του.
ΑΠΟΛΥΜΑΝΣΗ ΤΟΥ ΣΧΟΛΕΙΟΥ
Σήμερα 26.11.2021 μετά τα πρόσφατα κρούσματα covid 19 θεωρήσαμε υποχρέωσή μας να προχωρήσουμε σε απολύμανση των χώρων μαθητείας αλλά και διοικητικής πρακτικής.
Μετά από εισήγηση του υπεύθυνου covid 19 κ. Λιάσκου Θ. είχε ζητηθεί από την Ενιαία Σχολική Επιτροπή Δευτεροβάθμιας Εκπαίδευσης του Δήμου Παλ. Φαλήρου να γίνει μερική απολύμανση με βακτηριοκτόνα και κάθε πρόσφορο για την περίπτωση υλικό ώστε να διασφαλίσουμε τις καλύτερες συνθήκες υγιεινής στα παιδιά μας. Μετά την παρέμβαση του Αντιδημάρχου Παιδείας κ. Μιχαηλίδη Μ. η απολύμανση έγινε σε όλους τους χώρους του σχολείου, κι όχι μόνο στα τμήματα με κρούσματα, από εξειδικευμένο συνεργείο.
Προσπαθήσαμε έτσι να διασφαλίσουμε τις καλύτερες δυνατές συνθήκες υγιεινής τόσο στον μαθητικό πληθυσμό όσο και στο εκπαιδευτικό και βοηθητικό προσωπικό μέσα στις δύσκολες συνθήκες της πανδημίας.
Ένας κήπος γεννιέται στο 5ο Γυμ/σιο Παλ. Φαλήρου
Μετά τη φύτευση δέντρου (περισσότερα ΕΔΩ) η κ. Πισιμίση Ελένη, ΠΕ88.01 - ΓΕΩΠΟΝΟΣ συνεχίζει τις δράσεις στο πλαίσιο του μαθήματος τεχνολογίας. Αυτή τη φορά, τη Τρίτη 30.11.2021, με μαθητές και μαθήτριες της τρίτης τάξης σχεδίασαν, έσκαψαν, φύτεψαν και πότισαν χειμωνιάτικα κηπευτικά: μπρόκολα και μαρούλια, κουνουπίδια και κρεμμυδάκια. Σε χώρο του προαύλειου χώρου που είχε επεξεργαστεί συνεργείο του Δήμου Παλ. Φαλήρου με φρέζα, οι μαθητές και μαθήτριες τοποθέτησαν τα φυντάνια και πλέον τα φροντίζουν ώστε να δρέψουν τους καρπούς της προσπάθειάς τους ερχόμενοι έτσι σε άμεση και βιωματική επαφή με την διατροφολογική αλυσίδα αλλά και με την οικολογική σκέψη και την αειφόρο ανάπτυξη που αποτελούν τους βασικούς στόχους της εκπαιδευτικής διαδικασίας του συγεκριμένου μαθήματος.
ΔΕΝΤΡΟ ΤΗΣ ΑΓΑΠΗΣ
To άναμμα του ΔΕΝΤΡΟΥ ΤΗΣ ΑΓΑΠΗΣ (στον προαύλιο χώρο του Δημαρχείου), όπως κάθε χρόνο, έχει γίνει θεσμός προσφοράς και αλληλεγγύης κορυφώνοντας τις εορταστικές εκδηλώσεις του Δήμου Παλαιού Φαλήρου για την περίοδο των Χριστουγέννων και της Πρωτοχρονιάς.
Η κεντρική εορταστική εκδήλωση δεν θα πραγματοποιηθεί φέτος για αυτό σας παρακαλούμε σε αυτή την πολύ κρίσιμη χρονική στιγμή όπως γνωστοποιηθεί η σημαντική αυτή δράση αλληλεγγύης και προσφοράς, με κάθε δυνατό τρόπο στους μαθητές σας και στους γονείς τους.
O Δήμαρχος Παλαιού Φαλήρου Γιάννης Φωστηρόπουλος θα ανάψει το Δέντρο της Αγάπης και της Προσφοράς,
την Κυριακή 19 Δεκεμβρίου 2021 και ώρα 17:00
ενώ από 11 έως 20 Δεκεμβρίου και ώρες 11:00-14:00 & 17:00-19:30 οι δημότες, οι φορείς και οι επιχειρήσεις που θέλουν να βοηθήσουν, θα μπορούν να επισκέπτονται το ΔΕΝΤΡΟ ΤΗΣ ΑΓΑΠΗΣ, και να προσφέρουν τρόφιμα και είδη πρώτης ανάγκης, στολίζοντας το ταυτόχρονα, με την αγάπη τους και τις ευχές τους.
Οι εθελοντές μας θα είναι εκεί και θα σας περιμένουν, τηρώντας όλα τα ενδεδειγμένα μέτρα ασφαλείας για την προστασία όλων μας ενώ οι εκδηλώσεις θα πραγματοποιηθούν σύμφωνα με τις οδηγίες για τον περιορισμό της διάδοσης του covid-19, όπως αυτές καθορίζονται από τις υγειονομικές αρχές.
Με εκτίμηση και τις ευχές μας
Ο Αντιδήμαρχος Παιδείας & Κοινωνικών Δομών
ΜΙΧΑΗΛ ΜΙΧΑΗΛΙΔΗΣ
Στάσεις των μαθητών προς το μάθημα τηςΦυσικής Αγωγής....
Ολοκληρώθηκε σήμερα η έρευνα της κ.Ευσταθίας Ευαγγέλου για τη διδακτορική της διατριβή με θέμα "Στάσεις των μαθητών προς το μάθημα της Φυσικής Αγωγής και αντιλαμβανόμενα οφέλη: μια διαχρονική μελέτη". Η εν λόγω έρευνα πραγματοποιείται στο Πανεπιστήμιο Θεσσαλίας, στο Τμήμα Φυσικής Αγωγής και Αθλητισμού.
Η έρευνα, δεν είναι υποχρεωτική για τους μαθητές/τριες κι είναι εγκεκριμένη από το ΙΕΠ και το ΥΠΑΙΘ με το αρ. πρωτ. 155895/Δ2/07-10-19 και το 109820/ΓΔ4/08.09.2021.
Η ερευνήτρια διένειμε έτοιμα ερωτηματολόγια και οι μαθητές /τριες απάντησαν ανώνυμα ώστε να επεξεργαστεί τα περισυλλεχθέντα τεκμήρια και να κάνει την κριτική, τόσο ποσοτική όσο και ποιοτική, ανάλυσή της.
Εκπαιδευτική Επίσκεψη στο ΟΑΚΑ 609/23.11.2021
https://oprotathlitis.gr/sxoliki-ekdromi-oaka/#dearflip-df_2283/6/
Πραγματοποιήθηκε σήμερα Τρίτη 23.11.2021 εκπαιδευτική επίσκεψη στα πλαίσια του μαθήματος Φυσικής Αγωγής στο ΟΑΚΑ. Με τη σχολική μας εκδρομή στο ΟΑΚΑ οι μαθητές ξεναγήθηκαν στους ιστορικούς χώρους του ΟΑΚΑ που φιλοξένησαν τους Ολυμπιακούς Αγώνες του 2004. Ψυχαγωγήθηκαν μαθαίνοντας να παίζουν γνωστά αλλά και μη διαδεδομένα Ολυμπιακά αθλήματα στους φυσικούς τους χώρους του ΟΑΚΑ.
Σχολική εκδρομή στο ΟΑΚΑ | Το προσωπικό μας
Στη σχολική εκδρομή στον ΑΠΣ Ο Πρωταθλητής υπεύθυνοι σε κάθε τμήμα είναι Καθηγητές Φυσικής Αγωγής, Ομοσπονδιακοί Προπονητές και Πρωταθλητές, με σκοπό την ασφάλεια των μαθητών και τη ανίχνευση νέων ταλέντων.
Η Ασφάλεια
Σε όλη την διάρκεια των σχολικών εκδρομών του Πρωταθλητή, υπάρχει η παρουσία γιατρού. Επίσης είναι εναρμονισμένες με όλα τα πρωτόκολλα ασφαλείας κατά της εξάπλωσης του ιού και με τη εγκύκλιο του Υπουργείου για τις Σχολικές εκδρομές και της Ολυμπιακής Παιδείας στο χώρο του ΟΑΚΑ : αρ. Πρωτ.670 67 / Γ4-ΑΔΑ: 4Α3Κ9 – ΘΝ- 14.6.2021.
Οι μαθητές /τριες μας ακολούθησαν το πρόγραμμα:
- Άφιξη ομαδοποίηση-μετάβαση στους αθλητικούς χώρους
- Παρουσίαση αθλημάτων-παιχνίδι
- Διάλειμμα
- Παρουσίαση αθλημάτων-παιχνίδι
- Συγκέντρωση στο κεντρικό ολυμπιακό στάδιο
- Ξενάγηση-Απονομές-Αναμνηστικές φωτογραφίες
- Αναχώρηση
20 ΝΟΕΜΒΡΙΟΥ: ΠΑΓΚΟΣΜΙΑ ΗΜΕΡΑ ΓΙΑ ΤΑ ΔΙΚΑΙΩΜΑΤΑ ΤΟΥ ΠΑΙΔΙΟΥ

Σήμερα, το European Child Rights Helpdesk γιορτάζει την Παγκόσμια Ημέρα για τα Παιδιά με μια έκθεση, εφιστώντας την προσοχή στα δικαιώματα των παιδιών εν κινήσει (Children on the move)!
«Βάζοντας τα δικαιώματα των παιδιών στο επίκεντρο της διαδικασίας λήψης αποφάσεων σε περιπτώσεις που αφορούν παιδιά σε κίνηση: συγκεντρώνοντας την δυναμική στην Ευρώπη». Η Παγκόσμια Ημέρα για τα Δικαιώματα του Παιδιού καθιερώθηκε το 1954. Γιορτάζεται κάθε έτος στις 20 Νοεμβρίου με σκοπό την προώθηση της διεθνούς αλληλεγγύης, της ευαισθητοποίησης μεταξύ των παιδιών παγκοσμίως και της βελτίωσης της ευημερίας των παιδιών.
Η 20η Νοεμβρίου είναι μια σημαντική ημερομηνία, καθώς είναι η ημερομηνία κατά την οποία το 1959 η Γενική Συνέλευση των Ηνωμένων Εθνών υιοθέτησε τη Διακήρυξη των Δικαιωμάτων του Παιδιού. Είναι επίσης η ημερομηνία που το 1989 η Γενική Συνέλευση των Ηνωμένων Εθνών υιοθέτησε τη Σύμβαση για τα Δικαιώματα του Παιδιού.Από το 1990, η Παγκόσμια Ημέρα του Παιδιού σηματοδοτεί επίσης την επέτειο της ημερομηνίας κατά την οποία η Γενική Συνέλευση των Ηνωμένων Εθνών ενέκρινε τόσο τη Διακήρυξη όσο και τη Σύμβαση για τα δικαιώματα των παιδιών.
Η Παγκόσμια Ημέρα του Παιδιού προσφέρει σε όλους μας μια αφορμή για να υποστηρίξουμε, να προωθήσουμε και να γιορτάσουμε τα δικαιώματα των παιδιών, μέσω του διαλόγου και των δράσεων που θα χτίσουν έναν καλύτερο κόσμο για τα παιδιά.
Φέτος, η πανδημία COVID-19 είχε ως αποτέλεσμα την κρίση των δικαιωμάτων των παιδιών. Οι συνέπειες της πανδημίας για τα παιδιά είναι άμεσες και, εάν δεν αντιμετωπιστούν, μπορεί να διαρκέσουν μια ζωή.Είναι καιρός όλες οι γενιές να ενωθούν για να ξανασκεφτούν μαζί τον κόσμο που θέλουμε να δημιουργήσουμε.
Στις 20 Νοεμβρίου, τα παιδιά θα ξανασκεφτούν έναν καλύτερο κόσμο. Εσύ?Το European Child Rights Helpdesk περιλαμβάνει οργανισμούς που παρέχουν νομικές πληροφορίες και βοήθεια σε παιδιά εν κινήσει και επαγγελματίες που τα υποστηρίζουν στο Βέλγιο (Vluchtelingenwerk Vlaanderen), την Ελλάδα (ΑΡΣΙΣ – Κοινωνική Οργάνωση Υποστήριξης Νέων, Ελληνικό Συμβούλιο για τους Πρόσφυγες, European Lawyers in Lesvos), Ιρλανδία (Irish Refugee Council), Ιταλία (Defence for Children Italy), Ολλανδία (Defence for Children – ECPAT Netherlands), Πολωνία (Association for Legal Intervention – SIP), Σουηδία (Swedish Refugee Law Centre) καθώς και το Child Circle, ένα εξειδικευμένο κέντρο στα δικαιώματα του παιδιού και στα μέτρα προστασίας των παιδιών της ΕΕ.
Παρά τα διεθνή κείμενα προστασίας των παιδιών, που σε πολλές χώρες αποτελούν κενό γράμμα, εκατομμύρια παιδιά εξακολουθούν να υποφέρουν από τη φτώχεια και να στερούνται της στοιχειώδους σχολικής εκπαίδευσης, εκατοντάδες χιλιάδες υφίστανται τις τραγικές συνέπειες συρράξεων και οικονομικού χάους, δεκάδες χιλιάδες ακρωτηριάζονται στους πολέμους και πολλά ακόμη ορφανεύουν ή και σκοτώνονται από τον ιό του AIDS και από άλλες ασθένειες. Τα στοιχεία και οι αριθμοί είναι καταπέλτης στο εφησυχασμό της συνείδησης.
Το θέμα για το 2021 είναι: «Ένα καλύτερο μέλλον για κάθε παιδί».
Πηγή: https://www.sansimera.gr/worldays/71
© SanSimera.gr
Το European Child Rights Helpdesk επωφελείται από τη χρηματοδότηση του Dutch National Postcode Lottery και συντονίζεται από το Defense for Children- ECPAT Netherlands. Today the European Child Rights Helpdesk celebrates the World’s Children Day with a report sharing the experience of our partners around Europe, calling attention to the rights of children on the move! “Putting children’s rights at the heart of decision-making in cases involving children on the move: gathering momentum in Europe. ”World Children’s Day was first established in 1954 as Universal Children’s Day and is celebrated on 20 November each year to promote international togetherness, awareness among children worldwide, and improving children’s welfare.
November 20th is an important date as it is the date in 1959 when the UN General Assembly adopted the Declaration of the Rights of the Child. It is also the date in 1989 when the UN General Assembly adopted the Convention on the Rights of the Child. Since 1990, World Children’s Day also marks the anniversary of the date that the UN General Assembly adopted both the Declaration and the Convention on children’s rights. World Children’s Day offers each of us an inspirational entry-point to advocate, promote and celebrate children’s rights, translating into dialogues and actions that will build a better world for children. This year, the COVID-19 crisis has resulted in a child rights crisis. The costs of the pandemic for children are immediate and, if unaddressed, may last a lifetime. It’s time for generations to come together to reimagine the type of world we want to create. On 20 November, kids will reimagine a better world. What will you dο? The European Child Rights Helpdesk partners include organizations providing legal information and assistance to children on the move and professionals supporting them in Belgium (Vluchtelingenwerk Vlaanderen), Greece (ARSIS – Association for the Social Support of Youth, Greek Council for Refugees (Ελληνικό Συμβούλιο για τους Πρόσφυγες – Greek Council for Refugees), European Lawyers in Lesvos, Ireland (Irish Refugee Council), Italy (Defence for Children International Italia), the Netherlands Defence for Children, Poland (Association for Legal Intervention – SIP), Sweden (Swedish Refugee Law Centre) as well as Child Circle, a centre of expertise on child rights and EU child protection measures.
The European Child Rights Helpdesk benefits from funding from Dutch National Postcode Lottery and is coordinated by Defence for Children- ECPAT Netherlands.https://childrightshelpdesk.org/
Download the Advocacy Report here