Έγκριση διεξαγωγής διασχολικών αγώνων ρητορικής τέχνης Γυμνασίων
Δείτε όλο το έγγραφο για την ανάληψη των ΣΤ΄ Αγώνων Ρητορικής Τέχνης από το Γυμνάσιό μας κλικάροντας (νυγματίζοντας) ΕΔΩ.
Οι αγώνες θα πραγματοποιηθούν σε συνεργασία με το Διαπανεπιστημιακό -
Διατμηματικό Π.Μ.Σ. «Ρητορική, Επιστήμες του Ανθρώπου και Εκπαίδευση» (επιστημονική στήριξη) και την
«Ελληνική Ένωση για την προώθηση της Ρητορικής στην Εκπαίδευση» στις 7 και 8 Μαΐου 2022 και απευθύνεται σε μαθητές και μαθήτριες
Γυμνασίων όλης της χώρας.
ΕKKΛHΣΙΑΣΜΟΣ ΧΡΙΣΤΟΥΓΕΝΝΩΝ
Πραγματοποιήθηκε σήμερα 21.12.2021 ο Εκκλησιασμός των μαθητών /τριών μας ενόψει των Χριστουγέννων. Στον Ιερό Ναό της Αγ. Κυριακής τηρώντας τα υγειονομικά πρωτόκολλα, 50 εθελοντές και πλήρως εμβολιασμένοι μαθητές /τριες με τη συνοδεία των κ. Σιούτη Αμ (ΠΕ01), Πορφύρη Ζ. (ΠΕ02), Κρητικού Αγ. (ΠΕ02) και Τσιλιγιάνη Χρ. (ΠΕ02) εκπροσωπώντας όλο το σχολείο, συμμετεςίχαν σε Θεία Λειτουργία που τέλεσε ο υποδιευθυντής του σχολείου μας π. Ιωσήφ Ταγαράκης.
Ακολούθησε εκδήλωση - εορτή με κάλαντα με συνοδεία οργάνων και κέρασμα για όλους τους παρευρισκόμενους που είχε οργανωθεί από τον π. Βασίλειο, προϊστάμενο του Ι. Ν. Αγ. Κυριακής.
Χριστουγεννιάτικες δράσεις φιλανθρωπίας
Πολλὲς φορὲς, σὲ στιγμὲς αὐτοκριτικῆς καὶ αὐτογνωσίας, - καὶ χρονικὰ κοντὰ σὲ γιορτές, ἀφοῦ πρέπει νὰ κάνουμε τὴν καθιερωμένη «φιλανθρωπία» μας - ψάχνουμε μέσα μας τρόπους νὰ πλησιάσουμε τὸν φτωχό, τὸν ξένο, τὸ ὀρφανό, τὸν γέρο, νὰ τοὺς δείξουμε λίγη ἀγάπη καὶ λίγη ζεστασιά… Καὶ καταφέρνουμε πράγματι νὰ ζωγραφίσουμε τὸ χαμόγελο στὸ πρόσωπό τους γιὰ λίγο… Προσπαθούμε νὰ πράττουμε ἐκεῖνο ποὺ ἔκανε πάντα ὁ Ἀπόστολος Παῦλος: «ἐγενόμην τοῖς Ἰουδαίοις ὡς Ἰουδαῖος, ἵνα Ἰουδαίους κερδήσω· τοῖς ὑπὸ νόμον ὡς ὑπὸ νόμον, ἵνα τοὺς ὑπὸ νόμον κερδήσω· τοῖς ἀνόμοις ὡς ἄνομος…ἵνα κερδήσω ἀνόμους· ἐγενόμην τοῖς ἀσθενέσιν ὡς ἀσθενής, ἵνα τοὺς ἀσθενεῖς κερδήσω· τοῖς πᾶσι γέγονα τὰ πάντα…» (Α´Κορ. 9, 20-23). Γιὰ τοὺς πάντες ἔγινα τὰ πάντα!
Αυτό το πνεύμα φιλαδελφείας αλληλεγγύης κι ενσυναίσθησης τελικά, προσπαθούμε να εμφυσήσουμε και στους μαθητές μας συμμετέχοντας σε φιλανθρωπικές δράσεις.
Την Παρασκευή 17.12.2021, τηρώντας όλα τα υγειονομικά πρωτόκολλα, ομάδα μαθητών/τριών μας με τους κ. Βούλγαρη Θ. και Φάσσα Νικ. επισκέφθηκαν το Πρότυπο Εθνικό Νηπιοτροφείο στην Καλλιθέα και παρέδωσαν είδη διατροφής, γλυκίσματα και είδη ατομικής υγιεινής αλλά κυρίως αγάπη και χαρά στα φιλοξενούμενα μέλη του Ιδρύματος.
Τη Δευτέρα 20.12.2021 ο πρόεδρος του 15/μελούς συμβουλίου μαθητών Καλούτσης Σπ. μαζί με τον Υποδιευθυντή του σχολείου κ. Λιάσκο Θ. εναπόθεσαν στο "Δέντρο της Αγάπης και της Προσφοράς" του Δήμου Παλ. Φαλήρου τα είδη πρώτης ανάκης και διατροφής που οι μαθητές/τριες μας συγκέντρωσαν για τους εμπερίστατους συνδημότες μας.
ΗΜΕΡΑ ΑΣΦΑΛΟΥΣ ΔΙΚΤΥΟΥ
διαγωνισμός πήρε παράταση και μπορείτε να καταθέτε τις υποψηφιότητες των παιδιών εως 14/1/2022.
Η Ημέρα Ασφαλούς Διαδικτύου διοργανώνεται κάθε χρόνο από το Πανευρωπαϊκό Δίκτυο Εθνικών Κέντρων Ενημέρωσης και Επαγρύπνησης INSAFE (https://www.betterinternetforkids.eu), με στόχο την προώθηση της ασφαλέστερης και πιο υπεύθυνης χρήσης των Online τεχνολογιών και των κινητών τηλεφώνων, ιδίως μεταξύ των παιδιών και των νέων σε όλο τον κόσμο. Η Ημέρα Ασφαλούς Διαδικτύου θα εορταστεί στις 08/02/2022 σε περισσότερες από 180 χώρες στον κόσμο. Την ευθύνη οργάνωσης στη χώρα μας έχει το Ελληνικό Κέντρο Ασφαλούς Διαδικτύου του ΙΤΕ.
Ο πανελλήνιος μαθητικός διαγωνισμός διοργανώνεται κάθε χρόνο από το 2016 μέχρι σήμερα στο πλαίσιο εορτασμού της Ημέρας Ασφαλούς Διαδικτύου υπό την αιγίδα του Υπουργείου Παιδείας και Θρησκευμάτων.
ΦΟΡΕΑΣ ΔΙΟΡΓΑΝΩΣΗΣ ΔΙΑΓΩΝΙΣΜΟΥ
Φορέας διοργάνωσης του διαγωνισμού είναι το Ελληνικό Κέντρο Ασφαλούς Διαδικτύου το οποίο ξεκίνησε να λειτουργεί από το Ιούλιο του 2016 υπό την αιγίδα του Ιδρύματος Τεχνολογίας και Έρευνας και πιο συγκεκριμένα του Ινστιτούτου Πληροφορικής. Είναι επίσημος εκπρόσωπος στην Ελλάδα των Πανευρωπαϊκών Οργανισμών INSAFE / INHOPE που χαράσσουν την ευρωπαϊκή στρατηγική για ένα ασφαλές και ποιοτικό διαδίκτυο καθώς και ο αναγνωρισμένος εκπρόσωπος της Ελλάδας για το Expert Group on Safer Internet for Children της Ευρωπαϊκής Επιτροπής.
ΠΕΡΙΓΡΑΦΗ ΔΙΑΓΩΝΙΣΜΟΥ – ΟΡΟΙ ΣΥΜΜΕΤΟΧΗΣ
Το θέμα του Πανελλήνιου Μαθητικού Διαγωνισμού για το σχολικό έτος 2021-2022 είναι:
«To report και το block στο διαδίκτυο είναι θάρρος. Ημέρα ασφαλούς Διαδικτύου 2022».
Μαθητές από όλες τις εκπαιδευτικές βαθμίδες ατομικά ή ομαδικά καλούνται να δημιουργήσουν υλικό που να αναδεικνύει το γεγονός ότι η φωνή τους έχει δύναμη -ακόμα και στο διαδίκτυο- και ότι είναι σημαντικό όταν συναντούν online κάτι το οποίο τους αναστατώνει/πληγώνει ή βλάπτει να το λένε σε κάποιον ενήλικα που εμπιστεύονται. Έμφαση δίνεται και στα διαθέσιμα εργαλεία που παρέχονται στους ψηφιακούς χρήστες για να αναφέρουν ή να καταγγείλουν κάποιον ή κάτι (report & block).
Ο διαγωνισμός καλύπτει μια ευρεία γκάμα θεματικών όπως είναι ο διαδικτυακός εκφοβισμός (cyberbullying), η διαδικτυακή αποπλάνηση (grooming), η σωστή διαδικτυακή συμπεριφορά, η ευγενής αλληλεπίδραση, η αποδοχή του διαφορετικού στο διαδίκτυο, το ποιοτικό περιεχόμενο κ.α.
Ο στόχος για τους μαθητές και τις μαθήτριες είναι:
- Να ενημερωθούν για τα δικαιώματα τους για προστασία στο διαδίκτυο.
- Να μάθουν πότε πρέπει να χρησιμοποιούν τα διαθέσιμα εργαλεία αυτοπροστασίας (report, block) και να ενθαρρυνθούν να κάνουν χρήση αυτών.
- Να αναγνωρίζουν τις περιπτώσεις όπου είναι απαραίτητη η συμβουλή ενός έμπιστου ενήλικα.
- Να προσδιορίσουν τι σημαίνει να έχει κανείς θετική στάση και πώς αυτή εκφράζεται εντός και εκτός διαδικτύου.
- Να βάλουν θετική ενέργεια στις διαδικτυακές επικοινωνίες τους.
- Nα αναπτύξουν στο διαδίκτυο αξιακό σύστημα αντίστοιχο με του πραγματικού κόσμου.
- Να αποκτήσουν ενεργητική στάση σε θέματα ασφάλειας στο διαδίκτυο.
- Να αποκτήσουν κριτική ικανότητα στο διαδίκτυο
- Να καλλιεργήσουν δεξιότητες συνεργασίας και επικοινωνίας.
Το θέμα είναι κοινό για όλες τις εκπαιδευτικές βαθμίδες και ενθαρρύνονται συνέργειες μεταξύ σχολείων, μεταξύ τάξεων ή μεταξύ μαθητών. Οι μαθητές του νηπιαγωγείου και του δημοτικού προτείνεται ελεύθερα να επιλέξουν τη μορφή του υλικού που θα δημιουργήσουν (ζωγραφιά, κολλάζ, παραμύθι, βίντεο διάρκειας το πολύ έως 2 λεπτά, παρουσίαση, κουΐζ, τραγούδι κ.α.).
Οι μαθητές Γυμνασίου και Λυκείου προτείνεται να επιλέξουν τη δημιουργία υλικού σε μορφή σποτ (διάρκειας το ανώτερο 1 λεπτού), σε μορφή τραγουδιού με σύνθεση δικής τους μουσικής, σε μορφή κόμικ, κουΐζ είτε να δημιουργήσουν μια εφαρμογή ή παρουσίαση . Φυσικά οποιαδήποτε πρωτότυπη ιδέα από τους μαθητές θα γίνει με χαρά αποδεκτή. Όλες οι εργασίες θα πρέπει να είναι πρωτότυπες και να μην εμπίπτουν στους νόμιμους περιορισμούς πνευματικών δικαιωμάτων άλλων.
Ιδιαίτερη έμφαση δίνεται στη διάρκεια του οπτικοακουστικού υλικού όπου στην περίπτωση νηπιαγωγείων/δημοτικών δε θα πρέπει να ξεπερνάει τα 2 λεπτά και στην περίπτωση Γυμνασίων/Λυκείων το ένα λεπτό. Οι υπεύθυνοι εκπαιδευτικοί θα καταθέτουν τα έργα των μαθητών ηλεκτρονικά σε ειδική διαμορφωμένη πλατφόρμα την οποία μπορείτε να βρείτε εδώ.
Η συμμετοχή των μαθητών/-τριών είναι προαιρετική και απαιτείται η σύμφωνη γνώμη των γονέων/κηδεμόνων για τη συμμετοχή τους και την άδεια ανάρτησης των έργων τους στο διαδίκτυο. Τη φόρμα συναίνεσης μπορείτε να τη βρείτε εδώ και είναι υποχρεωτικό να υποβληθεί μαζί με το έργο/έργα των μαθητών.
Το Ελληνικό Κέντρο Ασφαλούς Διαδικτύου αναλαμβάνει όλη τη διαδικασία υλοποίησης του διαγωνισμού και θα διασφαλίσει τα προσωπικά δεδομένα και τα πνευματικά δικαιώματα των δημιουργών, σύμφωνα με την κείμενη νομοθεσία. (Ν. 2121/1993 «Πνευματική ιδιοκτησία, συγγενικά δικαιώματα και πολιτιστικά θέματα» [ΦΕΚ 25/Α/04-03-1993], όπως ισχύει. Συγκεκριμένα:
- Άρθρο 1 «πνευματική ιδιοκτησία»
- Άρθρο 3 «περιουσιακό δικαίωμα»
- Άρθρο 4 «ηθικό δικαίωμα»
- Άρθρο 12 «μεταβίβαση»
Σε καμία περίπτωση δε θα προκύψουν έσοδα για το Ελληνικό κέντρο Ασφαλούς Διαδικτύου του ΙΤΕ ή για άλλον, από τα υποβληθέντα έργα (με εμπορία ή διαφήμιση κ.λπ.) και η χρήση των έργων θα γίνει μόνο για εκπαιδευτικούς σκοπούς.
ΣΥΜΜΕΤΕΧΟΝΤΕΣ
Δηλώστε συμμετοχή εδώ
Μαθητές πρωτοβάθμιας και δευτεροβάθμιας εκπαίδευσης, δημόσιων και ιδιωτικών Ελληνικών σχολικών μονάδων. Στο διαγωνισμό μπορούν να λάβουν μέρος: – ένα μεμονωμένο τμήμα ενός σχολείου – μια ή περισσότερες τάξεις ενός σχολείου – μια ομάδα μαθητριών και μαθητών από περισσότερα τμήματα ή τάξεις ενός σχολείου – ένας μεμονωμένος μαθητής ή μαθήτρια – δύο ή περισσότερες τάξεις από διαφορετικές σχολικές μονάδες με σκοπό τη συνεργασία, την αλληλεπίδραση του μαθητικού δυναμικού και του εκπαιδευτικού προσωπικού και την από κοινού υποβολή δημιουργιών. Γι’ αυτό και όχι μόνο επιτρέπονται αυτές οι συμπράξεις αλλά ενθαρρύνονται οι συμμετέχοντες να αναζητήσουν σχολεία-συνεργάτες για τη συμμετοχή τους στο διαγωνισμό.
ΜΕΘΟΔΟΛΟΓΙΑ ΔΙΑΓΩΝΙΣΜΟΥ
Για τη συμμετοχή των μαθητών στον διαγωνισμό, θα πρέπει να συμπληρωθεί η ηλεκτρονική φόρμα από τον εκπαιδευτικό που βρίσκεται εδώ με τα παρακάτω υποχρεωτικά πεδία και αφού έχει ολοκληρωθεί το έργο των συμμετεχόντων καθώς απαιτείται η υποβολή του. Η συμπλήρωση της φόρμας θα πρέπει να γίνει εντός της προθεσμίας υποβολής έργων (20/10/2021 – 14/1/2022).
Ο διαγωνισμός πήρε παράταση και μπορείτε να καταθέτε τις υποψηφιότητες των παιδιών εως 14/1/2022.
- Όνομα και Επώνυμο Υπευθύνου
- Email Επικοινωνίας
- Φορέας (Όνομα Σχολείου ή Οργανισμού)
- Διεύθυνση Φορέα
- Βαθμίδα Εκπαίδευσης (Α’/βάθμια ή Β’/βάθμια) και
- Το URL στο οποίο είναι μεταφορτωμένη
- Το URL στο οποίο ειναι οι γονικές συναινέσεις.
Αν η συμμετοχή είναι βίντεο τότε μπορείτε να ανέβει το video στο διαδίκτυο (YouTube, vimeo, κ.τ.λ.) και να σταλεί η διεύθυνση URL. Τέλος, αν η συμμετοχή είναι ότιδηποτε άλλο τοτε θα πρέπει να ανέβει στο διαδίκτυο (Dropbox, Google Drive, OneDrive, κτλ) και να μας σταλεί η διεύθυνση URL.
Το Ελληνικό Κέντρο Ασφαλούς Διαδικτύου θα ανεβάσει όλες τις συμμετοχές του διαγωνισμού σε ειδική σελίδα στο saferInternet4kids.gr και θα διενεργηθεί ψηφοφορία μεταξύ των μελών του προκειμένου να αναδειχτούν οι καλύτερες συμμετοχές για τον διαγωνισμό ανά βαθμίδα εκπαίδευσης. Θα βραβευτεί ένα έργο από κάθε κατηγορία (Νηπιαγωγείο-Δημοτικό-Γυμνάσιο-Λύκειο). Το Ελληνικό Κέντρο Ασφαλούς Διαδικτύου διαθέτει ένα δίκτυο 190 συνεργατών από τον χώρο της εκπαίδευσης και της ψυχικής Υγείας σε όλη την Ελλάδα ικανό να υποστηρίξει τις παραπάνω δράσεις.
Προβλέπονται διαδικασίες αποτίμησής του διαγωνισμού και υλικό αξιολόγησης το οποίο θα συμπληρώνεται προαιρετικά από τους/τις εκπαιδευτικούς. Τη φόρμα αξιολόγησης μπορείτε να τη δείτε εδώ.
ΧΡΟΝΟΣ ΥΛΟΠΟΙΗΣΗΣ ΔΙΑΓΩΝΙΣΜΟΥ
Ο διαγωνισμός δύναται να πραγματοποιηθεί εντός και εκτός ωρολογίου προγράμματος. Στην περίπτωση που επιλεχθεί από τους εκπαιδευτικούς να γίνει η προετοιμασία των μαθητών για τη συμμετοχή τους στο διαγωνισμό εντός του ωρολογίου προγράμματος προτείνεται η ώρα της πληροφορικής ή της τεχνολογίας για τη δευτεροβάθμια εκπαίδευση και η ώρα της πληροφορικής, της ευέλικτης ζώνης ή των εργαστηρίων δεξιοτήτων για την πρωτοβάθμια εκπαίδευση. Η διδασκαλία των επιμέρους γνωστικών αντικειμένων κρίνεται ότι δεν επιβαρύνεται αλλά εμπλουτίζεται και διευρύνεται με τρόπο δημιουργικό καθώς οι μαθητές μέσα από την όλη διαδικασία και με βιωματικό τρόπο θα ενημερωθούν για τις νέες τεχνολογικές τάσεις, ενώ ταυτόχρονα θα αφυπνισθούν για τους ενδεχόμενους κινδύνους και θα μάθουν τρόπους αυτοπροστασίας.
ΚΡΙΤΗΡΙΑ ΑΞΙΟΛΟΓΗΣΗΣ ΔΙΑΓΩΝΙΣΜΟΥ
- Δομή και παρουσίαση έργου
Το υπό αξιολόγηση έργο πρέπει να έχει την κατάλληλη δομή, συνέχεια, συνοχή και κατάλληλη παρουσίαση του θέματος έτσι ώστε να είναι ευδιάκριτοι και κατανοητοί οι στόχοι, οι εργασίες που έχουν γίνει από τους μαθητές και τα συμπεράσματα που έχουν εξαχθεί.
- Αρτιότητα και περιεχόμενο
Το κάθε έργο αξιολογείται ανάλογα με την αρτιότητα του περιεχομένου του, το βαθμό εμβάθυνσης/εξέτασης όλων των πτυχών του υπό μελέτη θέματος, τις εργασίες που έχουν γίνει με σκοπό την επίτευξη του, τον τρόπο ανάλυσης των εργασιών που έχουν γίνει και τον τρόπο ανάλυσης των αποτελεσμάτων και συμπερασμάτων, τη γενικότερη ορθότητα και σαφήνεια του περιεχομένου κ.α. ούτως ώστε να δίδεται μια σωστή, τεκμηριωμένη και ολοκληρωμένη περιγραφή του όλου έργου.
- Δημιουργικότητα και Πρωτοτυπία
Σημαντικό κριτήριο αποτελεί η πρωτοτυπία των έργων /εργασιών, με στόχο να αποφευχθεί η επανάληψη εργασιών που έχουν γίνει από μαθητές στο παρελθόν, έτσι ώστε να προωθηθούν και να υλοποιηθούν νέες, έξυπνες και λειτουργικές ιδέες των μαθητών σε θέματα ασφαλούς και ποιοτικής χρήσης του διαδικτύου.
- Μήνυμα και βαθμός απήχησής του
Με το κριτήριο αυτό δίδεται έμφαση στην αποτελεσματικότητα του μηνύματος έτσι ώστε να υπάρχει ευαισθητοποίηση μεγάλου μέρους της μαθητικής κοινότητας για την ασφαλή χρήση του διαδικτύου.
ΕΠΑΘΛΟ
Θα αναδειχθούν οι τέσσερις καλύτερες υποψηφιότητες (μια από κάθε βαθμίδα: Νηπιαγωγείο, Δημοτικό, Γυμνάσιο, Λύκειο) τα σχολεία των οποίων θα λάβουν ένα laptop ως έπαθλο για τις ανάγκες συνολικά των μαθητών. Η βράβευση των μαθητών και του εκπαιδευτικού τους γίνεται κατά τη διάρκεια εκδήλωσης που πραγματοποιείται την Ημέρα Ασφαλούς Διαδικτύου (για το 2022 είναι η 8η Φεβρουαρίου). Όλοι οι συμμετέχοντες θα λάβουν έπαινο συμμετοχής. Οι δημιουργίες των μαθητών (τόσο των βραβευθέντων όσο επιλεκτικά κάποιων συμμετεχόντων) αναδεικνύονται μέσα από την ιστοσελίδα του Ελληνικού Κέντρου Ασφαλούς Διαδικτύου SaferInternet4Kids.gr και αναρτώντα στα μέσα κοινωνικής δικτύωσης. Οι καλύτερες δημιουργίες χρησιμοποιούνται και σε προωθητικό υλικό του Κέντρου.
Το δέντρο της αγάπης του Δήμου Παλ. Φαλήρου
Διοργάνωση Εκδηλώσεων & Δράσεων στα σχολεία με αφορμή την Παγκόσμια Ημέρα Ατόμων με Αναπηρία
Με αφορμή την 3η Δεκεμβρίου, Παγκόσμια Ημέρα Ατόμων με Αναπηρία και με σκοπό την ευαισθητοποίηση της εκπαιδευτικής κοινότητας επί ζητημάτων ισότιμης πρόσβασης των ατόμων με αναπηρία στην εκπαίδευση, το υπουργείο Παιδείας με εγκύκλιο που εξέδωσε, καλεί τις σχολικές μονάδες πρωτοβάθμιας και δευτεροβάθμιας εκπαίδευσης, συμπεριλαμβανομένων των Σ.Μ.Ε.Α.Ε.:
1. Να διοργανώσουν σε επίπεδο τμήματος δράσεις ενημέρωσης και ευαισθητοποίησης των μαθητών, οι οποίες να αφορούν:
α) στο δικαίωμα των ατόμων με αναπηρία ή/και ειδικές εκπαιδευτικές ανάγκες για ισότιμη πρόσβαση στην εκπαίδευση,
β) στην καταπολέμηση στερεοτύπων και προκαταλήψεων και γ) στην προαγωγή του σεβασμού της μαθητικής ετερογένειας.
Για την υλοποίηση των εν λόγω δράσεων όλες οι σχολικές μονάδες θα πρέπει να εναρμονιστούν με όσα ορίζονται:
- στην υπ’ αριθ. Δ1α/Γ.Π.οικ.55254/09-09-2021 ΚΥΑ (Β ́4187 ): Λειτουργία των εκπαιδευτικών μονάδων Πρωτοβάθμιας και Δευτεροβάθμιας Εκπαίδευσης, Ειδικής Αγωγής και Εκπαίδευσης, εργαστηριακών κέντρων και σχολικών εργαστηρίων, Σχολείων Δεύτερης Ευκαιρίας, Ινστιτούτων Επαγγελματικής Κατάρτισης, Μεταλυκειακού έτους τάξης Μαθητείας ΕΠΑ.Λ., Κέντρων Διά Βίου Μάθησης, δομών Ε.Ε.Κ. και Δ.Β.Μ. της Σιβιτανιδείου Δημόσιας Σχολής Τεχνών και Επαγγελμάτων, φροντιστηρίων, κέντρων ξένων γλωσσών, φορέων παροχής εκπαίδευσης και πιστοποίησης δεξιοτήτων, ξενόγλωσσων ινστιτούτων εκπαίδευσης και πάσης φύσεως συναφών δομών, Δημοσίων και Ιδιωτικών, Δημοσίων Βιβλιοθηκών, της Εθνικής Βιβλιοθήκης της Ελλάδος και των Γενικών Αρχείων του Κράτους κατά την έναρξη του σχολικού έτους 2021-2022 και μέτρα για την αποφυγή διάδοσης του κορωνοϊού COVID-19 κατά τη λειτουργία τους,
- στην υπ’ αριθμ. Γ.Π.οικ./66036/21-10-2021 (Β ́4960): Τροποποίηση της υπό στοιχεία ΔΙα/Γ.Π.οικ. 55254/09.09.2021 κοινής απόφασης των Υπουργών Οικονομικών, Ανάπτυξης και Επενδύσεων, Παιδείας και Θρησκευμάτων, Εργασίας και Κοινωνικών Υποθέσεων, Υγείας, Εσωτερικών, Μετανάστευσης και Ασύλου, Υποδομών και Μεταφορών και Επικρατείας «Λειτουργία των εκπαιδευτικών μονάδων Πρωτοβάθμιας και Δευτεροβάθμιας Εκπαίδευσης, Ειδικής Αγωγής και Εκπαίδευσης, εργαστηριακών κέντρων και σχολικών εργαστηρίων, Σχολείων Δεύτερης Ευκαιρίας, Ινστιτούτων Επαγγελματικής Κατάρτισης, Μεταλυκειακού έτους τάξης Μαθητείας ΕΠΑ.Λ., Κέντρων Διά Βίου Μάθησης, δομών Ε.Ε.Κ. και Δ.Β.Μ. της Σιβιτανιδείου Δημόσιας Σχολής Τεχνών και Επαγγελμάτων, φροντιστηρίων, κέντρων ξένων γλωσσών, φορέων παροχής εκπαίδευσης και πιστοποίησης δεξιοτήτων, ξενόγλωσσων ινστιτούτων εκπαίδευσης και πάσης φύσεως συναφών δομών, Δημοσίων και Ιδιωτικών, Δημοσίων Βιβλιοθηκών, της Εθνικής Βιβλιοθήκης της Ελλάδος και των Γενικών Αρχείων του Κράτους κατά την έναρξη του σχολικού έτους 2021-2022 και μέτρα για την αποφυγή διάδοσης του κορωνοϊού COVID-19 κατά τη λειτουργία τους» (Β' 4187)και γ) στη με αρ. πρωτ. 111525/ΓΔ4/09-09-2021 Κοινή απόφαση της Υπουργού και της Υφυπουργού Παιδείας και Θρησκευμάτων με θέμα: «Παροχή σύγχρονης εξ αποστάσεως εκπαίδευσης για το σχολικό έτος 2021-2022» (Β’ 4188).
2. Να συμβάλουν στη δημιουργία βίντεο μικρού μήκους που θα παραχθεί από τη Διεύθυνση Ειδικής Αγωγής και Εκπαίδευσης του Υπουργείου Παιδείας και Θρησκευμάτων με στόχο την ανάδειξη της φωνής όλων των μαθητών και την παρουσίαση καλών συνεργατικών πρακτικών στον χώρο της ειδικής αγωγής και της ενταξιακής εκπαίδευσης.
Συγκεκριμένα, ζητείται από τις σχολικές μονάδες, εφόσον επιθυμούν, να αποστείλουν σε ψηφιακή μορφή υλικό το οποίο έχει εκπονηθεί από μαθητές με αναπηρία ή/και ειδικές εκπαιδευτικές ανάγκες ή/και το σύνολο της εκπαιδευτικής κοινότητας.
Το ψηφιακό υλικό μπορεί να περιλαμβάνει:
α) Φωτογραφικό υλικό με στιγμιότυπα εκπαιδευτικών δράσεων ή εικαστικές δημιουργίες μαθητών, υψηλής ευκρίνειας (3 ψηφιακές φωτογραφίες ανά σχολική μονάδα) ή
β) Αφίσες - Πόστερ που αναδεικνύουν καλές πρακτικές στην εκπαίδευση μαθητών με αναπηρία ή/και ειδικές εκπαιδευτικές ανάγκες.
Επισημαίνεται ότι σε οποιοδήποτε από το ανωτέρω υλικό απεικονίζονται ευκρινώς μαθητές, θα πρέπει να υπάρχει η έγγραφη συγκατάθεση των γονέων τους για την παρουσίαση ή/και την προβολή του.
ΑΠΟΛΥΜΑΝΣΗ ΤΟΥ ΣΧΟΛΕΙΟΥ
Σήμερα 26.11.2021 μετά τα πρόσφατα κρούσματα covid 19 θεωρήσαμε υποχρέωσή μας να προχωρήσουμε σε απολύμανση των χώρων μαθητείας αλλά και διοικητικής πρακτικής.
Μετά από εισήγηση του υπεύθυνου covid 19 κ. Λιάσκου Θ. είχε ζητηθεί από την Ενιαία Σχολική Επιτροπή Δευτεροβάθμιας Εκπαίδευσης του Δήμου Παλ. Φαλήρου να γίνει μερική απολύμανση με βακτηριοκτόνα και κάθε πρόσφορο για την περίπτωση υλικό ώστε να διασφαλίσουμε τις καλύτερες συνθήκες υγιεινής στα παιδιά μας. Μετά την παρέμβαση του Αντιδημάρχου Παιδείας κ. Μιχαηλίδη Μ. η απολύμανση έγινε σε όλους τους χώρους του σχολείου, κι όχι μόνο στα τμήματα με κρούσματα, από εξειδικευμένο συνεργείο.
Προσπαθήσαμε έτσι να διασφαλίσουμε τις καλύτερες δυνατές συνθήκες υγιεινής τόσο στον μαθητικό πληθυσμό όσο και στο εκπαιδευτικό και βοηθητικό προσωπικό μέσα στις δύσκολες συνθήκες της πανδημίας.
Ένας κήπος γεννιέται στο 5ο Γυμ/σιο Παλ. Φαλήρου
Μετά τη φύτευση δέντρου (περισσότερα ΕΔΩ) η κ. Πισιμίση Ελένη, ΠΕ88.01 - ΓΕΩΠΟΝΟΣ συνεχίζει τις δράσεις στο πλαίσιο του μαθήματος τεχνολογίας. Αυτή τη φορά, τη Τρίτη 30.11.2021, με μαθητές και μαθήτριες της τρίτης τάξης σχεδίασαν, έσκαψαν, φύτεψαν και πότισαν χειμωνιάτικα κηπευτικά: μπρόκολα και μαρούλια, κουνουπίδια και κρεμμυδάκια. Σε χώρο του προαύλειου χώρου που είχε επεξεργαστεί συνεργείο του Δήμου Παλ. Φαλήρου με φρέζα, οι μαθητές και μαθήτριες τοποθέτησαν τα φυντάνια και πλέον τα φροντίζουν ώστε να δρέψουν τους καρπούς της προσπάθειάς τους ερχόμενοι έτσι σε άμεση και βιωματική επαφή με την διατροφολογική αλυσίδα αλλά και με την οικολογική σκέψη και την αειφόρο ανάπτυξη που αποτελούν τους βασικούς στόχους της εκπαιδευτικής διαδικασίας του συγεκριμένου μαθήματος.
ΔΕΝΤΡΟ ΤΗΣ ΑΓΑΠΗΣ
To άναμμα του ΔΕΝΤΡΟΥ ΤΗΣ ΑΓΑΠΗΣ (στον προαύλιο χώρο του Δημαρχείου), όπως κάθε χρόνο, έχει γίνει θεσμός προσφοράς και αλληλεγγύης κορυφώνοντας τις εορταστικές εκδηλώσεις του Δήμου Παλαιού Φαλήρου για την περίοδο των Χριστουγέννων και της Πρωτοχρονιάς.
Η κεντρική εορταστική εκδήλωση δεν θα πραγματοποιηθεί φέτος για αυτό σας παρακαλούμε σε αυτή την πολύ κρίσιμη χρονική στιγμή όπως γνωστοποιηθεί η σημαντική αυτή δράση αλληλεγγύης και προσφοράς, με κάθε δυνατό τρόπο στους μαθητές σας και στους γονείς τους.
O Δήμαρχος Παλαιού Φαλήρου Γιάννης Φωστηρόπουλος θα ανάψει το Δέντρο της Αγάπης και της Προσφοράς,
την Κυριακή 19 Δεκεμβρίου 2021 και ώρα 17:00
ενώ από 11 έως 20 Δεκεμβρίου και ώρες 11:00-14:00 & 17:00-19:30 οι δημότες, οι φορείς και οι επιχειρήσεις που θέλουν να βοηθήσουν, θα μπορούν να επισκέπτονται το ΔΕΝΤΡΟ ΤΗΣ ΑΓΑΠΗΣ, και να προσφέρουν τρόφιμα και είδη πρώτης ανάγκης, στολίζοντας το ταυτόχρονα, με την αγάπη τους και τις ευχές τους.
Οι εθελοντές μας θα είναι εκεί και θα σας περιμένουν, τηρώντας όλα τα ενδεδειγμένα μέτρα ασφαλείας για την προστασία όλων μας ενώ οι εκδηλώσεις θα πραγματοποιηθούν σύμφωνα με τις οδηγίες για τον περιορισμό της διάδοσης του covid-19, όπως αυτές καθορίζονται από τις υγειονομικές αρχές.
Με εκτίμηση και τις ευχές μας
Ο Αντιδήμαρχος Παιδείας & Κοινωνικών Δομών
ΜΙΧΑΗΛ ΜΙΧΑΗΛΙΔΗΣ
Στάσεις των μαθητών προς το μάθημα τηςΦυσικής Αγωγής....
Ολοκληρώθηκε σήμερα η έρευνα της κ.Ευσταθίας Ευαγγέλου για τη διδακτορική της διατριβή με θέμα "Στάσεις των μαθητών προς το μάθημα της Φυσικής Αγωγής και αντιλαμβανόμενα οφέλη: μια διαχρονική μελέτη". Η εν λόγω έρευνα πραγματοποιείται στο Πανεπιστήμιο Θεσσαλίας, στο Τμήμα Φυσικής Αγωγής και Αθλητισμού.
Η έρευνα, δεν είναι υποχρεωτική για τους μαθητές/τριες κι είναι εγκεκριμένη από το ΙΕΠ και το ΥΠΑΙΘ με το αρ. πρωτ. 155895/Δ2/07-10-19 και το 109820/ΓΔ4/08.09.2021.
Η ερευνήτρια διένειμε έτοιμα ερωτηματολόγια και οι μαθητές /τριες απάντησαν ανώνυμα ώστε να επεξεργαστεί τα περισυλλεχθέντα τεκμήρια και να κάνει την κριτική, τόσο ποσοτική όσο και ποιοτική, ανάλυσή της.
Εκπαιδευτική Επίσκεψη στο ΟΑΚΑ 609/23.11.2021
https://oprotathlitis.gr/sxoliki-ekdromi-oaka/#dearflip-df_2283/6/
Πραγματοποιήθηκε σήμερα Τρίτη 23.11.2021 εκπαιδευτική επίσκεψη στα πλαίσια του μαθήματος Φυσικής Αγωγής στο ΟΑΚΑ. Με τη σχολική μας εκδρομή στο ΟΑΚΑ οι μαθητές ξεναγήθηκαν στους ιστορικούς χώρους του ΟΑΚΑ που φιλοξένησαν τους Ολυμπιακούς Αγώνες του 2004. Ψυχαγωγήθηκαν μαθαίνοντας να παίζουν γνωστά αλλά και μη διαδεδομένα Ολυμπιακά αθλήματα στους φυσικούς τους χώρους του ΟΑΚΑ.
Σχολική εκδρομή στο ΟΑΚΑ | Το προσωπικό μας
Στη σχολική εκδρομή στον ΑΠΣ Ο Πρωταθλητής υπεύθυνοι σε κάθε τμήμα είναι Καθηγητές Φυσικής Αγωγής, Ομοσπονδιακοί Προπονητές και Πρωταθλητές, με σκοπό την ασφάλεια των μαθητών και τη ανίχνευση νέων ταλέντων.
Η Ασφάλεια
Σε όλη την διάρκεια των σχολικών εκδρομών του Πρωταθλητή, υπάρχει η παρουσία γιατρού. Επίσης είναι εναρμονισμένες με όλα τα πρωτόκολλα ασφαλείας κατά της εξάπλωσης του ιού και με τη εγκύκλιο του Υπουργείου για τις Σχολικές εκδρομές και της Ολυμπιακής Παιδείας στο χώρο του ΟΑΚΑ : αρ. Πρωτ.670 67 / Γ4-ΑΔΑ: 4Α3Κ9 – ΘΝ- 14.6.2021.
Οι μαθητές /τριες μας ακολούθησαν το πρόγραμμα:
- Άφιξη ομαδοποίηση-μετάβαση στους αθλητικούς χώρους
- Παρουσίαση αθλημάτων-παιχνίδι
- Διάλειμμα
- Παρουσίαση αθλημάτων-παιχνίδι
- Συγκέντρωση στο κεντρικό ολυμπιακό στάδιο
- Ξενάγηση-Απονομές-Αναμνηστικές φωτογραφίες
- Αναχώρηση
20 ΝΟΕΜΒΡΙΟΥ: ΠΑΓΚΟΣΜΙΑ ΗΜΕΡΑ ΓΙΑ ΤΑ ΔΙΚΑΙΩΜΑΤΑ ΤΟΥ ΠΑΙΔΙΟΥ
Σήμερα, το European Child Rights Helpdesk γιορτάζει την Παγκόσμια Ημέρα για τα Παιδιά με μια έκθεση, εφιστώντας την προσοχή στα δικαιώματα των παιδιών εν κινήσει (Children on the move)!
«Βάζοντας τα δικαιώματα των παιδιών στο επίκεντρο της διαδικασίας λήψης αποφάσεων σε περιπτώσεις που αφορούν παιδιά σε κίνηση: συγκεντρώνοντας την δυναμική στην Ευρώπη». Η Παγκόσμια Ημέρα για τα Δικαιώματα του Παιδιού καθιερώθηκε το 1954. Γιορτάζεται κάθε έτος στις 20 Νοεμβρίου με σκοπό την προώθηση της διεθνούς αλληλεγγύης, της ευαισθητοποίησης μεταξύ των παιδιών παγκοσμίως και της βελτίωσης της ευημερίας των παιδιών.
Η 20η Νοεμβρίου είναι μια σημαντική ημερομηνία, καθώς είναι η ημερομηνία κατά την οποία το 1959 η Γενική Συνέλευση των Ηνωμένων Εθνών υιοθέτησε τη Διακήρυξη των Δικαιωμάτων του Παιδιού. Είναι επίσης η ημερομηνία που το 1989 η Γενική Συνέλευση των Ηνωμένων Εθνών υιοθέτησε τη Σύμβαση για τα Δικαιώματα του Παιδιού.Από το 1990, η Παγκόσμια Ημέρα του Παιδιού σηματοδοτεί επίσης την επέτειο της ημερομηνίας κατά την οποία η Γενική Συνέλευση των Ηνωμένων Εθνών ενέκρινε τόσο τη Διακήρυξη όσο και τη Σύμβαση για τα δικαιώματα των παιδιών.
Η Παγκόσμια Ημέρα του Παιδιού προσφέρει σε όλους μας μια αφορμή για να υποστηρίξουμε, να προωθήσουμε και να γιορτάσουμε τα δικαιώματα των παιδιών, μέσω του διαλόγου και των δράσεων που θα χτίσουν έναν καλύτερο κόσμο για τα παιδιά.
Φέτος, η πανδημία COVID-19 είχε ως αποτέλεσμα την κρίση των δικαιωμάτων των παιδιών. Οι συνέπειες της πανδημίας για τα παιδιά είναι άμεσες και, εάν δεν αντιμετωπιστούν, μπορεί να διαρκέσουν μια ζωή.Είναι καιρός όλες οι γενιές να ενωθούν για να ξανασκεφτούν μαζί τον κόσμο που θέλουμε να δημιουργήσουμε.
Στις 20 Νοεμβρίου, τα παιδιά θα ξανασκεφτούν έναν καλύτερο κόσμο. Εσύ?Το European Child Rights Helpdesk περιλαμβάνει οργανισμούς που παρέχουν νομικές πληροφορίες και βοήθεια σε παιδιά εν κινήσει και επαγγελματίες που τα υποστηρίζουν στο Βέλγιο (Vluchtelingenwerk Vlaanderen), την Ελλάδα (ΑΡΣΙΣ – Κοινωνική Οργάνωση Υποστήριξης Νέων, Ελληνικό Συμβούλιο για τους Πρόσφυγες, European Lawyers in Lesvos), Ιρλανδία (Irish Refugee Council), Ιταλία (Defence for Children Italy), Ολλανδία (Defence for Children – ECPAT Netherlands), Πολωνία (Association for Legal Intervention – SIP), Σουηδία (Swedish Refugee Law Centre) καθώς και το Child Circle, ένα εξειδικευμένο κέντρο στα δικαιώματα του παιδιού και στα μέτρα προστασίας των παιδιών της ΕΕ.
Παρά τα διεθνή κείμενα προστασίας των παιδιών, που σε πολλές χώρες αποτελούν κενό γράμμα, εκατομμύρια παιδιά εξακολουθούν να υποφέρουν από τη φτώχεια και να στερούνται της στοιχειώδους σχολικής εκπαίδευσης, εκατοντάδες χιλιάδες υφίστανται τις τραγικές συνέπειες συρράξεων και οικονομικού χάους, δεκάδες χιλιάδες ακρωτηριάζονται στους πολέμους και πολλά ακόμη ορφανεύουν ή και σκοτώνονται από τον ιό του AIDS και από άλλες ασθένειες. Τα στοιχεία και οι αριθμοί είναι καταπέλτης στο εφησυχασμό της συνείδησης.
Το θέμα για το 2021 είναι: «Ένα καλύτερο μέλλον για κάθε παιδί».
Πηγή: https://www.sansimera.gr/worldays/71
© SanSimera.gr
Το European Child Rights Helpdesk επωφελείται από τη χρηματοδότηση του Dutch National Postcode Lottery και συντονίζεται από το Defense for Children- ECPAT Netherlands. Today the European Child Rights Helpdesk celebrates the World’s Children Day with a report sharing the experience of our partners around Europe, calling attention to the rights of children on the move! “Putting children’s rights at the heart of decision-making in cases involving children on the move: gathering momentum in Europe. ”World Children’s Day was first established in 1954 as Universal Children’s Day and is celebrated on 20 November each year to promote international togetherness, awareness among children worldwide, and improving children’s welfare.
November 20th is an important date as it is the date in 1959 when the UN General Assembly adopted the Declaration of the Rights of the Child. It is also the date in 1989 when the UN General Assembly adopted the Convention on the Rights of the Child. Since 1990, World Children’s Day also marks the anniversary of the date that the UN General Assembly adopted both the Declaration and the Convention on children’s rights. World Children’s Day offers each of us an inspirational entry-point to advocate, promote and celebrate children’s rights, translating into dialogues and actions that will build a better world for children. This year, the COVID-19 crisis has resulted in a child rights crisis. The costs of the pandemic for children are immediate and, if unaddressed, may last a lifetime. It’s time for generations to come together to reimagine the type of world we want to create. On 20 November, kids will reimagine a better world. What will you dο? The European Child Rights Helpdesk partners include organizations providing legal information and assistance to children on the move and professionals supporting them in Belgium (Vluchtelingenwerk Vlaanderen), Greece (ARSIS – Association for the Social Support of Youth, Greek Council for Refugees (Ελληνικό Συμβούλιο για τους Πρόσφυγες – Greek Council for Refugees), European Lawyers in Lesvos, Ireland (Irish Refugee Council), Italy (Defence for Children International Italia), the Netherlands Defence for Children, Poland (Association for Legal Intervention – SIP), Sweden (Swedish Refugee Law Centre) as well as Child Circle, a centre of expertise on child rights and EU child protection measures.
The European Child Rights Helpdesk benefits from funding from Dutch National Postcode Lottery and is coordinated by Defence for Children- ECPAT Netherlands.https://childrightshelpdesk.org/
Download the Advocacy Report here
19 Days of Activism for Prevention of Violence and Abuse Against Children and Youth 1-19 November” 606/19.11.21
We had a Dream … and now we have a Plan … with the Sustainable Development Goals – Agenda 2030, especially with SDG Target 16.2 “End abuse, exploitation, trafficking and all forms of violence and torture against children by 2030.”
WWSF is happy to share with you our 2021 Prevention Kit “19 Days of Activism for Prevention of Violence Against Children and Youth 1-19 November” (with 19 themes for action) and informs you that we have linked our “19 Days Call to Action” to the UN Sustainable Development Goal Target 16.2 – Agenda 2030 – leaving no one behind.
We invite you to join us as an active campaign coalition partner and share our proposed ideas for action with your civil society network, faith-based leaders, and youth groups around the world.
Download the 2021 kit here
We are happy to present to you the 11th edition of the WWSF Kit “19 Days of Activism for Prevention of Violence Against Children and youth 1-19 November”.
Please remember that this Kit and its 19 themes with ideas for action are central to your campaign activities. For this reason, we stress that you familiarize yourself with the revised information incorporated in the 2020 Kit, including additional information about ideas for action, especially for COVID-19, including what faith-based leaders and what youth can do around the world.
You are free to choose and develop your own action plans and events, be it at a local, national, or international level. Please note that you remain completely free to focus your campaign on the theme(s) of your choice. All we ask is to serve your community and remember activism must connect with real people on the ground. Choose a theme(s) and create change! Use the Kit and move others into compassion and action with you! You are the key to creating the world we want, a world fit for children and youth.
We look forward to your registration via our website and will stay connected daily during the 19 Days campaign via LinkedIn, Facebook, Twitter, and Instagram. Once you have registered your program and sent your action plan, we will make available to you our Media Pack with logos, images, PowerPoints, brochures, and posters to support your transformative action in your communities.
An annual Global Campaign Impact Report is published online, summarizing active coalition member organizations’ reports.
In partnership, WWSF campaign Team
Archives: Campaign Kit “19 Days of Activism for Prevention of Violence Against Children and Youth 1-19 November”
Μήνυμα της Υπουργού Παιδείας και Θρησκευμάτων Νίκης Κεραμέως για την 48η επέτειο του Πολυτεχνείου-17.11.2021
Διαβάστε ΕΔΩ το μήνυμα της Υπουργού Παιδείας και Θρησκευμάτων κ.Νίκης Κεραμέως
για τον εορτασμό της 48ης επετείου του Πολυτεχνείου.
Επέτειος του Πολυτεχνείου
Εκδόθηκε από το υπουργείο Παιδείας η εγκύκλιος αναφορικά με τις εκδηλώσεις που θα πραγματοποιηθούν στις σχολικές μονάδες Πρωτοβάθμιας και Δευτεροβάθμιας Εκπαίδευσης για την επέτειο του Πολυτεχνείου, την Τετάρτη 17 Νοεμβρίου 2021,
ΠΑΤΗΣΤΕ ΕΔΩ ΓΙΑ ΝΑ ΑΝΟΙΞΕΤΕ ΤΗΝ ΕΓΚΥΚΛΙΟ
Ειδικότερα, σύμφωνα με την εγκύκλιο:
1. Στις σχολικές μονάδες Πρωτοβάθμιας και Δευτεροβάθμιας Εκπαίδευσης γίνονται εκδηλώσεις, σύμφωνα με την περ. γ της παρ. 2 και της παρ. 6 του άρθρου 3 του π.δ. 79/2017 (Α ́ 109), όπως τροποποιήθηκε και ισχύει με το άρθρο 23 του ν. 4559/2018 (Α ́ 142) και τις διατάξεις της παρ. 6 του άρθρου 2 της υπ’ αριθ. 79942/ΓΔ4/21-5-2019 ΥΑ (Β ́ 2005) αντίστοιχα.
Η παρ. 6 του άρθρου 2 της υπ’ αριθ. 79942/ΓΔ4/21-5-2019 ΥΑ (Β΄ 2005) για τα Γυμνάσια και Λύκεια προβλέπει: 6) Κατά την παραμονή των εθνικών επετείων της 28ης Οκτωβρίου και της 25ης Μαρτίου, καθώς και κατά την επέτειο της 17ης Νοεμβρίου πραγματοποιούνται στα Γυμνάσια, στα Γενικά Λύκεια, στα Επαγγελματικά Λύκεια, στα Γυμνάσια ΕΑΕ, στα Λύκεια ΕΑΕ, στα Ενιαία Ειδικά Επαγγελματικά Γυμνάσια-Λύκεια και στα ΕΕΕΕΚ εορταστικές επετειακές εκδηλώσεις και δρώμενα στον χώρο εκδηλώσεων των σχολείων ή σε άλλο κατάλληλο χώρο με απόφαση του Συλλόγου Διδασκόντων.
2. Οι εν λόγω εκδηλώσεις θα πραγματοποιηθούν σύμφωνα με τα προβλεπόμενα στην παρ. 6 του άρθρου 4 της με αρ. πρωτ. Δ1α/ΓΠ.οικ.55254/09-09-2021 ΚΥΑ (Β ́4187).
Η παρ. 6 του άρθρου 4 της με αρ. πρωτ. Δ1α/ΓΠ.οικ.55254/09-09-2021 ΚΥΑ (Β ́4187) προβλέπει:
6.Επιτρέπεται η διοργάνωση ενδοσχολικών εκδηλώσεων ή συναθροίσεων που συνδέονται με ευρεία προσέλευση γονεών/κηδεμόνων (π.χ. εορταστικές εκδηλώσεις, εορτές αποφοίτησης), εντός του πλαισίου που θα καθορίζεται από τις ισχύουσες κάθε φορά νομοθετικές διατάξεις και λαμβανομένου υπόψη τον διαθέσιμο χώρο, που λαμβάνουν χώρα.
3. Η χρονική διάρκεια και το περιεχόμενο των εκδηλώσεων καθορίζονται με απόφαση του Συλλόγου Διδασκόντων. Προτείνεται οι εκδηλώσεις να πραγματοποιηθούν ανά τμήμα.
4. Οι μαθητές/τριες που παρακολουθούν το Ολοήμερο Πρόγραμμα στην Πρωτοβάθμια Εκπαίδευση, συμμετέχουν στις εκδηλώσεις του σχολείου και αποχωρούν με τους άλλους/ες μαθητές/τριες.
5. Με ευθύνη του/της Διευθυντή/ντριας- Προϊστάμενου/ης και του Συλλόγου Διδασκόντων/ουσών ειδοποιούνται οι γονείς και οι κηδεμόνες για την ώρα αποχώρησης των μαθητών/τριών από το σχολείο.
6. Επισημαίνεται ότι, λόγω των μέτρων που λαμβάνονται για την αντιμετώπιση του κινδύνου διασποράς του κορωνοϊού COVID-19, οι εορταστικές εκδηλώσεις θα γίνουν σύμφωνα με τις ισχύουσες υγειονομικές διατάξεις για λόγους δημόσιας υγείας (υποχρεωτική χρήση μάσκας, τήρηση αποστάσεων, κλπ).
ΧΡΗΣΙΜΟΙ ΣΥΝΔΕΣΜΟΙ ΕΚΠΑΙΔΕΥΤΙΚΟΥ ΥΛΙΚΟΥ
Για τα γλωσσικά μαθήματα και ιδιαίτερα για τη διδασκαλία της αρχαίας ελληνικής, εντοπίζονται στο διαδίκτυο ποικίλες τέτοιες ασκήσεις γλωσσικής εξάσκησης, με ενδεικτική την ιστοσελίδα «Ελληνικός Πολιτισμός» ενώ στην ίδια κατεύθυνση (αλλά σε άλλη μορφή) είναι οι «Ηλεκτρονικές ασκήσεις» στην Πύλη για την Ελληνική Γλώσσα.
Αντιστοίχως, και για τα ξενόγλωσσα μαθήματα τα σχετικά παραδείγματα που μπορεί να εντοπίσει κανείς είναι πολλά, όπως για παράδειγμα σχετικές ασκήσεις γραμματικής που παρέχονται στον ιστότοπο του Βρετανικού Συμβουλίου.
Στην περίπτωση του μαθήματος της μουσικής, επίσης, πλήθος είναι τα διαδικτυακά περιβάλλοντα που ενσωματώνουν ασκήσεις πρακτικής και εκγύμνασης των μαθητών στην απόκτηση, για παράδειγμα, της θεωρίας της μουσικής.
Ειδικά δε για την εκμάθηση ζωγραφικής ή μουσικής, στο YouTube εντοπίζεται μεγάλος αριθμός τέτοιων βίντεο, ενώ διατίθενται και ειδικά λογισμικά (applications) σε φορητές συσκευές (π.χ. «How to draw») για την κατά βήμα εκμάθηση ζωγραφικής. Αυτού του είδους τα λογισμικά και βίντεο ακολουθούν τη λογική «ο υπολογιστής ως δάσκαλος», ωστόσο μπορούν να αξιοποιηθούν διδακτικά στα πλαίσια της ατομικής βελτίωσης αλλά και του εικαστικού πειραματισμού στα μαθήματα καλλιτεχνικών.
Ειδικότερα για τα γλωσσικά μαθήματα, αξιοσημείωτες είναι οι ιστοσελίδες της Πύλης για την ελληνική γλώσσα και των Ψηφίδων για την ελληνική γλώσσα και τη γλωσσική εκπαίδευση του Κέντρου Ελληνικής Γλώσσας, οι οποίες παρέχουν εύρος ψηφιακά διαμορφωμένου εκπαιδευτικού υλικού. Ενδεικτικά αναφέρονται τα λεξικά και τα σώματα κειμένων (π.χ. Σώματα Κειμένων της Πύλης για την Ελληνική Γλώσσα), μέσω των οποίων οι μαθητές μπορούν να αναζητήσουν και να εντοπίσουν αυθεντικό κειμενικό υλικό από ποικίλα κειμενικά είδη και να μελετήσουν, για παράδειγμα, το πώς ποικίλα γλωσσικά φαινόμενα λειτουργούν σε κειμενικό επίπεδο, προσεγγίζοντας έτσι τις γνώσεις για τη γλώσσα όχι ως αποπλαισιωμένη θεωρία προς εκμάθηση, αλλά διερευνητικά και εντάσσοντάς τες στο κειμενικό τους περιβάλλον. Ένα άλλο παράδειγμα αποτελεί η «Ανεμόσκαλα», η οποία προσφέρει πρόσβαση στο ποιητικό έργο σημαντικών Ελλήνων ποιητών του 19ου και 20ου αιώνα και οι μαθητές μπορούν, για παράδειγμα, να διερευνήσουν τον τρόπο με τον οποίο εμφανίζονται ποικίλες λέξεις στον ποιητικό λόγο συγκεκριμένων ποιητών, μέσα από τη λειτουργία του συμφραστικού πίνακα. Συλλογές έργων ποικίλων λογοτεχνών και ποιητών μπορούν να βρεθούν και στο Σπουδαστήριο Νέου Ελληνισμού, το οποίο μπορεί να λειτουργήσει ως ένα μέσο πρόσβασης ή ακόμα και συγκριτικής ανάγνωσης λογοτεχνικών έργων. Για τα καλλιτεχνικά μαθήματα αλλά και αυτό της Ιστορίας αξίζει να αναφερθεί το Google Art Project, το οποίο αποτελεί μια μεγάλη βάση δεδομένων έργων εικαστικής τέχνης που βρίσκονται σε μουσεία και γκαλερί σε όλο τον κόσμο, η οποία θα μπορούσε να αξιοποιηθεί, για παράδειγμα, στα πλαίσια μελέτης των χαρακτηριστικών διαφόρων ζωγράφων και εικαστικών σχολών. Από την άλλη, για το μάθημα της μουσικής -και όχι μόνο- μπορεί να αξιοποιηθεί η βάση δεδομένων Wikimedia Commons, όπου μπορεί κανείς να αναζητήσει από απλές πληροφορίες μέχρι και μουσικά κομμάτια, ελεύθερα πνευματικών δικαιωμάτων, ή το (συνδρομητικό) περιβάλλον Oxford Music Online με ποικίλο υλικό μουσικού περιεχομένου (άρθρα, βιογραφία και εργογραφία συνθετών κ.λπ.), καθώς και η συλλογή Europeana Sounds, η οποία αποτελεί δεξαμενή αρχείων πλούσιου υλικού, από τον Μότσαρτ μέχρι ηχογραφήσεις σπάνιων τραγουδιών, παραδοσιακών χορών και συναυλιών σύγχρονων συγκροτημάτων.
Tutorials 599/09.11.2021
Tutorials
HTML and CSS
JavaScript
Programming
Server Side
Web Building
DUOLINGO 598/09.11.2021
The world’s #1 way to learn a language
I want to learn...
ΕΚΠΑΙΔΕΥΤΙΚΗ ΕΠΙΣΚΕΨΗ ΣΤΟ ΟΑΚΑ
Στα πλαίσια του Αναλυτικού προγράμματος για το μάθημα της Φυσικής Αγωγής θα πραγματοποιήσουμε επίσκεψη στο ΟΑΚΑ στις 23.11.2021.
Με τη σχολική αυτή δράση στο ΟΑΚΑ οι μαθητές θα ξεναγηθούν στους ιστορικούς χώρους του ΟΑΚΑ που φιλοξένησαν τους Ολυμπιακούς Αγώνες του 2004. Θα ψυχαγωγηθούν μαθαίνοντας να παίζουν γνωστά και μη διαδεδομένα Ολυμπιακά αθλήματα στους φυσικούς τους χώρους του ΟΑΚΑ. Υπεύθυνοι σε κάθε τμήμα είναι Καθηγητές Φυσικής Αγωγής, Ομοσπονδιακοί Προπονητές και Πρωταθλητές, με σκοπό την ασφάλεια των μαθητών και την ανίχνευση νέων ταλέντων.
Σε όλη την διάρκεια θα υπάρχει η παρουσία γιατρού.
Επίσης είναι εναρμονισμένη με όλα τα πρωτόκολλα ασφαλείας κατά της εξάπλωσης του ιού και με τη εγκύκλιο του Υπουργείου για τις Σχολικές εκδρομές και της Ολυμπιακής Παιδείας στο χώρο του ΟΑΚΑ : αρ. Πρωτ.670 67 / Γ4-ΑΔΑ: 4Α3Κ9 – ΘΝ- 14.6.2011.
Μπορείτε να δείτε ΕΔΩ το πρόγραμμα κι ΕΔΩ τη δήλωση που μοιράστηκε στους μαθητές / τριες