Τι ισχύει για την απαλλαγή των μαθητών Γυμνασίου και Λυκείου από τα Θρησκευτικά, Φυσική Αγωγή και Μουσική
Οι μαθητές που απαλλάσσονται από το μάθημα των Θρησκευτικών δεν επιτρέπεται να περιφέρονται εντός ή εκτός της σχολικής μονάδας ή να απουσιάζουν αδικαιολόγητα.
Νέα τροποποιητική απόφαση για την απαλλαγή των μαθητών Δευτεροβάθμιας Εκπαίδευσης από τα Θρησκευτικά, τη Φυσική Αγωγή και τη Μουσική υπέγραψε η πολιτική ηγεσία του υπουργείου Παιδείας, η οποία δημοσιεύθηκε στην Εφημερίδα της Κυβέρνησης, τον περασμένο Ιούνιο.
- ΠΑΤΗΣΤΕ ΕΔΩ ΓΙΑ ΝΑ ΑΝΟΙΞΕΤΕ ΤΟ ΦΕΚ
- Η σχετική ΥΑ εδώ
Ειδικότερα η νέα απόφαση, για την απαλλαγή των μαθητών από την ενεργό συμμετοχή σε μαθήματα ,ορίζει τα εξής :
1) Φυσική Αγωγή
α) Αν μαθητής/τρια κωλύεται λόγω πάθησης, μόνιμης ή παροδικής, να συμμετέχει στο μάθημα της Φυσικής Αγωγής, μπορεί να απαλλαγεί από την υποχρέωση παρακολούθησης, αν ο/η κηδεμόνας του/της ή ο/η ίδιος/α, εάν είναι ενήλικος/η, υποβάλλει σχετική αίτηση στον/ στη Διευθυντή/ντρια του σχολείου, συνοδευόμενη από ιατρική βεβαίωση, η οποία θα περιλαμβάνει τους λόγους και τη διάρκεια της απαλλαγής, εντός πέντε ημερών από την έναρξη των μαθημάτων ή την εμφάνιση της πάθησης ή την επάνοδο του/της μαθητή/τριας στο σχολείο μετά από ασθένεια.
Η βεβαίωση δεν απαιτείται εάν η πάθηση αναφέρεται στο Ατομικό Δελτίο Υγείας Μαθητή/τριας, το οποίο κατατίθεται υποχρεωτικά στη σχολική μονάδα και επικαιροποιείται σε κάθε μεταβολή της κατάστασης της υγείας του/της μαθητή/τριας ή των παραγόντων κινδύνου, οι οποίοι απαιτούν απαλλαγή του/της.
β) Την αίτηση της προηγούμενης παραγράφου εξετάζει επιτροπή αποτελούμενη από τον/ τη Διευθυντή/ντρια του σχολείου, τον/την αρμόδιο/α διδάσκοντα/ουσα καθηγητή/τρια, και τον/την Υπεύθυνο/η καθηγητή/τρια του τμήματος στο οποίο φοιτά ο/η μαθητής/τρια.
Η Επιτροπή συντάσσει σχετική πράξη στο Βιβλίο Πράξεων του Συλλόγου Διδασκόντων/ουσών, στην οποία καταγράφονται και οι δραστηριότητες στις οποίες θα συμμετέχει ο/η μαθητής/τρια την ώρα διεξαγωγής του μαθήματος. Αν υπάρχουν αμφιβολίες, ο/η μαθητής/τρια προσκομίζει γνωμάτευση δημόσιου νοσοκομείου.
γ) Αν από τα στοιχεία του οικείου Ατομικού Δελτίου Υγείας Μαθητή/τριας προκύπτουν σοβαροί λόγοι υγείας που αποκλείουν τη συμμετοχή του/της μαθητή/τριας στο μάθημα της Φυσικής Αγωγής ή σε άλλη σχολική αθλητική δραστηριότητα, ο/η Διευθυντής/ντρια, στις αρχές του σχολικού έτους, συγκροτεί Τριμελή Επιτροπή η οποία αποτελείται από τον/την ίδιο/α, ως Πρόεδρο, τον/ την αρμόδιο/α εκπαιδευτικό Φυσικής Αγωγής και τον/ την Υπεύθυνο/η του οικείου τμήματος του σχολείου, ως μέλη.
Η Επιτροπή συνεδριάζει αμέσως και αποφαίνεται για την απαλλαγή του/της μαθητή/τριας από το μάθημα της Φυσικής Αγωγής ή για την αποχή του/της από συγκεκριμένες αθλητικές και άλλες σχολικές δραστηριότητες. Η παραπάνω τριμελής Επιτροπή συγκαλείται από τον/τη Διευθυντή/ντρια και συνεδριάζει όταν κατά τη διάρκεια της σχολικής χρονιάς προκύψουν θέματα της αρμοδιότητάς της.
δ) Η απαλλαγή αρχίζει από την έναρξη των μαθημάτων ή από την εμφάνιση της πάθησης και αφορά ολόκληρο το διδακτικό έτος ή τμήμα του. Κατά τη διάρκεια της απαλλαγής ο/η μαθητής/τρια δεν έχει την υποχρέωση να παρακολουθεί το μάθημα. Την ώρα αυτή συμμετέχει στις δραστηριότητες που έχουν αποφασιστεί σύμφωνα με την περ. β ́ της παρ. 1 του παρόντος άρθρου.
ε) Ο/Η μαθητής/τρια μπορεί να ζητήσει απαλλαγή από την παρακολούθηση του μαθήματος της Φυσικής Αγωγής μίας διδακτικής ώρας, αν υπάρχει λόγος. Ο/Η διδάσκων/ουσα μπορεί να χορηγήσει την απαλλαγή μετά από έγκριση του/της Διευθυντή/ντριας του σχολείου.
2) Μουσική
α) Αν μαθητής/τρια κωλύεται λόγω πάθησης, μόνιμης ή παροδικής, να συμμετέχει στο μάθημα της Μουσικής, μπορεί να απαλλαγεί από την υποχρέωση παρακολούθησής του, αν ο/η κηδεμόνας του/της ή ο/η ίδιος/α, εάν είναι ενήλικος/η, υποβάλλει σχετική αίτηση στον/στη Διευθυντή/ντρια του σχολείου, συνοδευόμενη από ιατρική βεβαίωση, η οποία θα περιλαμβάνει τους λόγους και τη διάρκεια της απαλλαγής, εντός πέντε (5) ημερών από την έναρξη των μαθημάτων ή την εμφάνιση της πάθησης ή την επάνοδο του/της μαθητή/τριας στο σχολείο μετά από ασθένεια. Η βεβαίωση δεν απαιτείται αν η πάθηση αναφέρεται στο Ατομικό Δελτίο Υγείας Μαθητή/τριας ή είναι εμφανής και δεν χρειάζεται απόδειξη.
β) Την αίτηση της προηγούμενης παραγράφου εξετάζει επιτροπή αποτελούμενη από τον/τη Διευθυντή/ ντρια του σχολείου, τον/την αρμόδιο/α διδάσκοντα/ ουσα καθηγητή/τρια, και τον/την Υπεύθυνο/η καθηγητή/τρια του τμήματος στο οποίο φοιτά ο/η μαθητής/τρια, η οποία συντάσσει σχετική πράξη στο βιβλίο πράξεων του Συλλόγου διδασκόντων/ουσών.
Η ίδια επιτροπή καθορίζει εάν ο/η μαθητής/τρια είναι υποχρεωμένος/η να παρευρίσκεται στην αίθουσα διδασκαλίας την ώρα διεξαγωγής του μαθήματος. Αν υπάρχουν αμφιβολίες ο/η μαθητής/τρια προσκομίζει γνωμάτευση δημόσιου νοσοκομείου.
γ) Η απαλλαγή αρχίζει από την έναρξη των μαθημάτων ή από την εμφάνιση της πάθησης και αφορά ολόκληρο το διδακτικό έτος ή τμήμα του.
Ο Σύλλογος Διδασκόντων/ουσών συντάσσει σχετική πράξη στο Βιβλίο Πράξεων του Συλλόγου Διδασκόντων/ουσών, στην οποία, αν ο/η μαθητής/τρια δεν είναι υποχρεωμένος/η να παρευρίσκεται στην αίθουσα διδασκαλίας, καταγράφονται οι δραστηριότητες στις οποίες θα συμμετέχει την ώρα διεξαγωγής του μαθήματος.
3) Θρησκευτικά
α) Μαθητές/τριες οι οποίοι/ες δεν είναι Χριστιανοί Ορθόδοξοι (δηλαδή αλλόθρησκοι, ετερόδοξοι άθρησκοι, άθεοι, αγνωστικιστές), δύνανται, εφόσον το επιθυμούν, να απαλλαγούν από την υποχρέωση παρακολούθησης του μαθήματος των Θρησκευτικών, υποβάλλοντας σχετική αίτηση στον/στη Διευθυντή/ντρια της σχολικής μονάδας στην οποία θα αναφέρεται το εξής: «Λόγοι θρησκευτικής συνείδησης δεν επιτρέπουν τη συμμετοχή (μου ή του παιδιού μου) στο μάθημα των Θρησκευτικών».
Η αίτηση υπογράφεται από τον ίδιο/ίδια τον/τη μαθητή/ τρια, εάν είναι ενήλικος/η, ή και από τους δύο γονείς/ κηδεμόνες του/της, εάν είναι ανήλικος/η. Μόνον στην περίπτωση που η γονική μέριμνα ασκείται από τον ένα γονέα, αρκεί η υπογραφή του/της ασκούντος/ούσης τη γονική μέριμνα.
β) Η ως άνω αίτηση, με βεβαιωμένο το γνήσιο της υπογραφής του/της ίδιου/ας μαθητή/τριας (αν είναι ενήλικος/η) ή και των δύο γονέων του/της (αν είναι ανήλικος/η), παραλαμβάνεται από τον/τη Διευθυντή/ ντρια του σχολείου εντός αποκλειστικής χρονικής προθεσμίας που διαρκεί από την 1η Σεπτεμβρίου έως και την πέμπτη ημέρα μετά την έναρξη των μαθημάτων κάθε σχολικού έτους.
Το γνήσιο της υπογραφής δύναται να βεβαιώνει κατά την παρ. 1 του άρθρου 11 του Κώδικα Διοικητικής Διαδικασίας (ν. 2690/1999, Α ́ 45) και ο/η Διευθυντής/ντρια της σχολικής μονάδας κατά την υποβολή της αίτησης, η οποία υπογράφεται ενώπιόν του/της.
Ο/Η Διευθυντής/ντρια ενημερώνει για την υποβολή της σχετικής αίτησης τον/την καθηγητή/τρια που διδάσκει το μάθημα των Θρησκευτικών στο τμήμα στο οποίο φοιτά ο/η απαλλασσόμενος/η μαθητής/τρια, ώστε να γνωρίζει ποιοι/ποιες μαθητές/τριες θα βρίσκονται στην τάξη του/της κατά τη διάρκεια διεξαγωγής του μαθήματος.
Οι μαθητές/τριες που απαλλάσσονται από το μάθημα των Θρησκευτικών δεν επιτρέπεται να περιφέρονται εντός ή εκτός της σχολικής μονάδας ή να απουσιάζουν αδικαιολόγητα.
Ο/Η Διευθυντής/ντρια της σχολικής μονάδας σε συνεργασία με τον Σύλλογο των διδασκόντων/ουσών, σύμφωνα με τις διατάξεις του ν. 1566/1985 (Α ́ 167) και της υπό στοιχεία Φ.353.1/324/105657/Δ1/8-10-2002 (Β' 1340) υπουργικής απόφασης, αποφασίζουν κατά περίπτωση για τον τρόπο που απασχολούνται υποχρεωτικά οι απαλλασσόμενοι/ες μαθητές/τριες, συντάσσοντας σχετική πράξη στο Βιβλίο Πράξεων του Συλλόγου Διδασκόντων/ουσών (όπως ενδεικτικά διαφορετικό διδακτικό αντικείμενο σε άλλο τμήμα της ίδιας τάξης ή ερευνητική δημιουργική δραστηριότητα), και έχοντας την πλήρη ευθύνη. Σε περίπτωση που η τάξη στην οποία φοιτούν οι απαλλασσόμενοι/ες μαθητές/τριες λειτουργεί μόνο με ένα τμήμα, οι μαθητές/τριες αυτοί/ές παρακολουθούν εκπαιδευτικό πρόγραμμα που καθορίζεται από τον Σύλλογο Διδασκόντων/ουσών.
γ) Η απαλλαγή αρχίζει από την έναρξη των μαθημάτων, αφορά ολόκληρο το σχολικό έτος και δύναται να ανανεωθεί για κάθε επόμενο σχολικό έτος με την ίδια διαδικασία.
Ο Σύλλογος Διδασκόντων/ουσών συντάσσει σχετική πράξη στο Βιβλίο Πράξεων του Συλλόγου Διδασκόντων/ουσών, στην οποία καταγράφονται οι δραστηριότητες στις οποίες συμμετέχει ο/η απαλλασσόμενος/η μαθητής/τρια την ώρα διεξαγωγής του μαθήματος των Θρησκευτικών.
δ) Οι μαθητές/τριες που απαλλάσσονται από το μάθημα των Θρησκευτικών απαλλάσσονται και από την προσευχή και τον εκκλησιασμό, εφόσον το έχουν δηλώσει στην αίτησή τους για την απαλλαγή από το μάθημα των Θρησκευτικών. Την ώρα της προσευχής και του εκκλησιασμού παραμένουν στο σχολείο και εφαρμόζεται αναλόγως το τέταρτο εδάφιο της ανωτέρω περ. β’ της παρούσας παραγράφου.
4) Αιτήσεις, υπεύθυνες δηλώσεις, ιατρικές βεβαιώσεις και γνωματεύσεις και λοιπά δικαιολογητικά που υποβάλλονται στον/στη Διευθυντή/ντρια της σχολικής μονάδας από τους μαθητές/τριες και/ή από τους γονείς/κηδεμόνες τους στο πλαίσιο εφαρμογής του παρόντος άρθρου, φυλάσσονται με ευθύνη του Διευθυντή/ντριας εντός κλειστών φακέλων σε σημείο του γραφείου του/της στο οποίο έχει πρόσβαση μόνο εκείνος/η και καταστρέφονται από εκείνον/εκείνη μετά την πάροδο τριών (3) μηνών από το τέλος του σχολικού έτους το οποίο αφορούν, συντασσομένου σχετικού πρωτοκόλλου καταστροφής.
5) Ενημέρωση για την επεξεργασία των προσωπικών δεδομένων των υποκειμένων.
α) Στο πλαίσιο της εφαρμογής του παρόντος άρθρου υποβάλλονται σε επεξεργασία τα προσωπικά δεδομένα που περιλαμβάνονται στις αιτήσεις για την απαλλαγή από τα ανωτέρω μαθήματα και στα λοιπά συνυποβαλλόμενα δικαιολογητικά.
β) Υπεύθυνος επεξεργασίας των προσωπικών δεδομένων που υποβάλλονται σε επεξεργασία για την εφαρμογή της παρούσας είναι:
i) για όλες τις εκπαιδευτικές δομές της πρωτοβάθμιας και της δευτεροβάθμιας δημόσιας εκπαίδευσης το Υπουργείο Παιδείας και Θρησκευμάτων δια της εκάστοτε σχολικής μονάδας και
ii) για όλες τις εκπαιδευτικές δομές της πρωτοβάθμιας και της δευτεροβάθμιας ιδιωτικής εκπαίδευσης το πρόσωπο, φυσικό ή νομικό, ή άλλου είδους νομική οντότητα ανεξαρτήτως νομικής προσωπικότητας, στο οποίο έχει χορηγηθεί η άδεια λειτουργίας της αντίστοιχης ιδιωτικής εκπαιδευτικής δομής.
γ) Σκοπός της επεξεργασίας των προσωπικών δεδομένων είναι ο έλεγχος της συνδρομής των προϋποθέσεων για τη χορήγηση της αιτούμενης απαλλαγής από την ενεργό συμμετοχή στα ανωτέρω μαθήματα.
δ) Νομική βάση της επεξεργασίας είναι η περ. γ ́ της παρ. 1 του άρθρου 6 του Κανονισμού (ΕΕ) 2016/679 του Ευρωπαϊκού Κοινοβουλίου και του Συμβουλίου της 27ης Απριλίου 2016 (Γενικός Κανονισμός για την Προστασία Δεδομένων, «Γ.Κ.Π.Δ.») συνδυαστικά με την περ. ε ́ της παρ. 1 του άρθρου 6 του Γ.Κ.Π.Δ. (η έκδοση της πράξης χορήγησης ή μη της απαλλαγής λαμβάνει χώρα κατ’ ενάσκηση δημόσιας εξουσίας). Όσον αφορά στα προσωπικά δεδομένα ειδικών κατηγοριών, νομική βάση της επεξεργασίας είναι η περ. στ ́ της παρ. 2 του άρθρου 9 του Γ.Κ.Π.Δ.
ε) Η χορήγηση της απαλλαγής από την ενεργό συμμετοχή από τα ανωτέρω μαθήματα καταχωρίζεται στο βιβλίο Πράξεων Συλλόγου Διδασκόντων/ουσών της σχολικής μονάδας και στο πληροφοριακό σύστημα «myschool», επομένως αποδέκτης αυτής της πληροφορίας είναι και το νομικό πρόσωπο ιδιωτικού δικαίου μη κερδοσκοπικού χαρακτήρα με την επωνυμία «Ινστιτούτο Τεχνολογίας Υπολογιστών και Εκδόσεων "Διόφαντος"», το οποίο έχει αναπτύξει και διαχειρίζεται το ως άνω πληροφοριακό σύστημα για λογαριασμό του Υπουργείου Παιδείας και Θρησκευμάτων.
στ) Τα προσωπικά δεδομένα που περιλαμβάνονται στις αιτήσεις για την απαλλαγή από τα ανωτέρω μαθήματα και στα λοιπά συνυποβαλλόμενα δικαιολογητικά διαγράφονται μετά την πάροδο τριών (3) μηνών από το τέλος του σχολικού έτους το οποίο αφορούν, συντασσομένου σχετικού πρωτοκόλλου καταστροφής, των ως άνω αιτήσεων και λοιπών συνυποβληθέντων δικαιολογητικών.
ζ) Τα υποκείμενα των δεδομένων έχουν δικαίωμα να λάβουν επιβεβαίωση από τον Υπεύθυνο επεξεργασίας για το αν και κατά πόσον προσωπικά δεδομένα που τους αφορούν υφίστανται επεξεργασία (δικαίωμα πρόσβασης). Επιπλέον, μπορούν να ασκούν τα δικαιώματα διόρθωσης ανακριβών δεδομένων που τα αφορούν, δια- γραφής, περιορισμού της επεξεργασίας και εναντίωσης στην επεξεργασία.
ΠΡΟΚΗΡΥΞΗ ΔΙΑΓΩΝΙΣΜΟΥ ΜΕ ΣΦΡΑΓΙΣΜΕΝΕΣ ΠΡΟΣΦΟΡΕΣ ΓΙΑ ΤΗΝ 5 ΗΜΕΡΗ ΕΚΔΡΟΜΗ ΤΟΥ ΣΧΟΛΕΙΟΥ ΜΑΣ ΣΤHN ΓΑΛΛΙΑ – ΕΛΒΕΤΙΑ ΑΠΟ ΤΡΙΤΗ 08 έως και ΣΑΒΒΑΤΟ 12 ΝΟΕΜΒΡΙΟΥ 2022
Ο Διευθυντής του 5ου Γυμνασίου Παλαιού Φαλήρου ζητά την εκδήλωση ενδιαφέροντος με κατάθεση κλειστών προσφορών από τουριστικά γραφεία, για τη διοργάνωση 5ήμερης εκπαιδευτικής εκδρομής από 08 έως και 12 Νοεμβρίου 2022, σύμφωνα με τα προβλεπόμενα στην Υ.Α.20883/ΓΔ4/13-02-2020 άρθρο 5 και σύμφωνα με τα ακόλουθα:
Στοιχεία και προδιαγραφές: (ΔΕΙΤΕ ΟΛΗ ΤΗΝ ΠΡΟΚΗΡΥΞΗ εδώ)
Πρόγραμμα Εξετάσεων Σεπτεμβρίου 2022
Κλικάροντας (νηγματίζοντας) εδώ δείτε το πρόγραμμα επαναληπτικών εξετάσεων Σεπτεμβρίου 2022
Εγγραφές-Μετεγγραφές Μαθητών ΓΕΛ, ΕΠΑΛ. 740/23.06.2022
Από τις 24 Ιουνίου 2022 και ώρα 10:00 έως και τις 7 Ιουλίου 2022 και ώρα 23:59, θα μπορούν να υποβάλουν «Ηλεκτρονική Αίτηση» ,όσοι/-ες επιθυμούν να εγγραφούν, να ανανεώσουν την εγγραφή τους ή να μετεγγραφούν σε οποιαδήποτε τάξη Δημόσιων Ημερήσιων και Εσπερινών ΓΕ.Λ. -ΕΠΑ.Λ. και ημερήσιων Π.ΕΠΑ.Λ., για το σχολικό έτος 2022-2023.
Οι αιτήσεις υποβάλλονται μέσω της εφαρμογής e-εγγραφές στην ηλεκτρονική διεύθυνση:
https://e-eggrafes.minedu.gov.gr
Συνοπτικός Οδηγός Χρήσης της Εφαρμογής
Οδηγίες για την υποβολή
Ηλεκτρονικής Αίτησης Εγγραφής
σεΕΠΑ.Λ., Π.ΕΠΑ.Λ. και ΓΕ.Λ.
Πόσο με ξέρεις?
ΠΡΟΣΚΛΗΣΗ
Η θεατρική ομάδα του 5ου Γυμνασίου Π. Φαλήρου
σας προσκαλεί στην παράσταση
«ΠΟΣΟ ΜΕ ΞΕΡΕΙΣ?»
στο πλαίσιο του προγράμματος «Φεστιβάλ Θεάτρου στο Σχολείο» και των OPEN DAYS του σχολείου μας
την Τετάρτη 15/6/2022 στις 20:30
στην αίθουσα εκδηλώσεων του 5ου Γυμνασίου Π. Φαλήρου.
Θα χαρούμε να σας έχουμε κοντά μας!
δείτε ΕΔΩ το πρόγραμμα
Open Days
ΗΜΕΡΕΣ «ΑΝΟΙΧΤΟΥ ΣΧΟΛΕΙΟΥ» ΣΤΗΝ ΤΟΠΙΚΗ ΚΟΙΝΟΤΗΤΑ. ΜΕ ΑΦΟΡΜΗ ΤΙΣ ΔΡΑΣΕΙΣ ΚΑΙ ΤΑ ΠΡΟΓΡΑΜΜΑΤΑ ΠΟΥ ΕΓΙΝΑΝ ΤΟ 2021-2022 ΣΑΣ ΚΑΛΟΥΜΕ ΣΕ ΜΙΑ ΤΡΙΗΜΕΡΗ ΑΛΛΗΛΕΠΙΔΡΑΣΗ ΓΙΑ ΤΟΝ ΜΕΤΑΣΧΗΜΑΤΙΣΜΟ ΤΗΣ ΠΑΙΔΕΙΑΣ.
ημέρες εκδηλώσεων
ΠΕΜΠΤΗ 09.06.2022
Παρουσίαση προγραμμάτων & εκπαιδευτικών δράσεων.
1922-2022 Η Σμύρνη κι ο Πολιτισμός της
ΤΕΤΑΡΤΗ 15.06.2022
«Πόσο με Ξέρεις?»
Θεατρικό δρώμενο
ΠΕΜΠΤΗ 16.06.2022
Γιορτή αποφοίτησης μαθητών & μαθητριών Γ΄ Τάξης
Πιο αναλυτικά:
ΠΕΜΠΤΗ 09.06.2022 Παρουσίαση προγραμμάτων & εκπαιδευτικών δράσεων.
18:30-18.45 Special Olympics (π. Ταγαράκης Ι. & Βούλγαρης Κ.)
18:45 -19:00 "Hμερολόγια εκφοβισμού" (κ. Xατζημανώλη Ε.)
19:00-19:15 Ρητορική & Εικονικές Δίκες (κ. Πορφύρη Ζ.)
19:15-19:30 Κινηματογραφική Λέσχη (κ. Βλασερού Μ., Καρούσου Κ. & Παπαδάκη Κ.)
19:30-20:00 Ρομποτική (κ. Λιάσκος Θ. & Τριπολιτσιώτου Ο.)
1922-2022 Η Σμύρνη κι ο Πολιτισμός της
20:00 ομιλία Γ. Αρχοντάκη, πρόεδρου Ένωσης Σμυρναίων
20:30 Μουσική Παράσταση Σύνολο Εγχόρδων «ΤΡΙΤΩΝ» με τον μουσικοδιδάσκαλο κ. Τάκη Νίκολη
21:00 Χορευτική Παράσταση μαθητών μας (κ. Σιούτη Αμ.)
|
ΤΕΤΑΡΤΗ 15.06.2022 και ώρα 20:30«ΠΟΣΟ ΜΕ ΞΕΡΕΙΣ?»ΘΕΑΤΡΙΚΟ ΔΡΩΜΕΝΟΣΚΗΝΟΘΕΣΙΑ-ΚΕΙΜΕΝΑ: Στέλλα Χατζημιχελάκη
ΒΟΗΘΟΙ ΣΚΗΝΟΘΕΤΗ-ΕΠΙΜΕΛΕΙΑ ΠΑΡΑΓΩΓΗΣ: Καλλιόπη Παπαδάκη (ΠΕ02) & Δέσποινα Χαριτάκη (ΠΕ02)
ΜΟΥΣΙΚΗ ΕΠΙΜΕΛΕΙΑ: Η θεατρική ομάδα
ΣΚΗΝΙΚΟ: Ειρήνη Χατζημανώλη (ΠΕ08) & η θεατρική ομάδα
ΤΕΧΝΙΚΗ ΥΠΟΣΤΗΡΙΞΗ: Γιάννης Σαρίδης
ΠΑΙΖΟΥΝ: Δήμητρα Βαρδαλά, Βίκη Βροντινάκη, Μυρτώ Γκριτζάπη, Άγγελος Ιωάννου, Κωνσταντίνα Κάτσαρη, Ελευθερία Κουταβά, Στέλλα Λοΐζου, Παυλίνα Μάγου, Νεφέλη Ματσούκα, Σοφία Μπελέγρη, Αλίκη Παγγείου, Μαρία Παγγείου, Αναστασία Πορτσχίντζε, Χριστίνα Ρημική, Γλυκερία Σίμου, Φίλιππος Σπανός, Δήμητρα Τσιγκουρλά, Ιοκάστη Τσίχλα, Θάλεια Χαρακιανάκη, Μαριάννα Χατζημανώλη
|
ΠΕΜΠΤΗ 16.06.2022 20:30 Γιορτή αποφοίτησης μαθητών & μαθητριών Γ΄ Τάξης από το Σύλλογο Γονέων και Κηδεμόνων του 5ου Γυμνασίου Παλ. Φαλήρου |
ΚΑΤΕΒΑΣΤΕ ΤΟ ΠΡΟΓΡΑΜΜΑ ΚΛΙΚΑΡΟΝΤΑΣ ΕΔΩ (pdf)
Πρόγραμμα Εξετάσεων Ιουνίου 2022
Δείτε το πρόγραμμα εξετάσεων περιόδου Ιουνίου 2022 κλικάροντας (νυγματίζοντας) ΕΔΩ
E- eggrafes 2022
Οι εγγραφές-ανανεώσεις εγγραφών-μετεγγραφές των μαθητών/τριών στα Δημόσια Λύκεια, Α΄, Β΄, Γ΄ τάξη ημερησίου και Α΄, Β΄ και Γ΄ τάξη εσπερινού, (ΓΕ.Λ./ΕΠΑ.Λ./Π.ΕΠΑΛ.) για το σχολικό έτος 2022-23 θα πραγματοποιηθούν ηλεκτρονικά μέσω της εφαρμογής e-εγγραφές (https://e-eggrafes.minedu.gov.gr ).
Προκειμένου να αποφευχθούν εγκαίρως τυχόν προβλήματα, το υπουργείο Παιδείας επισημαίνει προς τους γονείς και κηδεμόνες τα ακόλουθα:
- Η είσοδος στην εφαρμογή e-εγγραφές γίνεται με κωδικούς ΓΓΠΣ (taxis). Ο κηδεμόνας που θα υποβάλει ηλεκτρονικά την αίτηση με κωδικούς ΓΓΠΣ (taxis) θα πρέπει να είναι αυτός/ή που έχει δηλωθεί ως «Κηδεμόνας e-εγγραφές» στο σχολείο όπου φοιτά τώρα ο/η μαθητής/τρια. Για να γίνει αυτό, και, προκειμένου να επικαιροποιηθούν τα στοιχεία σας, θα πρέπει: α. ο γονέας/κηδεμόνας που θα υποβάλει την ηλεκτρονική αίτηση (κηδεμόνας e-εγγραφές) να συμπληρώσει τη σχετική Υπεύθυνη Δήλωση (πεδίο 3α) και β. ο έτερος κηδεμόνας να συμπληρώσει τη σχετική Υπεύθυνη Δήλωση (πεδίο 3β), και να τις αποστείλουν/καταθέσουν στο σχολείο. Ιδιαίτερη προσοχή θα πρέπει να δοθεί στη συμπλήρωση των στοιχείων από τον/τη γονέα/κηδεμόνα που θα συμπληρώσει το πεδίο 3α στην Υπεύθυνη Δήλωση, καθώς θα πρέπει στο συγκεκριμένο πεδίο να συμπληρώσει ακριβώς τα στοιχεία του/της όπως εμφανίζονται στο taxisnet.
- Η διεύθυνση μόνιμης κατοικίας, βάσει της οποίας θα εγγραφεί-κατανεμηθεί ο/η μαθητής/τρια, είναι αυτή η οποία θα συμπληρώσετε στις υπεύθυνες δηλώσεις (θα πρέπει να ταυτίζεται και στις δύο δηλώσεις). Αν η διεύθυνση είναι διαφορετική από αυτή που έχει ήδη δηλωθεί στο σχολείο και έχει καταχωριστεί στο πληροφοριακό σύστημα myschool, δηλαδή δεν κατοικείτε πλέον στην ίδια διεύθυνση, παρακαλείστε να επικοινωνήσετε έγκαιρα με τη σχολική μονάδα όπου φοιτά τώρα ο/η μαθητής/τρια και να προσκομίσετε τα σχετικά δικαιολογητικά που θα σας ζητήσουν, προκειμένου να πραγματοποιηθεί η αλλαγή.
- Η ακριβής ημερομηνία γέννησης του/της μαθητή/τριας είναι αυτή η οποία έχει ήδη δηλωθεί στο σχολείο και έχει καταχωριστεί στο πληροφοριακό σύστημα myschool. Αν υπάρχει θέμα διόρθωσης, παρακαλείστε να την πραγματοποιήσετε άμεσα στο σχολείο όπου φοιτά τώρα ο/η μαθητής/τρια, μετά από επικοινωνία με τη σχολική μονάδα που θα σας ενημερώσει για τις απαραίτητες διαδικασίες.
- Ο Αριθμός Μητρώου μαθητή/τριας αναγράφεται σε έγγραφα από το σχολείο, όπως η βαθμολογία της τρέχουσας σχολικής χρονιάς. Σε περίπτωση που δεν έχετε κάποιο τέτοιο έγγραφο στη διάθεσή σας μπορείτε να επικοινωνήσετε με το σχολείο για να σας δώσουν τον αριθμό.
- Η κατανομή των μαθητών/τριών της Α΄ τάξης σε Δημόσια Γενικά Λύκεια γίνεται σύμφωνα με τη διεύθυνση μόνιμης κατοικίας τους από τις Διευθύνσεις Δευτεροβάθμιας Εκπαίδευσης. Κατά συνέπεια, για οποιαδήποτε διευκρίνιση σχετικά με τη χωροταξική κατανομή μπορείτε να καλείτε στην αρμόδια Διεύθυνση Δευτεροβάθμιας Εκπαίδευσης.
Επισημαίνεται ότι η εφαρμογή e-εγγραφές δεν διατηρεί αρχείο αιτήσεων προηγούμενων ετών. Μετά την ολοκλήρωση της διαδικασίας, όλα τα στοιχεία που έχουν καταχωριστεί διαγράφονται.
Για τις λεπτομέρειες της διαδικασίας και της έναρξης λειτουργίας της εφαρμογής, θα ενημερωθείτε με νεότερη εγκύκλιο. Σε κάθε περίπτωση, μπορείτε να απευθύνεστε στις σχολικές μονάδες για οποιαδήποτε διευκρίνιση.
PISA 2022: Οδηγίες για τη συμμετοχή στις εξετάσεις διαγνωστικού χαρακτήρα
Οδηγίες για τη συμμετοχή στις εξετάσεις διαγνωστικού χαρακτήρα σε PDF Εδώ
- Οι Εθνικές Εξετάσεις Διαγνωστικού Χαρακτήρα θα πραγματοποιηθούν στις 18/05/2022,
στη Γ' Γυμνασίου και ώρες 9.00 - 11.30
Οι εξετάσεις θα διαρκέσουν συνολικά 150'ως εξής (με τη σειρά που αναφέρονται):
- 60' η εξέταση στη Νεοελληνική Γλώσσα - 10' διάλειμμα
- 60'η εξέταση στα Μαθηματικά
- 20'η συμπλήρωση των κοινωνικοδημογραφικών στοιχείων
- Ο/HΔιευθυντής/-ντρια της σχολικής μονάδας έχει την ευθύνη της διενέργειας και της εποπτείας των εξετάσεων, καθώς και του ορισμού δύο (2) εκπαιδευτικών ως επιτηρητών για κάθε αίθουσα που χρησιμοποιείται για τις εξετάσεις.
- Στις εξετάσεις:Στα γυμνάσια: όπου η Γ' Γυμνασίου έχει από τέσσερα τμήματα και πάνω, συμμετέχουν δυο τμήματα από αυτά. Η επιλογή των τμημάτων θα γίνει από τον/τη Διευθυντή/-ντρια της σχολικής μονάδας.
- Για τους/τις μαθητές/-τριες με αναπηρία ή και με ειδικές εκπαιδευτικές ανάγκες, διευκρινίζεται ότι θα προβλεφθούν από τον/τη Διευθυντή/-ντρια διευκολύνσεις πρόσβασης αυτών. Ενδεικτικά αναφέρονται:
α. Οι εν λόγω μαθητές/-τριες πρέπει να υποστηριχθούν από τον/την εκπαιδευτικό που τους/τις υποστηρίζει κατά τη διάρκεια του καθημερινού προγράμματος.
β. Η βοήθεια στοχεύει να διευκολύνει την πρόσβαση στις ερωτήσεις και στη συμπλήρωση του απαντητικού δελτίου με όποιον τρόπο είναι αναγκαίος (π.χ. ανάγνωση των ερωτήσεων, συμπλήρωση των απαντήσεων από τον/την εκπαιδευτικό μετά από υπόδειξη του/της μαθητή/- τριας, παροχή περισσότερου χρόνου ή/και άλλα).
γ. Ο χρόνος εξέτασης, ανά εξεταζόμενο μάθημα, μπορεί να παραταθεί με απόφαση του/της Διευθυντή/-τριας έως 15'.
- Τα θέματα των εξετάσεων θα κληρωθούν από την Επιστημονική Επιτροπή νωρίς το πρωί της 18ης Μαΐου 2022 και θα είναι προσβάσιμα μέσω της Πλατφόρμας Σχολείων στην ιστοσελίδατων εξετάσεων http://iep.edu.gr/el/arxiki-eedx από τα σχολεία που συμμετέχουν με χρήση των κωδικών Π.Σ.Δ. Με ευθύνη του/της Διευθυντή/-ντριας της σχολικής μονάδας, εκτυπώνονται και διανέμονται σε έντυπη μορφή στους/στις μαθητές/-τριες.
- Ενδεικτικά παραδείγματα θεμάτων είναι αναρτημένα στην ιστοσελίδα των εξετάσεων.
Γ' Γυμνασίου - Μαθηματικά 1ο Θέμα Μαθηματικά Γυμνασίου 2ο Θέμα Μαθηματικά Γυμνασίου
Γ' Γυμνασίου - Γλώσσα 1ο Θέμα Γλώσσα Γυμνασίου 2ο Θέμα Γλώσσα Γυμνασίου
Προτείνεται οι εκπαιδευτικοί να αξιοποιήσουν τα παραδείγματα στην τάξη τους έτσι ώστε να εξοικειωθούν οι μαθητές/-τριες με τις διαδικασίες συμπλήρωσης σειράς ερωτήσεων πολλαπλής επιλογής, επισημαίνοντάς τους ότι πρέπει να διαβάζουν και τις τέσσερις εναλλακτικές απαντήσεις πριν την επιλογή τους.
- Οι μαθητές/-τριες θα σημειώνουν τις απαντήσεις τους σε ξεχωριστό ανώνυμο απαντητικό δελτίο. Τα απαντητικά δελτία έχουν ήδη αποσταλεί στα σχολεία ταχυδρομικώς από το ΙΕΠ. Με ευθύνη του/της Διευθυντή/-ντριας, με την παραλαβή των απαντητικών δελτίων συμπληρώνεται το αντίστοιχο πεδίο στην Πλατφόρμα Σχολείων στην ιστοσελίδα των εξετάσεων (http://iep.edu.gr/el/arxiki-eedx).
Το απαντητικό δελτίο υπάρχει αναρτημένο στην ιστοσελίδα των εξετάσεων έτσι ώστε να λάβετε γνώση και να το δείξετε στους/στις μαθητές/-τριες σας για να εξοικειωθούν με τη δομή του και τον τρόπο συμπλήρωσης.
Φύλλο Απαντήσεων Εθνικών Εξετάσεων Διαγνωστικού Χαρακτήρα
Προσοχή στον τρόπο συμπλήρωσης της επιλογής σε μια ερώτηση
Σωστός τρόπος
Λάθος τρόποι
- Το πεδίο Στοιχεία Σχολικής Μονάδας θα συμπληρωθείαπό έναν από τους επιτηρητές της αίθουσας πριν την έναρξη των εξετάσεων.
Ειδικότερα για το πεδίο με τα κοινωνικοδημογραφικά στοιχεία προτείνουμε να εξηγήσετε νωρίτερα στους/στις μαθητές/-τριες σε τι αφορούν και να τους βοηθήσετε να τα συμπληρώσουν
Την επόμενη των εξετάσεων τα απαντητικά δελτία θα παραληφθούν από εταιρεία ταχυμεταφορών. Με ευθύνη του/της Διευθυντή/-ντρια, με την προσκόμιση των απαντητικών δελτίων συμπληρώνεται το αντίστοιχο πεδίο στην Πλατφόρμα Σχολείων στην ιστοσελίδα των εξετάσεων (http://iep.edu.gr/el/arxiki-eedx).
META TO ΓΥΜΝΑΣΙΟ
Συνοπτικά τι χρειάζεται να γνωρίζω για το Γενικό Λύκειο (ΓΕΛ); Τα ΓΕΛ διακρίνονται σε Ημερήσια κι Εσπερινά Επίσης υπάρχουν: το Μουσικό, το Εκκλησιαστικό και το Καλλιτεχνικό ΓΕΛ όπου το πρόγραμμα μαθημάτων είναι αντίστοιχο με αυτό των ημερησίων, κι επιπλέον προσφέρουν μαθήματα εξειδίκευσης μουσικής, Εκκλησιαστική- θεολογικής και καλλιτεχνικής παιδείας, αντίστοιχα. Τα μαθήματα στο Ημερήσιο Γενικό Λύκειο διακρίνονται σε Υποχρεωτικά και Επιλογής, ανάλογα με την Τάξη και την Ομάδα Προσανατολισμού. Στη Β ΤΑΞΗ οι μαθητές επιλέγουν ομάδα προσανατολισμού θεωρητική ή θετική, με αντίστοιχα μαθήματα. Στη Γ ΤΑΞΗ οι μαθητές επιλέγουν 4 μαθήματα που αντίστοιχα τους οδηγούν σε σχολές της Τριτοβάθμιας Εκπαίδευσης των 4 πεδίων: Ανθρωπιστικών. Θετικών, Υγείας και Οικονομικών/Πληροφορικκής. Συνοπτικά τι χρειάζεται να γνωρίζω για το δευτεροβάθμιο κύκλο σπουδών του ΕΠΑ.Λ.; Η φοίτηση τόσο στο Ημερήσιο όσο και Εσπερινό Επαγγελματικό Λύκειο διαρκεί 3 χρόνια. Οι μαθητές στη Β ΤΑΞΗ επιλέγουν τομέα, με αντίστοιχα μαθήματα Οι 9 τομείς σπουδών των ΕΠΑ.Λ. είναι: Γεωπονίας, Τροφίμων και Περιβάλλοντος Διοίκησης και Οικονομίας Δομικών Έργων, Δομημένου Περιβάλλοντος και Αρχιτεκτονικού σχεδιασμού Εφαρμοσμένων Τεχνών Ηλεκτρολογίας, Ηλεκτρονικής και Αυτοματισμού Μηχανολογίας Ναυτικών επαγγελμάτων Πληροφορικής Υγείας Πρόνοιας και Ευεξίας Στη Γ τάξη οι μαθητές επιλέγουν ειδικότητα και 4 μαθήματα, 2 γενικής παιδείας, μαθηματικά και γλώσσα για όλους τους τομείς και 2 μαθήματα αντίστοιχα του τομέα τους που τους οδηγούν σε ανάλογες σπουδές στην Τριτοβάθμια Εκπαίδευση. Τα μαθήματα στο Επαγγελματικό Λύκειο περιλαμβάνουν μαθήματα Γενικής Παιδείας, τεχνικά, επαγγελματικά και εργαστηριακές ασκήσεις. Τα βιβλία και η διδακτική ύλη είναι διαφορετικά από αυτά του ΓΕΛ. Τι τίτλο σπουδών αποκτώ αποφοιτώντας από ένα Επαγγελματικό Λύκειο (Ημερήσιο ή Εσπερινό); Απολυτήριο Επαγγελματικού Λυκείου, ισότιμο με το απολυτήριο Γενικού Λυκείου. Πτυχίο Ειδικότητας επιπέδου 4, το οποίο εξασφαλίζει το δικαίωμα να λάβουν άδεια άσκησης και πρόσβαση στην αγορά εργασίας. Τι χρειάζεται να γνωρίζω για το μεταπτυχιακό έτος – τάξη Μαθητείας ; Το Υπουργείο Παιδείας, Έρευνας και Θρησκευμάτων με το Νόμο 4386/2016 προχώρησε σε ειδικές ρυθμίσεις για τη θεσμοθέτηση της μαθητείας για τους αποφοίτους των Επαγγελματικών Λυκείων, με στόχο την απόκτηση απαραίτητων επαγγελματικών γνώσεων και δεξιοτήτων.
Σωτηροπούλου Κωνσταντίνα, Υπεύθυνη ΣΕΠ, Δ ΔΙΔΕ Αθήνα
Χρήσιμοι σύνδεσμοι ΕΔΩ
Τι αλλάζει στα σχολεία για την αποφυγή διάδοσης του κορωνοϊού COVID-19 από 01.04.2022

Δημοσιεύθηκε στην Εφημερίδα της Κυβέρνησης η νέα Κοινή Υπουργική Απόφαση σχτικά με τα μέτρα στα σχολεία για την αποφυγή διάδοσης του κορωνοϊού COVID-19.
Μεταξύ των αλλαγών είναι και η μείωση των σελφ τεστ σε ένα από την ερχόμενη εβδομάδα , το οποίο θα γίνεται πριν από την Τρίτη και έως είκοσι τέσσερις (24) ώρες πριν από την προσέλευση στη σχολική μονάδα.
Ειδικότερα , σύμφωνα με την ΚΥΣΑ
Α. Χρόνος διενέργειας του υποχρεωτικού αυτοδιαγνωστικού καθώς και του εργαστηριακού διαγνωστικού ελέγχου νόσησης από τον κορωνοϊό COVID-19.
1. Ο προληπτικός διαγνωστικός έλεγχος νόσησης από τον κορωνοϊό COVID-19 μέσω δωρεάν αυτοδιαγνωστικής δοκιμασίας ελέγχου είναι υποχρεωτικός για το σύνολο των μαθητών/τριών όλων των σχολικών μονά- δων Πρωτοβάθμιας και Δευτεροβάθμιας Εκπαίδευσης. Ο υποχρεωτικός αυτοδιαγνωστικός έλεγχος νόσησης διενεργείται μία (1) φορά πριν από την Τρίτη κάθε σχολικής εβδομάδας και έως είκοσι τέσσερις (24) ώρες πριν από την προσέλευση στη σχολική μονάδα. Κατ’ εξαίρεση, την πρώτη μετά από διακοπές εβδομάδα λειτουργίας κάθε σχολικής μονάδας, ο υποχρεωτικός αυτοδιαγνωστικός έλεγχος διενεργείται έως και είκοσι τέσσερις (24) ώρες πριν την πρώτη ημέρα προσέλευσης στη σχολική μονάδα.
Ειδικά, για την σχολική εβδομάδα που διαρκεί από την 28η Μαρτίου 2022 έως την 1η Απριλίου 2022, ο υποχρεωτικός αυτοδιαγνωστικός έλεγχος νόσησης διενεργείται δύο (2) φορές, ήτοι έως και είκοσι τέσσερις (24) ώρες πριν από την προσέλευση στη σχολική μονάδα την Τρί- τη 29.3.2022 και την Παρασκευή 1.4.2022, αντιστοίχως.
2. α) Οι εκπαιδευτικοί ή μέλη Ειδικού Εκπαιδευτικού Προσωπικού (Ε.Ε.Π.) και Ειδικού Βοηθητικού Προσωπικού (Ε.Β.Π.) της εκπαίδευσης, οι οποίοι προσκομίζουν Ψηφιακό Πιστοποιητικό COVID-19 της Ε.Ε. (EU Digital COVID Certificate EUDCC) του Κανονισμού (ΕΕ) 2021/953 του Ευρωπαϊκού Κοινοβουλίου και του Συμβουλίου της 14ης Ιουνίου 2021 και του άρθρου πρώτου της από 30.5.2021 Πράξης Νομοθετικού Περιεχομένου (Α’ 87), η οποία κυρώθηκε με το άρθρο 1 του ν. 4806/2021 (Α’ 95) με πληροφορίες σχετικά με την κατάσταση του φυσικού προσώπου - κατόχου του όσον αφορά στον εμβολιασμό ή στη νόσηση από τον κορωνοϊό COVID-19, ή βεβαίωση εμβολιασμού της παρ. 5 του άρθρου 55 του ν. 4764/2020 (Α’ 256), ή βεβαίωση θετικού διαγνωστικού ελέγχου της παρ. 1 του άρθρου 5 της υπ’ αρ. 2650/10.4.2020 (Β’ 1298) κοινής απόφασης των Υπουργών Υγείας και Επικρατεί- ας, όπως εκάστοτε ισχύει, ή ισοδύναμο πιστοποιητικό ή βεβαίωση τρίτης χώρας, υποβάλλονται υποχρεωτικά σε δωρεάν προληπτικό αυτοδιαγνωστικό έλεγχο μία (1) φορά την εβδομάδα. Ο υποχρεωτικός αυτοδιαγνωστικός έλεγχος νόσησης διενεργείται μία (1) φορά πριν από την Τρίτη κάθε σχολικής εβδομάδας και έως είκοσι τέσσερις (24) ώρες πριν από την προσέλευση στη σχολική μονάδα., στα Κέντρα Διεπιστημονικής Αξιολόγησης, Συμβουλευτικής και Υποστήριξης (ΚΕ.Δ.Α.Σ.Υ.) και στα Κέντρα Εκπαίδευσης για το Περιβάλλον και την Αειφορία (Κ.Ε.ΠΕ.Α.). Κατ’ εξαίρεση, την πρώτη μετά από διακοπές εβδομάδα λειτουργίας κάθε σχολικής μονάδας, ο υποχρεωτικός αυτοδιαγνωστικός έλεγχος διενεργείται έως και είκοσι τέσσερις (24) ώρες πριν την πρώτη ημέρα προσέλευσης στη σχολική μονάδα.
Ειδικά, για τη σχολική εβδομάδα που διαρκεί από την 28η Μαρτίου 2022 έως την 1η Απριλίου 2022, ο υποχρεωτικός αυτοδιαγνωστικός έλεγχος νόσησης διενεργείται δύο (2) φορές, ήτοι έως και είκοσι τέσσερις ώρες (24) ώρες πριν από την προσέλευση στη σχολική μονάδα την Τρίτη 29.3.2022 και την Παρασκευή 1.4.2022, αντιστοίχως.
β) Οι εκπαιδευτικοί ή μέλη Ειδικού Εκπαιδευτικού Προσωπικού (Ε.Ε.Π.) και Ειδικού Βοηθητικού Προσωπικού (Ε.Β.Π.) της εκπαίδευσης, οι οποίοι δεν προσκομίζουν Ψηφιακό Πιστοποιητικό COVID-19 της Ε.Ε. (EU Digital COVID Certificate EUDCC) του Κανονισμού (ΕΕ) 2021/953 του Ευρωπαϊκού Κοινοβουλίου και του Συμβουλίου της 14ης Ιουνίου 2021 και του άρθρου πρώτου της από 30.5.2021 Πράξης Νομοθετικού Περιεχομένου (Α’ 87), η οποία κυρώθηκε με το άρθρο 1 του ν. 4806/2021 (Α’ 95) με πληροφορίες σχετικά με την κατάσταση του φυσικού προσώπου-κατόχου του όσον αφορά στον εμβολιασμό ή στη νόσηση από τον κορωνοϊό COVID-19, ή βεβαίωση εμβολιασμού της παρ. 5 του άρθρου 55 του ν. 4764/2020 (Α’ 256), ή βεβαίωση θετικού διαγνωστικού ελέγχου της παρ. 1 του άρθρου 5 της υπ’ αρ. 2650/10.4.2020 (Β’ 1298) κοινής απόφασης των Υπουργών Υγείας και Επικρατεί- ας, όπως εκάστοτε ισχύει, ή ισοδύναμο πιστοποιητικό ή βεβαίωση τρίτης χώρας, υποβάλλονται υποχρεωτικά σε εργαστηριακό διαγνωστικό έλεγχο (rapid test ή PCR test), με δική τους δαπάνη, σύμφωνα με τα οριζόμενα στις διατάξεις της παρ. 1 και 8 του άρθρου 111 του ν. 4821/2021 (Α’ 134). Ο υποχρεωτικός εργαστηριακός διαγνωστικός έλεγχος νόσησης διενεργείται δύο (2) φορές ανά σχολική εβδομάδα, πριν από την Τρίτη και την Παρασκευή αντιστοίχως.
Ο έλεγχος διενεργείται έως και σαράντα οκτώ (48) ώρες πριν από την προσέλευση στη σχολική μονάδα, στα Κέντρα Διεπιστημονικής Αξιολόγησης, Συμβουλευτικής και Υποστήριξης (ΚΕ.Δ.Α.Σ.Υ.) και στα Κέντρα Εκπαίδευσης για το Περιβάλλον και την Αειφορία (Κ.Ε.ΠΕ.Α.).
Κατ’ εξαίρεση, την πρώτη μετά από διακοπές εβδομάδα λειτουργίας κάθε σχολικής μονάδας, ο πρώτος δια- γνωστικός εργαστηριακός έλεγχος διενεργείται έως και σαράντα (48) ώρες πριν την πρώτη ημέρα προσέλευσης στη σχολική μονάδα.
γ) Για το διοικητικό και λοιπό προσωπικό των σχολικών μονάδων εφαρμόζεται ό,τι κάθε φορά ισχύει στον δημόσιο και ιδιωτικό τομέα, αντιστοίχως.
3. Κάθε αρμόδιο υπουργείο ή φορέας αποστέλλει στην ανώνυμη εταιρεία μη κερδοσκοπικού χαρακτήρα με την επωνυμία «ΗΛΕΚΤΡΟΝΙΚΗ ΔΙΑΚΥΒΕΡΝΗΣΗ ΚΟΙΝΩΝΙΚΗΣ ΑΣΦΑΛΙΣΗΣ Ανώνυμη Εταιρεία» και τον διακριτικό τίτλο «ΗΔΙΚΑ Α.Ε.» και στη Γενική Γραμματεία Πληροφορια- κών Συστημάτων Δημόσιας Διοίκησης (Γ.Γ.Π.Σ.Δ.Δ.) του Υπουργείου Ψηφιακής Διακυβέρνησης τις ομάδες των υποχρεωτικά υποβαλλόμενων σε αυτοδιαγνωστική δοκιμασία ελέγχου προσώπων, όπως αυτά περιγράφονται στην παρ. 1. Η απαιτούμενη ταυτοποίηση των ανωτέρω στοιχείων διενεργείται από τη Γ.Γ.Π.Σ.Δ.Δ. Υπεύθυνος επεξεργασίας των ανωτέρω δεδομένων ορίζεται η ΗΔΙΚΑ ΑΕ, κατά τους ορισμούς του Γενικού Κανονισμού για την Προστασία Δεδομένων (Κανονισμός (ΕΕ) 2016/679 του Ευρωπαϊκού Κοινοβουλίου και του Συμβουλίου, της 27ης Απριλίου 2016 (L 119), Γ.Κ.Π.Δ.) και του ν. 4624/2019 (Α’ 137) με σκοπό τον προσδιορισμό των υποχρεωτικά υποβαλλόμενων σε αυτοδιαγνωστική δοκιμασία ελέγχου προσώπων και τη διανομή αυτοδιαγνωστικού ελέγχου σε αυτούς.....
ΔΕΙΤΕ ΟΛΟ ΤΟ ΦΕΚ ΚΛΙΚΑΡΟΝΤΑΣ Εδώ
Nέο Ωράριο Διδασκαλίας
Από Πέμπτη 31.03.2022 θα ισχύει νέο πρόγραμμα μαθημάτων για όλα τα τμήματα του σχολείου:
Μπορείτε να δείτε και να αποθηκεύσετε το αρχείο pdf κλικάροντας ΕΔΩ
Δια ζώσης ενημέρωση γονέων...
Από 08.03.2022, ημέρα Τρίτη, οι καθηγητές & καθηγήτριες του 5ου Γυμνασίου Παλ. Φαλήρου θα ενημερώνουν τους γονείς και κηδεμόνες των μαθητών /τριών ΔΙΑ ΖΩΣΗΣ τηρώντας τα τρέχοντα υγειονομικά πρωτόκολλα:
1. Μέχρι τριάντα (30) γονείς ταυτόχρονα στο χώρο του σχολείου
2. Υποχρεωτική χρήση μάσκας προστασίας
3. Δήλωση στο edupass.gr ως επισκέπτης
4. Δύο μέτρα απόσταση μεταξύ μας
Η είσοδος θα πραγματοποιείται από Ζεφύρου 20 και η μη τήρηση των τεσσάρων προηγουμένων θα λειτουργεί αποτρεπτικά.
Ευχαριστούμε εκ των προτέρων για την καλή συνεργασία ώστε να μείνουμε όλοι ασφαλείς και υγιείς!!!
ΔΕΙΤΕ ΤΟ ΠΡΟΓΡΑΜΜΑ εδώ
κι ΕΔΩ τις ώρες λειτουργίας.
ΔΕΛΤΙΟ ΤΥΠΟΥ Ελληνικός Ερυθρός Σταυρός: Δωρεάν Rapid test σε μαθητές και εκπαιδευτικούς του Δήμου Παλαιού Φαλήρου
Με στόχο να ενισχυθεί η ασφαλής λειτουργία της εκπαιδευτικής διαδικασίας των σχολείων του Παλαιού Φαλήρου, από τη Τετάρτη 2 Φεβρουαρίου θα διενεργούνται δωρεάν τεστ ταχείας ανίχνευσης αντιγόνου (Rapid test), σε μαθητές και εκπαιδευτικούς της πόλης μας. Τα δωρεάν Rapid test θα διενεργούνται καθημερινά και ώρες 8.00-14.00, στον χώρο του Γ΄ ΚΑΠΗ Παλαιού Φαλήρου (Σειρήνων 1-3 και Άτλαντος), σε μαθητές και εκπαιδευτικούς που αποτελούν στενές επαφές επιβεβαιωμένων κρουσμάτων, κατόπιν προσκόμισης της Βεβαίωσης Υποχρέωσης Ελέγχου από τον Διευθυντή της εκάστοτε σχολικής μονάδας της πόλης. Ο Δήμαρχος Παλαιού Φαλήρου Γιάννης Φωστηρόπουλος εκφράζει δημόσια τις ευχαριστίες του στον Πρόεδρο του Ελληνικού Ερυθρού Σταυρού Dr. Αντώνιο Αυγερινό για την άμεση ανταπόκριση του στο αίτημα της Δημοτικής Αρχής του Παλαιού Φαλήρου, με στόχο να προστατευθεί περαιτέρω ο πληθυσμός των σχολικών μας μονάδων του Δήμου μας από την πανδημία.
ΠΑΛΑΙΟ ΦΑΛΗΡΟ, 1/2/2022 Για οποιαδήποτε πληροφορία επικοινωνήστε με το Γραφείο Παιδείας. Τηλ: 210 9887139/210 9815323
Εορτή των Τριών Ιεραρχών σχολικού έτους 2021-22
Αρ.Πρωτ.Φ1/7274/ΓΔ4/21-01-2022/ΥΠΑΙΘ
ΓΕΝΙΚΗ ΓΡΑΜΜΑΤΕΙΑ Π/ΘΜΙΑΣ, Δ/ΘΜΙΑΣ
ΕΚΠ/ΣΗΣ ΚΑΙ ΕΙΔΙΚΗΣ ΑΓΩΓΗΣ
ΓΕΝΙΚΗ ΔΙΕΥΘΥΝΣΗ ΣΠΟΥΔΩΝ
Π/ΘΜΙΑΣ ΚΑΙ Δ/ΘΜΙΑΣ ΕΚΠΑΙΔΕΥΣΗΣ
ΔΙΕΥΘΥΝΣΗ ΣΠΟΥΔΩΝ, ΠΡΟΓΡΑΜΜΑΤΩΝ ΚΑΙ
ΟΡΓΑΝΩΣΗΣ Π/ΘΜΙΑΣ ΕΚΠΑΙΔΕΥΣΗΣ
ΔΙΕΥΘΥΝΣΗ ΣΠΟΥΔΩΝ, ΠΡΟΓΡΑΜΜΑΤΩΝ ΚΑΙ
ΟΡΓΑΝΩΣΗΣ Δ/ΘΜΙΑΣ ΕΚΠΑΙΔΕΥΣΗΣ
ΔΙΕΥΘΥΝΣΗ ΕΙΔΙΚΗΣ ΑΓΩΓΗΣ ΚΑΙ ΕΚΠ/ΣΗΣ
ΔΙΕΥΘΥΝΣΗ ΕΠΑΓΓΕΛΜΑΤΙΚΗΣ ΕΚΠ/ΣΗΣ
ΑΥΤΟΤΕΛΗΣ ΔΙΕΥΘΥΝΣΗ ΙΔΙΩΤΙΚΗΣ ΕΚΠ/ΣΗΣ
Πληροφορίες: Παπαβρόντος Β. (Π.Ε.)
Βάρλα Ά. (Δ.Ε.)
Λυμπεροπούλου Φ. (Ε.Α.Ε.)
Μαραγκού Ο. (Ε.Ε.)
Κουροπούλου Χ. (Δ.Ε.)
Ρούνη Π. (Ι.Ε.)
Τηλέφωνο: 210-344.2249 (Π.Ε.)
210-3443272 (Δ.Ε.)
210-3442933 (Ε.Α.Ε.)
210-3442212 (Ε.Ε.)
210-3443273 (Δ.Ε.)
210-3443464 (Ι.Ε.)
ΘΕΜΑ: Εορτή των Τριών Ιεραρχών σχολικού έτους 2021-22
Σας ενημερώνουμε ότι οι εορταστικές εκδηλώσεις στις σχολικές μονάδες (δημόσιες και ιδιωτικές) Πρωτοβάθμιας και Δευτεροβάθμιας Εκπαίδευσης για την προσφορά των Τριών Ιεραρχών στα Γράμματα, θα πραγματοποιηθούν την Παρασκευή 28 Ιανουαρίου 2022, όπως προβλέπεται από τις κείμενες διατάξεις. Οι εκδηλώσεις αυτές θα έχουν διάρκεια έως δύο διδακτικές ώρες.
Mε απόφαση του Συλλόγου Διδασκόντων/ουσών, εφόσον οι συνθήκες το επιτρέπουν και σύμφωνα με τα ισχύοντα, στην περιοχή, υγειονομικά μέτρα για την προστασία από τον covid 19 που προβλέπονται για τους ιερούς ναούς, δύναται αντιπροσωπεία μαθητών/τριών να παραστεί στον εκκλησιασμό του ιερού ναού της περιοχής που εδρεύει το σχολείο.
Κατά τα λοιπά θα τηρηθεί το Ωρολόγιο Πρόγραμμα των μαθημάτων της ημέρας.
Η ΥΦΥΠΟΥΡΓΟΣ
ΠΑΙΔΕΙΑΣ ΚΑΙ ΘΡΗΣΚΕΥΜΑΤΩΝ
ΖΩΗ ΜΑΚΡΗ
Ορισμοί κρούσματος COVID -19 και «επαφών» κρούσματος COVID -19
Σύμφωνα με τις επικαιροποιημένες οδηγίες του ΕΟΔΥ για την καραντίνα για κρούσματα και στενές επαφές, τόσο για μερικώς εμβολιασμένους όσο και τους ανεμβολίαστους, ισχύουν τα εξής:
Άτομα με λοίμωξη από Sars-Cov-2 – Απομόνωση:
• Παραμονή σε απομόνωση επί πέντε (5) ημέρες τουλάχιστον και αποφυγή επαφής με άλλα άτομα.
• Εάν δεν υπάρχουν συμπτώματα ή τα συμπτώματα μετά το πενθήμερο – προεξάρχοντος του πυρετού- ελαττώνονται, διακοπή απομόνωσης. Εάν ο πυρετός συνεχίζει χωρίς άλλα συμπτώματα, παράταση της απομόνωσης εντός οικίας.
• Υποχρεωτική χρήση μάσκας υψηλής αναπνευστικής προστασίας (Ν95 ή ΚΝ95 ή FFP2) ή διπλής μάσκας για τουλάχιστον άλλες πέντε (5) ημέρες.
Άτομα που ήρθαν σε επαφή με επιβεβαιωμένο κρούσμα – Καραντίνα:
α. Για άτομα εμβολιασμένο και με ενισχυτική δόση: Χρήση μάσκας υψηλής αναπνευστικής προστασίας (Ν95 ή ΚΝ95 ή FFP2) ή διπλής μάσκας για δέκα (10) ημέρες και διενέργεια εργαστηριακού ελέγχου (PCR ή Rapid Antigen Test) την 5η ημέρα από την έκθεση.
β. Για άτομα εμβολιασμένα με 2 δόσεις ή 1 δόση για το εμβόλιο J&J ή ανεμβολίαστους:
• Παραμονή στο σπίτι για πέντε (5) ημέρες και αποφυγή επαφής με άλλα άτομα.
• Την 5η ημέρα διενέργεια εργαστηριακού ελέγχου (PCR ή Rapid Antigen Test).
• Μετά την 5η ημέρα, χρήση μάσκας υψηλής αναπνευστικής προστασίας (Ν95 ή ΚΝ95 ή FFP2) ή διπλής μάσκας για τουλάχιστον άλλες πέντε (5) ημέρες.
Πέμπτη και Παρασκευή κλειστά τα σχολεία σε Αττική και Κρήτη
Ειδικότερα για την Περιφέρεια Αττικής και την Κρήτη ισχύουν τα ακόλουθα:
1. Αύριο Πέμπτη 27 και μεθαύριο Παρασκευή 28 Ιανουαρίου ύστερα από συνεννόηση με τις Περιφέρειες τα σχολεία δεν θα λειτουργήσουν δια ζώσης, αλλά με τηλεκπαίδευση.
Στον παρακάτω σύνδεσμο θα βρείτε τις διευθύνσεις των εκπαιδευτικών του σχολείου μας για την παρακολούθηση των μαθημάτων αύριο Πέμπτη 27 και Παρασκευή 28.01.2022 μέσω webex: Ισχύει το τρέχον πρόγραμμα μαθημάτων και το ωράριο διδασκαλίας που λαβατε σε μήνυμα. |
2. Αύριο Πέμπτη 27 και μεθαύριο Παρασκευή 28 Ιανουαρίου, θα παραμείνουν κλειστοί οι βρεφονηπιακοί και παιδικοί σταθμοί, τα κέντρα δημιουργικής απασχόλησης παιδιών, τα κέντρα δημιουργικής απασχόλησης παιδιών και ατόμων με αναπηρία και τα κέντρα διημέρευσης - ημερήσιας Φροντίδας.
3. Για αύριο Πέμπτη 27 Ιανουαρίου υπάρχει ισχυρή σύσταση για τηλεργασία στον ιδιωτικό τομέα όπου είναι δυνατόν, ενώ στο Δημόσιο θα υπάρξει τηλεργασία ανάλογα με τις ανάγκες των υπηρεσιών και τυχόν προβλήματα πρόσβασης.
4. Αύριο Πέμπτη 27 και μεθαύριο 28 Ιανουαρίου, δεν θα λειτουργήσουν τα δικαστήρια.
5. Για αύριο Πέμπτη 27 Ιανουαρίου, τα καταστήματα δύναται να λειτουργήσουν από 10.00 έως 18.00.
6. Για αύριο Πέμπτη 27 Ιανουαρίου, δεν επιτρέπονται οι υπηρεσίες διανομής (delivery) και οι ταχυδρομικές υπηρεσίες (courier).
7. Αύριο Πέμπτη 27 Ιανουαρίου, δεν θα πραγματοποιηθούν οι προγραμματισμένοι παιδικοί εμβολιασμοί στο mega εμβολιαστικό κέντρο Προμηθέας και στο Παίδων Πεντέλης. Οι υπόλοιποι εμβολιασμοί παιδιών, καθώς και οι εμβολιασμοί ενηλίκων θα γίνουν κανονικά. Για όσους δεν προσέλθουν σε προγραμματισμένο ραντεβού, θα σταλεί σε κάθε περίπτωση sms για νέο ραντεβού.
«Back to school package»
To «Back to school package» απευθύνεται σε μικρά παιδιά, σε μεγαλύτερα παιδιά δημοτικού, σε παιδιά γυμνασίου αλλά και σε γονείς και εκπαιδευτικούς περιλαμβάνοντας lesson plans, quizzes, animated video, φυλλάδια, αφίσες και παρουσιάσεις όσον αφορά στην ασφαλή χρήση του διαδικτύου.
Ένα νέος αναδυόμενος κίνδυνος για την ελληνική πραγματικότητα ο οποίος προέρχεται από την ενασχόληση των εφήβων με τα κοινωνικά δίκτυα είναι ο τρόπος με τον οποίο όλος αυτός ο καταιγισμός ιδανικών, μη ρεαλιστικών προτύπων ομορφιάς στον οποίο εκτίθενται, επηρεάζει τον τρόπο με τον οποίο βλέπουν το σώμα τους. Μέσα από ένα φυλλάδιο και από ένα σχέδιο μαθήματος τα παιδιά μαθαίνουν να εκτιμούν τη διαφορετικότητά τους και ότι το υγιές είναι το ιδανικό και έρχεται σε όλα τα σχήματα, χρώματα και μεγέθη! Όλα τα πακέτα «Back to School» μπορείτε να τα δείτε εδώ: https://saferinternet4kids.gr/yliko/back-to-school-2019/.
Παράλληλα για τη συγκεκριμένη ηλικιακή ομάδα έχει δημιουργηθεί εκπαιδευτικό υλικό αναφορικά με τους κινδύνους που ελλοχεύουν στα κοινωνικά δίκτυα και πως μπορούν τα παιδιά να μάθουν να αυτοπροστατεύονται.
Για τα μεγαλύτερα παιδιά δημοτικού έμφαση δίνεται στην ενασχόληση με τα διαδικτυακά παιχνίδια και στο γιατί δεν πρέπει να ανοίγουν προφίλ στα κοινωνικά δίκτυα σε αυτή τη μη επιτρεπτή ηλικία στην οποία βρίσκονται. Μέσα από quiz, αφίσες και παρουσιάσεις τα παιδιά μαθαίνουν τι πρέπει να προσέχουν και πως πρέπει να χειρίζονται την τεχνολογία έτσι ώστε να λαμβάνουν μόνο τα θετικά από αυτήν.
Για τα μικρότερα παιδιά δημοτικού, ο γνωστός από τις ψηφιακές περιπέτειές του την προηγούμενη χρονιά @Παπάκης, επιστρέφει. Αυτή τη φορά με μια νέα ιστορία που διδάσκει στα παιδιά ότι στο διαδίκτυο ο οποιοσδήποτε μπορεί να δηλώσει ψεύτικη ταυτότητα και για αυτό πρέπει να είμαστε ιδιαίτερα προσεκτικοί με ποιους συνομιλούμε και σε ποιους δίνουμε προσωπικά μας δεδομένα. Παράλληλα μέσα από quiz και διάφορα παιχνίδια τα μικρά παιδιά μαθαίνουν πώς να πλοηγούνται με ασφάλεια, διασκεδάζοντας.
Τέλος, το “Back to school package” περιέχει συμβουλές οδηγίες και κατευθύνσεις για γονείς και εκπαιδευτικούς όσον αφορά στο online gaming και στα πρότυπα στα κοινωνικά δίκτυα.
Σας υπενθυμίζουμε ότι το Ελληνικό Κέντρο Ασφαλούς Διαδικτύου, είναι επίσημος εκπρόσωπος στην Ελλάδα των Πανευρωπαϊκών Οργανισμών INSAFE / INHOPE που χαράσσουν την ευρωπαϊκή στρατηγική για ένα ασφαλές και ποιοτικό διαδίκτυο και παρέχει ενημέρωση, βοήθεια και υποστήριξη στους μικρούς και μεγάλους χρήστες του διαδικτύου με την ανάπτυξη τριών διακριτών δράσεων:
Μέσω της ιστοσελίδας SaferInternet4Kids.gr μπορεί κανείς να ενημερωθεί και να αντλήσει υλικό σχετικό με την ασφαλή χρήση του Ίντερνετ και τη χρήση των κοινωνικών δικτύων με το οποίο μπορεί με τη σειρά του να ενημερώσει διαδραστικά παιδιά και νέους κάθε ηλικίας. Το ενημερωτικό αυτό portal απευθύνεται τόσο σε γονείς και εκπαιδευτικούς όσο και σε εφήβους και παιδιά και περιλαμβάνει κατάλληλο πολυμεσικό υλικό.
Μέσω της συμβουλευτικής γραμμής Βοήθειας Ηelp-line (διαθέσιμη τηλεφωνικά στο 210-6007686 και μέσω του ιστοχώρου www.help-line.gr), εξειδικευμένοι ψυχολόγοι παρέχουν υποστήριξη και συμβουλές για εξειδικευμένα θέματα που σχετίζονται με τη υπερβολική ενασχόληση στο διαδίκτυο, τον διαδικτυακό εκφοβισμό, την έκθεση σε ακατάλληλο περιεχόμενο και άλλους προβληματισμούς σχετικά με τη χρήση του διαδικτύου, του κινητού τηλεφώνου και των διαδικτυακών παιχνιδιών. Και μέσω της Ανοιχτής Γραμμής Καταγγελιών για το παράνομο περιεχόμενο του διαδικτύου SafeLine (http://www.safeline.gr), δέχεται καταγγελίες για παιδική κακοποίηση και παράνομη χρήση του διαδικτύου και συνεργάζεται τόσο με την Ελληνική αστυνομία όσο και με την INTERPOL μέσω του Ευρωπαϊκού οργανισμού INHOPE. H SafeLine είναι δηλαδή ένα κομμάτι ενός μεγάλου παζλ, μιας και η καταπολέμηση του παράνομου περιεχομένου του Ίντερνετ είναι υπόθεση παγκόσμιας κλίμακας και δεν περιορίζεται από εθνικά σύνορα. τηλεφώνου και των διαδικτυακών παιχνιδιών.
Αξιολόγηση μαθητών
1. Το άρθρο 3 του π.δ. 126/2016 (Α΄ 211), περί της αξιολόγησης της επίδοσης των μαθητών του Γυμνασίου, αντικαθίσταται ως εξής: «Άρθρο 3 Διαδικασία αξιολόγησης Η διαδικασία αξιολόγησης της επίδοσης του μαθητή ορίζεται ως εξής:
1. Για την αξιολόγηση της επίδοσης του μαθητή κατά τη διάρκεια των τετραμήνων συνεκτιμώνται τα παρακάτω κριτήρια:
α) η συνολική συμμετοχή του μαθητή στη μαθησιακή διδασκαλία (τα ερωτήματα που θέτει, οι απαντήσεις που δίνει, η συμβολή του στη μελέτη ενός θέματος μέσα στην τάξη, η συνεργασία του με συμμαθητές, η επιμέλεια στην εκτέλεση των εργασιών που του ανατίθενται), από την οποία ο εκπαιδευτικός σχηματίζει εικόνα για τις γνώσεις, την κατανόηση εννοιών και φαινομένων, τις δεξιότητες επίλυσης προβλήματος, τις επικοινωνιακές δεξιότητες, την κριτική σκέψη, τη δημιουργικότητα κ.λπ.,
β) οι εργασίες που εκτελεί ο μαθητής στο πλαίσιο της καθημερινής μαθησιακής διαδικασίας στο σχολείο ή στο σπίτι, ατομικά ή ομαδικά,
γ) οι συνθετικές δημιουργικές εργασίες, ατομικές ή ομαδικές, και οι διαθεματικές εργασίες, ατομικές ή ομαδικές,
δ) οι τετραμηνιαίες δοκιμασίες αξιολόγησης (ωριαίες γραπτές δοκιμασίες ή ανάθεση και υποβολή/παρουσίαση ατομικής ή ομαδικής συνθετικής ή διαθεματικής δημιουργικής εργασίας ή αξιοποίηση των χαρακτηριστικών και των σταδίων εφαρμογής του μοντέλου της ανεστραμμένης τάξης), ε) οι ολιγόλεπτες γραπτές δοκιμασίες (τεστ).
2. Όσον αφορά τις ωριαίες γραπτές δοκιμασίες αυτές είναι:
α) προειδοποιημένες, αν έπονται μιας ανακεφαλαίωσης ή
β) μη προειδοποιημένες, αν καλύπτουν την ύλη που διδάχθηκε στο αμέσως προηγούμενο μάθημα. Δεν επιτρέπεται να πραγματοποιούνται περισσότερες από μία ωριαία γραπτή δοκιμασία κατά τη διάρκεια του ημερησίου διδακτικού προγράμματος και περισσότερες από τρεις (3) κατά τη διάρκεια του εβδομαδιαίου διδακτικού προγράμματος.
3. Στα μαθήματα της Ομάδας Α΄ και της Ομάδας Β΄ των περ. α’ και β’, αντίστοιχα, της παρ. 1 του άρθρου 2 διενεργείται υποχρεωτικά μία (1) τετραμηνιαία δοκιμασία αξιολόγησης. Οι διδάσκοντες μαθήματα της Ομάδας Α’ και της Ομάδας Β’ δύνανται να επιλέξουν στο πρώτο και στο δεύτερο τετράμηνο, τον τρόπο διεξαγωγής της αξιολόγησης αυτής επιλέγοντας μεταξύ των εναλλακτικών που προβλέπονται στην περ. δ’ της παρ. 1. Στα μαθήματα της Ομάδας Γ΄ του τρίτου εδαφίου της παρ. 1 του άρθρου 2 δεν διενεργείται καμία τετραμηνιαία δοκιμασία αξιολόγησης.
4. Οι ολιγόλεπτες δοκιμασίες πραγματοποιούνται με ή χωρίς προειδοποίηση των μαθητών με τη μορφή σύντομων, ποικίλων και κατάλληλων γραπτών ερωτήσεων. Ο αριθμός και η συχνότητα των ολιγόλεπτων δοκιμασιών που πραγματοποιούνται σε κάθε τετράμηνο επαφίενται στην κρίση του διδάσκοντος.»