...χρυσόν φίλου ανδρός εδέξατο (Οδ. Λ΄327)
Για τον διευθυντή του 5ου Γυμνασίου Παλ. Φαλήρου, κλείνει ένας κύκλος έξι χρόνων στο συγκεκριμένο σχολείο.
Ο κ. Καπετανάκης Γιώργος,σύμφωνα και με τις ανακοινώσεις για τις τοποθετήσεις νέων διευθυντών, από τη νέα σχολική χρονιά θα ανήκει στο εκπαιδευτικό δυναμικό του Ζάννειου Πρότυπου Λύκειου Πειραιά όπου θα ασκεί τα καθήκοντα του Διευθυντή.
Με ανάμεικτα συναισθήματα και κυρίως αγάπη για όλα όσα συνετελέσθηκαν στο συγκεκριμένο σχολείο, δεν θα μπορούσε να φύγει δίχως να αποχαιρετήσει όλους όσοι βρέθηκαν στο πλευρό του όλο αυτό το διάστημα: τους μαθητές, τους καθηγητές αλλά και τους γονείς.
Σε ειδική δεξίωση που οργάνωσαν οι συνάδεφοι και συνοδοιπόροι σε αυτό το εξάχρονο ταξίδι - πλοήγηση, τη Τρίτη 27.06.2023, έγινε η γνωριμία με τη νέα παιδαγωγικά υπεύθυνη του σχολείου μας κ. Κοκκαλιάρη Μαγδαληνή (ΠΕ03), για το ομαλό πέρασμα στη νέα εποχή του σχολείου και δέχτηκε ο απερχόμενος διευθυντής δώρα αγάπης, ανεκτίμητης καρδιακής προσφοράς ως αντίδωρο για τη μέχρι τώρα σχέση.
Οι ευχαριστίες του κ. Καπετανάκη έκλεισαν με μικρό ευχαριστιακό λογίδριο: "Σήμερα κλείνει ένας κύκλος προσφοράς κι αλληλεπίδρασης έξι ετών στο Σχολείο μας. Ένας κύκλος που η κάθε ακτίνα του κουβαλάει τη δική της ιστορία. Μέσα σε ένα πλαίσιο συνεργασίας και σε ένα κλίμα που διευκόλυνε την παραγωγή νέων ιδεών και κατ' επέκταση την ανάληψη δημιουργικών πρωτοβουλιών, προσπαθήσαμε να πραγματώσουμε αυτά που πιστεύουμε ότι πρέπει να χαρακτηρίζουν το Δημόσιο Σχολείο του σήμερα και του αύριο.
Θέλω να ευχαριστήσω πρώτα τους συναδέλφους μου που συμπορευτήκαμε το διάστημα αυτό. Ο Σύλλογος Διδασκόντων κάθε σχολείου έχει αντιπροσωπευτική σύνθεση και συνδέεται με τη λειτουργία της σχολικής μονάδας. Αποτελεί στοιχείο εκδημοκρατισμού στη διοίκηση των μονάδων έχοντας ως αρμοδιότητα τη χάραξη κατευθύνσεων, για την εφαρμογή της εκπαιδευτικής πολιτικής και την καλύτερη λειτουργία του σχολείου. Έχει υπό την ευθύνη του απλά καθημερινά πράγματα, ρουτίνες, όπως την τήρηση του ωρολογίου και αναλυτικού προγράμματος, την υγεία και προστασία των μαθητών, την καθαριότητα των σχολικών χώρων, την οργάνωση της σχολικής ζωής, την ιεράρχηση των σχολικών αναγκών και την αντιμετώπισή τους αλλά κυρίως φροντίζει, μεριμνά για την καλλιέργεια πνεύματος συνεργατικής συμπεριφοράς ανάμεσα στο διδακτικό προσωπικό τους μαθητές και τους κοινωνικούς εταίρους. Πιστεύω ότι καταφέραμε σε αυτά τα έξι χρόνια να χτίσουμε μια κουλτούρα συνεργασίας, υποστηρίζοντας την αυτενέργεια κάθε εκπαιδευτικού, ενδυναμώνοντας κάθε εναλλακτική μορφή εκπαίδευσης, όπως τα εκπαιδευτικά προγράμματα ή οι όμιλοι, εμψυχώνοντας κάθε προσπάθεια σε νέα πεδία όπως ήταν αυτό της τηλεκπαίδευσης τα χρόνια της πανδημίας και τέλος μέσα από την καθημερινή αλληλεπίδραση να εμπλουτίσουμε την αναζήτηση της συγκλίνουσας ή και αποκλίνουσας σκέψης όλων μας. Μάθαμε μαζί με τους μαθητές/ριες μας πως να μαθαίνουμε και κυρίως πως από τη θεωρία της εκπαίδευσης να περάσουμε στην καθημερινή μαθησιακή πρακτική. Χτίσαμε τελικά μια κοινότητα μάθησης που δεν είναι αποστασιοποιημένη από τις προσωπικές σχέσεις, αλλά αντίθετα τις βάζει στο κέντρο και μετασχηματίζει την εκπαιδευτική πρακτική σε χρυσοποίκιλτη δράση αυτογνωσίας.
Στη συνέχεια, ευχαριστώ όλο το προσωπικό του Σχολείου, το Δ.Σ. του Συλλόγου Γονέων & Κηδεμόνων και τους γονείς των μαθητών μας, που μέσα από μια ουσιαστική συνεργασία και έναν αμοιβαίο σεβασμό , παρά τις δύσκολες συγκυρίες, μπορέσαμε να οικοδομήσουμε ένα σχολικό περιβάλλον υψηλών προδιαγραφών και απαιτήσεων.
Εύχομαι σε όλους όμορφη και δημιουργική συνέχεια!"