Eκθεση τεχνολογίας 541/11.06.2021
Ολοκληρώθηκαν τα μαθήματα και της φετινής χρονιάς 2020-2021, μιας χρονιάς με πολλή τηλεκπαιδευση webex, με όλα τα γνωστά αποτελέσματα, αλλά και δια ζώσης με αποτελέσματα την φυσική παρουσία και συνύπαρξη των μαθητών και μαθητριών μας. Ένα από τα καλά του εγκλεισμού ήταν η δυνατότητα περισσότερης εσωτερικής εργασίας και αυτο - οργάνωσης , πράγμα που οι μαθητές /τριες μας πέτυχαν φτιάχνοντας τις σχολικές τους εργασίες με αποκορύφωμα αυτές του μαθήματος της Τεχνολογίας. Αυτές τις εργασίες αποτέλεσμα του εργατικού τους μόχθου και προσπάθειας στην περίοδο του εγκλεισμού έφεραν στο σχολείο όταν αυτό λειτούργησε ξανά δια ζώσης και μπόρεσαν να τα παρουσιάσουν και στους συμμαθητές τους με μια έκθεση στον χώρο πολλαπλών χρήσεων κι εκδηλώσεων του σχολείου μας με την ευθύυνη κι επίλεψη των κ. Σφουγγάρη Ι. & Γεωργοπούλου Μ.
Όλοι οι μαθητές/τριες περιηγήθηκαν ανά τμήμα με την επίβλεψη του διδάσκοντα τους, στον χώρο της έκθεσης και βρέθηκαν σε αλληλεπίδραση με τους εκάστοτε δημιουργούς αλλά και τα έργα τους. Η σύγκριση των έργων βοήθησε στην ανάπτυξη κριτικών επιχειρημάτων για τη βελτίωσή τους αλλά και θαυμασμό στη δημιουργιότητα των ευρηματικών έργων.
Όλα τα παιδιά αισθάνθηκαν ως δρώντα υποκείμενα στη δημιουργία νέας γνώσης και βγηκαν για λίγο ή / και περισσότερο απο το ρόλο του παθητικού αποδέκτη της στείρας, στυγνής κι έτοιμης γνώσης, δημιουργώντας έτσι πραγματικά μια κοινότητα μάθησης με πολλαπλούς συνελεστές κι αποδέκτες.
Η τεχνολογική εκπαίδευση είναι ένα χαρακτηριστικό «διαθεματικό» εκπαιδευτικό αντικείμενο και συνδέεται με όλες τις διαστάσεις της καθημερινής ζωής. Χρησιμοποιεί συνθετικά στην πράξη μαθηματικά, μηχανική, χημεία, φυσική, πληροφορική, ξένες γλώσσες επιπλέον της μητρικής, διαδικασίες ανάλυσης και σύνθεσης πληροφοριών κ.λπ. Για τα μαθήματα Τεχνολογία Α΄, Β΄, Γ΄ Γυμνασίου εφαρμόζονται εκπαιδευτικές μέθοδοι/διαδικασίες, και δεν διδάσκεται συγκεκριμένη ύλη, καθώς η εκπαιδευτική διαδικασία προσαρμόζεται σύμφωνα με την διαφοροποιημένη διδασκαλία, στα ενδιαφέροντα και τις ικανότητες του κάθε μαθητή και της κάθε μαθήτριας. Η εκπαιδευτική διαδικασία προσαρμόζεται στα δεδομένα του εκπαιδευτικού περιβάλλοντος του κάθε σχολείου και προσπαθεί να αξιοποιήσει τους διαθέσιμους υλικούς πόρους, για την αποτελεσματικότερη διδασκαλία του μαθήματος προς όφελος των μαθητών/τριών.
Πιστεύουμε ότι η φετινή έκθεση μαθητικών έργων Τεχνολογίας πέτυχε αυτό το στόχο και βοήθησε σε αντίξοες συνθήκες τους & τις μαθητές /τριες μας να αναπτύξουν τη συνεργατικότητα, την κριτική και δημιουργική τους σκέψη.
Οι φωτογραφίες που ακολουθούν είναι της μαθήτριας Μ. Γιαννακοπούλου(Γ1):