ΑΞΙΟΛΟΓΗΣΗ ΣΧΟΛΙΚΩΝ ΜΟΝΑΔΩΝ 2

diadikasia 1st page 2

Το σύστημα τουΣυλλογικού προγραμματισμού, εσωτερικής και εξωτερικής αξιολόγησης των σχολικών μονάδων αποσκοπεί στη βελτίωση της ποιότητας της εκπαίδευσης μέσω μιας δυναμικής προσέγγισης, η οποία λαμβάνει υπόψη τους στόχους της εκπαίδευσης, τις ιδιαιτερότητες του κάθε σχολείου και τις βασικές λειτουργίες της σχολικής μονάδας.

Η εσωτερική αξιολόγηση – αυτοαξιολόγηση της σχολικής μονάδας είναι μια διαρκής, συμμετοχική και δυναμική διαδικασία στην οποία εμπλέκεται το σύνολο της σχολικής κοινότητας για τον εντοπισμό των θετικών  σημείων, που συνδέονται με το έργο που παρέχει η σχολική μονάδα, αλλά και των σημείων που χρήζουν βελτίωσης.

H διαδικασία αυτή αποτελεί τη βάση για τον προγραμματισμό του εκπαιδευτικού έργου, καθώς και για τον σχεδιασμό και την υλοποίηση δράσεων που θα συμβάλουν στη βελτίωση της ποιότητας των τριών βασικών λειτουργιών της σχολικής μονάδας:

Βασικός φορέας της διαδικασίας του προγραμματισμού και της εσωτερικής αξιολόγησης είναι η ίδια η σχολική μονάδα, ενώ θεμελιώδη στοιχεία της αποτελούν ο αναστοχασμός, σχετικά με το παρεχόμενο εκπαιδευτικό έργο, αλλά και η τεκμηριωμένη αξιολογική κρίση που βασίζεται στη συστηματική συλλογή στοιχείων από ποικιλία πηγών.

Η Εξωτερική Αξιολόγηση των σχολικών μονάδων στοχεύει στην παροχή τεκμηριωμένης ανατροφοδότησης σχετικά με το έργο των σχολείων και στην υποστήριξη των εκπαιδευτικών με σκοπό τη βελτίωση της παρεχόμενης εκπαίδευσης, με βάση τις συνθήκες λειτουργίας κάθε σχολικής μονάδας, τα κοινωνικο-πολιτισμικά δεδομένα της, καθώς και το γενικότερο κλίμα του σχολείου.

Μήνυμα της Υπουργού Παιδείας και Θρησκευμάτων, Νίκης Κεραμέως, για τη γιορτή των Τριών Ιεραρχών

Εμφάνιση της εικόνας προέλευσης

 «Από αυτή την τέχνη, δεν υπάρχει σημαντικότερη. Με τι μπορεί να συγκριθεί η διάπλαση της ψυχής και της διάνοιας των νέων;» Τα λόγια του Αγίου Ιωάννη Χρυσοστόμου, που μαζί με τον Βασίλειο το Μέγα και το Γρηγόριο Ναζιανζηνό ή Θεολόγο αποτελούν τους Τρεις Ιεράρχες, την μνήμη των οποίων τιμούμε στις 30 Ιανουαρίου, παραμένουν διαχρονικά. Μεταφέρουν το απόσταγμα της σοφίας και της αρετής τους, σε μία χρονική συγκυρία που, εν μέσω παγκόσμιας πανδημίας, η εκπαίδευση έχει εισέλθει σε μία νέα εποχή, αξιοποιεί νέα εργαλεία και μεθόδους, παραμένει όμως πάντοτε σταθερά η «μείζονα τέχνη» για την καλλιέργεια καρδιάς και νου.

Αγαπητές και αγαπητοί εκπαιδευτικοί, το λειτούργημα που επιτελείτε, και δη υπό τις ιδιαίτερες και αντίξοες συνθήκες που έχουν προκληθεί από την πανδημία, είναι πολύτιμο. Καθημερινά δίνετε τον καλύτερό σας εαυτό, προκειμένου να διαπλάσετε ολοκληρωμένους ανθρώπους, με ανάταση ψυχής και διάνοιας. Τους αυριανούς επιστήμονες, τους επαγγελματίες, τους γονείς, τους ικανούς, ισορροπημένους, ολοκληρωμένους πολίτες του μέλλοντος.

Αγαπητές μαθήτριες, αγαπητοί μαθητές, η δίψα σας για μάθηση, οι γνώσεις που σας παρέχουν απλόχερα οι εκπαιδευτικοί και οι γονείς σας, αλλά και που αντλείτε μόνοι σας από κάθε δυνατή πηγή, με επιμέλεια και επιμονή, είναι τα δικά σας εφόδια. Το μέλλον σας ανήκει, και καθήκον σας είναι να προοδεύετε, να αναζητάτε απαντήσεις, να αμφιβάλλετε, να διεκδικείτε το καλύτερο που σας αξίζει.

Χρόνια Πολλά σε όλη την εκπαιδευτική μας κοινότητα.

Η ΥΠΟΥΡΓΟΣ ΠΑΙΔΕΙΑΣ ΚΑΙ ΘΡΗΣΚΕΥΜΑΤΩΝ

ΝΙΚΗ ΚΕΡΑΜΕΩΣ

Εμφάνιση της εικόνας προέλευσης

«Εορτή των Τριών Ιεραρχών»

Three Holy Hierarchs

21-01-21 Εγκύκλιος για την εορτή των Τριών Ιεραρχών

Η εγκύκλιος σε μορφή pdf 

Σας ενημερώνουμε ότι οι εορταστικές εκδηλώσεις στις σχολικές μονάδες (δημόσιες και ιδιωτικές) Πρωτοβάθμιας και Δευτεροβάθμιας Εκπαίδευσης για την προσφορά των Τριών Ιεραρχών στα Γράμματα, θα πραγματοποιηθούν την Παρασκευή 29 Ιανουαρίου 2021, παραμονή της ημέρας εορτασμού των Τριών Ιεραρχών. Οι εκδηλώσεις αυτές θα έχουν διάρκεια έως δύο διδακτικές ώρες. Mε απόφαση του Συλλόγου Διδασκόντων/ουσών, εφόσον οι συνθήκες το επιτρέπουν και σύμφωνα με τα ισχύοντα, στην περιοχή, υγειονομικά μέτρα για την προστασία από τον covid 19 που προβλέπονται για τους ιερούς ναούς, δύναται αντιπροσωπεία μαθητών/τριών να παραστεί στον εκκλησιασμό του ιερού ναού της περιοχής που εδρεύει το σχολείο. Κατά τα λοιπά θα τηρηθεί το Ωρολόγιο Πρόγραμμα των μαθημάτων της ημέρας.

Η ΥΦΥΠΟΥΡΓΟΣ ΠΑΙΔΕΙΑΣ ΚΑΙ ΘΡΗΣΚΕΥΜΑΤΩΝ

ΖΩΗ ΜΑΚΡΗ

ΜΕΤΡΑ ΠΡΟΛΗΨΗΣ ΚΙ ΑΝΤΙΜΕΤΩΠΙΣΗΣ

Εν όψει της επαναλειτουργίας δια ζώσης του σχολείου μας από την Δευτέρα 01.02.2021, ο Δήμος Παλ. Φαλήρου με την αρωγή του αντιδήμαρχου Παιδείας κ. Μιχαηλίδη Μ. και της ΕΣΕΔΕ και του Προέδρου της Παπακωστόπουλου Χ. μεριμνά για τη βελτίωση των συνθηκών διαβίωσης τόσο των μαθητών /τριών όσο και των εκπαιδευτικών:

1. εξοπλισμός με δύο (2) σταθμούς θερμομέτρησης που τοποθετήθηκαν στις εισόδους 2&3 του κτιρίου.

2. βαφή εξωτερικών τοίχων και καλωπισμός αύλειου χώρου (κοπή χορταριών, κλάδεμα και περικαλής περιποίηση του κήπου μας)

3. πλήρης ψεκασμός όλου του κτιρίου

4. εφοδιασμός εκ νέου με αντισηπτικά και μάσκες υφασμάτινες αλλά και μιας χρήσεως. Ευχαριστούμε πολύ κι ελπίζουμε σε μια ασφαλή και υγιή πορεία για όλους τους εμπλεκόμενους.

 

 

 

«Εκδηλώσεις και εκπαιδευτικές δραστηριότητες για την Ημέρα Μνήμης του Ολοκαυτώματος - 27 Ιανουαρίου 2021

Στην 20η Σύνοδο της Μόνιμης Διάσκεψης των Υπουργών Παιδείας του Συμβουλίου της Ευρώπης που πραγματοποιήθηκε στις 15-17 Οκτωβρίου 2000 στην Κρακοβία, υιοθετήθηκε η πρόταση για τη θεσμοθέτηση Ημέρας για τη Μνήμη του Ολοκαυτώματος και την πρόληψη των εγκλημάτων κατά της ανθρωπότητας στα σχολεία (άρθρο 9 της Διακήρυξης των Υπουργών Παιδείας). Η Ελληνική Βουλή με το νόμο 3218/2004 (ΦΕΚ Α’ 12) καθιέρωσε την 27η Ιανουαρίου ως ημέρα μνήμης των Ελλήνων Εβραίων μαρτύρων και ηρώων του Ολοκαυτώματος, ενώ και ο ΟΗΕ με το Ψήφισμα  της 1ης Νοεμβρίου του 2005, καθιέρωσε την ίδια ημέρα ως Διεθνή Ημέρα Μνήμης των Θυμάτων του Ολοκαυτώματος. Στο πλαίσιο αυτό, καλούνται οι σχολικές μονάδες την Τετάρτη 27 Ιανουαρίου 2021 να αφιερώσουν δύο (2) διδακτικές ώρες σε εκδηλώσεις και εκπαιδευτικές δραστηριότητες για την προαναφερόμενη Ημέρα Μνήμης. Στις σχετικές δράσεις προτείνεται να συμμετέχουν διαδικτυακά, οργανώνοντας ή/και πλαισιώνοντας δραστηριότητες και οι Σχολικές Βιβλιοθήκες του Δικτύου Σχολικών Βιβλιοθηκών Πρωτοβάθμιας Εκπαίδευσης (στο μέτρο που επιτρέπεται από τις έκτακτες συνθήκες λόγω της πανδημίας COVID 19 και σύμφωνα με τις αντίστοιχες διατάξεις και οδηγίες). Προτεινόμενο θέμα είναι «Το Ολοκαύτωμα και οι Έλληνες Εβραίοι», το οποίο αποτελεί και το θέμα του 7ου Μαθητικού διαγωνισμού δημιουργίας βίντεο που διοργανώνεται από τη Γενική Γραμματεία Θρησκευμάτων και το Εβραϊκό Μουσείο Ελλάδος για τους/τις μαθητές/-τριες Α’ και Β’ Λυκείου, σύμφωνα με τα προβλεπόμενα στον κατωτέρω σύνδεσμο: https://www.minedu.gov.gr/lykeio-2/mathites-lykeiou/46901-04-11-20 Ως συνοδευτικό του εν λόγω διαγωνισμού, αλλά και ως εκπαιδευτικό υλικό που εκφράζει γενικότερο μήνυμα κατά του ρατσισμού και υπέρ των ανθρωπίνων δικαιωμάτων προτείνεται για τις σχολικές μονάδες Δευτεροβάθμιας εκπαίδευσης η προβολή του βίντεο «Να το μάθουν όλοι», διάρκειας 8:37’. Το βίντεο πραγματοποιήθηκε με την υποστήριξη του Εβραϊκού Μουσείου Ελλάδος και τη συνδρομή της Γενικής Γραμματείας Θρησκευμάτων και έχει λάβει έγκριση από το ΙΕΠ. Επισυνάπτουμε την υπερσύνδεση του βίντεο στο YouTube https://www.youtube.com/watch?v=H7qIv-NEttU&feature=youtu.be Γενικότερα, οι δραστηριότητες που θα πραγματοποιηθούν στο πλαίσιο της Ημέρας Μνήμης μπορούν να περιλαμβάνουν διαλογικές συζητήσεις, ψηφιακές εκθέσεις και εφαρμογές, προβολή ταινιών ή συναφούς εκπαιδευτικού υλικού, ανάγνωση κειμένων και εργασιών, με όποιον τρόπο θεωρούν οι εκπαιδευτικοί, σε συνεργασία με τις διευθύνσεις των σχολικών μονάδων, ότι είναι πρόσφορο να ενεργήσουν κάτω από τις έκτακτες συνθήκες στις οποίες καλείται η σχολική κοινότητα να συμμορφωθεί λόγω της πανδημίας COVID 19. Στόχος των παραπάνω εκπαιδευτικών δραστηριοτήτων είναι να γνωρίσουν οι μαθήτριες και οι μαθητές τι συνέβη στη διάρκεια του Β΄ Παγκοσμίου Πολέμου στην Ελλάδα και στην Ευρώπη. Μέσα από ιστορικά στοιχεία, φωτογραφίες και μαρτυρίες μπορούν να μάθουν για την τύχη των Εβραίων και των άλλων θυμάτων του Ολοκαυτώματος, όπως και να συζητήσουν τη σημασία των ηθικών ζητημάτων, που προκύπτουν για τη ζωή μας σήμερα. Οι εκπαιδευτικοί που θα αναλάβουν τη δράση συνιστάται να απευθύνονται στο Εβραϊκό Μουσείο Ελλάδος (τηλ. 2103225582, fax: 2103231577, e-mail: Αυτή η διεύθυνση ηλεκτρονικού ταχυδρομείου προστατεύεται από τους αυτοματισμούς αποστολέων ανεπιθύμητων μηνυμάτων. Χρειάζεται να ενεργοποιήσετε τη JavaScript για να μπορέσετε να τη δείτε., ιστοσελίδα: www.jewishmuseum.gr, ταχ. δ/νση: Νίκης 39, Αθήνα 105 57) προκειμένου να λάβουν περισσότερες πληροφορίες για το προτεινόμενο θέμα και σχετικές οδηγίες για την παρουσίασή του. Συγκεκριμένα, το Εβραϊκό Μουσείο Ελλάδος προτείνει μια σειρά από παλαιότερα και νέα εκπαιδευτικά προγράμματα, ειδικά προσαρμοσμένα στις συνθήκες της πανδημίας. Στο πλαίσιο των νέων συνθηκών διαδικτυακής και ασύγχρονης εκπαίδευσης, το ΕΜΕ ανάρτησε στην ιστοσελίδα του ψηφιακές εκθέσεις, εφαρμογές και εκπαιδευτικά προγράμματα, καθώς και εκπαιδευτικό υλικό εστιασμένο στην διδασκαλία του Ολοκαυτώματος, για να προσφέρει την δυνατότητα στους εκπαιδευτικούς να τα αξιοποιήσουν ακόμη και στην ψηφιακή τους τάξη. Έχουν σχεδιαστεί τρία νέα εκπαιδευτικά προγράμματα, ειδικά για τη φετινή χρονιά, τα οποία μπορούν να πραγματοποιηθούν και διαδικτυακά. Επιλέχθηκαν τρεις διαφορετικές μαρτυρίες που αναδεικνύουν διαφορετικές πτυχές της ιστορίας του Ολοκαυτώματος. Το κάθε πρόγραμμα απευθύνεται σε διαφορετική ηλικιακή ομάδα (από μαθητές/-τριες των τελευταίων τάξεων του δημοτικού έως μαθητές/-τριες Λυκείου). Ο σχετικός σύνδεσμος είναι: https://www.jewishmuseum.gr/ekpaideytikes-draseis-gia-tin-diethni-imera-mnimis-thymaton-toyolokaytomatos/ Στην ιστοσελίδα του Εβραϊκού Μουσείου στην Γωνιά των Εκπαιδευτικών (https://www.jewishmuseum.gr/i-gonia-ton-ekpaideytikon/) υπάρχει εποπτικό βοηθητικό υλικό (βιβλιογραφία, προτεινόμενες ταινίες, ιστοσελίδες, χρονολόγιο), καθώς και εκπαιδευτικές προτάσεις, παρουσιάσεις και σχέδια μαθημάτων που υλοποιήθηκαν από εκπαιδευτικούς σε προηγούμενες σχολικές χρονιές. Παρακαλούνται οι εκπαιδευτικοί που θα προχωρήσουν στην πραγματοποίηση κάποιου προτεινόμενου προγράμματος του ΕΜΕ να ενημερώσουν σχετικά το Μουσείο. Επίσης, στην υπερσύνδεση https://vimeo.com/ondemand/longestjourney οι εκπαιδευτικοί μπορούν να παρακολουθήσουν το τρέιλερ του ντοκιμαντέρ «The Longest Journey: Rhodes-Auschwitz» και οι ενδιαφερόμενοι για δωρεάν προβολή του ντοκιμαντέρ έχουν τη δυνατότητα να χρησιμοποιήσουν την παρακάτω υπερσύνδεση, η οποία θα είναι προσβάσιμη από το πρωί της 27ης Ιανουαρίου 2021: https://www.facebook.com/IsraelinGreece, δωρεά της Πρεσβείας του Ισραήλ στην Αθήνα. Εν συνεχεία, από τις εκδηλώσεις του Δήμου Θεσσαλονίκης, Διεύθυνση Πολιτισμού και Τουρισμού, 55α Δημήτρια, 05-26 Οκτωβρίου 2020 οι εκπαιδευτικοί έχουν πρόσβαση σε τρεις δραματοποιημένες μαρτυρίες υπό τον τίτλο «Μη με ξεχάσετε». Πρόκειται για επιστολές, από το ομώνυμο βιβλίο του Λεόν Σαλτιέλ, που υπέγραψαν στα δίσεκτα χρόνια της γερμανικής κατοχής τρεις Εβραίες μητέρες απευθυνόμενες στους γιους τους από το γκέτο της Θεσσαλονίκης. Οι σχετικοί σύνδεσμοι είναι: «Μη με ξεχάσετε» - Θεσσαλονίκη: Ιερουσαλήμ των Βαλκανίων Μέρος 1ο https://e-dimitria.gr/ekdhlwseis/mi-me-ksechasete-1/?do=theater «Μη με ξεχάσετε» - Περίκλειστοι Μέρος 2ο https://e-dimitria.gr/ekdhlwseis/mi-me-ksechasete-2/?do=theater «Μη με ξεχάσετε» - Adio Kerida – Αντίο Αγαπημένη Μέρος 3ο https://e-dimitria.gr/ekdhlwseis/mi-me-ksechasete-3/?do=theater Τέλος, προτείνεται στους εκπαιδευτικούς να αντλήσουν ιδέες και υλικό και από τις παρακάτω ιστοσελίδες: 1. Το Πανελλήνιο Αποθετήριο Μαθησιακών Αντικειμένων για την πρωτοβάθμια και τη δευτεροβάθμια εκπαίδευση: http://photodentro.edu.gr/lor/ 2 . Το ψηφιακό αρχείο της ΕΡΤ: http://archive.ert.gr/ 3. Την ιστοσελίδα του Εβραϊκού Μουσείου Θεσσαλονίκης: http://www.jmth.gr 4. Την ιστοσελίδα της Διεθνούς Συμμαχίας για τη Μνήμη του Ολοκαυτώματος (INTERNATIONAL HOLOCAUST REMEMBRANCE ALLIANCE – I.H.R.A.), στην οποία η Ελλάδα είναι μέλος: https://www.holocaustremembrance.com 5. Την ιστοσελίδα του Ισραηλινού Ιδρύματος για το Ολοκαύτωμα «Yad Vashem»: http://www.yadvashem.org/ 6. Την ιστοσελίδα του Ιστορικού Ινστιτούτου CENTROPA: http://www.centropa.org/ 7. Την ιστοσελίδα του Γαλλικού μουσειακού και ερευνητικού ιδρύματος «Memorial de la Shoah»: http://www.memorialdelashoah.org/

Η ΥΠΟΥΡΓΟΣ ΝΙΚΗ ΚΕΡΑΜΕΩΣ

Επαναλειτουργία σχολικών μονάδων Δ/θμιας Εκπ/σης

Αυτοκόλλητο  Οδηγίες πρόληψης κατα του κορονοϊού  για σχολεία / φροντιστήρια Κωδ.:22679 

Ενόψει της δια ζώσης επαναλειτουργίας των σχολικών μονάδων Δευτεροβάθμιας Εκπαίδευσης από τη Δευτέρα 01.02.2021 καλούνται οι Διευθυντές/ντριες να μεριμνήσουν προκειμένου να ενημερωθούν με κάθε πρόσφορο μέσο οι γονείς/κηδεμόνες των μαθητών/τριών σχετικά με την επανέναρξη της λειτουργίας των σχολείων αρμοδιότητάς τους, καθώς και τη διάρθρωση του εβδομαδιαίου ωρολογίου προγράμματος διεξαγωγής μαθημάτων και διαλειμμάτων, σύμφωνα με τη με αρ. πρωτ. 199640/ΓΔ4/11-09-2020 εγκύκλιο του Υ.ΠΑΙ.Θ.. Παράλληλα, οι Διευθυντές/ντριες καλούνται να λάβουν μέριμνα τόσο για την εύρυθμη λειτουργία των σχολικών μονάδων όσο και για τη λήψη των απαραίτητων μέτρων προστασίας από τον COVID-19. Συστήνεται, επίσης, την πρώτη ημέρα επαναλειτουργίας των σχολείων και κατά τις πρώτες δύο (2) ώρες του ωρολόγιου προγράμματος να γίνει υπενθύμιση όλων των μέτρων πρόληψης και αποφυγής της διασποράς του COVID-19, όπως αυτά αναφέρονται στις σχετικές Κοινές Υπουργικές Αποφάσεις Λειτουργίας των εκπαιδευτικών μονάδων και στις οδηγίες του Εθνικού Οργανισμού Δημόσιας Υγείας (Ε.Ο.Δ.Υ.) και του Υπουργείου Παιδείας και Θρησκευμάτων, ενδεικτικά:

 η υποχρεωτική χρήση μάσκας σε εσωτερικούς και εξωτερικούς χώρους,

 τα διαφορετικά διαλείμματα για ομάδες μαθητών,

 οι σταθερές ομάδες μαθητών σε αθλήματα και άλλες δραστηριότητες,

 η χρήση αντισηπτικών,

 οι σχολαστικοί καθαρισμοί,

 οι τακτικοί αερισμοί των χώρων,

 τα ειδικότερα μέτρα για προσαρμοσμένη λειτουργία κυλικείων, εργαστηρίων πληροφορικής, χρήσης μουσικών οργάνων κ.ά. 

Η ΥΦΥΠΟΥΡΓΟΣ ΠΑΙΔΕΙΑΣ ΚΑΙ ΘΡΗΣΚΕΥΜΑΤΩΝ

ΖΩΗ ΜΑΚΡΗ

ΝΕΟ ΤΕΥΧΟΣ ΤΟΥ ΕλΘΕ/GjRE

Με πολλή χαρά σας ανακοινώνουμε την ανάρτηση του νέου τεύχους του επιστημονικού περιοδικού ΕλΘΕ/GjRE με το αφιέρωμα στα 10 χρόνια του Πανελλήνιου Θεολογικού Συνδέσμου "ΚΑΙΡΟΣ για την αναβάθμιση της θρησκευτικής εκπαίδευσης. Καλή ανάγνωση.

http://www.gjre.gr/images/documents/2020i/2020volume3issue1fulltext.pdf

Εκδότης: Καθηγητής Χρήστος Καρακόλης (Πρόεδρος ΔΣ ΚΑΙΡΟΥ)

Υπεύθυνος Έκδοσης/Σύνταξης: Επ. Καθηγητής Μάριος Κουκουνάρας-Λιάγκης (Εθνικό και Καποδιστριακό Πανεπιστήμιο Αθηνών)

Βοηθοί Έκδοσης/Σύνταξης:

Δρ. Άγγελος Βαλλιανάτος,

Δρ. Γιώργος Καπετανάκης

Διαχειριστές Έκδοσης:Δήμητρα Κολάση, Μανώλης Παπαϊωάννου, Γιώργος Παπαδόπουλος, Κυριακή Τριανταφυλλίδου-Μπαθρέλλου Editor:Professor Christos Karakolis (President of “KAIROS”)

Editor-in-Chief:Assist. Professor Marios Koukounaras-Liagkis (National and Kapodistrian University of Athens)

Associate Editors:Dr. Angelos Vallianatos, Dr. George Kapetanakis

Managing Editors:Dimitra Kolasi, Manolis Papaioannou, George Papadopoulos, Kyriaki Triantafyllidou-Bathrellou Email: Αυτή η διεύθυνση ηλεκτρονικού ταχυδρομείου προστατεύεται από τους αυτοματισμούς αποστολέων ανεπιθύμητων μηνυμάτων. Χρειάζεται να ενεργοποιήσετε τη JavaScript για να μπορέσετε να τη δείτε.

Περιεχόμενα / Contents

1 Σημείωμα Υπεύθυνου Σύνταξης / Editorial Η Θρησκευτική Εκπαίδευση στην Ελλάδα πάλι αλλάζει/ Religious Education in Greece is changing again. Μάριος Κουκουνάρας Λιάγκης / Marios Koukounaras Liagkis .........9

2 Άρθρα (με διπλή κριτική αξιολόγηση) / Articles (peer-reviewed)

2.1 The relationship between psychological health and attitude toward theistic faith: An empirical enquiry among 13- to 15-year-old students. Leslie J. Francis ................................................................................ 17

2.2 “They Like Things That Move”: Exploring Student Preferences for Presentation of Online Textbook Resources in Religious Education in Australian Catholic schools. Richard Rymarz ...............................................................................35

2.3 Teaching controversial issues in Religious Education: RE teachers’ attitudes and perceptions. Nazir Paul Nazar .............................................................................45

2.4 Η συμβολή της Κοινωνικής Παιδαγωγικής και της Θρησκευτικής Εκπαίδευσης στη διαχείριση των σύγχρονων συνθηκών της παγκοσμιοποίησης, της μετακίνησης πληθυσμών και της πολυπολιτισμικότητας/ The contribution of Social Pedagogy and Religious Education to the management of modern conditions of globalization, population movement and multiculturalism. Μάριος Κουκουνάρας Λιάγκης ..................................................... 67

3 Άρθρα χωρίς διπλή ανώνυμη αξιολόγηση/ Article-non peer-reviewed

Πανελλήνιος Θεολογικός Σύνδεσμος ΚΑΙΡΟΣ-για την αναβάθμιση της θρησκευτικής εκπαίδευσης. Αφιέρωμα στα 10 χρόνια από την ίδρυσή του.

3.1 ΚΑΙΡΟΣ: Πώς ξεκίνησαν όλα ή πώς τα όνειρα παίρνουν εκδίκηση. Μια ιστορία σαν παραμύθι… Χριστόφορος Γ. Παπασωτηρόπουλος ......................................... 110

3.2 ΚΑΙΡΟΣ και θρησκευτική εκπαίδευση από Ορθόδοξη θεολογική σκοπιά. Πέτρος Βασιλειάδης ......................................................................117

3.3 Βήματα επί τω αυτώ. Εύη Βουλγαράκη-Πισίνα .............................................................. 127

3.4 Η γονιμότητα της συνάντησης πολιτισμών. Μιλτιάδης Κωνσταντίνου .................................................... 131 3.5 Αγώνες κι αγωνίες για διακονία ζωντανής θεολογίας 10 χρόνια μετά. Δημήτριος Μόσχος........................................................................ 137

3.6 Ο «Καιρός» και η θρησκευτική εκπαίδευση στην Ελλάδα. Χρήστος Καρακόλης .................................................................... 139

3.7 Ευκαιρίες για μάθηση και μετασχηματισμό του ρόλου του θεολόγου εκπαιδευτικού – Δέκα χρόνια επιμορφωτικών δράσεων του «Καιρού» Απόστολος Μπάρλος & Βάσω Γώγου................................... 143

3.8 Οι Τεχνολογίες ως παράγοντας επηρεασμού του ρόλου του θεολόγου στη διδασκαλία του μαθήματος των Θρησκευτικών. Βασιλική Μητροπούλου ...................................................... 147

3.9 Εκκλησία και ακροδεξιά με καύσιμο τον ηθικό πανικό. Από την αποποινικοποίηση της μοιχείας ως τον κορωνοϊό. Κωστής Παπαϊωάννου.................................................................. 153

3.10 Δημοκρατία, κοινωνία και η ευθύνη της θεολογίας. Θανάσης Ν. Παπαθανασίου......................................................... 157

3.11 ΚΑΙΡΟΣ-Η ιστορία μας μέσα από…φωτογραφίες. Γιώργος Παπαδόπουλος............................................................... 165

Δημοσίευση τεύχους με νέο επιστημονικό άρθρο

Το σχολείο μας τη τελευταία τριετία (2018-2021) συμμετείχε σε έρευνα της μεταδιδακτορικής ερευνήτριας του Πάντειου Πανεπιστημίου κ. Λιερού Ειρήνης για τη διασύνδεση του σχολικού περιβάλλοντος με την κοινωνική και οικονομική ευημερία των μαθητών/τριών. Τα αποτελέσματα τροφοδότησαν άρθρο που μόλις δημοσιεύτηκε στο τεύχος του επιστημονικού περιοδικού Child Indicators Research | Volume 14, issue 1

με τίτλο:Understanding and Measuring Child Well-Being in the Region of Attica, Greece: Round One. Θα το βρείτε λοιπόν στον ακόλουθο σύνδεσμο:

 
 
Cite this article
Leriou, E., Kazani, A., Kollias, A. et al. Understanding and Measuring Child Well-Being in the Region of Attica, Greece: Round One. Child Ind Res 14, 1–51 (2021).  https://doi.org/10.1007/s12187-020-09770-4
 
 

Abstract

This paper aims to establish new, multi-dimensional indicators of child well-being suitable to urban regions such as Attica, Greece, and adjusted to the new form of child poverty that has become apparent during its recent financial crisis. The paper mainly argues that child well-being is a multi-dimensional phenomenon and that the financial crisis produced a specific need for new scientific tools adapted to the particular features that emerged under this circumstance. Within this context, definitions of child well-being and child poverty were developed. With these definitions as foundation, a tool comprising many indicators was formulated to record child well-being; this was applied in Attica through questionnaires addressing 27 public schools and three support centers of the organization, The Smile of the Child, covering two periods: the school years between 2010 and 2018 collectively and the school year 2018–2019 individually. The total number of children in the sample was 878, belonging to three distinct school categories. The results were mapped out in seven clusters. The theoretical and methodological framework of the study was confirmed through a Principal Component Analysis (PCA). The results reveal that child well-being improved in the period 2018–2019 while there were evident concerns regarding unemployment and whether the education individuals receive is relevant to what kind of people they ought to be. Finally, an action plan focusing on these dimensions and some of the clusters along with an auxiliary tool for decision-making founded on fuzzy logic have been suggested.

ΑΞΙΟΛΟΓΗΣΗ ΣΧΟΛΙΚΩΝ ΜΟΝΑΔΩΝ

 

ΦΕΚ: Συλλογικός προγραμματισμός, εσωτερική και εξωτερική αξιολόγηση των σχολικών μονάδων ως προς το εκπαιδευτικό τους έργο.

Η αξιολόγηση της σχολικής μονάδας γίνεται σε επίπεδο θεματικού άξονα, σε τετράβαθμη κλίμακα:

1 = μη επαρκής λειτουργία, με αρκετά σημεία προς βελτίωση,

2 = επαρκής λειτουργία με κάποια σημεία προς βελτίωση,

3 = καλή λειτουργία, με ελάχιστα σημεία προς βελτίωση,

4 = εξαιρετική λειτουργία.

Ο Σύλλογος Διδασκόντων αξιολογεί το έργο του σχολείου ως προς κάθε λειτουργία και θεματικό άξονα, λαμβάνοντας υπόψη τα χαρακτηριστικά της σχολικής μονάδας, τις διαθέσιμες υποδομές, και τις ιδιαίτερες συνθήκες λειτουργίας της. Αξιολόγηση σχολείων: Οι λειτουργίες, οι θεματικοί άξονες και οι δείκτες παρουσιάζονται αναλυτικά στον παρακάτω πίνακα:   Θεματικοί άξονες και δείκτες Διαδικασίες Συλλογικού Προγραμματισμού της σχολικής μονάδας Ο Συλλογικός Προγραμματισμός του εκπαιδευτικού έργου αφορά: α) στην καθημερινή λειτουργία της σχολικής μονάδας, στο πλαίσιο της παροχής του εκπαιδευτικού της έργου, και β) στη συστηματική διαδικασία καθορισμού στόχων βελτίωσης, ιεράρχησης προτεραιοτήτων, επιλογής θεματικών αξόνων εστίασης και κατάρτισης Σχεδίων Δράσης.

Στην αρχή του σχολικού έτους και, σε κάθε περίπτωση πριν την 10η Οκτωβρίου, συγκαλείται, με ευθύνη του/ της Διευθυντή/τριας, ειδική συνεδρίαση του Συλλόγου Διδασκόντων για τον ετήσιο Συλλογικό Προγραμματισμό του έργου της σχολικής μονάδας. Στη συνεδρίαση, εκτός από τον οικείο Συντονιστή Εκπαιδευτικού Έργου (Σ.Ε.Ε.) Παιδαγωγικής Ευθύνης, είναι δυνατόν να προσκληθούν στελέχη του ΠΕ.Κ.Ε.Σ., του Κ.Ε.Σ.Υ., του Κ.Π.Ε., καθώς και μέλη ΔΕΠ, Ερευνητές από Ερευνητικά Κέντρα και επιστήμονες άλλων εποπτευόμενων από το Υπουργείο Παιδείας και Θρησκευμάτων φορέων. Στο πλαίσιο της αρχικής Συνεδρίασης, ο Σύλλογος Διδασκόντων, αξιοποιώντας: α) την Έκθεση Εσωτερικής Αξιολόγησης του προηγούμενου σχολικού έτους, β) τις παρατηρήσεις ή προτάσεις του/της Σ.Ε.Ε. Παιδαγωγικής Ευθύνης, γ) τις απόψεις του Σχολικού Συμβουλίου για θέματα της αρμοδιότητάς του, εφόσον έχουν υποβληθεί πριν την ειδική συνεδρίαση, βάσει των προβλεπόμενων διαδικασιών, και δ) τις νέες συνθήκες λειτουργίας ή τις ενδεχόμενες αλλαγές που έχουν επέλθει, προβαίνει: (i) στον προγραμματισμό του έργου της σχολικής μονάδας όσον αφορά στην καθημερινή λειτουργία της, και (ii) στο σχεδιασμό δράσεων για τη βελτίωση της ποιότητας των τριών βασικών λειτουργιών της σχολικής μονάδας, βάσει της ιεράρχησης των προτεραιοτήτων της και της εκτίμησης των δυνατοτήτων της. Για τον σκοπό αυτό, τα μέλη του Συλλόγου Διδασκόντων καταθέτουν προτάσεις για Σχέδια Δράσης που θα αναλάβουν ομάδες 2-5 συνεργαζόμενων εκπαιδευτικών, οι οποίες επιλέγονται τεκμηριωμένα και οριστικοποιούνται με σχετική απόφαση του Συλλόγου Διδασκόντων. Κάθε εκπαιδευτικός δηλώνει συμμετοχή σε δύο τουλάχιστον Ομάδες Δράσης (Α και Β):

Δράση Α. Η υλοποίηση Σχεδίου Δράσης στο πλαίσιο του πρώτου θεματικού άξονα, «Διδασκαλία, μάθηση και αξιολόγηση» (άρθρο 3) είναι υποχρεωτική για όλους τους εκπαιδευτικούς. Στο πλαίσιο αυτό, κάθε Ομάδα Δράσης μπορεί να συγκροτείται από: – εκπαιδευτικούς που διδάσκουν κοινά γνωστικά αντικείμενα. Τα μέλη της Ομάδας προγραμματίζουν τη διδασκαλία τους, λαμβάνοντας υπόψη τα Προγράμματα Σπουδών και τις ιδιαίτερες συνθήκες λειτουργίας της σχολικής μονάδας, σχεδιάζουν κοινές διδακτικές πρακτικές, επιλέγουν ή διαμορφώνουν από κοινού συμπληρωματικό εκπαιδευτικό υλικό, εφαρμόζουν εναλλακτικές πρακτικές αξιολόγησης των μαθητών και μαθητριών τους κ.λπ., – εκπαιδευτικούς διαφορετικών γνωστικών αντικειμένων, που διδάσκουν σε κοινά τμήματα. Τα μέλη της Ομάδας προβαίνουν στο σχεδιασμό διδακτικών και παιδαγωγικών πρακτικών, με σκοπό τη βελτίωση της μάθησης των μαθητών και μαθητριών τους, την αντιμετώπιση συγκεκριμένων αναγκών ή δυσκολιών κατά τη διδασκαλία τους, την υλοποίηση διαθεματικών δραστηριοτήτων κ.λπ., εκπαιδευτικούς της σχολικής μονάδας που θα σχεδιάσουν Δράση για την εφαρμογή καινοτόμων διδακτικών/παιδαγωγικών πρακτικών, δραστηριοτήτων για την ανάπτυξη των ήπιων δεξιοτήτων, διαθεματικών προσεγγίσεων, πρακτικών αξιολόγησης κ.λπ. σε διαφορετικά τμήματα και γνωστικά αντικείμενα. Οι εκπαιδευτικοί θέτουν στη δοκιμασία των πραγματικών συνθηκών της τάξης τους (α) τον προγραμματισμό τους για τη διδασκαλία του γνωστικού τους αντικειμένου, (β) την εφαρμογή του κοινού προγραμματισμού σε πλαίσιο συνδιδασκαλίας ή/και ετεροπαρατήρησης, όταν είναι εφικτό, και (γ) τα συμπεράσματα από τη μεταξύ τους ανατροφοδότηση. Διευκρινίζεται ότι οι συνεργαζόμενοι εκπαιδευτικοί προβαίνουν στον κοινό προγραμματισμό, σε συνδιδασκαλίες και συναντήσεις ανατροφοδότησης, στο χρονικό πλαίσιο του υπηρεσιακού τους ωραρίου. Ο Διευθυντής ή η Διευθύντρια της σχολικής μονάδας φροντίζει ώστε το ωρολόγιο πρόγραμμα να παρέχει τις σχετικές χρονικές διευκολύνσεις.

Δράση Β. Κάθε εκπαιδευτικός εντάσσεται σε μία τουλάχιστον επιπλέον Ομάδα Δράσης, επιλέγοντας ένα δεύτερο θεματικό άξονα (άρθρο 3) με βάση τις ανάγκες, τις προτεραιότητες και τους στόχους της σχολικής μονάδας, καθώς και τα δικά του/της ενδιαφέροντα. Ο/Η Διευθυντής/τρια και ο Σύλλογος Διδασκόντων φροντίζουν να υπάρχει, κατά το δυνατό, ισοκατανομή Ομάδων Δράσης στις τρεις λειτουργίες της σχολικής μονάδας.

Επισημαίνεται ότι οι εκπαιδευτικοί που είναι τοποθετημένοι σε περισσότερα από ένα σχολεία συμμετέχουν σε μία τουλάχιστον Δράση (Α ή Β) της σχολικής μονάδας όπου υπηρετούν τις περισσότερες ώρες. Για τη δεύτερη Δράση τους παρέχεται η δυνατότητα επιλογής του σχολείου στο οποίο θα δηλώσουν συμμετοχή. Ο Συλλογικός Προγραμματισμός, η καταγραφή δηλαδή των στόχων βελτίωσης για την εκάστοτε σχολική χρονιά, ανά θεματικό άξονα, και των τίτλων των Σχεδίων Δράσης που θα αναλάβουν οι Ομάδες, καταχωρίζεται στην ειδική ψηφιακή εφαρμογή του Ι.Ε.Π., μετά από έγκριση του Συλλόγου Διδασκόντων και αναρτάται στην ιστοσελίδα του σχολείου. Οι Ομάδες Δράσης, στη συνέχεια, προβαίνουν στον αναλυτικό σχεδιασμό των Δράσεων, τον οποίο επίσης αποτυπώνουν στην ψηφιακή εφαρμογή του Ι.Ε.Π., αναφέροντας τους στόχους, το περιεχόμενο, τα μέσα υλοποίησης, τα κριτήρια αξιολόγησης κ.λπ. Ο Σ.Ε.Ε. Παιδαγωγικής Ευθύνης διατυπώνει παρατηρήσεις και προτάσεις επί του σχεδιασμού των Δράσεων στην ψηφιακή εφαρμογή του Ι.Ε.Π.  Το σχολείο έχει τη δυνατότητα να τροποποιήσει το σχεδιασμό του με βάση την ανατροφοδότηση αυτή. Κατά τη διάρκεια του σχολικού έτους και όποτε κρίνεται αναγκαίο, ο/η Διευθυντής/τρια συγκαλεί το Σύλλογο Διδασκόντων σε συνεδριάσεις, οι οποίες πραγματοποιούνται, με οποιοδήποτε πρόσφορο τρόπο και τουλάχιστον μια φορά ανά δίμηνο, προκειμένου να εξετάσουν 1. Κατά το τρέχον σχολικό έτος, δεν προβλέπεται η εφαρμογή των διαδικασιών Συλλογικού Προγραμματισμού του άρθρου 4. Κατά συνέπεια, οι Εκθέσεις Εσωτερικής και Εξωτερικής Αξιολόγησης θα υποβληθούν σύμφωνα με τα σχετικά άρθρα της παρούσης, χωρίς την αναφορά των σημείων που αφορούν σε θέματα του Συλλογικού Προγραμματισμού και στην υλοποίηση Σχεδίων Δράσης 2. Για την προετοιμασία της πρώτης Έκθεσης Εσωτερικής Αξιολόγησης της σχολικής μονάδας (σχολικού έτους 2020-2021): – Ο/Η Διευθυντής/τρια του σχολείου, μέχρι το τέλος Φεβρουαρίου 2021, συγκαλεί ειδική συνεδρίαση για την ενημέρωση του Συλλόγου Διδασκόντων σχετικά με το νέο σύστημα εσωτερικής και εξωτερικής αξιολόγησης σχολικών μονάδων, όπως περιγράφεται στα άρθρα της παρούσης. – Συγκροτούνται ομάδες εκπαιδευτικών, οι οποίες αναλαμβάνουν τη διερεύνηση του έργου του σχολείου σε σχέση με τους 14 θεματικούς άξονες του άρθρου 3, με σκοπό να προετοιμάσουν μέχρι το τέλος Μαΐου 2021 Διαβάστε εδώ  την υπουργική απόφαση


 <style>.embed-container { position: relative; padding-bottom:56.25%; height:0; overflow: hidden; max-width: 100%; } .embed-container iframe, .embed-container object, .embed-container embed { position: absolute; top: 0; left: 0; width: 100%; height: 100%;}</style><div class='embed-container' data-page-width='453' data-page-height='640' id='ypembedcontainer' ><iframe   src="https://www.yumpu.com/xx/embed/view/beGIxVW2SafAsH9j" frameborder="0" allowfullscreen="true"  allowtransparency="true"></iframe><br><a href="https://www.yumpu.com/xx/document/view/65245813/axiologisi-5" title="axiologisi_5" target="_blank">axiologisi_5</a></div><script src='https://players.yumpu.com/modules/embed/yp_r_iframe.js' ></script>

 

Ηλεκτρονικά θα αποσταλεί η βαθμολογία του Α΄ τετραμήνου των μαθητών Γυμνασίου και Λυκείου.

Με e – mail θα γίνει η αποστολή βαθμολογίας, για το Α τετράμηνο, των μαθητών Γυμνασίου και Λυκείου σύμφωνα με εγκύκλιο  που υπογράφει η  υφυπουργός Παιδείας κ. Ζέττα Μακρή   Η εγκύκλιος Ενημέρωση για Δυνατότητα Μαζικής Αποστολής Βαθμολογίας μέσω του ΠΣ myschool» ΣΧΕΤ : οι με αρ. πρωτ. Φ1/52512/Δ2/07-05-2020 και Φ1/72380/Δ2/12-06-2020 εγκύκλιοι του Υ.ΠΑΙ.Θ..  Σε συνέχεια των ανωτέρω σχετικών εγκυκλίων, σας ενημερώνουμε ότι η βαθμολογία του Α΄ τετραμήνου (Έλεγχος Επίδοσης), για το σχολικό έτος 2020-2021, θα αποσταλεί στους κηδεμόνες των μαθητών/τριών ηλεκτρονικά μέσω του ΠΣ myschool, χωρίς την ανάγκη φυσικής παρουσίας τους στις σχολικές μονάδες.    Η αυτοματοποιημένη μαζική αποστολή των βαθμών γίνεται μέσω της διαδρομής του μενού επιλογών 
Το σχολείο μας θα ολοκληρώσει την διαδικασία την Παρασκευή 05.02.2021.

Έλεγχοι Προόδου Α' Τετραμήνου και κοπή πίτας Συλλόγου Γονέων – ΕΠΑΛ ΑΛΙΜΟΥ

Υποκατηγορίες

  • Νέα
  • Ανακοινώσεις

    Έντυπο ατομικών στοιχείων

    ΑΤΟΜΙΚΑ ΣΤΟΙΧΕΙΑ ΜΑΘΗΤΗ/ΤΡΙΑΣ

     

  • Μόναχο 2023 Προσφορές

    Αναρτούμε τις προσφορές για την σχεδιαζόμενη πενθήμερη εκπαιδευτική επίσκεψη του σχολείου μας στο Μόναχο (7-11 Νοεμβρίου 2023) και ακολουθεί και το πρακτικό επιλογής τουριστικού πρακτορείου.

    Κατατέθηκαν 5 προσφορές και επιλέχθηκε από την επιτροπή η προσφορά του πρακτορείου VLASSOPOULOS TRAVEL SERVICES.

    Ακολουθούν οι προσφορές: