Mentoring Θεολογίας του ΕΚΠΑ στο σχολείο μας

Κλικάρετε (νηγματίστε) στην εικόνα για να παρακολουθήσετε σχετικό video

Αναζητώντας το όρο σε λεξικά…

Λεξικό Τριανταφυλλίδη:  Mέντορας ο [méndoras]: χαρακτηρισμός για συνετό σύμβουλο και φίλο.[λόγ. < αρχ. Μέντωρ, -ορα (σύμβουλος του Τηλέμαχου στην Οδύσσεια)]

Λεξικό Μπαμπινιώτη: Έχει μόνο το κύριο όνομα: Μέντωρ (ο) {Μέντορ-ος, ·α| 1. μυθολ. πιστός φίλος τού Οδυσσέα τού οποίου τη μορφή έπαιρνε η Αθηνά για να βοηθήσει τον ίδιο ή τον Τη­λέμαχο 2. (μετωνυμ.) για πρόσωπο που καθοδηγεί και συμβουλεύει κάποιον, ώστε να κάνει σωστές επιλογές. Επίσης Μέντορας. (ΕΤΥΜ. αρχ. < θ. μεν- (< I.E. men-, ρίζα ευρείας διαδόσεως, που αφο­ρά σε πνευματικές δραστηριότητες, βλ. λ. μέν ος, μνή-μη. μαν-ία. μάν- τις κ.ά.) + παραγ. επίθημα -τωρ <τού δρώντος προσώπου. πβ. πράκτωρ)\.

Λεξικό Δημητράκου: μεντορουργής ούς-ές ό υπό του Μέντορος ειργασμένος : Λούκ, Λεξιφ.7 ό τρυηλίς μεντορουργής ευλαβή έχουσα την κέρκον.

Στην ελληνική μυθολογία με το όνομα Μέντορας (Μέντωρ) ήταν γνωστά δύο πρόσωπα: Ο πιο γνωστός Μέντωρ ήταν ένα πρόσωπο της Οδύσσειας στο οποίο ο Οδυσσέας εμπιστεύθηκε «τα του οίκου του» όταν έφευγε για τον Τρωικό Πόλεμο. Τη μορφή του Μέντορα έπαιρνε η θεά Αθηνά σε πολλές περιστάσεις, όπως για να συνοδεύσει τον Τηλέμαχο στην Πύλο και στη Σπάρτη όταν έψαχνε τον  πατέρα του, ή για να προστρέξει σε βοήθεια του Οδυσσέα κατά τη «μνηστηροφονία» την εξόντωση των μνηστήρων της Πηνελόπης. Ως Μέντωρ αναφέρεται ακόμη ένας γιος του γονιμότατου Ηρακλή από την Θεσπιάδα Ασωπίδα.

Ο Γάλλος συγγραφέας Φρανσουά Φενελόν, στο έργο του Les Aventures de Telemaque («Οι περιπέτειες του Τηλέμαχου», 1699) παρουσιάζει τον Μέντορα-Αθηνά να συνοδεύει τον Τηλέμαχο στο ταξίδι του, να του δίνει κατευθύνσεις με τη φιλική γνώμη του και να τον επαναφέρει τελικά κοντά στον πατέρα του, τον Οδυσσέα. Με αυτό τον τρόπο, η λέξη «μέντορας» στη γαλλική, από αυτή σε άλλες ευρωπαϊκές γλώσσες, και ως «μερικό» αντιδάνειο και στη νέα ελληνική, σημαίνει και γενικά τον σύμβουλο και φίλο που δρα ως πνευματικός οδηγός και καθοδηγητής. Στην αγγλική γλώσσα υπάρχουν και τα παράγωγα mentoring, mentorship, mentoree

 

Ο θεσμός του Μέντορα σύμφωνα με την πρόταση του Υπουργείου Παιδείας 

(όπως δόθηκε στη Διδασκαλική Ομοσπονδία Ελλάδας και στην Ομοσπονδία Λειτουργών Μέσης Εκπαίδευσης)

Αναγκαιότητα θεσμού και εννοιολογικός προσδιορισμός

Η παροχή υψηλής ποιότητας παιδαγωγικού/διδακτικού έργου και η προσωπική/επαγγελματική ανάπτυξη του εκπαιδευτικού αποτελούν τους κύριους άξονες προτεραιότητας του «Νέου Σχολείου». Οι εν λόγω άξονες προϋποθέτουν τα εξής:

  • ομαλή ένταξη/προσαρμογή του στην εκάστοτε σχολική πραγματικότητα,
  • διαρκή παιδαγωγική/διδακτική καθοδήγησή του,
  • συναισθηματική στήριξή του.

Για το σκοπό αυτό υιοθετείται η εισαγωγή του θεσμού του «Μέντορα» στο εκπαιδευτικό μας σύστημα: για κάθε νεοδιοριζόμενο εκπαιδευτικό ορίζεται ένας παλαιότερος και εμπειρότερος του ως μέντορας. Η σχέση τους, η οποία θα διέπεται από σαφές θεσμικό πλαίσιο, προσβλέπει στην παροχή εξατομικευμένης βοήθειας από το μέντορα προς το νεοδιοριζόμενο εκπαιδευτικό σχετικά με ζητήματα γενικής και ειδικής διδακτικής, καθώς και με ζητήματα παιδαγωγικής, ψυχολογικής, διοικητικής και επαγγελματικής φύσης. Ο μέντορας λειτουργεί ως πρότυπο για το νεοδιοριζόμενο εκπαιδευτικό, ενώ παράλληλα τον ενθαρρύνει και του παρέχει ευκαιρίες για έμπνευση, αναστοχασμό και αυτοαξιολόγηση στα πλαίσια μιας ισότιμης σχέσης.

To EKΠΑ και συγκεκριμένα η Θεολογική σχολή, τμήμα Θεολογίας, υπό την καθοδήγηση του επίκουρου Καθηγητή Μάριου Κουκουνάρα Λιάγκη έχει δραστηροποιηθεί στον τομέα αυτόν και βοηθά τους φοιτητές να εξοικειωθούν με την εκπαιδευτική πράξη. Έτσι κάθε χρόνο αποστέλλει φοιτητές  και φοιτήτριες για πρακτική άσκηση και στο σχολείο μας. Φέτος έχουμε μαζί μας την κα Κατερίνα Μιχαήλου που καταβάλλει προσπάθεια εμπλουτισμού της καθημερινής εκπαιδευτικής μας ρουτίνας με τεχνικές που εστιάζουν στη συμμετοχικότητα των μαθητών μέσα από ομαδοσυνεργατικές δράσεις  και αποσκοπεί στην ανάπτυξη της κριτικής και δημιουργικής σκέψης των μαθητών για μια θεολογία του διαλόγου, της ανεκτικότητας και της συνύπαρξης των ετεροτήτων.

 

 

To 5o Γυμνάσιο πάει θέατρο

Στο πλαίσιο των ευρύτερων πολιτιστικών δράσεων του 5ου Γυμνασίου 
Παλαιού Φαλήρου και με απώτερο στόχο την επαφή των μαθητών με 
εναλλακτικούς τρόπους μάθησης και καλλιέργειας και τον εμπλουτισμό της θεατρικής παιδείας τους, οι υπεύθυνοι εκπαιδευτικοί

κ.κ. Πορφύρη Ζωή,  Μπόζης Αντώνης, Γωγούλου Παρασκευή και Καθοπούλη Μαρία

μαζί με ομάδα  μαθητών παρακολούθησαν την θεατρική παράσταση 

«Το 
Θαύμα της Άννυ Σάλιβαν»
την Κυριακή 8-12-2019 και ώρα 18.30

στο θέατρο  Μεταξουργείο (Ακαδήμου 14, Αθήνα).

Από τη Διεύθυνση του 5ου Γυμνασίου Π. Φαλήρου.

 

Οι καθηγητές σας ενημερώνουν (2019-2020β)

Νυγματίστε ΕΔΩ για να δείτε πότε μπορείτε να δείτε τους καθηγητές και να ενημερωθείτε για την πρόοδο του παιδιού σας

Το 5ο Γυμνάσιο Παλαιού Φαλήρου στο δέντρο αγάπης του Δήμου Παλαιού Φαλήρου

Το 5ο Γυμνάσιο Παλαιού Φαλήρου συμμετέχει στο δέντρο αγάπης του Δήμου Παλαιού Φαλήρου. Μετά τη συλλογή τροφίμων στο χώρο του σχολείου, ομάδα μαθητών μαζί με εκπροσώπους του συλλόγου γονέων και κηδεμόνων, παρέδωσαν τα τρόφιμα στο δημαρχείο του Παλαιού Φαλήρου, στην ειδική εκδήλωση αγάπης που διοργάνωσε ο Δήμος Παλαιού Φαλήρου για τους εμπερίστατους και πάσχοντες συμπολίτες μας.
Φωτογραφίες των μαθητών του σχολείου μας και του προεδρείου του συλλόγου γονέων και κηδεμόνων δίπλα στο δέντρο της αγάπης και μαζί και με τον δήμαρχο Ιωάννη Φωστηροπουλο.
Συγχαρητήρια στα παιδιά για την πρωτοβουλία και για την παραδειγματική τους αγάπη.
Ευχόμαστε σε όλους καλά Χριστούγεννα.

 

Mετά την επιμόρφωση του Ιδρύματος για την Υπεύθυνη Οδήγηση FONDATION VINCI AUTOROUTES και του Ι.Ο.ΑΣ. «Πάνος Μυλωνάς»

Αγαπητέ κύριε Καπετανάκη,

Σας προωθώ ενημερωτικά στοιχεία που προέκυψαν από την πρωτοβουλία στην οποία το 5ο Γυμνάσιο Δ.Π.Φ. (μέσα από τη συνειδητή και ποιοτική συνεργασία της Διεύθυνσης και των μαθητών του) συνέβαλε δραστικά.  

Επί τη ευκαιρία, στο όνομα του Ιδρύματος για την Υπεύθυνη Οδήγηση FONDATION VINCI AUTOROUTES και του Ι.Ο.ΑΣ. «Πάνος Μυλωνάς», θέλω να σας εκφράσω τις θερμές μας ευχαριστίες γι’ αυτή τη συνεργασία.

Πιο κάτω θα βρείτε ενημερωτικά στοιχεία που προέκυψαν, καθώς και τα βίντεο με τη συμμετοχή των μαθητών σας.

Με τιμή

Γιάννης Φρέρης

Στο παρακάτω link θα βρείτε τοPRESS KIT με το σύνολο του υλικού (Δελτία Τύπου, Infographics, Έρευνες) για τα:

  1. Ευρωβαρόμετρο Οδικής Ασφάλειας
  1. Έρευνα «Γονέας: Οδηγός υπό παρακολούθηση»

LINK: https://drive.google.com/open?id=1Bow9CrpAlOGOwhgKQ3RZjbAJm8DtNhq7

Ενώ,  στα παρακάτω link θα βρείτε τα video

  1. Παιδοψυχολόγος Καθηγητή Daliele Marcelli

              https://sharing.oodrive.com/easyshare/fwd/link=INv0dx2S4dkZ_MEmNcs.oC

  1. Συνεντεύξεις Παιδιών

        Download link
           https://wetransfer.com/downloads/ff49628c8b5c3d1f4e031291feb614c320191127104707/b6075290bf3419be143b662a1ba78ef720191127104707/aba000

Gift of giving

Επιλογή προσφοράς ταξιδιωτικού πρακτορείου για την επίσκεψη στο Λονδίνο

Επιλέχθηκε μετά τη συνεδρίαση της επιτροπής αξιολόγησης το ταξιδιωτικό πρακτορείο για την επίσκεψη στο Λονδίνο. Την προκήρυξη που μπορείτε να δείτε εδώ κέρδισε η μειοδοτούσα εταιρεία Vlassopoulos Travel, με κόστος 560 EYRO ανά μαθητή.

Αποτέλεσμα εικόνας για λονδινο"

ΔΙΚΤΥΟ ΑΣΦΑΛΩΝ ΣΧΟΛΕΙΩΝ (Δ.Α.Σ.)

 Αποτέλεσμα εικόνας για ασφαλη σχολεια"

Ενημέρωση

            Αγαπητοί συνάδελφοι χαίρετε,

                        Την Πέμπτη 31 Οκτωβρίου 2019 στη Βιβλιοθήκη του 6ου Γυμνασίου Νέας Σμύρνης (13.30-15.00) είχαμε την πρώτη μας συνάντηση Διευθυντές και Εκπρόσωποι 10 σχολείων της Δ/νσης Δ/θμιας Εκπαίδευσης Δ΄ Αθήνας. Για τη συνάντηση αυτή ήταν ενημερωμένοι τόσο ο Δ/ντής της Δ/θμιας κ. Αριστοτέλης Βαρελάς όσο και η συντονίστρια Εκπ/σης κ. Γιούλη Χρονοπούλου που συμφωνούν και στηρίζουν την προσπάθειά μας. Στην προσπάθειά μας αυτή είχαμε μαζί μας ως συμβούλους και αρωγούς τους Ιατρούς κ. Ιωάννη Στ. Παπαδόπουλο και Δημήτρη Κρεντήρη, που έχουν μακροχρόνια εμπειρία στην ασφάλεια σχολικών συγκροτημάτων. Στη συνάντησή μας ήταν παρών και μας ευχήθηκε καλή επιτυχία ο Πρόεδρος της Ενιαίας Σχολικής Επιτροπής Δ/θμιας Εκπ/σης του Δήμου Ν. Σμύρνης κ. Γεώργιος Κρικρής.

            Κατά τη διάρκεια της συνάντησης έγινε ενημέρωση και εποικοδομητική ανταλλαγή απόψεων για την αποτελεσματική λειτουργία του Δ.Α.Σ. Επίσης από όλους τους παρισταμένους υπογράφηκε η δήλωση ενδιαφέροντος και η δέσμευση συμμετοχής στην υλοποίηση του Προγράμματος. Είναι η πρώτη φορά που λειτουργεί στην Ελλάδα ένα τέτοιο Πρόγραμμα και για την πρώτη χρονιά τουλάχιστον, θα είναι περιορισμένο μόνο για τα 11 σχολεία που έχουμε δηλώσει ενδιαφέρον.

            Αγαπητοί συνάδελφοι σύμφωνα με το χρονοδιάγραμμα είμαστε στο στάδιο πραγματοποίησης βασικών προϋποθέσεων του Δ.Α.Σ. εντός 6μήνου. Συγκεκριμένα:

  • Σήμανση ΚΟΚ γύρω από το σχολείο (οριζόντια και κάθετη σήμανση). Αρμόδιος ο Δήμος.
  • Αίτηση προς Πυροσβεστικό σταθμό περιοχής σχολείου για έλεγχο πυρασφάλειας (απαραίτητα έγγραφα: αρχιτεκτονικό σχέδιο σχολείου). Η εκτέλεση παρατηρήσεων της ΠΥ αφορά τον αρμόδιο Δήμο.
  • Τοποθέτηση και έλεγχος πυροσβεστήρων. Κανένα σημείο του σχολείου εσωτερικά δεν πρέπει να απέχει άνω των 12-15 μέτρων από πυροσβεστήρα
  • Αίτηση προς μηχανικό Δήμου για έλεγχο προδιαγραφών καυστήρα θέρμανσης[1].
  • Αγορά 4 γιλέκων ασφαλείας για χρήση από το διδακτικό προσωπικό, κατά προτίμηση χρώματος πορτοκαλί (Εκπ/κές Επισκέψεις, Περίπατοι, Εκδρομές κ.α.)
  • Προσέλευση διδακτικού προσωπικού με ζώνη ασφαλείας.
  • Καταγραφή όλων των ατυχημάτων (ώρα, ημέρα, ακριβής αιτία, συνέπειες) στο σχολείο στο βιβλίο συμβάντων
  • Ορισμός μέλους του διδακτικού προσωπικού, κατά προτίμηση εθελοντικά, ως εντεταλμένου για την ασφάλεια του σχολείου.

Παρακαλούμε τους Διευθυντές που έχουν κάνει κάποιες από τις παραπάνω ενέργειες, προς το Δήμο, την Πυροσβεστική κ.α. να μας κοινοποιούν δείγματα εγγράφων τους για να μπορούμε μεταξύ μας να ανταλλάσουμε πολύτιμες συμβουλές και εμπειρίες. Με αυτό τον τρόπο θα εξοικονομήσουμε πολύτιμο χρόνο. Προτείνω το e-mailμου: Αυτή η διεύθυνση ηλεκτρονικού ταχυδρομείου προστατεύεται από τους αυτοματισμούς αποστολέων ανεπιθύμητων μηνυμάτων. Χρειάζεται να ενεργοποιήσετε τη JavaScript για να μπορέσετε να τη δείτε.Πολύτιμοι στο έργο μας θα σταθούν και οι δύο συνάδελφοι Διευθυντές που είναι Μηχανικοί και έχουν μεγάλη εμπειρία γύρω από το θέμα.

Η συνάδελφος Διευθύντρια κ. Αικατερίνη Γερογιάννη θα αναλάβει σε συνεργασία με Εκπαιδευτικούς του σχολείου της (και πιθανόν και άλλων σχολείων) να οργανώσει τον Διαγωνισμό Πινακίδας μεταξύ των μαθητών για το Δίκτυο. Οι υπευθυνότητες θα διανέμονται εθελοντικά και εναλλάξ ανάμεσα στους εντεταλμένους των σχολείων.

Θα ήταν πολύ εποικοδομητικό για την προσπάθειά μας εάν στο τέλος κάθε μήνα για το ποιες προσπάθειες για τις οποίες έχουμε δεσμευτεί έχουν ήδη ξεκινήσει. Μπορείτε να χρησιμοποιήσετε το παραπάνω e-mail.

Μαζί με το παρόν έγγραφο σας κοινοποιώ τον κατάλογο με τα σχολεία, τα ονόματά μας και τις διευθύνσεις μας.

Εύχομαι καλή δύναμη στο έργο μας και να ευχηθούμε όλοι μαζί ευόδωση στην προσπάθεια των ασφαλών σχολείων που είναι ο στόχος μας.

Με εκτίμηση και συναδελφικούς χαιρετισμούς

Στέφανος Χρ. Κουμαρόπουλος

(συντονιστής για το 2019-20 του Δ.Α.Σ.)

  

 

Μπορείτε να δείτε τον κατάλογο των συμμετεχόντων σχολείων κλικάροντας (νυγματίζοντας) εδώ και το σχετικό λεγγραφό μας για την οδοσήμανση του σχολείου μας ΕΔΩ


Επειδή αυτές οι διευθετήσεις απαιτούν χρόνο, θα μπορούσαν, εφ` όσον όμως προχωρούν, να επεκταθούν και στον επόμενο χρόνο. Οποιαδήποτε μη προβλεπόμενη κατάσταση θα αντιμετωπίζεται «καλή τη πίστει».

Ανακοίνωση Ρομποτικής 5ου Γυμνασίου Π. Φαλήρου

Έκτακτη Ανακοίνωση Ρομποτικής

Για περισσότερες πληροφορίες πατήστε ΕΔΩ και ΕΔΩ

Η ΤΕΧΝΗ ΤΟΥ ΜΑΖΙ: Το 5ο Γυμνάσιο Παλ. Φαλήρου με το σύλλογο ΑΛΜΑ

Φωτογραφία © Σταύρος Χαμπάκης

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Ο Πανελλήνιος Σύλλογος Προσαρμοσμένων Δραστηριοτήτων «ΑΛΜΑ» και μαθητές /τριες του σχολείου μας θα συμπράξουν και θα συμμετάσχουν σε ένα πρόγραμμα της Στέγης Γραμμάτων και Τεχνών του Ωνάσειου Ιδρύματος.

 

Η ΤΕΧΝΗ ΤΟΥ ΜΑΖΙ

Εφηβοι
Αθήνα

ΜΑΘΗΤΕΣ ΜΕ ΚΑΙ ΧΩΡΙΣ ΑΝΑΠΗΡΙΑ ΑΛΛΑΖΟΥΝ ΜΕΣΑ ΑΠΟ ΤΗΝ ΤΕΧΝΗ

 
01-11-2019 –
30-05-2020

ΔΩΡΕΑΝ

Ημέρες & Ώρες

Πληροφορίες

ΑΠΕΥΘΥΝΕΤΑΙ ΣΕ

Εφήβους με και χωρίς αναπηρία (αυτισμό που χρειάζεται στήριξη, νοητική υστέρηση)

ΗΜΕΡΟΜΗΝΙΕΣ

Νοέμβριος 2019 – Μάϊος 2020


Το πρόγραμμα υλοποιείται τις καθημερινές, μετά τη λήξη των μαθημάτων του σχολείου, και ολοκληρώνεται σε 15 εβδομαδιαίες συναντήσεις.

ΩΡΕΣ

14:30-16:00

ΚΟΣΤΟΣ ΣΥΜΜΕΤΟΧΗΣ

Δωρεάν

Διαδικασία αίτησης και επιλογής: Υποβολή αίτησης συμμετοχής στο Αυτή η διεύθυνση ηλεκτρονικού ταχυδρομείου προστατεύεται από τους αυτοματισμούς αποστολέων ανεπιθύμητων μηνυμάτων. Χρειάζεται να ενεργοποιήσετε τη JavaScript για να μπορέσετε να τη δείτε. μέχρι τις 15 Οκτωβρίου 2019. Οι απαντήσεις θα δοθούν μέχρι την 1η Νοεμβρίου 2019.

ΧΩΡΟΣ

5ο Γυμνάσιο Παλαιού Φαλήρου

Περιγραφή

ΞΕΧΩΡΙΣΤΟΣ, ΟΧΙ ΧΩΡΙΣΤΟΣ ΑΠΟ ΤΟΥΣ ΑΛΛΟΥΣ. ΜΟΝΑΔΙΚΟΣ, ΟΧΙ ΜΟΝΟΣ.. ΑΝΑΚΑΛΥΨΕ ΤΗΝ ΤΕΧΝΗ ΤΟΥ «ΜΑΖΙ» ΚΑΙ ΚΑΝΕ ΠΡΟΤΕΡΗΜΑ ΤΗ ΔΙΑΦΟΡΑ, ΣΕ ΜΙΑ ΟΜΑΔΑ ΝΕΩΝ ΜΕ ΚΑΙ ΧΩΡΙΣ ΑΥΤΙΣΜΟ. ΕΞΑΛΛΟΥ, ΔΕΝ ΧΡΕΙΑΖΕΤΑΙ ΝΑ ΜΟΙΑΖΕΙΣ ΜΕ ΚΑΠΟΙΟΝ ΓΙΑ ΝΑ ΕΡΘΕΙΣ ΚΟΝΤΑ ΤΟΥ.

Η τέχνη είναι ο κατεξοχήν χώρος που βρίσκει πεδίο δημιουργίας η διαφορετικότητα. Η τέχνη δεν απομονώνει τους μοναδικούς ανθρώπους και δεν φοβάται τους ξεχωριστούς. Μαθητές με και χωρίς αναπηρία, βρίσκονται μαζί σε ένα εργαστήριο τέχνης και επικοινωνίας.

Η φωνή, το άγγιγμα, το χρώμα, η κίνηση και η επαφή γίνονται τα βασικά σου εργαλεία για να ανακαλύψεις τη μοναδικότητά σου και να σεβαστείς τη διαφορετικότητα του άλλου. Αν τραγουδήσεις πάνω στο σώμα κάποιου, αν σε ζωγραφίσει, αν με την πλάτη σου στηρίξεις τη δική του για να χορέψετε ή αν απλώς τεντωθείς συγχρονισμένα μαζί του, θα έχει σημασία αν και πόσο διαφορετικοί είστε;

Υποκατηγορίες

  • Νέα
  • Ανακοινώσεις

    Έντυπο ατομικών στοιχείων

    ΑΤΟΜΙΚΑ ΣΤΟΙΧΕΙΑ ΜΑΘΗΤΗ/ΤΡΙΑΣ

     

  • Μόναχο 2023 Προσφορές

    Αναρτούμε τις προσφορές για την σχεδιαζόμενη πενθήμερη εκπαιδευτική επίσκεψη του σχολείου μας στο Μόναχο (7-11 Νοεμβρίου 2023) και ακολουθεί και το πρακτικό επιλογής τουριστικού πρακτορείου.

    Κατατέθηκαν 5 προσφορές και επιλέχθηκε από την επιτροπή η προσφορά του πρακτορείου VLASSOPOULOS TRAVEL SERVICES.

    Ακολουθούν οι προσφορές: