ΟΔΗΓΙΕΣ ΣΧΕΤΙΚΑ ΜΕ ΤΑ ΜΕΤΡΑ ΠΡΟΛΗΨΗΣ ΚΑΤΑ ΤΗΣ ΔΙΑΣΠΟΡΑΣ ΛΟΙΜΩΞΗΣ ΑΠΟ ΤΟ ΝΕΟ ΚΟΡΟΝΑΪΟ 2019-nCoVΣΤΙΣ ΣΧΟΛΙΚΕΣ ΜΟΝΑΔΕΣ ΚΑΙ ΦΟΡΕΙΣ ΠΟΥ ΠΡΟΣΦΕΡΟΥΝ ΕΚΠΑΙΔΕΥΤΙΚΕΣ ΥΠΗΡΕΣΙΕΣ
Στις 31 Δεκεμβρίου 2019,οι Κινεζικές αρχές ενημέρωσαν τον Παγκόσμιο Οργανισμό Υγείας (WHO) σχετικά με συρροή περιστατικών πνευμονίας άγνωστης αιτιολογίας, που εκδηλώθηκε στηνπόλη Wuhan της επαρχίας Hubei στην Κίνα. Στις 7 Ιανουαρίου ανακοινώθηκε η απομόνωση ενόςνέου ιού από κλινικά δείγματα των ασθενών, ο οποίος αναγνωρίστηκε ως το παθογόνο αίτιο της συρροής. Ο νέος ιός, ο οποίος πήρε το προσωρινό όνομα 2019-nCoV, ανήκει στην οικογένεια των κοροναϊών, στην οποία ανήκουν ιοί που προκαλούν λιγότερο σοβαρή νόσο, όπως το κοινό κρυολόγημα, αλλά και άλλοι που προκαλούν σοβαρότερη νόσο, όπως οι ιοί SARS-CoV και MERS-CoV. Περιστατικά λοίμωξης από το νέο κοροναϊό έχουν καταγραφεί κυρίως στην Κίνα και άλλες χώρες στην Ασία, στην Αυστραλία, στην Ευρώπη και στη Β.Αμερική. Στην Ευρώπη έχουν επιβεβαιωθεί εργαστηριακά περιστατικά λοίμωξης από το νέο κοροναϊό στη Γαλλία και τη Γερμανία. Σκοπόςτων οδηγιών αυτών είναιη ενημέρωση των εργαζομένων και των μαθητών των σχολικών μονάδων όλων των εκπαιδευτικών βαθμίδων, των φροντιστηρίων και γενικά των πάσης φύσεως εκπαιδευτικών μονάδων της χώρας, σχετικά με τη λοίμωξη από το νέο κοροναϊό 2019-nCoV, τα προληπτικά μέτρα κατά της διασποράς του και τις απαραίτητες ενέργειες σε περίπτωση εμφάνισης περιστατικούύποπτου για λοίμωξη από αυτόν. Α. Πληροφορίες για τη λοίμωξη από το νέο κοροναϊό 2019-nCoVΟ 2019-nCoV είναι στέλεχος κοροναϊού που απομονώνεται για πρώτη φορά από τον άνθρωπο. Με βάση τα υπάρχοντα επιδημιολογικά δεδομένα, είναι πιθανό ότι αναπτύχθηκε αρχικά σε κάποιο ζωικό είδος και στη συνέχεια πέρασε στον άνθρωπο. Με βάση τα διαθέσιμα επιδημιολογικά δεδομένα, φαίνεται ότι ο νέος κοροναϊός πιθανότατα μεταδίδεται από άνθρωπο σε άνθρωπο μέσω σταγονιδίων που αποβάλλονται από άτομο που νοσεί, μέσω βήχα ή πταρμού, ή με άμεση ή έμμεση επαφή με εκκρίσεις αναπνευστικού (δηλαδή μέσω μολυσμένων χεριών).Ο χρόνος επώασης της νόσου,δηλαδή το χρονικό διάστημα που μεσολαβεί μεταξύ της μόλυνσης και της εκδήλωσης των συμπτωμάτων,δεν έχει ακόμη πλήρως καθοριστεί και υπολογίζεται σε 2-14 ημέρες(μέσος χρόνος επώασης περίπου 5 ημέρες).Το συχνότερο σύμπτωμα είναι ο πυρετός. Άλλα συμπτώματα με τα οποία μπορεί να εκδηλωθεί η λοίμωξη είναι βήχας, φαρυγγαλγία, αρθραλγίες, μυαλγίες, καταβολή, ή δύσπνοια. Οι περισσότεροι ασθενείς εμφανίζουν ήπια νόσο. Σε περίπτωση βαρύτερης νόσησης, ο ασθενής μπορεί να εμφανίσει πνευμονία με σοβαρή οξεία αναπνευστική δυσχέρεια και να χρειαστεί νοσηλεία σε μονάδα εντατικής θεραπείας. Άτομα με υποκείμενα νοσήματα και ηλικιωμένοι πιθανώς διατρέχουν υψηλότερο κίνδυνο σοβαρότερης νόσησης. Μέχρι στιγμής, το ποσοστό των περιστατικών που είχανθανατηφόρο κατάληξη είναιπερίπου2%. Δεν υπάρχει ειδική θεραπεία. Στις περισσότερες περιπτώσεις, τα συμπτώματα υποχωρούν μόνα τους. Προς το παρόν, δεν υπάρχουν διαθέσιμα εμβόλια που να προσφέρουν προστασία έναντι των κοροναϊών.Β. Ειδικά προληπτικά μέτρα για την αποφυγή ενδεχόμενης διασποράς του νέου κοροναϊού 2019-nCoV εντός των εκπαιδευτικών μονάδωνΜέλη της εκπαιδευτικής μονάδας (π.χ. μαθητές, σπουδαστές, φοιτητές, εργαζόμενοι, κλπ.) με ιστορικό ταξιδιού στην πόλη Wuhan της επαρχίας Hubei στην Κίνα,ή άλλες περιοχές με συνεχιζόμενη μετάδοση του ιού ή ιστορικό στενής επαφής* με επιβεβαιωμένο κρούσμα λοίμωξης από τον νέο κοροναϊό2019-nCoV, εντός των προηγούμενων 14 ημερών, οι οποίοι είναι ασυμπτωματικοί, συστήνεται να περιορίσουν τις επαφές τους, να απέχουν από τα μαθήματα ή την εργασία τους, μέχρις ότου παρέλθουν τουλάχιστον 14 ημέρες από την ημερομηνία επιστροφής τους από το ταξίδι στηνπόληWuhan(ή σε περιοχές με συνεχιζόμενη μετάδοση του ιού)ή την ημερομηνία τελευταίας στενής επαφής τους με επιβεβαιωμένο κρούσμα λοίμωξης από το νέο κοροναϊό 2019-nCoV και να παρακολουθούν στενά την υγεία τους. Μέλη της εκπαιδευτικής μονάδαςμε ιστορικό ταξιδιού στην πόλη Wuhan της επαρχίας Hubei στην Κίνα,ή άλλεςπεριοχές με συνεχιζόμενη μετάδοση του ιού ή ιστορικό στενής επαφής* με επιβεβαιωμένο κρούσμα λοίμωξης από τον νέο κοροναϊό 2019-nCoV, εντός των προηγούμενων 14 ημερών, που εμφανίζουν οποιοδήποτε σύμπτωμα λοίμωξης αναπνευστικού (π.χ. πυρετό, βήχα, δύσπνοια,κλπ.), θα πρέπει άμεσα να απομονωθούνκαι να υποβληθούν σε ιατρική εκτίμηση το συντομότερο δυνατό. Πριν την ιατρική εκτίμηση, συστήνεται τηλεφωνική ενημέρωση του ιατρού και του ΕΟΔΥ( τηλ. 2105212054)σχετικά με το περιστατικό. Σε περίπτωση που εμφανίζουν σοβαρή νόσο, θα πρέπει να ενημερωθεί άμεσα το ΕΚΑΒ και ο ΕΟΔΥ. Η έγκαιρη ενημέρωση των ιατρών, του ΕΚΑΒ και του ΕΟΔΥ αποσκοπεί στη λήψη των κατάλληλων μέτρων και την αποφυγή του ενδεχομένου έκθεσης άλλων ατόμων. Γ. Γενικά προληπτικά μέτρα κατά της διασποράς ιών του αναπνευστικού, περιλαμβανομένου του νέου κοροναϊού 2019-nCoV,στο περιβάλλον των εκπαιδευτικών μονάδων (σύμφωνα με την εγκύκλιο του Υπουργείου Υγείας με ΑΔΑ: ΨΠΗΗ465ΦΥΟ-ΑΒΕ).Τα προληπτικά μέτρα κατά της διασποράς αναπνευστικών ιών περιλαμβάνουν οδηγίες ατομικής υγιεινής και καθαρισμού και απολύμανσης χώρων, επιφανειών και αντικειμένων. 1. Οδηγίες ατομικής υγιεινής:Παραμονή κατ’οίκον και αποχή από την παρακολούθηση μαθημάτων ή την εργασία οποιουδήποτε ατόμου εμφανίζει συμπτώματα λοίμωξης αναπνευστικούΑποφυγή στενής επαφής, εφόσον αυτό είναι δυνατό,με οποιοδήποτε άτομο εμφανίζει συμπτώματα από το αναπνευστικό, όπως βήχα ή πταρμό. Αποφυγή επαφής χεριών με τα μάτια, τη μύτη και το στόμα για τη μείωση του κινδύνου μόλυνσης.Αποφυγή κοινής χρήσης των μολυβιών, των στυλό, των μαρκαδόρων και άλλων προσωπικών αντικειμένων.Σε βήχα ή φτέρνισμα, κάλυψη της μύτης και του στόματος με το μανίκι στο ύψος του αγκώνα ή με χαρτομάντιλο, απόρριψη του χρησιμοποιημένου χαρτομάντηλου στους κάδους απορριμάτων και επιμελές πλύσιμο των χεριών.Απαγορεύεται τα παιδιά να πίνουν νερό απευθείας από τη βρύση με το στόμα.Τακτικό και επιμελές πλύσιμο των χεριών με υγρό σαπούνι και νερό, για τουλάχιστον 20’’,πριν τη λήψη τροφής και μετά την επίσκεψη στην τουαλέτα, καιπροσεκτικό στέγνωμα χεριών με χάρτινες χειροπετσέτες μιας χρήσηςκαι απόρριψή τους στους κάδους απορριμάτων.Εναλλακτικά του πλυσίματος χεριών, μπορεί να εφαρμοστεί καλό τρίψιμο των χεριών με αντισηπτικό αλκοολούχο διάλυμα ή χαρτομάντιλα με αλκοόλη. Το μπουκάλι με το αλκοολούχο διάλυμα να βρίσκεται κοντά στην έξοδο της αίθουσας διδασκαλίας και να χρησιμοποιείται υπό την εποπτεία του εκπαιδευτικού της τάξης.2. Οδηγίες καθαρισμού και απολύμανσης:Συστηματικός και επαρκής αερισμός όλων των χώρων κυρίως στα διαλείμματα.Πέρα από τις συνήθεις εργασίες καθαρισμού, συχνός καθαρισμός των λείωνεπιφανειών που χρησιμοποιούνται συχνά (π.χ. πόμολα, χερούλια, κουπαστή από σκάλες ή κιγκλίδωμα, βρύσες κλπ) με κοινά καθαριστικά, δηλαδή υγρό σαπούνι και νερό, ή διάλυμα οικιακής χλωρίνης 10% (1 μέρος οικιακής χλωρίνης αραιωμένο σε 10 μέρη νερό) ή αλκοολούχο αντισηπτικό. Οι εργασίες καθαρισμού να γίνονται μεχρήση γαντιών και στολή εργασίας και τα γάντια, μετά τη χρήση τους, να απορρίπτονται. Η χρήση γαντιών μιαςχρήσης δεν αντικαθιστά σε καμιά περίπτωση το πλύσιμο των χεριών.Επισημαίνεται ότι οι παρούσες οδηγίες έχουν συνταχθεί με βάση τα διαθέσιμα επιδημιολογικά δεδομένα και ενδέχεται να τροποποιηθούν, καθώς εξελίσσεται η επιδημία.
-----------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------
*Σημείωση: Ως στενή επαφή με επιβεβαιωμένο κρούσμα λοίμωξης από τον 2019-nCoV ορίζεται:oΕπαφή, πρόσωπο με πρόσωπο, με επιβεβαιωμένο κρούσμα λοίμωξης από τον 2019-nCoV, διάρκειας τουλάχιστον 15’, υπό οποιεσδήποτε συνθήκες ήoΠαραμονή στον ίδιο κλειστό χώρο με επιβεβαιωμένο κρούσμα λοίμωξης από τον 2019-nCoV για περισσότερο από 2 ώρες
O Σύλλογος Προσαρμοσμένων Δραστηριοτήτων ΑΛΜΑ πραγματοποίησε την εκδήλωση για την κοπή της πρωτοχρονιάτικης πίτας του
https://alma-amea.gr/kopi-protochroniatikis-pitas-2020-deltio-typou/
O Σύλλογος Προσαρμοσμένων Δραστηριοτήτων ΑΛΜΑ πραγματοποίησε την εκδήλωση για την κοπή της πρωτοχρονιάτικης πίτας του τη Δευτέρα 27 Ιανουαρίου 2020 στη Λέσχη Αξιωματικών Ενόπλων Δυνάμεων.
Μέσα σε ιδιαιτέρως θερμή ατμόσφαιρα, η πρόεδρος και τα μέλη του ΔΣ υποδέχθηκαν εκπροσώπους της πολιτικής ηγεσίας της χώρας και κοινωνικών φορέων καθώς και πλήθος μελών, υποστηρικτών και φίλων του Συλλόγου.
Η πρόεδρος κ. Κατερίνα Γιαννακοπούλου ευχήθηκε σε όλους καλή και δημιουργική χρονιά και πραγματοποίησε μία σύντομη αναδρομή στις δράσεις του έτους που πέρασε, σηματοδοτώντας τα 23 χρόνια του φορέα στο χώρο της ειδικής αγωγής.
Η μουσικοθεατρική ομάδα του ΑΛΜΑ παρουσίασε θεατρικό δρώμενο, ενώ οι νέοι της Λέσχης Δημιουργικής Απασχόλησης με πολύ κέφι χόρεψαν παραδοσιακούς κρητικούς χορούς.
Ευχαριστούμε το Γενικό Επιτελείο Στρατού και τη διεύθυνση της Λ.Α.Ε.Δ. για τη διάθεση του χώρου, αλλά και το προσωπικό που προσέφερε εθελοντικά τις υπηρεσίες του στη γιορτή του Συλλόγου. Επίσης ευχαριστούμε θερμά τον κ. Αντωνόπουλο και το Catering «Ελαφοκυνηγός» για τη διάθεση γεύματος και υπηρεσιών εστίασης για 300 άτομα, το αρτοζαχαροπλαστείο «ΠΕΤΕΚ» για την πρωτοχρονιάτικη πίτα, την Κάβα Ανθίδη για την ευγενική χορηγία εμφιαλωμένου κρασιού, την κ. Λεουνάκη για τη χορηγία τροφίμων και τους σπουδαστές του τμήματος Επισιτισμού του ΙΕΚ ΑΛΦΑ Γλυφάδας, που εθελοντικά μας προσέφεραν την πολύτιμη βοήθειά τους. Ευχαριστούμε επίσης την ορχήστρα της Πολεμικής Αεροπορίας που με ρυθμούς αγαπημένους πλαισίωσε την εκδήλωσή μας και ενθουσίασε το κοινό.
Με την παρουσία τους μας τίμησαν: ο Υπουργός Τουρισμού κ. Χάρης Θεοχάρης, η Υφυπουργός Εργασίας κ. Δόμνα-Μαρία Μιχαηλίδου, οι βουλευτές Β΄ Αθηνών της Ν. Δημοκρατίας κ. Διονύσης Χατζηδάκης, κ. Άννα Καραμανλή και κ. Κώστας Κυρανάκης, η Αντιπεριφερειάρχης Νότιου Τομέα της Περιφέρειας Αττικής κ. Αναστασία Νάννου, ο Δήμαρχος Π. Φαλήρου κ. Γιάννης Φωστηρόπουλος, ο στρατηγός κ. Γουμαλάτσος, η κ. Κατερίνα Κατριβάνου, Δ/ντρια βρεφονηπιακών σταθμών Δήμου Αθηναίων, ο Αρχιμανδρίτης πατ. Ισίδωρος Τσόρβας, ο κ. Δημήτρης Νικόλσκυ, Προιστ. Πολιτικών Ενίσχυσης Παιδιών με Αναπηρία του Υπ. Εργασίας, η κ. Χριστ. Παναγιωτάκου από το Ίδρυμα Ωνάση, η κ. Σπανίδου από το ΔΣ του Συλλόγου Ατόμων με Σκλήρυνση κατά Πλάκας, ο κ. Λιαπής Κώστας, επικεφαλής της διοργάνωσης του Ποσειδώνιου Ημιμαραθώνιου, ο κ. Βαγγ. Φάλιας πρόεδρος του συλλόγου μοτοσικλετιστών HOG, ο κ. Βενετσάνος, διευθυντές σχολικών μονάδων του Δήμου Π. Φαλήρου και εξέχοντα στελέχη συλλόγων και φορέων του Δήμου Παλ. Φαλήρου, όπως η Ένωση Γονέων ΠΦ, οι σύλλογοι Αθηνά, Οικολογική Συνεργασία, Ένωση Κατοίκων Αμφιθέας Σοφία Μπεφόν, Φιλοζωικό Σωματείο ΠΦ, Φίλοι του Ερυθρού Σταυρού, Inner Wheel.
Δήμος Παλαιού Φαλήρου : Γιορτή της Παιδείας
Δήμος Παλαιού Φαλήρου
Σας προσκαλούμε να τιμήσετε με την παρουσία σας
τη Γιορτή της Παιδείας
που θα πραγματοποιηθεί την Πέμπτη 30 Ιανουαρίου 2020
(ημέρα εορτασμού των Τριών Ιεραρχών) και ώρα 18:00 ,
στην αίθουσα πολλαπλών χρήσεων του Δημαρχείου
(Τερψιχόρης 51 & Αρτέμιδος),
προς τιμήν της εκπαιδευτικής κοινότητας.
Κατά τη διάρκεια της εκδήλωσης
θα βραβευθούν οι συνταξιοδοτηθέντες εντός του 2019 εκπαιδευτικοί,
καθώς και οι αριστεύσαντες μαθητές Δευτεροβάθμιας εκπαίδευσης
από την επιτροπή κληροδοτήματος Παύλου Αθανασιάδη.
Πληροφορίες: Γραφείο Παιδείας Δήμου Παλαιού Φαλήρου:
210-9887139 , 210-9815323
Ο Δήμαρχος Ο Αντιδήμαρχος Παιδείας
Ιωάννης Φωστηρόπουλος Μιχαήλ Μιχαηλίδης
Διεθνής ημέρα Εκπαίδευσης
Στοιχεία των United Nations σε ένα γράφημα :
Κοπή πίτας Ρήσεων και Αντι-Ρήσεων 2020!
Εσπερίδα «Σεξουαλική αγωγή και παιδική κακοποίηση – μύθοι & πραγματικότητες» – παρουσίαση του βιβλίου «Ήσουν μόνο ένα παιδί», της Εύας Κασιάρου
«Ήσουν μόνο ένα παιδί» Σεξουαλική αγωγή και παιδική κακοποίηση –Μύθοι και πραγματικότητες. Ο Δήμαρχος Π.Φαλήρου Γιάννης Φωστηρόπουλος , η Υπεύθυνη των Δημοτικών Βιβλιοθηκών Μαίρη Τρύφων και η Υπεύθυνη Αγωγή Υγείας της Δ΄Δ/νσης Π.Ε Αθηνών Ιωάννα Μενδρινού, σας προσκαλούν στην συζήτηση για την παιδική σεξουαλική κακοποίηση, ένα παγκόσμιο πρόβλημα με πολλές προεκτάσεις. Αφορμή το μυθιστόρημα της Εύας Κασιάρου «Ήσουν μόνο ένα παιδί» (εκδόσεις Κόκκινη κλωστή δεμένη). Συνεργάζονται ο Δήμος Π.Φαλήρου, οι Δημοτικές Βιβλιοθήκες Π.Φαλήρου, η Δ΄Δ/νση Π.Ε Αθηνών-Αγωγή Υγείας, το «Χαμόγελο του Παιδιού», η Υποδιεύθυνση Προστασίας Ανηλίκων της Διεύθυνσης Ασφαλείας Αττικής, Ψυχολόγοι, παιδοψυχολόγοι, εκπαιδευτικοί.
Δευτέρα 20/1/20 στις 18.00μμ στον πολυχώρο του Δημαρχείο Π.Φαλήρου
Χριστουγεννιάτικη γιορτή- Εκκλησιασμός- Προβολή ταινιών
Τη Δευτέρα 23 Δεκεμβρίου 2019 έλαβε χώρα η χριστουγεννιάτικη εορτή του σχολείου μας. Ακολούθησε Εκκλησιασμός των μαθητριών και μαθητών στον Ιερό Ναό της Αγίας Κυριακής και στη συνέχεια ακολούθησε προβολή ταινιών στο χώρο του σχολείου μας.
Περίπατος στο ΔΑΚ
Στις 5 Δεκεμβρίου 2019 πραγματοποιήθηκε περίπατος του σχολείου μας στις εγκαταστάσεις του ΔΑΚ.
Ακολουθούν στιγμιότυπα από τα τουρνουά ποδοσφαίρου και βόλευ που διοργανώθηκαν ανάμεσα στις μαθήτριες και τους μαθητές του σχολείου μας.
Mentoring Θεολογίας του ΕΚΠΑ στο σχολείο μας
Κλικάρετε (νηγματίστε) στην εικόνα για να παρακολουθήσετε σχετικό video
Αναζητώντας το όρο σε λεξικά…
Λεξικό Τριανταφυλλίδη: Mέντορας ο [méndoras]: χαρακτηρισμός για συνετό σύμβουλο και φίλο.[λόγ. < αρχ. Μέντωρ, -ορα (σύμβουλος του Τηλέμαχου στην Οδύσσεια)]
Λεξικό Μπαμπινιώτη: Έχει μόνο το κύριο όνομα: Μέντωρ (ο) {Μέντορ-ος, ·α| 1. μυθολ. πιστός φίλος τού Οδυσσέα τού οποίου τη μορφή έπαιρνε η Αθηνά για να βοηθήσει τον ίδιο ή τον Τηλέμαχο 2. (μετωνυμ.) για πρόσωπο που καθοδηγεί και συμβουλεύει κάποιον, ώστε να κάνει σωστές επιλογές. Επίσης Μέντορας. (ΕΤΥΜ. αρχ. < θ. μεν- (< I.E. men-, ρίζα ευρείας διαδόσεως, που αφορά σε πνευματικές δραστηριότητες, βλ. λ. μέν ος, μνή-μη. μαν-ία. μάν- τις κ.ά.) + παραγ. επίθημα -τωρ <τού δρώντος προσώπου. πβ. πράκτωρ)\.
Λεξικό Δημητράκου: μεντορουργής ούς-ές ό υπό του Μέντορος ειργασμένος : Λούκ, Λεξιφ.7 ό τρυηλίς μεντορουργής ευλαβή έχουσα την κέρκον.
Στην ελληνική μυθολογία με το όνομα Μέντορας (Μέντωρ) ήταν γνωστά δύο πρόσωπα: Ο πιο γνωστός Μέντωρ ήταν ένα πρόσωπο της Οδύσσειας στο οποίο ο Οδυσσέας εμπιστεύθηκε «τα του οίκου του» όταν έφευγε για τον Τρωικό Πόλεμο. Τη μορφή του Μέντορα έπαιρνε η θεά Αθηνά σε πολλές περιστάσεις, όπως για να συνοδεύσει τον Τηλέμαχο στην Πύλο και στη Σπάρτη όταν έψαχνε τον πατέρα του, ή για να προστρέξει σε βοήθεια του Οδυσσέα κατά τη «μνηστηροφονία» την εξόντωση των μνηστήρων της Πηνελόπης. Ως Μέντωρ αναφέρεται ακόμη ένας γιος του γονιμότατου Ηρακλή από την Θεσπιάδα Ασωπίδα.
Ο Γάλλος συγγραφέας Φρανσουά Φενελόν, στο έργο του Les Aventures de Telemaque («Οι περιπέτειες του Τηλέμαχου», 1699) παρουσιάζει τον Μέντορα-Αθηνά να συνοδεύει τον Τηλέμαχο στο ταξίδι του, να του δίνει κατευθύνσεις με τη φιλική γνώμη του και να τον επαναφέρει τελικά κοντά στον πατέρα του, τον Οδυσσέα. Με αυτό τον τρόπο, η λέξη «μέντορας» στη γαλλική, από αυτή σε άλλες ευρωπαϊκές γλώσσες, και ως «μερικό» αντιδάνειο και στη νέα ελληνική, σημαίνει και γενικά τον σύμβουλο και φίλο που δρα ως πνευματικός οδηγός και καθοδηγητής. Στην αγγλική γλώσσα υπάρχουν και τα παράγωγα mentoring, mentorship, mentoree
Ο θεσμός του Μέντορα σύμφωνα με την πρόταση του Υπουργείου Παιδείας
(όπως δόθηκε στη Διδασκαλική Ομοσπονδία Ελλάδας και στην Ομοσπονδία Λειτουργών Μέσης Εκπαίδευσης)
Αναγκαιότητα θεσμού και εννοιολογικός προσδιορισμός
Η παροχή υψηλής ποιότητας παιδαγωγικού/διδακτικού έργου και η προσωπική/επαγγελματική ανάπτυξη του εκπαιδευτικού αποτελούν τους κύριους άξονες προτεραιότητας του «Νέου Σχολείου». Οι εν λόγω άξονες προϋποθέτουν τα εξής:
- ομαλή ένταξη/προσαρμογή του στην εκάστοτε σχολική πραγματικότητα,
- διαρκή παιδαγωγική/διδακτική καθοδήγησή του,
- συναισθηματική στήριξή του.
Για το σκοπό αυτό υιοθετείται η εισαγωγή του θεσμού του «Μέντορα» στο εκπαιδευτικό μας σύστημα: για κάθε νεοδιοριζόμενο εκπαιδευτικό ορίζεται ένας παλαιότερος και εμπειρότερος του ως μέντορας. Η σχέση τους, η οποία θα διέπεται από σαφές θεσμικό πλαίσιο, προσβλέπει στην παροχή εξατομικευμένης βοήθειας από το μέντορα προς το νεοδιοριζόμενο εκπαιδευτικό σχετικά με ζητήματα γενικής και ειδικής διδακτικής, καθώς και με ζητήματα παιδαγωγικής, ψυχολογικής, διοικητικής και επαγγελματικής φύσης. Ο μέντορας λειτουργεί ως πρότυπο για το νεοδιοριζόμενο εκπαιδευτικό, ενώ παράλληλα τον ενθαρρύνει και του παρέχει ευκαιρίες για έμπνευση, αναστοχασμό και αυτοαξιολόγηση στα πλαίσια μιας ισότιμης σχέσης.
To EKΠΑ και συγκεκριμένα η Θεολογική σχολή, τμήμα Θεολογίας, υπό την καθοδήγηση του επίκουρου Καθηγητή Μάριου Κουκουνάρα Λιάγκη έχει δραστηροποιηθεί στον τομέα αυτόν και βοηθά τους φοιτητές να εξοικειωθούν με την εκπαιδευτική πράξη. Έτσι κάθε χρόνο αποστέλλει φοιτητές και φοιτήτριες για πρακτική άσκηση και στο σχολείο μας. Φέτος έχουμε μαζί μας την κα Κατερίνα Μιχαήλου που καταβάλλει προσπάθεια εμπλουτισμού της καθημερινής εκπαιδευτικής μας ρουτίνας με τεχνικές που εστιάζουν στη συμμετοχικότητα των μαθητών μέσα από ομαδοσυνεργατικές δράσεις και αποσκοπεί στην ανάπτυξη της κριτικής και δημιουργικής σκέψης των μαθητών για μια θεολογία του διαλόγου, της ανεκτικότητας και της συνύπαρξης των ετεροτήτων.
To 5o Γυμνάσιο πάει θέατρο
Στο πλαίσιο των ευρύτερων πολιτιστικών δράσεων του 5ου Γυμνασίου
Παλαιού Φαλήρου και με απώτερο στόχο την επαφή των μαθητών με
εναλλακτικούς τρόπους μάθησης και καλλιέργειας και τον εμπλουτισμό της θεατρικής παιδείας τους, οι υπεύθυνοι εκπαιδευτικοί
κ.κ. Πορφύρη Ζωή, Μπόζης Αντώνης, Γωγούλου Παρασκευή και Καθοπούλη Μαρία
μαζί με ομάδα μαθητών παρακολούθησαν την θεατρική παράσταση
«Το
Θαύμα της Άννυ Σάλιβαν» την Κυριακή 8-12-2019 και ώρα 18.30
στο θέατρο Μεταξουργείο (Ακαδήμου 14, Αθήνα).
Από τη Διεύθυνση του 5ου Γυμνασίου Π. Φαλήρου.
Υποκατηγορίες
- Νέα
- Ανακοινώσεις
-
Μόναχο 2023 Προσφορές
Αναρτούμε τις προσφορές για την σχεδιαζόμενη πενθήμερη εκπαιδευτική επίσκεψη του σχολείου μας στο Μόναχο (7-11 Νοεμβρίου 2023) και ακολουθεί και το πρακτικό επιλογής τουριστικού πρακτορείου.
Κατατέθηκαν 5 προσφορές και επιλέχθηκε από την επιτροπή η προσφορά του πρακτορείου VLASSOPOULOS TRAVEL SERVICES.
Ακολουθούν οι προσφορές: