Η 25η Μαρτίου είναι ημέρα μνήμης και τιμής της Επανάστασης του 1821 ενάντια στην οθωμανική αυτοκρατορία. Η επανάσταση των Ελλήνων αποτελεί ένα σημαντικό ιστορικό γεγονός, όχι μόνο για την ελληνική αλλά και για την ευρωπαϊκή και την παγκόσμια ιστορία. Για εμάς τους Έλληνες σηματοδοτεί την απαρχή της πολιτικής μας συγκρότησης ως ανεξάρτητου εθνικού κράτους. Την ίδια όμως στιγμή εγγράφεται και στο μεγάλο επαναστατικό κίνημα που εγκαινιάστηκε στην Ευρώπη μετά την Γαλλική Επανάσταση, που αμφισβήτησε την απολυταρχία και διεκδίκησε την ανατροπή των παλιών καθεστώτων και την εγκαθίδρυση μιας νέας πολιτικής τάξης βασισμένης στα προοδευτικά προτάγματα της ισότητας, της χειραφέτησης και της λαϊκής κυριαρχίας.
Σε αυτό το πλαίσιο είναι σημαντικό να συνειδητοποιήσουμε ότι το ελληνικό εθνικό κίνημα, αναδύθηκε μέσα από μια σύνθετη πνευματική και κοινωνική διαδικασία στα τέλη του 18ου και στις αρχές του 19ου αιώνα, και υπήρξε η πρώτη από τις εθνικές επαναστάσεις της Ευρώπης που σημείωσε επιτυχία και οδήγησε στη συγκρότηση του πρώτου ανεξάρτητου κράτους στα Βαλκάνια.
Μέσα από τη δυναμική της επανάστασης, ο παλιός κόσμος των αγροτών, των αρματολών, των εμπόρων και των καραβοκύρηδων μετασχηματίζεται και διεκδικεί την ανεξαρτησία και την πολιτική του συγκρότηση.
Στην πολυκύμαντη δεκαετία που ακολούθησε την έκρηξη της επανάστασης, ο λαός αυτός γνώρισε νίκες αλλά και ήττες στο πεδίο της μάχης, συγκρότησε νέους πολιτικούς θεσμούς, διακήρυξε τη βούλησή του στα πολιτειακά κείμενα του Αγώνα - που ενσωμάτωσαν τις πιο προοδευτικές δημοκρατικές ιδέες και αξίες της εποχής - διεκδίκησε την παρουσία του στο ευρωπαϊκό διπλωματικό πεδίο, προκάλεσε τον θαυμασμό των ευρωπαϊκών λαών και την ανάπτυξη ενός ευρωπαϊκού κινήματος αλληλεγγύης.
Δεν απέφυγε όμως και ισχυρές αντιπαραθέσεις, οξύτατες εσωτερικές συγκρούσεις, αποτέλεσμα τοπικισμού, πολιτικών ανταγωνισμών και προσωπικών φιλοδοξιών, που οδήγησαν τελικά σε αιματηρές εμφύλιες διαμάχες, και υπονόμευσαν, έστω και προσωρινά, την έκβαση της επανάστασης. Οι διαμάχες αυτές άφησαν το αποτύπωμά τους και στις μετέπειτα εξελίξεις.Σήμερα, καθώς οδεύουμε προς τον εορτασμό των 200 χρόνων από την κήρυξη της επανάστασης, οφείλουμε, με την ευκαιρία της ιστορικής αυτής επετείου, να αναστοχαστούμε όσα έγιναν τότε, θετικά και αρνητικά, έχοντας, όμως, πάντα στο μυαλό μας το πόσο σημαντικό ήταν το αιώνιο μήνυμα «Ελευθερία ή Θάνατος». Οι ελευθερίες και η δημοκρατία κατακτώνται καθημερινά με πολύμορφους αγώνες. Είναι και αυτό ένα από τα διαρκή διδάγματα της Επανάστασης.
Ο ΥΠΟΥΡΓΟΣ
ΠΑΙΔΕΙΑΣ, ΕΡΕΥΝΑΣ ΚΑΙ ΘΡΗΣΚΕΥΜΑΤΩΝ
ΚΩΝΣΤΑΝΤΙΝΟΣ ΓΑΒΡΟΓΛΟΥ
ΤΟ ΣΧΟΛΕΙΟ ΜΑΣ ΠΕΡΙΜΕΝΕΙ ΤΗΝ ΥΠΟΣΤΗΡΙΗ ΣΑΣ ΜΕ ΜΙΑ ΨΗΦΟ ΓΙΑ ΤΟ ΤΡΑΓΟΥΔΙ ΤΩΝ ΜΑΓΙΑ ΛΥΡΑ ΚΑΙ ΚΥΡΙΑΚΟΥ ΓΡΗΓΟΡΙΑΔΟΥ ΙΩΑΝΝΑ
<iframe src="https://www.facebook.com/plugins/video.php?href=https%3A%2F%2Fwww.facebook.com%2Fgiannis.kodopoulos%2Fvideos%2F10215879190524672%2F&show_text=0&width=560" width="560" height="315" style="border:none;overflow:hidden" scrolling="no" frameborder="0" allowTransparency="true" allowFullScreen="true"></iframe>
Διασχολικό Παιχνίδι Γνώσεων στο μάθημα των Θρησκευτικών, πραγματοποιήθηκε στην συμπρωτεύουσα, το οποίο διοργανώνεται από το 2ο Πειραματικό Γυμνάσιο Θεσσαλονίκης.
Μετά την καθιερωμένη προσευχή στον προαύλιο χώρο του 2ου Πειραματικού Γυμνασίου., ακολούθησαν οι χαιρετισμοί από την καθηγήτρια Παιδαγωγικών της Θεολογικής Σχολής του Α.Π.Θ. κα Μητροπούλου, από τον Συντονιστή των Θεολόγων κ. Στράντζαλη, ο οποίος τόνισε την σημασία του μαθήματος των θρησκευτικών στην διαμόρφωση ακέραιας προσωπικότητας και την προαγωγή του ανθρώπινου πολιτισμού.
Ακολούθησε ο σύντομος χαιρετισμός από τον Διευθυντή του Πειραματικού κ. Μισαηλίδη, ο οποίος καλωσόρισε τα παιδιά και τους τόνισε ότι πρόκειται για ένα εγχείρημα το οποίο λαμβάνει χώρα για πρώτη φορά στα Θρησκευτικά από ιδρύσεως του Ελληνικού Κράτους στην ιστορία ανάλογων διασχολικών διαγωνισμών.
Στο Διασχολικό Παιχνίδι Γνώσεων στα Θρησκευτικά συμμετείχαν τα Γυμνάσια από την Ανατολική και Δυτική Θεσσαλονίκη: 1ο Τριανδρίας, 1ο Τούμπας, 1ο Επανομής, 1ο Νεάπολης, 1ο Πειραματικό, 2ο Καλαμαριάς, 2ο Μαλακοπής, 2ο Τούμπας, 2ο Πυλαίας, 2ο Πειραματικό, 3ο Νεάπολης, 4ο Θεσσαλονίκης, 4ο Νεάπολης, 5ο Θεσσαλονίκης, 7ο Καλαμαριάς, 8ο Θεσσαλονίκης και 12ο Θεσσαλονίκης.
Το Παιχνίδι διαρθρώθηκε σε τρεις φάσεις, η τελευταία των οποίων αποτέλεσε ένα παιχνίδι γνώσεων ανάμεσα σε δύο αμιλλώμενες ομάδες, με έπαθλο ένα τάμπλετ για κάθε μέλος της τριμελούς νικήτριας ομάδας.
Πλούσια δώρα έλαβαν επίσης και τα μέλη της δεύτερης συναγωνιζόμενης ομάδας, καθώς επίσης και οι πρωτεύσαντες ενός εκάστου των συμμετεχόντων Γυμνασίων. Αναμνηστικά δόθηκαν σε όλους τους συμμετέχοντες μαθητές και συμμετέχουσες μαθήτριες.
Η εκδήλωση πλαισιώθηκε από καλλιτεχνικές εκδηλώσεις στη διάρκεια των δύο διαλειμμάτων, στις οποίες μετείχαν η πιανίστρια ( πρώην μαθήτριά μας) Μαρία Μηνοβγίδου, οι χορωδίες του Πυθαγορείου Ωδείου Δήμου Θερμαϊκού και του Ιερού Ναού της Αγίας Βαρβάρας Τούμπας υπό την Διεύθυνση της μαέστρου κυρίας Ελεονώρας Καλαϊτσίδου, το πρόγραμμα των οποίων ενθουσίασε το παρευρισκόμενο κοινό.
Στην αίθουσα πολλαπλών εκδηλώσεων του Σχολείου , παρετίθετο πλουσιότατος μπουφές με πρόχειρο γεύμα και αναψυκτικά για τους μαθητές, τους γονείς και γενικά όσους παρευρέθηκαν στις εκδηλώσεις. Ο μπουφές πραγματοποιήθηκε με την αρωγή του Κυλικείου του Σχολείου , του Συλλόγου Γονέων και Κηδεμόνων και διαφόρων αρτοζαχαροπλαστείων της πόλης.
Το Ινστιτούτο Εκπαιδευτικής Πολιτικής (Ι.Ε.Π.)
και το Κέντρο Θεραπείας Εξαρτημένων Ατόμων (ΚΕ.Θ.Ε.Α.)
διοργανώνουν επιμορφωτική-επιστημονική ημερίδα
Σάββατο 6 Απριλίου 2019
Κεντρικές Ομιλίες-Καλές Πρακτικές
Αμφιθέατρο Άλκης Αργυριάδης, Κεντρικό Κτίριο Πανεπιστημίου Αθηνών
Πανεπιστημίου 30-Προπύλαια
Βιωματικά Εργαστήρια
Μέγαρο Θεωρητικών Επιστημών (Κτίριο Νομικής Σχολής)
Σόλωνος 57, Αθήνα
ΔΗΛΩΣΗ ΣΥΜΜΕΤΟΧΗΣ
Για να δηλώσετε συμμετοχή στην ημερίδα μεταβείτε στο link:
http://www.iep.edu.gr/el/dilosi-symmetoxis
Για τη συμμετοχή στην ημερίδα θα τηρηθεί σειρά προτεραιότητας (150 άτομα).
Η φόρμα δήλωσης συμμετοχής σε ένα από τα εργαστήρια θα παραμείνει ενεργή μέχρι και δέκα (10) μέρες πριν από τη διεξαγωγή της ημερίδας. Ο μέγιστος αριθμός συμμετεχόντων για κάθε εργαστήρι είναι είκοσι πέντε (25) άτομα. Θα τηρηθεί σειρά προτεραιότητας.
Η χρήση ουσιών αλλά και η εξάρτηση από το διαδίκτυο κατά την παιδική και εφηβική ηλικία απασχολεί έντονα τους/τις εκπαιδευτικούς, καθώς επηρεάζει αρνητικά τη συμπεριφορά των μαθητών/μαθητριών και την εκπαιδευτική λειτουργία, συνδέεται με άλλες συμπεριφορές
υψηλού κινδύνου και συνήθως κλιμακώνεται βάζοντας σε κίνδυνο την ποιότητα ζωής, αλλά και την ίδια την ύπαρξη των παιδιών.
H εξάρτηση δεν είναι ασθένεια. Είναι το σύμπτωμα πίσω από το οποίο βρίσκεται ένας ιδιαίτερος για κάθε άνθρωπο συνδυασμός από αιτίες, κυρίως ψυχολογικές και κοινωνικές. Η πρόληψη στοχεύει στην προαγωγή της ψυχοκοινωνικής υγείας και στην αντιμετώπιση των παραγόντων κινδύνου για εξαρτητικές μορφές συμπεριφοράς. Η ημερίδα ακολουθεί μια ψυχοκοινωνική προσέγγιση, μέσα από την οποία είναι δυνατό να αναδειχθούν οι ρίζες του προβλήματος και να υποστηριχθεί ολοκληρωμένα το παιδί και ο/η έφηβος, σε μια προσπάθεια να συμμετάσχει ενεργητικά στη διαδικασία της προσωπικής του/της ενημέρωσης, ενδυνάμωσης και αλλαγής.
Η οικονομική κρίση συνδέεται με αύξηση των προβλημάτων ψυχικής και σωματικής υγείας, συμπεριλαμβανομένων των εξαρτήσεων. Η χώρα μας τα τελευταία χρόνια γνωρίζει ραγδαία επιδείνωση των προβλημάτων ψυχικής υγείας, αύξηση των αυτοκτονιών, της κατάθλιψης και των εθισμών. Στον τομέα των εξαρτήσεων παρατηρείται άνοδος της ένδειας, της αστεγίας και του κοινωνικού αποκλεισμού μεταξύ των χρηστών, ενίσχυση των συμπεριφορών υψηλού κινδύνου, όπως η ενέσιμη χρήση ουσιών, η κοινή χρήση σύριγγας, η πολυτοξικομανία κ.ά. Συγχρόνως, νέες, πιο οικονομικές αλλά πολύ επικίνδυνες ουσίες όπως το shisha κάνουν την εμφάνισή τους στην εγχώρια παράνομη αγορά. Επιπλέον, σε άνοδο φαίνεται να βρίσκονται άλλες μορφές εξάρτησης, όπως τα τυχερά παιχνίδια, ο στοιχηματισμός, ο αλκοολισμός και η παθολογική ενασχόληση με το διαδίκτυο.
Στόχο της ημερίδας αποτελεί η επιμόρφωση και η ουσιαστική ενημέρωση αναφορικά με τις εξαρτήσεις στο πλαίσιο της σχολικής κοινότητας. Επιδιώκεται επίσης η διαμόρφωση των προϋποθέσεων εκείνων που θα υποβοηθήσουν τη συγκρότηση Δικτύων ανάμεσα στα σχολεία και στους/τις εκπαιδευτικούς, αλλά και αρμόδιους φορείς και παράγοντες εκτός σχολείου, οι οποίες θα δώσουν τη δυνατότητα αλληλοϋποστήριξης στο κρίσιμο ζήτημα της πρόληψης, της έγκαιρης παρέμβασης και της αντιμετώπισης των εξαρτήσεων στα σχολεία.
Η ημερίδα εστιάζει στην υποστήριξη των εκπαιδευτικών και μαθητών/τριών δευτεροβάθμιας εκπαίδευσης δίνοντας έμφαση στη βιωματική μάθηση και τις «καλές πρακτικές», και για τον λόγο αυτό η δομή της είναι τριμερής.
Η ημερίδα περιλαμβάνει:
1) Εισηγήσεις
2) Παρουσιάσεις «καλών πρακτικών»
3) Διεξαγωγή βιωματικών εργαστηρίων
Η ημερίδα απευθύνεται σε εκπαιδευτικούς όλων των βαθμίδων, στελέχη της εκπαίδευσης, γονείς, και γενικότερα σε όσους και όσες ενδιαφέρονται και αγωνιούν για την υγιή ανάπτυξη και την ψυχική συγκρότηση των παιδιών και των εφήβων και προσβλέπουν σε ένα ασφαλές σχολείο, το οποίο θα βοηθάει τους μαθητές και τις μαθήτριες να αναπτύξουν τις απαραίτητες δεξιότητες ζωής, θωρακίζοντάς τους έναντι των εξαρτήσεων.
Βεβαιώσεις συμμετοχής στην ημερίδα θα δοθούν ηλεκτρονικά.
Επιπλέον, όσοι συμμετάσχουν και σε ένα από τα προγραμματισμένα εργαστήρια θα λάβουν, εκτός από τη βεβαίωση συμμετοχής στην ημερίδα, χωριστή βεβαίωση παρακολούθησης του εργαστηρίου με την ειδική θεματική. Τέλος, όσοι συμμετάσχουν μόνο σε κάποιο εργαστήρι, θα λάβουν βεβαίωση συμμετοχής μόνο σ’ αυτό.
Τηλέφωνα επικοινωνίας:
Βασιλική Αναστασοπούλου, 213-1335-569
Κολιοφώτη Όλγα, 213-1335-302
Κωνσταντίνα Υφαντή, 210-9212961
Ελευθερία Αλαμπάνου, 210-9212961
Αναφορικά με το αντικείμενο του θέματος,σας ενημερώνουμε ότι τοΥπουργείοΠαιδείας, ́ΕρευναςκαιΘρησκευμάτων τηςΕλλάδαςκαιτοΤμήμαΔημοσίωνΥποθέσεωντηςΑμερικανικήςΠρεσβείαςστηνΑθήνα
ανακοινώνουντηνεπέκτασητουπρογράμματοςανταλλαγήςFLEX (Future Leaders Exchange) καιστηνΕλλάδα. ΤοπρόγραμμαδίνειτηνευκαιρίασεμαθητέςαπότηνΕλλάδαπουφοιτούνστηνΓ’ΓυμνασίουκαιτηνΑ’ΛυκείουναλάβουνπλήρειςυποτροφίεςγιαναταξιδέψουνστιςΗ.Π.Α.Εκεί,θαφοιτήσουνσεαμερικανικάεκπαιδευτικάιδρύματα,γιαέναν(1) χρόνο,φιλοξενούμενοιαπόαμερικανικέςοικογένειεςυποδοχής.Ειδικότερα,προσφέρονταιδέκα(10) υποτροφίεςσεΈλληνεςμαθητέςκατάτησχολικήχρονιά2019 – 2020.Οιμαθητέςεπιλέγονταιμέσωενόςαξιοκρατικούκαιχωρίςκόστοςδιαγωνισμού,πουείναιανοιχτόςσεόσους/όσεςπληρούνταπαρακάτωκριτήρια:Κατάτοσχολικόέτος2018-2019 φοιτούνστηνΓ’ΓυμνασίουήστηνΑ’Λυκείουκαιείναιγεννημένοιαπό 1Ιανουαρίου 2002 έως 15 Ιουλίου 2004. Έχουνγενικόμέσοόροβαθμολογίαςίσοήμεγαλύτεροτου“καλώς” (13,1/20).Έχουνκαλήγνώσητηςαγγλικήςγλώσσας.ΕίναιΈλληνεςπολίτεςκαιδικαιούνταιδιεθνέςδιαβατήριο.ΤοFLEX χρηματοδοτείταιαποκλειστικάαπότοΥπουργείοΕξωτερικών (U.S Department of State) τωνΗ.Π.Α.καιοργανώνεταιαπότονμηκερδοσκοπικόοργανισμό«ΤαΑμερικανικάΣυμβούλιαγιατηΔιεθνήΕκπαίδευση/ American Councils forInternational Education» (https://www.americancouncils.org/), πουαπότο1974 αποσκοπείστηνκατανόησημεταξύτωνλαών,τηνανταλλαγήιδεώνκαιτησυνεργασίαμέσωτηςεκπαίδευσης.
Οιενδιαφερόμενοιμπορούννασυμπληρώσουντηνηλεκτρονικήαίτησηγιατοπρόγραμμαστονιστότοποais.americancouncils.org/flex έωςτις19 Φεβρουαρίου2019,ενώπερισσότερεςπληροφορίεςβρίσκονταικαιστoνσύνδεσμοhttp://discoverflex.org/ . Επίσης,γιαπληροφορίες,μπορούννααπευθύνονταιαπευθείαςστηνκ.ΑναστασίαΦράγκου,ΕκπρόσωποτωνΑμερικανικώνΣυμβουλίωνγιατηνδιεθνήεκπαίδευση (+30 6946 604 002, greece@americancouncils.eu).[Περισσότερεςπληροφορίες:- FLEX_2019_Program_Brochure_Greece.pdf (https://aisforms.s3.amazonaws.com/ais/FLEX/2019/FLEX_2019_Program_Brochure_Greece.pdf ) - www.discoverflex.org - www.facebook.com/flexingreece/- E-mail: Αυτή η διεύθυνση ηλεκτρονικού ταχυδρομείου προστατεύεται από τους αυτοματισμούς αποστολέων ανεπιθύμητων μηνυμάτων. Χρειάζεται να ενεργοποιήσετε τη JavaScript για να μπορέσετε να τη δείτε. ]. ΜετάτηναπουσίατουςαπότοΕλληνικόεκπαιδευτικόσύστημα,γιαένα (1)έτος,οιωφελούμενοιτωνενθέματιυποτροφιώνπροκειμένουνασυνεχίσουντηνφοίτησήτουςστασχολείατηςδευτεροβάθμιαςεκπαίδευσηςάματηεπιστροφήτουςστηνΕλλάδα,υπάγονταιστιςεκάστοτεισχύουσεςνομοθετικέςδιατάξεις(σχετ.:i)τοΠ.Δ. 578/1977 (ΦΕΚ 191 τ.Α’7/7/1977)όπωςισχύει,ii)ηαριθμ.10645/ΓΔ4/22-1-2018ΥΑ(ΦΕΚ120 τ.Β’23/1/2018), όπωςισχύει.Επισυνάπτεταιενημερωτικόφυλλάδιογιατοεκπαιδευτικόπρόγραμμα.
ΟΠΡΟΪΣΤΑΜΕΝΟΣΤΗΣΓΕΝΙΚΗΣΔΙΕΥΘΥΝΣΗΣ
Ερωτηματολόγιο που απευθύνεται στους εκπαιδευτικούς όλων των βαθμίδων των σχολείων της χώρας στο πλαίσιο διερεύνησης των επιμορφωτικών τους αναγκών και προτεραιοτήτων, εξέδωσε το Ινστιτούτο Εκπαιδευτικής Πολιτικής (ΙΕΠ).
Το ΙΕΠ θεωρεί απολύτως αναγκαία τη συμμετοχή των εκπαιδευτικών στην έρευνα, προκειμένου να συμβάλουν στον σχεδιασμό και την υλοποίηση μελλοντικών δράσεων και προγραμμάτων επιμόρφωσης σύμφωνα με τις επιμορφωτικές ανάγκες.
Το ερωτηματολόγιο είναι ανώνυμο.
Υποκατηγορίες
- Νέα
- Ανακοινώσεις
-
Μόναχο 2023 Προσφορές
Αναρτούμε τις προσφορές για την σχεδιαζόμενη πενθήμερη εκπαιδευτική επίσκεψη του σχολείου μας στο Μόναχο (7-11 Νοεμβρίου 2023) και ακολουθεί και το πρακτικό επιλογής τουριστικού πρακτορείου.
Κατατέθηκαν 5 προσφορές και επιλέχθηκε από την επιτροπή η προσφορά του πρακτορείου VLASSOPOULOS TRAVEL SERVICES.
Ακολουθούν οι προσφορές: