Ο Θεός στο θρανίο
Στο νέο τεύχος του περιοδικού Σχεδία τ.69 μπορείτε να διαβάσετε άρθρο με τον τίτλο "Ο Θεός στο θρανίο" που ασχολείται με τη θρησκευτική εκπαίδευση τόσο σε ευρωπαικό όσο και σε ελληνικό επίπεδο. Με αφορμή την καταδικαστική απόφαση του ΣΤΕ 660/2018 & 926/2018 για τα Προγράμματα Σπουδών του ΜτΘ του 2016 κι ενώ εκρεμεί η απόφαση του ΣΤΕ για τα αντίστοιχα και βελτιωμένα μετά από τις παρεμβάσεις των ίδιων των θεολόγων,του 2017 το περιοδικό και συγκεκριμένα ο κ. Σπ. Ζωνάκης διερευνά τις τάσεις της Θρησκευτικής εκπαίδευσης στο σύγχρονο ευρωπαϊκό ευρωπαϊκό γίγνεσθαι. Εμπεριέχει απόψεις των Ina de Avest, Mάριου Κουκουνάρα Λιάγκη, Εύη Βουλγαράκη, Γιώργου Καπετανάκη, Νίκου Τσιρέβελου, Ιωάννας Κλιάρη, Ρόη Ακανθοπούλου κ.ά.
ΕΚΔΗΛΩΣΗ ΕΠΑΓΓΕΛΜΑΤΙΚΟΥ ΠΡΟΣΑΝΑΤΟΛΙΣΜΟΥ "ΣΠΟΥΔΕΣ & ΚΑΙ ΚΑΡΙΕΡΑ"
Μήνυμα του Υπουργού Παιδείας, Έρευνας και Θρησκευμάτων για τον εορτασμό της επετείου της 25ης Μαρτίου
Η 25η Μαρτίου είναι ημέρα μνήμης και τιμής της Επανάστασης του 1821 ενάντια στην οθωμανική αυτοκρατορία. Η επανάσταση των Ελλήνων αποτελεί ένα σημαντικό ιστορικό γεγονός, όχι μόνο για την ελληνική αλλά και για την ευρωπαϊκή και την παγκόσμια ιστορία. Για εμάς τους Έλληνες σηματοδοτεί την απαρχή της πολιτικής μας συγκρότησης ως ανεξάρτητου εθνικού κράτους. Την ίδια όμως στιγμή εγγράφεται και στο μεγάλο επαναστατικό κίνημα που εγκαινιάστηκε στην Ευρώπη μετά την Γαλλική Επανάσταση, που αμφισβήτησε την απολυταρχία και διεκδίκησε την ανατροπή των παλιών καθεστώτων και την εγκαθίδρυση μιας νέας πολιτικής τάξης βασισμένης στα προοδευτικά προτάγματα της ισότητας, της χειραφέτησης και της λαϊκής κυριαρχίας.
Σε αυτό το πλαίσιο είναι σημαντικό να συνειδητοποιήσουμε ότι το ελληνικό εθνικό κίνημα, αναδύθηκε μέσα από μια σύνθετη πνευματική και κοινωνική διαδικασία στα τέλη του 18ου και στις αρχές του 19ου αιώνα, και υπήρξε η πρώτη από τις εθνικές επαναστάσεις της Ευρώπης που σημείωσε επιτυχία και οδήγησε στη συγκρότηση του πρώτου ανεξάρτητου κράτους στα Βαλκάνια.
Μέσα από τη δυναμική της επανάστασης, ο παλιός κόσμος των αγροτών, των αρματολών, των εμπόρων και των καραβοκύρηδων μετασχηματίζεται και διεκδικεί την ανεξαρτησία και την πολιτική του συγκρότηση.
Στην πολυκύμαντη δεκαετία που ακολούθησε την έκρηξη της επανάστασης, ο λαός αυτός γνώρισε νίκες αλλά και ήττες στο πεδίο της μάχης, συγκρότησε νέους πολιτικούς θεσμούς, διακήρυξε τη βούλησή του στα πολιτειακά κείμενα του Αγώνα - που ενσωμάτωσαν τις πιο προοδευτικές δημοκρατικές ιδέες και αξίες της εποχής - διεκδίκησε την παρουσία του στο ευρωπαϊκό διπλωματικό πεδίο, προκάλεσε τον θαυμασμό των ευρωπαϊκών λαών και την ανάπτυξη ενός ευρωπαϊκού κινήματος αλληλεγγύης.
Δεν απέφυγε όμως και ισχυρές αντιπαραθέσεις, οξύτατες εσωτερικές συγκρούσεις, αποτέλεσμα τοπικισμού, πολιτικών ανταγωνισμών και προσωπικών φιλοδοξιών, που οδήγησαν τελικά σε αιματηρές εμφύλιες διαμάχες, και υπονόμευσαν, έστω και προσωρινά, την έκβαση της επανάστασης. Οι διαμάχες αυτές άφησαν το αποτύπωμά τους και στις μετέπειτα εξελίξεις.Σήμερα, καθώς οδεύουμε προς τον εορτασμό των 200 χρόνων από την κήρυξη της επανάστασης, οφείλουμε, με την ευκαιρία της ιστορικής αυτής επετείου, να αναστοχαστούμε όσα έγιναν τότε, θετικά και αρνητικά, έχοντας, όμως, πάντα στο μυαλό μας το πόσο σημαντικό ήταν το αιώνιο μήνυμα «Ελευθερία ή Θάνατος». Οι ελευθερίες και η δημοκρατία κατακτώνται καθημερινά με πολύμορφους αγώνες. Είναι και αυτό ένα από τα διαρκή διδάγματα της Επανάστασης.
Ο ΥΠΟΥΡΓΟΣ
ΠΑΙΔΕΙΑΣ, ΕΡΕΥΝΑΣ ΚΑΙ ΘΡΗΣΚΕΥΜΑΤΩΝ
ΚΩΝΣΤΑΝΤΙΝΟΣ ΓΑΒΡΟΓΛΟΥ
ΚΑΝΤΟ Ν ΑΚΟΥΣΤΕΙ !!
ΤΟ ΣΧΟΛΕΙΟ ΜΑΣ ΠΕΡΙΜΕΝΕΙ ΤΗΝ ΥΠΟΣΤΗΡΙΗ ΣΑΣ ΜΕ ΜΙΑ ΨΗΦΟ ΓΙΑ ΤΟ ΤΡΑΓΟΥΔΙ ΤΩΝ ΜΑΓΙΑ ΛΥΡΑ ΚΑΙ ΚΥΡΙΑΚΟΥ ΓΡΗΓΟΡΙΑΔΟΥ ΙΩΑΝΝΑ
Το 1ο Γυμνάσιο Νάξου σε χορευτική συνάντηση με το σχολείο μας
<iframe src="https://www.facebook.com/plugins/video.php?href=https%3A%2F%2Fwww.facebook.com%2Fgiannis.kodopoulos%2Fvideos%2F10215879190524672%2F&show_text=0&width=560" width="560" height="315" style="border:none;overflow:hidden" scrolling="no" frameborder="0" allowTransparency="true" allowFullScreen="true"></iframe>
Σπουδαίοι Έλληνες Πρότυπα Για Τη Νεολαία
ΠΑΓΚΟΣΜΙΑ ΗΜΕΡΑ ΓΥΝΑΙΚΑΣ ΚΑΙ ΔΗΜΟΣ ΠΑΛ. ΦΑΛΗΡΟΥ
Διασχολικό Παιχνίδι Γνώσεων στο μάθημα των Θρησκευτικών
Διασχολικό Παιχνίδι Γνώσεων στο μάθημα των Θρησκευτικών, πραγματοποιήθηκε στην συμπρωτεύουσα, το οποίο διοργανώνεται από το 2ο Πειραματικό Γυμνάσιο Θεσσαλονίκης.
Μετά την καθιερωμένη προσευχή στον προαύλιο χώρο του 2ου Πειραματικού Γυμνασίου., ακολούθησαν οι χαιρετισμοί από την καθηγήτρια Παιδαγωγικών της Θεολογικής Σχολής του Α.Π.Θ. κα Μητροπούλου, από τον Συντονιστή των Θεολόγων κ. Στράντζαλη, ο οποίος τόνισε την σημασία του μαθήματος των θρησκευτικών στην διαμόρφωση ακέραιας προσωπικότητας και την προαγωγή του ανθρώπινου πολιτισμού.
Ακολούθησε ο σύντομος χαιρετισμός από τον Διευθυντή του Πειραματικού κ. Μισαηλίδη, ο οποίος καλωσόρισε τα παιδιά και τους τόνισε ότι πρόκειται για ένα εγχείρημα το οποίο λαμβάνει χώρα για πρώτη φορά στα Θρησκευτικά από ιδρύσεως του Ελληνικού Κράτους στην ιστορία ανάλογων διασχολικών διαγωνισμών.
Στο Διασχολικό Παιχνίδι Γνώσεων στα Θρησκευτικά συμμετείχαν τα Γυμνάσια από την Ανατολική και Δυτική Θεσσαλονίκη: 1ο Τριανδρίας, 1ο Τούμπας, 1ο Επανομής, 1ο Νεάπολης, 1ο Πειραματικό, 2ο Καλαμαριάς, 2ο Μαλακοπής, 2ο Τούμπας, 2ο Πυλαίας, 2ο Πειραματικό, 3ο Νεάπολης, 4ο Θεσσαλονίκης, 4ο Νεάπολης, 5ο Θεσσαλονίκης, 7ο Καλαμαριάς, 8ο Θεσσαλονίκης και 12ο Θεσσαλονίκης.
Το Παιχνίδι διαρθρώθηκε σε τρεις φάσεις, η τελευταία των οποίων αποτέλεσε ένα παιχνίδι γνώσεων ανάμεσα σε δύο αμιλλώμενες ομάδες, με έπαθλο ένα τάμπλετ για κάθε μέλος της τριμελούς νικήτριας ομάδας.
Πλούσια δώρα έλαβαν επίσης και τα μέλη της δεύτερης συναγωνιζόμενης ομάδας, καθώς επίσης και οι πρωτεύσαντες ενός εκάστου των συμμετεχόντων Γυμνασίων. Αναμνηστικά δόθηκαν σε όλους τους συμμετέχοντες μαθητές και συμμετέχουσες μαθήτριες.
Η εκδήλωση πλαισιώθηκε από καλλιτεχνικές εκδηλώσεις στη διάρκεια των δύο διαλειμμάτων, στις οποίες μετείχαν η πιανίστρια ( πρώην μαθήτριά μας) Μαρία Μηνοβγίδου, οι χορωδίες του Πυθαγορείου Ωδείου Δήμου Θερμαϊκού και του Ιερού Ναού της Αγίας Βαρβάρας Τούμπας υπό την Διεύθυνση της μαέστρου κυρίας Ελεονώρας Καλαϊτσίδου, το πρόγραμμα των οποίων ενθουσίασε το παρευρισκόμενο κοινό.
Στην αίθουσα πολλαπλών εκδηλώσεων του Σχολείου , παρετίθετο πλουσιότατος μπουφές με πρόχειρο γεύμα και αναψυκτικά για τους μαθητές, τους γονείς και γενικά όσους παρευρέθηκαν στις εκδηλώσεις. Ο μπουφές πραγματοποιήθηκε με την αρωγή του Κυλικείου του Σχολείου , του Συλλόγου Γονέων και Κηδεμόνων και διαφόρων αρτοζαχαροπλαστείων της πόλης.
ΓΙΑ ΕΝΑ ΑΣΦΑΛΕΣ ΣΧΟΛΕΙΟ, ΧΩΡΙΣ ΕΞΑΡΤΗΣΕΙΣ
Το Ινστιτούτο Εκπαιδευτικής Πολιτικής (Ι.Ε.Π.)
και το Κέντρο Θεραπείας Εξαρτημένων Ατόμων (ΚΕ.Θ.Ε.Α.)
διοργανώνουν επιμορφωτική-επιστημονική ημερίδα
Σάββατο 6 Απριλίου 2019
Κεντρικές Ομιλίες-Καλές Πρακτικές
Αμφιθέατρο Άλκης Αργυριάδης, Κεντρικό Κτίριο Πανεπιστημίου Αθηνών
Πανεπιστημίου 30-Προπύλαια
Βιωματικά Εργαστήρια
Μέγαρο Θεωρητικών Επιστημών (Κτίριο Νομικής Σχολής)
Σόλωνος 57, Αθήνα
ΔΗΛΩΣΗ ΣΥΜΜΕΤΟΧΗΣ
Για να δηλώσετε συμμετοχή στην ημερίδα μεταβείτε στο link:
http://www.iep.edu.gr/el/dilosi-symmetoxis
Για τη συμμετοχή στην ημερίδα θα τηρηθεί σειρά προτεραιότητας (150 άτομα).
Η φόρμα δήλωσης συμμετοχής σε ένα από τα εργαστήρια θα παραμείνει ενεργή μέχρι και δέκα (10) μέρες πριν από τη διεξαγωγή της ημερίδας. Ο μέγιστος αριθμός συμμετεχόντων για κάθε εργαστήρι είναι είκοσι πέντε (25) άτομα. Θα τηρηθεί σειρά προτεραιότητας.
Η χρήση ουσιών αλλά και η εξάρτηση από το διαδίκτυο κατά την παιδική και εφηβική ηλικία απασχολεί έντονα τους/τις εκπαιδευτικούς, καθώς επηρεάζει αρνητικά τη συμπεριφορά των μαθητών/μαθητριών και την εκπαιδευτική λειτουργία, συνδέεται με άλλες συμπεριφορές
υψηλού κινδύνου και συνήθως κλιμακώνεται βάζοντας σε κίνδυνο την ποιότητα ζωής, αλλά και την ίδια την ύπαρξη των παιδιών.
H εξάρτηση δεν είναι ασθένεια. Είναι το σύμπτωμα πίσω από το οποίο βρίσκεται ένας ιδιαίτερος για κάθε άνθρωπο συνδυασμός από αιτίες, κυρίως ψυχολογικές και κοινωνικές. Η πρόληψη στοχεύει στην προαγωγή της ψυχοκοινωνικής υγείας και στην αντιμετώπιση των παραγόντων κινδύνου για εξαρτητικές μορφές συμπεριφοράς. Η ημερίδα ακολουθεί μια ψυχοκοινωνική προσέγγιση, μέσα από την οποία είναι δυνατό να αναδειχθούν οι ρίζες του προβλήματος και να υποστηριχθεί ολοκληρωμένα το παιδί και ο/η έφηβος, σε μια προσπάθεια να συμμετάσχει ενεργητικά στη διαδικασία της προσωπικής του/της ενημέρωσης, ενδυνάμωσης και αλλαγής.
Η οικονομική κρίση συνδέεται με αύξηση των προβλημάτων ψυχικής και σωματικής υγείας, συμπεριλαμβανομένων των εξαρτήσεων. Η χώρα μας τα τελευταία χρόνια γνωρίζει ραγδαία επιδείνωση των προβλημάτων ψυχικής υγείας, αύξηση των αυτοκτονιών, της κατάθλιψης και των εθισμών. Στον τομέα των εξαρτήσεων παρατηρείται άνοδος της ένδειας, της αστεγίας και του κοινωνικού αποκλεισμού μεταξύ των χρηστών, ενίσχυση των συμπεριφορών υψηλού κινδύνου, όπως η ενέσιμη χρήση ουσιών, η κοινή χρήση σύριγγας, η πολυτοξικομανία κ.ά. Συγχρόνως, νέες, πιο οικονομικές αλλά πολύ επικίνδυνες ουσίες όπως το shisha κάνουν την εμφάνισή τους στην εγχώρια παράνομη αγορά. Επιπλέον, σε άνοδο φαίνεται να βρίσκονται άλλες μορφές εξάρτησης, όπως τα τυχερά παιχνίδια, ο στοιχηματισμός, ο αλκοολισμός και η παθολογική ενασχόληση με το διαδίκτυο.
Στόχο της ημερίδας αποτελεί η επιμόρφωση και η ουσιαστική ενημέρωση αναφορικά με τις εξαρτήσεις στο πλαίσιο της σχολικής κοινότητας. Επιδιώκεται επίσης η διαμόρφωση των προϋποθέσεων εκείνων που θα υποβοηθήσουν τη συγκρότηση Δικτύων ανάμεσα στα σχολεία και στους/τις εκπαιδευτικούς, αλλά και αρμόδιους φορείς και παράγοντες εκτός σχολείου, οι οποίες θα δώσουν τη δυνατότητα αλληλοϋποστήριξης στο κρίσιμο ζήτημα της πρόληψης, της έγκαιρης παρέμβασης και της αντιμετώπισης των εξαρτήσεων στα σχολεία.
Η ημερίδα εστιάζει στην υποστήριξη των εκπαιδευτικών και μαθητών/τριών δευτεροβάθμιας εκπαίδευσης δίνοντας έμφαση στη βιωματική μάθηση και τις «καλές πρακτικές», και για τον λόγο αυτό η δομή της είναι τριμερής.
Η ημερίδα περιλαμβάνει:
1) Εισηγήσεις
2) Παρουσιάσεις «καλών πρακτικών»
3) Διεξαγωγή βιωματικών εργαστηρίων
Η ημερίδα απευθύνεται σε εκπαιδευτικούς όλων των βαθμίδων, στελέχη της εκπαίδευσης, γονείς, και γενικότερα σε όσους και όσες ενδιαφέρονται και αγωνιούν για την υγιή ανάπτυξη και την ψυχική συγκρότηση των παιδιών και των εφήβων και προσβλέπουν σε ένα ασφαλές σχολείο, το οποίο θα βοηθάει τους μαθητές και τις μαθήτριες να αναπτύξουν τις απαραίτητες δεξιότητες ζωής, θωρακίζοντάς τους έναντι των εξαρτήσεων.
Βεβαιώσεις συμμετοχής στην ημερίδα θα δοθούν ηλεκτρονικά.
Επιπλέον, όσοι συμμετάσχουν και σε ένα από τα προγραμματισμένα εργαστήρια θα λάβουν, εκτός από τη βεβαίωση συμμετοχής στην ημερίδα, χωριστή βεβαίωση παρακολούθησης του εργαστηρίου με την ειδική θεματική. Τέλος, όσοι συμμετάσχουν μόνο σε κάποιο εργαστήρι, θα λάβουν βεβαίωση συμμετοχής μόνο σ’ αυτό.
Τηλέφωνα επικοινωνίας:
Βασιλική Αναστασοπούλου, 213-1335-569
Κολιοφώτη Όλγα, 213-1335-302
Κωνσταντίνα Υφαντή, 210-9212961
Ελευθερία Αλαμπάνου, 210-9212961
FLEX (Future Leaders Exchange) Πρόσκληση για το εκπαιδευτικό πρόγραμμα
Αναφορικά με το αντικείμενο του θέματος,σας ενημερώνουμε ότι τοΥπουργείοΠαιδείας, ́ΕρευναςκαιΘρησκευμάτων τηςΕλλάδαςκαιτοΤμήμαΔημοσίωνΥποθέσεωντηςΑμερικανικήςΠρεσβείαςστηνΑθήνα
ανακοινώνουντηνεπέκτασητουπρογράμματοςανταλλαγήςFLEX (Future Leaders Exchange) καιστηνΕλλάδα. ΤοπρόγραμμαδίνειτηνευκαιρίασεμαθητέςαπότηνΕλλάδαπουφοιτούνστηνΓ’ΓυμνασίουκαιτηνΑ’ΛυκείουναλάβουνπλήρειςυποτροφίεςγιαναταξιδέψουνστιςΗ.Π.Α.Εκεί,θαφοιτήσουνσεαμερικανικάεκπαιδευτικάιδρύματα,γιαέναν(1) χρόνο,φιλοξενούμενοιαπόαμερικανικέςοικογένειεςυποδοχής.Ειδικότερα,προσφέρονταιδέκα(10) υποτροφίεςσεΈλληνεςμαθητέςκατάτησχολικήχρονιά2019 – 2020.Οιμαθητέςεπιλέγονταιμέσωενόςαξιοκρατικούκαιχωρίςκόστοςδιαγωνισμού,πουείναιανοιχτόςσεόσους/όσεςπληρούνταπαρακάτωκριτήρια:Κατάτοσχολικόέτος2018-2019 φοιτούνστηνΓ’ΓυμνασίουήστηνΑ’Λυκείουκαιείναιγεννημένοιαπό 1Ιανουαρίου 2002 έως 15 Ιουλίου 2004. Έχουνγενικόμέσοόροβαθμολογίαςίσοήμεγαλύτεροτου“καλώς” (13,1/20).Έχουνκαλήγνώσητηςαγγλικήςγλώσσας.ΕίναιΈλληνεςπολίτεςκαιδικαιούνταιδιεθνέςδιαβατήριο.ΤοFLEX χρηματοδοτείταιαποκλειστικάαπότοΥπουργείοΕξωτερικών (U.S Department of State) τωνΗ.Π.Α.καιοργανώνεταιαπότονμηκερδοσκοπικόοργανισμό«ΤαΑμερικανικάΣυμβούλιαγιατηΔιεθνήΕκπαίδευση/ American Councils forInternational Education» (https://www.americancouncils.org/), πουαπότο1974 αποσκοπείστηνκατανόησημεταξύτωνλαών,τηνανταλλαγήιδεώνκαιτησυνεργασίαμέσωτηςεκπαίδευσης.
Οιενδιαφερόμενοιμπορούννασυμπληρώσουντηνηλεκτρονικήαίτησηγιατοπρόγραμμαστονιστότοποais.americancouncils.org/flex έωςτις19 Φεβρουαρίου2019,ενώπερισσότερεςπληροφορίεςβρίσκονταικαιστoνσύνδεσμοhttp://discoverflex.org/ . Επίσης,γιαπληροφορίες,μπορούννααπευθύνονταιαπευθείαςστηνκ.ΑναστασίαΦράγκου,ΕκπρόσωποτωνΑμερικανικώνΣυμβουλίωνγιατηνδιεθνήεκπαίδευση (+30 6946 604 002, greece@americancouncils.eu).[Περισσότερεςπληροφορίες:- FLEX_2019_Program_Brochure_Greece.pdf (https://aisforms.s3.amazonaws.com/ais/FLEX/2019/FLEX_2019_Program_Brochure_Greece.pdf ) - www.discoverflex.org - www.facebook.com/flexingreece/- E-mail: Αυτή η διεύθυνση ηλεκτρονικού ταχυδρομείου προστατεύεται από τους αυτοματισμούς αποστολέων ανεπιθύμητων μηνυμάτων. Χρειάζεται να ενεργοποιήσετε τη JavaScript για να μπορέσετε να τη δείτε. ]. ΜετάτηναπουσίατουςαπότοΕλληνικόεκπαιδευτικόσύστημα,γιαένα (1)έτος,οιωφελούμενοιτωνενθέματιυποτροφιώνπροκειμένουνασυνεχίσουντηνφοίτησήτουςστασχολείατηςδευτεροβάθμιαςεκπαίδευσηςάματηεπιστροφήτουςστηνΕλλάδα,υπάγονταιστιςεκάστοτεισχύουσεςνομοθετικέςδιατάξεις(σχετ.:i)τοΠ.Δ. 578/1977 (ΦΕΚ 191 τ.Α’7/7/1977)όπωςισχύει,ii)ηαριθμ.10645/ΓΔ4/22-1-2018ΥΑ(ΦΕΚ120 τ.Β’23/1/2018), όπωςισχύει.Επισυνάπτεταιενημερωτικόφυλλάδιογιατοεκπαιδευτικόπρόγραμμα.
ΟΠΡΟΪΣΤΑΜΕΝΟΣΤΗΣΓΕΝΙΚΗΣΔΙΕΥΘΥΝΣΗΣ
ΕΡΩΤΗΜΑΤΟΛΟΓΙΟ ΓΙΑ ΤΗ ΔΙΕΡΕΥΝΗΣΗ ΕΠΙΜΟΡΦΩΤΙΚΩΝ ΑΝΑΓΚΩΝ ΤΩΝ ΕΚΠΑΙΔΕΥΤΙΚΩΝ
Ερωτηματολόγιο που απευθύνεται στους εκπαιδευτικούς όλων των βαθμίδων των σχολείων της χώρας στο πλαίσιο διερεύνησης των επιμορφωτικών τους αναγκών και προτεραιοτήτων, εξέδωσε το Ινστιτούτο Εκπαιδευτικής Πολιτικής (ΙΕΠ).
Το ΙΕΠ θεωρεί απολύτως αναγκαία τη συμμετοχή των εκπαιδευτικών στην έρευνα, προκειμένου να συμβάλουν στον σχεδιασμό και την υλοποίηση μελλοντικών δράσεων και προγραμμάτων επιμόρφωσης σύμφωνα με τις επιμορφωτικές ανάγκες.
Το ερωτηματολόγιο είναι ανώνυμο.
Εγκύκλιο με οδηγίες για την πρόληψη εξάπλωσης της εποχικής γρίπης, απέστειλε σήμερα στις σχολικές μονάδες, το υπουργείο Παιδείας.
ΠΑΤΗΣΤΕ ΕΔΩ ΓΙΑ ΝΑ ΑΝΟΙΞΕΤΕ ΤΗΝ ΕΓΚΥΚΛΙΟ
Ειδικότερα το υπουργείο Παιδείας δίνει τις ακόλουθες οδηγίες:
1.Παιδιά που εμφανίζουν συμπτώματα γρίπης αναμένουν, σε χώρο όπου δε θα έρχονται σε επαφή με άλλα άτομα, μέχρι να τα παραλάβουν οι γονείς ή οι κηδεμόνες τους, οι οποίοι θα πρέπει να ειδοποιούνται αμέσως.
2.Συστήνεται για την αποφυγή της εξάπλωσης της εποχικής γρίπης να τηρούνται οι κανόνες ατομικής υγιεινής, όπως:
- Αποφυγή επαφής χεριών με τα μάτια, τη μύτη και το στόμα για τη μείωση του κινδύνου μόλυνσης.
- Αποφυγή κοινής χρήσης των μολυβιών, των στυλό, των μαρκαδόρων και άλλων προσωπικών αντικειμένων.
- Σε βήχα ή φτέρνισμα, κάλυψη της μύτης και του στόματος με το μανίκι στο ύψος του αγκώνα ή με χαρτομάντιλο.
- Το χρησιμοποιημένο χαρτομάντιλο πρέπει να απορρίπτεται αμέσως μετά τη χρήση στους κάδους απορριμμάτων. Απαγορεύεται τα παιδιά να πίνουν νερό απευθείας από τη βρύση με το στόμα.
- Τακτικό πλύσιμο των χεριών των παιδιών και των εργαζομένων με υγρό σαπούνι και νερό ή εναλλακτικά να χρησιμοποιείται αντισηπτικό αλκοολούχο διάλυμα ή χαρτομάντιλα με αλκοόλη.
Οι παραπάνω οδηγίες , υπογραμμίζει το υπουργείο Παιδείας, πρέπει να τηρούνται και από το προσωπικό των κυλικείων.
ΗΜΕΡΑ ΜΝΗΜΗΣ ΤΟΥ ΟΛΟΚΑΥΤΩΜΑΤΟΣ
Την Παρασκευή 25/01/2019 κάνοντας μια σύντομη αναφορά στο Ολοκαύτωμα των Εβραίων στα Χιτλερικά Στρατόπεδα Εργασίας και αποδίδοντας τιμή στους Έλληνες Ιουδαίους στο θρήσκευμα οι μαθητές μας συμμετείχαν σε εκπαιδευτικές δράσεις και παρακολούθησαν τις ταινίες αντι Ναζιστικού περιεχομένου:
β. Ο Πιανίστας
Μήνυμα του Υπουργού Παιδείας, Έρευνας και Θρησκευμάτων, Κ. Γαβρόγλου, για την 27η Ιανουαρίου, Ημέρα μνήμης των θυμάτων του Ολοκαυτώματος
Η 27η Ιανουαρίου έχει καθιερωθεί από τα Ηνωμένα Έθνη ως «Ημέρα μνήμης των θυμάτων του
Ολοκαυτώματος». Η ημερομηνία επιλέχθηκε, διότι, εκείνη την ημέρα του 1945, λίγο πριν τη
λήξη του Β΄ Παγκοσμίου Πολέμου, το στρατόπεδο συγκέντρωσης του Άουσβιτς
απελευθερώθηκε από τον στρατό των συμμάχων.
Με τον όρο «Ολοκαύτωμα» αναφερόμαστε στη μεγαλύτερη γενοκτονία στην παγκόσμια
ιστορία, τη γενοκτονία 6 εκατομμυρίων Εβραίων από τους ναζί. Στα κολαστήρια του θανάτου,
εξολοθρεύθηκαν με βασανιστήρια, τουφεκισμό, δηλητηριώδη αέρια, από την πείνα, τις
ασθένειες και την εξοντωτική καταναγκαστική εργασία, εκτός από τους Εβραίους, και Ρομά,
αιχμάλωτοι πολέμου, πολιτικοί κρατούμενοι, κομμουνιστές, ομοφυλόφιλοι, ανάπηροι και άλλοι.
Στο μεγαλύτερο μέρος του Δευτέρου Παγκοσμίου Πολέμου στην καρδιά της Ευρώπης
εκτυλίχτηκε η πλέον αδιανόητη βαρβαρότητα.
Ως κοινωνία οφείλουμε να διαφυλάξουμε την ιστορική μνήμη και να μην επιτρέψουμε ποτέ
ξανά την άνοδο του φασισμού. Σήμερα, δεν αρκεί να νιώθουμε αποτροπιασμό για τους ναζί.
Εκείνο που χρειάζεται είναι να σταθούμε απέναντι σε όσους εμπνέονται από αυτούς, να
επιλέξουμε την ειρήνη και όχι τον πόλεμο, την αγάπη και όχι το μίσος, την αδελφοσύνη και όχι
την ξενοφοβία, την αλληλεγγύη και όχι τη μισαλλοδοξία, την ανοχή στη διαφορετικότητα και
όχι τις διακρίσεις και τις προκαταλήψεις.
Το Υπουργείο Παιδείας, Έρευνας και Θρησκευμάτων δίνει ιδιαίτερη σημασία στη σημερινή
ημέρα μνήμης και καλεί την εκπαιδευτική κοινότητα να υπερασπιστεί τη δημοκρατία, την
ελευθερία και την κοινωνική δικαιοσύνη. Σήμερα, που σε όλη την Ευρώπη σημειώνεται ραγδαία
άνοδος της ακροδεξιάς, του φασισμού και της ναζιστικής ιδεολογίας, ο ρόλος των
εκπαιδευτικών καθίσταται ακόμη πιο κρίσιμος, καθώς καλούνται να θωρακίσουν τους μαθητές,
ώστε να μην ξαναζήσουμε τέτοια βαρβαρότητα.
Την ημέρα μνήμης των θυμάτων του Ολοκαυτώματος, αλλά και κάθε ημέρα, οφείλουμε να
επιβεβαιώνουμε τη δέσμευσή μας για την περιφρούρηση των ανθρωπίνων δικαιωμάτων.
Ο επιζήσας από το στρατόπεδο του Άουσβιτς Πρίμο Λέβι στο βιβλίο του «Εάν αυτός είναι ο
άνθρωπος» έγραψε χαρακτηριστικά: «Κανείς δεν έπρεπε να βγει από εδώ, κανείς που θα
μπορούσε να φέρει στον κόσμο μαζί με το χαραγμένο στη σάρκα του νούμερο τη δυσοίωνη είδηση
του τι κατάφερε να κάνει ο άνθρωπος στον άνθρωπο στο Άουσβιτς».
.
Ο ΥΠΟΥΡΓΟΣ
ΠΑΙΔΕΙΑΣ, ΕΡΕΥΝΑΣ ΚΑΙ ΘΡΗΣΚΕΥΜΑΤΩΝ
ΚΩΝΣΤΑΝΤΙΝΟΣ ΓΑΒΡΟΓΛΟΥ
ΕΚΠΑΙΔΕΥΤΙΚΕΣ ΔΡΑΣΕΙΣ ΙΑΝΟΥΑΡΙΟΥ
Πραγματοποιήθηκε την Τρίτη 15/01/2019 εξόρμηση εκπαιδευτικών δράσεων από το σχολείο μας. Η Α΄τάξη επισκέφθηκε το Μουσείο ορυκτολογίας στο ΕΚΠΑ και το Αρχαιολογικό Μουσείο. Η Γ΄τάξη συμμετείχε σε διαδραστικά - βιωματικά εργαστήρια του Ιδρύματος Λασκαρίδη και η Β΄τάξη παρακολούθησε την ταινία Τα παιδιά της χορωδίας και το πρόγραμμα "Το σπήλαιο του Πλάτωνα" για το οποίο μπορείτε να ενημερωθείτε παρακάτω:
ΤΑΞΕΙΣ:Β΄- Γ΄ ΓΥΜΝΑΣΙΟΥ
Συνίσταται:σε καθηγητές Φιλόλογους και Θρησκευτικών.
Ακόμα και στον 21οαιώνα ο αρχαιοελληνικός μύθος είναι πιο επίκαιρος και διδακτικός από ποτέ!
Γιατί θυμόμαστε μόνο όσα νιώσαμε!
Το ΒΙΩΜΑΤΙΚΟ πρόγραμμα διεξάγεται με την ενεργή συμμετοχή των μαθητών μέσα από τις τεχνικές του θεατρικού παιχνιδιού-«μέθοδος Λάκης Κουρετζής».
Μέσα από σωματικές, κινητικές και νοητικές ασκήσεις, παιχνίδια ρόλων , διερευνητικής σκέψης και φωτογραφίες, οι μαθητές θα ανακαλύψουν τα αίτια και θα αναζητήσουν λύσεις. Κυρίως όμως θα νιώσουν ότι ο μύθος είναι κάτι που τους αφορά.
Το βιωματικό μας πρόγραμμα κινητοποιεί σώμα, μυαλό, ψυχή και ευελπιστεί να δώσει στα παιδιά κυρίως ερεθίσματα προς σκέψη και προβληματισμό, τα οποία θα μπορούσαν να αξιοποιηθούν και σε μετέπειτα μαθήματα, εντός της σχολικής τάξης.
Μετά το τέλος των βιωματικών ασκήσεων ακολουθεί ένα μικρό παραστασιακό μέρος από επαγγελματίες ηθοποιούς-εμψυχωτές, όπου μέσα από 4 διαφορετικές ιστορίες, συσχετίζεται ο μύθος με τα σύγχρονα τεχνολογικά μέσα και πιο συγκεκριμένα με τα κινητά και τους υπολογιστές.
Επισκεφθείτε και τη σελίδα www.sinkinisis.com στην κατηγορία «Είπαν για εμάς», για να δείτε τις εντυπώσεις μαθητών και εκπαιδευτικών που παρακολούθησαν τα βιωματικά μας προγράμματα.
Με εκτίμηση,
ΣυνΚίνησις
Ενημέρωση μαθητών και γονέων για τη λειτουργία των σχολείων της Αττικής για την Τετάρτη 9 Ιανουαρίου
Τελετή έναρξης σχ. χρονιάς 2018-2019
Νέα & Ανακοινώσεις
Εισάγετε όλες τις ανακοινώσεις και τα νέα του σχολείου , επιλέγοντας την κατάλληλη θεματική κατηγορία από το μενού αριστερά.
Υποκατηγορίες
- Νέα
- Ανακοινώσεις
-
Μόναχο 2023 Προσφορές
Αναρτούμε τις προσφορές για την σχεδιαζόμενη πενθήμερη εκπαιδευτική επίσκεψη του σχολείου μας στο Μόναχο (7-11 Νοεμβρίου 2023) και ακολουθεί και το πρακτικό επιλογής τουριστικού πρακτορείου.
Κατατέθηκαν 5 προσφορές και επιλέχθηκε από την επιτροπή η προσφορά του πρακτορείου VLASSOPOULOS TRAVEL SERVICES.
Ακολουθούν οι προσφορές: