Το Σάββατο 28 και την Κυριακή 29 Απριλίου σχεδόν 300 μαθητές και εκπαιδευτικοί από τριάντα σχολεία της Ελλάδας κατέκλυσαν το Ράλλειο Γυμνάσιο Θηλέων Πειραιά και έλαβαν μέρος στους Β΄ Μαθητικούς Αγώνες Ρητορικής Τέχνης «Ρήσεις & Αντι- Ρήσεις». Σε μία προσπάθεια να προωθήσουμε τη σημασία της Ρητορικής, να επικοινωνήσουμε την αξία της και να επισημάνουμε τον αντίκτυπό της στην εκπαιδευτική κοινότητα, καθώς επίσης και στο σύνολο της κοινωνίας, οι αγώνες αυτοί ήταν μία ευκαιρία να έρθουμε πιο κοντά, να μοιραστούμε τις εμπειρίες και τις απόψεις μας, μέσα από ένα παιχνίδι λέξεων και επιχειρημάτων.

Μέσω των αγώνων, που πραγματοποιήθηκαν για δεύτερη συνεχή χρονιά, δόθηκε η δυνατότητα στους νέους όχι μόνο να αντιληφθούν το κοινωνικό γίγνεσθαι, αλλά να αποκτήσουν και οι ίδιοι άποψη και να ακουστεί η φωνή τους στον κόσμο. Πραγματεύθηκαν θέματα που τους απασχολούν, θέματα της επικαιρότητας, διαμορφώνοντας σταδιακά την ταυτότητά τους ως πολιτών. Διαχρονικά, από την αρχαιότητα έως και σήμερα, η μαθητεία στη Ρητορική ήταν απαραίτητη προϋπόθεση, μία «διαδικασία μύησης» των νέων στα κοινά. Και αν όλοι εμείς, οι ενήλικες, έχουμε παγιωμένες θέσεις, η νέα γενιά, μέσα κυρίως από τους διττούς λόγους ήρθε να μας αποδείξει πως τα πράγματα δεν είναι πάντα μόνο «άσπρο-μαύρο», αλλά η αλήθεια βρίσκεται κάπου στη μέση.

Το σχολείο μας έλαβε μέρος σε αυτή τη διαδικασία στα πλαίσια Πολτιστικού Προγράμματος  των κ.κ. Δημητρέλια Παναγιώτη και Καπετανάκη Γιώργο αλλά και την αρωγή και άοκνη προετοιμασία των κ.κ. Μαρινοπούλου Ελένη και Πορφύρη Ζωή.
Οι μαθητές/τριες που έλαβαν μέρος ήταν:
 
Αυθόρμητος Λόγος
Γελαδάκη Μαριλένα
Κατσαρού Λυδία
Τσάγγαρης Ζαχαρίας
 
Εκφραστική Ανάγνωση
Στασινού Άννα
Τσιαούση Μαριάννα
Τσαλαμανδρή Μαγδαληνή
 
Διττοί λόγοι
Τσάγγαρης Ζαχαρίας
Ψάλλης Μιχαήλ
Κατσαρού Λυδία
Τσαλαμανδρή Μαγδαληνή.
 
 Η κατάταξη όλων των μαθητών/τριών μας ήταν ικανοποιητική ενώ η ομάδα "Αναζητητές της γνώσης" που συμμετείχε ο Ψάλλης Μιχαήλ στους Διττούς Λόγους κατατάχθηκε πρώτη σε βαθμολογία.
 
 
Ακολουθεί η Ευχαριστήρια επιστολή του Διευθυντή του Ράλλειου Γυμνάσιου Πειραιά που είχε την ευθύνη της οργάνωσης των φετινών αγώνων κ Μαραγκόζογλου:

Αξιότιμη/-ε κυρία/κύριε,
Μία προσπάθεια πολλών μηνών προετοιμασίας κορυφώθηκε το Σάββατο 28 και την Κυριακή 29Απριλίου. Στο πλαίσιο αυτό, θα θέλαμε να σας ευχαριστήσουμε για τη συμμετοχή του σχολείου
σας στους Β ́ Μαθητικούς Αγώνες Ρητορικής Τέχνης
«Ρήσεις & ΑντιΡήσεις».
Σε αυτούς τους αγώνες νικητής βγήκε ο ορθός Λόγος, η φαντασία, η κριτική σκέψη, αλλά και η συνεργασία, εφόδια απαραίτητα, για να
πορευτούμε στη ζωή μας. Τα παιδιά είχαν την ευκαιρία να έρθουν σε επαφή με συνομηλίκους και από άλλα σχολεία και μέσα σε κλίμα ειλικρινούς διαλόγου να προσεγγίσουν από κοινού το κοινωνικό γίγνεσθαι. Είναι πραγματικά αξιέπαινο το γεγονός πως σε εποχές, που η εκπαίδευση μοιάζει να παρεκκλίνει από τον πραγματικό σκοπό της, την ολόπλευρη παιδεία του ανθρώπου, και να ταυτίζεται με
τη χρησιμοθηρία και την αποστήθιση, υπάρχουν ακόμη «φωτισμένοι» εκπαιδευτικοί, οι οποίοι καταβάλλουν κάθε δυνατή προσπάθεια, προκειμένου να ανταποκριθούν στο λειτούργημα, που έχουν
αναλάβει. Θυσιάζοντας τον προσωπικό τους χρόνο, επιδόθηκαν με όλο τους το είναι στην καλλιέργεια του ορθού Λόγου στα παιδιά, με μόνη την ηθική τους επιβράβευση.
Ταυτόχρονα, αξίζουν συγχαρητήρια στους ίδιους τους μαθητές, που παρά το νεαρό της ηλικίας τους, επέδειξαν τέτοιο ενδιαφέρον για τη Ρητορική Τέχνη και ασκήθηκαν στο ορθώς σκέπτεσθαι
και στο ευ λέγειν. Ακούγοντάς τους να ευαισθητοποιούνται και να προβληματίζονται πάνω σε θέματα, που άπτονται της επικαιρότητας, δεν μπορεί κανείς, παρά να αισιοδοξεί για το μέλλον μας.
Γιατί εκεί έγκειται η σπουδαιότητα, ή καλύτερα η αναγκαιότη
τα, της Ρητορικής. Συμπληρώνει και
προωθεί το ρόλο του σχολείου ως βασικού φορέα κοινωνικοποίησης των νέων. Μέσω της Ρητορικής, «μπαίνει άλλο ένα λιθαράκι» στη διαμόρφωση των πολιτών του αύριο.
Φυσικά, όλα αυτά δε θα ήταν δυνατά χωρίς τη στήριξητων Διευθυ
ντριών και Διευθυντών κάθε σχολείου στο δύσκολο έργο, που έχουν αναλάβει οι καθηγητές-εμψυχωτές των ρητορικών ομάδων, στους οποίους αξίζουν θερμά συγχαρητήρια και ευγνωμοσύνη από όλους μας.  Η συμπαράστασή σας δίνει κίνητρο σε μαθητές και εκπαιδευτικούς να συνεχίσουν να προσπαθούν για το καλύτερο και προάγει την ιδέα του σχολείου.
Ευχόμαστε η διοργάνωση να άφησε τις καλύτερες εμπειρίες σε όλους σας και να σταθεί το έναυσμα για ακόμη πιο ενεργή ενασχόληση με τη Ρητορική.
Ο Διευθυντής
Θ. Μαραγκόζογλου